quote:Op zondag 20 juli 2014 08:24 schreef Fruitdrink het volgende:
[..]
De burgerdoden ligt idd hoog maar over de gewonden praat er niemand over? Hoeveel zou dat nu zijn? Ik erger me aan één ding in dit conflict en dat is objectiviteit van de media. Als men beelden zou zien hoe vaders en moeders flauw vallen na de dood van hun kinderen en de verhalen hoorden van overlevenden dan was het over met Israël.
Wat ik mij afvraag is, waar is Hamas? Ik hoor voornamelijk pro-israelis roepen dat Hamas palestijnen gebruikt als menselijk schild en dat zij terreur plegen. Uit hoeveel leden zou Hamas bestaan en zou Israël niet hun beter kunnen omleggen als zij dat zo graag willen? Zij hebben toch Mossad daarvoor? Ik begin echt te denken dat Israël onnodige burgerslachtoffers kan voorkomen maar er toch voor kiest om het niet te doen.
Tuurlijk is het doelbewust, kijk enkel al naar die 4 kinderen die op het strand speelden en die ze in zicht hadden, tenzij je fucking blind bent kun je zo iets niet verkeerd interpreteren. Maargoed Israel zijn de grootste terroristen.quote:Op zondag 20 juli 2014 08:29 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Die indruk heb ik ook.. beide partijen haten elkaar en malen niet om een paar burgerslachtoffers meer of minder. Dat Israel die tunnels en raketinstallaties weg wil hebben begrijp ik, maar hun manier van optreden zegt mij dat ze geen haar beter zijn dan wat ze bestrijden.
Klopt.. die 4 kinderen was voor mij de druppel eerlijk gezegd. En stel dat ze er niet zeker van waren waar ze op schoten, dan nog was het totaal nutteloos om er een granaat op te mikken. Oorlogsmisdaad.quote:Op zondag 20 juli 2014 15:34 schreef IsaacCuenca het volgende:
Tuurlijk is het doelbewust, kijk enkel al naar die 4 kinderen die op het strand speelden en die ze in zicht hadden, tenzij je fucking blind bent kun je zo iets niet verkeerd interpreteren. Maargoed Israel zijn de grootste terroristen.
Cursusje lezen misschien, "Israel aanvallen" is niet hetzelfde als 'richten op onschuldige burgers'?quote:Op zondag 20 juli 2014 11:31 schreef Karrs het volgende:
[..]
En dit dan?
[..]
Je liegt dus. Mag je je excuses wel even voor aanbieden.
[..]
Jij kunt de statistieken niet interpreteren. Geeft niet, maar doe dan ook niet alsof.
[..]
En dat heet 'projectie'.
Sterkte ermee. Jij en ik zijn uitgepraat.
Alleen met je eerste zin ben ik het met je eens, een relatieve supermacht dat gesubsidieerd wordt tegen een zwak groepje. Maar dan nog zeggen statistieken juist alles, namelijk hoe israel met die supermacht omgaat.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:36 schreef Toofastforyou21 het volgende:
[..]
Statistieken zeggen niks omdat het een ongelijke strijd is!
laat voorop staan dat ik de nederzettingen in Palestijns gebied sterk afkeur.
Draai het eens om, dat Israël dit doet heeft een reden, de bedreiging van Hamas is dermate ernstig dat zij geen andere keus hadden door een grondoffensief op te starten, met name de tunnels zijn een ernstige bedreiging voor de Israëliërs.
Als Israël niet het bezit was van deze zeer geavanceerde wapens was Israël allang van de kaart geveegd, en waren de zogenaamde statistieken zoals ze nu zijn, precies andersom geweest, en waarschijnlijk waren er zelfs nog meer slachtoffers gevallen.
Jij doet het net voor alsof Israël zoveel mogelijk burgerslachtoffers wil maken, dit is niet waar anders waren er nu 100.000 doden geweest.
Ieder conflict is anders, ik weet dat na 3 uitzendingen Afghanistan, heb dat aan de lijven mogen ondervinden hoe het is om tegen een vijand te vechten die op een zeer laffe manier oorlog voert. En dan ga jij claimen de wijsheid in pacht te hebben, soms hebben andere mensen ook een punt ipv dat jij altijd gelijk hebt.
De militaire doelen van Israël liggen in dichtbevolkte woonwijken, waar de burgers moeten blijven van Hamas, dit is geen verzinsel of propaganda, dit is een feit.
Dat zou in ieder geval mooi opruimen als ze dat zouden proberen.quote:Op zondag 20 juli 2014 15:47 schreef Iwanius het volgende:
Ik kan mij er niet meer druk overmaken want...Israel doet al jaren wat zij wil en zolang de USA Israel op allerlei manieren blijft steunen,zal deze bezetting en onderdrukking gewoon doorgaan.
Ik zou er geen traan omlaten als al die Isis of Syriestrijders als ouderwetse kamikazes massaal de grenzen van Israel nu gaan aanvallen om zo voor eens en altijd een einde te maken aan de jarenlange onderukking door de havikken van Israel die al jaren in de regering zitten.
Echt waar haal je het toch iedere keer vandaan, nogmaals weer op geen enkel bewezen feit gebaseerd.quote:Op zondag 20 juli 2014 14:58 schreef klawie het volgende:
Toofastforyou uiteindelijk is binladen niet gepakt wat ze overgens wisten dat die niet gepakt zou worden is het een grotere teringzooi geworden daar een hoop zijn hun dierbaren kwijt en is amerika lkkr thuis waar voor moet ik dankbaar zijn dat je het leven van mensen die hulp nodig hebben kapot hebt gemaakt dat de kleinkind die later om ze opa vraagt te horen krijgt dat die is gedood voor een amerikaanse/nederlandse militair en over 30 jaar een vergeldings actie pleegt?
Maar dat willen ze toch ook? Radicale moslimgroepen willen heel Israel islamitisch maken. Wat Israel ook doet, ze zullen altijs met oprukkende islamisering te maken hebben. De islam verspreidt zich sinds de 7e eeuw vanaf het Arabisch schiereiland over vrijwel alle delen van de wereld (net als het christendom overigens).quote:Op zondag 20 juli 2014 15:47 schreef Iwanius het volgende:
Ik zou er geen traan omlaten als die Isis of Syriestrijders als ouderwetse kamikazes massaal de grenzen van Israel nu gaan aanvallen om zo voor eens en altijd een einde te maken aan de jarenlange onderukking door de havikken van Israel die al jaren in de regering zitten.
Toch zullen de Palestijnen een manier moeten vinden om ervoor te zorgen dat die zogenaamde onderdrukking stopt, en met alle respect dat gaat niet werken met die raketbeschietingen.quote:Op zondag 20 juli 2014 15:55 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Alleen met je eerste zin ben ik het met je eens, een relatieve supermacht dat gesubsidieerd wordt tegen een zwak groepje. Maar dan nog zeggen statistieken juist alles, namelijk hoe israel met die supermacht omgaat.
De bedreiging van Hamas is waar ze zelf voor gezorgd hebben, hadden ze maar niet 47 jaar moeten onderdrukken en moeten bezetten en de eventuele grenzen van 67' moeten accepteren. Boontje komt op zijn loontje.
Israel kan als ze het willen inderdaad de gehele bevolking in 1x uitroeien, maar ze doen het natuurlijk niet in 1x en traag, om het minder te laten opvallen. Er bestaat ook iets namelijk als (wel erkende) oorlogsmisdaden waar misschien wel ingegrepen wordt. Al hoewel je met walgelijke landen als de USA het nooit weet.
Je kunt de situatie niet omdraaien, israel heeft zich gevestigd op Palestijns grondgebied, niet andersom.
Ja gek he dat de doeleinden van Israel in woonwijken liggen, het zou wat zijn als Hamas zo'n gigantisch groot mooi gebouw had waar hun logo opstond had in dat reservaat. Dit is het grootste non-excuus dat israel hanteert. Als je zo graag hamas wilt bestrijden, dan bestrijd je hamas. Dan ga je niet zoveel mogelijk burgerlijke slachtoffers maken, dan infiltreer je maar op de grond en ga je niet met raketten werpen.
Lees je wel wat je zegt?quote:Op zondag 20 juli 2014 16:17 schreef Toofastforyou21 het volgende:
[..]
Toch zullen de Palestijnen een manier moeten vinden om ervoor te zorgen dat die zogenaamde onderdrukking stopt, en met alle respect dat gaat niet werken met die raketbeschietingen.
Het is voor Hamas 10 voor 12, en als zij niet snel in touw willen gaat er inderdaad weinig meer van ze overblijven.
De eerste stap die de Palestijnen moeten zetten is het stoppen met raketbeschietingen en het graven van tunnels.
Israël moet stoppen met het bouwen van illegale nederzettingen in Palestijns gebied, en het land van de Palestijnen teruggeven, maar dat geeft de Palestijnen en Hamas niet het recht terroristische aanslagen proberen te plegen op Israëlische burgerdoelen, Israël pikt dit niet dat blijkt wel uit het grondoffensief wat nu gestart is, als Hamas zich aan het staakt het vuren had gehouden, konden beide partijen rustig aan terug aan de tafel om te komen tot een akkoord.
Zeker in het belang van de Palestijnen is dat er zo snel mogelijk een staakt het vuren komt, zodat er niet nog meer doden en gewonden vallen, hoe langer zij doorgaan met het voorbereiden van terroristische aanvallen op Israël en raketbeschietingen, des te sneller komt de totale vernietiging van Palestina dichterbij, men zal zich erbij neer moeten leggen dat Israël gewoon veel sterker is en blijft.
Niet in het belang van Israël, wel in het belang van Palestina en daar is alles mee gezegd.
Ik lees heel goed wat ik zeg, Hamas is niet alleen door Israël gelabeld als terroristische organisatie, ook door Amerika en Europa.quote:Op zondag 20 juli 2014 16:35 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Lees je wel wat je zegt?
Hamas is in de jaren 90 als een terreurorganisatie door israel gelabeld, israel wilt helemaal niet praten met hamas. Israel wilt helemaal niet met Palestijnen praten, ze geven ze geen recht van praten, israel wilt blijven onderdrukken, dit is de IDEALE positie voor ze. Zo kunnen ze blijven koloniseren en hun zionistische droom waarmaken. En dit alles wordt gesubsidieerd door een USA. Dit conflict is niet zo makkelijk als 'even met zijn allen gezellig rondom de tafel praten'.
Er is zeker belang voor een staakt-het-vuren voor Palestina, dat snapt elke weldenkende mens. Alles beter dan de huidige omstandigheden. Maar het idiosyncratische Israel heeft de tijd van zijn leven. De omstandigheden culmineren geen staakt-het-vuren, er is nooit een staakt het vuren geweest. Wat jij probeert te insinueren is een periode ZONDER terugvechten van de Palestijnen. Het gebied palestina is opgedeeld in een 90-10 ratio, terwijl de Palestijnen het al niet eens waren met de verdeling van '48 waar de joden een groter deel toegewezen kregen en de israeliers die alsmaar gretig werden en niet accepteerden dat de Palestijnen het kleine gebied niet wilden delen.
'Het land van palestina' teruggeven ben ik volledig met je eens, maargoed jij en ik weten dat israel dat nooit zal gaan doen. Waar moeten ze dan heen?
Zieke opmerking, hoeveel Joden zijn er in WO2 vermoord ? jij heb lekker opgelet bij de geschiedenislessen blijkt wel.quote:Op zondag 20 juli 2014 16:45 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
The Israeli Army Bombed and Destroyed Gaza's Only Rehab Hospital
El-Wafa hospital was targeted and destroyed even though Israel itself admits there were no weapons inside of the facility.
Het land Israël is bijna niet te verwarren met Nazi Duitsland tijdens WO2.
Vriend, reageer eens niet zo verdomd selectief.quote:Op zondag 20 juli 2014 16:46 schreef Toofastforyou21 het volgende:
[..]
Ik lees heel goed wat ik zeg, Hamas is niet alleen door Israël gelabeld als terroristische organisatie, ook door Amerika en Europa.
Waar ze heen moeten ? ik heb geen idee, Israël gaat dit nooit opgeven dat weten we allebei, Israël is aan de winnende hand en zal uiteindelijk overwinnen, daar hoef je geen raketgeleerde voor te zijn om dat in te zien toch?
Als ik of jij de oplossing zouden weten, hadden wij komend jaar de Nobelprijs voor de vrede gewonnen, dus dat antwoord moet ik je schuldig blijven, dat dit moet stoppen ? Ja, zo snel mogelijk, voor de kinderen in Palestina die hier niks aan kunnen doen.
Gadverdammequote:Op zondag 20 juli 2014 16:45 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
The Israeli Army Bombed and Destroyed Gaza's Only Rehab Hospital
El-Wafa hospital was targeted and destroyed even though Israel itself admits there were no weapons inside of the facility.
Het land Israël is bijna niet te verwarren met Nazi Duitsland tijdens WO2.
Ik kijk verder dan mijn neus lang is, ik ben geen Israëliër, ik ben Nederlands - Amerikaans.quote:Op zondag 20 juli 2014 16:49 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Vriend, reageer eens niet zo verdomd selectief.![]()
Ik snap dat je israel wilt blijven steunen omdat je ervandaan komt, maar je moet verder kijken dan je neus lang is, en dat kan confronterend zijn.
Ow en ik ben ook niet Joods als je dat soms denkt.quote:Op zondag 20 juli 2014 16:49 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Vriend, reageer eens niet zo verdomd selectief.![]()
Ik snap dat je israel wilt blijven steunen omdat je ervandaan komt, maar je moet verder kijken dan je neus lang is, en dat kan confronterend zijn.
Heb je zelf bericht gelezen?quote:Op zondag 20 juli 2014 16:47 schreef Toofastforyou21 het volgende:
[..]
Zieke opmerking, hoeveel Joden zijn er in WO2 vermoord ? jij heb lekker opgelet bij de geschiedenislessen blijkt wel.
Ja jij schijnbaar niet, anders zou je die mega domme vergelijking wel achterwege laten, dit is wat er in een oorlog gebeurd, dat is vreselijk maar wel de realiteit.quote:Op zondag 20 juli 2014 16:52 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Heb je zelf bericht gelezen?
Onzin. Puur en alleen om de Taliban dwars te zitten en een puppet-regime te installeren. Niet meer, niet minder.quote:Op zondag 20 juli 2014 16:08 schreef Toofastforyou21 het volgende:
- puur en alleen om de onschuldige burger te helpen
- met als doel de veiligheid voor de burgerbevolking te waarborgen
Ze zijn voor niks gestorven.quote:- waarvan een aantal maten van mij
- respectloos om zo te praten over het werk van hen afgelopen jaren
Ik heb het gelezen+reacties.quote:Op zondag 20 juli 2014 16:56 schreef Toofastforyou21 het volgende:
[..]
Ja jij schijnbaar niet, anders zou je die mega domme vergelijking wel achterwege laten, dit is wat er in een oorlog gebeurd, dat is vreselijk maar wel de realiteit.
Vlak de Palestijnen niet uit.quote:Op zondag 20 juli 2014 16:59 schreef IsaacCuenca het volgende:
Onder het mom van 'dit is nou wat eenmaal gebeurt in een oorlog, vreselijk maar de realiteit' kunnen we alle oorlogsmisdaden van de bezetter israel goedkeuren.
Sjongejongejongejonge.
Niet mee eens.. Dat Israel die raketbeschietingen wil stoppen is logisch, maar ze laten zien totaal onverschillig te staan ten opzichte van burgerslachtoffers.. het interesseert ze werkelijk geen reet. Vind het bijna fascistisch dat optreden.quote:Op zondag 20 juli 2014 16:56 schreef Toofastforyou21 het volgende:
[..]
Ja jij schijnbaar niet, anders zou je die mega domme vergelijking wel achterwege laten, dit is wat er in een oorlog gebeurd, dat is vreselijk maar wel de realiteit.
quote:So much for the "surgical" targeting of Hamas targets. The world body needs to come down hard on Israel for their continuing to flaunt world laws and their continuing holocaust against the Palestinians.
Noem het maar nazistisch.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:02 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Niet mee eens.. Dat Israel die raketbeschietingen wil stoppen is logisch, maar ze laten zien totaal onverschillig te staan ten opzichte van burgerslachtoffers.. het interesseert ze werkelijk geen reet. Vind het bijna fascistisch dat optreden.
En hoe komt dat ?quote:Op zondag 20 juli 2014 17:03 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
2 joodse burgers omgekomen en een paar militairen.. woww wat misdadig
Ik zeg niet dat de Palestijnen en Hamas onschuldig zijn, dat zijn ze zeker niet. Maar Israel is nu bezig met misdadige oorlogsvoering.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:04 schreef Toofastforyou21 het volgende:
[..]
En hoe komt dat ?
Iron Dome ?
Fatsoenlijke defensie ?
Tunnels die op dit moment worden vernietigd ?
Israël zijn de beschietingen met raketten en de pogingen tot terroristische aanslagen dermate zat dat er nu gebeurd wat er gebeurd, dat kun je Israël niet aanrekenen, Hamas vraagt er om, dit had iedereen van te voren kunnen bedenken.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:07 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat de Palestijnen en Hamas onschuldig zijn, dat zijn ze zeker niet. Maar Israel is nu bezig met misdadige oorlogsvoering.
Dat Hamas de aanstichter is kan wel zo zijn, maar wat Israel doet is toch buiten proporties joh.. ik was vroeger pro-Israel, herinner me nog dat mijn pa zat te schelden voor de tv als ze op het nieuws weer eens negatief over Israel berichtten. Maar inmiddels ben ik wijzer en zie ik in wat een arrogant en misdadig regime Israel eigenlijk heeft.. nederzettingen bouwen op Westelijke Jordaanoever.. jarenlang stelselmatig Palestijnen onderdrukken en pesten (door afsluiten van elektriciteit en dat soort grappen).. echt een klote landquote:Op zondag 20 juli 2014 17:09 schreef Toofastforyou21 het volgende:
[..]
Israël zijn de beschietingen met raketten en de pogingen tot terroristische aanslagen dermate zat dat er nu gebeurd wat er gebeurd, dat kun je Israël niet aanrekenen, Hamas vraagt er om, dit had iedereen van te voren kunnen bedenken.
Ik dacht dat ze in Gaza bewoners waarschuwden? Telefoontjes pleegden? Flyers rondstrooiden?quote:Op zondag 20 juli 2014 17:02 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Niet mee eens.. Dat Israel die raketbeschietingen wil stoppen is logisch, maar ze laten zien totaal onverschillig te staan ten opzichte van burgerslachtoffers.. het interesseert ze werkelijk geen reet. Vind het bijna fascistisch dat optreden.
Kennelijk niet goed genoeg.. die 4 kleine jochies die een bom op zich kregen kregen ook niet eerst een flyer.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:31 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze in Gaza bewoners waarschuwden? Telefoontjes pleegden? Flyers rondstrooiden?
Aah, het gaat specifiek over die 4, dat wist ik niet.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:32 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Kennelijk niet goed genoeg.. die 4 kleine jochies die een bom op zich kregen kregen ook niet eerst een flyer.
Nee.. ik weet dat Israel vaak wel vooraf waarschuwt waar ze gaan bombarderen, maar gezien het grote aantal burgerslachtoffers lijkt het me aannemelijk dat ze dat nu niet doen.. en als ze het wel doen dan doen ze het vast niet erg zorgvuldigquote:Op zondag 20 juli 2014 17:33 schreef pfaf het volgende:
[..]
Aah, het gaat specifiek over die 4, dat wist ik niet.
Laat Israel eerst eens bewijzen dat de daders achter de dood van de drie kolonistische jongens bij Hamas zitten.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:12 schreef Pleun2011 het volgende:
Dat Hamas de aanstichter is kan wel zo zijn
De strijdgroepen in Gaza zijn overduidelijk sterker geworden, zowel in taktiek als wapens. Kan mij niet herinneren dat 2 jaar geleden de Israeli death toll zo hoog stond aan het begin van het grondoffensief. Maar kan het fout hebben. Daarnaast houdt Israel afentoe mediastilte over de doden en gewonden om de vijand niet teveel in de kaart te spelen.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:40 schreef Intellectueel het volgende:
13 Israelische soldaten omgekomen tijdens gevechten gisteren:
http://www.jpost.com/Oper(...)illed-in-Gaza-363528
Sterker, maar ook meer gedetermineerd. In 2008, tijdens Operatie Cast Lead, schitterden Hamas-strijders nog in het verlaten van de frontlinie, angstig om direct IDF-troepen te confronteren.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:43 schreef Aloulou het volgende:
De strijdgroepen in Gaza zijn overduidelijk sterker geworden, zowel in taktiek als wapens. Kan mij niet herinneren dat 2 jaar geleden de Israeli death toll zo hoog stond aan het begin van het grondoffensief. Maar kan het fout hebben. Daarnaast houdt Israel afentoe mediastilte over de doden en gewonden om de vijand niet teveel in de kaart te spelen.
Daar heb je gelijk in maar het gaat ook om meer dan 1700 raketten die in korte tijd op Israel zijn afgevuurd.. kan me voorstellen dat je dat op een gegeven moment zat bentquote:Op zondag 20 juli 2014 17:39 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Laat Israel eerst eens bewijzen dat de daders achter de dood van de drie kolonistische jongens bij Hamas zitten.
Absoluut. Maar het is mijn overtuiging dat er weldegelijk in de Gaza-kwestie een blijvender staaks-het-vuren kan worden afgekondigd en beide partijen als ze echt willen zich wel daarin kunnen vinden. Uiteindelijk wilt Hamas hier wat uit en Israel ook. En het is niet zo complex als een eventuele Palestijnse staat waar je over toekomstige grenzen moet gaan praten en wie welk stuk land krijgt. Hamas is zoals Israel in het huidige conflict gewoon mee te praten, ze hebben duidelijke voorwaarden en doelen en die in hun voorstel voor staakt-het-vuren naar voren zijn geschoven. Alleen dat hoor je weinig tot niet in de Nederlandse media, wat opmerkelijk is. Je zou toch zeggen dat je als journaal of journalist moet rapporteren wat in ieder geval beide partijen precies voorstellen om de crisis op te lossen, en dus ook Hamas. Vervolgens kunnen Israel en Hamas dat via Egypte bijv uit onderhandelen.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:47 schreef Pleun2011 het volgende:
Daar heb je gelijk in maar het gaat ook om meer dan 1700 raketten die in korte tijd op Israel zijn afgevuurd.. kan me voorstellen dat je dat op een gegeven moment zat bent
Dat praten ze jou aan dat ze worden onderdrukt maar ontertussen hebben jullie er een groter terungzooi van gemaakt dan dat het was je zegt dat er taliban is gesneuveld maar waarom heb je het niet over de onschuldige burer die zijn gesneuveld door de jou 'maten'quote:Op zondag 20 juli 2014 16:08 schreef Toofastforyou21 het volgende:
[..]
Echt waar haal je het toch iedere keer vandaan, nogmaals weer op geen enkel bewezen feit gebaseerd.
Je neemt continue het woord '' onderdrukking '' in acht met betrekking tot Palestina, maar wat denk jij wat er door de Taliban gebeurd in Afghanistan ? De onschuldige burger in Afghanistan is daar de dupe van, en daar heeft onder meer Nederland een poging gedaan die mensen te helpen met onder meer veiligheid en medische ondersteuning.
De normale burger is daar beschermd door onder andere de Nederlandse troepenmacht, er is heel veel gedaan aan ontwikkelingshulp: het bouwen van ziekenhuizen, het trainen van Afghaanse politie en leger, puur en alleen om de onschuldige burger te helpen, niet om ze moedwillig te komen vermoorden wat jij aanhaalt met het belachelijke verhaaltje van het kleinkind en zijn opa.
Het Korps commandotroepen en het Korps mariniers hebben ook gevechten gehad met de Taliban inderdaad, en daar zijn ook Taliban door gesneuveld ja, met als doel de veiligheid voor de burgerbevolking te waarborgen.
Aan jou het verzoek om te stoppen met liegen en onzin te verkondigen, dit is namelijk een minachting voor de 26 gesneuvelde Nederlandse militairen, waarvan een aantal maten van mij.
Ook naar de familie van deze militairen is het respectloos om zo te praten over het werk van hen afgelopen jaren, je zou beter moeten weten of je had beter op moeten letten op school pannenkoek.
Ik heb juist begrepen dat Hamas tot nu toe alle pogingen om tot een staakt het vuren te komen heeft afgewezen.. niet dat alles wat in de media komt ook waar is.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:53 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Absoluut. Maar het is mijn overtuiging dat er weldegelijk in de Gaza-kwestie een blijvender staaks-het-vuren kan worden afgekondigd en beide partijen als ze echt willen zich wel daarin kunnen vinden. Uiteindelijk wilt Hamas hier wat uit en Israel ook. En het is niet zo complex als een eventuele Palestijnse staat waar je over toekomstige grenzen moet gaan praten en wie welk stuk land krijgt. Hamas is zoals Israel in het huidige conflict gewoon mee te praten, ze hebben duidelijke voorwaarden en doelen en die in hun voorstel voor staakt-het-vuren naar voren zijn geschoven. Alleen dat hoor je weinig tot niet in de Nederlandse media, wat opmerkelijk is. Je zou toch zeggen dat je als journaal of journalist moet rapporteren wat in ieder geval beide partijen precies voorstellen om de crisis op te lossen, en dus ook Hamas. Vervolgens kunnen Israel en Hamas dat via Egypte bijv uit onderhandelen.
Israel is de aanstichter, hamas is een terugvechter. Voor de rest heb je gelijk.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:12 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat Hamas de aanstichter is kan wel zo zijn, maar wat Israel doet is toch buiten proporties joh.. ik was vroeger pro-Israel, herinner me nog dat mijn pa zat te schelden voor de tv als ze op het nieuws weer eens negatief over Israel berichtten. Maar inmiddels ben ik wijzer en zie ik in wat een arrogant en misdadig regime Israel eigenlijk heeft.. nederzettingen bouwen op Westelijke Jordaanoever.. jarenlang stelselmatig Palestijnen onderdrukken en pesten (door afsluiten van elektriciteit en dat soort grappen).. echt een klote land
Dat klopt dus niet helemaal. Ik ben hier niet de woordvoerder van Hamas maar het valt mij op dat de Nederlandse media niet duidelijk naar voren brengt wat het voorstel tot staak-het-vuren is van Hamas. En dat is zeer slechte journalistiek. Men stelt slechts dat het voorstel van Egypte wat ook Israel accepteerde is geweigerd door Hamas en het daarmee ophoudt. Je moet wel op zijn minst naar voren brengen welke voorstellen beide partijen wél opperen om de crisis te beeindigen:quote:Op zondag 20 juli 2014 17:55 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik heb juist begrepen dat Hamas tot nu toe alle pogingen om tot een staakt het vuren te komen heeft afgewezen.. niet dat alles wat in de media komt ook waar is.
Echt hequote:Op zondag 20 juli 2014 17:43 schreef johnson555 het volgende:
wel grappig ze worden gewaarschuwd , waar moeten ze heen alles is geblokkeerd![]()
stukje vanaf 1:30 is een goeie
Volgens mij zijn er bij de laatste incursie een stuk of vijf Israëlische slachtoffers gevallen. Maar toen waren de gevechten ook minder zwaar, vergeleken met nu in bijv Shuja'iyya.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:43 schreef Aloulou het volgende:
[..]
De strijdgroepen in Gaza zijn overduidelijk sterker geworden, zowel in taktiek als wapens. Kan mij niet herinneren dat 2 jaar geleden de Israeli death toll zo hoog stond aan het begin van het grondoffensief. Maar kan het fout hebben. Daarnaast houdt Israel afentoe mediastilte over de doden en gewonden om de vijand niet teveel in de kaart te spelen.
Israel wilt niet met hamas praten, hebben ze zelf gezegd, eens een terreurorganisatie altijd een terreurorganisatie is hun claim. Israel zit momenteel in de wolken, die willen blijven koloniseren, die gaan niks teruggeven aan Palestina en staan ook niet open voor eventuele onderhandelingen. En de ratio (90-10) waar het land zich in verhoudt zal degene met de 10% nooit accepteren. (en de overige omstandigheden natuurlijk ook niet, maar dat hoef ik jou niet te vertellen)quote:Op zondag 20 juli 2014 17:53 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Absoluut. Maar het is mijn overtuiging dat er weldegelijk in de Gaza-kwestie een blijvender staaks-het-vuren kan worden afgekondigd en beide partijen als ze echt willen zich wel daarin kunnen vinden. Uiteindelijk wilt Hamas hier wat uit en Israel ook. En het is niet zo complex als een eventuele Palestijnse staat waar je over toekomstige grenzen moet gaan praten en wie welk stuk land krijgt. Hamas is zoals Israel in het huidige conflict gewoon mee te praten, ze hebben duidelijke voorwaarden en doelen en die in hun voorstel voor staakt-het-vuren naar voren zijn geschoven. Alleen dat hoor je weinig tot niet in de Nederlandse media, wat opmerkelijk is. Je zou toch zeggen dat je als journaal of journalist moet rapporteren wat in ieder geval beide partijen precies voorstellen om de crisis op te lossen, en dus ook Hamas. Vervolgens kunnen Israel en Hamas dat via Egypte bijv uit onderhandelen.
Nederlandse berichtgeving is pro-israel en dan met name de NOS.quote:Op zondag 20 juli 2014 18:01 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Dat klopt dus niet helemaal. Ik ben hier niet de woordvoerder van Hamas maar het valt mij op dat de Nederlandse media niet duidelijk naar voren brengt wat het voorstel tot staak-het-vuren is van Hamas. En dat is zeer slechte journalistiek. Men stelt slechts dat het voorstel van Egypte wat ook Israel accepteerde is geweigerd door Hamas en het daarmee ophoudt. Je moet wel op zijn minst naar voren brengen welke voorstellen beide partijen wél opperen om de crisis te beeindigen:
Ook heeft Hamas een staakt-het-vuren voor 10 jaar voorgesteld met zeven punten om aan te toe te komen.
Jep!quote:Op zondag 20 juli 2014 18:10 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Nederlandse berichtgeving is pro-israel en dan met name de NOS.
Klopt, volgens Le Figaro zijn er 15 IDF-soldaten omgekomen bij gevechten in Shuja'iyya afgelopen 24 uur.quote:Op zondag 20 juli 2014 18:06 schreef Nibb-it het volgende:
Volgens mij zijn er bij de laatste incursie een stuk of vijf Israëlische slachtoffers gevallen. Maar toen waren de gevechten ook minder zwaar, vergeleken met nu in bijv Shuja'iyya.
quote:Israeli soldiers killed in Shejaiya: report
BEIRUT: About fifteen soldiers from the elite Israeli Golani Force were killed in fighting last night in the Gaza district of Shejaiya, French daily Le Figaro reported Sunday.
Le Figaro said about 15 soldiers were killed during clashes with Hamas guerillas, where Sagger missiles were used. The commander of one of the infantry brigade’s battalions sustained wounds during the operation, the report said.
Sources told Le Figaro that Saturday night was “one of the deadliest in years for the Israeli army.”
Over 60 Palestinians were killed on Sunday by Israeli shelling of the Gaza neighborhood of Shejaiya, where bodies were strewn in the street and thousands fled to safer areas for shelter.
The Daily Star :: Lebanon News
En daar hebben ze gelijk in. Hamas gebruikt burgers om raketten te beschermen zodat Israel in een negatief daglicht komt te staan in de internationale media. Daarnaast beginnen zij elke keer met het afvuren van raketten, waarna Israel (terecht) terugschiet. Als Hamas stopt met vuren, stopt Israel ook en kan er gepraat worden.quote:Op zondag 20 juli 2014 18:07 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Israel wilt niet met hamas praten, hebben ze zelf gezegd, eens een terreurorganisatie altijd een terreurorganisatie is hun claim.
quote:Mads Gilbert
Sunday, 20 July 2014 11:06
Dearest friends,
The last night was extreme. The "ground invasion" of Gaza resulted in scores and carloads with maimed, torn apart, bleeding, shivering, dying - all sorts of injured Palestinians, all ages, all civilians, all innocent.
The heroes in the ambulances and in all of Gaza's hospitals are working 12-24 hour shifts, grey from fatigue and inhuman workloads (without payment all in Shifa for the last 4 months), they care, triage, try to understand the incomprehensible chaos of bodies, sizes, limbs, walking, not walking, breathing, not breathing, bleeding, not bleeding humans. HUMANS!
Now, once more treated like animals by "the most moral army in the world" (sic!).
My respect for the wounded is endless, in their contained determination in the midst of pain, agony and shock; my admiration for the staff and volunteers is endless, my closeness to the Palestinian "sumud" gives me strength, although in glimpses I just want to scream, hold someone tight, cry, smell the skin and hair of the warm child, covered in blood, protect ourselves in an endless embrace - but we cannot afford that, nor can they.
Ashy grey faces - Oh NO! Not one more load of tens of maimed and bleeding, we still have lakes of blood on the floor in the ER, piles of dripping, blood-soaked bandages to clear out - oh - the cleaners, everywhere, swiftly shovelling the blood and discarded tissues, hair, clothes,cannulas - the leftovers from death - all taken away ... to be prepared again, to be repeated all over. More then 100 cases came to Shifa in the last 24 hrs. Enough for a large well trained hospital with everything, but here - almost nothing: no electricity, water, disposables, drugs, OR-tables, instruments, monitors - all rusted and as if taken from museums of yesterday's hospitals. But they do not complain, these heroes. They get on with it, like warriors, head on, enormously resolute.
And as I write these words to you, alone, on a bed, my tears flow, the warm but useless tears of pain and grief, of anger and fear. This is not happening!
An then, just now, the orchestra of the Israeli war-machine starts its gruesome symphony again, just now: salvos of artillery from the navy boats just down on the shores, the roaring F16, the sickening drones (Arabic 'Zennanis', the hummers), and the cluttering Apaches. So much made in and paid by the US.
Mr. Obama - do you have a heart?
I invite you - spend one night - just one night - with us in Shifa. Disguised as a cleaner, maybe.
I am convinced, 100%, it would change history.
Nobody with a heart AND power could ever walk away from a night in Shifa without being determined to end the slaughter of the Palestinian people.
But the heartless and merciless have done their calculations and planned another "dahyia" onslaught on Gaza.
The rivers of blood will keep running the coming night. I can hear they have tuned their instruments of death.
Please. Do what you can. This, THIS cannot continue.
Mads Gilbert MD PhD
Professor and Clinical Head
Clinic of Emergency Medicine
University Hospital of North Norway
BRON:
http://www.middleeastmoni(...)y-a-norwegian-doctor
Altijd ook weer hetzelfde argument he.quote:Op zondag 20 juli 2014 18:16 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
En daar hebben ze gelijk in. Hamas gebruikt burgers om raketten te beschermen zodat Israel in een negatief daglicht komt te staan in de internationale media. Daarnaast beginnen zij elke keer met het afvuren van raketten, waarna Israel (terecht) terugschiet.
Je kan inderdaad wat over de handelswijze van Israel zeggen, maar Hamas is nog veel en veel erger. Gewoon terroristen.
Ooit waren ze volgens mij dicht bij vrede.. in de tijd van Rabin. Die werd vermoord door een joodse extremist en sindsdien wordt het conflict in stand gehouden door extremisten van beide partijen. Hamas beschouw ik ook als een terroristische organisatie, maar Israel is vele malen sterker en machtiger en zou verstandiger kunnen opereren. Dat doen ze niet.. altijd is het oog om oog, tand om tand. Walgelijke mentaliteit. Van beide partijen, maar ik reken het Israel zwaarder aan. Net als bij Poetin en Obama zie je bij Israel de arrogantie van de macht.. en als je sterker bent dan de ander, waarom zou je dan water bij de wijn doen en je gezonde verstand gebruiken? Klootzakken.quote:Op zondag 20 juli 2014 18:16 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Je kan inderdaad wat over de handelswijze van Israel zeggen, maar Hamas is nog veel en veel erger. Gewoon terroristen.
Mooi artikel. Weerspiegelt hoe walgelijk en slecht Israel (en de USA) is.quote:Op zondag 20 juli 2014 18:19 schreef Clashy het volgende:
Artikel van een Noorweegse arts in Gaza
[..]
Zoals ik al zei is Hamas hier zelf verantwoordelijk voor. Ze kunnen het zelf stoppen door op te houden met vuren en tunnels te graven.quote:Op zondag 20 juli 2014 18:21 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Altijd ook weer hetzelfde argument he.
Hamas gebruikt geen burgers, hamas zit tussen burgers in. Waar moeten ze zich anders vestigen in een onderdrukte reservaat? Ze hebben niet een superpositie zoals hun agressor.
Hamas heeft duidelijke rationele eisen gesteld, waar israel geen reactie opgeeft en niet op ingaat. Wat blijf je dan doen om te vechten tegen de onderdrukking?
En nee israel is 100x erger. Als jij het bewust vermoorden van kinderen, opblazen van ziekenhuizen en onschuldige burgers vermoorden t.o.v de soldaten die hamas momenteel doodmaakt minder erg vindt ben je gewoon ontspoord.
Ze moeten wel. Heb je weleens op de kaart gekeken? Ze zijn omgeven door vijanden. Een beetje toegeven leidt alleen maar tot erkenning van zwakte en is het hek van de dam. Wat versta je trouwens onder verstandig opereren als er continu raketten op je land worden gevuurd?quote:Op zondag 20 juli 2014 18:22 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ooit waren ze volgens mij dicht bij vrede.. in de tijd van Rabin. Die werd vermoord door een joodse extremist en sindsdien wordt het conflict in stand gehouden door extremisten van beide partijen. Hamas beschouw ik ook als een terroristische organisatie, maar Israel is vele malen sterker en machtiger en zou verstandiger kunnen opereren. Dat doen ze niet.. altijd is het oog om oog, tand om tand. Walgelijke mentaliteit. Van beide partijen, maar ik reken het Israel zwaarder aan. Net als bij Poetin en Obama zie je bij Israel de arrogantie van de macht.. en als je sterker bent dan de ander, waarom zou je dan water bij de wijn doen en je gezonde verstand gebruiken? Klootzakken.
Die tunnels zijn helaas ook nodig om voedsel en andere noodzakelijke goederen over de grens te krijgen, anders zouden de Palestijnen helemaal geen leven hebben.. met dank aan de Israeli'squote:Op zondag 20 juli 2014 18:26 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Zoals ik al zei is Hamas hier zelf verantwoordelijk voor. Ze kunnen het zelf stoppen door op te houden met vuren en tunnels te graven.
Iedereen weet dat Hamas dat nooit voor elkaar zou kunnen krijgen. Waarom ze dan die raketten afschieten weet ik ook niet.. erg slim is het niet. Een kat in het nauw maakt rare sprongen.quote:Wat heeft Israel eraan om burgers te vermoorden? Zij weten ook dat dat leidt tot internationale druk. Hamas daarentegen wil het complete Israelische volk vermoorden als zij daartoe in staat zouden zijn. Wie is er dan fout?
Ik bedoel tunnels die Israel inleiden, niet die naar Egypte. Die naar Israel gebruiken ze om op alles te schieten wat maar Israeli is om vervolgens weer een tunnel in te duiken. Over laffe tactieken gesproken.quote:Op zondag 20 juli 2014 18:29 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Die tunnels zijn helaas ook nodig om voedsel en andere noodzakelijke goederen over de grens te krijgen, anders zouden de Palestijnen helemaal geen leven hebben.. met dank aan de Israeli's
Zij hebben geen tanks om zich in te verschuilen. Het is maar wat je laf noemt...quote:Op zondag 20 juli 2014 18:31 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Ik bedoel tunnels die Israel inleiden, niet die naar Egypte. Die naar Israel gebruiken ze om op alles te schieten wat maar Israeli is om vervolgens weer een tunnel in te duiken. Over laffe tactieken gesproken.
Niet mee eens.. Als Israel de Palestijnen hun eigen land geeft, zouden ze er niet zwakker op worden. Amerika is er toch altijd om hen te steunen. Geen enkel Arabisch land kan tegen Israel op, ook niet gezamenlijk.. de Arabische wereld is zwak.quote:Op zondag 20 juli 2014 18:28 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Ze moeten wel. Heb je weleens op de kaart gekeken? Ze zijn omgeven door vijanden. Een beetje toegeven leidt alleen maar tot erkenning van zwakte en is het hek van de dam.
Die raketten uit de lucht schieten en een kleinschalige operatie om tunnels en lanceerplekken te vernietigen.. maar nu loopt het een beetje uit de hand volgens mij. Verstandig zou ook zijn om te stoppen met die nederzettingen en Palestijnen niet de hele tijd dwars te zitten.quote:Wat versta je trouwens onder verstandig opereren als er continu raketten op je land worden gevuurd?
Zolang de onderdrukking er is, de afhankelijkheid van hun bezetter, het handelsembargo, en het niet ingaan op de vreedzame alternatieven vd Palestijnen, is gaan ze niet stoppen. Zo simpel is het, misschien niet al te slim van Hamas, maar stilstaan en de teistering van het eigen volk aanzien is al helemaal niet slim.quote:Op zondag 20 juli 2014 18:26 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Zoals ik al zei is Hamas hier zelf verantwoordelijk voor. Ze kunnen het zelf stoppen door op te houden met vuren en tunnels te graven.
Wat heeft Israel eraan om burgers te vermoorden? Zij weten ook dat dat leidt tot internationale druk. Hamas daarentegen wil het complete Israelische volk vermoorden als zij daartoe in staat zouden zijn. Wie is er dan fout?
Daarnaast keur jij in je post indirect dus het gebruik van geweld goed, door te stellen dat Hamas geen andere keus heeft. Dit maakt je argument meteen al niet serieus te nemen en ben JIJ diegene die ontspoord is.
Ridding the world of Palestinians, one at a time.quote:Op zondag 20 juli 2014 18:34 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Israël heeft er alles aan om burgers te doden, hoe minder Palestijnen, hoe gunstiger het is voor hun zionistische droom. Kunnen ze makkelijker koloniseren. Er is geen internationale druk, hou op joh, alle grote machten financieren hun oorlogsmisdaden.
Mijn indruk is ook dat Israel altijd door zal blijven gaan met koloniseren en dat de meeste joden dit ook belangrijker vinden dan vrede.. simpelweg omdat ze toch sterker zijn dan de Palestijnen en hen een minderwaardig volk vinden.quote:Op zondag 20 juli 2014 18:34 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Zolang de onderdrukking er is, de afhankelijkheid van hun bezetter, het handelsembargo, en het niet ingaan op de vreedzame alternatieven vd Palestijnen, is gaan ze niet stoppen. Zo simpel is het, misschien niet al te slim van Hamas, maar stilstaan en de teistering van het eigen volk aanzien is al helemaal niet slim.
Israël heeft er alles aan om burgers te doden, hoe minder Palestijnen, hoe gunstiger het is voor hun zionistische droom. Kunnen ze makkelijker koloniseren. Er is geen internationale druk, hou op joh, alle grote machten financieren hun oorlogsmisdaden.
Exact.quote:Op zondag 20 juli 2014 18:40 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Mijn indruk is ook dat Israel altijd door zal blijven gaan met koloniseren en dat de meeste joden dit ook belangrijker vinden dan vrede.. simpelweg omdat ze toch sterker zijn dan de Palestijnen en hen een minderwaardig volk vinden.
De Joden!quote:Op zondag 20 juli 2014 18:41 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Exact.
Er is maar 1 slechte partij in dit conflict.
Ashfin Ellian is een ultrarechtse malloot die een wrok heeft gekregen op de islam na het vluchten uit Iran , en dat moet hij ook weerspiegelen hierin. Niemand met een rationeel verstand neemt die man serieus.quote:Op zondag 20 juli 2014 18:45 schreef Pleun2011 het volgende:
Dat Elsevier is ook maar een rechts blaadje eigenlijk.. column van Isfan Elian die nogal eenzijdig pro-Israel is.. en daaronder allemaal instemmende reacties van rechtse medestanders.
http://www.elsevier.nl/Bu(...)ver-Israel-1562708W/
Ah dat wist ik niet.. het verbaasde me al dat een Iraniër pro-Israel is. Hij is ook hypocriet, want de moord op de 3 joodse jongens noemt hij 'beestachtig', terwijl de moord op de Palestijnse jongen alleen 'moord' wordt genoemd, terwijl die knul werd overgoten met benzine.quote:Op zondag 20 juli 2014 18:49 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Ashfin Ellian is een ultrarechtse malloot die een wrok heeft gekregen op de islam na het vluchten uit Iran , en dat moet hij ook weerspiegelen hierin. Niemand met een rationeel verstand neemt die man serieus.
Die jongen werd niet alleen overgoten met benzine, die jongen moest geforceerd een liter benzine drinken. Zodat op het moment dat ze hem in de fik staken hij van binnenuit ontplofte.quote:Op zondag 20 juli 2014 18:51 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ah dat wist ik niet.. het verbaasde me al dat een Iraniër pro-Israel is. Hij is ook hypocriet, want de moord op de 3 joodse jongens noemt hij 'beestachtig', terwijl de moord op de Palestijnse jongen alleen 'moord' wordt genoemd, terwijl die knul werd overgoten met benzine.
quote:Op zondag 20 juli 2014 18:56 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Die jongen werd niet alleen overgoten met benzine, die jongen moest geforceerd een liter benzine drinken. Zodat op het moment dat ze hem in de fik staken hij van binnenuit ontplofte.
Die moorden zijn niet eens bevestigd door Hamas gepleegd te zijn, daar gaat israel maar weer meteen van uit, kunnen ze weer wat onschuldige burgertjes doden.
quote:Op zondag 20 juli 2014 19:01 schreef havanagila het volgende:
Hij van binnen uit ontplofte? Droom lekker verder, zo werkt het niet.
Overigens, de Israëlische daders zijn gewoon netjes opgepakt en in de bajes gegooid, waar Hamas totaal geen actie ondernam en afwachtte tot het IDF het heft in handen nam. Met alle escalatie als gevolg. Maar goed, leg alle schuld en verantwoordelijkheid gerust bij 1 partij.
Van de Palestijnse autoriteiten hoor je niks m.b.t. de omgekomen Israelische kinderen.quote:Ministry of Defense recognizes Muhammed Abu Khdeir as victim of terror
17 Jul 2014
The decision was made as a result of the indictment brought today against the defendants in the murder of the youth.
Muhammad Abu Khdeir
The Ministry of Defense a short while ago, today (Thursday, 17 July 2014), recognized the murder of Muhammed Abu Khdeir from Shuafat as a terrorist attack, and has decided to recognize him as a victim of terrorism.
The decision was made as a result of the indictment brought today against the defendants in the murder of the youth, and the findings from the investigation which point to the nationalistic motive of his murder.
Hyperbolen, leer ze kennen. Zijn maag ontplofte.quote:Op zondag 20 juli 2014 19:01 schreef havanagila het volgende:
Hij van binnen uit ontplofte? Droom lekker verder, zo werkt het niet.
Overigens, de Israëlische daders zijn gewoon netjes opgepakt en in de bajes gegooid, waar Hamas totaal geen actie ondernam en afwachtte tot het IDF het heft in handen nam. Met alle escalatie als gevolg. Maar goed, leg alle schuld en verantwoordelijkheid gerust bij 1 partij.
Wat ironisch om dit op islamhaat te gooien.quote:Op zondag 20 juli 2014 18:49 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Ashfin Ellian is een ultrarechtse malloot die een wrok heeft gekregen op de islam na het vluchten uit Iran , en dat moet hij ook weerspiegelen hierin. Niemand met een rationeel verstand neemt die man serieus.
Niet zo ironisch, lees 1 van zijn boeken maarquote:Op zondag 20 juli 2014 19:09 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Wat ironisch om dit op islamhaat te gooien.
'Raketten uit de lucht schieten'quote:Op zondag 20 juli 2014 18:32 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Die raketten uit de lucht schieten en een kleinschalige operatie om tunnels en lanceerplekken te vernietigen.. maar nu loopt het een beetje uit de hand volgens mij. Verstandig zou ook zijn om te stoppen met die nederzettingen en Palestijnen niet de hele tijd dwars te zitten.
Volgens mij hebben die het nogal druk met overleven op dit momentquote:Op zondag 20 juli 2014 19:08 schreef havanagila het volgende:
Nogal logisch als de lokale autoriteit er geen vinger naar uitsteekt. niet?
Dan lossen ze het op door de Palestijnen beter te behandelen.. maar dat zal in botte joodse koppen niet opkomen denk ik.. oog om oog, tand om tand is het enige wat ze kunnen bedenken.quote:Op zondag 20 juli 2014 19:11 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
'Raketten uit de lucht schieten'![]()
Alsof dat iets is wat je zo even doet. Zelfs het Iron Dome afweersysteem houdt bij lange na niet alles tegen. Daarnaast gebeurt dit al jaren. Is dat op te lossen met telkens weer een kleinschalige operatie? Nee.
Ze vechten nergens voor 'terug'. Vanaf het begin willen ze de Israelieten gewoon uitroeien. Inclusief de landen om hen heen. Op dit moment zijn ze sterk ja, maar dit is ook weleens anders geweest. Als Israel die terroristen nu ook maar een beetje de vrijheid geeft gaan ze dat als volk voelen.quote:Op zondag 20 juli 2014 18:34 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Zolang de onderdrukking er is, de afhankelijkheid van hun bezetter, het handelsembargo, en het niet ingaan op de vreedzame alternatieven vd Palestijnen, is gaan ze niet stoppen. Zo simpel is het, misschien niet al te slim van Hamas, maar stilstaan en de teistering van het eigen volk aanzien is al helemaal niet slim.
Ik keur geen geweld goed, geweld is nooit goed, ik zeg dat terugvechten bij onderdrukking niet zo raar is. Maar dat vind jij blijkbaar heel raar, jij vind dat een volk maar alles moet accepteren wat op ze afkomt, al helemaal als je bezetter 500x rijker is en hier misbruik van maakt.
De reden dat de operatie 'uit de hand loopt' is dat het tunnelnetwerk van Hamas veel groter bleek dan gedacht. Zie mijn link in post #65.quote:Op zondag 20 juli 2014 18:32 schreef Pleun2011 het volgende:
Die raketten uit de lucht schieten en een kleinschalige operatie om tunnels en lanceerplekken te vernietigen.. maar nu loopt het een beetje uit de hand volgens mij. Verstandig zou ook zijn om te stoppen met die nederzettingen en Palestijnen niet de hele tijd dwars te zitten.
Neejoh, ze vechten niet terug voor hun grondgebied en een fatsoenlijk leven. Het zijn allemaal terroristen joh, raar volk.quote:Op zondag 20 juli 2014 19:15 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Ze vechten nergens voor 'terug'. Vanaf het begin willen ze de Israelieten gewoon uitroeien. Inclusief de landen om hen heen. Op dit moment zijn ze sterk ja, maar dit is ook weleens anders geweest. Als Israel die terroristen nu ook maar een beetje de vrijheid geeft gaan ze dat als volk voelen.
quote:Op zondag 20 juli 2014 18:41 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Exact.
Wat een onzin weer.quote:Op zondag 20 juli 2014 19:16 schreef DaggerOne het volgende:
[..]![]()
Beide partijen zijn per definitie slecht want ze gebruiken geweld. Je bent niet serieus te nemen man.
Ok, duidelijk..quote:Op zondag 20 juli 2014 19:16 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
De reden dat de operatie 'uit de hand loopt' is dat het tunnelnetwerk van Hamas veel groter bleek dan gedacht. Zie mijn link in post #65.
Dat doen ze helemaal niet. Ze willen Israel als land en volk uitroeien. DAT maakt ze terroristen. Je zet ze neer als idealistische vrijheidsstrijders, wat ze niet zijn.quote:Op zondag 20 juli 2014 19:16 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Neejoh, ze vechten niet terug voor hun grondgebied en een fatsoenlijk leven. Het zijn allemaal terroristen joh, raar volk.
Echter heeft dit artikel geen ene flikker met islam te maken.quote:Op zondag 20 juli 2014 19:11 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Niet zo ironisch, lees 1 van zijn boeken maar
En dat geeft weer aan waar de ware prioriteiten liggen bij Hamas. Op een (door Quatar aangelegde) snelweg is er geen fuck uitgevoerd op gebied van infrastructuur. Maar er is wel tijd en geld voor raketinstallaties en tunnels, ook al kampt je bevolking met hevig gebrek aan stoom en drinkwater.quote:Op zondag 20 juli 2014 19:16 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
De reden dat de operatie 'uit de hand loopt' is dat het tunnelnetwerk van Hamas veel groter bleek dan gedacht. Zie mijn link in post #65.
Ironisch, jij zet ze neer als terroristen die zogenaamd uit pure slechtheid het doen omdat ze niet in een beter klimaat willen leven.quote:Op zondag 20 juli 2014 19:19 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Dat doen ze helemaal niet. Ze willen Israel als land en volk uitroeien. DAT maakt ze terroristen. Je zet ze neer als idealistische vrijheidsstrijders, wat ze niet zijn.
Nogmaals, zij hebben het doel om Israel uit te roeien, net zoals de landen om hun heen. Rationele eis is datquote:Op zondag 20 juli 2014 19:21 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Ironisch, jij zet ze neer als terroristen die zogenaamd uit pure slechtheid het doen omdat ze niet in een beter klimaat willen leven.
Zoals eerder al gepost hebben ook zij hele rationele eisen, waar niet op ingegaan wordt:
Daar zou iets in kunnen zitten want ik las dat Hamas nagenoeg failliet is omdat de inkomstenbronnen zijn opgedroogd.. ze hebben geen poen meer. Een kat in het nauw maakt rare sprongenquote:Op zondag 20 juli 2014 19:21 schreef havanagila het volgende:
[..]
Escalatie en oorlog, daar is men op uit. Meer geweld door Israël = meer steun voor Hamas, en dat beseffen en bespelen ze verdomd goed, met als slachtoffer onschuldige burgers. Maar dat ontgaat het "hurr durr vieze moordende joden/kut palestijnen" volk hier schijnbaar.
Vooral niet ingaan op wat ik post, vooral niet doen.quote:Op zondag 20 juli 2014 19:23 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Nogmaals, zij hebben het doel om Israel uit te roeien, net zoals de landen om hun heen. Rationele eis is dat
Zie dat het achter een betaalmuur zit, hier het volledige artikel:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beweer ik ook niet, ik zeg dat de drijfveer is voor zijn uitlatingen.quote:Op zondag 20 juli 2014 19:19 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Echter heeft dit artikel geen ene flikker met islam te maken.
Ik herhaal alleen mijn standpunt dat het terroristen zijn vanuit ideologie. Dat had ik al gezegd maar dat wil je niet weten. Pure haat tegen een bevolkingsgroep. Ooit weleens afgevraagd waarom Israel zon sterk leger heeft??quote:Op zondag 20 juli 2014 19:23 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Vooral niet ingaan op wat ik post, vooral niet doen.
Kijk het filmpje eens wat ik je stuur, dat is de LEIDER. Zo moeilijk is het niet.quote:Op zondag 20 juli 2014 19:31 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Ik herhaal alleen mijn standpunt dat het terroristen zijn vanuit ideologie. Dat had ik al gezegd maar dat wil je niet weten. Pure haat tegen een bevolkingsgroep. Ooit weleens afgevraagd waarom Israel zon sterk leger heeft??
Omdat ze anders dood waren, net zoals in de oorlog.
quote:Op zondag 20 juli 2014 19:29 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Zie dat het achter een betaalmuur zit, hier het volledige artikel:ThanxSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ook weer zoiets, plannen voor staakt-het-vuren worden afgewezen, want men kan nog 2 weken doorvechten.....quote:Op zondag 20 juli 2014 19:29 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Zie dat het achter een betaalmuur zit, hier het volledige artikel:
*knip
'Hamas is still refusing a longer-term ceasefire and while the level of rocket fire, especially to ranges further than 40 kilometers from Gaza, has been reduced significantly over the last two days, the assessment is that the organization could go on fighting for at least two weeks, launching rockets on Israeli territory and engaging with the IDF units within Gaza.'
Alsof de situatie verandert, zucht.quote:Op zondag 20 juli 2014 19:41 schreef havanagila het volgende:
[..]
Ook weer zoiets, plannen voor staakt-het-vuren worden afgewezen, want men kan nog 2 weken doorvechten.....
Met andere woorden: Laat onze burgers nog maar 2 weken in angst leven en sterven, om achteraf over de rug van diezelfde (dode) burgers weer steun tegenover Israël te werven. Om vervolgens over een paar maanden/jaar het hele proces weer opnieuw plaats te laten vinden.
quote:Sayed Kashua: why I have to leave Israel
The Arab-Israeli author moved to Jerusalem as a child and has devoted his life to telling Israelis the Palestinian story. But last week he decided to emigrate with his family to the US
Quite soon I am going away from here. In a few days we'll be leaving Jerusalem, leaving the country. Yesterday we bought little suitcases for the kids. No need to take a lot of clothes, we'll leave our winter clothes; in any event they won't be warm enough given the cold of southern Illinois, USA. We'll just need a few things until we get settled. Perhaps the kids should take some books, two or three in Arabic, and another few in Hebrew, so they don't forget the languages. But I'm already not sure what I want my kids to remember of this place, so beloved and so cursed.
The original plan was to leave in a month for a year's sabbatical. But last week I understood that I can't stay here any longer, and I asked the travel agent to get us out of here as fast as possible, "and please make them one-way tickets". In a few days we'll land in Chicago, and I don't even know where we'll be for the first month, but we'll figure it out.
I have three children, a daughter who is already 14 years old, and two sons, aged nine and three. We live in West Jerusalem. We are the only Arab family living in our neighbourhood, to which we moved six years ago. "You can choose two toys," we said this week in Hebrew to our little boy who stood in his room gazing at boxes of his toys, and he started to cry despite our promises that we will buy him anything he wants when we get there.
I also have to decide what to take. I can choose only two books, I said to myself standing in front of shelves of books in my study. Other than a book of poetry by Mahmoud Darwish and another story collection by Jubran Khalil, all of my books are in Hebrew. Since the age of 14 I have barely read a book in Arabic.
When I was 14 I saw a library for the first time. Twenty-five years ago my maths teacher in the village of Tira, where I was born, came to my parents' home and told them that next year the Jews would be opening a school for gifted students in Jerusalem. He said to my father that he thought I should apply. "It will be better for him there," I remember the teacher telling my parents. I got in, and when I was the age of my daughter I left my home to go to a Jewish boarding school in Jerusalem. It was so difficult, almost cruel. I cried when my father hugged me and left me at the entrance of the grand new school, nothing like I had ever seen in Tira.
I once wrote that the first week in Jerusalem was the hardest week of my life. I was different, other; my clothes were different, as was my language. All of the classes were in Hebrew – science, bible, literature. I sat there not understanding one word. When I tried to speak everyone would laugh at me. I so much wanted to run back home, to my family, to the village and friends, to the Arabic language. I cried on the phone to my father that he should come and get me, and he said that only the beginnings are hard, that in a few months I would speak Hebrew better than they do.
I remember the first week, our literature teacher asked us to read The Catcher in the Rye by Salinger. It was the first novel I ever read. It took me several weeks to read it, and when I finished I understood two things that changed my life. The first was that I could read a book in Hebrew, and the second was the deep understanding that I loved books.
Very quickly my Hebrew became nearly perfect. The boarding school library only had books in Hebrew, so I began to read Israeli authors. I read Agnon, Meir Shalev, Amos Oz and I started to read about Zionism, about Judaism and the building of the homeland.
During these years I also began to understand my own story, and without planning to do so I began to write about Arabs who live in an Israeli boarding school, in the western city, in a Jewish country. I began to write, believing that all I had to do to change things would be to write the other side, to tell the stories that I heard from my grandmother. To write how my grandfather was killed in the battle over Tira in 1948, how my grandmother lost all of our land, how she raised my father while she supported them as a fruit picker paid by the Jews.
I wanted to tell, in Hebrew, about my father who sat in jail for long years, with no trial, for his political ideas. I wanted to tell the Israelis a story, the Palestinian story. Surely when they read it they will understand, when they read it they will change, all I have to do is write and the Occupation will end. I just have to be a good writer and I will free my people from the ghettos they live in, tell good stories in Hebrew and I will be safe, another book, another movie, another newspaper column and another script for television and my children will have a better future. Thanks to my stories one day we will turn into equal citizens, almost like the Jews.
Twenty-five years of writing in Hebrew, and nothing has changed. Twenty-five years clutching at the hope, believing it is not possible that people can be so blind. Twenty-five years during which I had few reasons to be optimistic but continued to believe that one day this place in which both Jews and Arabs live together would be the one story where the story of the other is not denied. That one day the Israelis would stop denying the Nakba, the Occupation, and the suffering of the Palestinian people. That one day the Palestinians would be willing to forgive and together we would build a place that was worth living in.
Twenty-five years that I am writing and knowing bitter criticism from both sides, but last week I gave up. Last week something inside of me broke. When Jewish youth parade through the city shouting "Death to the Arabs," and attack Arabs only because they are Arabs, I understood that I had lost my little war.
I listened to the politicians and the media and I know that they are differentiating between blood and blood, between peoples. Those who have become the powers that be say expressly what most Israelis think, "We are a better people than the Arabs." On panels that I participated in, it was said that Jews are a superior people, more entitled to life. I despair to know that an absolute majority in the country does not recognise the rights of an Arab to live.
After my last columns some readers beseeched that I be exiled to Gaza, threatened to break my legs, to kidnap my children. I live in Jerusalem, and I have some wonderful Jewish neighbours, and friends, but I still cannot take my children to day camps or to parks with their Jewish friends. My daughter protested furiously and said no one would know she is an Arab because of her perfect Hebrew but I would not listen. She shut herself in her room and wept.
Now I am standing in front of my bookshelves, Salinger in hand, the one I read 14 years ago. I don't want to take any books, I decided, I have to concentrate on my new language. I know how hard it is, almost impossible, but I must find another language to write in, my children will have to find another language to live in.
"Don't come in," my daughter shouted angrily when I knocked on her door. I went in anyway. I sat down next to her on the bed and despite her back turned to me I knew she was listening. You hear, I said, before I repeated to her exactly the same sentence my father said to me 25 years ago. "Remember, whatever you do in life, for them you will always, but always, be an Arab. Do you understand?"
"I understand," my daughter said, hugging me tightly. "Dad, I knew that a long time ago."
"Quite soon we'll be leaving here," as I messed up her hair, just as she hates. "Meanwhile, read this," I said and gave her The Catcher in the Rye.
Sayed Kashua is a Palestinian writer whose novels have been translated into 15 languages. The film Dancing Arabs, based on his first novel, opened the 2014 Jerusalem international film festival. His most recent novel, Exposure, was published by Chatto & Windus. Translated by Deborah Harris
The Guardian
Hopeloze situatie zolang Israël blijft landjepikken en onderdrukken en rationele eisen blijft negeren en Hamas daarop blijft reageren.quote:Op zondag 20 juli 2014 19:50 schreef havanagila het volgende:
Tja, diepe diepe diepe haat aan beide kanten. Israëli's die haatmail en bedreigingen sturen omdat een collumnist toevallig een Arabische achtergrond heeft, mensen die raketten opslaan in lege VN scholen... en ga maar door. Hopeloze situatie zolang Israël blijft landjepikken en Hamas blijft trollen over de rug van de Palestijnen.
Dit. Bepaalde mensen hier zijn net zo eng en extreem 1 kant aan het kiezen dat je zou gaan denken dat ze zelf in de gazastrook zitten.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:03 schreef havanagila het volgende:
Ja, want een grondoffensief en luchtaanvallen uitlokken over de rug van je burgerbevolking is inderdaad niks meer dan een reactie op Israël.Heeft verder niks te maken met diepgewortelde haat, macht, persoonlijk gewin en geloof.
En Hamas stelt overigens zeer rationele eisen.
Beide partijen zitten totaal fout, en een gedachtegang zoals de jouwe is precies waarom dit conflict weigert op te houden.
Ja, wat is er niet rationeel aan Hamas's recente eisen? vertel het me maar.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:03 schreef havanagila het volgende:
Ja, want een grondoffensief en luchtaanvallen uitlokken over de rug van je burgerbevolking is inderdaad niks meer dan een reactie op Israël.Heeft verder niks te maken met diepgewortelde haat, macht, persoonlijk gewin en geloof.
En Hamas stelt overigens zeer rationele eisen.
Beide partijen zitten totaal fout, en een gedachtegang zoals de jouwe is precies waarom dit conflict weigert op te houden.
http://www.theguardian.co(...)nstagram-palestinianquote:Israeli soldier posts Instagram image of Palestinian child in crosshairs of rifle
An Israeli soldier has sparked outrage by posting a photograph appearing to show the back of a Palestinian boy's head in the crosshairs of his sniper rifle on a social networking site.
The context of the picture, posted on the personal Instagram site of Mor Ostrovski, 20, could not be verified but the aggressive message is clear. The minarets and Arabic architecture of the village captured in the background suggest the boy and the town are Palestinian. Ostrovski is an Israeli soldier in a sniper unit.
The Israeli military said the soldier's commanders were investigating the incident. His actions "are not in accordance with the spirit of the IDF [Israel Defence Forces] or its values", a spokesperson said.
Ostrovski, who has closed his Instagram account, told the army he did not take the picture but found it on the internet.
Breaking the Silence, an organisation of veteran Israeli combat soldiers campaigning to raise awareness about life in the West Bank, condemned the image. "This is what occupation looks like. This is what military control over a civilian population looks like," one member wrote on the group's Facebook page.
The image has been heavily criticised online. Electronic Intifada, a news site focused on Palestinian issues, described the photograph as "tasteless and dehumanising". The site published several other images from Ostrovski's Instagram page, including snaps of the soldier posing with heavy-duty guns.
The Israeli military has been hit by a series of scandals from uncensored social media sites, and Electronic Intifada has been one of the more rigorous monitors of offensive postings by Israeli soldiers.
In December, the site discovered Nisim Asis, a 22-year-old soldier from the Beit-El settlement, who posted racist images on his Instagram page, including a picture of himself licking what is probably tomato ketchup from a knife with the caption: "Fuck all Arabs their blood is tasty".
In another unrelated incident, an infantry corps soldier was recently sentenced to 14 days in military prison for posting a picture of himself beside a handcuffed and blindfolded Palestinian on Facebook.
In both these incidents, and the similar case of a female IDF soldier who uploaded lewd images of herself with Palestinian detainees several years ago, military discipline was deemed adequate and criminal investigations dropped.
En soms zou je haast wensen dat het zo was, misschien dat men dan wat inzicht kreeg ipv de ene moordende partij te verheerlijken en de andere moordende partij te demoniseren.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:05 schreef znarch het volgende:
[..]
Dit. Bepaalde mensen hier zijn net zo eng en extreem 1 kant aan het kiezen dat je zou gaan denken dat ze zelf in de gazastrook zitten.
Opheffen van de blokkades. Zelfs met blokkades, zonder een cent te makken, worden er nog raketten afgevuurd. Alsof het dan ook maar enigszins realistisch is om te verwachten dat er een opheffing gaat plaatsvinden.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:09 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Ja, wat is er niet rationeel aan Hamas's recente eisen? vertel het me maar.
Dat de haat een rol meespeelt klopt, lijkt me niet dat je iemand aanvalt als je van hem houdt.
Die haat komt niet uit het niets, maar komt voort uit decennia lange onderdrukking.
En wat nou persoonlijk gewin, macht? Zout op met dat soort nodeloze termen in een conflict waar de zwakkere groep er niks van heeft en aan heeft i.t.t tot de agressor.
Sick.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:26 schreef Bredemug het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
http://www.theguardian.co(...)nstagram-palestinian
Ik word nooit makkelijk boos, maar het lijkt wel of 50% van Israël vol zit met Psychopathen die totaal geen empathie hebben en hoe dan ook bloed willen zien. Hoop dat die idioten hun kosmische rechtvaardigheid krijgen. Gadverdamme.
Kloptquote:Op zondag 20 juli 2014 20:26 schreef Bredemug het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
http://www.theguardian.co(...)nstagram-palestinian
Ik word nooit makkelijk boos, maar het lijkt wel of 50% van Israël vol zit met Psychopathen die totaal geen empathie hebben en hoe dan ook bloed willen zien. Hoop dat die idioten hun kosmische rechtvaardigheid krijgen. Gadverdamme.
En je haat ze erom tot op het bot.quote:Op zondag 20 juli 2014 18:41 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Exact.
Ga ergens anders grappig doen aub.quote:Op zondag 20 juli 2014 21:02 schreef Karrs het volgende:
[..]
En je haat ze erom tot op het bot.
Net zoals je vroeger geleerd hebt. Nietwaar?
Jij vertelt me niet wat ik moet doen, muzelman.quote:Op zondag 20 juli 2014 21:03 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Ga ergens anders grappig doen aub.
twitter:RamiAlLolah twitterde op zondag 20-07-2014 om 22:00:13HUGE!! #Hamas Qassam claims they have kidnapped an #IDF soldier. #Israel #Gaza #Palestine reageer retweet
oops...twitter:RamiAlLolah twitterde op zondag 20-07-2014 om 22:03:30#BreakingNews #Hamas Qassam reportedly captures an #IDF soldier #6092065 in #Gaza. #Palestine #Israel reageer retweet
Ga ergens anders je moslimhaat verkondigen. Dit is het Palestina en Israel topic.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:02 schreef Karrs het volgende:
[..]
Jij vertelt me niet wat ik moet doen, muzelman.
Echt, als ik ergens geen respect voor op kan brengen is het voor Nederlandse moslims die alles precies weten en op hoge, agressieve toon lopen te vingerwapperen en hun BEK houden over wat hun eigen geloofsbroeders in naam van hun almachtige godje nog geen 200 kilometer ervandaan uithalen.
twitter:sharifkouddous twitterde op zondag 20-07-2014 om 22:06:17Celebratory gunfire ringing out and chants of "Allah Akbar" in Gaza after news of the capture of an Israeli soldier reageer retweet
Daar zijn ze de hele tijd al op uit.. zal wel niet best met die soldaat aflopen, of zou het lukken om hem als ruilmiddel in te zetten?quote:Op zondag 20 juli 2014 22:06 schreef YazooW het volgende:
twitter:RamiAlLolah twitterde op zondag 20-07-2014 om 22:00:13HUGE!! #Hamas Qassam claims they have kidnapped an #IDF soldier. #Israel #Gaza #Palestine reageer retweet
oops...twitter:RamiAlLolah twitterde op zondag 20-07-2014 om 22:03:30#BreakingNews #Hamas Qassam reportedly captures an #IDF soldier #6092065 in #Gaza. #Palestine #Israel reageer retweet
Dat hoor ik dus op de stream..quote:Op zondag 20 juli 2014 22:09 schreef YazooW het volgende:
twitter:sharifkouddous twitterde op zondag 20-07-2014 om 22:06:17Celebratory gunfire ringing out and chants of "Allah Akbar" in Gaza after news of the capture of an Israeli soldier reageer retweet
twitter:EjmAlrai twitterde op zondag 20-07-2014 om 22:07:07#BreakingNews Captured #Israel soldier, Shaul Aron, ID number 6092065. #Hamas have him. reageer retweet
Denk dat Israël er nu nog harder in gaat.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:15 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Daar zijn ze de hele tijd al op uit.. zal wel niet best met die soldaat aflopen, of zou het lukken om hem als ruilmiddel in te zetten?
Goedkoper, en het feit dat de IDF kampt met bezuinigingen.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:25 schreef Doler12 het volgende:
Trouwens waarom gebruikt de IDF nog steeds de oude M113?
Juist niet. klopt PRECIES met wat ze nu doen.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:38 schreef Pleun2011 het volgende:
Overigens is de naam Israel Defense Force wel een beetje lachwekkend eigenlijk..
De Gaza binnenvallen is in hoeverre defense te noemen?quote:Op zondag 20 juli 2014 22:29 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Juist niet. klopt PRECIES met wat ze nu doen.
QFTquote:Op zondag 20 juli 2014 22:29 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Steun aan een terroristische organisatie![]()
![]()
![]()
![]()
.
Enige manier om die raketaanvallen tegen te houden.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:30 schreef Happel het volgende:
[..]
De Gaza binnenvallen is in hoeverre defense te noemen?
Hoe zorgen ze er anders voor dat er geen raketten op ze neerdalen?quote:Op zondag 20 juli 2014 22:30 schreef Happel het volgende:
[..]
De Gaza binnenvallen is in hoeverre defense te noemen?
Door zich terug te trekken als bezettingsmacht en het land, wat ze hebben ingenomen, te verlaten .quote:Op zondag 20 juli 2014 22:31 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Hoe zorgen ze er anders voor dat er geen raketten op ze neerdalen?
quote:Op zondag 20 juli 2014 22:30 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Enige manier om die raketaanvallen tegen te houden.
Stoppen met onderdrukken, stoppen met bezetten, land teruggeven, stoppen met koloniseren, stoppen met het in pacht zetten van de handelsembargo waar Palestina onder lijdt etc, etc.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:31 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Hoe zorgen ze er anders voor dat er geen raketten op ze neerdalen?
Jezus, ze worden steeds dommer de trolletjes.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:29 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Steun aan een terroristische organisatie![]()
![]()
![]()
![]()
.
Hamas is een terroristische organisatie. Is gewoon een feit.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:33 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Jezus, ze worden steeds dommer de trolletjes.
Of je nou hamas een terrorische organisatie of niet vindt, heeft niks met jouw reactie op die foto's te maken. Maargoed zegt al genoeg over jouw niveau. Die mensen geven steun en tonen solidariteit.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:35 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Hamas is een terroristische organisatie. Is gewoon een feit.
Ze geven steun aan een terroristische organisatie. Dat zeg ik toch? Ja iedereen die het niet met je eens is is gestoord toch? Als je zo denkt is het niet verwonderlijk dat je die terroristen steunt..quote:Op zondag 20 juli 2014 22:37 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Of je nou hamas een terrorische organisatie of niet vindt, heeft niks met jouw reactie op die foto's te maken. Maargoed zegt al genoeg over jouw niveau. Die mensen geven steun en tonen solidariteit.
natuurlijk gaan ze hem als ruilmiddel in zetten. de vorige keer kregen ze daardoor 1000 gevangenquote:Op zondag 20 juli 2014 22:15 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Daar zijn ze de hele tijd al op uit.. zal wel niet best met die soldaat aflopen, of zou het lukken om hem als ruilmiddel in te zetten?
quote:Op zondag 20 juli 2014 22:38 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Ze geven steun aan een terroristische organisatie. Dat zeg ik toch? Ja iedereen die het niet met je eens is is gestoord toch? Als je zo denkt is het niet verwonderlijk dat je die terroristen steunt..
Flikker toch een eind op. Ze zijn solidair met het Palestijnse volk. Ze laten hun stem horen voor de gedode kinderen.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:38 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Ze geven steun aan een terroristische organisatie. Dat zeg ik toch? Ja iedereen die het niet met je eens is is gestoord toch? Als je zo denkt is het niet verwonderlijk dat je die terroristen steunt..
Hij spreekt wel de waarheid. Jouw posts getuigen niet van intelligentie. In tegenstelling, ze zijn een toonbeeld van domheid.quote:
okequote:Op zondag 20 juli 2014 22:42 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Hij spreekt wel de waarheid. Jouw posts getuigen niet van intelligentie. In tegenstelling, ze zijn een toonbeeld van domheid.
Flikker anders lekker zelf op naar dat gebied.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:41 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Flikker toch een eind op. Ze zijn solidair met het Palestijnse volk. Ze laten hun stem horen voor de gedode kinderen.
waarom doe jij dat niet met je steun voor israel dan??quote:Op zondag 20 juli 2014 22:43 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Flikker anders lekker zelf op naar dat gebied.
Het land behoort de Joden toe. En een ieder die hier tegen vecht zal uiteindelijk de hoogste prijs betalen. De maangod heeft allang verloren.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:33 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
[..]
Stoppen met onderdrukken, stoppen met bezetten, land teruggeven, stoppen met koloniseren, stoppen met het in pacht zetten van de handelsembargo waar Palestina onder lijdt etc, etc.
IDF sources said that the Hamas claim sounded dubious and the chances that Hamas was holding an IDF soldier were slim (Amos Harel.) - Ha'aretzquote:Op zondag 20 juli 2014 22:35 schreef Nibb-it het volgende:
11:23 P.M. The Hamas' armed wing says it has captured an Israeli soldier during fighting in the Gaza Strip. Speaking on a Hamas television station, spokesman Abu Ubaida said "we have captured a Zionist soldier and the occupation has not admitted that." There was no immediate Israeli comment. - Ha'aretz
quote:Op zondag 20 juli 2014 22:46 schreef geooglaserd het volgende:
[..]
Het land behoort de Joden toe. En een ieder die hier tegen vecht zal uiteindelijk de hoogste prijs betalen. De maangod heeft allang verloren.
Kan zo'n soldaat eens wat onderdrukking meemaken. Gerechtigheid.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:46 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
IDF sources said that the Hamas claim sounded dubious and the chances that Hamas was holding an IDF soldier were slim (Amos Harel.) - Ha'aretz
Omdat die werkt.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:25 schreef Doler12 het volgende:
Trouwens waarom gebruikt de IDF nog steeds de oude M113?
Zoals ik al zei: jij vertelt mij niet wat ik moet doen, muzelman. En ga ergens anders je eigen haat op anderen lopen projecteren.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:08 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Ga ergens anders je moslimhaat verkondigen. Dit is het Palestina en Israel topic.
Haatspraak.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:48 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Kan zo'n soldaat eens wat onderdrukking meemaken. Gerechtigheid.
Dat jij de Nederlandse moslim niet leuk vindt moet je maar een topic voor openen, waarom moet je dat in dit topic melden?quote:Op zondag 20 juli 2014 22:51 schreef Karrs het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: jij vertelt mij niet wat ik moet doen, muzelman. En ga ergens anders je eigen haat op anderen lopen projecteren.
Ik heb (volledig terechte) kritiek op jou en de manier waarop je reageert. En nog veel meer kritiek op de achterliggende reden daarvan. Kritiek is iets anders dan haat. Maar ik neem aan dat je dat verschil niet kunt zien. Geeft niet, hebben meerderen hier last van.
Ach, valt mee. Gelet op alle steunbetuigingen voor de collateral damage (lees: kinderen), valt deze wel mee. Gaat tenslotte om een beroepsmilitair.quote:
Nonsense. De M113 is verouderd, zeker qua bepantsering, en dat is dan ook de reden waarom veel Israëliërs het ding liever met pensioen zagen gaan. De reden is simpel: vanwege de bezuinigingen.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:50 schreef Karrs het volgende:
[..]
Omdat die werkt.
Simpeler reden bestaat niet. Het ding doet het goed voor de taken die hij moet uitvoeren, dus waarom zou je 'm dan vernieuwen.
De vorige militair die ze hadden gepakt, hadden ze 5 jaar vast toch?quote:Op zondag 20 juli 2014 23:42 schreef Aloulou het volgende:
[ afbeelding ]
Deze militair is gekidnapt, hoewel Israel het nog niet toegegeven heeft officieel. Zal in de komende uren wel het geval zijn waarschijnlijk.
Ja, en uiteindelijk ingeruild voor 1000 nog wat gevangenen. De kidnapping versterk Hamas' positie als "gewapende vrijheidsstrijders ipv die pacifistische Abbas" en daarnaast wordt Israel gedwongen toch (weer) met Hamas om de onderhandelingstafel te gaan zitten om deze jonge militair terug te krijgen. Alleen hierom is dit wel een nachtmerrie voor Netanyahu te noemen, worden weer jarenlange onderhandelingen waarbij ook hij politiek gezien flink de wind van voren gaat krijgen in de concessies die hij gaat doen (hoeveel Palestijnse gevangenen vrijlaten) om deze militair terug te krijgen.quote:Op zondag 20 juli 2014 23:44 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
De vorige militair die ze hadden gepakt, hadden ze 5 jaar vast toch?
Waarom weet jij de originele standpunten van hamas niet?quote:Op zondag 20 juli 2014 19:32 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Kijk het filmpje eens wat ik je stuur, dat is de LEIDER. Zo moeilijk is het niet.
Haat komt niet vanzelf, zoals al 9393240320984309423904239042390234902349024390x vermeld.
Welke refereer je naar, die van de jaren 80?quote:Op zondag 20 juli 2014 23:53 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Waarom weet jij de originele standpunten van hamas niet?
Telkens beginnen ze weer opnieuw met schieten van raketten, die terroristen hebben niets te eisenquote:Op zondag 20 juli 2014 19:21 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Zoals eerder al gepost hebben ook zij hele rationele eisen, waar niet op ingegaan wordt:
De jodenhaat van nu, dat ze de joden in zee willen drijven wanneer ze de kans krijgen.quote:Op zondag 20 juli 2014 23:54 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Welke refereer je naar, die van de jaren 80?
Altijd ook weer dezelfde onzin statement.quote:Op zondag 20 juli 2014 23:57 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Telkens beginnen ze weer opnieuw met schieten van raketten, die terroristen hebben niets te eisen
Net zoals die terroristenvriendjes van je in Syrië?quote:Op zondag 20 juli 2014 23:57 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Telkens beginnen ze weer opnieuw met schieten van raketten, die terroristen hebben niets te eisen
Volgens De Hebreeuwse Ynet ging het om een IED, niet een RPG.quote:Op zondag 20 juli 2014 23:42 schreef Nibb-it het volgende:
8:36 P.M. Senior IDF officers criticize use of aging M113 armored personnel carrier, built in 1960s, which was apparently hit by RPG rockets in incident which killed seven Golani Brigade soldiers in the Gaza Strip on Sunday. (Amos Harel) - Ha'aretz
Soldiers killed in Gaza were deployed in 50-year-old APC
Senior IDF officers criticize use of aging M113 armored personnel carrier, built in 1960s, which was
The armored personnel carrier in which seven Golani Brigade soldiers were killed when it was attacked early Sunday morning in the Gaza Strip is the oldest model still in use by the Israel Defense Forces. - http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/.premium-1.606238
Dus volgens jou schiet hamas niet al jaren lang af en toe willekeurig wat raketten richting israel? apart.quote:Op maandag 21 juli 2014 00:01 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Altijd ook weer dezelfde onzin statement.
Zucht.
De FSA zijn geen terroristen. Wel al qaeda, isis enzo. Verder is dit niet het syrie topic.quote:Op maandag 21 juli 2014 00:01 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Net zoals die terroristenvriendjes van je in Syrië?
quote:Op maandag 21 juli 2014 00:03 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dus volgens jou schiet hamas niet al jaren lang af en toe willekeurig wat raketten richting israel? apart.
'willekeurig' ook nog... als je zo naïef bent dan ik neem ik het je niet kwalijk.quote:Op zondag 20 juli 2014 00:24 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Het is niet hypocriet om Israël aan te vallen; die mensen leven in mensonterende omstandigheden, zijn op elk gebied afhankelijk van hun bezetter (waar misbruik van gemaakt wordt), zitten verkwist in een handelsembargo, hebben geen recht op spreken, worden al 47 jaar onderdrukt. Er is geen vreedzaam verzet mogelijk waar ook daadwerkelijk iets aan gedaan wordt, de laatste echte politieke leider van Palestina die er nog wat van kon maken is vergiftigd door een zionist.
En dan zeggen ze hamas kiest voor onschuldige burgers, en israel niet. Kijk enkel naar de statistieken van de meest recente grondoffensief. Dat is al genoeg. Israel is de enige terrorist hier.
Gaat natuurlijk twee kanten op dit he. Israel heeft gelijk wat Hamas betreft maar andersom net zo.quote:Op zondag 20 juli 2014 23:57 schreef firefly3 het volgende:
Telkens beginnen ze weer opnieuw met schieten van raketten het verder koloniseren en stelen van land, die terroristen hebben niets te eisen
- Mensonterende omstandigheden door de corrupte hamas. Israel geeft die pallies banen, stroom, schoon water en kans om de studeren in israel om zo zelfs hamas te kunnen ontwijken. Miljoenen dollars.quote:Op maandag 21 juli 2014 00:05 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
[..]
'willekeurig' ook nog... als je zo naïef bent dan ik neem ik het je niet kwalijk.
Ok, we hebben weer een gehersenspoelde zionistje in ons midden.quote:Op maandag 21 juli 2014 00:08 schreef firefly3 het volgende:
[..]
- Mensonterende omstandigheden door de corrupte hamas. Israel geeft die pallies banen, stroom, schoon water en kans om de studeren in israel om zo zelfs hamas te kunnen ontwijken.
- 47 jaar onderdrukt door hamas ja.
- Burgers die hamas leden in hun huis toelaten om raketten klaar te zetten zijn voor mij ook allemaal medeplichtig. Eigen verantwoordelijkheid nemen.
Dacht ik al, 0 goede tegenargumenten. Egypte heeft tenminste het lef om die palestijnen te weigeren hun land in te komen. Egypte geeft ook geen miljoenen aan die mensen. Dat heeft israel wel gedaan. Van mij mogen ze hun drinkwater en stroom nu stopzetten, totdat ze hamas hebben afgezetquote:Op maandag 21 juli 2014 00:09 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Ok, we hebben weer een gehersenspoelde zionistje in ons midden.
Je hebt helemaal gelijk, Palestina is de bezetter en bestaat enkel uit terroristen waarbij ze steeds blijven koloniseren en de arme israeli's onderdrukken en bezetten.
Op wat moet ik een tegenargument geven?quote:Op maandag 21 juli 2014 00:10 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dacht ik al, 0 goede tegenargumenten. Egypte heeft tenminste het lef om die palestijnen te weigeren hun land in te komen. Egypte geeft ook geen miljoenen aan die mensen. Dat heeft israel wel gedaan.
Gewoon een duidelijke vraag, hoe komen die mensonterende omstandigheden als ze miljoenen dollars per jaar krijgen, inclusief door Israel? Komt dat misschien niet door hun corrupte hamas regering? Waarom geef je israel de schuld terwijl ze zoveel geld geven?quote:Op maandag 21 juli 2014 00:14 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Op wat moet ik een tegenargument geven?
Op dat stukje troll wat je daarboven vermeldt? Daar doe ik toch ook leuk aan mee?
En dan janken als die terroristen van Hamas straks een raket koppen.quote:Op maandag 21 juli 2014 00:26 schreef Aloulou het volgende:
Feest in o.a. Hebron & Ramallah na het nieuws van de ontvoerde Israelische militair. Oorspronkelijk valt dit onder de Palestijnse Autoriteit van Abbas. Mijn vermoeden is dat Hamas met vooral de ontvoering zichzelf op de voorgrond zet als verzetsbeweging onder Palestijnen. Dit terwijl hun populariteit al een tijd flink dalende was en mensen hen zat werden en zagen als onderdeel van het corrupte establishment.
Ramallah:
[ afbeelding ]
Hebron
[ afbeelding ]
Hier meer over de gigantische tunnels in Gaza en waar in andere berichten terugkwam dat het groter was dan Israel in eerste instantie dacht: http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4546679,00.html
Ja, dat zou je denken.quote:
Ja. En waren die doden aan de kant van Israel erger dan de doden aan de kant van de Palestijnen? En waarom dan? Is niet het Palestijnse bloed even dik als het joodse?quote:Op zondag 20 juli 2014 00:43 schreef Toofastforyou21 het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat Israël geavanceerde technologie heeft en Hamas niet.
Als Israël daar niet over beschikte waren er aan de kant van Israël zoveel meer doden gevallen.
Of raketten afschieten een vorm van dialoog is, kun je je afvragen.quote:Nogmaals wat Hamas doet is geen verzet, geen moment dat zij de dialoog aangaan, nee wat doet Hamas: zoveel mogelijk raketten afschieten om zoveel mogelijk schade aan te richten aan onschuldige burgers te doden.
Ik ben heel blij dat die terroristen niet over dergelijke wapens beschikken, als dat wel zou zijn betekend dat de gehele Israëlische bevolking dood zou zijn, als Israël wil, vegen ze binnen een paar uur Gaza en Palestina compleet van onze wereldbol.
Dat hebben ze tot op heden nog niet bijna gedaan en daar morgen de Palestijnen heel blij om zijn.
Hamas en de Palestijnen zullen nooit hun doel bereiken, eerder het tegenovergestelde namelijk de totale vernietiging van Palestina.
Netjes dat deze piloot de burgerslachtoffers vermijdt!quote:
Hamas-terroristen kunnen mij niets schelen, die wisten waar ze voor tekenden toen ze terrorist werden. De onschuldige burgers daar gaat het om.quote:Op maandag 21 juli 2014 00:27 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
En dan janken als die terroristen van Hamas straks een raket koppen.
Die "onschuldige burgers" zijn deels verantwoordelijk omdat ze niet hun eigen regering (hamas) proberen af te zetten. Je laat je toch niet zo bestelen en bedonderen door je eigen regering. Liever lui/moe/comfort zone mentaliteit.quote:Op maandag 21 juli 2014 00:42 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Hamas-terroristen kunnen mij niets schelen, die wisten waar ze voor tekenden toen ze terrorist werden. De onschuldige burgers daar gaat het om.
Goede vraag!quote:
Dat is geen ontwikkelingshulp geld...quote:Op maandag 21 juli 2014 00:15 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Gewoon een duidelijke vraag, hoe komen die mensonterende omstandigheden als ze miljoenen dollars per jaar krijgen, inclusief door Israel? Komt dat misschien niet door hun corrupte hamas regering? Waarom geef je israel de schuld terwijl ze zoveel geld geven?
Eens. Maar het is algemeen bekend dat Hamas mensen als schild gebruikt. Dus dat is in de meeste gevallen toch echt aan Hamas om dat te voorkomen.quote:Op maandag 21 juli 2014 00:42 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Hamas-terroristen kunnen mij niets schelen, die wisten waar ze voor tekenden toen ze terrorist werden. De onschuldige burgers daar gaat het om.
Ze weten het zelf niet, ze worden geindoctrineerd door hamas. Dat en elke palestijn heeft inmiddels wel familieleden die vermoord zijn door de IDF. De enige manier om dit leed te stoppen is als israel stopt met het maken van burgerslachtoffers. Hamas lacht in zijn vuistje want voor elke burgerdode die er valt krijgen zij meer macht.quote:Op maandag 21 juli 2014 00:44 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Die "onschuldige burgers" zijn deels verantwoordelijk omdat ze niet hun eigen regering (hamas) proberen af te zetten. Je laat je toch niet zo bestelen en bedonderen door je eigen regering. Liever lui/moe/comfort zone mentaliteit.
Als Hamas mensen als schild gebruikt en het IDF weet daarvan dan moet het IDF stoppen met schieten. Als IDF niet schiet vallen er geen burgerslachtoffers meer. Zou je zelf 4 mensen vermoorden om bij de 5e een niet-gevaarlijke (want iron dome) hamas millitant uit te schakelen?quote:Op maandag 21 juli 2014 00:51 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Eens. Maar het is algemeen bekend dat Hamas mensen als schild gebruikt. Dus dat is in de meeste gevallen toch echt aan Hamas om dat te voorkomen.
Niks algemeen bekend, dat is wat Israel verkondigt om het doden van onschuldige burgers goed te praten. Is geen feit.quote:Op maandag 21 juli 2014 00:51 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Eens. Maar het is algemeen bekend dat Hamas mensen als schild gebruikt. Dus dat is in de meeste gevallen toch echt aan Hamas om dat te voorkomen.
Tuurlijk is er ook de andere kant van het verhaal. Alleen die is hier al ruim vertegenwoordigd dus wat tegengeluid kan geen kwaad. Zo zijn er ook zat filmpjes te vinden dat Hamas raketten afvuurt letterlijk tussen burgers in. Tja...quote:Op maandag 21 juli 2014 00:40 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Netjes dat deze piloot de burgerslachtoffers vermijdt!
Jammergenoeg krijgen ze het niet altijd voor elkaar.
http://www.turks.nl/nieuw(...)za.html#.U8xDv7HSuCi
Ik snap niet dat je door blijft gaan met bommen gooien als je weet dat daardoor voor elke hamas-militair die je doodt 4 burgerslachtoffers vallen.
Wat voor geld is het dan?quote:Op maandag 21 juli 2014 00:47 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Dat is geen ontwikkelingshulp geld...
Tuurlijk zo kan je het ook bekijken. Schieten als laffe honden terwijl je verstopt bent tussen de burgers, groot gelijk dat Israël ze niet laat gaan. Volledig toe te schijven aan Hamas de burgerdoden in deze situatie!quote:Op maandag 21 juli 2014 00:52 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als Hamas mensen als schild gebruikt en het IDF weet daarvan dan moet het IDF stoppen met schieten. Als IDF niet schiet vallen er geen burgerslachtoffers meer.
Wat is dit voor bron?quote:Op maandag 21 juli 2014 00:53 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Wat voor geld is het dan?
Overigens, waar blijven die miljarden dollars die ze krijgen jaarlijks? Dit is slechts het geld dat ze krijgen van de US:
[ afbeelding ]
De (extreme) shari en islam heeft ook te maken met indoctrinatie, betekend niet dat je er niet uit kunt stappen.quote:Op maandag 21 juli 2014 00:51 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ze weten het zelf niet, ze worden geindoctrineerd door hamas. Dat en elke palestijn heeft inmiddels wel familieleden die vermoord zijn door de IDF. De enige manier om dit leed te stoppen is als israel stopt met het maken van burgerslachtoffers. Hamas lacht in zijn vuistje want voor elke burgerdode die er valt krijgen zij meer macht.
Dus je wilt zeggen dat deze burgerdoden niet door het IDF veroorzaakt zijn maar door hamas zelf? Het IDF heeft de meest geavanceerde apparatuur ter wereld (op de USA na) en nog kunnen ze niet achterhalen waar die doden door veroorzaakt zijn?quote:Op maandag 21 juli 2014 00:52 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Tuurlijk is er ook de andere kant van het verhaal. Alleen die is hier al ruim vertegenwoordigd dus wat tegengeluid kan geen kwaad. Zo zijn er ook zat filmpjes te vinden dat Hamas raketten afvuurt letterlijk tussen burgers in. Tja...
Kijk anders even gewoon op youtube ofzo. Voorbeelden zat dus JA algemeen bekend bij mensen die geen oogkleppen voor hebben.quote:Op maandag 21 juli 2014 00:52 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Niks algemeen bekend, dat is wat Israel verkondigt om het doden van onschuldige burgers goed te praten. Is geen feit.
Ok stuur maar een bron.quote:Op maandag 21 juli 2014 00:55 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Kijk anders even gewoon op youtube ofzo. Voorbeelden zat dus JA algemeen bekend bij mensen die geen oogkleppen voor hebben.
Nee, want het IDF haalt de trekker over. Het iron dome is sterk genoeg om 100% van de raketten te onderscheppen. Waarom dan toch 4 mensen vermoorden voor 1 hamas militant?quote:Op maandag 21 juli 2014 00:54 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Tuurlijk zo kan je het ook bekijken. Schieten als laffe honden terwijl je verstopt bent tussen de burgers, groot gelijk dat Israël ze niet laat gaan. Volledig toe te schijven aan Hamas de burgerdoden in deze situatie!
Het is algemeen bekend dat ze zoveel geld krijgen. Als je gewoon het NOS nieuws hebt gevolgd, zag je dat er meerdere malen miljoenen per maand naar pallywood ging vanuit de west-europese kant alleen al.quote:
Dan kan je ook zeggen als Hamas geen raketten op onschuldige burgers in Israël af schiet waren er nu geen burgerdoden gevallen want dan had Israël niet hoeven ingrijpen. Ik snap je punt hoor maar moeten deze terroristen dan maar hun gang kunnen gaan?quote:Op maandag 21 juli 2014 00:54 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dus je wilt zeggen dat deze burgerdoden niet door het IDF veroorzaakt zijn maar door hamas zelf? Het IDF heeft de meest geavanceerde apparatuur ter wereld (op de USA na) en nog kunnen ze niet achterhalen waar die doden door veroorzaakt zijn?
Wat is dit voor bron? vroeg ik, niet nog wat extra onzin van je.quote:Op maandag 21 juli 2014 00:56 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Het is algemeen bekend dat ze zoveel geld krijgen. Als je gewoon het NOS nieuws hebt gevolgd, zag je dat er meerdere malen miljoenen per maand naar pallywood ging vanuit de west-europese kant alleen al.
Ja zodat jij dan kan zeggen dan het niet echt isquote:
Uitgezonderd van de buitenwereld, maar ze krijgen wel elke dag gratis water en stroom van israel. De enige belemmering is de corrupte hamas die het geld in hun eigen zakken steekt. Maar dit wil je niet zien denk ikquote:Op maandag 21 juli 2014 00:57 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Wat is dit voor bron? vroeg ik, niet nog wat extra onzin van je.
En daarnaast moeten de palestijnen toch ook geld krijgen voor primaire levensbehoeften, ze zijn uitgezonderd van de wereld, weet je nog?
Stuur maar een bron.quote:Op maandag 21 juli 2014 00:58 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Ja zodat jij dan kan zeggen dan het niet echt is. Je hebt zelf ook Google/Youtube neem ik aan?
Je staat toch niet open voor een andere mening dus nee die moeite neem ik niet.
Ja, er bestond iets als vrij reizen. En?quote:Op zondag 20 juli 2014 01:23 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
Men ging niet alleen naar Palestina. Ze gingen oa naar USA, Argentinie, Brazilie,Engeland , Australia en zuid Afrika.
Wat had de Duitse keizer daar voor zeggenschap over?quote:[..]
Niet waar. De eerste zionisten kregen toestemming van de Duitse keizer. Hij keurde zionisme goed.
Mwa, wat heet bezetten. Rond 1900 was Palestina gewoon een deel van het Ottomaanse Rijk.quote:De Britten waren in eerste instantie ook eensgezind met zionisme en er enthousiast over. Sterker nog ze zagen wel wat in deze Joden ( gebruiken voor spionage ea). Nadien , toen ze eenmaal het land ingepikt (hey ook al een bezetter) hadden van de Turken die het land destijds bezette ( hey ook al een bezetter
) werden de Britten minder possitief.
Vaag verhaal, waarvoor ik ook geen houvast vind in de historie.quote:De eerste irritaties kwamen van de Turken. Zij vonden het niet zo plezant die Joden. De Arabieren waren minder snel geaggiteerd van de Joden. Omdat de Turken bang waren voor een Britse invasie en ze wisten / dachten dat veel Joden voor de britten werkten, lieten ze de Arbieren toe wapens te bezitten. Dit was in hun voordeel (de Turken). Hierdoor kwamen de Nederzettingen zwaar onder vuur.
Turken verloren. Britten namen geheel Palestina binnen. Het was nu onder brits gezag. Omdat er ondertussen wel flinke irritatie tussen Arabieren en Joden waren en de Britten dit niet konden gebruiken werd het possitieve gedachten ten opzichte van zionisme veranderd en keerden zij de Joden de rug toe.
De rol van de Britten in het verdelen van de buit (Palestina) is uiterest dubieus.
Los hiervan is het huidige conflict niet door Hezrl of Hibat of Rotschild of de Turken /Britten. Dit is gewoon het probleem van de mens.
??quote:En over demonstraties. In mijn vaderland wordt elke dag mensen vermoord (genocide) Maar je hoort er geen hond over. Geen demonstraties, geen Rihanna hierover. Geen celebertis die ze ondersteunen. Nope helemaal niks. Ik ben niet jaloers op de Palestijnen want ik vind de demonstraties om te lachen. En opmerkingen van Moslims ook ( ik heb zelf ook Islamitisch familie dus ik mag dit zeggen) : ze zeggen dat ze opkomen voor hun broeders maar zijn alleen Palestijnen hun broeders? Maar waarom vermoord Syrische soldaten de Palestijnen? Er zijn honderden Palestijnen gedood. Why? Zijn toch onze broeders? En wat in mijn vaderland? Waar blijven deze 'broeders'? En destijds in Bosna? Waar bleven ze???
Ziet men niet hoe belachelijk dit is?
Nee dat is Iron dome niet. Ja zo is het makkelijk ja, Degene die uit zelfverdediging terug schiet is fout.... Makkelijk jaquote:Op maandag 21 juli 2014 00:55 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nee, want het IDF haalt de trekker over. Het iron dome is sterk genoeg om 100% van de raketten te onderscheppen. Waarom dan toch 4 mensen vermoorden voor 1 hamas militant?
Kut voor je.quote:Op maandag 21 juli 2014 00:58 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Stuur maar een bron.
Ik heb gegoogeld en op youtube gekeken, kon niks vinden.
'gratis water en stroom' het zou wat zijn als ze ook nog de palestijnen zouden laten uitdrogen en in prehistorische omstandigheden lieten leven. Israel doet er alles aan om de palestijnen te teisteren.quote:Op maandag 21 juli 2014 00:58 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Uitgezonderd van de buitenwereld, maar ze krijgen wel elke dag gratis water en stroom van israel. De enige belemmering is de corrupte hamas die het geld in hun eigen zakken steekt. Maar dit wil je niet zien denk ik
Hoeveel doden en hoeveel schade richten de Hamasraketten in Israel aan? En hoeveel doden en hoeveel schade de Israelische raketten in Gaza?quote:Op maandag 21 juli 2014 00:56 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Dan kan je ook zeggen als Hamas geen raketten op onschuldige burgers in Israël af schiet waren er nu geen burgerdoden gevallen want dan had Israël niet hoeven ingrijpen. Ik snap je punt hoor maar moeten deze terroristen dan maar hun gang kunnen gaan?
Waar blijven die miljoenen per maand dan? Niet bij de burger hoor. Ongelooflijk dat je dit ontkentquote:Op maandag 21 juli 2014 01:01 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
'gratis water en stroom' het zou wat zijn als ze ook nog de palestijnen zouden laten uitdrogen en in prehistorische omstandigheden lieten leven. Israel doet er alles aan om de palestijnen te teisteren.
Hamas is totaal niet corrupt, ga je dat nu ook al beweren?
Dat iron dome onderschept 100% van die raketten. Er is helemaal geen gevaar voor burgers behalve dat het lastig is dat ze telkens in die schuilkelders moeten.quote:Op maandag 21 juli 2014 00:56 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Dan kan je ook zeggen als Hamas geen raketten op onschuldige burgers in Israël af schiet waren er nu geen burgerdoden gevallen want dan had Israël niet hoeven ingrijpen. Ik snap je punt hoor maar moeten deze terroristen dan maar hun gang kunnen gaan?
Er staat kortgezegd dat alle arabische kinderen dood moeten zodat er geen nieuwe generatie komt.twitter:ashlisade twitterde op donderdag 10-07-2014 om 14:00:34להרוג את הילדים הערבים כדי שלא יהיה דור המשך. reageer retweet
Eentje dan en dan ga je maar leren hoe je zelf iets opzoekt.quote:Op maandag 21 juli 2014 01:01 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Uitgeluld.
Jammer dat er geen bronnen zijn van je valse claims he.
Ik ontken niks, wat is corruptie volgens jou?quote:Op maandag 21 juli 2014 01:01 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Waar blijven die miljoenen per maand dan? Niet bij de burger hoor. Ongelooflijk dat je dit ontkent
Elke raket die afgeschoten word heeft het doel om te doden. Dat ze er geen kut van kunnen is een ander verhaal.quote:Op maandag 21 juli 2014 01:01 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Hoeveel doden en hoeveel schade richten de Hamasraketten in Israel aan? En hoeveel doden en hoeveel schade de Israelische raketten in Gaza?
Gewoon even vergelijken en tellen.
Nee je bent pas fout als je terugschiet en daarbij 4 burgerdoden maakt.quote:Op maandag 21 juli 2014 00:58 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Nee dat is Iron dome niet. Ja zo is het makkelijk ja, Degene die uit zelfverdediging terug schiet is fout.... Makkelijk ja
Oh ja joh? Volgens de VN is er een tekort aan drinkwater. En die stroom was al tijden lang mondjesmaat. Medicijnen? Bouwmaterialen? Mogelijkheden om gewoon eens een leven op te bouwen?quote:Op maandag 21 juli 2014 00:58 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Uitgezonderd van de buitenwereld, maar ze krijgen wel elke dag gratis water en stroom van israel. De enige belemmering is de corrupte hamas die het geld in hun eigen zakken steekt. Maar dit wil je niet zien denk ik
Iron dome onderschept absoluut NIET voor 100%. En ja zo kan ik ook zieke tweets vinden van Mexicanen, Russen of Belgen.quote:Op maandag 21 juli 2014 01:02 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat iron dome onderschept 100% van die raketten. Er is helemaal geen gevaar voor burgers behalve dat het lastig is dat ze telkens in die schuilkelders moeten.
Bovendien is het israelische leger zo geavanceerd dat ik moeite heb om te geloven dat al die burgerslachtoffers noodzakelijk zijn. Geavanceerde legers kunnen precisiebombardementen uitvoeren en gericht schieten zonder dat burgers omkomen. Het IDF doet dat niet. Dat heeft er in mijn ogen mee te maken dat de bevolking van Israel niets om de palestijnen geeft, en ze ziet als een minderwaardig ras. Berichjten zoals deze op twitter zijn daar een voorbeeld van.Er staat kortgezegd dat alle arabische kinderen dood moeten zodat er geen nieuwe generatie komt.twitter:ashlisade twitterde op donderdag 10-07-2014 om 14:00:34להרוג את הילדים הערבים כדי שלא יהיה דור המשך. reageer retweet
Nu moet ik wel zeggen dat ondertussen in nederland ook honderden moslims dagelijks op facebook posten dat alle joden moeten sterven.
Is genocide geoorloofd om terrorisme te bestrijden?
quote:Op maandag 21 juli 2014 01:03 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nee je bent pas fout als je terugschiet en daarbij 4 burgerdoden maakt.
Nou, GE-WEL-DIGE bron, random clips en fotos.quote:Op maandag 21 juli 2014 01:02 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Eentje dan en dan ga je maar leren hoe je zelf iets opzoekt.
En nou snel mondje dicht en naar bed.
Knap dat ze 1300 dollar per persoon nodig hebben aan primaire levensbehoeftenquote:Op maandag 21 juli 2014 01:03 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Ik ontken niks, wat is corruptie volgens jou?
Ik zie geen bewijs van die miljoenen waarover je claimt, behalve die voor de primaire levensbehoeften.
Tuurlijk reageer je zo......quote:Op maandag 21 juli 2014 01:04 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Nou, GE-WEL-DIGE bron, random clips en fotos.
Sjongejonge, ga ergens anders standaard israel claims doen.
Ja random getallen weer. Palestina krijgt nauwelijks hulp, lul niet zo joh.quote:Op maandag 21 juli 2014 01:05 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Knap dat ze 1300 dollar per persoon nodig hebben aan primaire levensbehoeftenEcht waar, het heeft geen zin als je niet eens wat achtergrond informatie weet over de situatie.
Je hebt gelijk, israel zou moeten stoppen met het leveren van medicijnen en bouwmaterialen. Die miljoenen per maand moeten we ook niet meer geven. Laten we net zo weinig geven als dat egypte dat doet, kijken hoe lang ze het uithoudenquote:Op maandag 21 juli 2014 01:04 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Oh ja joh? Volgens de VN is er een tekort aan drinkwater. En die stroom was al tijden lang mondjesmaat. Medicijnen? Bouwmaterialen? Mogelijkheden om gewoon eens een leven op te bouwen?
Het is niet random, het staat in de bron en is doorberekend aan de hand van de hoeveelheid inwoners.quote:Op maandag 21 juli 2014 01:05 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Ja random getallen weer. Palestina krijgt nauwelijks hulp, lul niet zo joh.
Laten we dat even aannemen. Waarom is het voor Isael dan kennelijk wel rechtvaardig om met een raket 10 Palestijnen te doden?quote:Op maandag 21 juli 2014 01:03 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Elke raket die afgeschoten word heeft het doel om te doden. Dat ze er geen kut van kunnen is een ander verhaal.
Ik weet nog steeds niet wat voor bron het is, en waarom claimt de VN dan dat er ernstig te kort is aan allerlei dingen?quote:Op maandag 21 juli 2014 01:06 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Het is niet random, het staat in de bron en is doorberekend aan de hand van de hoeveelheid inwoners.
Stel je voor in Nederland komt iemand bedreigend voor je staan. Hij heeft een geweer met een kromme loop waarvan je weet dat het maar in 1% van de gevallen jou zal doden. Jij hebt een geweer waarmee je hem wel kunt doden. Maar hij heeft een granaat bij zich, en als je hem dood zullen een aantal mensen die om hem heen staan sterven. Je schat dat er 4 mensen zullen doodgaan, waaronder vrouwen en kinderen.quote:
Gek he.quote:
Want hamas gebruik zijn geld niet correct.quote:Op maandag 21 juli 2014 01:07 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Ik weet nog steeds niet wat voor bron het is, en waarom claimt de VN dan dat er ernstig te kort is aan allerlei dingen?
Omdat ze het volste recht heeft Hamas uit te schakelen. En dat die zich mengen onder burgers en vanuit woonwijken raketten afschieten is inderdaad bizar, daarmee zorgen ze voor veel burgerdoden. Maar hoe hard ook het is wel casual damage, een oorlog is nou eenmaal vreselijk en kost een hoop slachtoffers. Ook onschuldige mensen.quote:Op maandag 21 juli 2014 01:07 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Laten we dat even aannemen. Waarom is het voor Isael dan kennelijk wel rechtvaardig om met een raket 10 Palestijnen te doden?
Nee, hamas leden die het liefst in een bus stappen om onschuldige kinderen doelbewust op te blazenquote:Op maandag 21 juli 2014 01:08 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Gek he.
Ik weet dat jij wilt dat het zo is, zodat je de onschuldige doden kunt goedpraten voor jezelf, maar het is niet zo. Israel is de grootste terrorist in de geschiedenis.
?????quote:Op maandag 21 juli 2014 01:09 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Nee, hamas leden die het liefst in een bus stappen om onschuldige kinderen doelbewust op te blazen
Okequote:Op maandag 21 juli 2014 01:08 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Gek he.
Ik weet dat jij wilt dat het zo is, zodat je de onschuldige doden kunt goedpraten voor jezelf, maar het is niet zo. Israel is de grootste terrorist in de geschiedenis.
Nee, israel gebruikt zijn geld niet goed. Israel doet niks aan de omstandigheden, die vinden het prima.quote:Op maandag 21 juli 2014 01:08 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Want hamas gebruik zijn geld niet correct.
Laat ik het dan zo zeggen. Als jij een neppistool op een agent richt word je ook neergeschoten. en terecht.quote:Op maandag 21 juli 2014 01:08 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Stel je voor in Nederland komt iemand bedreigend voor je staan. Hij heeft een geweer met een kromme loop waarvan je weet dat het maar in 1% van de gevallen jou zal doden. Jij hebt een geweer waarmee je hem wel kunt doden. Maar hij heeft een granaat bij zich, en als je hem dood zullen een aantal mensen die om hem heen staan sterven. Je schat dat er 4 mensen zullen doodgaan, waaronder vrouwen en kinderen.
Haal je de trekker over?
Toen was je nog niet geboren toen die aanslagen op tv waren?quote:
Hmm, nou laatst waren er 193 nederlanders omgekomen als slachtoffer van een oorlog. Moeten we die doden ook maar vergeten? Want oorlog is nou eenmaal iets dat onschuldige slachtoffers maakt?quote:Op maandag 21 juli 2014 01:09 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Omdat ze het volste recht heeft Hamas uit te schakelen. En dat die zich mengen onder burgers en vanuit woonwijken raketten afschieten is inderdaad bizar, daarmee zorgen ze voor veel burgerdoden. Maar hoe hard ook het is wel casual damage, een oorlog is nou eenmaal vreselijk en kost een hoop slachtoffers. Ook onschuldige mensen.
Israel heeft vele miljoenen naar die palestijnen gestuurd, egypte deed dat niet enz. Waarom zeur je dan over israel en het geld?quote:Op maandag 21 juli 2014 01:10 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Nee, israel gebruikt zijn geld niet goed. Israel doet niks aan de omstandigheden, die vinden het prima.
Nee, niet als die agent weet dat er burgerslachtoffers zullen vallen als hij mij neerschiet. Dan zal die agent zijn leven geven om die 4 onschuldige slachtoffers te beschermen.quote:Op maandag 21 juli 2014 01:10 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Laat ik het dan zo zeggen. Als jij een neppistool op een agent richt word je ook neergeschoten. en terecht.
Dan moet je wat bij betreft millitair ingrijpen. Net zoals Israël doet omdat er raketten op onschuldige burgers worden afgeschoten.quote:Op maandag 21 juli 2014 01:11 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Hmm, nou laatst waren er 193 nederlanders omgekomen als slachtoffer van een oorlog. Moeten we die doden ook maar vergeten? Want oorlog is nou eenmaal iets dat onschuldige slachtoffers maakt?
Ik weet niet waar je precies naar doelt.quote:Op maandag 21 juli 2014 01:11 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Toen was je nog niet geboren toen die aanslagen op tv waren?
Wederom, waar is de bron hiervan?quote:Op maandag 21 juli 2014 01:12 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Israel heeft vele miljoenen naar die palestijnen gestuurd, egypte deed dat niet enz. Waarom zeur je dan over israel en het geld?
Die appels met peren vergelijkingen vaak...quote:Op maandag 21 juli 2014 01:11 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Hmm, nou laatst waren er 193 nederlanders omgekomen als slachtoffer van een oorlog. Moeten we die doden ook maar vergeten? Want oorlog is nou eenmaal iets dat onschuldige slachtoffers maakt?
Zodat de agent dood op de grond ligt, en iedereen er omheen in gevaar is omdat er een gek met een granaat rondloopt die niet is uitgeschakeld? Denk het ook....quote:Op maandag 21 juli 2014 01:12 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nee, niet als die agent weet dat er burgerslachtoffers zullen vallen als hij mij neerschiet. Dan zal die agent zijn leven geven om die 4 onschuldige slachtoffers te beschermen.
Het Israel, dus geen ze, maar het of hij.quote:Op maandag 21 juli 2014 01:09 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Omdat ze het volste recht heeft Hamas uit te schakelen. En dat die zich mengen onder burgers en vanuit woonwijken raketten afschieten is inderdaad bizar, daarmee zorgen ze voor veel burgerdoden. Maar hoe hard ook het is wel casual damage, een oorlog is nou eenmaal vreselijk en kost een hoop slachtoffers. Ook onschuldige mensen.
Jij bent serieus onbekend met de aanslagen in israelische schoolbussen???quote:Op maandag 21 juli 2014 01:13 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je precies naar doelt.
Maar haal de cijfers erbij en israel heeft voor elke israelische soldaat, 100 onschuldigen gedood.
Israel doodt kinderen omdat ze met een bal op een strand spelen, genoeg gezegd denk ik.
Wie dan? Er is niemand die de palestijnse bevolking beschermt.quote:Op maandag 21 juli 2014 01:13 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Dan moet je wat bij betreft millitair ingrijpen. Net zoals Israël doet omdat er raketten op onschuldige burgers worden afgeschoten.
Die gozer valt totaal niet serieus te nemen, kijk zijn eerste paar posts in het topic, als de moderator ze nog niet weg hebben gehaald.quote:Op maandag 21 juli 2014 01:14 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Het Israel, dus geen ze, maar het of hij.
Je praat met dubbele tong. Volgens jou heeft Israel dus het volste recht om Palestijnse burgers dood te schieten met raketten, maar Hamas heeft niet het recht Israelische burgers dood te schieten met raketten.
Uitleg graag.
ja Nederlanders zijn natuurlijk geen üntermenschen, kuch, palestijnen.quote:Op maandag 21 juli 2014 01:14 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Die appels met peren vergelijkingen vaak...
Israël heeft ingegrepen juist omdat die raketten werden afgeschoten. Niet de rollen omdraaien nu. En hou je taallessen maar lekker voor je, dat is vast ergens een topic over en anders open je er een.quote:Op maandag 21 juli 2014 01:14 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Het Israel, dus geen ze, maar het of hij.
Je praat met dubbele tong. Volgens jou heeft Israel dus het volste recht om Palestijnse burgers dood te schieten met raketten, maar Hamas heeft niet het recht Israelische burgers dood te schieten met raketten.
Uitleg graag.
Hamas claimt dat te doen toch?quote:Op maandag 21 juli 2014 01:15 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Wie dan? Er is niemand die de palestijnse bevolking beschermt.
Welke, die van 1970? Of wat? Waarom noem je black september en dergelijke dan niet even? Totaal andere groepen, andere tijden.quote:Op maandag 21 juli 2014 01:15 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Jij bent serieus onbekend met de aanslagen in israelische schoolbussen???
De agent heeft een kogelvrij vest (iron dome) en hij ziet ook dat het pistool een kromme loop heeft...quote:Op maandag 21 juli 2014 01:14 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Zodat de agent dood op de grond ligt, en iedereen er omheen in gevaar is omdat er een gek met een granaat rondloopt die niet is uitgeschakeld? Denk het ook....
Complete onzin natuurlijk. nog ff en die agent van je zit in een F16.quote:Op maandag 21 juli 2014 01:16 schreef Maanvis het volgende:
[..]
De agent heeft een kogelvrij vest (iron dome) en hij ziet ook dat het pistool een kromme loop heeft...
Hamas beschermt alleen zichzelf, ze geven niets om palestijnse burgerdoden.quote:
Waarom reageer je er dan nog steeds op?quote:Op maandag 21 juli 2014 01:15 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Die gozer valt totaal niet serieus te nemen, kijk zijn eerste paar posts in het topic, als de moderator ze nog niet weg hebben gehaald.
Daar komt het wel op neer in het conflict tussen israel en hamas.quote:Op maandag 21 juli 2014 01:17 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Complete onzin natuurlijk. nog ff en die agent van je zit in een F16.
Goede vraag, dat kun je over alles wel zeggen.quote:Op maandag 21 juli 2014 01:17 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Waarom reageer je er dan nog steeds op?
ze claimen van wel. En ook de burgers geloven dat. Laatst nog een vrouwtje op het NOS journaal die maar niet geloofde dat er raketten in een school gevonden waren, "want Hamas zou dat nooit doen want ze beschermen de bevolking juist".quote:Op maandag 21 juli 2014 01:17 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Hamas beschermt alleen zichzelf, ze geven niets om palestijnse burgerdoden.
Israeli Humanitarian Operations:quote:Op maandag 21 juli 2014 01:13 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Wederom, waar is de bron hiervan?
Dus omdat Hamas minder wapens heeft mogen ze hun gang maar gaan? Tuurlijkquote:Op maandag 21 juli 2014 01:18 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Daar komt het wel op neer in het conflict tussen israel en hamas.
Dat is helemaal waar. En hoe meer het IDF doet om haar huis te bombarderen en haar kinderen te vermoorden, hoe meer ze alles van hamas zal geloven als een willoos slaafje. Ik snap niet dat de slimste mensen uit Israël dat niet inzien.quote:Op maandag 21 juli 2014 01:19 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
ze claimen van wel. En ook de burgers geloven dat. Laatst nog een vrouwtje op het NOS journaal die maar niet geloofde dat er raketten in een school gevonden waren, "want Hamas zou dat nooit doen want ze beschermen de bevolking juist".
quote:Op maandag 21 juli 2014 01:19 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Israeli Humanitarian Operations:
Aid to the Gaza Strip
(June 2010 - Present)
Humanitarian Operations
http://www.jewishvirtuall(...)e/weeklygazaaid.html
July 2013
- 6,639 truckloads of goods, including 2,102 truckloads of food products and 1,952 truckloads of construction materials, were delivered from Israel to Gaza.
- 109 truckloads of goods and boxes were exported from Gaza.
- 6,128 Palestinians, including medical patients, passed into Israel through the Erez Terminal.
Dit zijn toch geen miljoenen aan geld????????????????????quote:Op maandag 21 juli 2014 01:20 schreef firefly3 het volgende:
June 2013
- 4,967 truckloads (130,513 tons) of goods, including 1,127 truckloads of food products, were delivered from Israel to Gaza.
- 1,568 trucks of construction material, 321 trucks of medicine and medical equipment and 1,218 trucks of miscellaneous products were delivered to Gaza.
- 2,831 tons of cooking gas were imported into Gaza through the Kerem Shalom crossing.
- 5,777 Palestinians, including medical patients, passed into Israel through the Erez Terminal.
May 2013
- 5,439 truckloads (146,829 tons) of goods, including 1,196 truckloads of food products, were delivered from Israel to Gaza.
- 1,441 trucks of construction material, 282 trucks of medicine and medical equipment and 188 trucks of electrical products were delivered to Gaza.
- 5,785 Palestinians, including medical patients, passed into Israel through the Erez Terminal.
March 17 - 23, 2013
- 1,157 truckloads (31,953 tons) of goods, including 310 truckloads of food products, were delivered from Israel to Gaza.
- 38,011 liters of diesel fuel for Gaza power plants and 781 tons of cooking gas were delivered via the Kerem Shalom crossing.
- 5 rockets were fired from Gaza; 2 of those hit southern Israel.
February 3-9, 2013
- 1,445 truckloads (42,898 tons) of goods, including 363 truckloads of food products, were delivered from Israel to Gaza.
- 159,092 liters of diesel fuel for Gaza power plants were delivered via the Kerem Shalom crossing.
- 2,360 Gaza residents entered or passed through Israel via the Erez Crossing.
November 25 - December 1, 2012
- 1,289 truckloads of supplies were transfered from Israel to Gaza.
- 267 Gaza patients (and companions) crossed into Israel for medical treatment.
Haha en nog steeds je handje ophouden. Dat ben ik nu ook aan het opzoeken. Ik zou in ieder geval een toontje lager zingen met "geen hulp van israel". Ja mooie joodse site, maar dit zijn de harde cijfers.quote:Op maandag 21 juli 2014 01:21 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
[..]
Dit zijn toch geen miljoenen aan geld????????????????????
Het IDF is geavanceerd genoeg om Hamas uit te schakelen zonder burgerslachtoffers te maken.quote:Op maandag 21 juli 2014 01:19 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Dus omdat Hamas minder wapens heeft mogen ze hun gang maar gaan? Tuurlijk.
Ik snap je punt wel hoor. Burgerdoden is ook vreselijk. Maar wat is het alternatief? Israël kan dit toch niet zomaar accepteren? wanneer mag er wel ingegrepen worden dan? Als Hamas meer/grotere wapens heeft? Als ze raketten beginnen vol te proppen met gifgas?quote:Op maandag 21 juli 2014 01:20 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat is helemaal waar. En hoe meer het IDF doet om haar huis te bombarderen en haar kinderen te vermoorden, hoe meer ze alles van hamas zal geloven als een willoos slaafje. Ik snap niet dat de slimste mensen uit Israël dat niet inzien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |