Sorry DDA!! Het is gewoon lastig met alle verhalen online. Heel erg bedanktquote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:35 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
Kunnen jullie mij uitleggen waarom jullie Arcana voer dat 3 x zo veel calcium en 1,5 x zo veel eiwit dan Specific Adult bevat, aanraden / willen geven aan een pup die op dit moment Minder Calcium en Minder Eiwit moet
Rocky is prima op gewichtquote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:13 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Heb je een foto waar Rocky staand op staat? Zo zittend oogt hij iets te dik namelijk
Toe nou ff zegquote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:48 schreef MeneerLogica het volgende:
de laatste kilotjes rc 50/50 mixen met specific of meer specific?
Oeps, bedankt iedereen!!quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:50 schreef Queller het volgende:
[..]
Toe nou ff zeg
F&F / Stel je vragen aan de dierenarts! deel 19
Begrijpelijkquote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:40 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Geeft niks![]()
Maar de eigenaar van Rocky is blijkbaar erg beïnvloedbaar (logisch, want hij wil het beste voor zijn hond), Maar ik heb liever dat hij naar de adviezen van de dierenarts luistert en niet nog meer in de war raakt.
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 23:47 schreef knoblaucha6 het volgende:
Zo als ze nu is is ze weer zo HHH, nog steeds de hielenklever maar ook weer vol huppelen, zo gek als een deur, duidelijk blij met haar leven.vrolijk alles aan barrels rollenl en aan de wandel, weer volle aandacht ( ) voor de postbode en de pakjesmeneer, graaft na een poepje de dijk compleet naar de gallemiezen, ze hangt weer enthousiast aan mensen dus het gaat
Met een pup kan je kleine stukjes oefenen (heel korte stukjes). Echt beginnen met hardlopen met een Labrador kan vanaf de leeftijd van 12 maanden. En dat gewoon langzaam opbouwen (net als Eviquote:Op zaterdag 26 juli 2014 09:43 schreef Qwea het volgende:
hey DDA?
Als Link volwassen is wil ik met hem hardlopen. Wanneer kan ik dat oefenen? (Ivm gewrichten) We hebben bv net (kwam MikeyMo en Link tegen onderweg) de laatste 300 meter naar huis gelopen... hij snapt het nog niet
Ik ga geen canine cross doen, en loop zelf meestal rond 5 a 6u 's ochtends hard, voor de koelte. Water is een goeie. Zal tzt even zo'n gordel aanschaffen met waterflesjes erin. Die röntgen wilde ik sowieso al gaan maken. Maar goed, 12 maanden dus. Mooi, kan ik volgend jaar zomer meequote:Op zaterdag 26 juli 2014 11:38 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Met een pup kan je kleine stukjes oefenen (heel korte stukjes). Echt beginnen met hardlopen met een Labrador kan vanaf de leeftijd van 12 maanden. En dat gewoon langzaam opbouwen (net als Evi). Als je echt Cani-cross wedstrijden mee gaat lopen, dan is het zeer verstandig om op de leeftijd van 18 maanden de hond orthopedisch te laten keuren door een dierenarts en de rontgenfoto's van de heupen en de ellebogen te laten maken.
Uiteraard niet gaan hardlopen als het te warm is en/of de luchtvochtigheid te hoog is en/of asfalt te warm is. Alsfalt en grindpaden zijn sowieso niet goed om lange afstanden mee te lopen, want zij beschadigen de zooltjes. Het beste is een hard egaal bospad.
Met een muilkorf om kan je niet gaat hardlopen, want Link moet vrij kunnen hijgen!
Neem ook water mee voor je hond tijdens het hardlopen.
Maar je kan nu alvast kleine stukjes oefenen hoor. Jong geleerd is oud gedaanquote:Op zaterdag 26 juli 2014 11:40 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik ga geen canine cross doen, en loop zelf meestal rond 5 a 6u 's ochtends hard, voor de koelte. Water is een goeie. Zal tzt even zo'n gordel aanschaffen met waterflesjes erin. Die röntgen wilde ik sowieso al gaan maken. Maar goed, 12 maanden dus. Mooi, kan ik volgend jaar zomer meeThnx DDA
die gordels zijnnu in de aanbieding bij de Lidlquote:Op zaterdag 26 juli 2014 11:40 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik ga geen canine cross doen, en loop zelf meestal rond 5 a 6u 's ochtends hard, voor de koelte. Water is een goeie. Zal tzt even zo'n gordel aanschaffen met waterflesjes erin. Die röntgen wilde ik sowieso al gaan maken. Maar goed, 12 maanden dus. Mooi, kan ik volgend jaar zomer meeThnx DDA
Sorry, maar je konijn is niet bijzonder op dit gebiedquote:Op zaterdag 26 juli 2014 11:51 schreef Ynske het volgende:
Deda. T valt me op dat mijn dwergkonijn altijd als eerste gaat ruien op de ruggengraat. En daarna de rest pas. Hebben meer konijnen dat?
Ziet altijd zo raar uit een dunnere reep op die rug
Kon geen kwaad zei da hier.
Dat is een normaal spelgedrag, maar het is uiteraard geen gewenst gedrag. Je moet eigenlijk als zij leuk spelen, dat gedrag belonen. En dat bijten moet je zien te voorkomen (nooit zo ver laten komen). Dus je hand weghalen en direct stopen met het spelen als zij bijten is prima!quote:Op zaterdag 26 juli 2014 12:23 schreef Vicky het volgende:
DiDa, onze poezendames zijn heel lief en aanhankelijk en liggen het liefst de hele dag bij ons. Hartstikke gezellig natuurlijk maar als we aan het aaien zijn gaan ze ineens bijten/vechten. Is dit speels gedrag?
Op het moment dat ze het doen halen we gelijk onze hand weg.
Liever niet, want er zit erg veel vet in. DDA mag wel pijnboompitten, bij voorkeur in vorm van verse pestoquote:
quote:Op zondag 27 juli 2014 16:55 schreef oh-oh het volgende:
Hey DDA, je krijgt niet de groeten van Sjon, met je prijsvraag en je shampoo![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 27 juli 2014 17:19 schreef tonja het volgende:
Weer een heel avontuur met Harry.. Ik wilde hem vanochtend voeden maar trof hem spelend met het slangetje aan.
Jahoor, meneer had de sonde eruit getrokken. Het slangetje hing nog aan een paar hechtingen aan zijn hals. Hartstikke geinig zo'n slangetje aan je keel kan je leuk proberen te vangen met je voorpootjes
Dus, wij weer naar het MCD, daar zijn de hechtingen eruit gehaald.
Wel vervelend want hij moest zijn kuur ab nog afmaken. De internist was nog niet aanwezig maar de paraveterinair die er was zou later overleggen en me bellen.
Omdat de bacterie kweek negatief was hoef ik de kuur niet af te maken.
Ik heb ander nierdieet meegekregen omdat ie nauwelijks van het nierdieet wat ik heb staan at. Gelukkig vindt Harry dat erg lekker en hij eet nu gewoon volle bak brokjes (y).
De internist was blij verrast dat Harry het nu goed doet. Hij is nu dus thuis, hoeft niet meer voor controle naar het MCD. Heb beloofd ze woensdag te mailen met hoe Harry het nu doet.
Eind goed al goed
Accu van mijn 'echte' camera was leeg dus moest me behelpen met de telefoon.quote:Op zondag 27 juli 2014 17:26 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]voor Harry, lekker thuis!
Doe je ook even een foto als het kan Is het topic voor DDA lekker vrolijk met pics als ze morgen weer binnen komt rollen
Lol ja zijn koppie lijkt idd kleinquote:
Ah daar is de dappere Harryquote:Op zondag 27 juli 2014 17:39 schreef tonja het volgende:
[..]
Accu van mijn 'echte' camera was leeg dus moest me behelpen met de telefoon.
Om zijn nek zit een afgeknipte mouwboord van een trui zodat als ie aan de wond wil krabben dat boordje er tussen zit
[ afbeelding ]
Dan wil je HHH's kont niet zienquote:Op zondag 27 juli 2014 17:43 schreef tonja het volgende:
[..]
Lol ja zijn koppie lijkt idd klein. Komt door de lenshoek, zijn kont lijkt dan weer huge op die foto:D
Je kan na afloop een speeltje gooien wat de kat leuk vindt en die je alleen linkt aan de laser.quote:Op zondag 27 juli 2014 17:50 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Is het eigenlijk gezond om laser als speelgoed te gebruiken voor katten? Ik heb het dan niet over of het slecht is voor de ogen of niet. Het gaat om een zeer zwakke laser, en je moet het sowieso niet in zijn ogen richten. Maar ik vraag dit omdat de kat helemaal erdoor geobsedeerd raakt. Hij probeert nog voor een aantal minuten erna nog steeds de laserpunt te vinden. Misschien geeft het stress oid? Of hoef ik mij geen zorgen over te maken?
Glanshaarbalquote:Op zondag 27 juli 2014 15:58 schreef knoblaucha6 het volgende:
Pics dus om het topic op te leuken![]()
Ik droog gewoon lekker na op mijn nogal kleine () buitenkussen in het zonnetje
(glanshaarbal)
[ afbeelding ]
Ja doei, de groeten, ik kom echt niet meer bij jou, je hebt me mishandeldgewassen
[ afbeelding ]
Lekker puh, stom gemeen vrouwtje
[ afbeelding ]
Sorry Sjon, geef de shampoo maar aan je bazin en eet zelf lekker de snoepjes op.quote:Op zondag 27 juli 2014 16:55 schreef oh-oh het volgende:
Hey DDA, je krijgt niet de groeten van Sjon, met je prijsvraag en je shampoo![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 27 juli 2014 17:19 schreef tonja het volgende:
Weer een heel avontuur met Harry.. Ik wilde hem vanochtend voeden maar trof hem spelend met het slangetje aan.
Jahoor, meneer had de sonde eruit getrokken. Het slangetje hing nog aan een paar hechtingen aan zijn hals. Hartstikke geinig zo'n slangetje aan je keel kan je leuk proberen te vangen met je voorpootjes
Dus, wij weer naar het MCD, daar zijn de hechtingen eruit gehaald.
Wel vervelend want hij moest zijn kuur ab nog afmaken. De internist was nog niet aanwezig maar de paraveterinair die er was zou later overleggen en me bellen.
Omdat de bacterie kweek negatief was hoef ik de kuur niet af te maken.
Ik heb ander nierdieet meegekregen omdat ie nauwelijks van het nierdieet wat ik heb staan at. Gelukkig vindt Harry dat erg lekker en hij eet nu gewoon volle bak brokjes (y).
De internist was blij verrast dat Harry het nu goed doet. Hij is nu dus thuis, hoeft niet meer voor controle naar het MCD. Heb beloofd ze woensdag te mailen met hoe Harry het nu doet.
Eind goed al goed
Zeg nou maar gewoon dat HHH een dikke vetkwab is en ze is in een hele goede SJOUWconditiequote:Op zondag 27 juli 2014 17:56 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Glanshaarbal![]()
Van Dex komen de honden wel aan he. HHH ziet idd uit in een hmmm, hoe zouden wij dat zeggen, goede showconditie![]()
Versgemaakte peste kan gewoon naar Beaphar Raalte, tav Dierenarts Beaphar.Ook mag de chocolade opgestuurd worden (zoals ik het al in het vorige topic heel subtiel gezegd heb
), want chocolade in huis is niet veilig voor jullie huisdieren
Geen zorgen over maken. Het poezenkind is slim genoeg om er achter te komen dat een laserpoint magisch verschijnt en weer magisch verdwijnt en dat je het echt niet hoeft te zoeken als het weg is. Je kan natuurlijk ook af en toe hem achter een touwtje oid laten aanrennen, iets wat hij te pakken kan krijgen. Zo blijven zijn jachtinstincten scherp.quote:Op zondag 27 juli 2014 17:50 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Is het eigenlijk gezond om laser als speelgoed te gebruiken voor katten? Ik heb het dan niet over of het slecht is voor de ogen of niet. Het gaat om een zeer zwakke laser, en je moet het sowieso niet in zijn ogen richten. Maar ik vraag dit omdat de kat helemaal erdoor geobsedeerd raakt. Hij probeert nog voor een aantal minuten erna nog steeds de laserpunt te vinden. Misschien geeft het stress oid? Of hoef ik mij geen zorgen over te maken?
Natvoer heb ik ook meegekregen, dat ga ik straks proberen.quote:Op zondag 27 juli 2014 18:00 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]![]()
Eet hij ook natvoer? Bij nierproblemen is het eigenlijk het beste zo veel mogelijk vocht naar binnen te krijgen. Moet Har nog terug voor de controle bloedwaardes?
Welnee, je kent HHH's baasjes kont niet....HHH heeft daarom hoe dan ook vooralsnog ook bepaald geen complexquote:Op zondag 27 juli 2014 18:04 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Zijn jullie HHH nu een complex aan het aanpraten?
quote:Op zondag 27 juli 2014 18:02 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Zeg nou maar gewoon dat HHH een dikke vetkwab is en ze is in een hele goede SJOUWconditie![]()
Maar ze is wel prachtig hè? (en zo heerlijk zichzelf)
Pesto komt er zsm aan zodra ik tijd heb die te maken (man heeft vakantie, i say no more, man thuis dus en zo) maar is bij deze beloofd!
Misschien een waterfonteintje kopen? Raad ik eigenlijk altijd aan bij de nierkatten.quote:Op zondag 27 juli 2014 18:05 schreef tonja het volgende:
[..]
Natvoer heb ik ook meegekregen, dat ga ik straks proberen.
Over controle voor de bloedwaardes hebben we het niet gehad maar ik zal het woensdag aankaarten in mijn mail naar de internist. (Ik had nog niet geslapen vanochtend, ging pas om half 11 naar bed. Ben net mijn bed uit)
Harry heeft wel al goed gedronken net.
Die heb ik, maar meneer drinkt liever uit een gewone drinkbakquote:Op zondag 27 juli 2014 18:07 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Misschien een waterfonteintje kopen? Raad ik eigenlijk altijd aan bij de nierkatten.
P.S. Loes al wat bijgedraaid?
quote:Op zondag 27 juli 2014 18:09 schreef tonja het volgende:
[..]
Die heb ik, maar meneer drinkt liever uit een gewone drinkbak
Ja, Loes is wat gekalmeerd, af en toe nog wel een grom en een blaas, maar ze slapen wel alweer bij elkaar op bed.
Ik ga die dan ook heel goed verpakken hoor (en HHH glanst prachtig maar man zegt altijd dan ze glimt, tja,die is autogek dus spreekt in autotermen)quote:Op zondag 27 juli 2014 18:06 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]Ik heb nog nooit pesto opgestuurd gekregen
![]()
HHH ziet idd prachtig uit, glanst helemaal.
Je moet niet zoveel aantrekken van wat de andere mensen zeggen.quote:Op zondag 27 juli 2014 18:12 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Ik ga die dan ook heel goed verpakken hoor (en HHH glanst prachtig maar man zegt altijd dan ze glimt, tja,die is autogek dus spreekt in autotermen)
Maar haar vacht is prachtig, geen hond die ziek is heeft een prachtig glanzende vacht, toch? Daarom hebben we ook zoveel geloof in haar, mooie vacht, natte neus, spelen, blaten en zo, kortom: het hele HHH-pakket is aanwezig ondanks iedereen die dacht dat we haar tegen wil en dank lieten leven.
Sometimes wrong is wrong, hoe fijn dat het tegenovergestelde gelukkig ook kan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |