Dag van nationale rouw doen we niet meer aan, is ook niet echt nuttig want je kan moeilijk aan iedereen op leggen dat ze moeten rouwen terwijl niet iedereen rouwt. De regering heeft hun steun betuigd, mensen kunnen condoleance registers bezoeken, iedereen dwingen te rouwen is echt niet nodig.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:30 schreef Andromache het volgende:
waarom is er geen dag van nationale rouw afgekondigd? slecht voor het BNP ofzo? ik heb wel behoefte aan een openbare toespraak door de koning of de MP. waarom horen we in de media van alles over dat Merkel en Obama telefonisch contact hebben met wereldleiders en niets over onze eigen leiders? waar is het moreel kompas van Nederland en de eigenwaarde?
Doen we niet aan, ook niet na bijv. de watersnoodramp van 1953, zit niet in de aard van het beestje. Een stille tocht, dat dan weer welquote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:30 schreef Andromache het volgende:
waarom is er geen dag van nationale rouw afgekondigd?
Ja..quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:29 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Merkel heeft pas geleden nog weer contact met Putin gehad toch?
Ga je daar toch een stille tocht voor lopen? Ik hou je niet tegen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:30 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Waarom geen stille tochten houden voor andere ellende. Dat kinderen sterven van de honger vind ik toch wel wat meer een stille tocht waard dan een vliegtuig dat neerstort. Het gaat erom dingen in perspectief te zien. Zowel het belachelijke nationalistische gelul van de pers (want die praat je die ellende aan hoor) als hoe krom de wereld in elkaar steekt wat betreft omstandigheden voor mensen.
Ja in zijn uppiequote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:31 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ga je daar toch een stille tocht voor lopen? Ik hou je niet tegen.
Dat heeft wel met indoctrinatie te maken aangezien wij geindoctrineerd worden (lees je geschiedenisboekjes er nog maar eens op na) om tegen de anderen te zijn/vechten. Het is altijd wij tegen zij geweest en dat is het nu nog steeds. En er is een reden waarom dat zo is....quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:25 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Kerel, dat staat er niet eens. Raar dat je stelt dat ik moet veranderen terwijl jouw reacties net iets zorgelijker zijn. Sowieso heeft het meer betrokken zijn met Nederlanders als Nederlander weinig met indoctrinatie te maken maar dat zal je in het nieuwe schooljaar wel leren hoop ik.
berichten op social media moet je sowieso met een emmer zout nemen. Iedereen kan er wat oppleuren.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:31 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Er is volgens mij ook al aardig wat indirect bewijs.. de tweet van die rebellencommandant waarin werd opgeschept over het neerhalen van een transportvliegtuig was voor mij al voldoende eigenlijk.
Ja laten we alsnog een stille tocht houden voor de hutu's en de toetsi'squote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:31 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ga je daar toch een stille tocht voor lopen? Ik hou je niet tegen.
Nou en? In het Nederlandse gasnet zit maar 5 % Russisch gas.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:19 schreef Pek het volgende:
[..]
...en dan draait Putin de gaskraan dicht, gaat niet gebeuren.
Dat is geen indoctrinatie vriend, dat is zelfbehoud en instinct, dat gaat wat dieper...quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:32 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat heeft wel met indoctrinatie te maken aangezien wij geindoctrineerd worden (lees je geschiedenisboekjes er nog maar eens op na) om tegen de anderen te zijn/vechten. Het is altijd wij tegen zij geweest en dat is het nu nog steeds. En er is een reden waarom dat zo is....
zoek even lekker een ander topic op.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:30 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Waarom geen stille tochten houden voor andere ellende. Dat kinderen sterven van de honger vind ik toch wel wat meer een stille tocht waard dan een vliegtuig dat neerstort. Het gaat erom dingen in perspectief te zien. Zowel het belachelijke nationalistische gelul van de pers (want die praat je die ellende aan hoor) als hoe krom de wereld in elkaar steekt wat betreft omstandigheden voor mensen.
Zeker.. maar dit was direct nadat het gebeurd wasquote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:32 schreef wise het volgende:
[..]
berichten op social media moet je sowieso met een emmer zout nemen. Iedereen kan er wat oppleuren.
Nederland niet, maar de omringende landen welquote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:33 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Nou en? In het Nederlandse gasnet zit maar 5 % Russisch gas.
Maakt helemaal geen paardenlul uit, die 5 % kan gemakkelijk gecompenseerd worden met import van gas uit andere landen. Daar heeft Nederland echt totaal geen boodschap aan.
Dat jullie een steekje los hebben zeg ik ook niet. Wel dat het sheep mentaliteit is en hypocriet gelul (en dan doel ik vooral op de media).quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:27 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Dat heeft te maken met het feit dat niet iedereen 0,0 verbintenis heeft met zijn/haar omgeving, geboorteland, land waar ze momenteel in wonen e.d.
Als jij dat wel hebt dan is dat leuk voor jou maar dan ben jij een uitzondering en is het niet zo dat wij allemaal een steekje los hebben.
touchéquote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:33 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Zeker.. maar dit was direct nadat het gebeurd was
Je kan het ook overdrijven.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:30 schreef Andromache het volgende:
waarom is er geen dag van nationale rouw afgekondigd? slecht voor het BNP ofzo? ik heb wel behoefte aan een openbare toespraak door de koning of de MP. waarom horen we in de media van alles over dat Merkel en Obama telefonisch contact hebben met wereldleiders en niets over onze eigen leiders? waar is het moreel kompas van Nederland en de eigenwaarde?
Misschien wel voor de één, niet voor de ander met machetesquote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:33 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ja laten we alsnog een stille tocht houden voor de hutu's en de toetsi's
quote:Het verhaal van de man met knuffel
Het is een foto die gemakkelijk misverstanden en grote woede kan oproepen: een Russische separatist in Oost-Oekraïne die na de vliegramp een knuffel van een slachtoffertje omhooghoudt.
Zeker als diezelfde opstandeling op andere beelden OVSE-waarnemers op botte wijze wegstuurt die proberen iets wijzer te worden op de rampplek.
Maar houdt de man in kwestie die knuffel werkelijk als een soort trofee omhoog, zoals velen onder meer op Twitter concludeerden?
Wie een langer filmpje bekijkt, ziet dat de werkelijkheid net iets genuanceerder ligt: ja, de rebel toont eerst de knuffel, terwijl fotografen hem omringen. Maar daarna doet hij zijn pet af en slaat hij een kruis.
Dat maakt de situatie ter plekke natuurlijk niet minder dramatisch, zoals een Australische verslaggever ter plaatse schrijft: "Het is de aanblik van het speelgoed die je hier het meest van streek maakt."
http://nos.nl/artikel/676(...)man-met-knuffel.html
Wat een inhoudsloosheid weer. Mooie woorden waar niemand het mee oneens kan zijn. Er moet dit, er moet dat, maar er is echt geen meneer 'Er' die dat gaat doen. Waar is het actieplan?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:31 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ja..
13:25 uur
Merkel en Poetin bellen
De Duitse bondskanselier Merkel heeft de Russische president Poetin in een telefoongesprek opnieuw opgeroepen om zijn invloed in Oost-Oekraïne te gebruiken. Beiden benadrukken dat het onderzoek naar de crash van MH17 onafhankelijk moet zijn. Verder moeten er snel vredesbesprekingen op gang komen in Oekraïne.
http://nos.nl/liveblog/67(...)kraine-dag-drie.html
Dan interesseert het jou toch lekker niks.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:33 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat jullie een steekje los hebben zeg ik ook niet. Wel dat het sheep mentaliteit is en hypocriet gelul (en dan doel ik vooral op de media).
Als jou dat zo raakt dan kun je er een stille tocht voor organiseren ja. Maar laat andere mensen die deze aanslag zo raakt dat dan ook doen zonder hen te beoordelen en schapen te noemen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:30 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ze bedoelen beide onafhankelijk van die ander.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:31 schreef Snowballed het volgende:
Beiden benadrukken dat het onderzoek naar de crash van MH17 onafhankelijk moet zijn.
Kerel, niemand heeft mij geindoctrineerd om een verwantschap met Nederland te voelen, voor het Nederlands elftal te juichen, trots te zijn op de kleur oranje en toch elke keer weer een trots gevoel krijg als een Nederlands persoon een prestatie wegzet.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:32 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat heeft wel met indoctrinatie te maken aangezien wij geindoctrineerd worden (lees je geschiedenisboekjes er nog maar eens op na) om tegen de anderen te zijn/vechten. Het is altijd wij tegen zij geweest en dat is het nu nog steeds. En er is een reden waarom dat zo is....
quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:27 schreef Cherna het volgende:
[..]
De realiteit zegt je niets? Het is korter bij huis en daardoor raakt het je meer. Vrij normaal en maar goed ook.
Realiteit is heel betrekkelijk. Jij hebt blijkbaar een andere realiteit als mij. Ik vind het dus niet normaal en het is zeker niet goed. De wereld zou er veel beter uitzien als we wat minder wij/zij mentaliteit zouden hebben.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:27 schreef Cherna het volgende:
[..]
De realiteit zegt je niets? Het is korter bij huis en daardoor raakt het je meer. Vrij normaal en maar goed ook.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |