Klopt anders hadden ze dat allang gedaan.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hamas bezit helemaal niet de mogelijkheid om Iron Dome buiten werking te stellen.
Dat is niet zo gek natuurlijk.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:20 schreef Toofastforyou21 het volgende:
[..]
Klopt anders hadden ze dat allang gedaan.
Eigenlijk volg je daarmee precies de redenering die ik bij veel anti-Israëliërs zie. De cijfers erbij pakken en huilen over de effectiviteit van Israël in tegenstelling tot de Palestijnse terreurgroepen.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als ik dezelfde redenering zou moeten volgen als de pro-Israeliers, dan zou ik hier met grote bombarie verkondigen dat het Hamas echt niet te doen is om het doden van onschuldige Israeliers - alleen maar soldaten. Vervolgens zou ik wijzen naar de cijfers.
Moah... alle pro-Israëliërs zijn niet rationeel, zeg je nu. Vind ik heel zwart-wit.quote:Echter ben ik - in tegenstelling tot de pro-Israliers - vrij rationeel
Klopt. En dat is ook het enige dat dat zegt.quote:en stel ik dat deze cijfers vrij weinig aantonen. Behalve dan een bevestiging van de 'ongelijke strijd' qua materieel en slagkracht - maar dat is niet iets nieuws.
Vanuit een rationeel oogpunt ook niet. Het betreft een vijandige militaire installatie. Net als dat het niet vreemd is dat Israël Palestijnse militaire (indien ze dat zouden hebben) middelen onklaar zouden maken.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:21 schreef Toofastforyou21 het volgende:
[..]
Als je het uit het oogpunt van Hamas bekijkt niet nee
In nederland was het 100 jaar geleden ook een schande dat een meisje naar school ging die moest thuis blijven en het huishouden doen nou dat is daar nog steeds het geval maar dat is een teken dat ze achter lopen en geen vrijkaart om alles en iedereen plat te knallenquote:Op zondag 20 juli 2014 12:16 schreef Toofastforyou21 het volgende:
[..]
Jij gaat er wel komen met deze instelling, kontje van Amerika likken wat een onzin gast, je hebt echt geen idee en je praat nu poep.
Ik weet niet of je het doorhebt maar wij hebben de vrijheid die we nu kennen grotendeels te danken aan dat vervloekte Amerika.
Ik heb die problemen met mijn eigen ogen gezien, en als jij gaat zeggen dat ze er niet zijn ben je voor mij echt knettergek, ben jij er geweest ? weet jij wat ze daar doen met meisjes die bijvoorbeeld toch naar school gaan ?
Nee dat weet jij niet en je zou jezelf moeten schamen voor dit soort uitspraken.
Dat je geld en spullen inzamelt helemaal goed en vooral mee doorgaan, maar het is wel lekker veilig hé in een land waar je kunt doen en zeggen wat je wilt, waar het relatief veilig is.
Hoeveel Afghaanse vluchtelingen zijn er ? die stellen zichzelf allemaal maar aan omdat niks aan de hand is in Afghanistan ? Ga je mond eens spoelen en ben alsjeblieft blij dat je in een prachtland als Nederland mag wonen, mafkees.
Ik zie weinig anti-Israëliërs roepen dat Hamas fantastisch en super is. Dat is toch wel een overduidelijk verschil met de wijze waarop veel pro-Israëliërs ook echt onvoorwaardelijk achter Israël staan en elk tegenargument wensen af te wimpelen.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:22 schreef Karrs het volgende:
Eigenlijk volg je daarmee precies de redenering die ik bij veel anti-Israëliërs zie. De cijfers erbij pakken en huilen over de effectiviteit van Israël in tegenstelling tot de Palestijnse terreurgroepen.
Dat is inderdaad zwart-wit. Veel pro-Israëliërs zijn niet erg rationeel.quote:Moah... alle pro-Israëliërs zijn niet rationeel, zeg je nu. Vind ik heel zwart-wit.
Allereerst succes met je project.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:25 schreef klawie het volgende:
[..]
In nederland was het 100 jaar geleden ook een schande dat een meisje naar school ging die moest thuis blijven en het huishouden doen nou dat is daar nog steeds het geval maar dat is een teken dat ze achter lopen en geen vrijkaart om alles en iedereen plat te knallen
En dat ze hier ia voor vrijheid hebben gezorgd weet ik en ben ik ze ook heel erg dankbaar voor maar dat betekent niet dat ik ze moet steunen in een strijd waar ik totaal niet achter sta en die totaal niks te maken heeft met vrijheid en alleen maar geld kunnen ze een tijdje baas zijn in dat land en hun staatskas een beetje spekken of ze zullen wel weerr iets snders nodig hebben gehad
En als het meezit ga ik december kijken bij me oriject
Coca cola wordt vaak lokaal geproduceerd en Nike wordt gemaakt in Azië.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:30 schreef Toofastforyou21 het volgende:
[..]
Allereerst succes met je project.
Dat je niet achter de strijd in Afghanistan staat is jou goed recht, ik heb er na mijn ervaringen op sommige vlakken ook wel mijn bedenkingen bij.
Maar jij claimt in je vorige post dat er dus niks aan de hand is, dat is te makkelijk om te roep toeteren vanuit een ivoren toren kerel.
Wat jij zegt over Amerika is gewoon complete onzin, als je dit nou over Irak had gezegd ja, maar Afghanistan nee.
Maar dan ook niet hypocriet doen en in Nike kleren rond gaan lopen en Coca cola drinken hé
Maar zijn Amerikaanse bedrijven waar het geld naartoe vloeit, als je zo'n hekel hebt aan Amerika moet je ook niet hypocriet gaan doen en Amerikaanse producten kopen.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Coca cola wordt vaak lokaal geproduceerd en Nike wordt gemaakt in Azië.
Goed verwoord, als de Palestijnen iets willen zullen ook zij water bij de wijn moeten doen, doen ze dat niet dan gaat dit nooit meer ophouden (wat ik overigens wel hoop voor zowel Israël als Palestina).quote:Op zondag 20 juli 2014 12:33 schreef Nintex het volgende:
Enfin, in Nederland, Amerika, 'het westen', is een groot gedeelte van de bevolking nu eenmaal van mening dat Israel het laatste bastion is tegen de militante extremistische moslims. En hoe meer groepjes als ISIS op staan en gruwelijkheden begaan en hoe meer Hamas oproept tot menselijke schilden hoe verder dat beeld bevestigd is.
Het is vrij logisch dat wij ons aansluiten bij landen met een democratie en dezelfde normen, waarden en deels wetten. Hierdoor kan Israel over bepaalde grenzen gaan. De situatie is heel anders als Hamas van Gaza een mooi toeristisch gebied maakt in plaats van een broedplaats voor terrorisme.
Ik las laatst een artikel dat ook de valkuil is van de palestijnen. De Israeli's hebben veel zelfreflectie en twijfelen ook sterk of de aanpak van hun regering de juiste is, maar met iedere raket die Hamas afvuurt krijgt Likud er een stem bij. De Palestijnen zijn voornamelijk van mening dat ze 'hulp' nodig hebben, maar wat voor 'hulp' kunnen ze zelf ook niet specificeren.
De blokkades moeten weg, dat is 1, maar daarvoor een door Egypte ingezet staakt het vuren accepteren doet Hamas niet, want eigenlijk zouden ook de kolonisten weg moeten uit Palestijns gebied en Jerusalem terug en.. en.. . Hulp van de VN willen ze ook niet, want die spannen samen met de zionisten, maar zolang ze alles het label zionist opplakken dat niet ingaat op alle wensen gaat het probleem niet opgelost worden. Er zal ergens door de palestijnen een stap richting Israel gemaakt moeten worden, dat is nu eenmaal waar je tegenaan loopt als je de zwakkere al dan niet verslagen partij bent. Het probleem is met name dat ieder staakt het vuren wordt doorbroken door Hamas en het begrijp voor de palestijnse zaak daardoor tot een 0-punt daalt.
Vandaar dat de steun voor Israël in het westen toch wel steeds minder wordt. Oftewel je betoog is nergens op gebaseerd. We delen overigens vrij weinig normen en waarden met de meeste Israëliërs. Ze zijn enorm veel conservatiever dan westerlingen en ook hun wetgeving is alles behalve gelijke aan de onze.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:33 schreef Nintex het volgende:
Enfin, in Nederland, Amerika, 'het westen', is een groot gedeelte van de bevolking nu eenmaal van mening dat Israel het laatste bastion is tegen de militante extremistische moslims. En hoe meer groepjes als ISIS op staan en gruwelijkheden begaan en hoe meer Hamas oproept tot menselijke schilden hoe verder dat beeld bevestigd is.
Het is vrij logisch dat wij ons aansluiten bij landen met een democratie en dezelfde normen, waarden en deels wetten. Hierdoor kan Israel over bepaalde grenzen gaan. De situatie is heel anders als Hamas van Gaza een mooi toeristisch gebied maakt in plaats van een broedplaats voor terrorisme.
Ik las laatst een artikel dat ook de valkuil is van de palestijnen. De Israeli's hebben veel zelfreflectie en twijfelen ook sterk of de aanpak van hun regering de juiste is, maar met iedere raket die Hamas afvuurt krijgt Likud er een stem bij. De Palestijnen zijn voornamelijk van mening dat ze 'hulp' nodig hebben, maar wat voor 'hulp' kunnen ze zelf ook niet specificeren.
De blokkades moeten weg, dat is 1, maar daarvoor een door Egypte ingezet staakt het vuren accepteren doet Hamas niet, want eigenlijk zouden ook de kolonisten weg moeten uit Palestijns gebied en Jerusalem terug en.. en.. . Hulp van de VN willen ze ook niet, want die spannen samen met de zionisten, maar zolang ze alles het label zionist opplakken dat niet ingaat op alle wensen gaat het probleem niet opgelost worden. Er zal ergens door de palestijnen een stap richting Israel gemaakt moeten worden, dat is nu eenmaal waar je tegenaan loopt als je de zwakkere al dan niet verslagen partij bent. Het probleem is met name dat ieder staakt het vuren wordt doorbroken door Hamas en het begrijp voor de palestijnse zaak daardoor tot een 0-punt daalt.
Ik draag geen nike en drink mekkacolaquote:Op zondag 20 juli 2014 12:30 schreef Toofastforyou21 het volgende:
[..]
Allereerst succes met je project.
Dat je niet achter de strijd in Afghanistan staat is jou goed recht, ik heb er na mijn ervaringen op sommige vlakken ook wel mijn bedenkingen bij.
Maar jij claimt in je vorige post dat er dus niks aan de hand is, dat is te makkelijk om te roep toeteren vanuit een ivoren toren kerel.
Wat jij zegt over Amerika is gewoon complete onzin, als je dit nou over Irak had gezegd ja, maar Afghanistan nee.
Maar dan ook niet hypocriet doen en in Nike kleren rond gaan lopen en Coca cola drinken hé
Je kan prima een hekel hebben aan de staat Amerika en toch gebruik maken van Amerikaanse producten van (particuliere) bedrijven. Daar is niets hypocriets aan.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:34 schreef Toofastforyou21 het volgende:
[..]
Maar zijn Amerikaanse bedrijven waar het geld naartoe vloeit, als je zo'n hekel hebt aan Amerika moet je ook niet hypocriet gaan doen en Amerikaanse producten kopen.
Waar het gemaakt wordt maakt geen reet uit, de winst wordt opgestreken door dat gemene Amerika.
Ook geen gebruik meer maken van Facebook, Youtube, Google, Microsoft, Intel aangezien zij indirect ook bijdragen aan de oorlog in bijvoorbeeld Afghanistan.
Sorry maar als er één ding is dat mij is opgevallen is dat pro-Israëliërs niet rationeel zijn. Als je oorlogmisdaden goed probeert te praten dan ben je niet goed bij je hoofd. Om dan mensen die dat proberen aan te wijzen te labellen als hamas supporters zegt al genoeg. Jezelf steeds in de slachtofferrol te plaatsen terwijl je de agressor bent is an insult to our intelligence.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:22 schreef Karrs het volgende:
[..]
Eigenlijk volg je daarmee precies de redenering die ik bij veel anti-Israëliërs zie. De cijfers erbij pakken en huilen over de effectiviteit van Israël in tegenstelling tot de Palestijnse terreurgroepen.
[..]
Moah... alle pro-Israëliërs zijn niet rationeel, zeg je nu. Vind ik heel zwart-wit.
[..]
Klopt. En dat is ook het enige dat dat zegt.
Die laatste alinea is het probleem, niet alleen dit, maar ook dat. Daar kun je niks mee. Je zult het eerst het ene voor elkaar moeten krijgen voor het andere.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Vandaar dat de steun voor Israël in het westen toch wel steeds minder wordt. Oftewel je betoog is nergens op gebaseerd. We delen overigens vrij weinig normen en waarden met de meeste Israëliërs. Ze zijn enorm veel conservatiever dan westerlingen en ook hun wetgeving is alles behalve gelijke aan de onze.
De steun voor Israël hangt daar dan ook helemaal niet mee samen. De steun voor Israël hangt samen met onze historie - meer specifiek WWII en de daarmee samenhangende gebeurtenissen. We hebben een schuldgevoel en dat maakt dat we een soort van noodzaak zien om Israëliërs zoveel mogelijk te beschermen.
Niet alleen moeten de blokkades weg, ook moeten alle nederzettingen worden opgeheven en dient de muur op bepaalde plekken verplaatst worden ('naar achteren'.)
Nog meer ??? Ze leven al in de open lucht abu graip gevangenis en dan nig meer water bij de wijn volgende stap wordt zeker dat iedereen xonaar dood moet neervallen israel moet 10 stappen achteruit doen en voor iedereen een brief maken due bij die oersoon oast met een excuus erbij omdat ze zomaar de opa/oma enof andere familie zomaar hebben neergeknaldquote:Op zondag 20 juli 2014 12:37 schreef Toofastforyou21 het volgende:
[..]
Goed verwoord, als de Palestijnen iets willen zullen ook zij water bij de wijn moeten doen, doen ze dat niet dan gaat dit nooit meer ophouden (wat ik overigens wel hoop voor zowel Israël als Palestina).
Het is aan de Israëliërs om de Palestijnen het vertrouwen te bieden. Door de wegblokkades weg te halen, door de nederzettingen te slopen en door de muur te verschuiven. Niet andersom. Israel is overigens door de VN en het Internationaal gerechtshof op de vingers getikt voor wat betreft de muur én nederzettingen.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:42 schreef Nintex het volgende:
[..]
Die laatste alinea is het probleem, niet alleen dit, maar ook dat. Daar kun je niks mee. Je zult het eerst het ene voor elkaar moeten krijgen voor het andere.
Je kunt het zien als de afschaffing van apartheid, zoiets gaat geleidelijk, maar kan ineens grote sprongen maken als er geen weg meer terug is. Het is aan de palestijnen om de Israeli's zover te krijgen om de blokkades weg te halen, dan de VN zover te krijgen dat ze Israel oproepen om de muur op te schuiven, waardoor op den duur die kolonisten ver binnen Gaza wonen en vanzelf wel weer terug naar Israel gaan, omdat ze bepaalde voorzieningen missen etc. . Dat gaat niet morgen gebeuren, daar is mogelijk wel 10 jaar voor nodig. Dat is nu eenmaal democratie en/of onderhandeling.
Al ga jij onderhandelen bij je baas regel jij toch ook in 1 keer een goed loon met een auto van de zaakquote:Op zondag 20 juli 2014 12:42 schreef Nintex het volgende:
[..]
Die laatste alinea is het probleem, niet alleen dit, maar ook dat. Daar kun je niks mee. Je zult het eerst het ene voor elkaar moeten krijgen voor het andere.
Op deze weg wint Israel echter sowieso, de huidige strategie van de Palestijnen gaat nooit werken, want Israel heeft eerder alle Hamas leden gevonden en raketinstallaties uitgeschakeld dan dat de Palestijnen met raketten Israel gesloopt hebben.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is aan de Israëliërs om de Palestijnen het vertrouwen te bieden. Door de wegblokkades weg te halen, door de nederzettingen te slopen en door de muur te verschuiven. Niet andersom. Israel is overigens door de VN en het Internationaal strafhof op de vingers getikt voor wat betreft de muur én nederzettingen.
Maar de Israëliërs hebben daar kennelijk lak aan, ze hebben schijt aan de wereld, schijt aan mensenrechten en dat maakt dat er onvoldoende vertrouwen is om überhaupt tot onderhandelingen over te gaan. Sterker nog, om de zoveel maanden worden er nieuwe nederzettingen aangekondigd. Juist als oppermachtige partij dien je een stap terug te treden m.b.t. dit soort zaken als je oprecht wenst dat er vrede komt.
Nee, juist niet. Ik laat hem een voorstel doen op basis van mijn goede functioneren en ga dan onderhandelen. Als ik direct roep 'ik wil meer geld' heb ik heb hem verder niets te bieden krijg ik niks extra's.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:48 schreef klawie het volgende:
[..]
Al ga jij onderhandelen bij je baas regel jij toch ook in 1 keer een goed loon met een auto van de zaak
Het kan gewoon maar israel moet gewoon toegeven dat ze fout zitten zolang ze dat niet inzien komt het op niks uit
Jij gaat uit van ongelijkwaardige volkeren. Dat is meteen de essentie van het probleem. Dank voor de verduidelijking.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:50 schreef Nintex het volgende:
[..]
Op deze weg wint Israel echter sowieso, de huidige strategie van de Palestijnen gaat nooit werken, want Israel heeft eerder alle Hamas leden gevonden en raketinstallaties uitgeschakeld dan dat de Palestijnen met raketten Israel gesloopt hebben.
Ze zijn gewoon telkens slimmer. Israel wilde vrede in 2006, Hamas stuurt zelfmoordterroristen de grens over. Israel bouwt een muur, probleem opgelost. Hamas krijgt raketten van sponsors in het Midden Oosten, Israel bouwt een raketschild.
Nee, juist niet. Ik laat hem een voorstel doen op basis van mijn goede functioneren en ga dan onderhandelen.
Dat heeft niets met gelijkwaardigheid te maken. De Israeli's zijn in dit conflict gewoon slimmer bezig geweest. Dat is ook niet zo vreemd gezien de informatievoorziening en educatie die ze daar hebben, maar het is gewoon een feit. Net zoals ze in de 6-daagse oorlog slimmer waren.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jij gaat uit van ongelijkwaardige volkeren. Dat is meteen de essentie van het probleem. Dank voor de verduidelijking.
Het heeft wel degelijk met gelijkwaardigheid te maken. Jij ziet de Palestijnen, zo blijkt keer op keer impliciet uit je reactie, als een soort van untermensch - die maar even moeten aantonen dat ze eigenlijk geen untermensch zijn. Een ongelijkwaardige onderhandelingspositie dus.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:53 schreef Nintex het volgende:
[..]
Dat heeft niets met gelijkwaardigheid te maken. De Israeli's zijn in dit conflict gewoon slimmer bezig geweest. Dat is ook niet zo vreemd gezien de informatievoorziening en educatie die ze daar hebben, maar het is gewoon een feit. Net zoals ze in de 6-daagse oorlog slimmer waren.
Als jij je werk goed diet kan het allemaal hoorquote:Op zondag 20 juli 2014 12:50 schreef Nintex het volgende:
[..]
Op deze weg wint Israel echter sowieso, de huidige strategie van de Palestijnen gaat nooit werken, want Israel heeft eerder alle Hamas leden gevonden en raketinstallaties uitgeschakeld dan dat de Palestijnen met raketten Israel gesloopt hebben.
Ze zijn gewoon telkens slimmer. Israel wilde vrede in 2006, Hamas stuurt zelfmoordterroristen de grens over. Israel bouwt een muur, probleem opgelost. Hamas krijgt raketten van sponsors in het Midden Oosten, Israel bouwt een raketschild.
[..]
Nee, juist niet. Ik laat hem een voorstel doen op basis van mijn goede functioneren en ga dan onderhandelen. Als ik direct roep 'ik wil meer geld' heb ik heb hem verder niets te bieden krijg ik niks extra's.
Dat blijkt uit geen van mijn reacties. De Israeli's zijn feitelijk slimmer bezig geweest, want ze hebben in principe al gewonnen. Dit kan een trots volk natuurlijk nooit toegeven en een volk dat in het eigen geloof wordt opgehemeld als het meest heilige volk al helemaal niet, maar zo zit het feitelijk in elkaar. De Palestijnen moeten er eerst voor zorgen dat ze niet verder verliezen en dan daarop uitbouwen. Militair gezien win je niet van Israel dus hoe langer die strijd doorgaat hoe meer de Israeli's winnen en de winnaars schrijven de geschiedenis.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het heeft wel degelijk met gelijkwaardigheid te maken. Jij ziet de Palestijnen, zo blijkt keer op keer impliciet uit je reactie, als een soort van untermensch - die maar even moeten aantonen dat ze eigenlijk geen untermensch zijn. Een ongelijkwaardige onderhandelingspositie dus.
Een dergelijke houding is funest en zal nimmer leiden tot überhaupt enige onderhandelinge, zoals ik reeds eerder heb gezegd. De basis is de basale schendingen door Israël weg te nemen. Zoals dus de muur en de nederzettingen. Die vormen, zoals geconstateerd door de internationale gemeenschap, al per definitie een belemmering voor welke vorm van onderhandelingen dan ook.
De Palestijnen moeten helemaal niets wat dat betreft, indien je van mening bent dat Israel ook niets moet. Simpel as that. Gelijkwaardige partijen - of geen onderhandelingen. Heilige volk of whatsoever is allemaal zo irrelevant als de neten. En anders is het een loss voor beide partijen - Israeliers die elke dag geconfronteerd worden met raketten en Palestijnen met bombardementen. Ik zie geen winnaars (nog los van de interne dreigende destabilisatie van Israël trouwens).quote:Op zondag 20 juli 2014 13:05 schreef Nintex het volgende:
[..]
Dat blijkt uit geen van mijn reacties. De Israeli's zijn feitelijk slimmer bezig geweest, want ze hebben in principe al gewonnen. Dit kan een trots volk natuurlijk nooit toegeven en een volk dat in het eigen geloof wordt opgehemeld als het meest heilige volk al helemaal niet, maar zo zit het feitelijk in elkaar. De Palestijnen moeten er eerst voor zorgen dat ze niet verder verliezen en dan daarop uitbouwen. Militair gezien win je niet van Israel dus hoe langer die strijd doorgaat hoe meer de Israeli's winnen en de winnaars schrijven de geschiedenis.
Wil je winnen dan moet je eerst stoppen met verliezen.
Je hebt oas gewonnen als het afgelopen isquote:Op zondag 20 juli 2014 13:05 schreef Nintex het volgende:
[..]
Dat blijkt uit geen van mijn reacties. De Israeli's zijn feitelijk slimmer bezig geweest, want ze hebben in principe al gewonnen. Dit kan een trots volk natuurlijk nooit toegeven en een volk dat in het eigen geloof wordt opgehemeld als het meest heilige volk al helemaal niet, maar zo zit het feitelijk in elkaar. De Palestijnen moeten er eerst voor zorgen dat ze niet verder verliezen en dan daarop uitbouwen. Militair gezien win je niet van Israel dus hoe langer die strijd doorgaat hoe meer de Israeli's winnen en de winnaars schrijven de geschiedenis.
Er is niks makkelijker dan jou argumenten neer te halen, iemand die claimt dat er in Afghanistan niks aan de hand is, spoort voor geen meter, dat zal iedereen beamen die er ook maar iets vanaf weet.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:39 schreef klawie het volgende:
[..]
Ik draag geen nike en drink mekkacola
Het is moeilijk om mij argumenten neer te halen he en dan maar zeggen dat ik niks weet en zomaar dingen roep![]()
Ik hoop dat je gelukkig bent geworden van het rondzwaaien met je pistooltje maar hoop echt dat jij jezelf nog een keer tegen komt
De Palestijnen moeten stoppen met verliezen dat is een feit. Gelijkwaardige partijen kunnen het nooit worden, want iedereen heeft daar een andere definitie van en ze streven allebei een andere ideologie en of staatsvorm na. Daarnaast zijn steden etc. niet tot moeilijk te verdelen.quote:Op zondag 20 juli 2014 13:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De Palestijnen moeten helemaal niets wat dat betreft, indien je van mening bent dat Israel ook niets moet. Simpel as that. Gelijkwaardige partijen - of geen onderhandelingen. Heilige volk of whatsoever is allemaal zo irrelevant als de neten. En anders is het een loss voor beide partijen - Israeliers die elke dag geconfronteerd worden met raketten en Palestijnen met bombardementen. Ik zie geen winnaars (nog los van de interne dreigende destabilisatie van Israël trouwens).
om maar effe gelijk je argumenten iver de vluchtelingen te tackelen er zijn er ook duizenden uit ghana maar waarom zie je daar niemand ? Omdat er fucking niks tr halen valt voor landen als amerikaquote:Op zondag 20 juli 2014 13:14 schreef Toofastforyou21 het volgende:
[..]
Er is niks makkelijker dan jou argumenten neer te halen, iemand die claimt dat er in Afghanistan niks aan de hand is, spoort voor geen meter, dat zal iedereen beamen die er ook maar iets vanaf weet.
Jij maakt mij uit voor laffe hond maar het enige wat jij doet is berichtjes typen en een beetje geld / spulletjes inzamelen.
Ik heb mijn maten zien sneuvelen in vuurgevechten, ben op een bermbom gereden, heb kinderen dood zien liggen langs de weg waar niemand zich om bekommert en dan denk jij een beetje denigrerend te gaan doen met: Ik hoop dat je gelukkig bent geworden van het rondzwaaien met je pistooltje.
Je zou je eigen kapot moeten schamen met uitspraken zoals deze.
Daarbij ga je niet in op een argument van mij van de talloze Afghaanse vluchtelingen in heel Europa.
Lekker makkelijk oordelen achter je computertje, en jij bent zo begaan met de Palestijnen ? een grote grap ben je, wereldvreemd en je staat niet met 2 voeten op de grond.
Ja en nee. Israel heeft gewonnen op de dag dat de staat werd uitgeroepen en na verschillende oorlogen behouden bleef en zelfs uitgebreid werd. In die zin dus wel, terroritorium-wise gesproken en een eigen staat. Maar daar houdt het niet op....dan kom het vraagstuk wat de veiligheid ervan betreft. En daar is een probleem omdat het Palestijnse probleem (veel vluchtelingen die zich settled in oa Gaza nu) nog niet is opgelost en Israel daar de problemen van ondervindt.quote:Op zondag 20 juli 2014 13:05 schreef Nintex het volgende:
Dat blijkt uit geen van mijn reacties De Israeli's zijn feitelijk slimmer bezig geweest, want ze hebben in principe al gewonnen....
Je eerste argument is al fout, wat valt er dan te halen in Afghanistan voor de Amerikanen ? wat heeft de Amerikanen deze oorlog gekost en wat heeft het hen opgebracht ?quote:Op zondag 20 juli 2014 13:25 schreef klawie het volgende:
[..]
om maar effe gelijk je argumenten iver de vluchtelingen te tackelen er zijn er ook duizenden uit ghana maar waarom zie je daar niemand ? Omdat er fucking niks tr halen valt voor landen als amerika
Jij hebt je maten zien sneuvelen daar sta ik zeker niet achter begrijp mij niet verkeerd maar door jou 'maten' zijn er ook zat gesneuveld onschuldig
Ik heb ook zeker niet gezegd dat er daar totaal niks aan de hand is maar die mensen lopen gewoon achter en dan moet je anders helpen als dat je dwars zit en niet door met je pistool te gaan zwaaien
En ik onderscheid mij van de laffe honden door te zeggen wat andere niet kunnen/durven te denken want dan zouden alle soldaten/ burgers voor niks te zijn gestorven
Het grootste gedeelte van onze ontwikkelingshulp gaat naar Afrika.quote:Op zondag 20 juli 2014 13:25 schreef klawie het volgende:
[..]
om maar effe gelijk je argumenten iver de vluchtelingen te tackelen er zijn er ook duizenden uit ghana maar waarom zie je daar niemand ? Omdat er fucking niks tr halen valt voor landen als amerika
Vergeet niet dat Afghanistan de aanval op Amerika had ingezet. Dom, dom dom.quote:Jij hebt je maten zien sneuvelen daar sta ik zeker niet achter begrijp mij niet verkeerd maar door jou 'maten' zijn er ook zat gesneuveld onschuldig
Ik heb ook zeker niet gezegd dat er daar totaal niks aan de hand is maar die mensen lopen gewoon achter en dan moet je anders helpen als dat je dwars zit en niet door met je pistool te gaan zwaaien
Ik kan mij argumenten zeker wel onderbouwen afganistan binnen vallen is zou zijn om iran in te sluiten dat is de enige reden geweest van smerika irak aan de ene kant afganistan aan de andere kant dat is hun enige reden je nl op handen en voeten uittellen dat er niks bereikt wordt van wat hun beloofdenquote:Op zondag 20 juli 2014 13:39 schreef Toofastforyou21 het volgende:
[..]
Je eerste argument is al fout, wat valt er dan te halen in Afghanistan voor de Amerikanen ? wat heeft de Amerikanen deze oorlog gekost en wat heeft het hen opgebracht ?
Ik vindt de discussie prima, maar onderbouw het met feiten en niet zomaar wat roepen, dat is te makkelijk.
Die mensen lopen inderdaad achter, net zoals bepaalde bevolkingsgroepen hier in Nederland, maar dat is nimmer de rede geweest om Afghanistan binnen te vallen, misschien moet je er eens in verdiepen zodat je weet waar je over praat.
De schermutselingen en vuurgevechten in Afghanistan zijn maar een heel klein deel van het conflict en het doel aldaar, iets waar je je tevens in zou moeten verdiepen voordat je maar gaat roep toeteren.
Wat jij doet kan iedereen, maar probeer je argumentatie eens een keer te onderbouwen ipv allerlei dingen te roepen zonder feitelijke onderbouwing.
Wrm kan er naar afrika onteikkelings hulp en moeten er naar afganistan een zooitje troepen ? Juist omdat amerika haar doel anders niet zou behalenquote:Op zondag 20 juli 2014 13:41 schreef Nintex het volgende:
[..]
Het grootste gedeelte van onze ontwikkelingshulp gaat naar Afrika.
[..]
Vergeet niet dat Afghanistan de aanval op Amerika had ingezet. Dom, dom dom.
Vergeet ook niet dat Irak onder meer Koeweit binnenviel en Scud raketten op Israel schoot.
Fout fout fout.quote:Op zondag 20 juli 2014 13:57 schreef klawie het volgende:
[..]
Ik kan mij argumenten zeker wel onderbouwen afganistan binnen vallen is zou zijn om iran in te sluiten dat is de enige reden geweest van smerika irak aan de ene kant afganistan aan de andere kant dat is hun enige reden je nl op handen en voeten uittellen dat er niks bereikt wordt van wat hun beloofden
Het ging toch volgens jou oa om meisjes naar school te krijgen? Dat komt omdatz ze daar achter lopen dat was is nederland 100 jaar geleden nl net niet anders toen bleven vrouwen ook thuis en hadden ze geen recht van spreken dus dat is wel zeker een punt
Net als dat alle nederlandse vrouwen net een hoofddoekje liepen en nu amerika geloven dat het een manier van onderdrukking is
Ik heb elke vraag beantwoord emrika is idd qfganistan binnn te vallen omdat er wat te halen viel nl een mooie plaats om iran in de gaten tr houden en in te sluiten niet slles hoeft in vorm van goederen en geld te zijn zo'n stel hersenen moet je wel hebben als je met een pistool zwaaid tochquote:Op zondag 20 juli 2014 14:04 schreef Toofastforyou21 het volgende:
[..]
Fout fout fout.
De rede waarom Amerika Afghanistan is binnengevallen was om de Taliban aan te pakken, na talloze aanslagen en dreiging daarvan, Londen & Madrid zeker ook vergeten ? 9-11 ?
Met betrekking tot het naar school krijgen van meisjes dat is niet de rede geweest maar een situatie schets, en iets wat ik met mijn eigen ogen heb gezien.
Jij haalt alles maar van Internet en leest wat je wilt lezen, maar jij kunt er niet objectief over oordelen want je bent er niet geweest.
Je lult maar een eind raak, net claim je nog dat Amerika Afghanistan is binnengevallen omdat er wat te halen viel, nu gaat het ineens om Iran, je spreekt jezelf erg tegen. Je geeft geen antwoorden op de vragen die ik je hierover stel, niks onderbouwing dus.
Klopt maar dat heeft wel invloed gehad op het conflict natuurlijk.quote:Op zondag 20 juli 2014 14:24 schreef sp3c het volgende:
london en madrid waren na de inval in afghanistan he
9/11 was een excuus om er eens wat aan te gaan doen, niet de reden
Hoeveel landen/legers/regeringen ken jij die eerst waarschuwen en dan pas schieten?quote:Op zondag 20 juli 2014 12:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oftewel je verplicht mensen hun hele hebben en houden te verlaten - met in het achterhoofd dat je hun hele hebben en houden gaat platbombarderen - en het dan gek vinden dat mensen toch blijven zitten omdat ze niets te verliezen hebben. Goh!
En dan moeten ze vooral niet luisteren naar de enige partij die voor hun belangen opkomt!
Ik denk eerder dat jij iets romantiseert wat niet te romantiseren valt. In 9 van de 10 moderne conflicten worden oorlogen aangekondigd. Het is ook een prachtige manier van de schuld verschuiven. 'Ja u bent nu dood, want u bent niet vertrokken uit uw woning - die ik kapot wil schieten. Eigen schuld.' - Dat is de vage redenering die erachter schuilt.quote:Op zondag 20 juli 2014 14:38 schreef Karrs het volgende:
[..]
Hoeveel landen/legers/regeringen ken jij die eerst waarschuwen en dan pas schieten?
Eerlijk antwoorden. Je probeert een negatieve draai te geven aan iets wat heel goed is.
Alsof Amerika een inval nodig heeft om Iran in de gaten te houdenquote:Op zondag 20 juli 2014 14:34 schreef klawie het volgende:
[..]
Ik heb elke vraag beantwoord emrika is idd qfganistan binnn te vallen omdat er wat te halen viel nl een mooie plaats om iran in de gaten tr houden en in te sluiten niet slles hoeft in vorm van goederen en geld te zijn zo'n stel hersenen moet je wel hebben als je met een pistool zwaaid toch
Ik lees en zie idd een hoop op internet omdat de televisie en de nederkandse kranten naar mijn mening niet eerlijk bericht geven wat betreft je argument over madrid dat moet je nog eenna effe goed lezen want daar is nooit bewezen dat het de taliban was de eta was nl ook schuldig dus duister verhaal en noet 100% zeker london waren mensen uit europa die een eigen beweging hebben en los staan van het midden oosten dit was door hun slecte kennis over het geloof en het bijna niet spreken van de taal maar omdat het erop leek waren hun als dader aangewezen niemand van hun kwam uit afganistan ze zateb ook niet bij groepen daar uit 9/11 is nooit iemand voor schuldig bevonden dus dat zou ook geen redenen het blijft dus bij al jou ounten op vinger wijzen iov iets concreets dat met afganistan te maken heeft
Hou nou eens op over dat gebrek aan ruimte. Dat is geen serieus argument en dat weet je zelf ook. Want pak Google Earth er inderdaad maar eens bij. Zie je al die open ruimte?quote:Op zondag 20 juli 2014 12:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarbij het laatste overigens bijna onoverkomelijk is. Heb je Gaza wel eens met Google Earth bekeken? Het is hoogstwaarschijnlijk een van de dichtstbevolkte gebieden ter wereld. Niet voor niets wordt het een 'open lucht gevangenis' genoemd. Overigens zie je dan ook mooi hoe Israël tewerk is gegaan met de nederzettingen (zie de noordelijke grens van Gaza).
Dat weet je niet. Je vermoedt het en de Palestijnen melden het, maar informatie uit Gaza is allesbehalve betrouwbaar.quote:Strooien met bommen is eenvoudiger, effectiever is het zeker niet - Dat blijkt uit het feit dat de overgrote meerderheid van de slachtoffers alles behalve terrorist is (tot spelende kinderen op een strand aan toe).
Je hebt geen idee waar je over praat, heel veel mensen zijn ons zeer dankbaar voor het goede werk wat daar verricht is, en jij bent niet in de positie om daarover mee te praten (over een laffe hond gesproken).quote:Op zondag 20 juli 2014 14:37 schreef klawie het volgende:
Volgende keer voor je zomaar ergens in het rondt schiet effe goed nadenken wrm je het doet en of het wel redelijk is krap jezelf 2x schter je oren en bedenk ofdat je een eigen mening hebt omdat je toch als een laffe hond zomaar iedereen achterna loopt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |