Kijk, filmpje van meneer DeGrasse Tyson. Hij weet dat soort dingen altijd wel redelijk begrijpelijk te brengen.quote:Op maandag 21 juli 2014 15:24 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
hoe is dat dan wel gegaan als het niet in één keer is gegaan.
maar jah, er moet op de 1 of andere manier toch uit eindelijk iets zijn geweest dat zich tot leven heeft gevormd toch?quote:Op maandag 21 juli 2014 15:24 schreef Tijn het volgende:
Maar is het echt zo wonderbaarlijk dat leven is ontstaan uit niet-leven? Het is toch evident dat wij bijvoorbeeld uit dezelfde moleculen bestaan als waar andere objecten uit bestaan die niet leven? Ik zie het probleem niet, het lijkt me vrij logisch dat er geen leven was in het vroege universum vlak na de oerknal, alleen al omdat er geen plek was om te leven.
Ja, het is goed met jequote:Op maandag 21 juli 2014 15:45 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
maar jah, er moet op de 1 of andere manier toch uit eindelijk iets zijn geweest dat zich tot leven heeft gevormd toch?
en leven kan alleen ontstaan als eer meer linksdraaiende aminozuren zich in een cel bevinden dan rechtsdraaiende. maar hoe dat kan is volgens wikipedia nog niet uit gesloten.
dus zo zeker is die hele evolutie theorie en of ontstaan van leven nog niet.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Abiogenese
De evolutietheorie heeft werkelijk niets te maken met het ontstaan van leven. Leven hoeft helemaal niet op deze planeet ontstaan te zijn, dat kan ook in sterren of elders gebeuren.quote:Op maandag 21 juli 2014 15:45 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
maar jah, er moet op de 1 of andere manier toch uit eindelijk iets zijn geweest dat zich tot leven heeft gevormd toch?
en leven kan alleen ontstaan als eer meer linksdraaiende aminozuren zich in een cel bevinden dan rechtsdraaiende. maar hoe dat kan is volgens wikipedia nog niet uit gesloten.
dus zo zeker is die hele evolutie theorie en of ontstaan van leven nog niet.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Abiogenese
Gebruik dit dan niet als argument tegenquote:Op maandag 21 juli 2014 15:54 schreef sjoemie1985 het volgende:
en kennis die we ook nooit zullen hebben denk ik.
Ik zou niet weten waarom we daar niet op een dag achter zouden kunnen komen.quote:Op maandag 21 juli 2014 15:54 schreef sjoemie1985 het volgende:
Je bedoelt het bewijs van Louis Pasteur?quote:Op maandag 21 juli 2014 15:04 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Het niet kunnen creëren van levend weefsel is ook wetenschapelijk aangetoond met de stoffen die er toen zouden zijn geweest.
Dus als men hier met een aantal proeven al niet kan aantonen dat je met alle aanwezige stoffen van het begin van de oerknal hoe kan dat toen dan wel zo zijn gegaan?
Dat veronderstelt dat je nu weet wat we in de toekomst wel of niet zullen weten. Dat kun je helemaal niet weten.quote:Op maandag 21 juli 2014 15:54 schreef sjoemie1985 het volgende:
Hee, die kende ik nog niet. Dank voor de tip!quote:Op maandag 21 juli 2014 15:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Kijk, filmpje van meneer DeGrasse Tyson. Hij weet dat soort dingen altijd wel redelijk begrijpelijk te brengen.
Ja, natuurlijk.quote:Op maandag 21 juli 2014 16:03 schreef sjoemie1985 het volgende:
maar het creëren van leven slaat dus puur op het ontstaan van dat eerste 1 cellige diertje?
Komt uit Cosmos. Sowieso een heel toffe serie.quote:Op maandag 21 juli 2014 16:03 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hee, die kende ik nog niet. Dank voor de tip!
Het hangt er vanaf wanneer je precies spreekt van 'leven' en van 'cel'. Maar in principe... ja. Abiogenese gaat over het op gang brengen van het proces van evolutie. Dus een systeem dat:quote:Op maandag 21 juli 2014 16:03 schreef sjoemie1985 het volgende:
maar het creëren van leven slaat dus puur op het ontstaan van dat eerste 1 cellige diertje?
Ah, dan heb ik het waarschijnlijk al wel gezien. Alweer vergeten. Ik moet sowieso die hele serie nog eens herhalen.quote:Op maandag 21 juli 2014 16:04 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Komt uit Cosmos. Sowieso een heel toffe serie.
Nee. Dit is waarschijnlijk vele miljoenen of miljarden keren gebeurd.quote:Op maandag 21 juli 2014 16:03 schreef sjoemie1985 het volgende:
Ik denk dat hij niet enkelvoudig, maar enkelsoortig bedoelt.quote:Op maandag 21 juli 2014 16:06 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Nee. Dit is waarschijnlijk vele miljoenen of miljarden keren gebeurd.
Het begrip 'soort' blijft natuurlijk problematisch... zeker voor creationisten.quote:Op maandag 21 juli 2014 16:07 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik denk dat hij niet enkelvoudig, maar enkelsoortig bedoelt.
hoe moet ik het anders noemen het ontstaan van de eerste levende 1 cellige cel?quote:Op maandag 21 juli 2014 16:06 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Nee. Dit is waarschijnlijk vele miljoenen of miljarden keren gebeurd.
Maar het feit dat je het een diertje noemt geeft voor mij al aan hoe weinig je van de materie weet.
Nou ja, dan nog: eentje zal de eerste zijn geweest.quote:Op maandag 21 juli 2014 16:08 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het begrip 'soort' blijft natuurlijk problematisch... zeker voor creationisten.
De eerste wat?quote:Op maandag 21 juli 2014 16:09 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou ja, dan nog: eentje zal de eerste zijn geweest.
En wanneer spreken we precies van een 'cel'?quote:
In dat stadium was er überhaupt nog geen sprake van soorten, maar waarschijnlijk eerder een ratjetoe van bolletjes met (bi)lipide membranen met RNA moleculen in verschillende stadia van complexiteit.quote:Op maandag 21 juli 2014 16:07 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik denk dat hij niet enkelvoudig, maar enkelsoortig bedoelt.
Ja, vergeef me mijn gebrekkige kennis, onder andere waar het de terminologie betreft.quote:Op maandag 21 juli 2014 16:11 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
In dat stadium was er überhaupt nog geen sprake van soorten, maar waarschijnlijk eerder een ratjetoe van bolletjes met (bi)lipide membranen met RNA moleculen in verschillende stadia van complexiteit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |