quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:08 schreef Peunage het volgende:
[..]
Eigenlijk is de juiste benaming Hezb Allah. 2 woorden. Partij van Allah/God. Allat = 1 van de oude goden van de polytheīstische Arabieren pre-Islam.
Ok, bedankt voor de uitleg.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:09 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Hezbollah beteken "Partij van Allah". Maar dat zijn ze niet in mijn optiek. Ze zijn Hezbolat "Partij van Allat"
Allat was een afgod in de tijd van onze profeet(VZMH).
Hoezo. Veel tegenstanders van Hezbollat gebruiken die benaming.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:11 schreef EdmundReid het volgende:
[..]
[..]
Ok, bedankt voor de uitleg.![]()
Maar wel erg kinderachtig van je, baklava...
Dan zijn die ook kinderachtig bezig.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:12 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Hoezo. Veel tegenstanders van Hezbollat gebruiken die benaming.
Nee hoor. Alleen specifieke Sjiieten zijn ongelovigen. En Soennieten kunnen net zo goed ook kafirs zijn.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:12 schreef EdmundReid het volgende:
[..]
Dus omdat ze sjiiet zijn, want die zijn altijd kafir volgens jouw IS ideologie.
Dit dus. Als je zelf zo'n ''echte'' moslim zou zijn, dan zou je ze ten eerste niet eens mogen beoordelen. Want het is God die hen beoordeelt, niet jij of ISIS baklava...quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:12 schreef EdmundReid het volgende:
[..]
Dus omdat ze sjiiet zijn, want die zijn altijd kafir volgens jouw IS ideologie.
Wat maakt Hezbollah dan ongelovigen? Welk concept waar ze in geloven is niet goed?quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:14 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Nee hoor. Alleen specifieke Sjiieten zijn ongelovigen. En Soennieten kunnen net zo goed ook kafirs zijn.
Hangt ervan af waar je precies in gelooft.
Dit is mijn standpunt.
Ja uiteindelijk weet Allah(swt) het beste wie gelovig/ongelovig is en wie niet.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:14 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Dit dus. Als je zelf zo'n ''echte'' moslim zou zijn, dan zou je ze ten eerste niet eens mogen beoordelen. Want het is God die hen beoordeelt, niet jij of ISIS baklava...
Doe wat aan je standpunt Baklava.. Je komt echt heel raar over.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:14 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Nee hoor. Alleen specifieke Sjiieten zijn ongelovigen. En Soennieten kunnen net zo goed ook kafirs zijn.
Dit is mijn standpunt.
Dat is alleen aan Allahquote:Op woensdag 23 juli 2014 23:15 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ja uiteindelijk weet Allah(swt) het beste wie gelovig/ongelovig is en wie niet.
Maar in de Islam bestaat er ook takfir.
http://en.wikipedia.org/wiki/Takfir
Nou, want er is er zo anders aan Hezbollah strijders dan aan andere sjiieten die jij niet als kafirs ziet?quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:14 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Dit is mijn standpunt.
Ze vervloeken bijna alle metgezellen (behalve een stuk of vijf) zoals Abu Bakr, Omar, Uhman en Aicha.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:15 schreef Peunage het volgende:
[..]
Wat maakt Hezbollah dan ongelovigen? Welk concept waar ze in geloven is niet goed?
quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:17 schreef EdmundReid het volgende:
[..]
Nou, want er is er zo anders aan Hezbollah strijders dan aan andere sjiieten die jij niet als kafirs ziet?
Ze vervloeken bijna alle metgezellen (behalve een stuk of vijf) zoals Abu Bakr, Omar, Uhman en Aicha.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:15 schreef Peunage het volgende:
[..]
Wat maakt Hezbollah dan ongelovigen? Welk concept waar ze in geloven is niet goed?
Jij bent niet wijs genoeg en hebt niet genoeg levenservaring om even te beslissen wie wel en wie niet kafir zijn. Ik wil best geloven dat je een toffe kerel bent in t dagelijkse leven, maar hier kom je echt over als een doorgedraaide religek. Goedkeuring geven, of in iedergeval niet afkeuren, van de afgrijselijke dood van een groep mensen.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:15 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ja uiteindelijk weet Allah(swt) het beste wie gelovig/ongelovig is en wie niet.
Maar in de Islam bestaat er ook takfir.
http://en.wikipedia.org/wiki/Takfir
"Uiteindelijk" wel ja. Maar wij mensen hebben ook de bevoegdheid daarvoor. Takfir is zelfs een van de basiselementen van de Islamquote:
Ah, dus alle alawieten zijn wel kafirs? Of is Assad weer een uitzondering..quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:18 schreef Baklava95 het volgende:
En ze hebben een bondgenootschap met een taghut (kafir-leider) genaamd Assad gesloten waarmme ze samen tegen Moslims vechten.
Geloof jij in de metgezellen of in god?quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:18 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
[..]
Ze vervloeken bijna alle metgezellen (behalve een stuk of vijf) zoals Abu Bakr, Omar, Uhman en Aicha.
Ze zeggen dat hun 12 imams onfeilbaar zijn en kennis hebben van het ongeziene.
En ze hebben een bondgenootschap met een taghut (kafir-leider) genaamd Assad gesloten waarmme ze samen tegen Moslims vechten.
En nee ontken nu niet dat er veel Sjiieten zijn die de metgezellen verketteren/vervloeken.
Het Nusayrisme (het geloof van Assad) is wel kufr en is geen onderdeel van de Islam. Of alle Nusayris/Alaieten kafir zijn weet ik niet en kan ik niet zeggen. Hangt ervan af waar ze in geloven.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:20 schreef EdmundReid het volgende:
[..]
Ah, dus alle alawieten zijn wel kafirs? Of is Assad weer een uitzondering..
Ah oke, dan weten we dat ook weerquote:Op woensdag 23 juli 2014 23:18 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
[..]
Ze vervloeken bijna alle metgezellen (behalve een stuk of vijf) zoals Abu Bakr, Omar, Uhman en Aicha.
Ze zeggen dat hun 12 imams onfeilbaar zijn en kennis hebben van het ongeziene.
En nee ontken nu niet dat er veel Sjiieten zijn die de metgezellen verketteren/vervloeken.
Ik geloof in Allah(swt) (God dus). Maar de metgezellen vervloeken en verketteren is ongeloof volgens de Islam. Maakt niets uit welke metgezel je verkettert.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:21 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Geloof jij in de metgezellen of in god?
Er is heel veel verschil.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:21 schreef UpsideDown het volgende:
Wat is behalve hun overtuiging het verschil tussen een sjiiet en een soenniet? Juist, niks, niente, nada, noppes.
quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:19 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
"Uiteindelijk" wel ja. Maar wij mensen hebben ook de bevoegdheid daarvoor. Takfir is zelfs een van de basiselementen van de Islam
Volgt dat uit de Koran?quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:22 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik geloof in Allah(swt) (God dus). Maar de metgezellen vervloeken en verketteren is ongeloof volgens de Islam. Maakt niets uit welke metgezel je verkettert.
O dus je doet nu takfir op mij. Idioot.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:23 schreef Stimorol- het volgende:
[..]! Jij bent echt van het padje geraakt....
De profeet vervloeken mag niet, de rest kun je niet rechtvaardigen.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:22 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik geloof in Allah(swt) (God dus). Maar de metgezellen vervloeken en verketteren is ongeloof volgens de Islam. Maakt niets uit welke metgezel je verkettert.
Volgens een [u]stroming[/u] van de Islam. Je moet uitkijken met het verklaren van jou opvattingen als absolute waarheid. :pquote:Op woensdag 23 juli 2014 23:22 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:24 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
O dus je doet nu takfir op mij. Idioot.
Jezus man, jij hebt echt een obsessie met mensen verketteren.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:24 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ja.quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 | In many places in the Qur'an, Allah praises the companions of the Messenger sallallahu alaihi wa alihi wa sallam. He says, {But My mercy encompasses all things. So I will decree it [especially] for those who fear Me and give zakah and those who believe in Our verses. Those who follow the Messenger, the unlettered prophet, whom they find written [i.e., mentioned] in what they have of the Torah and the Gospel, who enjoins upon them what is right and forbids them what is wrong and makes lawful for them the good things and prohibits for them the evil and relieves them of their burden and the shackles which were upon them. So they who have believed in him, honoured him, supported him and followed the light which was sent down with him – it is those who will be successful} [Al-A'raf: 156-157]. And Allah says, {Those [believers] who responded to Allah and the Messenger after injury had struck them. For those who did good among them and feared Allah is a great reward. Those to whom people [i.e. hypocrites] said, "Indeed, the people have gathered against you, so fear them." But it [merely] increased them in faith, and they said, "Sufficient for us is Allah, and [He is] the best Disposer of affairs."} [Al 'Imran : 172-173]. In another verse He says, {It is He who supported you with His help and with the believers. And brought together their hearts. If you had spent all that is in the earth, you could not have brought their hearts together, but Allah brought them together. Indeed, He is Exalted in Might and Wise.} [Al-Anfal: 62-63]. He further says: {O Prophet, sufficient for you is Allah and whoever follows you of the believers} [Al-Anfal: 64]. He says: {You are the best nation produced [as an example] for mankind. You enjoin what is right and forbid what is wrong and believe in Allah} [Al 'Imran: 110]. A host of other verses in praise of the companions are present in the Qur'an. The Shi'ites believe that the companions of the Prophet sallallahu alaihi wa alihi wa sallam were true believers during the life of the Prophet, and they only became apostates after that. Oh, how wonderful! How could they agree on the false claim that all the companions became apostate after him? And for what reason? How could they have helped the prophet in times of hardships and difficulties, sacrificing their souls as ransom for him, but then become apostates immediately after his death, and without any specific reason? The only reason the Shi'ites could mention is that they became apostates because they agreed to pledge their allegiance to Abu Bakr radiyallahu 'anhu. But the issue is, why would the companions of the Messenger of Allah agree on giving their pledge to Abu Bakr? What threat were they afraid of from Abu Bakr? Had Abu Bakr that kind of power and authority on them such that he could coerce them into accepting him as a caliph? By the way, Abu Bakr was from the clan of Banu Taim among the Quraishi tribe, who were the smallest clan in terms of population. The most populated and influential clans among the Quraish were Banu Hashim, Banu 'Abd ad-Dar and Banu Makhzum. So if Abu Bakr was not strong enough to force the companions to give him their pledge, then why would all of them sacrifice their jihad, their faith, their help for the Prophet and the religion, their virtue of early acceptance of Islam, and sacrifice their world and hereafter for the sake of someone not from their strongest and most influential clans, that is Abu Bakr radiyallahu 'anhu? If the companions became apostates after the death of the Prophet sallallahu alaihi wa alihi wa sallam, as the Shi'ites believe, why then did they fight the apostates – the followers of the most notorious pseudo-prophets: Musailamah, Tulaihah ibn Khuwailid, al-Aswad al-'Ansi and Sijah, and others, and above that forced them to return to the fold of Islam? Why did they not help these renegade parties or at least leave them alone, if they were themselves apostates? Allah's natural and legal rule on earth is that the immediate companions of all Prophets are the best among the followers of their religion. That is why if the adherents of any religion are asked: who are the best among the followers of your religion, they would say: the companions of the Messengers. If the followers of the Torah are asked: who are the best among the followers of your religion? They would say: the companions of Moses alaihis salam, and if the followers of the Gospel would be asked the same question, they would surely say: the followers of Jesus alaihis salam. The same is true of the followers of all the Prophets, and that is because, the companions of any prophet are closer and more deeply associated with the revelation sent down with that prophet, and their knowledge and acquaintance with prophecy and prophets are stronger and more reliable. So, why should the case be different with our Prophet Muhammad sallallahu alaihi wa alihi wa sallam, whom Allah has chosen to bear the everlasting and all-encompassing message, and who came with the complete and tolerant law? Why should the case be different with this last Prophet for the advent of whom Allah had prepared messengers and prophets before him, and the one who had been mentioned in all divinely revealed books? How could his most immediate and close companions reject him – as the Shi'ites believe -, while they were the ones who actually believed in him, helped, honoured and supported him? What meaning have you – Shi'ites – left for the message of Muhammad sallallahu alaihi wa alihi wa sallam, and what significance have you attached to this divine law, having believed that the most close associates of Muhammad sallallahu alaihi wa alihi wa sallam had deserted him and became apostates? Going by your line of thinking, if his most close associates were apostates, then those that came after them among those pious and great warriors who left their families and homes in order to help and support the Messenger sallallahu alaihi wa alihi wa sallam, and fought their own fathers and brethren, and after his death conquered many countries and brought them under Islam through their sound knowledge and by the strong words of the Qur'an and the power of their swords - are more deserving to become unbelievers, apostates and great losers. |
Zeggen dat iemand van het padje geraakt is, is takfir doen?quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:24 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
O dus ben je ook een Sahabi-vervloeker. Dus je haat ook veel familieleden van mij die de naam Aicha en Omar dragen.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:24 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
De profeet vervloeken mag niet, de rest kun je niet rechtvaardigen.
Baklava, jij bent de volgende syrie ganger.. Echt..
Ik stop deze discussie. Okuz.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:29 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
O dus ben je ook een Sahabi-vervloeker. Dus je haat ook veel familieleden van mij die de naam Aicha en Omar dragen.
En nee heb echt veel beters te doen in mijn leven dan Syrië-ganger worden.
Nee dus. De metgezellen worden niet bij naam genoemd, je moet dus op interpretatie vertrouwen. Fout.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:27 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ja.
[ code verwijderd ]
Bron
andere bron
quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:29 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
O dus ben je ook een Sahabi-vervloeker. Dus je haat ook veel familieleden van mij die de naam Aicha en Omar dragen.
Troll.... Je vindt alle aandacht stiekem leuk denk ik. Dat zegt ze toch helemaal niet haha....quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:29 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ronselen zeker, en zelf lekker veilig thuis zitten.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:29 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Je moet die op die links klikken en dan lezen. Heb je dat wel gedaan.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:30 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee dus. De metgezellen worden niet bij naam genoemd, je moet dus op interpretatie vertrouwen. Fout.
Zoveel domheid.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:29 schreef Baklava95 het volgende:
Goede objectieve sitesquote:Op woensdag 23 juli 2014 23:31 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Je moet die op die links klikken en dan lezen. Heb je dat wel gedaan.
Met metgezellen bedoelen ze alle metgezellen, kneus.
Dat is gewoon een algemene Islam-site.quote:
Nee studeren en als ICT'er (software engineer, web designer, system engineer network engineer) werken.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:31 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ronselen zeker, en zelf lekker veilig thuis zitten.
Ze vinden het leuk om mij te bahsen vanwege mijn mening. Vinden ze leuk denk ik.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:33 schreef sp3c het volgende:
zitten we nu serieus hier ook al te klieren?
play nice or else ...
Ik lees in geen van die verzen dat het wel of niet volgen dan wel verketteren van de metgezellen leidt tot diskwalificatie als moslim. In vers 4:48 zegt Allah dat hij (als hij dat wil) alles vergeeft, behalve afgoderij (shirk).quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:27 schreef Baklava95 het volgende:
are the best nation produced [as an example] for mankind. You enjoin what is right and forbid what is wrong and believe in Allah} [Al 'Imran: 110].
Waar staat dat dan, ALLE metgezellen? En wat zijn metgezellen? Voor jouw is iedereen die de profeet van een afstandje gezien heeft een metgezelquote:Op woensdag 23 juli 2014 23:31 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Je moet die op die links klikken en dan lezen. Heb je dat wel gedaan.
Met metgezellen bedoelen ze alle metgezellen, kneus.
zet dan een tr ofzoquote:Op woensdag 23 juli 2014 23:35 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ze vinden het leuk om mij te bahsen vanwege mijn mening. Vinden ze leuk denk ik.
Wannabe Turken, allemaal.quote:
En jij hebt je maker laten vallen. Met "een deel" bedoel je zeker Abu Bak, Omar, Uthman en Aicha o.a.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:35 schreef Peunage het volgende:
[..]
Waar staat dat dan, ALLE metgezellen? En wat zijn metgezellen? Voor jouw is iedereen die de profeet van een afstandje gezien heeft een metgezel
Ik ga hier geen reli-discussie van maken, daar is dit het topic niet voor. Maar weet dit; een deel van de 'Sahaba' zijn na de dood van de profeet weer afvalligen geworden. Dus dat de Koran iets zegt over ALLE metgezellen, dat is gewoon niet waar.
Natuurlijk zijn ze niet 100% onfeibaar. Ze kunnen fouten hebben gemaakt in het leven net als ieder ander mens.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:35 schreef Peunage het volgende:
[..]
Waar staat dat dan, ALLE metgezellen? En wat zijn metgezellen? Voor jouw is iedereen die de profeet van een afstandje gezien heeft een metgezel
Ik ga hier geen reli-discussie van maken, daar is dit het topic niet voor. Maar weet dit; een deel van de 'Sahaba' zijn na de dood van de profeet weer afvalligen geworden. Dus dat de Koran iets zegt over ALLE metgezellen, dat is gewoon niet waar. En sjiieten zij consequenter dan jij in wat ze geloven. Jij zegt dat het geloven in 'onfeilbaarheid' van personen niet mag, maar o wee als iemand iets over de 'Sahaba' zegtAls je niet in onfeilbaarheid gelooft moet je ook niet doen alsof ze onfeilbaar zijn.
De Koran doelt niet op Ebu Bekir, Omar of Osman met metgezellen ofzo, hoor? De Profeet is aangesteld door Allah, dus ik mag aannemen dat een ieder met gezond verstand weet dat op hem gedoeld wordt.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:37 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
En jij hebt je maker laten vallen. Met "een deel" bedoel je zeker Abu Bak, Omar, Uthman en Aicha o.a.
Nee, die bedoelde ik niet.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:37 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
En jij hebt je maker laten vallen. Met "een deel" bedoel je zeker Abu Bak, Omar, Uthman en Aicha o.a.
quote:'Leger Irak bombardeert willekeurig burgers'
Bij willekeurige luchtaanvallen van het Iraakse leger op minstens vier steden zijn sinds vorige maand zeker 75 burgers om het leven gekomen.
Dat schrijft Human Rights Watch (HRW) in een rapport dat woensdag verscheen. Bij de bombardementen zette de krijgsmacht bomvaten in, berucht van aanvallen van de Syrische luchtmacht van president Bashar Assad.
De Iraakse regeringstroepen vielen steden aan in een poging om gebieden te heroveren op Islamitische Staat (IS) en andere soennitische rebellengroepen. Bagdad ontkent de aantijgingen, maar uit onderzoek van HRW blijkt dat de aanvallen gewoon doorgaan. De bommen worden willekeurig op bewoonde gebieden afgeworpen en zijn volgens HRW daarom in strijd met het internationaal recht.
"De Iraakse regering mag dan wel een gewetenloze strijdgroep bestrijden, dat geeft hen geen vrijbrief om burgers te doden op plekken waar zij denken dat IS-strijders zich verschuilen", aldus HRW-medewerker Joe Stork. "De gevolgen van de luchtaanvallen zijn rampzalig voor gewone inwoners."
Aanval
De luchtmacht bombardeerde onder meer gebieden rondom moskeeën, overheidsgebouwen, ziekenhuizen en energiecentrales. "Het voelde alsof er een aardbeving plaatsvond", aldus een Irakees die een aanval met bomvaten meemaakte. "Ik rende naar mijn broer toe en zag zijn lichaam op straat liggen tussen vier brandende auto's."
HRW ondervroeg tientallen getuigen, gewonden en medische hulptroepen. Ook familieleden van de slachtoffers van bombardementen in Fallujah, Beiji, Tikrit en al-Sherqat. Van de 75 doden kwamen 17 mensen om het leven door bomvaten, onder wie twee kinderen. HRW roept de Iraakse regering op de bombardementen onmiddellijk te staken en vraagt bondgenoten om Bagdad alleen steun te leveren als aan deze voorwaarde wordt voldaan.
Door: Novum
Dat doe jij wel.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:40 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn ze niet 100% onfeibaar. Ze kunnen fouten hebben gemaakt in het leven net als ieder ander mens.
Maar wij Soennieten geloven niet dat Abu Bakr kennis heeft van het ongeziene en weet wanneer Yawn al Qiyamah is en doodgaat wanneer hij wil.
Wij behandelen de Sahaba tenminste als mensen en niet als Goden.
Nee. Ik zeg dat ze fouten kunnen hebben gemaakt zoals ieder ander mens. Maar ze hebben de profeet(VMZH) verraden of Ali(RA) na de dood van onze profeet(VZMH) verraden en ze zijn niet afvallig geworden.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:41 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat doe jij wel.
Nu weer terug on topic.
Muaviye vervloek ik. Simpel.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:43 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Nee. Ik zeg dat ze fouten kunnen hebben gemaakt zoals ieder ander mens. Maar ze hebben de profeet(VMZH) verraden of Ali(RA) na de dood van onze profeet(VZMH) verraden en ze zijn niet afvallig geworden.
quote:Iraq Demands Jordan Extradite Sunni Opposition Leaders at Conference
WASHINGTON DC – Iraq’s Shiite-led government is demanding that Jordan extradite Sunni opposition leaders who it claims had a hand in the turmoil buffeting Iraq, as trade and diplomatic ties between the two neighbors plunge to historical lows.
Last week, Iraqi Sunni tribal, political, rebel and business leaders met at the “Amman Conference to Save Iraq,” which urged the international community to act against the government of the embattled Shiite Prime Minister Nouri al-Maliki. The meeting was attended by several prominent figures from Saddam Hussein’s Baath party, who have been scattered in regional countries since the dictator’s 2003 fall.
"The majority who attended the conference in Amman are involved in the shedding of Iraqi blood,” claimed Qassim Atta, spokesman for the military commander-in-chief, adding they were wanted under terrorism laws.
Artikel gaat verder.
Topic gaat al mee sinds Bush zijn Irak-oorlog in 2003.quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:25 schreef IsaacCuenca het volgende:
waarom is het in de tt 'irak NA de oorlog' ?
Wat is de verandering?quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:30 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Topic gaat al mee sinds Bush zijn Irak-oorlog in 2003.
Omdat de oorlog in Irak over is?quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:25 schreef IsaacCuenca het volgende:
waarom is het in de tt 'irak NA de oorlog' ?
quote:Op donderdag 24 juli 2014 01:05 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Ah we spelen het 1-woorden spel.
van sisi tegen de regering
Ik ben in de war.quote:Op donderdag 24 juli 2014 01:06 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dit topic gaat over Irak na de oorlog van 2003. We zijn nu in 2014, dat is 11 jaar na 2003.
Morsi-regering?quote:Op donderdag 24 juli 2014 01:05 schreef IsaacCuenca het volgende:
Ah we spelen het 1-woorden spel.
van sisi tegen de regering
SiSi (oorspronkelijk: Si-Si) is de merknaam van een frisdrank, die sinds mei 1951 geproduceerd wordt door Vrumona in Bunnik.quote:
Die egyptenaren kunnen de letter ث nooit uitspreken en dat wordt altijd een squote:
welke letter is ثquote:Op donderdag 24 juli 2014 01:18 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Die egyptenaren kunnen de letter ث nooit uitspreken en dat wordt altijd een s
Haha Kloptquote:Op donderdag 24 juli 2014 01:18 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Die egyptenaren kunnen de letter ث nooit uitspreken en dat wordt altijd een s
Th als in mouth.quote:
mouth.....wordt dus mouse. Ga stuk om dat filmpje. "Listen your Obama"quote:
quote:Iraq’s south oil exports rise to near-record, avoid northern conflict
Iraq’s oil exports from its southern terminals in July rose to a near-record rate, according to loading data and industry sources, remaining unaffected by fighting in other parts of the country.
An advance by Sunni militants who seized swathes of northern Iraq last month raised concern Iraqi exports could slow down and briefly boosted global oil prices to a nine-month high above $115 a barrel.
Exports from Iraq’s southern terminals have averaged 2.52 million barrels per day (bpd), according to shipping data for the first 23 days of July tracked by Reuters. Two industry sources who also monitor the exports had similar estimates.
“There’s no impact,” a trader with a company that buys Iraqi crude said, referring to whether the unrest had affected southern exports. “I don’t think it will reach that area.”
The export rate so far in July is up from 2.43 million bpd in June, when maintenance and expansion at the Basra oil terminal slowed shipments, and is close to May’s average of 2.58 million bpd - the highest since 2003.
However, exports are not as high as the 2.60 million bpd Iraqi officials have said is planned for July. The trader said bad weather had slightly delayed some cargoes this month.
Iraq’s oil supplies were held back by decades of wars and sanctions. It has been expanding oil production in the south since Western companies signed a series of service contracts with Baghdad in 2010.
Total exports from Iraq’s northern and southern ports hit a record 2.8 million bpd in February. But northern exports of Kirkuk crude have been shut since March 2 due to attacks on a pipeline to Turkey, keeping total exports below their potential.
Drie Turkstalige Koerden hiero.quote:
Ik denk dat 'ie verhit naar boven kijkt.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:00 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Drie Turkstalige Koerden hiero.
De geest van Ziya Gökalp kijkt trots op jullie neder.
Hopelijk...quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:06 schreef lDDQD het volgende:
[..]
Ik denk dat 'ie verhit naar boven kijkt.
Namen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:00 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Observaties...quote:
Ik zit hier elke dag...quote:
Welke "mening"?quote:
Oh hell no.......quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:38 schreef Perrin het volgende:
ISIS: Vrouwen in Irak moeten zich laten besnijden
[ afbeelding ]
Zeker bij mannen wiens vrouwen niet kunnen komen door slechte prestaties.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:46 schreef zakjapannertje het volgende:
Onder de Koerden in Irak komt vrouwenbesnijdenis ook voor, het is daar wel verboden door de overheid sinds 2011
http://www.volkskrant.nl/(...)ak-is-besneden.dhtml
http://www.oneworld.nl/besnijdenis/besnijdenis-verliest-terrein
Ziya Gökalp was zelf ook een Zaza-Koerd.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:00 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ja maar in de rest van Irak niet.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:46 schreef zakjapannertje het volgende:
Onder de Koerden in Irak komt vrouwenbesnijdenis ook voor, het is daar wel verboden door de overheid sinds 2011
http://www.volkskrant.nl/(...)ak-is-besneden.dhtml
http://www.oneworld.nl/besnijdenis/besnijdenis-verliest-terrein
Ga maar weer lekker Koerden zwartmaken.quote:
Een zelfhatende idioot dus.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:51 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ziya Gökalp was zelf ook een Zaza-Koerd.![]()
Hating*quote:Op donderdag 24 juli 2014 15:24 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Klopt een self-heating Kurd dus. Net als hoe je self-heating Jews hebt.
Wat doe ikquote:Op donderdag 24 juli 2014 15:11 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ga maar weer lekker Koerden zwartmaken.Dit gebruik komt alleen onder Iraakse Koerden voor.
En onder Iraakse Arabieren komen weer andere "rare rituelen" voor.
Verdomd handig, zo op een koude berg!quote:Op donderdag 24 juli 2014 15:24 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Klopt een self-heating Kurd dus. Net als hoe je self-heating Jews hebt.
quote:Op donderdag 24 juli 2014 17:30 schreef Peunage het volgende:
[..]
Verdomd handig, zo op een koude berg!
Houdt die primitieven uit woestijn wel weg.quote:Op donderdag 24 juli 2014 17:30 schreef Peunage het volgende:
[..]
Verdomd handig, zo op een koude berg!
Ze spreken daar tenminste hun eigen taal nog...quote:Op donderdag 24 juli 2014 18:39 schreef Djibril het volgende:
[..]
Houdt die primitieven uit woestijn wel weg.
Foud Massoum, nieuwe president van Irak en dit zal een deukje zijn in de Koerdische aspiraties naar onafhankelijkheid. Deze gaat namelijk niet komen. zolang barzani en talabani het zeggen te hebben daar zal Koerdistan een corrupte Turkse kolonie zijn.
Tja, ik spreek en versta ook gewoon Koerdisch. Vooral verstaan haha. Spreek lang niet vloeiend, maar goed daar wil ik verandering in brengen binnenkort. En hoe meer talen, hoe beter toch?quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:00 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Hoeveel Koerden wel niet gevallen zijn voor die Herrenvolk van de Steppe sprookjes.quote:Op donderdag 24 juli 2014 19:47 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Tja, ik spreek en versta ook gewoon Koerdisch. Vooral verstaan haha. Spreek lang niet vloeiend, maar goed daar wil ik verandering in brengen binnenkort. En hoe meer talen, hoe beter toch?
Edit; Heb even Ziya Gokalp opgezocht...En omdat wij ook Turks spreken betekent niet dat we ons zelf verloochenen zoals hondje Gokalp...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
Onderdeel van genocide, de cultuur en historie van je vijanden uitwissen, zodat je ze niet alleen uitmoord, maar ook ieder bewijs dat ze ooit bestaan hebben vernietigd. Daarom zijn die ISIS lui zo gek, daar is geen enkele vorm van communicatie mee mogelijk.quote:Op donderdag 24 juli 2014 19:46 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Zelfs fucking Saddam Husein en Ghengis Khan(allebei krankzinnige leiders met veel doden op hun naam) hebben nooit tombes vernietigd.
Daar hadden ze ook geen enkele reden toe.quote:Op donderdag 24 juli 2014 19:46 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Zelfs fucking Saddam Husein en Ghengis Khan(allebei krankzinnige leiders met veel doden op hun naam) hebben nooit tombes vernietigd.
Het zijn primaten. Horen niet thuis in deze wereld.quote:Op donderdag 24 juli 2014 19:46 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
in Saoedi-Arabie komt het ook voorquote:Op donderdag 24 juli 2014 19:46 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Waarom zou dit de onafhankelijkheid schaden? Het is niet alsof hij gedwongen werd. De Koerden hebben op hem gestemd toch?quote:Op donderdag 24 juli 2014 18:39 schreef Djibril het volgende:
[..]
Houdt die primitieven uit woestijn wel weg.
Foud Massoum, nieuwe president van Irak en dit zal een deukje zijn in de Koerdische aspiraties naar onafhankelijkheid. Deze gaat namelijk niet komen. zolang barzani en talabani het zeggen te hebben daar zal Koerdistan een corrupte Turkse kolonie zijn.
Profeet Mohammed had gek genoeg geen problemen met andere culturen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:05 schreef Nintex het volgende:
[..]
Onderdeel van genocide, de cultuur en historie van je vijanden uitwissen, zodat je ze niet alleen uitmoord, maar ook ieder bewijs dat ze ooit bestaan hebben vernietigd. Daarom zijn die ISIS lui zo gek, daar is geen enkele vorm van communicatie mee mogelijk.
Joh.quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:08 schreef EdmundReid het volgende:
[..]
Daar hadden ze ook geen enkele reden toe.
Kloptquote:Op donderdag 24 juli 2014 20:08 schreef Happel het volgende:
[..]
Het zijn primaten. Horen niet thuis in deze wereld.
quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:00 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Hoeveel Koerden wel niet gevallen zijn voor die Herrenvolk van de Steppe sprookjes.
EDIT:
Ach het kan nog erger...Die zeggen gelijk van; wij zijn turken haha. Maar goed, langzaam maar zeker komt er een nationaal besef bij de Koerden. Hopelijk een groot Kurdistan in de toekomst..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"In the preIslamic period it was a shrine to 360 deities, but it was not until 630 AD that Mohammed demolished these deities and rededicated the shrine to the one true God."quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:28 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Profeet Mohammed had gek genoeg geen problemen met andere culturen.
Lazen bedoel je?quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:33 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Die zeggen gelijk van; wij zijn turken haha. Maar goed, langzaam maar zeker komt er een nationaal besef bij de Koerden. Hopelijk een groot Kurdistan in de toekomst..
Volgens mij heeft barzani de onafhankelijkheid alleen maar gebruikt als drukmiddel om maliki weg te ruimen. Daarnaast was het wel apart dat hij pas over onafhankelijkheid begon nadat er in Koerdistan zijn partij op hevige kritiek kon rekenen aangezien hij de grens met de Koerden in Syrie heeft geblokkeerd en ze niet eens helpt. Ook werd de corruptie kaart aangekaart, en vinden vele dat kdp eigenlijk KRG regeert en niemand anders.quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:26 schreef Peunage het volgende:
[..]
Waarom zou dit de onafhankelijkheid schaden? Het is niet alsof hij gedwongen werd. De Koerden hebben op hem gestemd toch?
twitter:onlinesmsserver twitterde op donderdag 24-07-2014 om 21:11:41Twin car bombs kill at least 13 in central Baghdad: police: BAGHDAD: Two suicide car bombs exploded seconds an... http://t.co/VOjxp4bKZO reageer retweet
twitter:GeoLatest twitterde op donderdag 24-07-2014 om 21:10:11Twin car bombs kill at least 13 in central Baghdad: police reageer retweet
twitter:MuthuKrish7 twitterde op donderdag 24-07-2014 om 21:09:33#world Twin Car Bombs Kill At Least 13 in Central Baghdad: Police: Two suicide car bombs exploded seconds and a... http://t.co/vWnx2ujN52 reageer retweet
Vraag is hoe Baghdad en Mosul hierop gaan reageren. ISIS vindt de Koerden en hun 'liberale' opvatting van de Islam maar niks, en daarom minstens net zo erg als sjiieten. Baghdad zal het als verraad zien vermoed ik zo. En dan Ankara en Tehran natuurlijk. Zover ik het volg is het in Ankara een beetje dubbel; ze hebben een goede handelspartner aan Iraaks Koerdistan, maar ze zijn bang dat de Koerden in Turkije (1/5 van de bevolking) het zelfde zullen willen. In Tehran willen ze een verenigd Irak en ook daar zijn ze bang voor aspiraties van de eigen Koerden (maar ik begreep van Hafez dat Koerden in Iran minder naar onafhankelijkheid streven i.v.m. Turkse koerden; geen idee of het waar is)....quote:
Slim van de Koerden.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:38 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Jup... Koerden zeggen het alleen als ze een duidelijk motief ervoor hebben; meestal geld.
Slim of oneervol; het is maar net hoe je er tegenaan kijkt..quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:50 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Slim van de Koerden.
Wat de Lazen betreft. Ik dacht altijd dat Asena uit de Altaī kwam, niet uit de Kaukasus.
Weer wat geleerd...
Amerikanen proberen hun straatje schoon te vegen en miljarden aan gefaalde intelligence goed te praten. Net zoals met de Krim zagen ze ook ISIS totaal niet aankomen. Logisch ook, las laatst een artikel dat ze steeds minder gebruik maken van 'eyes on the ground', zoals spionnen en omgekochte ambtenaren en steeds meer via het internet en communicatienetwerken naar rotzooi zoeken. Precies waar groepen als ISIS en de Russische seperatisten niet veel gebruik van maken en omheen werken.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:01 schreef Charismatisch het volgende:
Obama Administration Trashes Baghdad for Ignoring Warnings About ISIS
In the days prior to the June 10 takeover of Mosul, the State Department sent an "immediate and urgent" message to the Iraqi acting minister of defense and Maliki's chief of staff about ISIS's advances, and the need to reinforce Mosul with nearby Kurdish peshmerga forces. The warning was downplayed, said McGurk. One day before ISIS (also known as ISIL) ransacked Mosul, "the government of Iraq expressed confidence that Mosul was not under a serious threat," said McGurk. "Throughout the day, however, Mosul's western-most neighborhoods began to fall to ISIL. Its fighters began attacking checkpoints and killing resisters, seeking to establish psychological dominance over Iraqi security units in the city," he added.
One day later, ISIS detonated a suicide truck bomb at a strategic checkpoint east of the city, allowing a free flow of ISIS forces to seize the entire city.
http://thecable.foreignpo(...)_warnings_about_isis
http://nos.nl/artikel/678820-isis-eist-vrouwenbesnijdenis.htmlquote:Grote twijfels
Er bestaan echter grote twijfels over het bericht van de VN-medewerker. De rapporteur baseert zich op gesprekken met een aantal lokale ISIS-commandanten. Van de hoogste geestelijke van ISIS is niets vernomen. En in 2013 werd ook al melding gemaakt van een document dat besnijdenis zou verplichten, maar ook daar werd destijds sterk aan getwijfeld.
Op Twitter spreekt al-Khorasan Media tegen dat ISIS vrouwen wil besnijden en eist excuses van de VN voor het verspreiden van leugens. Al-Khorasan Media claimt het laatste nieuws te hebben over de Islamitische Staat die ISIS heeft uitgeroepen.
Volgens NOS-correspondent Sander van Hoorn heeft ISIS geen eigen twitteraccount, maar is er een aantal accounts die aan de terreurgroep verbonden zijn. "Dit lijkt er een van te zijn." Of dat daadwerkelijk het geval is, is niet met zekerheid te zeggen.
Jemen
Volgens Van Hoorn zijn er meerdere aanwijzingen dat het nieuws over verplichte besnijdenis niet lijkt te kloppen; de geestelijk leider van ISIS heeft er niets over gezegd, en het onderwerp lijkt in Mosul zelf niet te spelen.
Ook zegt Van Hoorn: "ISIS-leden komen uit allerlei landen. Ook uit landen waar vrouwen wel worden besneden, zoals Jemen. Het kan best zijn dat een paar leden dit hebben geroepen."
ISIS veroverde onlangs een aantal grote steden in het noorden van Irak, waaronder Mosul. Er is een grensoverschrijdende kalifaat, een islamitische staat, uitgeroepen.
Propeganda natuurlijk. Ze doen er alles aan om ISIS zwart te maken en zwijgen over de misdaden van Maliki en de shia-milities.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:24 schreef Eagle_99 het volgende:
ISIS laat vrouwen in Irak besnijden
Klopt dit of is het propaganda?
Is al als vals aangemerkt:quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:24 schreef Eagle_99 het volgende:
ISIS laat vrouwen in Irak besnijden
Klopt dit of is het propaganda?
Was jij gisteren ook gezellig mee demonstreren?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:30 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Propeganda natuurlijk. Ze doen er alles aan om ISIS zwart te maken en zwijgen over de misdaden van Maliki en de shia-milities.
Helaas geloof t mijn hele familie in Turkije en Nederland deze propeganda ook.![]()
Niet dat ik pro-IS ben hoor.
Waar tegen wie, tegen IsraHell?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:31 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Was jij gisteren ook gezellig mee demonstreren?
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:30 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Propeganda natuurlijk. Ze doen er alles aan om ISIS zwart te maken en zwijgen over de misdaden van Maliki en de shia-milities.
Helaas geloof t mijn hele familie in Turkije en Nederland deze propeganda ook.![]()
Niet dat ik pro-IS ben hoor.
Wat vind je hier van? Ook propaganda?quote:Onder christenen in Irak heerst grote angst en onzekerheid. Zo zijn christenen uit de Iraakse stad Mosul door leden van de islamitische terreurbeweging ISIS voor een ultimatum gesteld. Binnen 24 uur weg zijn, bekeren tot de islam, geld betalen om te mogen blijven of de doodstraf.
http://www.eo.nl/geloven/(...)tenen-in-mosul-irak/
Je mag blij zijn dat IS de christenen nog een kans geeft om normaal te leven in Mosul (door Jizya een soort belasting van 2.5% van je inkomen) te betalen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 17:34 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
[..]
Wat vind je hier van? Ook propaganda?
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 17:39 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Je mag blij zijn dat IS de christenen nog een kans geeft om normaal te leven in Mosul (door Jizya een soort belasting van 2.5% van je inkomen) te betalen.
En als ze dat niet betalen geven ze e christenen nog tenminste een kans om de stad te verlaten.
Maar er leven nog steeds veel christenen in IS-gebied hoor.
Meen je dit serieus?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 17:39 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Je mag blij zijn dat IS de christenen nog een kans geeft om normaal te leven in Mosul (door Jizya een soort belasting van 2.5% van je inkomen) te betalen.
En als ze dat niet betalen geven ze e christenen nog tenminste een kans om de stad te verlaten.
Wat een fucking idioot ben je toch. Dit goed praten en nog beweren dat je niet pro-IS bent. Kans op een normaal leven? Zo behandeld worden vind jij normaal?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 17:39 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Elke groep heeft zo zijn goede en slechte kanten meid.quote:
Jij komt niet eens uit die regio en je denkt te weten hoe het nu daar aan toe gaat.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 17:42 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Elke groep heeft zo zijn goede en slechte kanten meid.![]()
Deal with it.
Zou jij IS ook zo haten als ze een Alevitische groepering waren. Jij bent gewoon net zo sektarisch als die IS-gasten.
quote:
Al christenen het echt "zo zwaar en slecht" hebben onder IS. Waarom leven er dan nog steeds christenen in hun gebieden in zowel Irak als Syrië.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 17:42 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Wat een fucking idioot ben je toch. Dit goed praten en nog beweren dat je niet pro-IS bent. Kans op een normaal leven? Zo behandeld worden vind jij normaal?
Ik snap wel waarom jullie zo haten op Is. Het gaat mij meer om dat jullie alleen maar IS de schuld van alle ellende geven en stil-zwijgen over de misdaden van Maliki, Assad en de Shia en Alawi milities.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 17:48 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Jij komt niet eens uit die regio en je denkt te weten hoe het nu daar aan toe gaat.
Jij denkt echt dat mensen zouden vluchten als ze maar 2,5 procent belasting moesten betalen?
Waarom mochten de mensen die gingen vluchten niets mee nemen uit hun huis? Waarom moesten ze hun bezittingen weggeven aan soennitische moslims?
Het maakt niets uit dat je nog niet zoveel weet, want je bent nog jong, maar jouw gedachtengang nu is verkloot.
Dat je dit goed kan praten. :n
[ afbeelding ]
Gelukkig hebben we ook normale mensen.quote:Moslims nemen het op voor christenen Irak
Moslimgeleerden hebben het woensdag opgenomen voor de christenen in het noorden van Irak die door de terreurbeweging ISIS uit hun woonplaats worden verdreven.
Moslims nemen het op voor christenen Irak
Volgens de geleerden plaveit ISIS met zijn optreden tegen ''de christelijke broeders'' de weg voor een burgeroorlog in het Arabische land.
''Dit zijn daden die islamitische wetten en het islamitisch geweten schenden en alleen maar tot een negatief beeld van de islam en moslims leiden'', zo staat te lezen in de verklaring van de invloedrijke Internationale Unie van Moslimgeleerden.
Zou ze dan net zo hard haten ja. Wat sektarisch? Ik?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 17:42 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Elke groep heeft zo zijn goede en slechte kanten meid.![]()
Deal with it.
Zou jij IS ook zo haten als ze een Alevitische groepering waren. Jij bent gewoon net zo sektarisch als die IS-gasten.
Ja jij bent sektarisch idd.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 17:59 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Zou ze dan net zo hard haten ja. Wat sektarisch? Ik?
Kijk en deze daad van IS veroordeel ik. Nu blij.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 17:58 schreef mrstylo het volgende:
Goed werk van IS toch?
@RudawEnglish: Rudaw sources: IS exploded the mosque of 'prophet Sheet' this evening in Mosul. The mosque dates back to 1057. #Iraq
Wat mij betreft mag je nog wel iets meer afstand nemen, met je balans in het topic.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 18:01 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Kijk en deze daad van IS veroordeel ik. Nu blij.
In Mosul zijn bijna geen christenen over. Allemaal gevlucht naar Arbil, Koerdistan, waar ze gelukkig wel goed opgevangen worden.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 17:49 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
[..]
Al christenen het echt "zo zwaar en slecht" hebben onder IS. Waarom leven er dan nog steeds christenen in hun gebieden in zowel Irak als Syrië.
quote:Een katholieke bisschop uit Mosul zei dat de afgelopen dagen 150 christelijke families de stad achter zich hebben gelaten. De afgelopen tijd hebben ook leden van andere religieuse minderheden de stad verlaten. Volgens de VN gaat het inmiddels om tienduizenden mensen die op de vlucht zijn geslagen.
Omigado. Jij bent echt fokking dom.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 17:39 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ze worden niet alleen in Koerdistan opgevangen, ook in het zuiden. Maar vanuit praktisch oogpunt zijn Koerdische steden makkelijker bereikbaar.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 18:26 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
In Mosul zijn bijna geen christenen over. Allemaal gevlucht naar Arbil, Koerdistan, waar ze gelukkig wel goed opgevangen worden.
[..]
Ik dacht dat ik al vanaf het begin radicaal was.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 18:14 schreef Specularium het volgende:
[..]
Wat mij betreft mag je nog wel iets meer afstand nemen, met je balans in het topic.
Je uitspraken worden langzaam steeds radicaler, valt op.
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 18:38 schreef ajacied4lf het volgende:
Trouwens, nu ik zo over nadenk. 2,5% van je inkomen afstaan, dat is financieel nog best aantrekkelijk in vergelijking met Nederland. Baklava, geldt dat ook voor niet-gelovigen?
Misschien in de toekomst maar emigreren. Nu ze ook nog alles platgooien zal er wel genoeg werk voor mij zijn.
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 17:49 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
[..]
Al christenen het echt "zo zwaar en slecht" hebben onder IS. Waarom leven er dan nog steeds christenen in hun gebieden in zowel Irak als Syrië.
Ja man..quote:Op vrijdag 25 juli 2014 19:02 schreef mrstylo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En dit allemaal in 5 jaar. Dus als ik jou was zou ik snel inpakken.
Ja geld voor iedereen dat geen Moslim is. En Moslims zelf moeten 2,5% zakat (armenbelasting) betalen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 18:38 schreef ajacied4lf het volgende:
Trouwens, nu ik zo over nadenk. 2,5% van je inkomen afstaan, dat is financieel nog best aantrekkelijk in vergelijking met Nederland. Baklava, geldt dat ook voor niet-gelovigen?
Misschien in de toekomst maar emigreren. Nu ze ook nog alles platgooien zal er wel genoeg werk voor mij zijn.
Welke misdaden van Maliki bedoel je?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 17:52 schreef Baklava95 het volgende:
Het gaat mij meer om dat jullie alleen maar IS de schuld van alle ellende geven en stil-zwijgen over de misdaden van Maliki, Assad en de Shia en Alawi milities.
Weet jezelf ook wel kneus.quote:
Ze willen geen moderne economie, ook geen modern rechtssysteem.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:22 schreef kurd0w het volgende:
Denken dat je met 2.5% belasting een moderne economie draaiende kan houden...
Dat willen ze diep van binnen wel gelijk.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:23 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ze willen geen moderne economie, ook geen modern rechtssysteem.
Valt reuze mee en de Arabische soennieten hebben zelf ook foute beslissingen genomen (boycotten van verkiezingen eerder bijv) en onredelijke eisen.quote:
In de gevangenissen zitten voornamelijk (schuldige) criminelen, in dit geval toevallig soenni's zijn dit. Deze kan je ook schrappen dus.quote:en het martelen en verkrachten van Soennieten in de Iraakse gevangenissen.
En al die Sunni-vrouwen in die gevangenissen dan. Zijn die ook allemaal crimineel. En ja man alle criminelen in Irak zijn toevallig Soennieten.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:25 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Valt reuze mee en de Arabische soennieten hebben zelf ook foute beslissingen genomen (boycotten van verkiezingen eerder bijv) en onredelijke eisen.
[..]
In de gevangenissen zitten voornamelijk (schuldige) criminelen, in dit geval toevallig soenni's zijn dit. Deze kan je ook schrappen dus.
De werkgelegenheid schijnt wel booming te zijn. Men streeft geen communistisch systeem na inderdaad met torenhoge belastingen, men gaat uit van het "trickle down" effect. Lage belastingen en kleine overheid die zich niet met de economie bemoeitquote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:22 schreef kurd0w het volgende:
Denken dat je met 2.5% belasting een moderne economie draaiende kan houden...
Natuurlijk willen ze een moderne economie, maar dan zonder interest en exnatura sua munten. Ze willen tenslotte de wereld laten zien dat het zo veel beter is daaro. Daar hoort natuurlijk een sterke economie ook bij.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:23 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ze willen geen moderne economie, ook geen modern rechtssysteem.
Nou je komt niet zomaar in de gevangenis, dan moet je wel wat op je kerfstok hebben natuurlijk.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:27 schreef Baklava95 het volgende:
En al die Sunni-vrouwen in die gevangenissen dan. Zijn die ook allemaal crimineel. En ja man alle criminelen in Irak zijn toevallig Soennieten.
Juistquote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:28 schreef Aloulou het volgende:
[..]
De werkgelegenheid schijnt wel booming te zijn. Men streeft geen communistisch systeem na inderdaad met torenhoge belastingen, men gaat uit van het "trickle down" effect. Lage belastingen en kleine overheid die zich niet met de economie bemoeit
Er schijnen toch wel wat knappe economische koppen achter hun project te zitten en economische plannen. Zo kiezen ze nu voor hele lage belasting om vooral rijkere Moslims uit Midden-Oosten te stimuleren zich daar te vestigen die dan weer de lokale economie een impuls geven bijv. Daarnaast trekt 2% belastingstelsel wel de aandacht van omringende landen waar je meer betaalt, bijv in socialistisch Syrie van Assad. Plus dat het in hun staat de koopkracht stimuleert en geld dus weer uitgegeven gaat wordenquote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:30 schreef kurd0w het volgende:
JuistZijn ook echt allemaal economen daar bij ISIS. Alleen gaan ze zo nu en dan slager spelen uit verveling en dan hakken ze willekeurig wat sijeten koppen ervanaf.
Gast troll niet zo. Hoe komt het dan dat er nauwelijks Sjiieten in de Iraakse gevangenis zitten. Terwijl Sjiieten dik in de meerderheid zijn in Irak.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:29 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Nou je komt niet zomaar in de gevangenis, dan moet je wel wat op je kerfstok hebben natuurlijk.
Hoe weet jij dit allemaal?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:34 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Gast troll niet zo. Hoe komt het dan dat er nauwelijks Sjiieten in de Iraakse gevangenis zitten. Terwijl Sjiieten dik in de meerderheid zijn in Irak.
Hoe komt het dan dat Soennieten zich zo achtergesteld en gediscrimineerd voelen. Zelfs veel mensenrechtenorganisaties zeggen dat de meeste onschuldige gevangenen in Irak Soennieten zijn.quote:
Troll...quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:33 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Er schijnen toch wel wat knappe economische koppen achter hun project te zitten en economische plannen. Zo kiezen ze nu voor hele lage belasting om vooral rijkere Moslims uit Midden-Oosten te stimuleren zich daar te vestigen die dan weer de lokale economie een impuls geven bijv. Daarnaast trekt 2% belastingstelsel wel de aandacht van omringende landen waar je meer betaalt, bijv in socialistisch Syrie van Assad. Plus dat het in hun staat de koopkracht stimuleert en geld dus weer uitgegeven gaat worden![]()
Ze roepen ook software developers en ingenieurs op naar de Islamitische Staat te komen en mee te helpen aan de opbouw, mochten er in dit topic ervan zijn dan moet men eens kijken of de staat ze niet bevalt ivm lage belastingen.
Goh.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:37 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Hoe komt het dan dat Soennieten zich zo achtergesteld en gediscrimineerd voelen. Zelfs veel mensenrechtenorganisaties zeggen dat de meeste onschuldige gevangenen in Irak Soennieten zijn.
Nog één die vandaag is opgeblazen is de 'Moskee van Profeet Sheet':twitter:andrewhabib twitterde op vrijdag 25-07-2014 om 18:28:09Locals near mosque of prophet Jerjis & mosque of Khedir Zina in #Mosul notified by #IS to leave in preparation for their explosion. reageer retweet
Inmiddels melden Iraakse media dat ze onderstaand monument willen opblazen maar dat de lokale bevolking zich heeft verzameld om te voorkomen dat het wordt opgeblazen:twitter:RudawEnglish twitterde op vrijdag 25-07-2014 om 17:56:52Rudaw sources: IS exploded the mosque of 'prophet Sheet' this evening in Mosul. The mosque dates back to 1057. #Iraq reageer retweet
Goh wat zijn die ISIS luie toch vredelievend. Baklava je hebt gelijk!quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:51 schreef Charismatisch het volgende:
Verschillende tombes van profeten in Mosul zijn vandaag opgeblazen (gisteren één van Jonah, zie vid)
"Moskee van Profeet Jerjis" hadden ze eerder vandaag gereedgemaakt om op te blazen (en volgens Iraakse media is het inmiddels opgeblazen).Nog één die vandaag is opgeblazen is de 'Moskee van Profeet Sheet':twitter:andrewhabib twitterde op vrijdag 25-07-2014 om 18:28:09Locals near mosque of prophet Jerjis & mosque of Khedir Zina in #Mosul notified by #IS to leave in preparation for their explosion. reageer retweet
Inmiddels melden Iraakse media dat ze onderstaand monument willen opblazen maar dat de lokale bevolking zich heeft verzameld om te voorkomen dat het wordt opgeblazen:twitter:RudawEnglish twitterde op vrijdag 25-07-2014 om 17:56:52Rudaw sources: IS exploded the mosque of 'prophet Sheet' this evening in Mosul. The mosque dates back to 1057. #Iraq reageer retweet
[ afbeelding ]
twitter:IraqPics twitterde op vrijdag 25-07-2014 om 00:06:16There are around 568 types of Dates in the land of Iraq from 45 million palm trees. The highest in the world. #Iraq http://t.co/Opvg653v8B reageer retweet
[Baklavamodus]quote:Op vrijdag 25 juli 2014 23:44 schreef Stimorol- het volgende:
Baklava, k zag zojuist een film van een meisje dat gewurgd wordt. Vertel mij eens, wat is daar vredelievend aan en steun je ze dan ook.
Het meisje draagt een hoofddoek, mocht je dat interesseren.
Bron voor deze beweringen?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:33 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Er schijnen toch wel wat knappe economische koppen achter hun project te zitten en economische plannen. Zo kiezen ze nu voor hele lage belasting om vooral rijkere Moslims uit Midden-Oosten te stimuleren zich daar te vestigen die dan weer de lokale economie een impuls geven bijv. Daarnaast trekt 2% belastingstelsel wel de aandacht van omringende landen waar je meer betaalt, bijv in socialistisch Syrie van Assad. Plus dat het in hun staat de koopkracht stimuleert en geld dus weer uitgegeven gaat worden![]()
Ze roepen ook software developers en ingenieurs op naar de Islamitische Staat te komen en mee te helpen aan de opbouw, mochten er in dit topic ervan zijn dan moet men eens kijken of de staat ze niet bevalt ivm lage belastingen.
Link?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 23:44 schreef Stimorol- het volgende:
Baklava, k zag zojuist een film van een meisje dat gewurgd wordt. Vertel mij eens, wat is daar vredelievend aan en steun je ze dan ook.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
Ze onderging haar dood wel waardig.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 01:46 schreef Peunage het volgende:
[..]
[Baklavamodus]
ja maar ze heeft vast wel iets gedaan.
en ze kreeg zeker een keuze, weg gaan of dood, dus dat is wel goed. [/baklavamodus]
Gestoorde gekken zijn het, en straks weer wereldwijd huilen over 'genocide' als in 2016 dat kalifaatje met de grond wordt gelijk gemaakt met kruisraketten.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 01:46 schreef Peunage het volgende:
[..]
[Baklavamodus]
ja maar ze heeft vast wel iets gedaan.
en ze kreeg zeker een keuze, weg gaan of dood, dus dat is wel goed. [/baklavamodus]
Ja maar, ze hebben zeker de belasting niet betaald van 2.5%... Terechte loon dus.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 11:40 schreef Nintex het volgende:
[..]
Gestoorde gekken zijn het, en straks weer wereldwijd huilen over 'genocide' als in 2016 dat kalifaatje met de grond wordt gelijk gemaakt met kruisraketten.
In ieder geval hoeven de Ameirkanen niet bang te zijn dat ze historische gebouwen en/of onschuldige burgers raken.
Bron?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 11:34 schreef IPA35 het volgende:
Ondertussen heeft ISIS de Peshmerga verdreven uit delen van Jalaula.
Rudaw noemde dat.quote:
Gewurgd door wat? een ijzeren staaf zeker. Dat is een hoax en die hoax ging over een Meisje in Syrië. Niet eentje in Irak.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 23:44 schreef Stimorol- het volgende:
Bron.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:45 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Gewurgd door wat? een ijzeren staaf zeker. Dat is een hoax en die hoax ging over een Meisje in Syrië. Niet eentje in Irak.
Maar goed spreek me niet meer aan en devol git pesimden. Jij zegt dat ik moet oprotten maar toch spreek jij me aan.
Damn Baklava, wat maakt het nou uit of het in Syrie of Irak is; het is een mensenleven en is niet goed te praten. Dat jij het zo mitigeert is angstwekkend. En het is defol, niet devol...quote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:45 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Gewurgd door wat? een ijzeren staaf zeker. Dat is een hoax en die hoax ging over een Meisje in Syrië. Niet eentje in Irak.
Maar goed spreek me niet meer aan en devol git pesimden. Jij zegt dat ik moet oprotten maar toch spreek jij me aan.
Lees je me reactie wel goed. Het is een hoax (leugen). Maar goed voor de rst negeer ik je vanaf nu.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 17:40 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Damn Baklava, wat maakt het nou uit of het in Syrie of Irak is; het is een mensenleven en is niet goed te praten. Dat jij het zo mitigeert is angstwekkend. En het is defol, niet devol...In het koerdisch hebben ze ook een mooi woord voor mensen zoals jij; kerro.. ;D
Er zijn meerdere filmpjes en verhalen over de gruwelen van IS . Nog neem je geen afstand van ze. Je mag mij best negeren, doet mij verder vrij weinig. Maar ik, en anderen in dit topic, irriteren zich toch wel aan jou romantisch beeld van IS en de manier waarop je de daden van IS mitigeert, alsof het allemaal niks voorstelt. O.a. door het te bestempelen als een hoax, of selectief islamitisch recht erbij te halen met de Christenen die verdreven zijn uit Mosul bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 17:44 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Lees je me reactie wel goed. Het is een hoax (leugen). Maar goed voor de rst negeer ik je vanaf nu.
En beste Stimorol en Kurdow. Ik keur de dood van onschuldigen niet goed. Dus als het waar was zou ik het zeker afkeuren en afstand nemen van IS.
En ik irriteer me aan eht romantische beeld wat jullei hebben voer de YPG. Peshmarga, Maliki, Assad, Shia-milities etc. Als je aftand van ze neemt neem ik zeker ook afstand van IS.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 17:59 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Er zijn meerdere filmpjes en verhalen over de gruwelen van IS . Nog neem je geen afstand van ze. Je mag mij best negeren, doet mij verder vrij weinig. Maar ik, en anderen in dit topic, irriteren zich toch wel aan jou romantisch beeld van IS en de manier waarop je de daden van IS mitigeert, alsof het allemaal niks voorstelt. O.a. door het te bestempelen als een hoax, of selectief islamitisch recht erbij te halen met de Christenen die verdreven zijn uit Mosul bijvoorbeeld.
Haten op de YPG en Peshmarga.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:08 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
En ik irriteer me aan eht romantische beeld wat jullei hebben voer de YPG. Peshmarga, Maliki, Assad, Shia-milities etc. Als je aftand van ze neemt neem ik zeker ook afstand van IS.
Ik ben een etnische Koerd. Ik mag de YPG niet idd. De Peshmarga mag ik nog wel maar ook zij zijn niet 100% onfeilbaar natuurlijk.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:11 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Haten op de YPG en Pesgmarga.
Gozer noem jezelf vanaf nu een Turk en geen Koerd meer. Bedankt.
Waarom moet hij zichzelf Turk noemen en niet Koerd?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:11 schreef mrstylo het volgende:
Haten op de YPG en Peshmarga.
Gozer noem jezelf vanaf nu een Turk en geen Koerd meer. Bedankt.
Ik dacht dat jij mij negeerde? En ik heb geen romantisch beeld van al de partijen die je opnoemt. In Koerdisch Irak zijn er ook genoeg problemen, zowel militair als bestuurskundig. Maar daar zijn geen slagers zoals IS militanten. Sterven onschuldige mensen daar ook? Ongetwijfeld. Maar ze gaan wel op een waardige manier dood.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:08 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
En ik irriteer me aan eht romantische beeld wat jullei hebben voer de YPG. Peshmarga, Maliki, Assad, Shia-milities etc. Als je aftand van ze neemt neem ik zeker ook afstand van IS.
Je mag de YPG niet omdat ze een scheiding tussen kerk en staat hebben? En waarom is de IS wel onfeilbaar in jou ogen, maar de Peshmerga niet. Dubbele standaarden enzo.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:12 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik ben een etnische Koerd. Ik mag de YPG niet idd. De Peshmarga mag ik nog wel maar ook zij zijn niet 100% onfeilbaar natuurlijk.
Ik ben 25. Maar hadi bye bye.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:18 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij mij negeerde? En ik heb geen romantisch beeld van al de partijen die je opnoemt. In Koerdisch Irak zijn er ook genoeg problemen, zowel militair als bestuurskundig. Maar daar zijn geen slagers zoals IS militanten. Sterven onschuldige mensen daar ook? Ongetwijfeld. Maar ze gaan wel op een waardige manier dood.
En hoe oud ben jij eigenlijk? Als jij afstand neemt, neem ik afstand.... ?We zijn niet aan het knikkeren of zo.
Dankzij zulke mensen mag hij eindelijk ongestraft gewoon Koerdisch praten in Turkije, als zij er niet waren was het nog erger met hem gesteld. Al zijn ze wel te laat, want er zijn miljoenen Koerden geassimileerd. Het gekke is dat ze dat zelf ook wel weten, maar er niets aan doen.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:13 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Waarom moet hij zichzelf Turk noemen en niet Koerd?
En wanneer had ik gezegd dat IS onfeilbaar was.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:19 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Je mag de YPG niet omdat ze een scheiding tussen kerk en staat hebben? En waarom is de IS wel onfeilbaar in jou ogen, maar de Peshmerga niet. Dubbele standaarden enzo.
Je bent 18/19. Ga niet liegen.quote:
Je posts en de manier waarop je reageert getuigen eerder van 14. Ben je nog uitgepuberd ofso? Negeer mij maar weer eventjes. Kijken hoe lang het dit keer gaat duren. Nitwit.quote:
Dit.quote:
Dus, moet hij hen voor eeuwig dankbaar zijn? Hij mag Koerdisch praten, maar als hij zijn politieke mening geeft gaan ze hem waarschijnlijk zwaar onderdrukken.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:20 schreef mrstylo het volgende:
Dankzij zulke mensen mag hij eindelijk ongestraft gewoon Koerdisch praten in Turkije, als zij er niet waren was het nog erger met hem gesteld. Al zijn ze wel te laat, want er zijn miljoenen Koerden geassimileerd. Het gekke is dat ze dat zelf ook wel weten, maar er niets aan doen.
quote:Op zaterdag 26 juli 2014 17:44 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Lees je me reactie wel goed. Het is een hoax (leugen). Maar goed voor de rst negeer ik je vanaf nu.
En beste Stimorol en Kurdow. Ik keur de dood van onschuldigen niet goed. Dus als het waar was zou ik het zeker afkeuren en afstand nemen van IS.
Economische en sociale afhankelijkheid speelt daar een rol ben ik bang... Gelukkig begint het Koerdisch bewustzijn wel te groeien onder de Koerdisch bevolking in Turkije.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:20 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Dankzij zulke mensen mag hij eindelijk ongestraft gewoon Koerdisch praten in Turkije, als zij er niet waren was het nog erger met hem gesteld. Al zijn ze wel te laat, want er zijn miljoenen Koerden geassimileerd. Het gekke is dat ze dat zelf ook wel weten, maar er niets aan doen.
Stap voor stap natuurlijk. Maar hij moet zulke mensen met de blote knieën bedanken. Koerden zijn nu in Turkije en Syrië afval voor de machthebbers, maar zonder mensen als de PKK en YPG waren ze allemaal al dood geweest.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:22 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Dus, moet hij hen voor eeuwig dankbaar zijn? Hij mag Koerdisch praten, maar als hij zijn politieke mening geeft gaan ze hem waarschijnlijk zwaar onderdrukken.
Ik denk het niet.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:24 schreef mrstylo het volgende:
Stap voor stap natuurlijk. Maar hij moet zulke mensen met de blote knieën bedanken. Koerden zijn nu in Turkije en Syrië afval voor de machthebbers, maar zonder mensen als de PKK en YPG waren ze allemaal al dood geweest.
Ik hoop het echt, maar ik heb echt geen vertrouwen. Maar ik ben voor het laatst 7 jaar geleden in jullie deel van Koerdistan geweest.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:22 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Economische en sociale afhankelijkheid speelt daar een rol ben ik bang... Gelukkig begint het Koerdisch bewustzijn wel te groeien onder de Koerdisch bevolking in Turkije.
Nou wat je ziet is dat naarmate een volk zich economisch ontwikkeld andere dingen belangrijk worden, zoals afkomst, cultuur en eigen taal.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:25 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ik hoop het echt, maar ik heb echt geen vertrouwen. Maar ik ben voor het laatst 7 jaar geleden in jullie deel van Koerdistan geweest.
Wanneer in 2006 of 2007?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:25 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ik hoop het echt, maar ik heb echt geen vertrouwen. Maar ik ben voor het laatst 7 jaar geleden in jullie deel van Koerdistan geweest.
Voordat YPG autonomie over West Koerdistan opriep, waren 200000 Koerden zonder staatsburgerschap. Het nu nog oorlog dus is nog niet ideaal, maar ik denk dat zonder zulke partijen nog slechter ging. En hun houden tenminste cultuur nog in stand.quote:
Men is van jongs af aan geīndoctrineerd dat Koerdisch een achterlijke streektaal is van een bekrompen bergvolkje met een achterlijke tribale cultuur. Tegelijkertijd is het Turks gepromoot als de taal van een moderne natie, als de cultuurtaal zeg maar.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:20 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ze waren dus niet allemaal uitgemoord?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:28 schreef mrstylo het volgende:
Voor dat YPG autonomie over West Koerdistan, waren 200000 Koerden zonder staatsburgerschap.
Nee dankzij mensen als de YPG die bleven strijden en Koerden beschermde. Maar jammergenoeg waren er nog steeds vele doden.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:28 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Ze waren dus niet allemaal uitgemoord?
YPG heeft eigenhandig ervoor gezorgd dat er niet miljoenen dode Koerden zijn gevallen?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:30 schreef mrstylo het volgende:
Nee dankzij mensen als de YPG die bleven strijden en Koerden beschermde. Maar jammergenoeg waren er nog steeds vele doden.
YPG heeft er voor gezorgd dat Koerden een stem kregen en dat de cultuur en ons idealen in stand bleven. Natuurlijk hebben ze niet eigenhandig ervoor gezorgd, maar ik denk dat zonder de YPG er wel slechter aan toe ging.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:30 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
YPG heeft eigenhandig ervoor gezorgd dat er niet miljoenen dode Koerden zijn gevallen?
Je begrijpt best wat hij bedoeld. Wellicht dat hij het een beetje overdrijft, maar hij bedoelt dat de Koerden er anders aan toe zouden zijn zonder de YPG.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:30 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
YPG heeft eigenhandig ervoor gezorgd dat er niet miljoenen dode Koerden zijn gevallen?
WTF!!!quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:28 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Men is van jongs af aan geīndoctrineerd dat Koerdisch een achterlijke streektaal is van een bekrompen bergvolkje met een achterlijke tribale cultuur. Tegelijkertijd is het Turks promoot als de taal van een moderne natie, als de cultuurtaal zeg maar.
Nu kan me ik voorstellen dat er mensen zijn die de Koerdische cultuur achtergebleven en bekrompen vinden, maar om hen vervolgens aan te sporen dan maar Turken te worden is natuurlijk wel een beetje een kwestie van "van de wal in de sloot".
Sterker nog; Koerdisch werd gezien als een dialect van het Turks.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:28 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Men is van jongs af aan geīndoctrineerd dat Koerdisch een achterlijke streektaal is van een bekrompen bergvolkje met een achterlijke tribale cultuur. Tegelijkertijd is het Turks promoot als de taal van een moderne natie, als de cultuurtaal zeg maar.
Nu kan me ik voorstellen dat er mensen zijn die de Koerdische cultuur achtergebleven en bekrompen vinden, maar om hen vervolgens aan te sporen dan maar Turken te worden is natuurlijk wel een beetje een kwestie van "van de wal in de sloot".
Hij overdrijft, dat is wel zeker. En als je geen fan bent van YPG, moet je jezelf Turk noemen, is ook overdreven.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:32 schreef kurd0w het volgende:
Je begrijpt best wat hij bedoeld. Wellicht dat hij het een beetje overdrijft, maar hij bedoelt dat de Koerden er anders aan toe zouden zijn zonder de YPG.
Mee eens, ik kan mij namelijk ook niet vinden in alles wat de YPG en PKK doen. Maar zij hebben dus wel ervoor gezorgd dat wij nu onze eigen taal kunnen spreken.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:33 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Hij overdrijft, dat is wel zeker. En als je geen fan bent van YPG, moet je jezelf Turk noemen, is ook overdreven.
In Noord-Koerdistan?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:37 schreef kurd0w het volgende:
Mee eens, ik kan mij namelijk ook niet vinden in alles wat de YPG en PKK doen. Maar zij hebben dus wel ervoor gezorgd dat wij nu onze eigen taal kunnen spreken.
Dit is mijn punt juist. Dus ga mij niet vertellen dat Koerden de PKK/YPG dankbaar moeten zijn, ze zijn niet eens representatief voor alle Koerden.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:42 schreef kurd0w het volgende:
Nee in Europa...Ja, in Noord-Koerdistan ja.
Nee, de PKK in Turkije, de PUK in Irak, de YPG op het moment in Syrie. En de PJAK in Iran. Allemaal gelieerd aan de PKK...quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:43 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Dit is mijn punt juist. Dus ga mij niet vertellen dat Koerden de PKK/YPG dankbaar moeten zijn, ze zijn niet eens representatief voor alle Koerden.
PUK in Irak is gelieerd aan de PKK?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:45 schreef kurd0w het volgende:
Nee, de PKK in Turkije, de PUK in Irak, de YPG op het moment in Syrie. En de PJAK in Iran. Allemaal gelieerd aan de PKK...
Behalve de PUK inderdaad, maar goed, je kunt pietje precies zijn, maar je begrijpt mijn punt. Dus stop met mieren neukenquote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:47 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
PUK in Irak is gelieerd aan de PKK?
Helpen wel elkaar.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:47 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
PUK in Irak is gelieerd aan de PKK?
Nee, ik begrijp je punt niet. Mierenneuken hoort aan elkaar geschreven te worden.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:49 schreef kurd0w het volgende:
Behalve de PUK inderdaad, maar goed, je kunt pietje precies zijn, maar je begrijpt mijn punt. Dus stop met mieren neuken
De Koerden zijn zeker wat verschuldigd aan partijen als PUK of PKK. Waren zij er niet geweest, dan zouden wij nog steeds berg-turken zijn of vergast worden door ome Saddam en zijn lieve neef Ali. Ik zeg niet dat je perse de zelfde ideologie moet hebben, maar eerbied hebben voor de doden is het minste wat je kunt doen als Koerd zijnde. Zoiets als 5 mei hier in NL of herdenking in Canakkale in Turkije.... Begrijp je mij nu wel, mierenNeuker?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:53 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Nee, ik begrijp je punt niet. Mierenneuken hoort aan elkaar geschreven te worden.
Nee, ome Bush heeft Saddam een kopje kleiner gemaakt, niet PUK of PKK.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:58 schreef kurd0w het volgende:
De Koerden zijn zeker wat verschuldigd aan partijen als PUK of PKK. Waren zij er niet geweest, dan zouden wij nog steeds berg-turken zijn of vergast worden door ome Saddam en zijn lieve neef Ali. Ik zeg niet dat je perse de zelfde ideologie moet hebben, maar eerbied hebben voor de doden is het minste wat je kunt doen als Koerd zijnde. Zoiets als 5 mei hier in NL of herdenking in Canakkale in Turkije.... Begrijp je mij nu wel, mierenNeuker?
Maar de PUK heeft wel tegen Saddam gevochten...quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:59 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Nee, ome Bush heeft Saddam een kopje kleiner gemaakt, niet PUK of PKK.
Dus? Moet ik nu een PUK-aanbidder worden?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:06 schreef kurd0w het volgende:
Maar de PUK heeft wel tegen Saddam gevochten...
quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:59 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Nee, ome Bush heeft Saddam een kopje kleiner gemaakt, niet PUK of PKK.
Back to square one... Dat zeg ik toch niet. Respect voor de doden van de Koerden voor de Koerden is wat ik vraag. Aangezien jij geen Koerd ben vraag ik het jou ook niet; geen zin namelijk.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:07 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Dus? Moet ik nu een PUK-aanbidder worden?
Peshmerga > U.S.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:09 schreef PizzaMizza het volgende:
![]()
!!
Het waren de Koerdische Peshmerga die Saddam zwak maakten en hem zelfs uiteindelijk oppakten en uitleverden aan de Amerikanen.
Ik bepaal zelf wel waar ik wel of geen respect voor heb. En of ik een Koerd ben of niet, weet jij niet met zekerheid, dus wat lul je slap?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:10 schreef kurd0w het volgende:
Back to square one... Dat zeg ik toch niet. Respect voor de doden van de Koerden voor de Koerden is wat ik vraag. Aangezien jij geen Koerd ben vraag ik het jou ook niet; geen zin namelijk.
Jij hebt natuurlijk alleen respect voor Arabische terroristen die zichzelf opblazen in Europa zodat je kan roepen ''lekker voor jullie Nederlanders'' terwijl we jouw soort wel alles geven, van huisvesting tot aan studiefinanciering, terwijl het land waar je vandaan komt jou niks geeft.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:11 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Ik bepaal zelf wel waar ik wel of geen respect voor heb. En of ik een Koerd ben of niet, weet jij niet met zekerheid, dus wat lul je slap?
Ik vraag het, de beslissing is aan jou. Niet zo op je teentjes getrapt zijn.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:11 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Ik bepaal zelf wel waar ik wel of geen respect voor heb. En of ik een Koerd ben of niet, weet jij niet met zekerheid, dus wat lul je slap?
Nee.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:14 schreef PizzaMizza het volgende:
Jij hebt natuurlijk alleen respect voor Arabische terroristen die zichzelf opblazen in Europa zodat je kan roepen ''lekker voor jullie Nederlanders'' terwijl we jouw soort wel alles geven, van huisvesting tot aan studiefinanciering, terwijl het land waar je vandaan komt jou niks geeft.
Hij is idd Turks, kan niet anders al die kortzichtigheid.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:14 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Ik vraag het, de beslissing is aan jou. Niet zo op je teentjes getrapt zijn.![]()
En als ik een wild gokje mag doen denk ik dat jij Turks ben. En jij kunt natuurlijk nooit zeker weten dat ik Koerd ben. Misschien ben ik een Israeli die voor de PKK werkt en zich voordoet als Koerd; want ja, alle PKK'ers zijn Isreali's en Armeniers. Aldus Turkse propaganda.. Hoe weet jij zeker dat ik een Koerd ben....?
Ik een Turkquote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:14 schreef kurd0w het volgende:
Ik vraag het, de beslissing is aan jou. Niet zo op je teentjes getrapt zijn.![]()
En als ik een wild gokje mag doen denk ik dat jij Turks ben. En jij kunt natuurlijk nooit zeker weten dat ik Koerd ben. Misschien ben ik een Israeli die voor de PKK werkt en zich voordoet als Koerd; want ja, alle PKK'ers zijn Isreali's en Armeniers. Aldus Turkse propaganda.. Hoe weet jij zeker dat ik een Koerd ben....?
Daar kan zomaar wat in zitten. Propaganda en zo....quote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:15 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Hij is idd Turks, kan niet anders al die kortzichtigheid.
Heb jij niet gezegd. Maar dit is altijd de officiële lijn geweest van de Gökalp-serieus-nemende Kemal-aanbidders. Veel Koerden zijn daarin meegegaan net als Lazen, Hemshin en zo.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:33 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
WTF!!!![]()
__ Wanneer heb ik gezegd dat ik Koerdisch een achterlijke taal vind en de Koerdische cultuur en achterlijke cultuur.
Een paar maanden geleden postte ik nog altijd Koerdistan-plaatjes in het Syrië-topic weet je nog.
Rascist. Wat maakt het uit. We zijn allemaal mensen.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:15 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Hij is idd Turks, kan niet anders al die kortzichtigheid.
Behalve als je Sji'iet bent want dan moet je kop eraf?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:29 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Rascist. Wat maakt het uit. We zijn allemaal mensen.
En waneer heb ik gezegd dat ik alle Sjiieten dood wil hebben.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:30 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Behalve als je Sji'iet bent want dan moet je kop eraf?
twitter:MikePrysner twitterde op zaterdag 26-07-2014 om 19:14:41"My commander told me we had to shoot children in #Iraq. I told him I'd shoot him before I did that" -Kevin Benderman http://t.co/i58zSLHrrs reageer retweet
Hoe weet jij nou wat veel Koerden willen IPA?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:29 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Heb jij niet gezegd. Maar dit is altijd de officiële lijn geweest van de Gökalp-serieus-nemende Kemal-aanbidders. Veel Koerden zijn daarin meegegaan net als Lazen, Hemshin en zo.
twitter:ReutersWorld twitterde op zaterdag 26-07-2014 om 15:55:04Gunmen in army uniforms seize Sunni official in Baghdad: police, security officials http://t.co/Nn5Tl1VRY5 reageer retweet
Nooit.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:38 schreef Baklava95 het volgende:
En waneer heb ik gezegd dat ik alle Sjiieten dood wil hebben.
twitter:Hayder_alKhoei twitterde op zaterdag 26-07-2014 om 15:18:33Maliki's Islamic Dawa Party issues statement echoing Sistani's call for politicians not to cling on to positions http://t.co/j1Fza60R8v (Ar) reageer retweet
Dit dus inderdaad. Als ik het mij goed herinner vond jij het oke dat Sjiieten dood gingen door ISIS.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:30 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Behalve als je Sji'iet bent want dan moet je kop eraf?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |