Dat is gewoon een algemene Islam-site.quote:
Nee studeren en als ICT'er (software engineer, web designer, system engineer network engineer) werken.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:31 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ronselen zeker, en zelf lekker veilig thuis zitten.
Ze vinden het leuk om mij te bahsen vanwege mijn mening. Vinden ze leuk denk ik.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:33 schreef sp3c het volgende:
zitten we nu serieus hier ook al te klieren?
play nice or else ...
Ik lees in geen van die verzen dat het wel of niet volgen dan wel verketteren van de metgezellen leidt tot diskwalificatie als moslim. In vers 4:48 zegt Allah dat hij (als hij dat wil) alles vergeeft, behalve afgoderij (shirk).quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:27 schreef Baklava95 het volgende:
are the best nation produced [as an example] for mankind. You enjoin what is right and forbid what is wrong and believe in Allah} [Al 'Imran: 110].
Waar staat dat dan, ALLE metgezellen? En wat zijn metgezellen? Voor jouw is iedereen die de profeet van een afstandje gezien heeft een metgezelquote:Op woensdag 23 juli 2014 23:31 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Je moet die op die links klikken en dan lezen. Heb je dat wel gedaan.
Met metgezellen bedoelen ze alle metgezellen, kneus.
zet dan een tr ofzoquote:Op woensdag 23 juli 2014 23:35 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ze vinden het leuk om mij te bahsen vanwege mijn mening. Vinden ze leuk denk ik.
Wannabe Turken, allemaal.quote:
En jij hebt je maker laten vallen. Met "een deel" bedoel je zeker Abu Bak, Omar, Uthman en Aicha o.a.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:35 schreef Peunage het volgende:
[..]
Waar staat dat dan, ALLE metgezellen? En wat zijn metgezellen? Voor jouw is iedereen die de profeet van een afstandje gezien heeft een metgezel
Ik ga hier geen reli-discussie van maken, daar is dit het topic niet voor. Maar weet dit; een deel van de 'Sahaba' zijn na de dood van de profeet weer afvalligen geworden. Dus dat de Koran iets zegt over ALLE metgezellen, dat is gewoon niet waar.
Natuurlijk zijn ze niet 100% onfeibaar. Ze kunnen fouten hebben gemaakt in het leven net als ieder ander mens.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:35 schreef Peunage het volgende:
[..]
Waar staat dat dan, ALLE metgezellen? En wat zijn metgezellen? Voor jouw is iedereen die de profeet van een afstandje gezien heeft een metgezel
Ik ga hier geen reli-discussie van maken, daar is dit het topic niet voor. Maar weet dit; een deel van de 'Sahaba' zijn na de dood van de profeet weer afvalligen geworden. Dus dat de Koran iets zegt over ALLE metgezellen, dat is gewoon niet waar. En sjiieten zij consequenter dan jij in wat ze geloven. Jij zegt dat het geloven in 'onfeilbaarheid' van personen niet mag, maar o wee als iemand iets over de 'Sahaba' zegtAls je niet in onfeilbaarheid gelooft moet je ook niet doen alsof ze onfeilbaar zijn.
De Koran doelt niet op Ebu Bekir, Omar of Osman met metgezellen ofzo, hoor? De Profeet is aangesteld door Allah, dus ik mag aannemen dat een ieder met gezond verstand weet dat op hem gedoeld wordt.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:37 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
En jij hebt je maker laten vallen. Met "een deel" bedoel je zeker Abu Bak, Omar, Uthman en Aicha o.a.
Nee, die bedoelde ik niet.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:37 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
En jij hebt je maker laten vallen. Met "een deel" bedoel je zeker Abu Bak, Omar, Uthman en Aicha o.a.
quote:'Leger Irak bombardeert willekeurig burgers'
Bij willekeurige luchtaanvallen van het Iraakse leger op minstens vier steden zijn sinds vorige maand zeker 75 burgers om het leven gekomen.
Dat schrijft Human Rights Watch (HRW) in een rapport dat woensdag verscheen. Bij de bombardementen zette de krijgsmacht bomvaten in, berucht van aanvallen van de Syrische luchtmacht van president Bashar Assad.
De Iraakse regeringstroepen vielen steden aan in een poging om gebieden te heroveren op Islamitische Staat (IS) en andere soennitische rebellengroepen. Bagdad ontkent de aantijgingen, maar uit onderzoek van HRW blijkt dat de aanvallen gewoon doorgaan. De bommen worden willekeurig op bewoonde gebieden afgeworpen en zijn volgens HRW daarom in strijd met het internationaal recht.
"De Iraakse regering mag dan wel een gewetenloze strijdgroep bestrijden, dat geeft hen geen vrijbrief om burgers te doden op plekken waar zij denken dat IS-strijders zich verschuilen", aldus HRW-medewerker Joe Stork. "De gevolgen van de luchtaanvallen zijn rampzalig voor gewone inwoners."
Aanval
De luchtmacht bombardeerde onder meer gebieden rondom moskeeën, overheidsgebouwen, ziekenhuizen en energiecentrales. "Het voelde alsof er een aardbeving plaatsvond", aldus een Irakees die een aanval met bomvaten meemaakte. "Ik rende naar mijn broer toe en zag zijn lichaam op straat liggen tussen vier brandende auto's."
HRW ondervroeg tientallen getuigen, gewonden en medische hulptroepen. Ook familieleden van de slachtoffers van bombardementen in Fallujah, Beiji, Tikrit en al-Sherqat. Van de 75 doden kwamen 17 mensen om het leven door bomvaten, onder wie twee kinderen. HRW roept de Iraakse regering op de bombardementen onmiddellijk te staken en vraagt bondgenoten om Bagdad alleen steun te leveren als aan deze voorwaarde wordt voldaan.
Door: Novum
Dat doe jij wel.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:40 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn ze niet 100% onfeibaar. Ze kunnen fouten hebben gemaakt in het leven net als ieder ander mens.
Maar wij Soennieten geloven niet dat Abu Bakr kennis heeft van het ongeziene en weet wanneer Yawn al Qiyamah is en doodgaat wanneer hij wil.
Wij behandelen de Sahaba tenminste als mensen en niet als Goden.
Nee. Ik zeg dat ze fouten kunnen hebben gemaakt zoals ieder ander mens. Maar ze hebben de profeet(VMZH) verraden of Ali(RA) na de dood van onze profeet(VZMH) verraden en ze zijn niet afvallig geworden.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:41 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat doe jij wel.
Nu weer terug on topic.
Muaviye vervloek ik. Simpel.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:43 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Nee. Ik zeg dat ze fouten kunnen hebben gemaakt zoals ieder ander mens. Maar ze hebben de profeet(VMZH) verraden of Ali(RA) na de dood van onze profeet(VZMH) verraden en ze zijn niet afvallig geworden.
quote:Iraq Demands Jordan Extradite Sunni Opposition Leaders at Conference
WASHINGTON DC – Iraq’s Shiite-led government is demanding that Jordan extradite Sunni opposition leaders who it claims had a hand in the turmoil buffeting Iraq, as trade and diplomatic ties between the two neighbors plunge to historical lows.
Last week, Iraqi Sunni tribal, political, rebel and business leaders met at the “Amman Conference to Save Iraq,” which urged the international community to act against the government of the embattled Shiite Prime Minister Nouri al-Maliki. The meeting was attended by several prominent figures from Saddam Hussein’s Baath party, who have been scattered in regional countries since the dictator’s 2003 fall.
"The majority who attended the conference in Amman are involved in the shedding of Iraqi blood,” claimed Qassim Atta, spokesman for the military commander-in-chief, adding they were wanted under terrorism laws.
Artikel gaat verder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |