Ja , dat kan. De Buk heeft een radar. Maar, wie heeft het volgens jou gedaan dan?quote:Op zondag 20 juli 2014 10:55 schreef doge het volgende:
[..]
Ja, en met 1 voertuig uit de 4 benodigde (inclusief een radarsysteem) kan je vast en zeker een raket 10km doelgericht afschieten...
Militaire experts op TV (en zelfs FOK!), technische gegevens van het systeem, dat soort dingenquote:
Het militair reageren op militaire agressie is ook militaire agressie. Het is gewoon niet verstandig om voor de sake of de nabestaanden van 300 mensen met militairen een ander land binnen te vallen. Want binnen vallen is wat je dan doet.quote:Op zondag 20 juli 2014 10:24 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Ja dat snap ik allemaal al. Maar meneer had het over dat het anders militaire agressie is al NATO er in gaat met materiaal, maar ik probeer dus juist aan te wijzen dat dat niet het geval zou zijn.
De separatisten maken en Russen hebben zich schuldig gemaakt aan militaire agressie, het zou niet andersom zijn.
Alleen dat wilde ik aanduiden.
geen tijd om adem te happen denk ik, dus vrij kortquote:
De buk geeft geen hoogte aan als hij niet volledig is uitgerust.quote:Op zondag 20 juli 2014 10:58 schreef DeJori het volgende:
[..]
Met het verschil dat je weet op welke hoogte je iets uit de lucht schiet en je weet dat dit commercieel luchtruim is.
Wat erop doelt dat de separatisten expres op een vliegtuig in een commercieel luchtruim hebben geschoten?quote:Op zondag 20 juli 2014 10:58 schreef DeJori het volgende:
[..]
Met het verschil dat je weet op welke hoogte je iets uit de lucht schiet en je weet dat dit commercieel luchtruim is.
Dat weet niemand alleen de separatisten.quote:Op zondag 20 juli 2014 10:59 schreef .Exe het volgende:
Weten we al waar die lichamen zijn heengebracht??
Ik denk wel dat er iets gaat gebeuren, maar eerst moeten we meer weten en moet de rampplek een beetje geruimd zijn zeg maar.quote:Op zondag 20 juli 2014 10:59 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het militair reageren op militaire agressie is ook militaire agressie. Het is gewoon niet verstandig om voor de sake of de nabestaanden van 300 mensen met militairen een ander land binnen te vallen. Want binnen vallen is wat je dan doet.
Kay, my bad. Maar als je met een incompleet luchtafweersysteem gaat schieten neem je bewust het risico iets uit de lucht te schieten wat niet de bedoeling is en ben je wat mij betreft net zo schuldig als wanneer je het wel bewust zou doen.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:00 schreef tofastTG het volgende:
[..]
De buk geeft geen hoogte aan als hij niet volledig is uitgerust.
quote:Op zondag 20 juli 2014 10:59 schreef .Exe het volgende:
Weten we al waar die lichamen zijn heengebracht??
nu.nlquote:Persbureau Reuters meldt op basis van spoormedewerkers dat de lichamen in de nacht van zaterdag op zondag naar een station zijn gebracht in de Oost-Oekraïense plaats Torez. De stoffelijke overschotten zijn in koelwagons geladen.
Torez ligt in de regio Donetsk op 15 kilometer van de plaats waar het toestel van Malaysia Airlines drie dagen geleden neerstortte.
De lichamen gaan richting Ilovaisk, aldus een spoormedewerker, een plaats verder oostwaarts richting de grens met Rusland, eveneens in Donetsk.
3 minuten zonder zuurstof is mogelijk zonder het bewustzijn te verliezen.quote:Op zondag 20 juli 2014 10:59 schreef star_gazer het volgende:
[..]
geen tijd om adem te happen denk ik, dus vrij kort
Doet er niet toe. Als je per ongeluk de verkeerde doodschiet ben je ook gewoon keihard schuldig.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:00 schreef doge het volgende:
[..]
Wat erop doelt dat de separatisten expres op een vliegtuig in een commercieel luchtruim hebben geschoten?
In ieder geval dat ze het zouden moeten weten.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:00 schreef doge het volgende:
[..]
Wat erop doelt dat de separatisten expres op een vliegtuig in een commercieel luchtruim hebben geschoten?
Maar van het transport van die BUK`s zijn dashboardfilmpjes.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:00 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Dat weet niemand alleen de separatisten.
De buk is incompleet, je ziet dus louter een stip op je radar scherm zonder verdere informatie.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:00 schreef doge het volgende:
[..]
zuurstof masker misschienquote:Op zondag 20 juli 2014 11:02 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
3 minuten zonder zuurstof is mogelijk zonder het bewustzijn te verliezen.
Is er iets bekend over wie er momenteel zeggenschap heeft over de Berkut?quote:Op zondag 20 juli 2014 11:03 schreef DJ90 het volgende:
![]()
https://twitter.com/maxseddon/status/490783387335286784
Natuurlijk, maar in deze situatie zijn er zoveel schuldigen aan te wijzen dat ik me afvraag hoeveel nut dat heeft.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:01 schreef DeJori het volgende:
[..]
Kay, my bad. Maar als je met een incompleet luchtafweersysteem gaat schieten neem je bewust het risico iets uit de lucht te schieten wat niet de bedoeling is en ben je wat mij betreft net zo schuldig als wanneer je het wel bewust zou doen.
Ik denk dat niemand de moeite nam of tijd had om zo'n ding op te zetten, áls ze überhaupt nog functioneerden.quote:
Dat vliegtuig is op 10km hoogte geïmplodeerd, de kans dat het systeem met zuurstofmaskers nog werkte is nihil, de kans dat iemand ook bij machte was een zuurstofmasker om te doen zo mogelijk nog kleiner.quote:
De separatisten voorzover ik weet.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:04 schreef DeJori het volgende:
[..]
Is er iets bekend over wie er momenteel zeggenschap heeft over de Berkut?
Daar hadden ze echt geen tijd voor.quote:
quote:Op zondag 20 juli 2014 11:01 schreef DeJori het volgende:
[..]
Kay, my bad. Maar als je met een incompleet luchtafweersysteem gaat schieten neem je bewust het risico iets uit de lucht te schieten wat niet de bedoeling is en ben je wat mij betreft net zo schuldig als wanneer je het wel bewust zou doen.
Als het goed is is dat nog gewoon het Ministerie van Binnenlandse Zaken in Kievquote:Op zondag 20 juli 2014 11:04 schreef DeJori het volgende:
[..]
Is er iets bekend over wie er momenteel zeggenschap heeft over de Berkut?
Als die al naar beneden zijn gekomen, zal het toestel te beschadigd zijn geweest om te functioneren.quote:
Men had niet het hele systeemquote:Op zondag 20 juli 2014 10:53 schreef doge het volgende:
[..]
Als je een BUK systeem (zoals hieronder) kan besturen kan je heus wel een militair vliegtuig van een passagiersvliegtuig onderscheiden.
[ afbeelding ]
Dus de eerstvolgende optie is dat Rusland het vliegtuig neer heeft geschoten. En in het geval dat dat daadwerkelijk is gebeurd heeft Rusland vast en zeker gedacht dat het neerschieten van een passagiersvliegtuig in hun voordeel zou werken
Ik heb geen idee, alleen er is heel veel onduidelijkheid en het is wel een erg makkelijk excuus voor iedereen om Rusland overal de schuld van te gaan geven. In de VS bijvoorbeeld stond Hillary Clinton de volgende dag al volop te propaganderen over het belang van nieuwe sancties, en McCain kon ook weer zijn zegje doen.quote:Op zondag 20 juli 2014 10:58 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Ja , dat kan. De Buk heeft een radar. Maar, wie heeft het volgens jou gedaan dan?
Ik geloof er niks van.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:04 schreef wise het volgende:
http://www.spitsnieuws.nl(...)reiden-invasie-voor#
quote:Op zondag 20 juli 2014 11:05 schreef Partypoeper het volgende:
[..]
Als het goed is is dat nog gewoon het Ministerie van Binnenlandse Zaken in Kiev
Als het goed is..
Dat lijkt me sterk: http://voiceofrussia.com/(...)issolve-Berkut-3065/quote:Op zondag 20 juli 2014 11:05 schreef Partypoeper het volgende:
[..]
Als het goed is..
Hoe lang is dat ding uit de lucht gevallen voor ie op de grond terecht kwam? Ongeveer dan.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:02 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
3 minuten zonder zuurstof is mogelijk zonder het bewustzijn te verliezen.
Er is (volgens wiki hoor) ook een afsplitsing met dezelfde naam, die onder BiZa van Rusland valt.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:05 schreef Partypoeper het volgende:
[..]
Als het goed is..
Ook zonder zuurstof komen te zitten is geen pretje. In feite stik je langzaam terwijl je vliegtuig met een hels lawaai uit elkaar donderd.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:05 schreef Uccie het volgende:
[..]
Als die al naar beneden zijn gekomen, zal het toestel te beschadigd zijn geweest om te functioneren.
Al denk ik dat iedereen al buiten bewustzijn is geweest.
Rusland heeft dit natuurlijk nooit gewild, maar de kans is vrijwel nihil dat Oekraïne bewust of onbewust een vliegtuig uit de lucht geknald heeft.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:05 schreef doge het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, alleen het is wel een erg makkelijk excuus voor iedereen om Rusland overal de schuld van te gaan geven. In de VS bijvoorbeeld stond Hillary Clinton de volgende dag al volop te propaganderen over het belang van nieuwe sancties, en McCain kon ook weer zijn zegje doen.
Of dat BUKs waren weet je niet zeker maar het leek wel op groot afweergeschut wat daar werd vervoerd.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:02 schreef .Exe het volgende:
[..]
Maar van het transport van die BUK`s zijn dashboardfilmpjes.
Dan zouden hier ook meerdere filmpjes over moeten zijn toch
Iedereen heeft tegenwoordig toch een mobiele telefoon met camera? Als je dat ding voorbij ziet komen kun je dat dus zo filmen.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:07 schreef Loekie1 het volgende:
Dat filmpje genomen vanuit de struiken, net als er een vrachtwagen met raketten langskomt waarbij te zien is dat er één raket mist. Wie zet er nu een camera neer tussen de struiken om te wachten of er zoiets langskomt?
Oh...quote:Op zondag 20 juli 2014 11:06 schreef DeJori het volgende:
[..]
[..]
Dat lijkt me sterk: http://voiceofrussia.com/(...)issolve-Berkut-3065/
Nouja, dat zou betekenen dat Poetin daad bij het woord voegt en daadwerkelijk bijdraagt aan het onderzoekquote:Op zondag 20 juli 2014 11:07 schreef Uccie het volgende:
[..]
Er is (volgens wiki hoor) ook een afsplitsing met dezelfde naam, die onder BiZa van Rusland valt.
Maar wie daar nu zittenIk zou denken de russische, vanwege het gebied, maar ik weet het niet.
Zou je dat nog bewust meemaken?quote:Op zondag 20 juli 2014 11:07 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ook zonder zuurstof komen te zitten is geen pretje. In feite stik je langzaam terwijl je vliegtuig met een hels lawaai uit elkaar donderd.
klopt, in compleet vrije val (geen luchtweerstand, geen lift van de vleugels), zou het dus t=(2s/g)1/2 = ongeveer 45 seconden duren van 10 km tot 0.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:06 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hoe lang is dat ding uit de lucht gevallen voor ie op de grond terecht kwam? Ongeveer dan.
Er staat me iets bij van s = 1/2 * g * t2, maar ik ben net goed en wel wakker
Het is dus niet met een mobiele telefoon gefilmd en ook vanaf een statief.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:08 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Iedereen heeft tegenwoordig toch een mobiele telefoon met camera? Als je dat ding voorbij ziet komen kun je dat dus zo filmen.
ik ook niet. Invasie plannenquote:
is 3 seconden durend filmpje zonder datum.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:07 schreef Loekie1 het volgende:
Dat filmpje genomen vanuit de struiken, net als er een vrachtwagen met raketten langskomt waarbij te zien is dat er één raket mist. Wie zet er nu een camera neer tussen de struiken om te wachten of er zoiets langskomt?
Iemand die zijn erf in de gaten wil houden? Ik neem maar 1 van de vele mogelijkheden.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:07 schreef Loekie1 het volgende:
Ah ik kwam ook al op 45 seconden, maar dat leek me erg weinig eerlijk gezegd.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:09 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
klopt, in compleet vrije val (geen luchtweerstand, geen lift van de vleugels), zou het dus t=(2s/g)1/2 = ongeveer 45 seconden duren van 10 km tot 0.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |