So, "we don't know who did it" as long as Putin did it.quote:Op zondag 20 juli 2014 19:40 schreef JimmyJames het volgende:
"Biggest Dutch Daily Calls For NATO Intervention To Protect MH17; Feinstein Tells Putin To "Man Up And Confess"
http://www.zerohedge.com/(...)in-tells-putin-man-a
Je ziet nu allemaal van die dorpsidioten hier posten dat ze het willen vergelden. Ja dat is een aantal maanden te laat. En vergelden tegen wie? Het is niet bekend of dit met opzet is gebeurd of niet. Het is een machteloze situatie en dat zal iedereen maar moeten accepteren. Eerder hard je nog hard kunnen maken en kunnen demonstreren. Maar nee, iedereen zit liever thuis met een zakje chips onderuit gezakt op de bank. Dat is niet erg, maar dit is het gevolg.quote:Op zondag 20 juli 2014 19:59 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Zodra mensen zoals jij over ''ingrijpen'' beginnen te lullen is het een goed moment om daar over te beginnen. Helemaal als ze de captain hindsight uit gaan hangen. Jullie brengen liever een minieme kans van al is het maar 0.5% op een escalatie die er zeker is de wereld de wereld in dan accepteren dat de grote geopolitieke vijand van de tv een voor ons leven volstrekt irrelevante en onmerkbare overwinning behaald.
Verantwoording kent men niet echt.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:00 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Nou, ik wacht de reacties in NL al af als Rutte dit gaat zeggen tegen de nabestaanden....
Terreur is het proberen mensen bang te maken om hun gedrag te wijzigen. Het is ongelofelijk voor je gesprekspartner maar de kans is redelijk klein dat de grote president van zijn zelfuitgeroepen republiek ook maar ene fuck gaf om de mening van Nederland. Derhalve is het geen terreur maar een tragische blunder aan de donesk kant en grove nalatigheid aan de kant van de maatschappijen die daar nog steeds vlogen.quote:Op zondag 20 juli 2014 19:59 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Zeer waarschijnlijk ja. En sowieso geen terreur
De Telegraaf-Tokkies zouden voor dit hele gebeuren ook moord en brand schieten als we troepen zouden sturen naar een gebied 'waar we helemaal niks te zoeken hebben'.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:03 schreef Deckard het volgende:
[..]
Je ziet nu allemaal van die dorpsidioten hier posten dat ze het willen vergelden. Ja dat is een aantal maanden te laat. En vergelden tegen wie? Het is niet bekend of dit met opzet is gebeurd of niet. Het is een machteloze situatie en dat zal iedereen maar moeten accepteren. Eerder hard je nog hard kunnen maken en kunnen demonstreren. Maar nee, iedereen zit liever thuis met een zakje chips onderuit gezakt op de bank. Dat is niet erg, maar dit is het gevolg.
Nee joh, je vergeet de sanctiesquote:Op zondag 20 juli 2014 20:03 schreef Trebo het volgende:
Maar waar het in jip en Janneke taal dus op neer komt:
Separatisten schieten per ongeluk het vliegtuig neer.
Separatisten houden 2 dagen het gebied onder controle om zoveel mogelijk bewijs materiaal kwijt te maken of te checken (zwarte dozen).
Separatisten laten nu onderzoekers toe, bewijs is immers toch al vernietigd.
Niemand durft Rusland aan te vallen.
End of story.
Met de disclaimer dat behalve voor de eerste regel hier bijna geen bewijs voor isquote:Op zondag 20 juli 2014 20:03 schreef Trebo het volgende:
Separatisten houden 2 dagen het gebied onder controle om zoveel mogelijk bewijs materiaal kwijt te maken of te checken (zwarte dozen).
End of story.
Geen koffiebekers meer in vliegtuigen.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee hier komen maatregelen op, misschien groter dan 9/11
Demonsteren in NL heeft ook echt nut........quote:Op zondag 20 juli 2014 20:03 schreef Deckard het volgende:
[..]
Je ziet nu allemaal van die dorpsidioten hier posten dat ze het willen vergelden. Ja dat is een aantal maanden te laat. En vergelden tegen wie? Het is niet bekend of dit met opzet is gebeurd of niet. Het is een machteloze situatie en dat zal iedereen maar moeten accepteren. Eerder hard je nog hard kunnen maken en kunnen demonstreren. Maar nee, iedereen zit liever thuis met een zakje chips onderuit gezakt op de bank. Dat is niet erg, maar dit is het gevolg.
j aop Ned 1quote:
Was niet met opzetquote:Op zondag 20 juli 2014 20:01 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik vind een raket afgevuurd op een burgervliegtuig door fundamentalistische idioten die zich per se willen afscheiden, wel terreur.
Dat gaat levens eisen....quote:Op zondag 20 juli 2014 20:04 schreef Deckard het volgende:
[..]
Geen koffiebekers meer in vliegtuigen.
denk ik ookquote:
Het is inderdaad nooit goed.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:04 schreef Falco het volgende:
[..]
De Telegraaf-Tokkies zouden voor dit hele gebeuren ook moord en brand schieten als we troepen zouden sturen naar een gebied 'waar we helemaal niks te zoeken hebben'.
Dat lijkt me niet zo'n gezochte uitspraak, maar het feit dat het een ongeluk was pleit niemand vrij van de verantwoordelijkheid dat er een passagiersvliegtuig uit de lucht is geschoten. Of van het feit dat er een serieuze poging wordt gedaan om de oorzaak te verdoezelen.quote:
Zeg ik nietquote:Op zondag 20 juli 2014 20:06 schreef Tyron het volgende:
[..]
ah ze hebben per ongeluk al die mensen en kinderen gedood
dan valt het wel mee inderdaad
En dat laatste is juist wat:quote:Op zondag 20 juli 2014 20:06 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet zo'n gezochte uitspraak, maar het feit dat het een ongeluk was pleit niemand vrij van de verantwoordelijkheid dat er een passagiersvliegtuig uit de lucht is geschoten. Of van het feit dat er een serieuze poging wordt gedaan om de oorzaak te verdoezelen.
Klopt. Nederlanders verschuilen zich liever achter hun eigen pathetische levens in plaats van zich druk te maken om grotere zaken.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:05 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Demonsteren in NL heeft ook echt nut........
Ok, als jij het zegt. Dan was het allemaal niet te voorkomen en heeft niemand invloed en verantwoording voor de komende politieke doden.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:05 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Demonsteren in NL heeft ook echt nut........
Waar gehakt wordt vallen spaanders, je ken er vrij simpel omheen vliegen.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:06 schreef Tyron het volgende:
[..]
Dat denk ik ook idd...quote:Op zondag 20 juli 2014 20:03 schreef Trebo het volgende:
End of story.
Nogmaals er is nog geen 100% bewijs dat ze het hebben gedaan en Oekraïne heeft al eerder zo'n ongelukje gehad. Op basis van suggesties en indirecte aanwijzingen woorden als NAVO in de mond nemen terwijl dat de slachtoffers echt niet meer gaat helpen is gewoon dom.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:06 schreef Tyron het volgende:
[..]
in hetzelfde gebied zijn oekraïense vliegtuigen neergeschoten dus het is uiteindelijk een simpel rekensommetjequote:Op zondag 20 juli 2014 20:08 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Nogmaals er is nog geen 100% bewijs dat ze het hebben gedaan en Oekraïne heeft al eerder zo'n ongelukje gehad. Op basis van suggesties en indirecte aanwijzingen woorden als NAVO in de mond nemen terwijl dat de slachtoffers echt niet meer gaat helpen is gewoon dom.
Scheelt maar een oorlogjequote:Op zondag 20 juli 2014 20:06 schreef Tyron het volgende:
[..]
ja het was een spelletje , wie haalt de meeste vliegtuigen neer , er waren drie van die installatiesquote:Op zondag 20 juli 2014 20:09 schreef Tyron het volgende:
[..]
in hetzelfde gebied zijn oekraïense vliegtuigen neergeschoten dus het is uiteindelijk een simpel rekensommetje
natuurlijk, maar iemand die een anti aircraft wapen bestuurt moet capabel genoeg zijn om een onschuldige vliegtuig te herkennenquote:Op zondag 20 juli 2014 20:08 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Waar gehakt wordt vallen spaanders, je ken er vrij simpel omheen vliegen.
Even tellen; Landen vóór zwaardere sancties na MH17 Verenigde Staten, Duitsland, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk. Landen tegen zwaardere sancties; geen.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:08 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Dat denk ik ook idd...
Of er moeten door meerdere landen grote sancties tegen Rusland volgen...
In de USA hebben ze allang het bewijs maar die wachten af om hun mogelijkheden niet teveel bloot te geven.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:09 schreef Tyron het volgende:
[..]
in hetzelfde gebied zijn oekraïense vliegtuigen neergeschoten dus het is uiteindelijk een simpel rekensommetje
Bron?quote:Op zondag 20 juli 2014 20:11 schreef Blester het volgende:
Separatisten: 'Wij hebben de 2 zwarte dozen in handen en willen ze graag overdragen'
Wat een lui zijn het ook zeg...
Komen er ook nog sancties tegen Nederland nu blijkt dat WIJ schuldig zijn aan het Srebrenica-drama?quote:Op zondag 20 juli 2014 20:11 schreef HiZ het volgende:
[..]
Even tellen; Landen vóór zwaardere sancties na MH17 Verenigde Staten, Duitsland, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk. Landen tegen zwaardere sancties; geen.
Nou, ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren nu.
Mensen die dodelijk verongelukt zijn, worden bij geen enkele maatregel, straf of actie nog geholpen.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:08 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Nogmaals er is nog geen 100% bewijs dat ze het hebben gedaan en Oekraïne heeft al eerder zo'n ongelukje gehad. Op basis van suggesties en indirecte aanwijzingen woorden als NAVO in de mond nemen terwijl dat de slachtoffers echt niet meer gaat helpen is gewoon dom.
In hetzelfde gebied is een Russisch passagiersvliegtuig neergeschoten door Oekraïne dus het is uiteindelijk een simpel rekensommetje.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:09 schreef Tyron het volgende:
[..]
Jij kan wel demonstreren maar de politieke macht is te groot om daadwerkelijk iets uit te richten....quote:Op zondag 20 juli 2014 20:08 schreef Deckard het volgende:
[..]
Ok, als jij het zegt. Dan was het allemaal niet te voorkomen en heeft niemand invloed en verantwoording voor de komende politieke doden.
Je kent duidelijk het personeel daar niet.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:11 schreef Revolution-NL het volgende:
Dat de Russische ambassade nog niet is aangevallen..... geen opstootje niets. Ik vind het opmerkelijk.
Indivualisering van de mens. Dan krijg je dat.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:11 schreef Revolution-NL het volgende:
Dat de Russische ambassade nog niet is aangevallen..... geen opstootje niets. Ik vind het opmerkelijk.
Net op NOS nieuws, maar al eerder vandaag bekend. Was die persconferentie van de separatisten.quote:
En wie is de bron volgens het NOS Journaal? Want die verzamelen toch ook alleen maar nieuws..? Ze hebben daarbij al eerder die gigantische fout gemaakt met die verkeerde beelden.quote:
Maar we kunnen nog wel voorkomen dat andere landgenoten doodgaan.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Mensen die dodelijk verongelukt zijn, worden bij geen enkele maatregel, straf of actie nog geholpen.
Een persco met beeld....quote:Op zondag 20 juli 2014 20:12 schreef TBakkert het volgende:
[..]
En wie is de bron volgens het NOS Journaal? Want die verzamelen toch ook alleen maar nieuws..? Ze hebben daarbij al eerder die gigantische fout gemaakt met die verkeerde beelden.
Oh kijk, dat wist ik niet. Dank voor de informatie.quote:
dat wist ik niet, maar de "bewijzen" die er zijn of genoemd worden wijzen toch echt naar de separatistenquote:Op zondag 20 juli 2014 20:12 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
In hetzelfde gebied is een Russisch passagiersvliegtuig neergeschoten door Oekraïne dus het is uiteindelijk een simpel rekensommetje.
Dat neergeschoten Russische vliegtuig was ergens in 1983.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:14 schreef Tyron het volgende:
[..]
dat wist ik niet, maar de "bewijzen" die er zijn of genoemd worden wijzen toch echt naar de separatisten
quote:Op zondag 20 juli 2014 20:14 schreef Happel het volgende:
[..]
Dat neergeschoten Russische vliegtuig was ergens in 1983.
Fixjequote:Op zondag 20 juli 2014 20:11 schreef HiZ het volgende:
[..]
Even tellen; Landen vóór zwaardere sancties na MH17 Verenigde Staten, Duitsland, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk. Landen tegen zwaardere sancties; Cuba, Syrie, China..
http://nos.nl/l/677277quote:Op zondag 20 juli 2014 20:14 schreef TBakkert het volgende:
[..]
Oh kijk, dat wist ik niet. Dank voor de informatie.
Nee, die rijden pas als de experts zijn gearriveerd. Zeggen ze.quote:
http://www.ns.nl/storingen/quote:
Klopt. Maar de smoking gun is er nog niet en er zijn al eerder indirecte bewijzen gemanipuleerd in dit soort situaties.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:14 schreef Tyron het volgende:
[..]
dat wist ik niet, maar de "bewijzen" die er zijn of genoemd worden wijzen toch echt naar de separatisten
nee dat gaat op zijn Russisch, iedereen wacht op een bevel dat niet komtquote:
De luchtmobiele brigade erheen dan zijn ze hier opgeflikkerdquote:Op zondag 20 juli 2014 20:13 schreef onlogisch het volgende:
Moet Nederland militair ingrijpen? Die vraag passeerde zo even de revue bij RTL nieuws. Allereerst moest ik hardop lachen, maar gaandeweg dacht ik ; Ja wacht eens even, het is oorlogsgebied, niemand heeft er duidelijk de controle. En aangezien iedereen in Nederland vindt dat er snel duidelijkheid moet komen omtrent de overledenen. Hoe sneller doe je dat dan zelf het heft in eigen handen nemen, daar je van Poetin toch niks hoeft te verwachten? Diep in mijn achterhoofd weet ik wel dat het toch niet gaat gebeuren. Maar de vraag die gesteld werd bij RTL nieuws, terecht of niet? Sorry voor het ontbreken van de enters, maar mijn enterknop is naar de klote
quote:Op zondag 20 juli 2014 20:13 schreef onlogisch het volgende:
Moet Nederland militair ingrijpen? Die vraag passeerde zo even de revue bij RTL nieuws. Allereerst moest ik hardop lachen, maar gaandeweg dacht ik ; Ja wacht eens even, het is oorlogsgebied, niemand heeft er duidelijk de controle. En aangezien iedereen in Nederland vindt dat er snel duidelijkheid moet komen omtrent de overledenen. Hoe sneller doe je dat dan zelf het heft in eigen handen nemen, daar je van Poetin toch niks hoeft te verwachten? Diep in mijn achterhoofd weet ik wel dat het toch niet gaat gebeuren. Maar de vraag die gesteld werd bij RTL nieuws, terecht of niet? Sorry voor het ontbreken van de enters, maar mijn enterknop is naar de klote
Ja terechtquote:Op zondag 20 juli 2014 20:13 schreef onlogisch het volgende:
Het was in 2001.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:14 schreef Happel het volgende:
[..]
quote:"Veel mensen constateren nu dat de Russische president Poetin met zijn vingers tussen de deur zit", vervolgt Sjoerdsma. "Wat betekent dit dat dan voor de opstelling van Nederland richting Rusland?"
Oppositiepartij CDA liet eerder op de dag juist nadrukkelijk weten dat het op dit moment niet gepast is een harde oppositietoon op te zetten. Vooropstaat de repatriëring van de slachtoffers en het instellen van een internationaal, onafhankelijk onderzoek. Pas na de 'briefing' van het kabinet wil de partij conclusies trekken. Coalitiepartij PvdA sluit zich aan bij die opstelling, bleek zondag uit een tweet van PvdA-Kamerlid Michiel Servaes.
quote:Ze dronken een glas, deden een plas en alles bleef zoals het was.
Nederland is niet in oorlog met de Ukraine, en heeft kennelijk nog normale diplomatieke verhoudingen met de regering in Kiev. Daarnaast is het neergeschoten vliegtuig niet Nederlands. Ik denk dat een militaire actie zonder toestemming van Kiev sowieso niet legaal is.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:13 schreef onlogisch het volgende:
Ja we hebben de NAVO nodig.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:13 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Maar we kunnen nog wel voorkomen dat andere landgenoten doodgaan.
Dat wist je niet omdat het 13 jaar geleden is gebeurd, maar Rusofielen gebruiken het graag om mensen aan het twijfelen te brengen.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:14 schreef Tyron het volgende:
[..]
Kiev gaat daar wel mee instemmen hoor. Als het aan hun ligt marcheren ze morgen, wat zeg ik, gisteren al door hun achtertuin.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:16 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nederland is niet in oorlog met de Ukraine, en heeft kennelijk nog normale diplomatieke verhoudingen met de regering in Kiev. Daarnaast is het neergeschoten vliegtuig niet Nederlands. Ik denk dat een militaire actie zonder toestemming van Kiev sowieso niet legaal is.
dus moet Oekraine in de NAVO eerst en snel okquote:Op zondag 20 juli 2014 20:16 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nederland is niet in oorlog met de Ukraine, en heeft kennelijk nog normale diplomatieke verhoudingen met de regering in Kiev. Daarnaast is het neergeschoten vliegtuig niet Nederlands. Ik denk dat een militaire actie zonder toestemming van Kiev sowieso niet legaal is.
Volgens mij was het vliegtuig in 1983 een Koreaans toestel dat door de USSR luchtmacht werd neergehaald.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:14 schreef Happel het volgende:
[..]
Nee, daar zal Rusland totaal niet op reageren...quote:Op zondag 20 juli 2014 20:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dus moet Oekraine in de NAVO eerst en snel ok
Iets met een grote bek en dan snel je ballen intrekken.quote:
Nee hoor, dat hoeft helemaal niet. Wapens kunnen gewoon zonder probleem die kant op. Non NATO ally hequote:Op zondag 20 juli 2014 20:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dus moet Oekraine in de NAVO eerst en snel ok
Een risico dat minimaal zou zijn volgens de twee relevante vluchtveiligheidsorganisaties en de Oekraïense regering.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:20 schreef Piet_Piraat het volgende:
Vliegtuig ging over oorlogsgebied en daar is bewust risico genomen.
Waarom accepteren we dit geneuzel? Waar zijn de experts van wie gisteren half zes al werd aangekondigd dat ze er aan kwamen??quote:Op zondag 20 juli 2014 20:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee dat gaat op zijn Russisch, iedereen wacht op een bevel dat niet komt
De Krim situatie gebruiken als voorbeeld van het gebrek aan dadendrang in het westen is natuurlijk een beetje lachwekkend. Natuurlijk ging er niemand vechten over het terugnemen door de Russen van een gebied dat 90% Russisch is en eigenlijk alleen bij de Ukraine hoorde omdat Chroestjev een keer te veel gedronken had.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:20 schreef yvonne het volgende:
[..]
Iets met een grote bek en dan snel je ballen intrekken.
Ze lachen zich daar de lul uit hun broek.
Het westen deed niets aan het hele Krim Gebeuren, en het Westen doet niks bij het vermoorden van 298 onschuldige burgers. De weg staat vrij om alles te doen wat ze willen.
Klinkt misschien raar maar dit begint wel heel erg op Duitsland voorafgaand aan WO II te lijken...quote:Op zondag 20 juli 2014 20:20 schreef yvonne het volgende:
[..]
Het westen deed niets aan het hele Krim Gebeuren, en het Westen doet niks bij het vermoorden van 298 onschuldige burgers. De weg staat vrij om alles te doen wat ze willen.
heyquote:Op zondag 20 juli 2014 20:22 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ga ergens anders de lolbroek uithangen. Of weest echt grappig, dan mag het wel.
Open er een topic overquote:
Wat er daar nu gebeurd zijn machtspelletjes, heel veel brave pro Russen daar zitten ook niet te wachten op zoveel shit uit de lucht, die willen gewoon hooien.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:20 schreef yvonne het volgende:
[..]
quote:Op zondag 20 juli 2014 20:20 schreef Piet_Piraat het volgende:
Omdat we willen dat die 193 lijken kunnen worden teruggebracht naar Nederland binnen een redelijke termijn? Als dat doel bereikt is hoeven we ook niet meer zoveel rekening te houden met de ego's van die rebellen.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:22 schreef Andromache het volgende:
[..]
Waarom accepteren we dit geneuzel? Waar zijn de experts van wie gisteren half zes al werd aangekondigd dat ze er aan kwamen??
ja nou en ???quote:Op zondag 20 juli 2014 20:19 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Nee, daar zal Rusland totaal niet op reageren...
Klopt. Doet het overigens al een paar maanden, zijn veel paralellen, ook met de krim enzo.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:23 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Klinkt misschien raar maar dit begint wel heel erg op Duitsland voorafgaand aan WO II te lijken...
Ach dat deden ze inde koude oorlog ookquote:Op zondag 20 juli 2014 20:23 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Klinkt misschien raar maar dit begint wel heel erg op Duitsland voorafgaand aan WO II te lijken...
Neuh. Ik denk niet dat dit valt onder het oprekken van de grenzen voor Rusland. Dit zijn onfortuinlijke incidenten en ze proberen zich er nu onder uit te wringen. Als het iets geen goed heeft gedaan is het hun reputatie en daar zijn ze zich terdege van bewust.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:20 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dat was dan een flinke misrekening en het verbaast me dat daar zo weinig over naar buiten komt.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:21 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Een risico dat minimaal zou zijn volgens de twee relevante vluchtveiligheidsorganisaties en de Oekraïense regering.
Nou da's helemaal mooi, dan is die vluchtorgansiatie fout. Opgelost.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:20 schreef Piet_Piraat het volgende:
Mensen willen geen oorlog toch?quote:Op zondag 20 juli 2014 20:25 schreef Inaithnir het volgende:
Ik snap niet dat mensen zo boos zijn over bijna 200 Nederlandse doden dat ze boven alles nog eens honderden, zoniet duizenden mensen de dood in willen sturen (lees: oorlog). Eye for an eye would leave the world blind en dat soort dingen.
Dat klinkt ook raar, want er is geen enkele parallel te ontdekken.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:23 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Ik neem iig alvast afscheid van de Baltische staten, want daar heeft hij z'n oog ook al op laten vallen.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:23 schreef HiZ het volgende:
[..]
De Krim situatie gebruiken als voorbeeld van het gebrek aan dadendrang in het westen is natuurlijk een beetje lachwekkend. Natuurlijk ging er niemand vechten over het terugnemen door de Russen van een gebied dat 90% Russisch is en eigenlijk alleen bij de Ukraine hoorde omdat Chroestjev een keer te veel gedronken had.
Dat vliegtuig is nu 3 dagen terug neergehaald en de Russen worden al zwaar in de hoek gezet. En dat is nog vóórdat er besluiten zijn genomen. Let maar op; de komende jaren zullen we samenzweringstheorieën zonder einde krijgen omdat MH17 het einde van de Russische invloed in de Ukraïne gaat veroorzaken.
Tja, wie houdt er rekening mee dat de Russen zo incompetent zijn dat ze een stelletje idioten een zo krachtig (en feitelijk overbodig voor de strijd) wapensysteem bezorgen?quote:Op zondag 20 juli 2014 20:26 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat was dan een flinke misrekening en het verbaast me dat daar zo weinig over naar buiten komt.
Die heeft zijn aanhangers daar niet in de hand.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:26 schreef michaelmoore het volgende:
Die kleine Napoleon genaamd Poetin die gaat echt gewoon verder naders
Ja, die keren uit.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:28 schreef Wespensteek het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of de verzekeringen gaan uitkeren, heeft iemand daarover al iets gehoord?
Ongestraft iets kunnen doen, zoals het binnenvallen van een land *het geen dat nu slinkser gebeurt*.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:26 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat klinkt ook raar, want er is geen enkele parallel te ontdekken.
Mensen hier, op het nieuws, de Telegraaf zelfs roepen om troepen en F16's en Apache's en weet ik wat nog meer.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:26 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
Mensen willen geen oorlog toch?
Dat zijn NAVO-lidstaten. Zou me er niet zo druk over maken. Het draagvlak voor oorlog onder de Russische bevolking is heel klein.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:28 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik neem iig alvast afscheid van de Baltische staten, want daar heeft hij z'n oog ook al op laten vallen.
Uhh dat wapentuig zou ook gekaapt kunnen zijn en met veel veteranen in de regio krijg je dan zulke uitwassen in een oorlog.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:28 schreef HiZ het volgende:
[..]
Tja, wie houdt er rekening mee dat de Russen zo incompetent zijn dat ze een stelletje idioten een zo krachtig (en feitelijk overbodig voor de strijd) wapensysteem bezorgen?
Oh, en FYI, dat ontkennen betekent dat je zegt dat Putin bewust op dat vliegtuig heeft laten schieten.
Ik proef wat sarcasme, maar bovendien is er een overkoepelende organisatie waar de vluchtorganisatie weer toestemming aanvraagt. Tenminste, dat begreep ik van de week.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:26 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nou da's helemaal mooi, dan is die vluchtorgansiatie fout. Opgelost.
Dat risico is grappig genoeg de laatste dagen veel minder geworden. Op een zijspoor, ik denk dat die Italiaanse kandidaat-opvolger van Ashton het wel kan vergeten. Die plek is voor een echt Ruslandhater nu. Sikorski of zo.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:28 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik neem iig alvast afscheid van de Baltische staten, want daar heeft hij z'n oog ook al op laten vallen.
Dat gebeurt wel vaker, en is nooit aanleiding geweest voor een wereldoorlog.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:29 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Ongestraft iets kunnen doen, zoals het binnenvallen van een land *het geen dat nu slinkser gebeurt*.
Een vliegtuig vol NAVO bevolking wordt neer gehaald, zie jij de NAVO iets doen?quote:Op zondag 20 juli 2014 20:29 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat zijn NAVO-lidstaten. Zou me er niet zo druk over maken. Het draagvlak voor oorlog onder de Russische bevolking is heel klein.
Dat zijn NAVO leden.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:28 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dat was (voorzover wij nu weten) geen opzettelijke daad specifiek gericht tegen een NAVO land, dus nee, NAVO doet niets.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:30 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Een vliegtuig vol NAVO bevolking wordt neer gehaald, zie jij de NAVO iets doen?
Als het 'gekaapt' was, dan was het niet afgeschoten. Je hebt geen veteranen nodig, je hebt specialisten nodig. En anders heb je gewoon een hele grote versiering voor in je achtertuin.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:30 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Uhh dat wapentuig zou ook gekaapt kunnen zijn en met veel veteranen in de regio krijg je dan zulke uitwassen in een oorlog.
Door rebellen, niet een land.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:30 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Het veilig stellen van de crashplaats hoeft nog geen oorlog te betekenen. F16's en Apache's gaat dan wat te ver, omdat dat niet nodig isquote:Op zondag 20 juli 2014 20:29 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Mensen hier, op het nieuws, de Telegraaf zelfs roepen om troepen en F16's en Apache's en weet ik wat nog meer.
Formeel een vliegtuig uit Maleisië.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:30 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Wat moeten ze doen dan? De boel direct platbombarderen omdat er in Nederland een paar slecht geïnformeerde onderbuikjes vanuit de emotie redeneren?quote:Op zondag 20 juli 2014 20:30 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
O o. Voer voor BNW. Een deel van de Eurotop van deze week was op de hoogte van de geplande aanslag en heeft bewust geen spijkers met koppen geslagen.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:30 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat risico is grappig genoeg de laatste dagen veel minder geworden. Op een zijspoor, ik denk dat die Italiaanse kandidaat-opvolger van Ashton het wel kan vergeten. Die plek is voor een echt Ruslandhater nu. Sikorski of zo.
Laat me niet lachenquote:Op zondag 20 juli 2014 20:30 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat gebeurt wel vaker, en is nooit aanleiding geweest voor een wereldoorlog.
Mensen moeten niet zo doemdenken. Nergens voor nodig.
De aanslag zal het aansluiten van Georgië en Oekraïne bij de NAVO waarschijnlijk wel versnellen.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:30 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Het Oekraïnse leger heeft ook zulke spullen en er lopen daar in het pro Russische deel genoeg ex militairen rond die precies weten hoe het werkt.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:31 schreef HiZ het volgende:
[..]
Als het 'gekaapt' was, dan was het niet afgeschoten. Je hebt geen veteranen nodig, je hebt specialisten nodig. En anders heb je gewoon een hele grote versiering voor in je achtertuin.
Tegen de tijd dat ze daar aan toekomen hebben die daders geen cent meer te makken.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:33 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Zouden ze het nog durven te verhalen bij de daders.....
Leg het eens uit, waar jouw opmerking vandaan komt? Heeft dat iets te maken met feiten, of vooral met je eigen angsten?quote:Op zondag 20 juli 2014 20:33 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Laat me niet lachenDit is wel een heel slechte opmerking.
wacht maar, er gaat echt iets gebeuren hoorquote:Op zondag 20 juli 2014 20:30 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
zijn huurlingen trekken dan door naar die landen om daar ook te gaan stoken. Die zogenaamde separatisten. Pure huurlingen met een Russische kop.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:28 schreef yvonne het volgende:
[..]
Op zich wel vreemd, dit zou betekenen dat elk land de dans kan ontspringen indien ze het gooien op; JA MAAR HET WAREN REBELLEN MENEER DE PRESIDENT VAN AMERIKA.quote:
Uhm, ik weet niet welke nieuwsberichten jij volgt, maar er is bewijs genoeg. De vraag is in hoeverre de mensen die het bewijs leveren te vertrouwen zijn.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:34 schreef Bredemug het volgende:
Mensen denken nog steeds dat het is neergeschoten. Denk eens voor een moment na, waar is het FUCKING BEWIJS, juist er is GEEN bewijs dat het is neergeschoten. Iedereen wijst de vinger naar elkaar zonder maar ook echt bewijs te hebben. Alles wat verteld wordt is in de zin van; ''misschien''.
Als ik zeg dat Iraq WMD's heeft en dat we ze moeten binnenvallen, geloof je dat dan ook gelijk? oh wacht...
BNW ? Dit is gewoon een commentaar op de bekende discussie over de opvolger van Ashton waarin de Italiaanse kandidaat vóór MH17 al als te Rusland-vriendelijk werd gezien. MH17 lijkt mij logischerwijs te leiden tot een wens om geen Rusland-vriend op die plek te zetten.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:33 schreef Andromache het volgende:
[..]
O o. Voer voor BNW. Een deel van de Eurotop van deze week was op de hoogte van de geplande aanslag en heeft bewust geen spijkers met koppen geslagen.
* Andromache zet aluhoed af
Goed. RIJDEN met die kar naar Charkov, nu!
Maar dat het vliegtuig vanaf de grond NEERGESCHOTEN is is tamelijk WAARSCHIJNLIJK om meerdere redenen. Je VERGELIJKING met massaverNIETigingswapens slaat weer nergens OPquote:Op zondag 20 juli 2014 20:34 schreef Bredemug het volgende:
Mensen denken nog steeds dat het is neergeschoten. Denk eens voor een moment na, waar is het FUCKING BEWIJS, juist er is GEEN bewijs dat het is neergeschoten. Iedereen wijst de vinger naar elkaar zonder maar ook echt bewijs te hebben. Alles wat verteld wordt is in de zin van; ''misschien''.
Als ik zeg dat Iraq WMD's heeft en dat we ze moeten binnenvallen, geloof je dat dan ook gelijk? oh wacht...
1. Het vliegtuig is in de lucht uit elkaar gespat (bewijs: spreiding wrakstukken)quote:Op zondag 20 juli 2014 20:34 schreef Bredemug het volgende:
quote:Op zondag 20 juli 2014 20:34 schreef Bredemug het volgende:
Dus toen de Duitsers hier binnenkwamen rollen met tanks hadden we geen oorlog maar een theekransje.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:35 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Leg het eens uit, waar jouw opmerking vandaan komt? Heeft dat iets te maken met feiten, of vooral met je eigen angsten?
Inderdaad. Iemand aan boord had zijn mobiel aan laten staan en daardoor ligt het wrak nu over een gebied van 10 km verspreid.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:34 schreef Bredemug het volgende:
Afgelopen weken meerdere vliegtuigen neergehaaldquote:Op zondag 20 juli 2014 20:37 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
1. Het vliegtuig is in de lucht uit elkaar gespat (bewijs: spreiding wrakstukken)
2. Het vliegtuig is niet door brand in de tanks geëxplodeerd (bewijs: brandende tanks op de grond)
3. Opgepikte gesprekken van de separatisten die zouden claimen het vliegtuig te hebben neergehaald (bewijs: de gesprekken, beelden en audio)
4. Uit 1,2,3 volgt dat het zeer waarschijnlijk is dat het vliegtuig door rebellen is neergeschoten. QED
Gast, sterf met je getroll ff het riool inquote:Op zondag 20 juli 2014 20:39 schreef Bredemug het volgende:
Er is geen enkel bewijs. Geef mij de bron maar waar ik het bewijs kan vinden, want alles is ''misschien'', ''blijkbaar''. Dat is geen bewijs. Tering.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |