abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 augustus 2014 @ 21:51:45 #203
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_143428677
The Towering Inferno (1974) - IMDb
De hoogste wolkenkrabber ooit is net voor open verklaard en al rap begint het onheil: een vuur dat uitbreekt op de 81ste verdieping. Ruim 2,5 uur lang duurt de fik en de bijbehorende reddingsactie van een groep mensen die in de val zitten. Paul Newman en Steve McQueen vervullen daarbij de hoofdrol met avontuurlijke acties en ja, ik vond het soms ook gewoon best spannend!

Een helicopter wordt ook ingezet voor wat heldendaden. Het is wachten op de quote 'Get to the choppa', maar zo cool wordt The Towering Inferno nog nèt niet. De hele film heeft wel nog meer van dat soort :')-momenten en :')-dialogen maar is daarom wel zo leuk. Tikkeltje te lang met wat overbodig en lame geneuzel, maar het overgrote gedeelte ziet er nog steeds spectaculair uit en is dus vermakelijk. Cijfer: 7

Marathon Man (1976) - IMDb

Is it safe?

Niets is wat het lijkt in deze ouderwetse jaren '70-thriller die lekker geheimzinnig doet! Hij past prima in het paranoïde thriller-rijtje van bijvoorbeeld A Manchurian Candidate, The Boys from Brazil en ga zo maar door. Naar het eind toe worden de scenes steeds sterker en beklemmender. Uitstekend acteerwerk ook! Het enige probleem wat ik heb met dit soort films, is dat je wel even er in moet komen. Cijfer: 7,5

Repo Man (1984) - IMDb
Geen hoogvlieger, maar enige cult is er zeker te vinden, al had het punkerige en de grappen en grollen nog best wat gaver gedaan mogen worden. Anyway het blijft lekker onzinnig en daarbij rommelig, dat dan ook weer wel. Cijfer: 6,5

The Towering Inferno (1974) - IMDb
Topsy-Turvy is een film over twee schrijvers die met moeite een opera in Japanse stijl componeren. Dit alles weer in een Victoriaanse setting eind negentiende eeuw. De film zelf is ook moeizaam, want het duurt erg lang en vond ik niet interessant. De opera-gedeeltes vielen alleszins nog mee, al blijft dit genre altijd irritatie opwekken. Cijfer: 5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_143434336
Nadat ik het bericht had gelezen dat Robin William was overleden moest ik
denken aan een film die destijds grote indruk op mij had gemaakt.
Dus deze film wilde ik graag nog een keer zien, was al vele jaren geleden
dat ik hem had gezien namelijk en ik vond het nog steeds een indrukwekkende
film. Ook Robert de Niro speelt hier weer een fantastische rol.

Awakenings (1990)

De nieuwe dokter Malcolm Sayer (Robin Williams) krijgt te maken met een zaal vol coma-patiënten.
Hij is ontsteld over het feit dat ze zich al jaren in een coma bevinden, zonder hoop op genezing. Wanneer hij een mogelijk medicijn vindt krijgt hij toestemming om het op één van de patiënten uit te proberen. De man, (Robert De Niro) die ontwaakt, is in coma geraakt toen hij nog kind was.

Een vette 8

Awakenings (1990) - IMDb

'gebaseerd op een waar verhaal'

http://nl.wikipedia.org/wiki/Awakenings_(film)
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 00:30:10 #205
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_143435085
Thor - The Dark World
Leuke superheldenfilm waarbij de hoofdpersoon mij op een of andere manier een stuk minder irriteert dan in het eerste deel. Vlotte film, mooie plaatjes, simpel verhaaltje. Lekker tussendoor.

Wat ik mij dan wel afvraag; die donkere elf heeft dus in ieder geval 5000 jaar liggen slapen. In de tussentijd hebben de grote beschermers van het heelal dus nog steeds geen technologische vooruitgang geboekt die deze gasten kan tegenhouden?
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_143439256
Guardians of the Galaxy (2014) - IMDb

Light years from Earth, 26 years after being abducted, Peter Quill finds himself the prime target of a manhunt after discovering an orb wanted by Ronan the Accuser.

Lang geleden dat ik zo hardop heb zitten lachen in de bios. En met mij de hele zaal. Een heerlijk stukje space opera over een zootje ongeregeld dat door winstbejag, eergevoel of wraak min of meer toevallig bij elkaar komt. Aan dat bij elkaar komen voelt niks geforceerd en zowel de goodies als de baddies voelen natuurlijk aan en overtuigen makkelijk.

Hoofdpersoon Star Lord is een soort Luke Skywalker meets Hal Jordan meets Malcolm Reynolds een heerlijke tikkeltje arrogante maar sympatieke schavuit die wonderwel overal mee weg komt, prettig gespeeld door Chris Pratt.

Tuurlijk zijn er ook kritiekpunten zoals de 2 dimensionale Nebula (wat voor een deel ook geldt voor Gamora maar die krijgt meer screentime dus meer tijd om een plek in de film te verdienen) en de geforceerde uitleg dat Rocket wel begrijpt wat Groot zegt. En uiteraard ook wel wat plot convienences en bordkartonnen bijfiguren meer maar dat wordt volledig overschaduwd door het tempo van de film, de lol waarmee hij gemaakt is en het feit dat het voelt alsof het net allemaal even buiten de gebaande paden gaat. Tel daarbij op de geweldige soundtrack die het geheel een heerlijke campy feel geeft, uitstekende vechtscenes (hand-to-hand en arial combat) die zowel in aantal als lengte prima zijn en de 2 uur vliegen voorbij. Het enige dat je naderhand wilt weten is wanneer deel 2 uitkomt!

Conclusie: Guardians of the Galaxy veegt dit jaar de vloer aan met al het superheldengeweld wat we dit jaar hebben gezien. Best knap voor de b-garnituur Marvell karakters.
IMDb: 8.7
Ik: 9

ps: een stinger tijdens en na de credits, blijven zitten dus, ze zijn beide hilarisch (hoewel ik het idee had dat niet iedereen in de zaal wist wie het was in de tweede stinger).
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_143439574
Joe (2013) - IMDb
Deed me een beetje aan Out of the furnace denken alleen iets minder mooi geschoten. Veel geweld en gekke hillbillies, verhaal is niet heel bijzonder maar de film is wel sfeervol.
7.0
Wie dit leest is hek.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 00:42:37 #208
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_143467632
Ender's Game
Ender's Game (2013) - IMDb

Na de trailer te hebben gezien was ik benieuwd naar deze film. Vooral de visuele effecten sprakken mij erg aan. De verhaallijn kreeg ik nog weinig van mee.

Het uiteindelijke verhaal viel mij erg tegen. Je kunt merken dat het een boekverfilming is. Er wordt geprobeerd om de karakters uit te diepen, maar hier is te weinig tijd voor waardoor je geen echte binding krijgt met het karakter.
Daarnaast springt het van de hak op de tak. De film speelt zich in fases af met elke keer een nieuw trainingskamp waarbij de hoofdpersoon zich elke keer een beetje verder naar boven werkt.
De cliché opbouw van de film vond ik nog niet eens zo erg. De manier waarop het neer gezet werd wel.
Ver voor het einde van de film ben je al klaar met alle perikelen op het trainingscomplex en de oefeningen heb je ver voor het einde ook al wel gehad. Dat dit uiteindelijk natuurlijk eccentieel was omdat aan het einde de training de daadwerkelijke oorlog blijkt te zijn is niet erg, maar dan moet je er voor zorgen dat het wel interessant blijft tot het einde

Op wat vluchtige ruimteschepen zie je ook niets van de aliens. Hierdoor krijg je ook geen gevoel voor gevaar.Tot het einde van de film had ik totaal geen beeld en de interactie tussen Ender en de alien is ook nog eens slecht uitgewerkt.

Het einde van de film moet dan nog iets morealistisch uitstralen, iets wat tevens zwak is uitgewerkt. Overigens heeft het boek een veel uitgebreider einde.

Conclusie:
Een matig uitgewerkt verhaal met karakters die niet echt pakken en situaties die zonder echte impact worden getoond. De special effects zijn wel het bekijken waard.
Het had een goede film kunnen worden als hij wat langer was geweest (1 uur en 50 minuten is niet echt lang voor een boekverfilming) en beter was uitgediept.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_143472943
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 11:32 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
Chef (2014) - IMDb
[ afbeelding ]
Jon Favreau komt met een feel good movie voor food lovers.
Ook met Scarlett Johansson, Dustin Hoffman, Robert Downey jr (al hebben deze drie maar een kleine rol) en Sofia Vergara en John Leguizamo.
Geen zware kost, maar een lekkere zondagmiddag feelgood movie die gewoon goed in elkaar steekt.
lekker wegkijkfilmpje, dank voor de tip :)
Even a broken clock is right twice a day.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 11:34:36 #210
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_143474327
Captain America: The Winter Soldier (2014) - IMDb
De eerste Captain America vond ik niet zo best en dat heeft vooral te maken met Captain America zelf. Ik vind hem maar een saai personage met zijn suffe schildje. In The Winter Soldier lijkt Chris Evans nog steeds niet iets tofs in deze rol te kunnen brengen. Hij wordt gered door coole Samuel L. Jackson en de eveneenscoole Scarlett Johansson. Als een Avengers-achtig team trekken zij ten strijde tegen de bad guys met een hoop puike actie. Dit maakt het toch allemaal erg leuk om te zien, ruime voldoende voor dit deel :Y! Cijfer: 7

Scanners (1981) - IMDb

Een groep Scanners (mensen die elkaar kunnen besturen met alle gevolgen van dien) lopen elkaar op te fokken met hun controlskills en tsja, daar moet toch eens een eind aan komen. Deze SF en horror in één van Cronenberg beviel me prima! De gore ziet er weer erg bloederig/vlezig uit en dat is knap, aangezien het budget waarmee de film is geschoten verder niet echt hoog lijkt. Acteerwerk komt ook bekoeld over. Toch doet dat verder geen afbreuk. Het concept blijft geinig en het verhaal heeft genoeg leuke momenten in petto. Cijfer: 7,5

King Kong (1976) - IMDb
Aii, deze King Kong-versie scoort geen voldoende! Het valt allemaal tegen: Kong zelf ziet er cheap en knullig uit en het verhaal eromheen is nooit echt briljant. Dit keer gaat het om een oliewinningsbedrijf die op hun jacht naar olie deze oversized aap tegenkomen. Erg veel aandacht gaat uit naar Jessica Lange als love interest van Jeff Bridges (overigens de enige toffe dude in deze film). Ik snap dat niet, want zij heeft een suffe rol uiteindelijk met veel overbodig geneuzel. Anyway, het spektakel eromheen vergoedt veel zou je hopen, maar ook dat is maar matigjes. Zelfs de apotheose op het World Trade Center deed me niet veel. Cijfer: 5,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:18:21 #211
286575 Roces18
Chef de party
pi_143476667
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 00:01 schreef FANN het volgende:
The Bag Man

[ afbeelding ]

Echt stomme film, zonde van je tijd, als je mij vraagt waar het over ging moet
ik eerlijk zeggen, ik heb geen flauw idee :')

The Bag Man (2014) - IMDb
Ik vond hem wel wat hebben. Ging inderdaad nergens over maar vond hem wel lekker wegkijken door die broeiende sfeer ;)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_143482325
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:18 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ik vond hem wel wat hebben. Ging inderdaad nergens over maar vond hem wel lekker wegkijken door die broeiende sfeer ;)
Misschien is deze film dan ook iets voor jou, want deze vond ik ook niks aan :P

The Quiet Ones (2014)

Een onorthodoxe, charismatische professor gebruikt controversiële methodes om zijn beste studenten mee te laten werken aan een gevaarlijk experiment. Met hun hulp probeert hij vanuit negatieve, menselijke energie een geest op te wekken. Maar dan vinden er enkele angstaanjagende gebeurtenissen plaats en beseffen de betrokkenen zich al snel dat ze iets vreselijks in werking hebben gesteld.

Schijnt waar gebeurt te zijn, maar dat lijkt me sterk :+

The Quiet Ones (2014) - IMDb
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 17:08:35 #213
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_143482521

Blended (2014) - IMDb
Sinds lange tijd mezelf weer eens om laten lullen om een Adam Sandler film aan te zetten; grote fout. Twee of drie keer een glimlach, maar de film is vooral een aaneenschakeling van slechte grappen en verschrikkelijk slechte grappen, die je bovendien van mijlenver aan ziet komen.
Het onmisbare "feel good" gedeelte van deze film voelt nooit oprecht aan, het ligt er allemaal zo dik bovenop dat het je de strot uitkomt. Waar die 6,5 op IMDB vandaan komt is voor mij echt een raadsel. :?
Oh.. en Drew Barrymore kan dit vehikel ook niet meer redden.

Of zoals RogerEbert.com deze zoveelste Sandler samenvatte:
"The bar is just so low, people. It’s just hovering there above the ground."

IMDB: 6.5/10
Score: 3.5/10

==================================================================

Dawn of the Planet of the Apes (2014) - IMDb
Donker, aangrijpend, spannend en ademloos meeslepend. Het tweede deel uit de Planet of The Apes reeks slaat de plank raak.
De filmmakers manouvreren je als kijker moeiteloos tussen de twee kampen, je hebt zowel symapathie als onbegrip voor de apen en de mensen. Een goed uitgewerkt achtergrond verhaal en geloofwaardige karakters helpen hierin enorm.
Eén van de beste, zo niet dé beste blockbuster die ik tot dusver heb gezien in 2014.
En wat hebben ze Caesar als een enorme baas neer weten te zetten in deze film, de momenten dat hij zijn dominantie laat gelden blijven je bij als kijker.

IMDB: 8.1/10
Score: 9.0/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 16-08-2014 17:17:32 ]
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 18:18:46 #214
286575 Roces18
Chef de party
pi_143484706
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 17:08 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
Blended (2014) - IMDb
Sinds lange tijd mezelf weer eens om laten lullen om een Adam Sandler film aan te zetten; grote fout. Twee of drie keer een glimlach, maar de film is vooral een aaneenschakeling van slechte grappen en verschrikkelijk slechte grappen, die je bovendien van mijlenver aan ziet komen.
Het onmisbare "feel good" gedeelte van deze film voelt nooit oprecht aan, het ligt er allemaal zo dik bovenop dat het je de strot uitkomt. Waar die 6,5 op IMDB vandaan komt is voor mij echt een raadsel. :?
Oh.. en Drew Barrymore kan dit vehikel ook niet meer redden.

Ik denk dat zijn films je moeten liggen. Ik vond het wel een lekkere wegkijker, zeker omdat ze ook een goede klik tussen elkaar hebben. Het is inderdaad niet van een hoog niveau maar wat is dat hotel een fantastische plek om naar toe te gaan. Geef het toch zeker een voldoende. Beter dan dat achterlijke Jack en Jill.
pi_143492133
47 Ronin

Als een slechte leider met hulp van zijn behekste metgezel een leider van de Samurai heeft vermoord, zijn dochter heeft ontvoerd en hun volgelingen heeft verbannen zijn zij uit op wraak en eerherstel.

Maar daarbij hebben de Ronin (Samurai's zonder meester) hulp nodig van een halfbloed, een man die ze vanaf zijn kindertijd met veel tegenzin hebben opgenomen in hun groep.

Samen trekken ze ten strijd om hun leider's dood te wreken en om diens dochter terug te krijgen...

------------------------------

Om kort te zijn ;

ik heb een fantastische film gezien :D met veel mooie special effecten en heb me eigenlijk geen een minuut verveeld gedurende die hele film ^O^
Keanu Reeves kan dus meer dan alleen bommen onklaar maken op snelrijdende bussen *O*

imdb cijfer ; 6,3
mijn cijfer ; een dikke 8
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 22:30:28 #216
136 V.
Like tears in rain...
pi_143493533
quote:
2s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:52 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Die wel fucking oud geworden, ik schrok er van :o
Dan heb je niet opgelet.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 22:35:09 #217
136 V.
Like tears in rain...
pi_143493759
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 11:34 schreef Falco het volgende:

Scanners (1981) - IMDb

[ afbeelding ]

Een groep Scanners (mensen die elkaar kunnen besturen met alle gevolgen van dien) lopen elkaar op te fokken met hun controlskills en tsja, daar moet toch eens een eind aan komen. Deze SF en horror in één van Cronenberg beviel me prima! De gore ziet er weer erg bloederig/vlezig uit en dat is knap, aangezien het budget waarmee de film is geschoten verder niet echt hoog lijkt. Acteerwerk komt ook bekoeld over. Toch doet dat verder geen afbreuk. Het concept blijft geinig en het verhaal heeft genoeg leuke momenten in petto. Cijfer: 7,5
Een van mijn favo foute eighties-films _O_

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_143499017
The Boy in the Striped Pyjamas (2008)

Berlijn 1943.

De 8-jarige Bruno verhuist met zijn familie naar een plek die ver weg is, waar niets te doen is en waar niemand is om mee te spelen.

Hun nieuwe huis staat naast een hek dat zich uitstrekt zover het oog maar reikt, een hek dat Bruno afschermt van de vreemde mensen die hij daarachter ziet bewegen. Bruno wil ontdekkingsreiziger worden en besluit op onderzoek uit te gaan.

Op een van zijn tochten ontmoet hij een jongen wiens leven en omstandigheden zeer verschillen van dat van hem. Toch sluiten de jongens vriendschap, maar het is een vriendschap die niet zonder gevolgen blijft...

WAUW... wat een film... zeer indrukwekkend de onschuld van die kinderen...

pffffff The Boy in the Striped Pyjamas (2008) - IMDb
  zondag 17 augustus 2014 @ 02:31:28 #219
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143500574
Voor de grap de SAW reeks gezien, in zijn totaliteit oke :) , had in eerste instantie tot deel 2 gekeken, maar nu allemaal. Het was beter dan verwacht (had hele lage verwachtingen), wel repetitief. De eerste blijft wel de beste, de klassieker. Laatste was trouwens wel echt slecht.

Beoordelingen:
SAW 1 = 8
SAW 2 = 7.5
SAW 3 = 7
SAW 4 = 7.5
SAW 5 = 6
SAW 6 = 5.5
SAW 7 = 3.5

[ Bericht 0% gewijzigd door IsaacCuenca op 17-08-2014 02:36:40 ]
pi_143516196
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 01:06 schreef FANN het volgende:
The Boy in the Striped Pyjamas (2008)

[ afbeelding ]

Berlijn 1943.

De 8-jarige Bruno verhuist met zijn familie naar een plek die ver weg is, waar niets te doen is en waar niemand is om mee te spelen.

Hun nieuwe huis staat naast een hek dat zich uitstrekt zover het oog maar reikt, een hek dat Bruno afschermt van de vreemde mensen die hij daarachter ziet bewegen. Bruno wil ontdekkingsreiziger worden en besluit op onderzoek uit te gaan.

Op een van zijn tochten ontmoet hij een jongen wiens leven en omstandigheden zeer verschillen van dat van hem. Toch sluiten de jongens vriendschap, maar het is een vriendschap die niet zonder gevolgen blijft...

WAUW... wat een film... zeer indrukwekkend de onschuld van die kinderen...

pffffff The Boy in the Striped Pyjamas (2008) - IMDb
thx vioor de tip ga ik kijken
pi_143518645
@Isaac Cuenca, ben het hier wel grotendeels mee eens (Sawfilms), hoewel de vervolgdelen vooral hoge punten krijgen voor de supervette killings en niet zozeer voor verhaal, die toch aardig klopt in de vervolgen.

Voor liefhebbers van thrillers of amasia, Black House uit 2008 is een aardig goede film, 7,5

Antiheld verzekeringsagent onderzoekt of zelfmoord van kind wel zelfmoord was of moord van vader om verzekeringsgeld op te eisen... vrij lugubere, duistere film. (ik geloof Japans)
Je dromen waarmaken doe je door op te staan!
pi_143530389
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 00:04 schreef FANN het volgende:
Nadat ik het bericht had gelezen dat Robin William was overleden moest ik
denken aan een film die destijds grote indruk op mij had gemaakt.
Dus deze film wilde ik graag nog een keer zien, was al vele jaren geleden
dat ik hem had gezien namelijk en ik vond het nog steeds een indrukwekkende
film. Ook Robert de Niro speelt hier weer een fantastische rol.

Awakenings (1990)

De nieuwe dokter Malcolm Sayer (Robin Williams) krijgt te maken met een zaal vol coma-patiënten.
Hij is ontsteld over het feit dat ze zich al jaren in een coma bevinden, zonder hoop op genezing. Wanneer hij een mogelijk medicijn vindt krijgt hij toestemming om het op één van de patiënten uit te proberen. De man, (Robert De Niro) die ontwaakt, is in coma geraakt toen hij nog kind was.

Een vette 8

Awakenings (1990) - IMDb

'gebaseerd op een waar verhaal'

http://nl.wikipedia.org/wiki/Awakenings_(film)
Let vooral op rond 1 uur en 9 minuten, als
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dan is er een vrouwelijke patiënt die Nederlands praat. "Hartelijk bedankt" is duidelijk te horen.

Anywayz, Awakenings is een lekkere feel-good film die goed wegkijkt, ik geef hem een 7,5.
De tragische dood van Robin Williams is een goede reden om zijn acteer carrière te belichten en deze film verdiend het idd om in de schijnwerpers te staan. Mijn persoonlijke Robin Williams favoriet is Jumanji, met kort daarachter Hook.
pi_143530630
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 21:50 schreef JayHovah het volgende:

[..]

Let vooral op rond 1 uur en 9 minuten, als
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dan is er een vrouwelijke patiënt die Nederlands praat. "Hartelijk bedankt" is duidelijk te horen.

:D de eerste keer dat ik deze film had gezien was het me niet opgevallen maar nu wel :Y

Sowieso zou je deze film 2x moeten zien eigenlijk, wel met een jaar of 10 ertussen :P
want veel was me ontgaan hoor, of ik was het vergeten, dat kan ook ...
pi_143543805
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 10:19 schreef danos het volgende:

[..]

lekker wegkijkfilmpje, dank voor de tip :)
You're welcome.

Van het weekend nog gekeken:
Divergent (2014) - IMDb
Tja ik kan het niet beter uitleggen dan dit:

En omdat mijn vriendin hem niet kende, hebben we ook nog gekeken naar
Flatliners (1990) - IMDb
Goede cast, interessant concept, redelijk uitgewerkt. Toen ik deze film voor het eerst zag (als kleine jongen) kwam hij krachtiger over, maar ook nu nog steeds een film die ik kan waarderen.
Every living creature on earth dies alone
pi_143543835
Banlieue 13
Was weer genieten. Bazenfilm.
8,8/10
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143544004
quote:
14s.gif Op maandag 18 augustus 2014 09:29 schreef El_Matador het volgende:
Banlieue 13
Was weer genieten. Bazenfilm.
8,8/10
Yamakasi - Les samouraïs des temps modernes (2001) - IMDb

Ken je deze ook? :P Zo niet moet je hem ook maar eens kijken als je B13 leuk vond.
pi_143544026
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 09:38 schreef Geo4kant het volgende:

[..]

Yamakasi - Les samouraïs des temps modernes (2001) - IMDb

Ken je deze ook? :P Zo niet moet je hem ook maar eens kijken als je B13 leuk vond.
Nee, ken ik niet. Arigato voor de tip.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Redactie Games maandag 18 augustus 2014 @ 19:24:59 #228
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_143564581
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 10:00 schreef Karstman het volgende:
[ afbeelding ]
Light years from Earth, 26 years after being abducted, Peter Quill finds himself the prime target of a manhunt after discovering an orb wanted by Ronan the Accuser.

Lang geleden dat ik zo hardop heb zitten lachen in de bios. En met mij de hele zaal. Een heerlijk stukje space opera over een zootje ongeregeld dat door winstbejag, eergevoel of wraak min of meer toevallig bij elkaar komt. Aan dat bij elkaar komen voelt niks geforceerd en zowel de goodies als de baddies voelen natuurlijk aan en overtuigen makkelijk.

Hoofdpersoon Star Lord is een soort Luke Skywalker meets Hal Jordan meets Malcolm Reynolds een heerlijke tikkeltje arrogante maar sympatieke schavuit die wonderwel overal mee weg komt, prettig gespeeld door Chris Pratt.

Tuurlijk zijn er ook kritiekpunten zoals de 2 dimensionale Nebula (wat voor een deel ook geldt voor Gamora maar die krijgt meer screentime dus meer tijd om een plek in de film te verdienen) en de geforceerde uitleg dat Rocket wel begrijpt wat Groot zegt. En uiteraard ook wel wat plot convienences en bordkartonnen bijfiguren meer maar dat wordt volledig overschaduwd door het tempo van de film, de lol waarmee hij gemaakt is en het feit dat het voelt alsof het net allemaal even buiten de gebaande paden gaat. Tel daarbij op de geweldige soundtrack die het geheel een heerlijke campy feel geeft, uitstekende vechtscenes (hand-to-hand en arial combat) die zowel in aantal als lengte prima zijn en de 2 uur vliegen voorbij. Het enige dat je naderhand wilt weten is wanneer deel 2 uitkomt!

Conclusie: Guardians of the Galaxy veegt dit jaar de vloer aan met al het superheldengeweld wat we dit jaar hebben gezien. Best knap voor de b-garnituur Marvell karakters.
IMDb: 8.7
Ik: 9

ps: een stinger tijdens en na de credits, blijven zitten dus, ze zijn beide hilarisch (hoewel ik het idee had dat niet iedereen in de zaal wist wie het was in de tweede stinger).
Na het zien van die film meteen de Awesome Mix 1. lijst bekeken en beluisterd/ Goeie mixtape! :)
En de film is fuckin' awesome! Voor wie em nog niet gezien heeft, moeite waard.
Soundtrack lijst:
SPOILER

[ Bericht 6% gewijzigd door Mr.Noodle op 18-08-2014 19:34:24 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_143564772
Bad Neighbours (2014) - IMDb

Ik vond Project X geniaal, tenminste met een halve fles wodka op, deze was te matig met een flesje whisky van 0,35 liter op. Just enjoy the music and put some techno on when it's done... party on!

[ Bericht 39% gewijzigd door JDx op 18-08-2014 19:35:58 ]
  maandag 18 augustus 2014 @ 19:52:53 #230
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_143565682
Lucy (2014, Luc Besson)

-O-

Het concept ligt me wel. Ik denk wel na over het leven en hoe je het maximale uit jezelf kunt halen, iets waar de film Lucy ook wat mee doet. En hoewel ik een man van het positieve ben en áltijd wel iets positiefs kan vinden in een film, is Lucy de uitzondering die die regel bevestigt. Van begin tot eind was het een aaneenschakeling van onvoorstelbare onzin. Storende montage, ongeloofwaardige wendingen en een script vol onlogica. De film keek wel snel weg (en achteraf bleek dat dat mede kwam doordat de speelduur slechts 80 minuten is) maar dat was vooral omdat ik continu hoopte - en er vanuit ging - dat er nog wel iets goeds ging komen. Het einde had zoiets in pact, maar het was tekenend voor de film:

SPOILER
Huilen, zo slecht.

Normaal ben ik de rust zelve en kan ik een film - hoe slecht ik hem ook vind - wel normaal uitkijken. Maar hier zuchtte ik me een eind door de film, zat ik nét niet met een facepalm voor mijn gezicht (hoewel dat in retrospectief toch de beste manier is om deze film uit te zien) moest ik moeite doen om de laatste 10 minuten niet in lachen uit te breken en kon ik echt niet anders dan met een cynisch applausje de aftiteling ingaan.

Wat een farce. }:|
pi_143567745
MALEFICENT

Leuke filM! had er misschien IETS meer van verwacht.. dat het echt een regelrechte topper is, dat is het niet maar wel een boven gemiddeld leuke film die van het begin tot het eind vermaakt!
Had het zelf iets ''duisterder'' verwacht, maar aan de andere kant.. Tja het blijft toch een Disney film.
Het is allemaal vrij lief, en redelijk voorspelbaar verhaal... En ook het einde is erg zoet..

De acteerprestaties zijn prima, en de film is ook mooi gemaakt.
Film gaat over dat er 2 koninkrijken bestaan.. van de mens en magische wezens...
en daar komt oorlog tussen...
Dan spreekt een heks een vloek uit over de dochter van de (mensen) koning en dan....

Gewoon een hele leuke film om te zien!

7.5
  maandag 18 augustus 2014 @ 22:12:26 #232
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_143572134
Weeds - Season 2
Het tweede seizoen is over het algemeen wat beter dan het eerste. Het is allemaal een beetje serieuzer, een beetje meer drama en iets minder flauwe humor (die overigens nog steeds wel aanwezig is). Gelukkig is het drama iets "realistischer" dan in het eerste seizoen, wordt het wat minder dik aangezet.
Het kijkt nog steeds makkelijk weg en het is natuurlijk allemaal niet te zwaar maar het is wel een leuke serie met een heerlijke Mary-Louise Parker.

IMDB Cijfer: 8,1/10
Mijn Cijfer: 7,3/10
pi_143572777
The Other Woman (2014) - IMDb

Lol, wat een onzin film, maar leuk om naar te kijken hoor. Met wat bijna vergane glorie (Cameron Diaz), wat bijna vergane glorie, maar nog steeds leuk (Leslie Mann) en wat aanstaand vergane glorie (Kate Upton, ja nog steeds lekker, maar zou er niet meer voor vreemdgaan) heb je als man genoeg te zien.

En met een vriendin als excuus om er ook naar te gaan kijken, kom je weer anderhalf uur door, niet zonder fles whisky of wodka trouwens. Maar ach, met een week Ibiza in het vooruitzicht, was dit even voorgenieten met die stranden en bikini's. Zou hem verder niet aanraden, dus gewoon een een minimale voldoende.

5,5.

PS. Nicki Minaj zit er ook in, is dat een soort Kelly (vroeger man) ofzo? Wat een vage vormen heeft dat mens, kan toch niet echt zijn?
pi_143574100
Grand Hotel Budapest (2014)
Gedeeltelijke herkijk, een volledige film afkijken met Miss Escobar is bijna niet te doen, lief slaapkopje, maar wat een heerlijke film is dit toch. Vol humor, geniale details, setting, het lekker theatrale acteren, de historische context, de cast...

Samen met de Lego Movie en Dawn of the Planet of the Apes toch de beste film tot nu toe van 2014.

pi_143574160
quote:
14s.gif Op maandag 18 augustus 2014 22:52 schreef El_Matador het volgende:
Gedeeltelijke herkijk, een volledige film afkijken met Miss Escobar is bijna niet te doen, lief slaapkopje, maar wat een heerlijke film is dit toch. Vol humor, geniale details, setting, het lekker theatrale acteren, de historische context, de cast...

Samen met de Lego Movie en Dawn of the Planet of the Apes toch de beste film tot nu toe van 2014.
Ja,leuk was die! :D Grand Hotel Budapest dan...
  Redactie Games maandag 18 augustus 2014 @ 22:58:04 #236
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_143574316
Niet om wat OCD'erig te klinken maar ik vind een linkje naar de IMDB-pagina wel zo fijn.. :') Anders krijg je verwarring met filmtitels. Als in bijvoorbeeld The Avengers (1998) of The Avengers (2012). Het zijn compleet andere soorten films.

The Grand Budapest Hotel (2014)
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_143604016
THE BOY IN THE STRIPED PYJAMAS

Wat een geweldige indrukwekkende film!!!

Film speelt zich af in de 2e wereldoorlog, en speelt zich voornamelijk af rond het leven van een klein jongetje en zijn gedachten.
Zijn vader is een belangrijk soldaat in het leger en hij kijkt erg op naar zijn vader, zelf is hij heel avontuurlijk en wil avonturier worden.
Als hij en zijn ouders en zus verhuizen naar het plattenland waar zn vader gaat werken komt hij een jongetje tegen achter prikkeldraad in een pyjama... en dan....

De sfeer is erg sterk neergezet, en ook de acteerprestaties zijn erg goed.
De film heeft echt een indruk achtergelaten! En laat de gedachtegang van meerdere personen in die tijd in oorlog zien.
Vind het een topper
8+
pi_143604590
quote:
14s.gif Op maandag 18 augustus 2014 22:52 schreef El_Matador het volgende:

Sluit me hierbij aan. Moet alleen Dawn of the PLanet of the Apes zien.
pi_143605978
quote:
10s.gif Op maandag 18 augustus 2014 22:58 schreef Mr.Noodle het volgende:
Niet om wat OCD'erig te klinken maar ik vind een linkje naar de IMDB-pagina wel zo fijn.. :') Anders krijg je verwarring met filmtitels. Als in bijvoorbeeld The Avengers (1998) of The Avengers (2012). Het zijn compleet andere soorten films.

The Grand Budapest Hotel (2014)
Een een plaatje erbij! Dat vind ik ook irritant dan kan ik er niet snel doorheen scrollen

"seen it, seen it, seen it.. oeh what's this" :D
pi_143611184
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 20:35 schreef casper019 het volgende:

[ afbeelding ]

Film speelt zich af in de 2e wereldoorlog, en speelt zich voornamelijk af rond het leven van een klein jongetje en zijn gedachten.
Zijn vader is een belangrijk soldaat in het leger en hij kijkt erg op naar zijn vader, zelf is hij heel avontuurlijk en wil avonturier worden.
Als hij en zijn ouders en zus verhuizen naar het plattenland waar zn vader gaat werken komt hij een jongetje tegen achter prikkeldraad in een pyjama... en dan....

De film heeft echt een indruk achtergelaten! En laat de gedachtegang van meerdere personen in die tijd in oorlog zien.
Vind het een topper
8+
Beter had ik het niet kunnen verwoorden!
pi_143611354
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 21:11 schreef Geo4kant het volgende:

[..]

Een een plaatje erbij! Dat vind ik ook irritant dan kan ik er niet snel doorheen scrollen

"seen it, seen it, seen it.. oeh what's this" :D
linkje en plaatje zou ik haast wel een minimum vinden voor een recensie.. bonuspunten als je checkt of iedereen je plaatje wel kan zien..
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_143611457
Maleficent (2014)

Nogal tegenvallend. De beelden zijn prachtig (helaas niet in 3D gezien) en het sprookje is leuk veranderd. De beesten uit de "Moors" zijn mooi vormgegeven, het begin ziet er goed uit. Angelina Jolie ziet er goed uit.

Echter, ik heb het idee dat ik maar een halve versie gezien heb, waar dingen zijn uitgeknipt. Hele scenes lijken overgeslagen, waardoor de keuzes van de karakters compleet random lijken.

Het lijkt een halve film en als ik al sommige stappen onlogisch vind (doordat er scenes lijken te missen), weet ik niet hoe het voor kinderen is.

De transformatie van Maleficent zelf blijft zo ook compleet raadselachtig.

Jammer, want in potentie een goeie film.
6.8/10

Dawn of the Planet of the Apes (2014)

Het vervolg op Rise of the Planet of the Apes.

Het eerste deel ben en was ik groot fan van. Prachtig gemaakt en een goed verhaal.

In het tweede deel is het eerste nog beter; de beelden overweldigen en de 3D vind ik een grote plus. Het verhaal daarentegen is net ietsje minder, maar nog steeds niet slecht.

De ommekeer in het verhaal is een mooie link naar ade echte wereld, de false flag die je vanzelf ziet ergens net na de helft van de film.

Ik kijk nu al uit naar het volgende deel.
8.4/10

[ Bericht 14% gewijzigd door El_Matador op 19-08-2014 22:59:05 ]

woensdag 20 augustus 2014 @ 09:24:06 #243
286575 Roces18
Chef de party
pi_143619897
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 22:47 schreef El_Matador het volgende:
Maleficent (2014)

[ afbeelding ]

Nogal tegenvallend. De beelden zijn prachtig (helaas niet in 3D gezien) en het sprookje is leuk veranderd. De beesten uit de "Moors" zijn mooi vormgegeven, het begin ziet er goed uit. Angelina Jolie ziet er goed uit.

Echter, ik heb het idee dat ik maar een halve versie gezien heb, waar dingen zijn uitgeknipt. Hele scenes lijken overgeslagen, waardoor de keuzes van de karakters compleet random lijken.

Het lijkt een halve film en als ik al sommige stappen onlogisch vind (doordat er scenes lijken te missen), weet ik niet hoe het voor kinderen is.

De transformatie van Maleficent zelf blijft zo ook compleet raadselachtig.

Jammer, want in potentie een goeie film.
6.8/10

Maleficent vond ik echt een matige film dat eerder gericht is op kinderen dan op volwassenen. Maar het weet ook niet welke richting het op wilt: fantasy, familievriendelijk , of zoals de trailer deed vermoeden een meer donkere versie van het sprookje.. En dan dat geforceerde drama aspect erin... tja, wat kan ik er van zeggen, gewoon slecht.
pi_143630648
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 09:24 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Maleficent vond ik echt een matige film dat eerder gericht is op kinderen dan op volwassenen. Maar het weet ook niet welke richting het op wilt: fantasy, familievriendelijk , of zoals de trailer deed vermoeden een meer donkere versie van het sprookje.. En dan dat geforceerde drama aspect erin... tja, wat kan ik er van zeggen, gewoon slecht.
ook gisteren gezien, en slecht vond ik hem niet. Gewoon een vermakelijk sprookje dat idd vooral gericht is op de jongere kijker en met een paar andere scene's ook de oudere probeert te vermaken. Iets te zoetsappig wat mij betreft en redelijk standaard. Maar wel een aardige wegkijker die je weer snel vergeten bent.

6.5
pi_143642316
BAD NEIGHBOURS

Ik hou van een flauwe film op zn tijd, maar deze film is gewoon NIET grappig... Verhaal is simpel maar leent zich wel voor leuke grappen maar de uitvoering is gewoon rondout slecht.. De hoofdrolspelers forceren en proberen teveel waardoor ze juist het omgekeerde zijn: niet grappig

Het verhaal gaat over een stelletje met een kind.. En dan komen er plots studenten naast hun wonen die een tering lawaai maken.. en ja krijg die maar stil.... en dan komt het feestbeest in hun boven..

FIlm is veel te geforceerd en gewoon niet grappig, acteerwerk is tegenvallend.. En tja... Gewoon een dikke tegenvaller
4
pi_143649498
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 20:28 schreef casper019 het volgende:
BAD NEIGHBOURS

[ afbeelding ]

Ik hou van een flauwe film op zn tijd, maar deze film is gewoon NIET grappig... Verhaal is simpel maar leent zich wel voor leuke grappen maar de uitvoering is gewoon rondout slecht.. De hoofdrolspelers forceren en proberen teveel waardoor ze juist het omgekeerde zijn: niet grappig

Het verhaal gaat over een stelletje met een kind.. En dan komen er plots studenten naast hun wonen die een tering lawaai maken.. en ja krijg die maar stil.... en dan komt het feestbeest in hun boven..

FIlm is veel te geforceerd en gewoon niet grappig, acteerwerk is tegenvallend.. En tja... Gewoon een dikke tegenvaller
4
Dit soort films moet je lekker met een drankje en wat vrienden kijken en dan is het gewoon prima hoor :)
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_143649752
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 20:35 schreef casper019 het volgende:

[ afbeelding ]

Vind het een topper
8+
neppe film man. ze spreken allemaal engels
pi_143649848
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 23:07 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Dit soort films moet je lekker met een drankje en wat vrienden kijken en dan is het gewoon prima hoor :)
Ik had geen hoogte verwachtingen. Maar ik vond het best grappig. Ik moest zelfs erg hard lachen.
SPOILER
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_143649883
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 23:13 schreef Soury het volgende:

[..]

Ik had geen hoogte verwachtingen. Maar ik vond het best grappig. Ik moest zelfs erg hard lachen.
SPOILER
Hier vandaag met vrienden gekeken en vond hem ook gewoon heel leuk :)
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_143673669
Divergent
Houdt het midden tussen een tienerfilm en wat serieuzere actie, maar de nadruk ligt toch continu op de emotie en die gaat niet echt diep. Shailene Woodley doet het prima en er zijn leuke bijrollen gacast en Kate Winslet doet ook mee. Schijnbaar gebaseerd op een boektrilogie, dus er zullen nog twee films aankomen. Of wellicht drie.

Aanrader? Mwoah. 6,5

The fault in our stars
Dit keer een full-on tienermeidenfilm, wederom met Shailene Woodley en haar vriendje in deze film was in Divergent haar broer. Moet kunnen. De film gaat over twee tieners met kanker en diepe inzichten in het leven. Enzo. Schijnbaar moeten je zakdoeken klaarliggen hiervoor, zou ik alleen aanraden als je hooikoorts hebt.

Voor de moeite een 6

Fargo, de serie.
Ik ga niets verklappen, fantastische serie. Meer drama en spanning dan zwarte humor, maar al met al een absolute aanrader.

9
pi_143679350
LE GAMIN AU VELO

REDELIJK, film ging een beetje ''op en neer''. Het begon sterk, zwakte af, werd weer sterk en zwakte weer iets af.
Het verhaal gaat over een probleemjongetje die door zn vader word ''gedropt'' in een internaat.. en dan opzoek gaat naar zijn vader, dan komt hij in contact met een andere vrouw die voor hem gaat zorgen maar ook in contact met andere jongeren die andere plannen met hem hebben.

Het is jammer dat de film zijn kracht niet weet vast te houden en toch steeds een beetje afzwakt... Het acteerwerk is opzich prima, maar er had meer in gezeten. Nu is het gewoon een redelijk film om een keer te zien.. Maar niet een film die je bij blijft terwijl dat juist een film is waar dat heel goed bij zou kunnen/moeten

Vermakelijk maar meer niet

6je
pi_143686060
Brick Mansions (2014)

An undercover Detroit cop navigates a dangerous neighborhood that's surrounded by a containment wall with the help of an ex-con in order to bring down a crime lord and his plot to devastate the entire city bla bla bla bla.

Film gaat werkelijk nergens over. Het is ongelooflijk om te zien hoe diep Luc Besson is gezonken :N

Paul Walker is aardig te pruimen in F&F, maar wat hij in Brick Mansions laat zien, slaat nergens op :') Ook al is het min of meer dezelfde rol als in F&F

Slecht acteerwerk, slecht camerawerk, slecht regie en een simpel verhaaltje... Alleen de Parkour momentjes van David Belle is aardig om te zien. Kortom:

IMDb: 5.8 (11.023 votes)
Ik: 4.1
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_143689113
Blue Ruin (2013) - IMDb

Een van de betere films van het jaar. Total Film deed t denken aan de coen brothers, daarvoor mist het wat humor maar desalniettemin een indrukwekkende spiraal van geweld die met 90 minuten precies lang genoeg duurt.
Wie dit leest is hek.
pi_143711589
A Thousand Times Good Night

Ik vond het een zeer matige film, de film had wel een aantal sterke scenes.. Maar overal wist hij niet te pakken. Het was een soort langzaam - langdradig familie drama.... Maar wist niet goed aan te grijpen wat jammer was!

Het verhaal gaat over een vrouw die haar leven wijd aan het maken van ''indrukwekkende'' fotos... Van zelfmoordbombers.. de echt realistische dingen die er in de wereld gebeuren..
MAAR aan de andere kant heeft ze ook nog een gezin... en hoe gaat die er mee om.. hoe kan ze er voor haar gezin zijn.

Klinkt interssant, maar helaas is deuitwerking veel minder....

Acteerwerk is opzich prima maar weet de film niet te redden

5je tegenvaller
pi_143738922

Beetje in de lijn van marvell, redelijk voorspelbaar dus ondertussen, al is het nog steeds wel een vermakelijke film, de geforceerde humor had beter weg gelaten kunnen worden.

IMDB: 8.6/10
Ik: 7/10

Godzilla (2014) - IMDb

Wat een draak van een film. Slome dialogen, zogenaamd slimme mensen die de meest domme dingen doen en een voorspelbaar einde waardoor het alles behalve spannend is. De grafische hoogstandjes helpen deze film niet beter maken.

IMDB: 7/10
Ik: 4/10
pi_143739280
En wat is Godzilla een dikzak in die film :')
pi_143740358
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 13:53 schreef Prego het volgende:
En wat is Godzilla een dikzak in die film :')
Hij heeft zware botten!

maar lacht wel lief :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 15:10:24 #258
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_143741219
Oculus

Toffe horrorfilm. Die zie je niet vaak meer. Cool hoe de seperate tijdlijnen steeds meer door elkaar gaan lopen. In het begin flits je van het verleden naar de toekomst, maar uiteindelijk lopen ze zo door elkaar dat je ze op hetzelfde beeld ziet. Gaaf gedaan.

7.5/10 :)
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_143741342
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 14:29 schreef Karstman het volgende:

[..]

Hij heeft zware botten!

maar lacht wel lief :)
_O- Superlief Godzillaatje inderdaad :*
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_143741982
Je kan lullen wat je wilt, iedereen heeft toch wel iets met NL of Vlaamse films (ga je anders ff schamen!)
Soms verlang je ernaar, 'n film zoals Zwartboek, Amsterdamned, de Lift, Lek, Van God Los en niet te vergeten Nachtrit enz...

Dit betreft 'n Vlaamse film, maar ook daar heb je zeker goed spul zoals De Helaasheid Der Dingen, series als Matroesjka's, ook Witse, is zeker niet slecht en er is blijkbaar 'n film:

W. - Witse de film 2014

quote:
Witse keert terug naar zijn geboortestreek om de moordenaar van zijn nichtje te vinden. Oude familiewonden worden opengereten. Het duurt niet lang voordat Witse in aanvaring komt met de lokale politie.
Amai, da was tog nie slecht zunne, soms beetje saai maar dan ineens pakt het u weer, en je verwacht het niet he, je snapt het wel maar toch...ze was best wel lekker ;)

7,5
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 17:01:36 #261
430565 Florentius
Too old for this shit :)
pi_143744259
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 18:23 schreef casper019 het volgende:
A Thousand Times Good Night

[ afbeelding ]

Ik vond het een zeer matige film, de film had wel een aantal sterke scenes.. Maar overal wist hij niet te pakken. Het was een soort langzaam - langdradig familie drama.... Maar wist niet goed aan te grijpen wat jammer was!

Acteerwerk is opzich prima maar weet de film niet te redden

5je tegenvaller
Mmmmm, das jammer om te horen, niet al haar werk zou goed zijn is wat ik lees.
Ik ben Binoche momenteel even aan het uitwonen, een Binocheje per dag :)
Hoop dat het niet te zwaar word.

Net English patient opnieuw gekeken en Chocolat gister, behoefte om in haar armen te liggen.
Zucht!
pi_143746415
Lucia de B. (2014) - IMDb

Lucia de B.

Sterke film. Ik heb het hele proces niet van A tot Z gevolgd maar wel over gelezen in de media.
Het blijft een film natuurlijk en is niet helemaal op waarheid te toetsen.
Ik vond het de moeite waard
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_143747603
The Rocky Horror Picture Show (1975) - IMDb

'It's the weird and wonderful as newly engaged couple Brad and Janet encounter a problem when they car halts in the rain. They both look for contact only to find themselves at the castle of Dr. Frank-N-Furter a transvestite. A place to stay is offered, but will Brad and Janet want to remain there? Especially when a large group of Transylvanians dance to the 'Time Warp', Dr. Frank-N-Furter builds his own man and a whole host of participation for the audience to enjoy. '

Normaal schrijf ik een klein stukje wat ik goed en slecht aan een film vond, bij deze kan ik op een simpele manier uitdrukken wat mijn mening over deze film was

:') ____________________________________________________________________

2/10
Ze smelten de kazen!
pi_143747622
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 15:40 schreef killerkip69 het volgende:
Je kan lullen wat je wilt, iedereen heeft toch wel iets met NL of Vlaamse films (ga je anders ff schamen!)

'k heb er helemaal niks mee, heb laatst de heineken ontvoering gezien om 't te proberen, wat een jankfilm zeg.. Op een paar na, NL films :')
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 19:14:17 #265
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_143747853
Salò o le 120 giornate di Sodoma (1975) - IMDb
Altijd superlastig om dit te beoordelen, maar ik ga maar eens voor een ruime onvoldoende. Vaak probeer ik de intenties van de filmmaker van dit soort shockerende films te achterhalen en of ze wel oprecht zijn. In dit geval kreeg ik het idee dat Salo een goedkope manier was voor Pasolini om het publiek te shockeren met veel bloot, martelscenes en ook nog eens het verorberen van stront. Een groep jongeren wordt gevangen gehouden door een fascistische groep. De vermeende aanklacht tegen de politiek en/of religie kun je wel eruit halen, maar vond ik geforceerd.

Salo komt op mij dus niets anders over dan een exploitatiefilm en dan ook nog een vrij beroerde. Er zitten echt hele saaie vervelende stukken in, zoals die vrouwen die telkens aan de groep slachtoffers en andere toeschouwers verhaalt over bizarre taferelen die ze hebben meegemaakt. Ze doen alsof die gebeurtenissen de normaalste zaak van de wereld zijn. Ik werd telkens erg verveeld er door hoe dan ook. Daarnaast is het best matig en saai gefilmd. Alle aandacht van Pasolini is vast besteed aan pogingen om het kijkerspubliek zo veel mogelijk te shockeren. Maar zelfs dat (behalve dan die laatste scenes op het eind) valt nog redelijk mee uiteindelijk. Cijfer: 4,5

The Omega Man (1971) - IMDb
Was wel verbijsterd door deze after-apocalypsefilm. Charlton Hestons niet zo'n goede acteerskills worden extra benadrukt als ie moederziel alleen zichzelf moet vermaken in een uitgestorven Los Angeles. Mên, dat sloeg echt nergens op. Een Will Smith maakt van zo'n rol toch iets interessanter. Al gauw komt ie aanraking met The Family, een groep lijkbleke vampier-wannabes en toch ook nog een groep normale mensen. Het was allemaal maar een flauwe boel.

Het meest verbazingwekkende is de muziekkeuze. De ene keer denk je in een door Morricone georkestreerde spaghetti-western verzeild te zijn, de andere keer wordt er op de meest vreemde momenten van die foute campy muziek ingezet. Nee, The Omega Man is echt onthutsend zwak en de remake (al is die ook niet geniaal) stukken beter. Cijfer: 4,5

Bottle Rocket (1996) - IMDb
Het is altijd weer hetzelfde met die films van Wes Anderson: Peppi en Kokki-achtige karakters, grapjes die af en toe een glimlach opleveren en vooral veel doelloosheid. Het debuut van hem ziet er wat minder gelikt uit en briljant is het echt niet. Aan de andere kant kijkt het ook weer lekker weg. De latere films van Anderson vind ik wel wat beter, dus wie weet dat The Grand Budapest Hotel me nog kan verrassen. Dat is de enige Anderson-titel die ik nog niet heb gezien :P. Cijfer: 6

The Andromeda Strain (1971) - IMDb
Ben meer een fan van de lollige science-fiction met monsters en actie, maar deze bloedserieuze film was prima te doen. Zonder opsmuk wordt uit de doeken gedaan hoe een team wetenschappers een vreemd buitenaards virus in bedwang moet krijgen. Via hippe, maar ook serieuze jaren '70-gadgets en computers wordt ontcijferd hoe dat virus in elkaar zit en nog best begrijpelijk ook. Toch redelijk stoer om dat allemaal te volgen en daarbij is het zeker een knappe productie voor die tijd. Cijfer: 8
pi_143749360
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 15:10 schreef richolio het volgende:
Oculus

[ afbeelding ]

Toffe horrorfilm. Die zie je niet vaak meer. Cool hoe de seperate tijdlijnen steeds meer door elkaar gaan lopen. In het begin flits je van het verleden naar de toekomst, maar uiteindelijk lopen ze zo door elkaar dat je ze op hetzelfde beeld ziet. Gaaf gedaan.

7.5/10 :)
Vond het tegenvallen, het was voorspelbaar. Vooral het einde want die gaven ze eerder al weg.

SPOILER
pi_143750224
The Killing

Amerikaanse remake
The Killing is de Amerikaanse remake van de Deense tv-serie The Killing (Forbrydelsen)

De serie volgt het politie onderzoek, de rouwende familie en de verdachten, na de moord van een jong meisje, Rosie Larsen. Elke aflevering laat één dag van het onderzoek zien.

Iedere keer als je denkt dat je het door hebt zit het toch weer anders in elkaar en als EINDELIJK
in de laatste aflevering duidelijk wordt wat er precies gebeurt is en wie de moord heeft gepleegd
ben je helemaal flabbergasted :D

Doe maar een 8/9 _O_

The Killing (TV Series 2011– ) - IMDb
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 21:34:06 #268
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_143753293
Guardians Of The Galaxy
Vooraf waren dit voor mij een paar van de meest onbekende superhelden van Marvel. Gelukkig slaagt de film er in dat te veranderen en stijgen ze met stip in m`n lijstje met favorieten.
Wat deze film vooral zo leuk maakt is het feit dat het zich zelf helemaal niet te serieus neemt. Door een overvloed aan geslaagde humor is het allemaal lekker licht van toon zonder te vervallen in (te veel) flauwe grappen.
Het verhaal mag dan voorspelbaar en weinig verrassend zijn in z`n verloop, door die humor en het passende acteerwerk van de goed gecaste cast wordt dat nooit een probleem. Daarnaast zijn de special effects om van te smullen, het ziet allemaal fantastisch uit. Om het af te maken is ook de soundtrack erg lekker.
Dus zo`n serieus werk als bijvoorbeeld Christopher Nolan`s Dark Knight trilogy hoef je hier niet te verwachten maar dat maakt het niet minder goed. James Gunn geeft het publiek met Guardians Of The Galaxy alles wat je van een hedendaagse blockbuster mag verwachten.

IMDB Cijfer: 8,6/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
pi_143755732
GODZILLA (2014)

had aardig wat positieve recensies over de film gelezen dus ging vol verwachting de film kijken, maar vond em tegenvallen. Vond hem hooguit redelijk/matig. En de godzilla uit 1998 vele malen beter.
De personages hadden geen diepgang of emotie, waardoor je totaal niet mee kome leven. Het acteerwerk was matig/redelijk. En de special effecten daar had veel meer ingezeten, zeker nu anno 2014 had het er veel grootser en indrukwekkender uit kunnen zien.
uit de zogenaamde held was gewoon niet cool.

Tja het verhaal, de aarde word aangevallen door godzilla... en heel veel gelul over een bom die ze moeten gebruiken...

Klinkt heel negatief, tis miss geen *** film, en net vermakelijk genoeg voor een avondje op de bank maar meer niet
6-
pi_143755980
Hier ook eens Godzilla, maar dat had ik beter kunnen laten. In plaats van Godzilla heb ik anderhalf uur naar een of andere nobody en z'n gezin zitten kijken, waarbij Godzilla in de achtergrond af en toe een rolletje speelde. Wat een saaie meuk zeg.

Na Pacific Rim had ik tenminste nog het idee dat ik een film lang lekker was vermaakt, maar deze film probeert er meer van te maken dan er is, en dat werkt voor geen meter.

Voor mij zaten de beste momenten (flares die de grootte van Godzilla laten zien (die nogal eens wijzigde had ik het gevoel), en de skydive (waarvan ik dacht dat die zou eindigen op Godzilla) in de trailer..

En waarom in godsnaam
SPOILER
Nee, ik vond het een grote tegenvaller. Een 5
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_143759168
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 20:17 schreef FANN het volgende:
The Killing

[ afbeelding ]

Amerikaanse remake
The Killing is de Amerikaanse remake van de Deense tv-serie The Killing (Forbrydelsen)

De serie volgt het politie onderzoek, de rouwende familie en de verdachten, na de moord van een jong meisje, Rosie Larsen. Elke aflevering laat één dag van het onderzoek zien.

Iedere keer als je denkt dat je het door hebt zit het toch weer anders in elkaar en als EINDELIJK
in de laatste aflevering duidelijk wordt wat er precies gebeurt is en wie de moord heeft gepleegd
ben je helemaal flabbergasted :D

Doe maar een 8/9 _O_

The Killing (TV Series 2011– ) - IMDb
Het origineel is tof !!

Wij zagen vandaag Chef. Lekkere feelgood grappige film met heerlijke muziek O+
FILM
8 je hoor :Y
  zondag 24 augustus 2014 @ 01:46:30 #272
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_143761586
Godzilla (2014) - IMDb

The world's most famous monster is pitted against malevolent creatures who, bolstered by humanity's scientific arrogance, threaten our very existence.

Wat kan ik zeggen, dit is een spektakel film, niet meer niet minder.
De graphics en CGI, prima in orde!
De rest.....jammer.

Totaal geen relatie met de acteurs, lege zielloze mensen waar het je niet uitmaakt of ze het overleven of niet.
Verhaallijn? Niet of nauwelijks.

Grootste fout?
SPOILER
Maar nee, je weet niets meer, niets minder dan dat je vooraf dacht toen je de film klaar ging zetten..

Tijdens de film was ik steeds met andere dingen bezig, de film boeide me weinig.

IMDB: 7,0
Ikke: 5,0 voor de graphics.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_143761761
Godzilla heb ik ook gezien en deze viel echt zwaar tegen. Het leek alsof godzilla een bijrol was en acteren was ondermaats. CGI was aardig maar daar bleef het dus ook bij

4.5/10
pi_143762378
godzilla,
SPOILER
  zondag 24 augustus 2014 @ 06:13:29 #275
136 V.
Like tears in rain...
pi_143763343
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 19:03 schreef Stickertje het volgende:
The Rocky Horror Picture Show (1975) - IMDb

[ afbeelding ]

'It's the weird and wonderful as newly engaged couple Brad and Janet encounter a problem when they car halts in the rain. They both look for contact only to find themselves at the castle of Dr. Frank-N-Furter a transvestite. A place to stay is offered, but will Brad and Janet want to remain there? Especially when a large group of Transylvanians dance to the 'Time Warp', Dr. Frank-N-Furter builds his own man and a whole host of participation for the audience to enjoy. '

Normaal schrijf ik een klein stukje wat ik goed en slecht aan een film vond, bij deze kan ik op een simpele manier uitdrukken wat mijn mening over deze film was

:') ____________________________________________________________________

2/10
TRHPS is cult man! Draai de muziek nog geregeld.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_143763365
Godzilla

5/10

Een paar aardige momenten gezien, maar daar is alles mee gezegd, flinterdun verhaaltje. Donker, donker en nog eens donker. Dat wist ik al maar met de huidige technieken had het ook iets minder donker gemogen, kom op!
You know, you come from nothing
you're going back to nothing
what have you lost? Nothing!
pi_143766265
12 Angry Men (1957) - IMDb

Ik kan het niet beter verwoorden dan deze kerel:
quote:
No bombs, no car chases but edge of the seat stuff none the less
10/10
Author: Andrew Devonshire from Northern Ireland
18 September 2002

This film is superb, in fact as Shakespeare once said "Its the bees' knees". The film captivates the audience from the beginning. Each of the twelve jurors are introduced to us as they are introduced to themselves. The characters are well draw out and individual, each with his own personality.

The tension of the characters draws the audience in from the start. We imagine that the case is open and shut, 11 me saying guilty and 1 not. We feel the discomfort of Henry Fonda as the other characters belittle and mock how he can see any reasonable doubt in the case. But we also share his victories and the enthusiasm as he proceeds to refute or add doubt to the arguments for guilty and are captivated and draw in as other jurors begin to see doubt in the proceedings.

The audience can also see the arguments for guilty and wonder if Fonda's character is correct in saying that he doubts. Yet they also feel the shame of the characters as he disproves that a previously sound theory is iron tight, joining his side as members of the jury do.

On top of this they are wonderfully woven in human elements such as the misconceptions that influence people and the growing tension between different characters. This is brought to life even more by the amazing performances, Fonda, Lee J Cobb and Joseph Sweeney are of particular note.

I started watching this film on a bored relaxed laying about day but by the end i was on the edge of the seat with my hands on my knees feeling more tense than a politician on results day.

How a film should be made. Modern directors take note(thats ur telling off for the day) 10/10

[ Bericht 5% gewijzigd door dumble op 24-08-2014 11:57:05 ]
Veni, vidi, vodka.
  zondag 24 augustus 2014 @ 14:48:09 #278
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_143772347
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 19:54 schreef Djibril het volgende:

[..]

Vond het tegenvallen, het was voorspelbaar. Vooral het einde want die gaven ze eerder al weg.

SPOILER
SPOILER
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  zondag 24 augustus 2014 @ 15:00:30 #279
430565 Florentius
Too old for this shit :)
pi_143772800
The Day They Came to Suck Out Our Brains!
The Day They Came to Suck Out Our Brains! (TV Mini-Series 2013) - IMDb
7.8

Al gepost in Star trek topic omdat het mooi aansluit bij Captain Proton. maar toch wel nog even een inkoppertje hier waard.

Alle cheesy sci-fi in een bundeltje. 5 tot 10 min te lang misschien maar nog steeds hillarisch.

9/10 voor oude sci-fi en oldie aficionados, spoof flicks komen niet veel beter geloof ik.
8/10 voor average peeps vermoed ik :)

Volledige film van 27 minuten word op youtube aangeboden:

[ Bericht 16% gewijzigd door Florentius op 24-08-2014 15:14:26 ]
pi_143792779
The Perfect Host
The Perfect Host (2010) - IMDb

Ik geef het 3,5 sterren van de 5. Leuke film, boeiend en vreemd met een gekke plottwist, was zeker weten het kijken waard! Ik geniet zeker wel van zulke films :s)
  Moderator maandag 25 augustus 2014 @ 00:13:09 #281
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_143801003

Kings of summer

Puberende jongens zijn klaar met hun ouders en besluiten een huis te bouwen op een verlaten plek, erg grappige film vol met bizarre dialogen... Hij is wel een beetje gemaakt om eventueel opgepikt te worden door jonge stoners/ cult beginners (in de categorie bill and ted, fear and loating, dazed and confused,) en daar is niets mis mee. :) Aanrader als je zin hebt in een semi-absurde comming of age movie...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_143808322
LUCIA DE B

Redelijk goed, maar echt geen TOPPER zoals sommigen omschrijven.. Daarvoor had de film net te weinig diepgang maar vooral NET te weinig spanning.
De film houd je wel de volledige speelduur geboeid, het is een indrukwekkend waargebeurd verhaal over hoe de justitie kan falen:

Een baby gaat dood in het ziekenhuis en een verpleegster word daarvoor (mede door de media ook) onterecht veroordeeld en komt in de gevangenis.. Maar dan gaan er mensen twijfelen over haar (on)schuld en probeer dan maar de waarheid boven tafel te krijgen!

Het acteerwerk is prima, vooral de verpleegster/vrouw Lucia ''het slachtoffer'' zetten een goeie rol neer.
7- vermakelijk om te zien, maar geen film die me bijblijft als '' nl topper'' ofzo
pi_143855483
De 100-jarige man die uit het raam klom en verdween

De 100-jarige Allan Karlsson was in zijn jeugd al geobsedeerd door rotjes, knallen en explosies en later met een baantje als dynamietexpert was hij helemaal in zijn element.
Nu is Allan echter 100 jaar oud en nu hij die vervelende vos met een blok dynamiet naar het hiernamaals heeft gestuurd (en hiermee ook het kippenhok) besluiten de instanties dat het misschien maar beter is dat Allan naar het bejaardenhuis gaat.
Allan heeft een eigen wil en begint een beetje dement te raken waardoor hij al snel afgeleid word van buiten het bejaardenhuis en zo ontsnapt Allan uit het raam en ontstaat een bizarre roadtrip, waar hij perongeluk betrokken raakt bij een grote geldtransactie van de lokale motorbende wat natuurlijk compleet uit de hand loopt.

Ik had al gehoord dat het boek waarop deze film is gebaseerd is helemaal geweldig is maar ik had hem nog niet gelezen voordat ik deze film ging kijken. Daardoor een beetje bevooroordeeld dat dit wel een hele leuke film moest zijn....en dat werd het ook! De film kijkt heel makkelijk weg (ondanks de Zweedse taal) en de droge humor in de film is echt geniaal. Allan is lekker onwetend en lost het liefst alle problemen op met een knal.
Al en toe kreeg ik wel een beetje een "Forrest Gump"-gevoel
SPOILER
maar de flashbacks van Allan wisselen de momenten in tegenwoordige tijd goed af.

Wat mij betreft is dit zeker een aanrader voor een gezellige en luchtige filmavond!
IMDB: 7,1
Ik: Dikke 8!
[quote]
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:05:33 #284
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_143855682
Hm, ik vond het boek (8,5) toch een stuk beter dan de film (6+). Dat bevestigt stiekem ook waarom ik nooit boeken lees, want ik kijk vele malen liever film en het is volgens mij onmogelijk een film het boek te laten evenaren in 2-3 uur.
pi_143856305
Law Abiding Citizen (2009)

Begint redelijk, maar verzandt al snel in een zeer ongeloofwaardig kat-en-muis spelletje. Acteerwerk is ook niet je van het. Vooral Foxx komt over als een emotieloze robot (maar dat heeft 'ie in meer films).

5,0/10
pi_143856317
quote:
10s.gif Op maandag 25 augustus 2014 00:13 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]

Kings of summer

Puberende jongens zijn klaar met hun ouders en besluiten een huis te bouwen op een verlaten plek, erg grappige film vol met bizarre dialogen... Hij is wel een beetje gemaakt om eventueel opgepikt te worden door jonge stoners/ cult beginners (in de categorie bill and ted, fear and loating, dazed and confused,) en daar is niets mis mee. :) Aanrader als je zin hebt in een semi-absurde comming of age movie...
Mooie film inderdaad, mooie shots ook. Maar ik vond die slowmo's eerlijk gezegd maar irritant.

Zelf pas Life (1999) gekeken. Zag 'm langskomen bij Fox, eerste keer dat ik naar die zender keek :')

Een van de betere films van Eddie Murphy IMHO. Ook zijn laatste R-rated film, na deze film werd hij nogal oO<
Hier heeft hij nog z'n kenmerkende tongval, scherpe humor en goede interactie met Martin Lawrence (die ik hier ook nog heel aardig vind presteren; kan hem meestal niet uitstaan).
Plot van de film is vast wel bekend en dat zit gewoon goed.
Ook perfect komedie gemixt met drama; de montage onder het nummer New Day van Wyclef Jean is een perfect voorbeeld.

Verdient wat mij betreft een hogere score dan wat het nu heeft. 't is inderdaad zoveel meer dan een simpele komedie...

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 26-08-2014 19:30:46 ]
pi_143856349
Boyhood (2014) - IMDb

Een kijkje in het leven van Mason van zijn 5e tot 18e jaar. Wat deze film bijzonder maakt (behalve het fantastische script, de levendige personages en acteerprestaties) is dat in de 12 jaar die nodig zijn geweest om deze film te maken telkens dezelfde acteurs zijn gebruikt. Je ziet ze dus daadwerkelijk ouder worden en opgroeien, in tegenstelling tot andere films waarbij maskers en andere trucjes worden gebruikt om iemand ouder te doen lijken.

Het verhaal draait om het leven van Mason, maar de mensen die daarbij horen (familie, vrienden) worden ook zeer levendig neergezet waardoor je het gevoel krijgt ze echt te leren kennen. Een unieke filmbeleving met veel herkenbaarheid voor eenieder die in dezelfde periode is opgegroeid als Mason, al ligt daar niet de nadruk op. Nee, je wordt niet meegenomen door de geschiedenis a la Forrest Gump, het gaat echt om Mason, zijn levensfasen, de groei die hij doormaakt en over de betekenis van het leven zelf.

Een waar meesterwerkje.

9.5/10
pi_143856377
Jammer dat 'Life' toendertijd werd gepromoot als een buddy comedy, terwijl het juist zoveel meer was dan alleen dat.
pi_143856538
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 00:21 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Het origineel is tof !!

Wij zagen vandaag Chef. Lekkere feelgood grappige film met heerlijke muziek O+
FILM
8 je hoor :Y
Heerlijke film inderdaad. Het enige wat mij tegenstond was dat iemand die zo van eten en eigen recepten houdt, besluit met zoiets generieks als een foodtruck te werken waarbij je keer op keer hetzelfde maakt voor de massa. Dat vond ik geen logische keuze voor een chef met zo'n breed repertoire. Maar verder was het een mooie feelgood movie over lekker eten en bij vlagen ook erg grappig. :)

En een keer een normale rol voor een kind! Niet-irritante kinderrollen zijn echt een zeldzaamheid.

Ook een 8/10
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:38:16 #290
367074 Gh0stface
Suprise, Sydney.
pi_143856923
Guardians of the Galaxy 9/10.

Goede humor, actie, acting en plot!
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 23:32:22 #291
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_143867862
The Amazing Spider-Man 2
Dit vervolg op de voor mij persoonlijk toch verrassend goede reboot zet die lijn helaas niet voort. Waar het eerste deel nog een degelijk origin story heeft is het script dit keer een slappe mengelmoes van actie, romantiek en een vleugje drama. Nergens is die mix echt goed, het lijkt alsof de schrijvers niet weten voor welk onderdeel ze nou eigenlijk echt kiezen en het van alles wat wordt.
Daar komt nog eens bij een aantal personages en verhaallijnen net zo makkelijk weg gelaten hadden kunnen worden zonder dat het eigenlijke verhaal echt in de problemen zou komen. Dat dan ongeveer de helft van de hele film aan die personages wordt besteed is dus geen goed teken. Het zorgt er ook voor dat de speelduur minimaal een half uur te lang is en vooral het tweede deel maar wat voortkabbelt. Andrew Garfield en Emma Stone doen goed hun best maar het lijkt wel alsof ook zij zich geen raad weten met het materiaal dat ze krijgen aangereikt.
Gelukkig zijn de cartoony sfeer en uitstraling van de special effects wel geslaagd en maakt dat het geheel nog enigzins goed.
Misschien waren mijn verwachtingen na het eerste deel wel te hoog gespannen maar overall vond ik het een redelijke tegenvaller.

IMDB Cijfer: 7,1/10
Mijn Cijfer: 6,5/10
pi_143870197
Spawn (1997)

Nogal luidruchtige film die de essentie van de comics niet weet te pakken. John Leguizamo als The Violator clown is erg leuk, Martin Sheen schmiert er op los en Michael Jay White als Spawn is een miscast. Toch best vermakelijk. De effecten zien er ook nog best aardig uit, hoewel de cgi scenes in de Hel toch echt over de houdbaarheidsdatum zijn.

6.0/10
pi_143872875
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 19:21 schreef Mint_Clansell het volgende:
Law Abiding Citizen (2009)

Begint redelijk, maar verzandt al snel in een zeer ongeloofwaardig kat-en-muis spelletje. Acteerwerk is ook niet je van het. Vooral Foxx komt over als een emotieloze robot (maar dat heeft 'ie in meer films).

5,0/10
5,0? _O- _O-
pi_143873449
Godzilla (2014) - IMDb

Tja... kan hier niet echt iets over zeggen.

Was het een echte Godzilla film: Mwoh
Was het vermakelijk: Och
Spectaculair: Achja
Origineel: Misschien
Aanrader: Meh

5.
pi_143874239
X-Men: Days of Future Past (2014) - IMDb

Je hoeft niet lang te wachten op de actie en dat vind ik altijd wel fijn bij een superhelden film.
Maar daarna wordt je meegenomen in een vermakelijk verhaal door een uitstekende cast.
Het gevaar voor elke film die zich bezighoudt met tijdreizen en heden/verleden/toekomst zijn de plotholes. X-men heeft daar nog meer last van, omdat er al een aantal films gemaakt zijn. Hierdoor krijg je heel wat 'fouten' qua tijdslijnen en gebeurtenissen. Als je daar niet te lang bij stil staat dan blijft er een zeer vermakelijke x-men film over. Niet de beste tot nu toe, maar nog steeds zeer de moeite waard.
Every living creature on earth dies alone
pi_143876091
Ff kort:

They Came Together (2014) - IMDb

Satire op een rom-com in de geest van die oude Zucker-Abrahams-Zucker films.

Ja euhm, hier en daar goed gelachen, lekker flauw. Maar je mist Leslie Nielsen wel.
Imdb: 5.6
Ik: 6+

Godzilla (2014) - IMDb

Godzilla is een force of nature die een stel Kaiju's dood moet maken als een boss. Plus nog wat familie gemauw.

Godzilla zag er top uit, fuck de haters, maar voor de rest was het niet echt een goede film. Kun je beter Pacific Rim nog een keertje kijken denk ik.
Idmb: 6.9
Ik 6.5 (want godzilla is een baas)

Stelletje ruimteboeven moeten een of andere Emo krijgsheer stoppen, omdat Firefly gecanceld is en er nog genoeg geld te verdienen valt voor Marvel.

Ontzettend grappige en luchtige sci-fi comedy. Actie zeg er goed uit, beetje veul clichés maar dat mag de pret niet drukken. Die Ronan dude was wel een grote emo-drama ham in elke scene zeg. Jammer dat Thanos hem niet ff kwam curbstompen.
Imdb: 8.6 (echt?, nummer 51 op de top 250? :') )
Ik: 8+
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_143877631
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 09:13 schreef Thunder0x het volgende:

[..]

5,0? _O- _O-
Dat staat er toch?
pi_143878104
Iron Sky (2012)

Had er eerlijk gezegd weinig van verwacht en dacht een soort van Scary Movie-achtige film voorgeschoteld te krijgen, maar Iron Sky is me goed meegevallen. De humor is bij vlagen zeer subtiel, satirisch en ironisch en het is zeker geen constante grappen en grollenfilm. Het verhaal is natuurlijk belachelijk, maar ze hebben het verrassend goed uitgewerkt. Ook fijn dat de maan-nazi's gewoon Duits praten. Acteerwerk was niet om over naar huis te schrijven, maar ook zeker niet storend. CGI viel me ook mee; het zag er zeer verzorgd uit allemaal. De film ging me iets te vlug en een beetje van de hak op de tak, maar wellicht dat dit wordt goedgemaakt in de Dictator's Cut.

7,5/10
pi_143879363
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:09 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Dat staat er toch?
Ok bedankt voor t lachen
pi_143880936
Dawn of the planet of the apes 3D

IMDB: 8,1
ik: 8

Wat een onverwachtse topfilm. Het is zo schitterend gemaakt. Je kijkt naar de haren van die dieren en ze lijken zo echt dat je enorm zin krijgt om de apen te aaien.

Daarnaast vind ik het mooi hoe ze deze apen echt karakter hebben gegeven. De hoofdaap 'Ceasar' wordt vertolkt door dezelfde acteur als Gollem van LOTR. Ook dit doet hij weer geweldig.

Verder wordt er mooi gespeeld met kwaad/goed op een niet al te moralistische manier.

Aanradertje dus!
  woensdag 27 augustus 2014 @ 14:02:39 #301
407635 warp995
Tussen neus en lippen door
pi_143881456
dicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')