ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant ). DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
I like the way you look at me with those beautiful eyes
Op zaterdag 19 juli 2014 18:46 schreef Surveillance-Fiets het volgende: Rotterdam - Assen ik denk al een keer of 500. via diverse routes. Rotterdam - Assen via Arnhem was toch wel het leukste.
gecontroleerd of zelf gereisd?
Op zaterdag 19 juli 2014 18:50 schreef Monopoly het volgende: Ik koop nooit een kaartje. Het voordeel van machinist zijn en gewoon je vergunning laten zien aan de HC en vriendelijk vragen of je mag passagieren
kaartjes zijn eruit
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Nee, het is een topic waar bovenmatig over treinen gezeverd wordt.. een SC gaat over vanalles en nog wat, en daar hebben we er al eentje van
De OV-chipkaart komt hier ook met enige regelmaat aan bod, zo nu en dan komen er ook trams en metro's voorbij. Of ongewone dingen zoals de Wuppertaler Schwebebahn
De OV-chipkaart komt hier ook met enige regelmaat aan bod, zo nu en dan komen er ook trams en metro's voorbij. Of ongewone dingen zoals de Wuppertaler Schwebebahn
= allemaal gerelateerd wmb. Posts over je hont niet om maar wat te noemen, of hij moet met zijn bolle harses tussen de deuren van de intershitty hebben gezeten, dan wordt het anders.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Op zaterdag 19 juli 2014 19:00 schreef Monopoly het volgende: Er heeft zich iemand voor de trein gesmeten over de grens (Essen). Internationaal verkeer naar België ligt plat.
das kut
nog een (n00b) vraag, heb je voor elke ned-buitenland reis een ICE ticket nodig?
bv heerlen-aken roosendaal-antwerp
nog een (n00b) vraag, heb je voor elke ned-buitenland reis een ICE ticket nodig?
bv heerlen-aken roosendaal-antwerp
Een ICE-ticket heb je alleen nodig als je met de ICE (InterCity Express) reist, die rijdt tussen Amsterdam en Frankfurt (1x/dag verder naar Basel). Voor andere trajecten heb je een vervoerbewijs nodig voor het traject/trein. Voor Amsterdam - Berlijn is dit een IC (als je via Bad Bentheim reist), net als voor Den Haag - Brussel via Roosendaal.
Voor Thalys naar Brussel, Lille en Parijs moet je vooraf een kaartje kopen en heb je te maken met een reserveringsplicht.
Ik heb teveel wijn op, ik lijk wel dom en haal alles door elkaar.
Ik bedoel een ticket voor international. Ik wil met de trein bv van dordrecht naar antwerpen. Maar in antwerpen lijkt het mij niet dat je daar kan uitchecken. al gegoogled kom ik uit op deze site. Waar dus iets staat over reseveren, of afhalen bij een ticketpoint zoals in rdam is
Ik bedoel een ticket voor international. Ik wil met de trein bv van dordrecht naar antwerpen. Maar in antwerpen lijkt het mij niet dat je daar kan uitchecken. al gegoogled kom ik uit op deze site. Waar dus iets staat over reseveren, of afhalen bij een ticketpoint zoals in rdam is
Als je internationaal reist moet je niet in- of uitchecken met je OV-chipkaart.
Je koopt een ticket van je vertrekpunt naar je eindbestemming, en geeft aan waar je recht op hebt qua kortingen. Als je een week-OV hebt en je op een dinsdag van Dordrecht naar Antwerpen wilt geef je aan dat je "Vrij reizen in Nederland" hebt. Je krijgt dan een doorgaand ticket voor Dordrecht - Antwerpen, maar betaalt alleen voor het buitenlandse deel van je reis (Roosendaal-Grens - Antwerpen).
In- en uitchecken hoeft dus niet, maar je moet wel je OV meenemen zodat een conducteur bij controle kan zien dat je recht hebt op de korting die je volgens je ticket zou moeten hebben. Gesloten poortjes (als je ze tegenkomt) zijn ook geen probleem: op het ticket staat een barcode afgedrukt, door deze voor de scanner te houden zal het poortje opengaan.
Gisteren reed ik eind van de middag terug uit Roodeschool en de airco was defect. 32 graden in de cabine Ramen open gezet en de deur ook. Stond een wat oudere meneer mee te kijken, die vond het prachtig. Leuke dingen zijn dat
Als je internationaal reist moet je niet in- of uitchecken met je OV-chipkaart.
Je koopt een ticket van je vertrekpunt naar je eindbestemming, en geeft aan waar je recht op hebt qua kortingen. Als je een week-OV hebt en je op een dinsdag van Dordrecht naar Antwerpen wilt geef je aan dat je "Vrij reizen in Nederland" hebt. Je krijgt dan een doorgaand ticket voor Dordrecht - Antwerpen, maar betaalt alleen voor het buitenlandse deel van je reis (Roosendaal-Grens - Antwerpen).
In- en uitchecken hoeft dus niet, maar je moet wel je OV meenemen zodat een conducteur bij controle kan zien dat je recht hebt op de korting die je volgens je ticket zou moeten hebben. Gesloten poortjes (als je ze tegenkomt) zijn ook geen probleem: op het ticket staat een barcode afgedrukt, door deze voor de scanner te houden zal het poortje opengaan.
Maar dat is een toch een ticket wat je op de ns international site moet bestellen/ reserverem
Op zaterdag 19 juli 2014 19:21 schreef Monopoly het volgende: Gisteren reed ik eind van de middag terug uit Roodeschool en de airco was defect. 32 graden in de cabine Ramen open gezet en de deur ook. Stond een wat oudere meneer mee te kijken, die vond het prachtig. Leuke dingen zijn dat
ik vind het wel leuk om te weten dat jemachinist ben
Op zaterdag 19 juli 2014 19:21 schreef Monopoly het volgende: Gisteren reed ik eind van de middag terug uit Roodeschool en de airco was defect. 32 graden in de cabine Ramen open gezet en de deur ook. Stond een wat oudere meneer mee te kijken, die vond het prachtig. Leuke dingen zijn dat
Het gebeurt niet vaak, maar juist die hoek van het land heeft dezer dagen de ergste hitte te pakken
Op zaterdag 19 juli 2014 19:21 schreef zeefje het volgende: Maar dat is een toch een ticket wat je op de ns international site moet bestellen/ reserverem
Correct.
Tijdens het kopen van dat ticket geef je dus aan dat je recht hebt op vrij reizen binnen Nederland, maar natuurlijk alleen als dat ook daadwerkelijk zo is op het moment dat je je reis maakt.
Het gebeurt niet vaak, maar juist die hoek van het land heeft dezer dagen de ergste hitte te pakken
Vrij uniek ja. Meestal is het wat koeler wat ik altijd wel prettig vind. Ik ben niet zo'n hitteliefhebber. 24 graden is meer dan genoeg wat mij betreft.
Tijdens het kopen van dat ticket geef je dus aan dat je recht hebt op vrij reizen binnen Nederland, maar natuurlijk alleen als dat ook daadwerkelijk zo is op het moment dat je je reis maakt.
yup thanks Trouwens ik ken jij van hele andere topics. Leuk om je hier ook tegen te komen
Lol. De andere vergaderzalen heten zeker "profiel-van-vrije-ruimte" (daar was in Frankrijk een dure vergadertafel voor besteld, die bleek echter net te breed), en natuurlijk de "ruimte voor werkzaamheden", een grote zaal die met wandjes in vieren te delen is. Het management heeft echter besloten dat de overige delen niet gebruikt mogen worden als er ééntje bezet is.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Ik kijk hier uit op een winkel met trouwjurken, wat vind je mooi?
Taalfouten maken als er een keer een vrouwspersoon is opletten b2py, ik zou me maar ff op Hongaars concentreren
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Lol. De andere vergaderzalen heten zeker "profiel-van-vrije-ruimte" (daar was in Frankrijk een dure vergadertafel voor besteld, die bleek echter net te breed)
Lol. De andere vergaderzalen heten zeker "profiel-van-vrije-ruimte" (daar was in Frankrijk een dure vergadertafel voor besteld, die bleek echter net te breed), en natuurlijk de "ruimte voor werkzaamheden", een grote zaal die met wandjes in vieren te delen is. Het management heeft echter besloten dat de overige delen niet gebruikt mogen worden als er ééntje bezet is.
Vroegah hadden we nog weleens echt leuke vrouwen hier trouwens, zoals Crientj en Toeps en zo. Maar die zijn hier al een tijdje niet meer gesignaleerd helaas. Zal ook wel door b2py komen
Op zaterdag 19 juli 2014 19:32 schreef Dr_Flash het volgende: Vroegah hadden we nog weleens echt leuke vrouwen hier trouwens, zoals Crientj en Toeps en zo. Maar die zijn hier al een tijdje niet meer gesignaleerd helaas. Zal ook wel door b2py komen
Ziek zijn op een hotelkamer waar allemaal vrienden op dezelfde verdieping zitten heeft wel als voordeel dat alles voor je geregeld wordt. De dankbaarheid is echt heel groot. Dit was anders mijn treinenkijkdag geweest
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.