quote:RABOVE, Ukraine (AP) -- Separatist rebels have taken all the 196 bodies that workers recovered from the Malaysian Airlines crash site away to an unknown location, Ukraine's emergency services said Sunday.
Associated Press journalists saw the pro-Russia rebels putting bagged bodies onto trucks at the crash site Saturday in rebel-held eastern Ukraine and driving them away.
On Sunday morning, AP journalists saw no bodies at the crash site and emergency workers were searching the sprawling fields only for body parts. No armed separatists were seen at the site.
Ukraine and the separatists accuse each other of firing a surface-to-air missile Thursday at Malaysian Airlines Flight 17 as it flew from Amsterdam to Kuala Lumpur some 33,000 feet (10,000 meters) above the battlefields of eastern Ukraine. Both deny the charge. All of those on the plane - 283 passengers and 15 crew - were killed.
Ukrainian Emergency Ministry spokeswoman Nataliya Bystro said Sunday that recovery workers in the rebel-held territory had been laboring under duress and were forced to give the bodies to the armed gunmen.
"Where they took the bodies - we don't know," Bystro told The Associated Press.
Separatists were not immediately available Sunday morning to comment on her statement.
News reports of how the bodies had been decaying for days in the summer sun had ignited outrage worldwide, especially from the Netherlands, home to over half the victims.
Alexander Pilyushny, an emergency worker combing the crash site for body parts Sunday morning, told the AP it took the rebels several hours to take away the bodies on Saturday. He said he and other emergency workers had no choice but to hand the bodies over to the rebels.
"They are armed and we are not," Pilyushny said. "The rebels came, put the bodies onto the trucks and took them away somewhere."
Neither Bystro nor Pilyushny could explain what happened to the 102 bodies of plane victims that have not yet been recovered.
Earlier, the Ukraine government claimed it had reached a preliminary deal with the separatists to remove the bodies.
The U.S. has pointed blame at the separatists, saying Washington believes the jetliner was probably downed by an SA-11 missile from rebel-held territory and "we cannot rule out technical assistance from Russian personnel."
The latest U.S. intelligence assessment suggests that more than one missile system was given to the separatists by the Russians in the last week or so. But both Russia and the rebels vehemently deny any role in downing the plane.
Despite calls by world leaders for an independent, international investigation into the plane's downing, armed separatists limited observers' access to the crash site on Friday and Saturday.
"We have to be very careful," said Michael Bociurkiw, a spokesman for the 24 international monitors. "We are unarmed civilians, so we are not in a position to argue with people with heavy arms."
The U.S. State Department described the rebels' refusal to give monitors a full access to the site "an affront to all those who lost loved ones and to the dignity the victims deserve."
Despite the restrictions seen by journalists and observers at the crash site, separatist leader Alexander Borodai insisted the rebels have not in any way interfered with the work of observers.
The Dutch led the way in outrage over how the victims' bodies were being treated.
"The news we got today of the bodies being dragged around, of the site not being treated properly, has really created a shock in the Netherlands," Dutch Foreign Minister Frans Timmermans told the Ukrainian president in Kiev on Saturday. "People are angry, are furious at what they hear."
Timmermans demanded that the culprits be found.
"Once we have the proof, we will not stop until the people are brought to justice," he said.
Russian President Vladimir Putin and German Chancellor Angela Merkel agreed Saturday in a phone call that an independent commission led by the International Civil Aviation Organization should be granted swift access to the crash site.
Hebben ze dat met 370 ook gedaan?quote:Op zondag 20 juli 2014 11:07 schreef Snowballed het volgende:
10:58 uur
Vluchtnummer MH17 verdwijnt
Malaysia Airways schrapt het vluchtnummer MH17 uit respect voor de slachtoffers van de rampvlucht. Vanaf 25 juli zal de code niet meer worden gebruikt, zegt de luchtvaartmaatschappij in een persbericht.
http://nos.nl/liveblog/677055-.html
dus je zet in oorlogsgebied ergens een camera op een statief. En toevallig...heel toevallig rijdt daar een zo'n wagen langsquote:Op zondag 20 juli 2014 11:09 schreef doge het volgende:
[..]
Het is dus niet met een mobiele telefoon gefilmd en ook vanaf een statief.
Iemand die gezien heeft wat eraan komt? ;') Dat is toch geen hogere wiskunde lijkt me zo.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:07 schreef Loekie1 het volgende:
Dat filmpje genomen vanuit de struiken, net als er een vrachtwagen met raketten langskomt waarbij te zien is dat er één raket mist. Wie zet er nu een camera neer tussen de struiken om te wachten of er zoiets langskomt?
Dat ligt er aan waar je zit en hoe snel het afbreken van metaaldelen gaat.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:08 schreef Uccie het volgende:
[..]
Zou je dat nog bewust meemaken?
Ik denk eigenlijk van niet.
Ze roepen nu dat ze ze naar Charkov brengen:quote:Op zondag 20 juli 2014 11:10 schreef Vlaggenroof het volgende:
http://hosted.ap.org/dyna(...)=2014-07-20-04-14-20
[..]![]()
Maarja, gisteren was het nog Donetsk en morgen is het Lugansk...twitter:nazaninemoshiri twitterde op zondag 20-07-2014 om 11:09:54DPR tells Al jazeera 186 bodies ready to head to Kharkiv. But where are the remaining corpses? #mh17 reageer retweet
Dat was mijn eerste gedachte ook.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:08 schreef Partypoeper het volgende:
[..]
Oh...
[..]
Nouja, dat zou betekenen dat Poetin daad bij het woord voegt en daadwerkelijk bijdraagt aan het onderzoek
Iets dat de massamedia aan de tand voelt, snel maar doorsturen naar BNW.quote:
Bah ik wil me daar eigenlijk helemaal geen voorstelling van maken. Zeker niet als ik aan dat filmpje denk dat iedereen aan boord gaat, zich klaar maakt om op te stijgen. Allemaal lost souls denk ik dan. Ze zouden in paniek het vliegtuig uitrennen als ze wisten wat hun over een paar uur te wachten stondquote:Op zondag 20 juli 2014 11:10 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ah ik kwam ook al op 45 seconden, maar dat leek me erg weinig eerlijk gezegd.
Maargoed bij zo een decompressie, ik weet niet met hoeveel geweld dat gaat, op tv zie je dan altijd mensen compleet uit het vliegtuig gezogen worden met grof geweld. Geen idee of dat in het echt ook zo is, maar mocht dat zo zijn dan gok ik zomaar dat ook op slag alle lucht uit je longen gezogen wordt of niet?
Er zijn honderden redenen te verzinnen waarom ergens een camera staat maar kies jij maar lekker degene uit die het dichts bij je eigen paranoia staat.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:11 schreef wise het volgende:
[..]
dus je zet in oorlogsgebied ergens een camera op een statief. En toevallig...heel toevallig rijdt daar een zo'n wagen langs
Goed, omdat ik (en meerderen met mij) dit al 65 delen lang lopen uit te leggen hier dan maar een artikel van the Aviationist:quote:Op zondag 20 juli 2014 10:55 schreef doge het volgende:
[..]
Ja, en met 1 voertuig uit de 4 benodigde (inclusief een radarsysteem) kan je vast en zeker een raket 10km doelgericht afschieten...
The Aviationistquote:What it’s like to be sitting behind a radar screen of an SA-11 Buk SAM system
If you thought Buk (SA-11) SAM operators had a clear view of the airspace around their vehicle you were wrong.
The images and video in this post show the inside of a Buk (SA-11) SAM (surface to air missile) system’s TELAR transporter erector launcher and radar like the one possibly involved in the downing of Malaysia Airlines MH17 flight over Ukraine.
They give an idea of what it is like to be sitting behind the radar screen of the anti-aircraft sytem.
The Buk, known as SA-11 or SA-17 depending on the variant, is a self-propelled medium range, medium altitude anti-aircraft system with a maximum range of 13NM and a ceiling of 39,400 feet. It uses a semi-active radar homing guidance system: the missile listens to the signal emitted by the ground radar and reflected from the target and points itself towards it.
The difficult part of the engagement is obviously to distinguish between friendly and foe.
Basically, when sitting behind an old-fashioned radar screen, the system does not help too much to distinguish a military cargo plane from a Boeing 777 enroute at FL330 as both aircraft would appear to the operators as blips.
But, Soviet-era air defense systems as the Buk are equipped with IFF (Identify Friend or Foe) systems meaning that they are able to detect if the system is targeting a civilian plane through its transponder code. Therefore, provided the operators are trained enough, they’ll be able to distinguish between a Ukrainian transport plane and a large airliner. If not, they will simply shoot.
Anyway, as suggested by a reader of this blog (“Phuzz”), while it doesn’t include the Buk (SA-11), SAMSimulator will give you a pretty realistic view of what the operator of such a system would see.
"Hey collega journalist over de ringweg rijd een Buk, misschien leuk om te filmen?" Jezus mensen, dat is toch niet zo spannend.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:11 schreef wise het volgende:
[..]
dus je zet in oorlogsgebied ergens een camera op een statief. En toevallig...heel toevallig rijdt daar een zo'n wagen langs
En nu in het NL:quote:Op zondag 20 juli 2014 11:10 schreef Vlaggenroof het volgende:
http://hosted.ap.org/dyna(...)=2014-07-20-04-14-20
[..]![]()
Dan hadden toch veel meer van dat soort filmpjes moeten opduiken?quote:Op zondag 20 juli 2014 11:08 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Iedereen heeft tegenwoordig toch een mobiele telefoon met camera? Als je dat ding voorbij ziet komen kun je dat dus zo filmen.
Geen ideequote:
Ik denk dat de nabestaanden er het beste aan doen om vooral te blijven denken dat ze op slag dood/bewusteloos zijn geweest. Ookal hoeft dat misschien helemaal het geval niet te zijn.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:13 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Bah ik wil me daar eigenlijk helemaal geen voorstelling van maken. Zeker niet als ik aan dat filmpje denk dat iedereen aan boord gaat, zich klaar maakt om op te stijgen. Allemaal lost souls denk ik dan. Ze zouden in paniek het vliegtuig uitrennen als ze wisten wat hun over een paar uur te wachten stond![]()
quote:Op zondag 20 juli 2014 11:12 schreef doge het volgende:
[..]
Iets dat de massamedia aan de tand voelt, snel maar doorsturen naar BNW.
Dat filmpje werd ook voor het eerst gepubliceerd door de minister van binnenlandse zaken van Oekraine (Arsen Avakov), wat het nog geloofwaardiger maakt
quote:Op zondag 20 juli 2014 11:13 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Er zijn honderden redenen te verzinnen waarom ergens een camera staat maar kies jij maar lekker degene uit die het dichts bij je eigen paranoia staat.
Volgens experts bij CNN duurde het 2.5 min voor ze de grond raakten.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:09 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
klopt, in compleet vrije val (geen luchtweerstand, geen lift van de vleugels), zou het dus t=(2s/g)1/2 = ongeveer 45 seconden duren van 10 km tot 0.
Ja, dat nummer is ook geschrapt.quote:
net als bij Lockerbiequote:Op zondag 20 juli 2014 11:14 schreef .Exe het volgende:
[..]
Volgens experts bij CNN duurde het 2.5 min voor ze de grond raakten.
Een kritische blik past blijkbaar ook niet meer in deze maatschappij, snel maar terug naar de middeleeuwen.quote:
Hoe kunnen ze dat eigenlijk uitrekenen? Ze weten toch niet precies wat de luchtweerstand nog is van die delen van dat vliegtuig? Volgens mij is er niets meer mogelijk dan een ruwe schatting en niet meer dan dat. Uitrekenen kan niet voor zover ik weet als je met alles rekening houdt.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:14 schreef .Exe het volgende:
[..]
Volgens experts bij CNN duurde het 2.5 min voor ze de grond raakten.
Ja inderdaad, de fantastische Oekrainse geheime dienst zet binnen luttele uren filmpjes in elkaar. En je gelooft dan ook nog eens dat niemand het ontdekt?quote:Op zondag 20 juli 2014 11:12 schreef doge het volgende:
[..]
Iets dat de massamedia aan de tand voelt, snel maar doorsturen naar BNW.
Dat filmpje werd ook voor het eerst gepubliceerd door de minister van binnenlandse zaken van Oekraine (Arsen Avakov), wat het nog geloofwaardiger maakt
Klopt, ik ben kritisch met mijn blik op jouw eigen blik maar dat wordt schijnbaar niet geaccepteerd.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:16 schreef doge het volgende:
[..]
Een kritische blik past blijkbaar ook niet meer in deze maatschappij, snel maar terug naar de middeleeuwen.
Je hebt kritisch, en je hebt onnozel. Je bent kritisch door een statement te maken, en dat statement te onderbouwen met goede bronnen. Zodra je dat laatste ook doet, zijn mensen veel meer bereid serieus met je in discussie te gaan.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:16 schreef doge het volgende:
[..]
Een kritische blik past blijkbaar ook niet meer in deze maatschappij, snel maar terug naar de middeleeuwen.
kritisch in dit topic mag niet bij sommige.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:16 schreef doge het volgende:
[..]
Een van de weinige Posts met waarheid, verschrikkelijk dit.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:17 schreef TC03 het volgende:
Elke seconde dat die lichamen niet geborgen zijn is er één teveel. Godverdomme zeg, lichamen van onschuldige slachtoffers gebruiken voor een politiek schaakspel, walgelijk.![]()
![]()
Vluchtnummer MH17 wordt MH19quote:Op zondag 20 juli 2014 11:07 schreef Snowballed het volgende:
10:58 uur
Vluchtnummer MH17 verdwijnt
Malaysia Airways schrapt het vluchtnummer MH17 uit respect voor de slachtoffers van de rampvlucht. Vanaf 25 juli zal de code niet meer worden gebruikt, zegt de luchtvaartmaatschappij in een persbericht.
http://nos.nl/liveblog/677055-.html
Niks mis mee idd. Ik vind het ook allemaal merkwaardig en soms net een beetje teveel in scene gezet.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:17 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Klopt, ik ben kritisch met mijn blik op jouw eigen blik maar dat wordt schijnbaar niet geaccepteerd.
Er is weinig kritisch aan het zetten van vraagtekens bij een filmpje in een tijdperk waar iedere wereldburger minstens één camera heeft vind ik. Zeker als je iets groots probeert te insinueren is het belangrijk ook met een gedegen retoriek en het liefst ook bronnen te komen, en dat gebeurt niet. Roeptoeteren kan iedereen.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:18 schreef wise het volgende:
[..]
kritisch in dit topic mag niet bij sommige.
Palestijnse methoden zeg maar.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:19 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Niks mis mee idd. Ik vind het ook allemaal merkwaardig en soms net een beetje teveel in scene gezet.
Sommige zijn op slag dood anderen gaan out door zuurstofgebrek. Je komt echter na een minuut op hoogte waar je weer kunt ademen. Zo vonden ze destijds bij Lockerbie een vrouw die in het gras/grond had gegrepen met haar handen, die heeft dus nog even geleefd na de crash.quote:Op zondag 20 juli 2014 10:56 schreef star_gazer het volgende:
Zouden de pasagiers op slag dood zijn geweest? En dan specifiek degenen die niet direct op de plaats van inslag zaten? Decompressie op 10km hoogte is natuurlijk dodelijk, maar toch niet direct? Volgens mij heb je echt wel wat tijd om je te realiseren dat het over is.
Ervaring met eerdere ongelukken op die hoogte en wat natuurwetten.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:16 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hoe kunnen ze dat eigenlijk uitrekenen? Ze weten toch niet precies wat de luchtweerstand nog is van die delen van dat vliegtuig? Volgens mij is er niets meer mogelijk dan een ruwe schatting en niet meer dan dat. Uitrekenen kan niet voor zover ik weet als je met alles rekening houdt.
Toevallig zijn er weinig filmpjes gemaakt van die auto met die raketten, dat kan.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:19 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Er is weinig kritisch aan het zetten van vraagtekens bij een filmpje in een tijdperk waar iedere wereldburger minstens één camera heeft vind ik.
En een ontploffing van een raket overleef je..? ja..?quote:Op zondag 20 juli 2014 11:20 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Sommige zijn op slag dood anderen gaan out door zuurstofgebrek. Je komt echter na een minuut op hoogte waar je weer kunt ademen. Zo vonden ze destijds bij Lockerbie een vrouw die in het gras/grond had gegrepen met haar handen, die heeft dus nog even geleefd na de crash.
War een onzin, je wordt gewezen op verschillende geloofwaardige alternatieven maar die negeer je. Dat is geen kritische blik maar een zoekende paranoïde blik.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:16 schreef doge het volgende:
[..]
Je raakt al buiten bewustzijn door de schokgolf van de explosie van de raket. Als dat nog niet genoeg was raak je buiten bewustzijn door de krachten die vrijkomen bij de implosie.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:20 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Sommige zijn op slag dood anderen gaan out door zuurstofgebrek. Je komt echter na een minuut op hoogte waar je weer kunt ademen. Zo vonden ze destijds bij Lockerbie een vrouw die in het gras/grond had gegrepen met haar handen, die heeft dus nog even geleefd na de crash.
Wereldburgers? Volgens mij zitten daar Oekraïnse boeren wie weet heeft het gros daar hooguit een Nokia.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:19 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Er is weinig kritisch aan het zetten van vraagtekens bij een filmpje in een tijdperk waar iedere wereldburger minstens één camera heeft vind ik. Zeker als je iets groots probeert te insinueren is het belangrijk ook met een gedegen retoriek en het liefst ook bronnen te komen, en dat gebeurt niet. Roeptoeteren kan iedereen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Vesna_Vulovi%C4%87quote:Op zondag 20 juli 2014 11:20 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Ik wil trouwens wel met je gedachte meegaan dat het helemaal niets zegt maar om er gelijk jouw conclusies uit te trekken? Nee.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:21 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Toevallig zijn er weinig filmpjes gemaakt van die auto met die raketten, dat kan.
Als jij woont aan het lange weg, en je ziet op afstand een cologne tanks aankomen waarbij één vrachtwagen zit, dan pak je je telefoon, schakel je naar camera en start je een opnamen. Ik vind het niet zo raar.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:21 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Toevallig zijn er weinig filmpjes gemaakt van die auto met die raketten, dat kan.
Nee de motoren houden juist enige tijd een stuwende kracht en "vliegen" nog een tijd door.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:20 schreef Nieuwschierig het volgende:
De motoren zijn compact en vallen als een baksteen
Ruilmateriaal.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:22 schreef davedavy het volgende:
Wat willen de rebellen doen met die lijken? Snap hun doel niet.
O ja, iedere wereldburger een camera?quote:Op zondag 20 juli 2014 11:19 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Er is weinig kritisch aan het zetten van vraagtekens bij een filmpje in een tijdperk waar iedere wereldburger minstens één camera heeft vind ik. Zeker als je iets groots probeert te insinueren is het belangrijk ook met een gedegen retoriek en het liefst ook bronnen te komen, en dat gebeurt niet. Roeptoeteren kan iedereen.
Dat verklaard inderdaad de slechte kwaliteit en het aantal opnames van de combinatie.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:22 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Wereldburgers? Volgens mij zitten daar Oekraïnse boeren wie weet heeft het gros daar hooguit een Nokia.
Dat is de vraag. Misschien zijn ze daadwerkelijk aan het meewerken, misschien willen ze de lijken gebruiken als onderhandelingsmiddel, misschien kan het ze geen flikker boeien...quote:Op zondag 20 juli 2014 11:22 schreef davedavy het volgende:
Wat willen de rebellen doen met die lijken? Snap hun doel niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |