quote:Op zaterdag 26 juli 2014 17:44 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Lees je me reactie wel goed. Het is een hoax (leugen). Maar goed voor de rst negeer ik je vanaf nu.
En beste Stimorol en Kurdow. Ik keur de dood van onschuldigen niet goed. Dus als het waar was zou ik het zeker afkeuren en afstand nemen van IS.
Economische en sociale afhankelijkheid speelt daar een rol ben ik bang... Gelukkig begint het Koerdisch bewustzijn wel te groeien onder de Koerdisch bevolking in Turkije.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:20 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Dankzij zulke mensen mag hij eindelijk ongestraft gewoon Koerdisch praten in Turkije, als zij er niet waren was het nog erger met hem gesteld. Al zijn ze wel te laat, want er zijn miljoenen Koerden geassimileerd. Het gekke is dat ze dat zelf ook wel weten, maar er niets aan doen.
Stap voor stap natuurlijk. Maar hij moet zulke mensen met de blote knieën bedanken. Koerden zijn nu in Turkije en Syrië afval voor de machthebbers, maar zonder mensen als de PKK en YPG waren ze allemaal al dood geweest.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:22 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Dus, moet hij hen voor eeuwig dankbaar zijn? Hij mag Koerdisch praten, maar als hij zijn politieke mening geeft gaan ze hem waarschijnlijk zwaar onderdrukken.
Ik denk het niet.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:24 schreef mrstylo het volgende:
Stap voor stap natuurlijk. Maar hij moet zulke mensen met de blote knieën bedanken. Koerden zijn nu in Turkije en Syrië afval voor de machthebbers, maar zonder mensen als de PKK en YPG waren ze allemaal al dood geweest.
Ik hoop het echt, maar ik heb echt geen vertrouwen. Maar ik ben voor het laatst 7 jaar geleden in jullie deel van Koerdistan geweest.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:22 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Economische en sociale afhankelijkheid speelt daar een rol ben ik bang... Gelukkig begint het Koerdisch bewustzijn wel te groeien onder de Koerdisch bevolking in Turkije.
Nou wat je ziet is dat naarmate een volk zich economisch ontwikkeld andere dingen belangrijk worden, zoals afkomst, cultuur en eigen taal.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:25 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ik hoop het echt, maar ik heb echt geen vertrouwen. Maar ik ben voor het laatst 7 jaar geleden in jullie deel van Koerdistan geweest.
Wanneer in 2006 of 2007?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:25 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ik hoop het echt, maar ik heb echt geen vertrouwen. Maar ik ben voor het laatst 7 jaar geleden in jullie deel van Koerdistan geweest.
Voordat YPG autonomie over West Koerdistan opriep, waren 200000 Koerden zonder staatsburgerschap. Het nu nog oorlog dus is nog niet ideaal, maar ik denk dat zonder zulke partijen nog slechter ging. En hun houden tenminste cultuur nog in stand.quote:
Men is van jongs af aan geïndoctrineerd dat Koerdisch een achterlijke streektaal is van een bekrompen bergvolkje met een achterlijke tribale cultuur. Tegelijkertijd is het Turks gepromoot als de taal van een moderne natie, als de cultuurtaal zeg maar.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:20 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Dankzij zulke mensen mag hij eindelijk ongestraft gewoon Koerdisch praten in Turkije, als zij er niet waren was het nog erger met hem gesteld. Al zijn ze wel te laat, want er zijn miljoenen Koerden geassimileerd. Het gekke is dat ze dat zelf ook wel weten, maar er niets aan doen.
Ze waren dus niet allemaal uitgemoord?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:28 schreef mrstylo het volgende:
Voor dat YPG autonomie over West Koerdistan, waren 200000 Koerden zonder staatsburgerschap.
Nee dankzij mensen als de YPG die bleven strijden en Koerden beschermde. Maar jammergenoeg waren er nog steeds vele doden.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:28 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Ze waren dus niet allemaal uitgemoord?
YPG heeft eigenhandig ervoor gezorgd dat er niet miljoenen dode Koerden zijn gevallen?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:30 schreef mrstylo het volgende:
Nee dankzij mensen als de YPG die bleven strijden en Koerden beschermde. Maar jammergenoeg waren er nog steeds vele doden.
YPG heeft er voor gezorgd dat Koerden een stem kregen en dat de cultuur en ons idealen in stand bleven. Natuurlijk hebben ze niet eigenhandig ervoor gezorgd, maar ik denk dat zonder de YPG er wel slechter aan toe ging.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:30 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
YPG heeft eigenhandig ervoor gezorgd dat er niet miljoenen dode Koerden zijn gevallen?
Je begrijpt best wat hij bedoeld. Wellicht dat hij het een beetje overdrijft, maar hij bedoelt dat de Koerden er anders aan toe zouden zijn zonder de YPG.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:30 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
YPG heeft eigenhandig ervoor gezorgd dat er niet miljoenen dode Koerden zijn gevallen?
WTF!!!quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:28 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Men is van jongs af aan geïndoctrineerd dat Koerdisch een achterlijke streektaal is van een bekrompen bergvolkje met een achterlijke tribale cultuur. Tegelijkertijd is het Turks promoot als de taal van een moderne natie, als de cultuurtaal zeg maar.
Nu kan me ik voorstellen dat er mensen zijn die de Koerdische cultuur achtergebleven en bekrompen vinden, maar om hen vervolgens aan te sporen dan maar Turken te worden is natuurlijk wel een beetje een kwestie van "van de wal in de sloot".
Sterker nog; Koerdisch werd gezien als een dialect van het Turks.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:28 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Men is van jongs af aan geïndoctrineerd dat Koerdisch een achterlijke streektaal is van een bekrompen bergvolkje met een achterlijke tribale cultuur. Tegelijkertijd is het Turks promoot als de taal van een moderne natie, als de cultuurtaal zeg maar.
Nu kan me ik voorstellen dat er mensen zijn die de Koerdische cultuur achtergebleven en bekrompen vinden, maar om hen vervolgens aan te sporen dan maar Turken te worden is natuurlijk wel een beetje een kwestie van "van de wal in de sloot".
Hij overdrijft, dat is wel zeker. En als je geen fan bent van YPG, moet je jezelf Turk noemen, is ook overdreven.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:32 schreef kurd0w het volgende:
Je begrijpt best wat hij bedoeld. Wellicht dat hij het een beetje overdrijft, maar hij bedoelt dat de Koerden er anders aan toe zouden zijn zonder de YPG.
Mee eens, ik kan mij namelijk ook niet vinden in alles wat de YPG en PKK doen. Maar zij hebben dus wel ervoor gezorgd dat wij nu onze eigen taal kunnen spreken.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:33 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Hij overdrijft, dat is wel zeker. En als je geen fan bent van YPG, moet je jezelf Turk noemen, is ook overdreven.
In Noord-Koerdistan?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:37 schreef kurd0w het volgende:
Mee eens, ik kan mij namelijk ook niet vinden in alles wat de YPG en PKK doen. Maar zij hebben dus wel ervoor gezorgd dat wij nu onze eigen taal kunnen spreken.
Dit is mijn punt juist. Dus ga mij niet vertellen dat Koerden de PKK/YPG dankbaar moeten zijn, ze zijn niet eens representatief voor alle Koerden.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:42 schreef kurd0w het volgende:
Nee in Europa...Ja, in Noord-Koerdistan ja.
Nee, de PKK in Turkije, de PUK in Irak, de YPG op het moment in Syrie. En de PJAK in Iran. Allemaal gelieerd aan de PKK...quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:43 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Dit is mijn punt juist. Dus ga mij niet vertellen dat Koerden de PKK/YPG dankbaar moeten zijn, ze zijn niet eens representatief voor alle Koerden.
PUK in Irak is gelieerd aan de PKK?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:45 schreef kurd0w het volgende:
Nee, de PKK in Turkije, de PUK in Irak, de YPG op het moment in Syrie. En de PJAK in Iran. Allemaal gelieerd aan de PKK...
Behalve de PUK inderdaad, maar goed, je kunt pietje precies zijn, maar je begrijpt mijn punt. Dus stop met mieren neukenquote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:47 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
PUK in Irak is gelieerd aan de PKK?
Helpen wel elkaar.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:47 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
PUK in Irak is gelieerd aan de PKK?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |