= allemaal gerelateerd wmb. Posts over je hont niet om maar wat te noemen, of hij moet met zijn bolle harses tussen de deuren van de intershitty hebben gezeten, dan wordt het anders.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 19:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
De OV-chipkaart komt hier ook met enige regelmaat aan bod, zo nu en dan komen er ook trams en metro's voorbij. Of ongewone dingen zoals de Wuppertaler Schwebebahn
das kutquote:Op zaterdag 19 juli 2014 19:00 schreef Monopoly het volgende:
Er heeft zich iemand voor de trein gesmeten over de grens (Essen). Internationaal verkeer naar België ligt plat.
Een ICE-ticket heb je alleen nodig als je met de ICE (InterCity Express) reist, die rijdt tussen Amsterdam en Frankfurt (1x/dag verder naar Basel). Voor andere trajecten heb je een vervoerbewijs nodig voor het traject/trein. Voor Amsterdam - Berlijn is dit een IC (als je via Bad Bentheim reist), net als voor Den Haag - Brussel via Roosendaal.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 19:02 schreef zeefje het volgende:
[..]
das kut
nog een (n00b) vraag, heb je voor elke ned-buitenland reis een ICE ticket nodig?
bv heerlen-aken
roosendaal-antwerp
Nee, want dat is geen ICE. Dat zijn die witte treinstellen richting Dld.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 19:02 schreef zeefje het volgende:
[..]
das kut
nog een (n00b) vraag, heb je voor elke ned-buitenland reis een ICE ticket nodig?
bv heerlen-aken
roosendaal-antwerp
Dat laatste.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 18:44 schreef zeefje het volgende:
[..]
reis je veel zwart? of vind je het zot dat ze zo weinig controleren
En niemand die het over de roemruchte Hondekop-Vier gehad heeftquote:Op zaterdag 19 juli 2014 18:55 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
áchter het nummer lijkt me, net als bij alle voorgaande 766 topics het geval is
Zo, kom je daar nu al achter?quote:
Als je internationaal reist moet je niet in- of uitchecken met je OV-chipkaart.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 19:12 schreef zeefje het volgende:
Ik heb teveel wijn op, ik lijk wel dom en haal alles door elkaar.
Ik bedoel een ticket voor international. Ik wil met de trein bv van dordrecht naar antwerpen. Maar in antwerpen lijkt het mij niet dat je daar kan uitchecken. al gegoogled kom ik uit op deze site. Waar dus iets staat over reseveren, of afhalen bij een ticketpoint zoals in rdam is
is nog altijd in revisie hequote:Op zaterdag 19 juli 2014 19:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En niemand die het over de roemruchte Hondekop-Vier gehad heeft
Dan, dat is wel een gemiste kans. Zelfs geen sluitsein.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 19:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En niemand die het over de roemruchte Hondekop-Vier gehad heeft
Ik ben een vrouwfiguur jaquote:
Maar dat is een toch een ticket wat je op de ns international site moet bestellen/ reserveremquote:Op zaterdag 19 juli 2014 19:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zo, kom je daar nu al achter?
[..]
Als je internationaal reist moet je niet in- of uitchecken met je OV-chipkaart.
Je koopt een ticket van je vertrekpunt naar je eindbestemming, en geeft aan waar je recht op hebt qua kortingen. Als je een week-OV hebt en je op een dinsdag van Dordrecht naar Antwerpen wilt geef je aan dat je "Vrij reizen in Nederland" hebt. Je krijgt dan een doorgaand ticket voor Dordrecht - Antwerpen, maar betaalt alleen voor het buitenlandse deel van je reis (Roosendaal-Grens - Antwerpen).
In- en uitchecken hoeft dus niet, maar je moet wel je OV meenemen zodat een conducteur bij controle kan zien dat je recht hebt op de korting die je volgens je ticket zou moeten hebben. Gesloten poortjes (als je ze tegenkomt) zijn ook geen probleem: op het ticket staat een barcode afgedrukt, door deze voor de scanner te houden zal het poortje opengaan.
ik vind het wel leuk om te weten dat jemachinist benquote:Op zaterdag 19 juli 2014 19:21 schreef Monopoly het volgende:
Gisteren reed ik eind van de middag terug uit Roodeschool en de airco was defect. 32 graden in de cabine
Ramen open gezet en de deur ook. Stond een wat oudere meneer mee te kijken, die vond het prachtig. Leuke dingen zijn dat
Er lopen hier in dat topic nog 2 rond geloof ik.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 19:21 schreef zeefje het volgende:
[..]
ik vind het wel leuk om te weten dat jemachinist ben![]()
Het gebeurt niet vaak, maar juist die hoek van het land heeft dezer dagen de ergste hitte te pakkenquote:Op zaterdag 19 juli 2014 19:21 schreef Monopoly het volgende:
Gisteren reed ik eind van de middag terug uit Roodeschool en de airco was defect. 32 graden in de cabine
Ramen open gezet en de deur ook. Stond een wat oudere meneer mee te kijken, die vond het prachtig. Leuke dingen zijn dat
Correct.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 19:21 schreef zeefje het volgende:
Maar dat is een toch een ticket wat je op de ns international site moet bestellen/ reserverem
ik vind trouwen stomquote:Op zaterdag 19 juli 2014 19:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik kijk hier uit op een winkel met trouwjurken, wat vindt je mooi?
Vrij uniek ja. Meestal is het wat koeler wat ik altijd wel prettig vind. Ik ben niet zo'n hitteliefhebber. 24 graden is meer dan genoeg wat mij betreft.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 19:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het gebeurt niet vaak, maar juist die hoek van het land heeft dezer dagen de ergste hitte te pakken
yup thanksquote:Op zaterdag 19 juli 2014 19:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
Correct.
Tijdens het kopen van dat ticket geef je dus aan dat je recht hebt op vrij reizen binnen Nederland, maar natuurlijk alleen als dat ook daadwerkelijk zo is op het moment dat je je reis maakt.
Lekken uit KPD, banquote:Op zaterdag 19 juli 2014 19:25 schreef zeefje het volgende:
[..]
yup thanks
Trouwens ik ken jij van hele andere topics. Leuk om je hier ook tegen te komen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |