Daar zou ik maar niet zo zeker van zijn. Ze waren ook niet opgewassen tegen de wehrmacht zeiden ze. In een conventionele oorlog draait het uiteindelijk om wie er bereid is om de meeste slachtoffers voor lief te nemen noway dat de politiek in de EU of de VS. de mensen gaan vertellen dat er elke dag zoveel slachtoffers zijn dat zou politieke en financiële zelfmoord zijn.quote:Op maandag 21 juli 2014 15:10 schreef Twiitch het volgende:
Nee, die oorlog verliest iedereen.
In een conventionele maakt Rusland trouwens geen schijn van kans, vooral wanneer je onder "de EU en haar bondgenoten" ook de VS bedoeld.
Ja het zou kunnen. Sterker nog, het zou zelfs moeten, als het zo ver komt. Maar ik denk niet dat dat gelijk zal gebeuren. Het gaat niet alleen om de mankracht en technische toestanden. Het gaat meer om de moed en het idee. Hele Russische leger is momenteel door de hele propaganda in zo'n morele toestand gebracht dat vergelijken is met gevechtshonden. Ze grommen, ze willen vechten, ze willen doden. En ze zijn bloeddorstig.quote:Zouden wij een oorlog met Rusland kunnen winnen
Ik denk niet dat het alleen om EU en VS gaat. Ook een heleboel Asiatische landen waaronder Japan, en ook Australia en Latijnse Amerika en een deel van Afrika, zouden in dit geval Westen ondersteunen. Als het echt zo ver zou komen. Rusland blijft aan de kant met de landen zoals Wit-Rusland, Iran, Syria, Noord-Korea. En dat wilt Putin niet, maar dat is wat het waarschijnlijk wordt...quote:Op maandag 21 juli 2014 17:14 schreef mig72 het volgende:
Maar mét EU bemoeienis (die natuurlijk voor de kant van Amerika zullen kiezen) lijkt mij de weegschaal net iets zwaarder te wegen in het voordeel van het Westen. Er is teveel geografische oppervlakte (wat in een oorlog veel helpt met schuilen, terugtrekken en grondsstoffen leveren) en die ruimte is ook nog eens goed verspreid met een grote plas ertussenin.
Iedereen heeft een eigen definitie van "gek" natuurlijk. Mij persoonlijk lijkt hij behoorlijk ziek tussen de oren.quote:Op maandag 21 juli 2014 22:42 schreef sp3c het volgende:
putin is niet gek
rusland ook niet en wat ze aan het doen zijn is het eigenlijk ook niet
En dat terwijl de Russen de beste techniek hadden, Rocky moest het met wst bomen doen qua voorbereiding.quote:
Prima...VS in bioscoopstoelen via drones die dronken russen kapot schieten..kunnen ze hoog of laag springenquote:Op maandag 21 juli 2014 22:33 schreef DG1983 het volgende:
[..]
Ja het zou kunnen. Sterker nog, het zou zelfs moeten, als het zo ver komt. Maar ik denk niet dat dat gelijk zal gebeuren. Het gaat niet alleen om de mankracht en technische toestanden. Het gaat meer om de moed en het idee. Hele Russische leger is momenteel door de hele propaganda in zo'n morele toestand gebracht dat vergelijken is met gevechtshonden. Ze grommen, ze willen vechten, ze willen doden. En ze zijn bloeddorstig.
Oorlog is in mijn ogen geen optie. Als EU of VS ten minste één keer op russen schiet, ja, dan klaar is kees. Juist daar wacht ie op. En dan blijft er inderdaad niets meer van de planeet over. Dat weten hoge mensen in VS en in EU. En dat is maar goed ook. Sancties zijn in dit moeilijke geval het beste wapen. Oorlog met Rusland voeren betekent zelfmoord. Niet omdat hij zo sterk is, maar omdat hij zo gek is. Door oorlog voeren win je Putin niet. Er zijn andere manieren om hem uit te schakelen. Betere manieren.
Hamsterweken in Irkutsk?quote:Op maandag 21 juli 2014 15:24 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Helaas maakte AH een stel strategische blunders toen....
Whut? De werkelijke reden is dat er met Russisch materiaal en met Russische goedkeuring een Maleisisch toestel met bijna 200 Nederlanders uit de lucht is geschoten.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 09:22 schreef Salvad0R het volgende:
Hoi.
De werkelijke reden dat het Westen anti-Rusland sentimenten voedt, is de creatie van de BRICS Bank. Deze bank is onafankelijk van de World Bank en het International Monetary Fund (IMF), twee Westerse private bedrijven die worden gerund door dezelfde families die de EU politiek en de media in hun broekzak hebben zitten.
Pay attention.
http://nos.nl/artikel/675406-bricslanden-richten-bank-op.html
http://time.com/3010636/b(...)reserve-arrangement/
quote:Op dinsdag 22 juli 2014 09:22 schreef Salvad0R het volgende:
Hoi.
De werkelijke reden dat het Westen anti-Rusland sentimenten voedt, is de creatie van de BRICS Bank. Deze bank is onafankelijk van de World Bank en het International Monetary Fund (IMF), twee Westerse private bedrijven die worden gerund door dezelfde families die de EU politiek en de media in hun broekzak hebben zitten.
Pay attention.
http://nos.nl/artikel/675406-bricslanden-richten-bank-op.html
http://time.com/3010636/b(...)reserve-arrangement/
Mwoah, voor mij heeft vooral te maken met het uit de lucht schieten van 200 landgenoten.quote:
Tsja, daar is weinig samenzweerderig aan, dus dat is voor de gebruikelijke mafklappers niet voldoende reden natuurlijk.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 13:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mwoah, voor mij heeft vooral te maken met het uit de lucht schieten van 200 landgenoten.
Daar vergis je je nog in. Iedereen heeft gedaan, behalve de separatisten/Russen, als ik bepaalde alu hoedjes mag geloven.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 13:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tsja, daar is weinig samenzweerderig aan, dus dat is voor de gebruikelijke mafklappers niet voldoende reden natuurlijk.
Ik bedoel dat het vermeende idee dat de Russen (indirect) verantwoordelijk zouden zijn voor het neerhalen van het vliegtuig de reden is om kritisch te zijn jegens Rusland.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 13:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar vergis je je nog in. Iedereen heeft gedaan, behalve de separatisten/Russen, als ik bepaalde alu hoedjes mag geloven.
Aha, op die fiets.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 14:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik bedoel dat het vermeende idee dat de Russen (indirect) verantwoordelijk zouden zijn voor het neerhalen van het vliegtuig de reden is om kritisch te zijn jegens Rusland.
We hadden tanks. Maar compleet opgeheven. Dat moest zo nodig vanwege bezuinigingenquote:Op dinsdag 22 juli 2014 14:41 schreef Shreyas het volgende:
Nederland (en eigenlijk de gehele EU) zal komende jaren flink moeten investeren in defensie. Aan technologie geen gebrek, Nederland heeft één van de beste werktuigbouwkundigen ter wereld. Maar goed, het hoeft niet van ons zelf te komen, ook Engeland en Duitsland hebben fantastische tanks bijvoorbeeld, die we kunnen kopen.
Het leger van Nederland en de rest van de EU zal flink versterkt moeten worden. Uiteindelijk zijn wij financieel veel sterker dan het straatarme Rusland dus kunnen we een veel krachtiger leger op de been brengen.
Juist als men het slecht heeft, kun je een groot leger onderhouden. Nu kost dat klauwen met geld omdat ze meer kunnen verdienen met makkelijkere baantjes. Als half jong Nederland geen werk heeft, kun je zo duizenden nieuwe rekruten inschrijven.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 14:52 schreef Cherna het volgende:
[..]
We hadden tanks. Maar compleet opgeheven. Dat moest zo nodig vanwege bezuinigingen
Een leger speelt niet de complete rol in een conflict. Alleen als je niets om burgers geeft is het wat eenvoudiger.
Het probleem is dat velen teveel games spelen waar het allemaal zo eenvoudig lijkt.
Dat de Russen schuldig/verantwoordelijk zijn aan de dood van alle passagiers van vlucht MH17 is duidelijk. Maar om er een conflict compleet door te laten escaleren acht ik niet slim, maar kan fataal aflopen. Ik moet nog zien zodra we meer belasting moeten betalen en mensen hier in NL geen flatscreen meer kunnen kopen of men dan nog zo blij is. Het is nu al een gejank dat men het slecht heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |