abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 juli 2014 @ 12:20:47 #251
430720 Toofastforyou21
Das beste oder nichts.
pi_142508633
quote:
2s.gif Op zondag 20 juli 2014 12:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hamas bezit helemaal niet de mogelijkheid om Iron Dome buiten werking te stellen.
Klopt anders hadden ze dat allang gedaan.
pi_142508646
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 12:20 schreef Toofastforyou21 het volgende:

[..]

Klopt anders hadden ze dat allang gedaan.
Dat is niet zo gek natuurlijk.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 20 juli 2014 @ 12:21:47 #253
430720 Toofastforyou21
Das beste oder nichts.
pi_142508658
quote:
10s.gif Op zondag 20 juli 2014 12:21 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is niet zo gek natuurlijk.
Als je het uit het oogpunt van Hamas bekijkt niet nee :)
  zondag 20 juli 2014 @ 12:22:51 #254
176916 Karrs
2007-2017
pi_142508690
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 12:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Als ik dezelfde redenering zou moeten volgen als de pro-Israeliers, dan zou ik hier met grote bombarie verkondigen dat het Hamas echt niet te doen is om het doden van onschuldige Israeliers - alleen maar soldaten. Vervolgens zou ik wijzen naar de cijfers.
Eigenlijk volg je daarmee precies de redenering die ik bij veel anti-Israëliërs zie. De cijfers erbij pakken en huilen over de effectiviteit van Israël in tegenstelling tot de Palestijnse terreurgroepen.
quote:
Echter ben ik - in tegenstelling tot de pro-Israliers - vrij rationeel
Moah... alle pro-Israëliërs zijn niet rationeel, zeg je nu. Vind ik heel zwart-wit.
quote:
en stel ik dat deze cijfers vrij weinig aantonen. Behalve dan een bevestiging van de 'ongelijke strijd' qua materieel en slagkracht - maar dat is niet iets nieuws.
Klopt. En dat is ook het enige dat dat zegt.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_142508714
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 12:21 schreef Toofastforyou21 het volgende:

[..]

Als je het uit het oogpunt van Hamas bekijkt niet nee :)
Vanuit een rationeel oogpunt ook niet. Het betreft een vijandige militaire installatie. Net als dat het niet vreemd is dat Israël Palestijnse militaire (indien ze dat zouden hebben) middelen onklaar zouden maken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142508762
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 12:16 schreef Toofastforyou21 het volgende:

[..]

Jij gaat er wel komen met deze instelling, kontje van Amerika likken wat een onzin gast, je hebt echt geen idee en je praat nu poep.
Ik weet niet of je het doorhebt maar wij hebben de vrijheid die we nu kennen grotendeels te danken aan dat vervloekte Amerika.
Ik heb die problemen met mijn eigen ogen gezien, en als jij gaat zeggen dat ze er niet zijn ben je voor mij echt knettergek, ben jij er geweest ? weet jij wat ze daar doen met meisjes die bijvoorbeeld toch naar school gaan ?
Nee dat weet jij niet en je zou jezelf moeten schamen voor dit soort uitspraken.
Dat je geld en spullen inzamelt helemaal goed en vooral mee doorgaan, maar het is wel lekker veilig hé in een land waar je kunt doen en zeggen wat je wilt, waar het relatief veilig is.
Hoeveel Afghaanse vluchtelingen zijn er ? die stellen zichzelf allemaal maar aan omdat niks aan de hand is in Afghanistan ? Ga je mond eens spoelen en ben alsjeblieft blij dat je in een prachtland als Nederland mag wonen, mafkees.
In nederland was het 100 jaar geleden ook een schande dat een meisje naar school ging die moest thuis blijven en het huishouden doen nou dat is daar nog steeds het geval maar dat is een teken dat ze achter lopen en geen vrijkaart om alles en iedereen plat te knallen

En dat ze hier ia voor vrijheid hebben gezorgd weet ik en ben ik ze ook heel erg dankbaar voor maar dat betekent niet dat ik ze moet steunen in een strijd waar ik totaal niet achter sta en die totaal niks te maken heeft met vrijheid en alleen maar geld kunnen ze een tijdje baas zijn in dat land en hun staatskas een beetje spekken of ze zullen wel weerr iets snders nodig hebben gehad

En als het meezit ga ik december kijken bij me oriject
pi_142508827
quote:
7s.gif Op zondag 20 juli 2014 12:22 schreef Karrs het volgende:
Eigenlijk volg je daarmee precies de redenering die ik bij veel anti-Israëliërs zie. De cijfers erbij pakken en huilen over de effectiviteit van Israël in tegenstelling tot de Palestijnse terreurgroepen.
Ik zie weinig anti-Israëliërs roepen dat Hamas fantastisch en super is. Dat is toch wel een overduidelijk verschil met de wijze waarop veel pro-Israëliërs ook echt onvoorwaardelijk achter Israël staan en elk tegenargument wensen af te wimpelen.

quote:
Moah... alle pro-Israëliërs zijn niet rationeel, zeg je nu. Vind ik heel zwart-wit.
Dat is inderdaad zwart-wit. Veel pro-Israëliërs zijn niet erg rationeel.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142508836
En dan ga ik niet zomaar alles en iedereen kapot knallen

Maar toch help ik rara hoe kan dat ?
  zondag 20 juli 2014 @ 12:30:00 #259
430720 Toofastforyou21
Das beste oder nichts.
pi_142508905
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 12:25 schreef klawie het volgende:

[..]

In nederland was het 100 jaar geleden ook een schande dat een meisje naar school ging die moest thuis blijven en het huishouden doen nou dat is daar nog steeds het geval maar dat is een teken dat ze achter lopen en geen vrijkaart om alles en iedereen plat te knallen

En dat ze hier ia voor vrijheid hebben gezorgd weet ik en ben ik ze ook heel erg dankbaar voor maar dat betekent niet dat ik ze moet steunen in een strijd waar ik totaal niet achter sta en die totaal niks te maken heeft met vrijheid en alleen maar geld kunnen ze een tijdje baas zijn in dat land en hun staatskas een beetje spekken of ze zullen wel weerr iets snders nodig hebben gehad

En als het meezit ga ik december kijken bij me oriject
Allereerst succes met je project.
Dat je niet achter de strijd in Afghanistan staat is jou goed recht, ik heb er na mijn ervaringen op sommige vlakken ook wel mijn bedenkingen bij.
Maar jij claimt in je vorige post dat er dus niks aan de hand is, dat is te makkelijk om te roep toeteren vanuit een ivoren toren kerel.
Wat jij zegt over Amerika is gewoon complete onzin, als je dit nou over Irak had gezegd ja, maar Afghanistan nee.
Maar dan ook niet hypocriet doen en in Nike kleren rond gaan lopen en Coca cola drinken hé
pi_142508979
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 12:30 schreef Toofastforyou21 het volgende:

[..]

Dat je niet achter de strijd in Afghanistan staat is jou goed recht, ik heb er na mijn ervaringen op sommige vlakken ook wel mijn bedenkingen bij.
Maar jij claimt in je vorige post dat er dus niks aan de hand is, dat is te makkelijk om te roep toeteren vanuit een ivoren toren kerel.
Wat jij zegt over Amerika is gewoon complete onzin, als je dit nou over Irak had gezegd ja, maar Afghanistan nee.
Maar dan ook niet hypocriet doen en in Nike kleren rond gaan lopen en Coca cola drinken hé
Coca cola wordt vaak lokaal geproduceerd en Nike wordt gemaakt in Azië.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142508989
Enfin, in Nederland, Amerika, 'het westen', is een groot gedeelte van de bevolking nu eenmaal van mening dat Israel het laatste bastion is tegen de militante extremistische moslims. En hoe meer groepjes als ISIS op staan en gruwelijkheden begaan en hoe meer Hamas oproept tot menselijke schilden hoe verder dat beeld bevestigd is.

Het is vrij logisch dat wij ons aansluiten bij landen met een democratie en dezelfde normen, waarden en deels wetten. Hierdoor kan Israel over bepaalde grenzen gaan. De situatie is heel anders als Hamas van Gaza een mooi toeristisch gebied maakt in plaats van een broedplaats voor terrorisme.

Ik las laatst een artikel dat ook de valkuil is van de palestijnen. De Israeli's hebben veel zelfreflectie en twijfelen ook sterk of de aanpak van hun regering de juiste is, maar met iedere raket die Hamas afvuurt krijgt Likud er een stem bij. De Palestijnen zijn voornamelijk van mening dat ze 'hulp' nodig hebben, maar wat voor 'hulp' kunnen ze zelf ook niet specificeren.

De blokkades moeten weg, dat is 1, maar daarvoor een door Egypte ingezet staakt het vuren accepteren doet Hamas niet, want eigenlijk zouden ook de kolonisten weg moeten uit Palestijns gebied en Jerusalem terug en.. en.. . Hulp van de VN willen ze ook niet, want die spannen samen met de zionisten, maar zolang ze alles het label zionist opplakken dat niet ingaat op alle wensen gaat het probleem niet opgelost worden. Er zal ergens door de palestijnen een stap richting Israel gemaakt moeten worden, dat is nu eenmaal waar je tegenaan loopt als je de zwakkere al dan niet verslagen partij bent. Het probleem is met name dat ieder staakt het vuren wordt doorbroken door Hamas en het begrijp voor de palestijnse zaak daardoor tot een 0-punt daalt.
  zondag 20 juli 2014 @ 12:34:59 #262
430720 Toofastforyou21
Das beste oder nichts.
pi_142509030
quote:
2s.gif Op zondag 20 juli 2014 12:32 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Coca cola wordt vaak lokaal geproduceerd en Nike wordt gemaakt in Azië.
Maar zijn Amerikaanse bedrijven waar het geld naartoe vloeit, als je zo'n hekel hebt aan Amerika moet je ook niet hypocriet gaan doen en Amerikaanse producten kopen.
Waar het gemaakt wordt maakt geen reet uit, de winst wordt opgestreken door dat gemene Amerika.
Ook geen gebruik meer maken van Facebook, Youtube, Google, Microsoft, Intel aangezien zij indirect ook bijdragen aan de oorlog in bijvoorbeeld Afghanistan.
  zondag 20 juli 2014 @ 12:35:12 #263
121310 venomsnake
El Saltador
pi_142509036
Zolang Israel niet alle nederzettingen weghaalt kan ik dat land gewoon niet serieus nemen, laat staan steunen. Waardeloos beleid, belachelijk veel geweld nu weer.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zondag 20 juli 2014 @ 12:37:43 #264
430720 Toofastforyou21
Das beste oder nichts.
pi_142509116
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 12:33 schreef Nintex het volgende:
Enfin, in Nederland, Amerika, 'het westen', is een groot gedeelte van de bevolking nu eenmaal van mening dat Israel het laatste bastion is tegen de militante extremistische moslims. En hoe meer groepjes als ISIS op staan en gruwelijkheden begaan en hoe meer Hamas oproept tot menselijke schilden hoe verder dat beeld bevestigd is.

Het is vrij logisch dat wij ons aansluiten bij landen met een democratie en dezelfde normen, waarden en deels wetten. Hierdoor kan Israel over bepaalde grenzen gaan. De situatie is heel anders als Hamas van Gaza een mooi toeristisch gebied maakt in plaats van een broedplaats voor terrorisme.

Ik las laatst een artikel dat ook de valkuil is van de palestijnen. De Israeli's hebben veel zelfreflectie en twijfelen ook sterk of de aanpak van hun regering de juiste is, maar met iedere raket die Hamas afvuurt krijgt Likud er een stem bij. De Palestijnen zijn voornamelijk van mening dat ze 'hulp' nodig hebben, maar wat voor 'hulp' kunnen ze zelf ook niet specificeren.

De blokkades moeten weg, dat is 1, maar daarvoor een door Egypte ingezet staakt het vuren accepteren doet Hamas niet, want eigenlijk zouden ook de kolonisten weg moeten uit Palestijns gebied en Jerusalem terug en.. en.. . Hulp van de VN willen ze ook niet, want die spannen samen met de zionisten, maar zolang ze alles het label zionist opplakken dat niet ingaat op alle wensen gaat het probleem niet opgelost worden. Er zal ergens door de palestijnen een stap richting Israel gemaakt moeten worden, dat is nu eenmaal waar je tegenaan loopt als je de zwakkere al dan niet verslagen partij bent. Het probleem is met name dat ieder staakt het vuren wordt doorbroken door Hamas en het begrijp voor de palestijnse zaak daardoor tot een 0-punt daalt.
Goed verwoord, als de Palestijnen iets willen zullen ook zij water bij de wijn moeten doen, doen ze dat niet dan gaat dit nooit meer ophouden (wat ik overigens wel hoop voor zowel Israël als Palestina).
pi_142509123
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 12:33 schreef Nintex het volgende:

Vandaar dat de steun voor Israël in het westen toch wel steeds minder wordt. Oftewel je betoog is nergens op gebaseerd. We delen overigens vrij weinig normen en waarden met de meeste Israëliërs. Ze zijn enorm veel conservatiever dan westerlingen en ook hun wetgeving is alles behalve gelijke aan de onze.

De steun voor Israël hangt daar dan ook helemaal niet mee samen. De steun voor Israël hangt samen met onze historie - meer specifiek WWII en de daarmee samenhangende gebeurtenissen. We hebben een schuldgevoel en dat maakt dat we een soort van noodzaak zien om Israëliërs zoveel mogelijk te beschermen.

Niet alleen moeten de blokkades weg, ook moeten alle nederzettingen worden opgeheven en dient de muur op bepaalde plekken verplaatst worden ('naar achteren'.) Zolang dit niet gebeurt is er niet eens een basis voor onderhandelingen en is het niet meer dan terecht dat er vanuit Palestijnse kant geen vertrouwen meer is.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142509152
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 12:30 schreef Toofastforyou21 het volgende:

[..]

Ik draag geen nike en drink mekkacola :P

Het is moeilijk om mij argumenten neer te halen he en dan maar zeggen dat ik niks weet en zomaar dingen roep :')

Ik hoop dat je gelukkig bent geworden van het rondzwaaien met je pistooltje maar hoop echt dat jij jezelf nog een keer tegen komt
pi_142509181
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 12:34 schreef Toofastforyou21 het volgende:

[..]

Maar zijn Amerikaanse bedrijven waar het geld naartoe vloeit, als je zo'n hekel hebt aan Amerika moet je ook niet hypocriet gaan doen en Amerikaanse producten kopen.
Waar het gemaakt wordt maakt geen reet uit, de winst wordt opgestreken door dat gemene Amerika.
Ook geen gebruik meer maken van Facebook, Youtube, Google, Microsoft, Intel aangezien zij indirect ook bijdragen aan de oorlog in bijvoorbeeld Afghanistan.
Je kan prima een hekel hebben aan de staat Amerika en toch gebruik maken van Amerikaanse producten van (particuliere) bedrijven. Daar is niets hypocriets aan.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142509216
quote:
7s.gif Op zondag 20 juli 2014 12:22 schreef Karrs het volgende:

[..]

[..]

[..]

Klopt. En dat is ook het enige dat dat zegt.
Sorry maar als er één ding is dat mij is opgevallen is dat pro-Israëliërs niet rationeel zijn. Als je oorlogmisdaden goed probeert te praten dan ben je niet goed bij je hoofd. Om dan mensen die dat proberen aan te wijzen te labellen als hamas supporters zegt al genoeg. Jezelf steeds in de slachtofferrol te plaatsen terwijl je de agressor bent is an insult to our intelligence.
pi_142509253
quote:
2s.gif Op zondag 20 juli 2014 12:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Vandaar dat de steun voor Israël in het westen toch wel steeds minder wordt. Oftewel je betoog is nergens op gebaseerd. We delen overigens vrij weinig normen en waarden met de meeste Israëliërs. Ze zijn enorm veel conservatiever dan westerlingen en ook hun wetgeving is alles behalve gelijke aan de onze.

De steun voor Israël hangt daar dan ook helemaal niet mee samen. De steun voor Israël hangt samen met onze historie - meer specifiek WWII en de daarmee samenhangende gebeurtenissen. We hebben een schuldgevoel en dat maakt dat we een soort van noodzaak zien om Israëliërs zoveel mogelijk te beschermen.

Niet alleen moeten de blokkades weg, ook moeten alle nederzettingen worden opgeheven en dient de muur op bepaalde plekken verplaatst worden ('naar achteren'.)
Die laatste alinea is het probleem, niet alleen dit, maar ook dat. Daar kun je niks mee. Je zult het eerst het ene voor elkaar moeten krijgen voor het andere.

Je kunt het zien als de afschaffing van apartheid, zoiets gaat geleidelijk, maar kan ineens grote sprongen maken als er geen weg meer terug is. Het is aan de palestijnen om de Israeli's zover te krijgen om de blokkades weg te halen, dan de VN zover te krijgen dat ze Israel oproepen om de muur op te schuiven, waardoor op den duur die kolonisten ver binnen Gaza wonen en vanzelf wel weer terug naar Israel gaan, omdat ze bepaalde voorzieningen missen etc. . Dat gaat niet morgen gebeuren, daar is mogelijk wel 10 jaar voor nodig. Dat is nu eenmaal democratie en/of onderhandeling.
pi_142509300
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 12:37 schreef Toofastforyou21 het volgende:

[..]

Goed verwoord, als de Palestijnen iets willen zullen ook zij water bij de wijn moeten doen, doen ze dat niet dan gaat dit nooit meer ophouden (wat ik overigens wel hoop voor zowel Israël als Palestina).
Nog meer ??? Ze leven al in de open lucht abu graip gevangenis en dan nig meer water bij de wijn volgende stap wordt zeker dat iedereen xonaar dood moet neervallen israel moet 10 stappen achteruit doen en voor iedereen een brief maken due bij die oersoon oast met een excuus erbij omdat ze zomaar de opa/oma enof andere familie zomaar hebben neergeknald
pi_142509366
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 12:42 schreef Nintex het volgende:

[..]

Die laatste alinea is het probleem, niet alleen dit, maar ook dat. Daar kun je niks mee. Je zult het eerst het ene voor elkaar moeten krijgen voor het andere.

Je kunt het zien als de afschaffing van apartheid, zoiets gaat geleidelijk, maar kan ineens grote sprongen maken als er geen weg meer terug is. Het is aan de palestijnen om de Israeli's zover te krijgen om de blokkades weg te halen, dan de VN zover te krijgen dat ze Israel oproepen om de muur op te schuiven, waardoor op den duur die kolonisten ver binnen Gaza wonen en vanzelf wel weer terug naar Israel gaan, omdat ze bepaalde voorzieningen missen etc. . Dat gaat niet morgen gebeuren, daar is mogelijk wel 10 jaar voor nodig. Dat is nu eenmaal democratie en/of onderhandeling.
Het is aan de Israëliërs om de Palestijnen het vertrouwen te bieden. Door de wegblokkades weg te halen, door de nederzettingen te slopen en door de muur te verschuiven. Niet andersom. Israel is overigens door de VN en het Internationaal gerechtshof op de vingers getikt voor wat betreft de muur én nederzettingen.

Maar de Israëliërs hebben daar kennelijk lak aan, ze hebben schijt aan de wereld, schijt aan mensenrechten en dat maakt dat er onvoldoende vertrouwen is om überhaupt tot onderhandelingen over te gaan. Sterker nog, om de zoveel maanden worden er nieuwe nederzettingen aangekondigd. Juist als oppermachtige partij dien je een stap terug te treden m.b.t. dit soort zaken als je oprecht wenst dat er vrede komt.

Een onderhandeling zal niet plaatsvinden als de ene partij het idee heeft niet serieus genomen te worden. En dat blijkt - anders zou Israël wel af hebben gezien van de nederzettingen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142509423
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 12:42 schreef Nintex het volgende:

[..]

Al ga jij onderhandelen bij je baas regel jij toch ook in 1 keer een goed loon met een auto van de zaak

Het kan gewoon maar israel moet gewoon toegeven dat ze fout zitten zolang ze dat niet inzien komt het op niks uit
pi_142509482
quote:
2s.gif Op zondag 20 juli 2014 12:46 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is aan de Israëliërs om de Palestijnen het vertrouwen te bieden. Door de wegblokkades weg te halen, door de nederzettingen te slopen en door de muur te verschuiven. Niet andersom. Israel is overigens door de VN en het Internationaal strafhof op de vingers getikt voor wat betreft de muur én nederzettingen.

Maar de Israëliërs hebben daar kennelijk lak aan, ze hebben schijt aan de wereld, schijt aan mensenrechten en dat maakt dat er onvoldoende vertrouwen is om überhaupt tot onderhandelingen over te gaan. Sterker nog, om de zoveel maanden worden er nieuwe nederzettingen aangekondigd. Juist als oppermachtige partij dien je een stap terug te treden m.b.t. dit soort zaken als je oprecht wenst dat er vrede komt.
Op deze weg wint Israel echter sowieso, de huidige strategie van de Palestijnen gaat nooit werken, want Israel heeft eerder alle Hamas leden gevonden en raketinstallaties uitgeschakeld dan dat de Palestijnen met raketten Israel gesloopt hebben.

Ze zijn gewoon telkens slimmer. Israel wilde vrede in 2006, Hamas stuurt zelfmoordterroristen de grens over. Israel bouwt een muur, probleem opgelost. Hamas krijgt raketten van sponsors in het Midden Oosten, Israel bouwt een raketschild.

quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 12:48 schreef klawie het volgende:

[..]

Al ga jij onderhandelen bij je baas regel jij toch ook in 1 keer een goed loon met een auto van de zaak

Het kan gewoon maar israel moet gewoon toegeven dat ze fout zitten zolang ze dat niet inzien komt het op niks uit
Nee, juist niet. Ik laat hem een voorstel doen op basis van mijn goede functioneren en ga dan onderhandelen. Als ik direct roep 'ik wil meer geld' heb ik heb hem verder niets te bieden krijg ik niks extra's.
pi_142509523
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 12:50 schreef Nintex het volgende:

[..]

Op deze weg wint Israel echter sowieso, de huidige strategie van de Palestijnen gaat nooit werken, want Israel heeft eerder alle Hamas leden gevonden en raketinstallaties uitgeschakeld dan dat de Palestijnen met raketten Israel gesloopt hebben.

Ze zijn gewoon telkens slimmer. Israel wilde vrede in 2006, Hamas stuurt zelfmoordterroristen de grens over. Israel bouwt een muur, probleem opgelost. Hamas krijgt raketten van sponsors in het Midden Oosten, Israel bouwt een raketschild.

Nee, juist niet. Ik laat hem een voorstel doen op basis van mijn goede functioneren en ga dan onderhandelen.
Jij gaat uit van ongelijkwaardige volkeren. Dat is meteen de essentie van het probleem. Dank voor de verduidelijking.

Het is zoiets als dat iemand mij als loon een euro per uur aanbiedt. Met een dergelijk persoon zou ik niet eens beginnen met loononderhandelingen. Dat is hoe de situatie ervoor staat.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142509548
quote:
2s.gif Op zondag 20 juli 2014 12:52 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Jij gaat uit van ongelijkwaardige volkeren. Dat is meteen de essentie van het probleem. Dank voor de verduidelijking.
Dat heeft niets met gelijkwaardigheid te maken. De Israeli's zijn in dit conflict gewoon slimmer bezig geweest. Dat is ook niet zo vreemd gezien de informatievoorziening en educatie die ze daar hebben, maar het is gewoon een feit. Net zoals ze in de 6-daagse oorlog slimmer waren.

De Amerikanen daarentegen zijn in Irak heel dom en naief geweest, net zoals in Vietnam. In Vietnam nog wel dommer, want ze begrepen niet dat Vietnamezen hen zagen als nieuwe kolonisten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')