abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142629728
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 10:59 schreef Queller het volgende:
zodat je niet afgeleid bent omdat het net ff anders gaat dan normaal.
Dat is maar net de vraag, je ziet heel vaak dat men de nieuwe auto even wil uittesten en daardoor niet goed let op het verkeer.
pi_142629793
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 11:02 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat is maar net de vraag, je ziet heel vaak dat men de nieuwe auto even wil uittesten en daardoor niet goed let op het verkeer.
Ja, maar dat bedoelde ik niet :D
pi_142629859
quote:
2s.gif Op woensdag 23 juli 2014 10:48 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Onervaren op een motor ja. Met de auto heb ik meer ervaring dan mijn meeste leeftijdsgenoten. Met legio auto's trouwens. Maar dat maakt tot voordeel wel dat je een beter verkeersinzicht hebt.
En met al die kilometers van je heb je inmiddels ook gezien hoe de gemiddelde weggebruiker rijdt hoop ik? En die vinden allemaal, net als jij en ik, dat zij perfect rijden en de rest maar een zooitje mongolen in een blikje zijn.
En, niets ten nadele van jou, maar de meeste van jouw leeftijdsgenoten rijden nu ook niet bepaald netjes.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Official ESF Kreviewer woensdag 23 juli 2014 @ 11:10:16 #254
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_142629998
quote:
2s.gif Op woensdag 23 juli 2014 10:58 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ik probeer met mijn oplettendheid die fouten op te vangen.
:'). Ja, want de meeste mensen die een ongeluk krijgen op straat gingen de weg op met het bewuste doel om iemand aan te rijden.
pi_142630021
850? dat is een maandloon....
  Official ESF Kreviewer woensdag 23 juli 2014 @ 11:16:48 #256
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_142630197
Ik wil nog wel even kwijt dat je een grote mongool bent, als je denkt dat je kunt motorrijden zonder rijbewijs. Het is moeilijker dan autorijden en veel gevaarlijker. Je krijgt tijdens je lessen veel informatie over veilig en defensief rijden.

Ik hoop dat je wordt gepakt.
pi_142630983
Een andere vraag: heb je motorkleding?
pi_142631109
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 11:40 schreef DrSnuggle het volgende:
Een andere vraag: heb je motorkleding?
Jazeker. Volledige uitrusting. Zo'n lederen overal.

Zou dom zijn om dat niet aan te trekken. Dan loop je juist in het oog.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2014 11:45:32 ]
pi_142631129
quote:
5s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 16:25 schreef Amoeba het volgende:
Nu kreeg hij gisteren een dikke vette brief van het CBR waarin hem een EMG opgelegd werd, en iedereen weet dat die dingen zo'n 850 euro kosten en dat je er 2-3 dagen mee zoet bent.
Niet meer dan terecht. Moet hij maar niet met z'n stomme kop gaan rijden met een flinke slok op.
pi_142631164
quote:
7s.gif Op woensdag 23 juli 2014 11:44 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Jazeker. Volledige uitrusting. Zo'n lederen overal.

Dus toen jij je 'slurper' had opgehaald, toen heb je er zelf niet mee gereden?
pi_142631227
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 11:47 schreef DrSnuggle het volgende:

[..]

Dus toen jij je 'slurper' had opgehaald, toen heb je er zelf niet mee gereden?
Mijn motorpak lag in de koffer van de auto. Natuurlijk wel. De verleiding is wel heel groot even een stukje te rijden. :')
pi_142631352
quote:
7s.gif Op woensdag 23 juli 2014 11:44 schreef Amoeba het volgende:
Dat is dan ook de belangrijkste reden om beschermende kleding aan te trekken. Je bent gewoon een idioot, je bent niet bezig met veilig rijden maar met voorkomen dat je een bekeuring krijgt omdat je de zaken niet op orde hebt. De beste manier om geen bekeuring te krijgen is zorgen dat je de zaken voor elkaar hebt en dan kun je ook beter op het verkeer letten.
pi_142631704
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 11:53 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat is dan ook de belangrijkste reden om beschermende kleding aan te trekken. Je bent gewoon een idioot, je bent niet bezig met veilig rijden maar met voorkomen dat je een bekeuring krijgt omdat je de zaken niet op orde hebt. De beste manier om geen bekeuring te krijgen is zorgen dat je de zaken voor elkaar hebt en dan kun je ook beter op het verkeer letten.
:')

Kneus, ik zorg juist dat ik alles op orde heb om niet in het oog te lopen.
pi_142631808
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 12:04 schreef Amoeba het volgende:
Precies en dat hoort nou net niet het uitgangspunt te zijn. Overigens heb je een heel belangrijk detail dus niet op orde en dat veroorzaakt dus dat je meer bezig bent met het proberen te voorkomen dat jij opvalt bij de politie dan met veilig rijden.
pi_142631869
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 12:08 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Precies en dat hoort nou net niet het uitgangspunt te zijn. Overigens heb je een heel belangrijk detail dus niet op orde en dat veroorzaakt dus dat je meer bezig bent met het proberen te voorkomen dat jij opvalt bij de politie dan met veilig rijden.
Je opmerking raakt kant noch wal. Ik rijd dus onveilig zodat ik niet opval bij de politie. Je beseft je hoe krom dat klinkt?
pi_142632153
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 12:09 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Je opmerking raakt kant noch wal. Ik rijd dus onveilig zodat ik niet opval bij de politie. Je beseft je hoe krom dat klinkt?
Als je in het verkeer bent hoort jouw aandacht te zijn bij het verkeer en de veiligheid, jouw aandacht is gericht op "val ik niet op bij de politie", dat is inderdaad onveilig. Daarnaast is het volstrekt idioot dat je niet dat rijbewijs haalt zodat je van dat gestress af bent.
pi_142632272
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 12:04 schreef Amoeba het volgende:
Ach, zo te horen loop jij t.z.t. ook nog wel eens tegen een EMA of EMG aan. Of een artikeltje 5 ofzo.
pi_142632526
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 12:09 schreef Amoeba het volgende:
Volgens mij ontbreekt bij jou heel die frontale cortex gewoon nog :o

En anders ben je echt gewoon een beetje dom. Dat je niet kán inzien dat je redeneringen en beslissingen verkeerd zijn.
pi_142632870
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 12:19 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als je in het verkeer bent hoort jouw aandacht te zijn bij het verkeer en de veiligheid, jouw aandacht is gericht op "val ik niet op bij de politie", dat is inderdaad onveilig. Daarnaast is het volstrekt idioot dat je niet dat rijbewijs haalt zodat je van dat gestress af bent.
Ik plan volgende week m'n examen man. :')
pi_142632905
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 12:19 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee dat zijn voorbereidingen. Helm, vol motorpak, en inderdaad let ik op m'n snelheid en dat ik geen ongeluk krijg.
pi_142632924
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 12:42 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Oh dus je bent het wel met mijn kritiek eens, ik ben benieuwd of je gaat slagen maar op internet zal het antwoord wel zijn dat je geslaagd bent.
pi_142633168
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 12:42 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Wat net zoveel waard is als bijna het WK winnen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_142633556
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 12:44 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Oh dus je bent het wel met mijn kritiek eens, ik ben benieuwd of je gaat slagen maar op internet zal het antwoord wel zijn dat je geslaagd bent.
Hij zal wel eerlijk zeggen of hij geslaagd is of niet. In het studentenchauffeurs topic is hij ook een aantal keer eerlijk geweest, jammer genoeg voor hem werd het toen ook vaak tegen hem gewerkt.
En zo'n geweldige chauffeur is het niet.
pi_142634445
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 13:05 schreef DrSnuggle het volgende:

[..]

Hij zal wel eerlijk zeggen of hij geslaagd is of niet. In het studentenchauffeurs topic is hij ook een aantal keer eerlijk geweest, jammer genoeg voor hem werd het toen ook vaak tegen hem gewerkt.
En zo'n geweldige chauffeur is het niet.
Ik lieg nooit. Het werd me vroeger wel afgeleerd om te liegen. In Hongarije dreigden m'n ouders me op straat te zetten omdat ik een koekje had weggehaald en daarover loog.

Goed ik was 10, dan weet je nog niet dat ze dat niet zomaar kunnen flikken, maar het was een harde les.
pi_142634495
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 12:52 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Wat net zoveel waard is als bijna het WK winnen.
Ik bedoel te zeggen dat ik druk bezig ben met dat rijbewijs halen.
pi_142634591
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 12:44 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Hoe vaak moet ik nu nog zeggen dat veilig verkeersgedrag en niet opvallen bij de politie inherent aan elkaar verbonden zijn. Jij hebt net als ik een plank voor m'n kop.

Ik neem bewust het risico, klaar.
pi_142634671
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 13:31 schreef Amoeba het volgende:
zeggen dat veilig verkeersgedrag en niet opvallen bij de politie inherent aan elkaar verbonden zijn.
Hoe vaak je ook iets zegt het maakt het niet waar.
pi_142634723
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 13:33 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Hoe vaak je ook iets zegt het maakt het niet waar.
Jij spoort echt niet.
pi_142634770
quote:
14s.gif Op woensdag 23 juli 2014 13:28 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ik bedoel te zeggen dat ik druk bezig ben met dat rijbewijs halen.
Je mist het punt weer :)

Ik kan best de motor van m'n vrouw pakken, ermee naar m'n ouders rijden over een stuk weg wat ik al 17 jaar meerdere keren per week rijdt. Maar zodra er wat gebeurd is 'ja, maar over een half jaar hoop ik m'n rijbewijs te hebben' geen enkel excuus.
In het meest gunstige geval rijdt ik mezelf tegen een boom (en vermoordt mijn vrouw me omdat ik haar motor heb getotalled) in het ongunstigste geval veroorzaak ik letsel bij iemand anders en ben ik tot aan m'n pensioen (of daarna) nog aan het betalen omdat de verzekering het op me terugverhaald.
Dan zit je jaren in de shit omdat je niet nog een paar maanden kon wachten om het gewoon geheel volgens de wet te doen.

En niemand hier boeit het iets wat voor boetes jij krijgt of dat je jezelf wellicht naar de klote rijdt voordat je je rijbewijs hebt. Het gaat iedereen hier om de consequenties voor eventuele anderen die erbij betrokken kunnen zijn.
pi_142634854
quote:
15s.gif Op woensdag 23 juli 2014 13:35 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Jij spoort echt niet.
Omdat je het niet eens bent met die opmerking?
pi_142635152
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 13:31 schreef Amoeba het volgende:

Ik neem bewust het risico, klaar.
En dus ben je gewoon een lul. Klaar.
pi_142635175
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 13:36 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Je mist het punt weer :)

Ik kan best de motor van m'n vrouw pakken, ermee naar m'n ouders rijden over een stuk weg wat ik al 17 jaar meerdere keren per week rijdt. Maar zodra er wat gebeurd is 'ja, maar over een half jaar hoop ik m'n rijbewijs te hebben' geen enkel excuus.
In het meest gunstige geval rijdt ik mezelf tegen een boom (en vermoordt mijn vrouw me omdat ik haar motor heb getotalled) in het ongunstigste geval veroorzaak ik letsel bij iemand anders en ben ik tot aan m'n pensioen (of daarna) nog aan het betalen omdat de verzekering het op me terugverhaald.
Dan zit je jaren in de shit omdat je niet nog een paar maanden kon wachten om het gewoon geheel volgens de wet te doen.

En niemand hier boeit het iets wat voor boetes jij krijgt of dat je jezelf wellicht naar de klote rijdt voordat je je rijbewijs hebt. Het gaat iedereen hier om de consequenties voor eventuele anderen die erbij betrokken kunnen zijn.
Mijn reactie op hem was precies zoals ik bedoeld had. Hij merkt op dat ik te lui ben om dat rijbewijs te halen terwijl ik daar druk mee bezig ben.

Ik snap het punt prima. Het valt je nog niet op dat ik dat allang bedacht had? Dan kun je besluiten om niet op die motor te klimmen, ongetwijfeld de verstandigste beslissing, of je kunt dat wel doen en goed je best doen om niet gepakt te worden of bij een ongeval betrokken te raken.
pi_142635198
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 13:45 schreef Amoeba het volgende:
Ik snap het punt prima. Het valt je nog niet op dat ik dat allang bedacht had? Dan kun je besluiten om niet op die motor te klimmen, ongetwijfeld de verstandigste beslissing, of je kunt dat wel doen en goed je best doen om niet gepakt te worden of bij een ongeval betrokken te raken.
Nee, dan snap je het punt dus niet.
pi_142635209
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 13:44 schreef Queller het volgende:

[..]

En dus ben je gewoon een lul. Klaar.
Dat zijn jouw woorden, maar zo zou je dat kunnen zeggen ja.
pi_142635286
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 13:46 schreef Amoeba het volgende:
Dat zijn jouw woorden, maar zo zou je dat kunnen zeggen ja.
En je vader snapt het ook niet. Kun je aan hem doorgeven!
pi_142635304
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 13:45 schreef Queller het volgende:

[..]

Nee, dan snap je het punt dus niet.
Houd nu gewoon je gezicht en ga buiten spelen. Ik ben intelligent genoeg om de gevaren en consequenties van mijn acties in te zien.

Nu ga je ongetwijfeld komen met 'blijkbaar niet', maar niet iedereen op deze aardkloot deelt jouw mening.
pi_142635340
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 13:48 schreef Amoeba het volgende:
Houd nu gewoon je gezicht en ga buiten spelen. Ik ben intelligent genoeg om de gevaren en consequenties van mijn acties in te zien.
Nee, dat ben je niet. En als je het wél inziet, dan is het eigenlijk nog veel erger.
pi_142635586
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 13:45 schreef Amoeba het volgende:

[..]

:')

Het valt me op dat je een enorme plaat voor je kop hebt en dat je pa het hele spelletje meespeelt vind ik net zo kwalijk.

Maar doe vooral waar je zin in hebt gast, mij heb je er niet mee.
pi_142635670
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 13:49 schreef Queller het volgende:

[..]

Nee, dat ben je niet. En als je het wél inziet, dan is het eigenlijk nog veel erger.
Dan is het nog veel erger. Ik studeer logica (wiskunde) en dat gaat me prima af. Ik ben geen petje die niet verder dan twee minuten vooruit kan denken.
pi_142635732
quote:
Ik ben intelligent genoeg om de gevaren en consequenties van mijn acties in te zien.
Intelligentie staat er los van, ook heel intelligente mensen kunnen gevaren niet onderkennen.
Feit is dat jij bang bent om aangehouden te worden door de politie en die angst speelt een belangrijke rol bij jouw verkeersgedrag. Angst maakt je nerveus en heeft invloed op jouw gedrag, daardoor wordt de rijvaardigheid negatief beïnvloed.
pi_142635759
quote:

[..]

Nu ga je ongetwijfeld komen met 'blijkbaar niet', maar niet iedereen op deze aardkloot deelt jouw mening.
Maar als je zo intelligent bent om de gevaren en consequenties in te zien, waarom zou je dan alsnog op de motor stappen, je bent toch intelligent?

De mening die jij op dit moment hebt wordt door vrijwel niemand hier op dit forum gedeeld, laat het dan tot je doordringen dat je dan misschien, heel misschien je gedrag moet aanpassen.
Het is makkelijk om 'sorry' en 'jullie hebben denk ik dan toch gelijk', dan zo in de verdediging te blijven.
pi_142635770
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 13:57 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Dan is het nog veel erger. Ik studeer logica (wiskunde) en dat gaat me prima af. Ik ben geen petje die niet verder dan twee minuten vooruit kan denken.
non argument zoveel. Wees Geen Klein kind en Geef je fout Nou Maar toe
pi_142635918
quote:
Ik studeer logica (wiskunde) en dat gaat me prima af.
Maar het verkeer is meer psychologie dan logica en als er iets niet logisch is is het vaak menselijk gedrag. Het is immers totaal niet logisch om tegen elkaar aan te botsen en toch gebeurt het vaak.
  woensdag 23 juli 2014 @ 14:05:02 #294
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_142635967
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 16:31 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Het interesseert me niet of je het gelooft of niet. Ik zit dagelijks op de weg voor m'n werk (zie PoHi: studentchauffeur) en ben echt niet zo stom om m'n rijbewijs in te moeten leveren omdat ik te zat ben om te rijden.

Nou was ik toevallig net begonnen dit topic te lezen en toen sprong ik naar de laatste pagina.....

Daar waar TS zijn tweede post in dit topic nog beweert z'n rijbewijs niet in de waagschaal te stellen blijkt hij wel zonder rijbewijs op een motor te rijden?
Right |:(
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_142635981
quote:

[..]

... Ik ben geen petje die niet verder dan twee minuten vooruit kan denken.
En denken dat je beter bent dan iemand anders maakt je argument niet beter.
Die 'petjes' zijn wel je medeweggebruikers, kun jij nog wel zo voorzichtig doen om niet gepakt te worden en niet bij een ongeluk betrokken te raken... wie zegt dat zij dat doen?
pi_142636030
Ik ga het hierbij laten, ik heb het gevoel dat ik tegen een betonnen muur aan het praten ben. Ik hoop zo erg dat als je een ongeluk maakt, dat je er alleen jezelf mee hebt en niet een onschuldig mede weggebruiker mee pakt!

Sorry, maar ik heb al geen hoge pet op van jou, in het verleden niet, en ik vermoed in de toekomst ook zeer zeker niet. Je bent best wel egoïstisch en ik heb het gevoel dat iedereen het altijd fout heeft en jij de beste bent!
Sterkte verder
pi_142636275
Kan je nu al vertellen, die cursus gaat er komen. Of hij komt er niet omdat jou huisgenoot het negeert en dan is ie zijn rijbewijs kwijt. Het CBR is geen liefdadigheids instantie, had ie maar van te voren moette nadenken met drank op. Dat is het risico van het vak, of je daarvoor bijna geen overtredingen hebt begaan maakt geen reet uit. Die cursussen zijn er voor alcohol en artikel 5 overtredingen, niet voor door rood licht rijden.

peace out
<a href="http://www.bitconnect-team.com" target="_blank" rel="nofollow">www.bitconnect-team.com</a>
pi_142636689
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 13:59 schreef Bozz187 het volgende:

[..]

non argument zoveel. Wees Geen Klein kind en Geef je fout Nou Maar toe
Het is geen argument voor het breken van regels. Het is een argument voor mijn standpunt dat ik prima in staat ben om de gevaren en consequenties van mijn acties in te zien.

quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 14:04 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Maar het verkeer is meer psychologie dan logica en als er iets niet logisch is is het vaak menselijk gedrag. Het is immers totaal niet logisch om tegen elkaar aan te botsen en toch gebeurt het vaak.
Lees hierboven waar mijn argument op sloeg. Om te leren anticiperen op situaties heb je rijles gehad.

quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 13:59 schreef DrSnuggle het volgende:

[..]

Maar als je zo intelligent bent om de gevaren en consequenties in te zien, waarom zou je dan alsnog op de motor stappen, je bent toch intelligent?

De mening die jij op dit moment hebt wordt door vrijwel niemand hier op dit forum gedeeld, laat het dan tot je doordringen dat je dan misschien, heel misschien je gedrag moet aanpassen.
Het is makkelijk om 'sorry' en 'jullie hebben denk ik dan toch gelijk', dan zo in de verdediging te blijven.
Jullie hebben ook gelijk. Ik zeg alleen geen sorry omdat ik me niet ga verontschuldigen omdat ik prima weet waar ik mee bezig ben. Ik doe alles aan risicominimalisatie en meer dan dat kun je niet doen, tenzij je die motor geheel laat staan. Maar zo braaf ben ik niet.

quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 13:58 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Intelligentie staat er los van, ook heel intelligente mensen kunnen gevaren niet onderkennen.
Feit is dat jij bang bent om aangehouden te worden door de politie en die angst speelt een belangrijke rol bij jouw verkeersgedrag. Angst maakt je nerveus en heeft invloed op jouw gedrag, daardoor wordt de rijvaardigheid negatief beïnvloed.
Je doet hier aannames dat ik angstig ben in het verkeer. Dat is totaal niet het geval.

quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 14:06 schreef DrSnuggle het volgende:
Ik ga het hierbij laten, ik heb het gevoel dat ik tegen een betonnen muur aan het praten ben. Ik hoop zo erg dat als je een ongeluk maakt, dat je er alleen jezelf mee hebt en niet een onschuldig mede weggebruiker mee pakt!

Sorry, maar ik heb al geen hoge pet op van jou, in het verleden niet, en ik vermoed in de toekomst ook zeer zeker niet. Je bent best wel egoïstisch en ik heb het gevoel dat iedereen het altijd fout heeft en jij de beste bent!
Sterkte verder
Ik had ook gewoon m'n mond kunnen houden en rustig m'n gang kunnen gaan. Ik snap dat iedereen gelijk aan worst case scenario's denkt, dat doe ik namelijk ook. Alleen ik reageer daar anders op dan jullie.

quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 14:13 schreef FastFlyingJackson het volgende:
Kan je nu al vertellen, die cursus gaat er komen. Of hij komt er niet omdat jou huisgenoot het negeert en dan is ie zijn rijbewijs kwijt. Het CBR is geen liefdadigheids instantie, had ie maar van te voren moette nadenken met drank op. Dat is het risico van het vak, of je daarvoor bijna geen overtredingen hebt begaan maakt geen reet uit. Die cursussen zijn er voor alcohol en artikel 5 overtredingen, niet voor door rood licht rijden.

peace out
Nuja, ik dacht eerst dat het een EMG was en ik vond die wel wat zwaar (die is namelijk voor recidivisten). Nu wordt rijden met alcohol op als een ernstig misdrijf beschouwd, ik weet niet hoeveel 350 ugl doet aan je handelend vermogen, maar als daar een EMA voor staat dan acht ik het bezwaar ook kansloos als ik kijk wanneer een EMA opgelegd wordt.

Nu vind ik dat een EMA/EMG niet helpt. Ik ben voorstander van een onvoorwaardelijke rijontzegging, en daar heb je genoeg mensen mee. En hard. Ik weet zeker dat mijn huisgenoot geen 4 maanden zonder z'n auto kan.

Als je gaat rijden met een ingevorderd rijbewijs moet je dat helemaal zelf weten, maar dan niet janken als je gepakt wordt. Beetje een vergelijkbare situatie.

quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 14:05 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

En denken dat je beter bent dan iemand anders maakt je argument niet beter.
Die 'petjes' zijn wel je medeweggebruikers, kun jij nog wel zo voorzichtig doen om niet gepakt te worden en niet bij een ongeluk betrokken te raken... wie zegt dat zij dat doen?
Een ongeluk kan altijd gebeuren, ja dat weet ik. Ik heb het zelf voor elkaar gekregen om op een compleet lege weg (dacht ik) in Wamel (of all places) niet goed genoeg in m'n spiegel te kijken en m'n auto bij het inrijden van een oprit tegen een Ford aan te zetten. Ik verwachtte die auto niet en keek waarschijnlijk ook maar half. Dat geintje heeft me 130 euro gekost en waarschijnlijk de beste rijles ooit. En ja, ik besef me dondersgoed dat die auto een kind met een bal had kunnen zijn zoals het CBR die gevarensituaties laat zien.

Het is kwestie van uitkijken. Je schetst nu echt een worst case scenario en ik hoop dat ik daar niet in beland. Ik weet dat het kan gebeuren.
  woensdag 23 juli 2014 @ 14:29:32 #299
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_142636921
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 16:34 schreef FrankV34 het volgende:
Ben blij dat het geen EMA is.. Buurjongen heeft die gekregen. Incl kosten van een alcoholslot in zijn auto mag die 4500 euro aftikken... (terecht trouwens dat ze hem aanpakken maar dit is erg veel geld voor een 18 jarige)
Damn dat is een behoorlijke lap geld. Maar goed, moet je maar niet drinken en rijden 8)7
pi_142637147
quote:
2s.gif Op woensdag 23 juli 2014 14:23 schreef Amoeba het volgende:
Je doet hier aannames dat ik angstig ben in het verkeer. Dat is totaal niet het geval.

Uit jouw teksten blijkt wat anders want jij neemt veiligheidsmaatregelen om niet op te vallen bij de politie. De reden voor dat gedrag is dus de angst voor de aanhouding.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')