abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 juli 2014 @ 19:43:59 #1
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_142454393
Ik ben geen feministe, ik ben ook geen fat lover of hoe je het wil noemen, maar ik raak soms wel moe van de huidige maatschappij en hoe er naar vrouwen wordt gekeken.
Voornamelijk omdat ik twee dochters heb, en ik niet wil dat ze op hun 14de dadelijk sexy foto's van zichzelf op instagram dumpen omdat ze dan denken positieve aandacht van jongens/mannen te kunnen krijgen.

Want als meisje is dat haast de enige manier nog dat je positief aandacht kan krijgen, het gaat niet meer om je intelligentie, om je gevoel voor humor, om je sociale kwaliteiten, het gaat er om of je er seksueel gezien aantrekkelijk genoeg uitziet.
Op instagram worden foto's van dikke meiden in ondergoed verwijderd, terwijl 14 jarige meisjes in lingerie en sexy pose wordt toegestaan. De kont van een volwassen vrouw met overgewicht moet verbannen worden, maar de kont van een slank 13 of 14 jarig meisje moet gepromoot worden.

Begrijp me niet verkeerd, uiterlijk is belangrijk, dat besef ik me ook, het is belangrijk dat je er leuk en verzorgt uitziet.
Maar je bent tegenwoordig met maat 40 al moddervet en je mag uitgemaakt worden voor walvis.

Gelukkig ben ik van een oudere generatie, en mijn generatie mannen is gelukkig niet zo, die kijken verder, die noemen een vrouw geen 6je of een 8 om te beschrijven hoe ze er uit ziet.
Die denken niet dat ze het recht hebben om seks te hebben met een meid die er minimaal uit ziet als een fotomodel omdat ze anders gefrustreerd worden en mensen gaan vermoorden.

Maar jongere jongens, die hebben geen kaas gegeten van hoe ze met vrouwen om moeten gaan, die denken alleen nog maar hoe ze een 8 kunnen scoren.
En is er een meisje die geen 8 is dan verdiend ze ook geen aandacht, zelfs niet vriendschappelijk, dan verdiend ze het ineens niet meer om met respect behandeld te worden omdat ze fysiek gezien niet aan de eisen voldoet.

En natuurlijk stigmatiseer ik nu, weet ik echt wel dat niet iedere jonge gozer zo denkt, maar ik ben regelmatig bang voor mijn dochters, krijg ik hun aan hun verstand gepraat dat er meer is dan alleen een leuk koppie en een lekker lijf? Dat educatie, intelligentie, socialiteit, humor en alle andere dingen veel belangrijker zijn, dat hun doel in het leven niet moet zijn om minimaal een 8 te zijn.
Want niemand blijft een 8 of een 9, iedereen zal ouder worden, en dan heb je ineens niks meer aan je uiterlijk, dan moet je op andere vlakken uitblinken.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  vrijdag 18 juli 2014 @ 19:44:24 #2
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_142454404
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 19:40 schreef FANN het volgende:

[..]

Ja, dat mag, maar het is een beetje dubbel :')
De laatste keer dat ik een "sexy" foto heb geplaatst is al zeker meer dan twee jaar geleden, in totaal heb ik denk ik 5 sexy foto's geplaatst waar ik nog niet eens helemaal naakt op was.

Blijkbaar heeft het wel een verschrikkelijke indruk gemaakt op mensen als ze zich dat nog steeds herinneren. :')
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  vrijdag 18 juli 2014 @ 19:45:18 #3
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_142454438
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 19:35 schreef Sjeen het volgende:
Maar Snakelady, om even terug te komen op het cijfers geven, dat is toch van alle tijden?
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit eerder een cijfertje ben benoemd, tot een aantal jaren geleden hier op Fok! :P
pi_142454469
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 19:44 schreef snakelady het volgende:

[..]

De laatste keer dat ik een "sexy" foto heb geplaatst is al zeker meer dan twee jaar geleden, in totaal heb ik denk ik 5 sexy foto's geplaatst waar ik nog niet eens helemaal naakt op was.

Blijkbaar heeft het wel een verschrikkelijke indruk gemaakt op mensen als ze zich dat nog steeds herinneren. :')
Neu... ik lig er niet van wakker hoor, maar volgens mij snap je best wat ik bedoel...
pi_142454483
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 19:42 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd naar dat onderzoekje. :) Ik ken alleen onderzoeken waarin vrouwen zichzelf dikker schatten dan ze daadwerkelijk zijn.
Ik kan het helaas niet meer zo snel vinden. Ging niet specifiek over het raden van je eigen gewicht - want dat schatten vrouwen inderdaad vaak zwaarder - maar puur of er sprake was van overgewicht of obesitas. Mensen denken bijna nooit dat ze obees zijn, hoe zwaar ze ook zijn. Misschien een beetje te zwaar, hoor je dan.
pi_142454520
quote:

[..]

Het punt is dat je uit de hoogte klaagt over de fouten van een andere generatie en daarbij jezelf vrijpleit, terwijl je precies hetzelfde gedrag zelf doet. Alsof een moeder van 120 kilo zeurt dat haar kinderen zo veel snoepen. :')
pi_142454547
Is bij mannen niks anders.
pi_142454559
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 19:30 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:

[..]

En slechte trollen worden vroeg of laat geband. Bereid je er maar op voor.
Wat een vreemde reactie. Is de werkelijkheid te confronterend voor je? Een goed product doet het nu eenmaal beter dan een minder goed product. Dat geldt - hoe onverwacht - ook voor intermenselijke verhoudingen.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 19:48:57 #9
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_142454580
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 19:46 schreef FANN het volgende:

[..]

Neu... ik lig er niet van wakker hoor, maar volgens mij snap je best wat ik bedoel...
Maar dat is mijn punt nu de hele tijd, ik deed dat uit onzekerheid, ik wil niet dat mijn dochters iets dergelijks gaan doen uit onzekerheid maar tegenwoordig zijn meisjes veel eerder en veel sneller onzeker dan "vroeger".
Dat zie je uit diverse onderzoeken, een opmars in anorexia en zelfmoord enz.

Puber zijn is al moeilijk genoeg, het enige wat ik wil is dat mijn dochters niet zo onzeker worden als dat ik was ( en daar waren goede redenen voor)

Maar blijkbaar omdat ik er ervaring mee heb mag ik er geen angst voor hebben want dan vraag ik er zelf om en is het mijn eigen schuld. :')
pi_142454649
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 19:48 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar dta is mijn punt nu de hele tijd, ik deed dat uit onzekerheid, ik wil niet dat mijn dochters iets dergelijks gaan doen uit onzekerheid maar tegenwoordig zijn meisjes veel eerder en veel sneller onzeker dan "vroeger".
Dat zie je uit diverse onderzoeken, een opmars in anorexia enz.

Puber zijn si al moeilijk genoeg, het enige wat ik wil is dat mijn dochters niet zo onzeker worden als dat ik was ( en daar waren goede redenen voor)

Maar blijkbaar omdat ik er ervaring mee heb mag ik er gene angst voor hebben want dan vraag ik er zelf om en is het mijn eigen schuld. :')
Kijk je uitleg lees ik nu voor het eerst,er stond natuurlijk niet bij die fotos vermeld, hé jongens
ik post dit omdat ik me zo onzeker voel...
  vrijdag 18 juli 2014 @ 20:01:34 #11
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_142455038
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 19:50 schreef FANN het volgende:

[..]

Kijk je uitleg lees ik nu voor het eerst,er stond natuurlijk niet bij die fotos vermeld, hé jongens
ik post dit omdat ik me zo onzeker voel...
Natuurlijk niet, maar dat heb ik later ook nog een aantal keren uit moeten leggen op Fok! aangezien die foto's blijkbaar echt een enorme indruk hebben achtergelaten, tot op de dag van vandaag beginnen mensen er namelijk nog over.
Maar of dat nu positief of negatief is weer ik niet. :') ;)
pi_142455077
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 20:01 schreef snakelady het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, maar dat heb ik later ook nog een aantal keren uit moeten leggen op Fok! aangezien die foto's blijkbaar echt een enorme indruk hebben achtergelaten, tot op de dag van vandaag beginnen mensen er namelijk nog over.
Nu begin ik wel benieuwd te worden...
pi_142455107
quote:

[..]

Maar dat is mijn punt nu de hele tijd, ik deed dat uit onzekerheid, ik wil niet dat mijn dochters iets dergelijks gaan doen uit onzekerheid maar tegenwoordig zijn meisjes veel eerder en veel sneller onzeker dan "vroeger".

Puber zijn is al moeilijk genoeg, het enige wat ik wil is dat mijn dochters niet zo onzeker worden als dat ik was ( en daar waren goede redenen voor)

Maar blijkbaar omdat ik er ervaring mee heb mag ik er geen angst voor hebben want dan vraag ik er zelf om en is het mijn eigen schuld. :')
Mwah.

Het is natuurlijk nogal onredelijk om van je puberende dochters te verwachten zich op een bepaalde manier te gedragen als je zelf het verkeerde voorbeeld geeft.
quote:

[..]

Dat komt omdat jij werkelijk alles van jezelf online pleurt. Dat is nogal makkelijk te onthouden dan. :')
pi_142455385
quote:

[..]

Nou ja, in dit geval pakt het dus een beetje negatief uit :+

en vijf jaar geleden was jij geen puber... dus je hád wel kunnen weten dat het misschien niet
zo verstandig was i.v.m. bijvoorbeeld je dochters, maar goed, gedane zaken nemen geen keer.
pi_142455410
quote:

[..]

Ik heb de oplossing voor mijn problemen gevonden mocht ik ooit kinderen krijgen.

Ze gaan allemaal op vechtsporten. Ik leer ze de waarde behandel een ander zoals je zelf ook behandeld wilt worden. Maar zitten er een stelletje eikels in de klas. Dan hebben mijn kinderen de groene kaart om ze verrot te trappen. ^O^

( na een paar goede waarschuwingen vooraf , kinderen die niet willen leren moeten maar voelen )

Ook je zelfverzekerdheid gaat omhoog. Je kinderen blijven mooi op gewicht en ze leren respect te hebben. Ik heb vanaf een latere leeftijd judo gehad. Had ik dat maar op jongere leeftijd meegekregen.
pi_142455582
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 20:14 schreef Aloria het volgende:

[..]

Ik heb de oplossing voor mijn problemen gevonden mocht ik ooit kinderen krijgen.

Ze gaan allemaal op vechtsporten. Ik leer ze de waarde behandel een ander zoals je zelf ook behandeld wilt worden. Maar zitten er een stelletje eikels in de klas. Dan hebben mijn kinderen de groene kaart om ze verrot te trappen. ^O^

( na een paar goede waarschuwingen vooraf , kinderen die niet willen leren moeten maar voelen )

Ook je zelfverzekerdheid gaat omhoog. Je kinderen blijven mooi op gewicht en ze leren respect te hebben. Ik heb vanaf een latere leeftijd judo gehad. Had ik dat maar op jongere leeftijd meegekregen.
Goed zo! En wie weet, misschien wordt een van hen wel de nieuwe Badr Hari! ^O^
pi_142455601
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 20:19 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

Dan heb jij mijn post niet gelezen. Dat is een totale mongool :r
  Licht Ontvlambaar vrijdag 18 juli 2014 @ 20:22:03 #18
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_142455680
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 19:45 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik kan me niet herinneren dat ik ooit eerder een cijfertje ben benoemd, tot een aantal jaren geleden hier op Fok! :P
wij zaten vroeger op terras met viltjes waarop cijfers stonden de voorbijgangers te jureren 8-)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_142455712
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 20:20 schreef Aloria het volgende:

[..]

Dan heb jij mijn post niet gelezen. Dat is een totale mongool :r
Niet zo agressief hè! :{w

Heb je post wel gelezen hoor. Ik zat maar wat te dollen.
pi_142455752
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 20:22 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

Ah sorry mijn excuses ;) kan helaas het sarcasme of gezichtuitdrukking moeilijk lezen achter zo'n scherm :@
pi_142455768
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 19:40 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat heb ik nooit beweerd.

Het enige wat ik zeg is dat nu met de huidige techniek, met instagram, faceboek enz meisjes sneller geneigd zijn sexy foto's van zichzelf te plaatsen, jongen sneller naar meisjes kijken alsof het gebruiksvoorwerpen zijn en het bizar is dat foto's van minder aantrekkelijke vrouwen verwijderd worden maar van jonge meisjes die sexy gekleed zijn niet en ook anorexia promotende foto's gewoon mogen.
Dus die meisjes doen dat zelf en dat is op de 1 of andere magische manier de schuld van jongens?
Dat er foto's van minder aantrekkelijke vrouwen verwijderd zouden worden geloof ik geen zak van, dat mag je wel even laten zien hoe je daar op komt.
pi_142455771
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 20:22 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

Wel effe dimmen straks trapt ze je verrot :')
  Licht Ontvlambaar vrijdag 18 juli 2014 @ 20:24:49 #23
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_142455785
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 19:48 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Wat een vreemde reactie. Is de werkelijkheid te confronterend voor je? Een goed product doet het nu eenmaal beter dan een minder goed product. Dat geldt - hoe onverwacht - ook voor intermenselijke verhoudingen.
klopt helemaal... Alleen is de definitie van een goed product voor iedereen anders. De een kijkt naar de kleur van de auto, de ander naar het vermogen en de motorinhoud.
pi_142455819
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 20:24 schreef FANN het volgende:

[..]

Wel effe dimmen straks trapt ze je verrot :')
Ja ik weet 't. Tering zeg wat een woede, die zit zeker aan de anabolen of zo. :{
  Licht Ontvlambaar vrijdag 18 juli 2014 @ 20:25:50 #25
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_142455821
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 20:24 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Dus die meisjes doen dat zelf en dat is op de 1 of andere magische manier de schuld van jongens?
Dat er foto's van minder aantrekkelijke vrouwen verwijderd zouden worden geloof ik geen zak van, dat mag je wel even laten zien hoe je daar op komt.
is het gezellig daar onder je steen?
pi_142455840
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 20:25 schreef Sjeen het volgende:

[..]

is het gezellig daar onder je steen?
Wat lul je nou?
pi_142455894
quote:

[..]

http://www.dailymail.co.u(...)ans-butt-selfie.html
pi_142455901

'Nuff said.

De hele Westerse wereld is oppervlakkiger dan een stoeptegel geworden...
pi_142455958
quote:
En dat was policy van instagram om dat te doen of was dit een incident?
pi_142455964
quote:

[..]

Precies, gewoon het systeem Israël Palestijnen aanleren.
Tand om tand, oog om oog.

Slaat eentje jou? trap m in coma.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 20:30:40 #31
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_142455979
quote:

[..]

Ze zijn gelukkig beide actief, alleen mijn oudste is vrij dun, ze zit iets onder de curve, wat verders gene probleem is aangezien dat altijd al is geweest, ik was hetzelfde op die leeftijd.
Ook heeft ze mijn huid, wat dus wil zeggen dat ze spierwit is.
Dus nu beginnen ze haar spook enz te noemen op school ( ze is 9 jaar overigens) en daar zit ze mee. gelukkig is ze verders wel redelijk populair en hefet ze genoeg vriendinnen en hopelijk blijft dat ook zo.
Ik vind dat jammer, het kind kan er niks aan doen, ze is altijd heel zelfverzekerd geweest en ik zie dat nu wel iets omlaag gaan, nu wil ze bv dus hele dagen in de zon gaan liggen om bruiner te worden wat ik weer niet wil hebben aangezien dat niet goed is voor haar huid.
Pesten is natuurlijk wel iets van alle tijd, alleen is er nu zoiets als cyberpesten, dat was er "vroeger" niet.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 20:31:44 #32
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_142456018
quote:

[..]

Nee, de meisjes werken daar zelf net zo goed aan mee.
pi_142456042
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 20:30 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ze zijn gelukkig beide actief, alleen mijn oudste is vrij dun, ze zit iets onder de curve, wat verders gene probleem is aangezien dat altijd al is geweest, ik was hetzelfde op die leeftijd.
Dus nu beginnen ze haar spook enz te noemen op school ( ze is 9 jaar overigens) en daar zit ze mee. gelukkig is ze verders wel redelijk populair en hefet ze genoeg vriendinnen en hopelijk blijft dat ook zo.
Ik vind dat jammer, het kind kan er niks aan doen, ze is altijd heel zelfverzekerd geweest en ik zie dat nu wel iets omlaag gaan, nu wil ze bv dus hele dagen in de zon gaan liggen om bruiner te worden wat ik weer niet wil hebben aangezien dat niet goed is voor haar huid.
Pesten is natuurlijk wel iets van alle tijd, alleen is er nu zoiets als cyberpesten, dat was er "vroeger" niet.
Cyberpesten is altijd op te lossen met iemand te blokkeren.
pi_142456048
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 20:31 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nee, de meisjes werken daar zelf net zo goed aan mee.
Nee, als zij dat soort foto's posten dan zijn zij eerder de oorzaak van dergelijk cijfergevend gedrag.
pi_142456049
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 20:30 schreef TerryStone het volgende:

[..]

En dat was policy van instagram om dat te doen of was dit een incident?
Weet ik veel, ik werk niet voor Instagram. Die vrouw had in ieder geval een publiek op YouTube en kon daardoor genoeg aandacht krijgen voor haar zaak. Het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat het eerder gebeurd is, bij vrouwen die geen publiek hadden.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 20:33:04 #36
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_142456068
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 20:28 schreef TimMer1981 het volgende:
[ afbeelding ]

'Nuff said.

True that!
  vrijdag 18 juli 2014 @ 20:34:24 #37
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_142456109
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 20:32 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

Weet ik veel, ik werk niet voor Instagram. Die vrouw had in ieder geval een publiek op YouTube en kon daardoor genoeg aandacht krijgen voor haar zaak. Het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat het eerder gebeurd is, bij vrouwen die geen publiek hadden.
Het is vorige week ook nog een keer gebeurd.

http://www.ad.nl/ad/nl/45(...)lijvige-tiener.dhtml
pi_142456228
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 20:34 schreef snakelady het volgende:

[..]

Het is vorige week ook nog een keer gebeurd.

http://www.ad.nl/ad/nl/45(...)lijvige-tiener.dhtml
Wat achterlijk zeg. Ik word overigens ook niet echt warm van haar foto's, maar dat betekent niet dat ze maar verwijderd moeten worden.

Misschien zijn ze bang dat de 'mooie' vrouwen weggaan als dit soort vrouwen ook hun foto's gaan delen. Ik kan geen andere reden ervoor bedenken. Het is hoe dan ook achterlijk.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 20:37:49 #39
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_142456244
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 20:32 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Nee, als zij dat soort foto's posten dan zijn zij eerder de oorzaak van dergelijk cijfergevend gedrag.
Het werkt elkaar in de hand, het is een vicieuze cirkel.
Als mannen zich meer hadden aangetrokken tot hersenen stond instagram vol met geniale wiskundige raadsels en oplossingen, bij wijze van. ;)
Als humor het belangrijkste zou zijn zou het vol staan met grapjes.

enz. enz.

Maar wat je ziet is dat als een meisje een gewone leuke foto van zichzelf plaatst ze met geluk 10 likes krijgt, plaatst ze een sexy foto is het 100+ likes.
pi_142456290
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 20:37 schreef snakelady het volgende:

[..]

Als mannen zich meer hadden aangetrokken tot hersenen stond instagram vol met geniale wiskundige raadsels en oplossingen, bij wijze van. ;)

enz. enz.

Maar wat je ziet is dat als een meisje een gewone leuke foto van zichzelf plaatst ze met geluk 10 likes krijgt, plaatst ze een sexy foto is het 100+ likes.
Maar het begint hoe dan ook bij de vrouwen zelf.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 20:39:52 #41
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_142456330
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 20:37 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

Wat achterlijk zeg. Ik word overigens ook niet echt warm van haar foto's, maar dat betekent niet dat ze maar verwijderd moeten worden.

Misschien zijn ze bang dat de 'mooie' vrouwen weggaan als dit soort vrouwen ook hun foto's gaan delen. Ik kan geen andere reden ervoor bedenken. Het is hoe dan ook achterlijk.
Dit voorval is ook de aanleiding geweest van dit topic. ;)
pi_142456458
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 20:37 schreef snakelady het volgende:

[..]

enz. enz.

Hartstikke leuk dat je doet alsof aantrekkingskracht een keuze is maar uiteindelijk is dit in grote mate, zo niet helemaal bepaald door biologische factoren dus mag je daar de natuur de "schuld" van geven.

Het is simpel, mannen houden van mooie vrouwen, mooie vrouwen plaatsen sexy foto's, mannen kijken naar sexy foto's van mooie vrouwen oftewel het begint bij die vrouwen die die foto's plaatsen.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 20:48:11 #43
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_142456634
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 20:43 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Hartstikke leuk dat je doet alsof aantrekkingskracht een keuze is maar uiteindelijk is dit in grote bepaalt door biologische factoren dus mag je daar de natuur de "schuld" van geven.
Zoals ik al schreef, aantrekkingskracht is heel belangrijk, maar er moet ook niet te veel naar uiterlijke perfectie worden gekeken, niemand is perfect.
Ik denk dat mannen (en vrouwen ook) zichzelf ook echt tekort doen om iemand af te wijzen vanwege een maatje meer of minder, of om wat voor reden dan ook.
Maar we worden tegenwoordig doodgegooid met perfecte mensen, iedere dag krijgen we tig beelden van hoe een man of vrouw er uit zou moeten zien.
Zie je er niet zo uit mag je foto blijkbaar van instagram worden gegooid, mogen mensen je zonder schaamte uitmaken voor walvis of varken, ben je een wijf in plaats van een vrouw.

Het gaat niet alleen om relaties, maar wat al eerder werd aangetoond, dat veel mensen dus zelfs niet naast ene dik persoon willen zitten, dat meisjes van 16 jaar een schaamlip verkleining willen omdat hun vriendje liever een pornokut heeft enz. enz.
pi_142456644
Dames zoals bijvoorbeeld Jen Selter, die bijna 4 miljoen volgers heeft, zetten dagelijk vrij onthullende foto's op Instagram. Andere vrouwen en meiden zien hoeveel aandacht dat soort dames krijgen en willen daar wat van meesnoepen. Die aandacht wordt natuurlijk vooral door mannen geschonken, maar dat kun je hen toch echt niet kwalijk nemen.
pi_142456796
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 20:48 schreef snakelady het volgende:

[..]

Zoals ik al schreef, aantrekkingskracht is heel belangrijk, maar er moet ook niet te veel naar uiterlijke perfectie worden gekeken, niemand is perfect.
Ik denk dat mannen (en vrouwen ook) zichzelf ook echt tekort doen om iemand af te wijzen vanwege een maatje meer of minder, of om wat voor reden dan ook.
Maar we worden tegenwoordig doodgegooid met perfecte mensen, iedere dag krijgen we tig beelden van hoe een man of vrouw er uit zou moeten zien.
Zie je er niet zo uit mag je foto blijkbaar van instagram worden gegooid, mogen mensen je zonder schaamte uitmaken voor walvis of varken, ben je een wijf in plaats van een vrouw.

Het gaat niet alleen om relaties, maar wat al eerder werd aangetoond, dat veel mensen dus zelfs niet naast ene dik persoon willen zitten, dat meisjes van 16 jaar een schaamlip verkleining willen omdat hun vriendje liever een pornokut heeft enz. enz.
Zolang je dezelfde morele standaard die je beschrijft ook maar consequent toepast op zowel mannen als vrouwen.
Je lijkt toch te denken dat dit anders of in ieder geval erger is voor vrouwen. Wat ik je probeer te laten zien is dat dat niet zo is en dat het vrij eenvoudig te verklaren is.
pi_142457421
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 20:24 schreef Sjeen het volgende:

[..]

klopt helemaal... Alleen is de definitie van een goed product voor iedereen anders. De een kijkt naar de kleur van de auto, de ander naar het vermogen en de motorinhoud.
Dat blijkt dus niet waar te zijn. De mening over wat een goed product is en wat niet waar het man en vrouw betreft blijkt behoorlijk eenduidig te zijn.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 18 juli 2014 @ 21:08:58 #47
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_142457472
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 21:07 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Dat blijkt dus niet waar te zijn. De mening over wat een goed product is en wat niet waar het man en vrouw betreft blijkt behoorlijk eenduidig te zijn.
Dat mag jij met bronnen onderbouwen dan :)
pi_142457552
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 21:08 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Dat mag jij met bronnen onderbouwen dan :)
Je doet je eigen onderzoek maar...
  Licht Ontvlambaar vrijdag 18 juli 2014 @ 21:16:24 #49
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_142457744
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 21:10 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Je doet je eigen onderzoek maar...
Neuh, jij beweert dus jij mag met bewijs komen.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 21:16:55 #50
430565 Florentius
Too old for this shit :)
pi_142457776
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 19:29 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Lelijke vrouwen zijn nu eenmaal minder waard. Fact of life...
Lelijke vrouwen zijn nu eenmaal minder koeien en geiten waard. Fact of life.

Gelukkig leven we in andere tijden.

Tegenwoordig zijn de meest waardevolle die met een goed koppie erop.
pi_142457818
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 21:16 schreef Florentius het volgende:

[..]

Juist ja. Tegenwoordig hebben we iPhones en Twitter volgers.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 21:23:43 #52
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_142458034
Ik vind dit wel een goed stuk en dan bovenal dit.

http://www.huffingtonpost(...)-medi_b_5161886.html

quote:
1. Social media is prevalent in society today, and it has been scientifically linked with causing depression in young girls.

2. Depression is linked with obesity in young girls.

3. Obesity is also linked with lower grades in young girls.

4. Ultimately, social media is affecting the health and education of young girls nationwide.
Ik onderken nergens dat het geen effect op jongens heeft, maar het is duidelijk dat het een veel groter en ander effect heeft op meisjes.
pi_142458040
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 21:16 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Neuh, jij beweert dus jij mag met bewijs komen.
Jij beweert ook he... Ik heb van jou ook niets gezien behalve een - domme - stelling. Daarbij heb ik gelijk, maar ik voel geen aanvechting om je te gaan onderwijzen, dan blijf ik bezig.
pi_142458106
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 21:16 schreef Florentius het volgende:

[..]

Tegenwoordig zijn de meest waardevolle die met een goed koppie erop.
Je mist de kern. Met welke vrouwen willen mannen zich graag voortplanten? It's the biology, stupid.
pi_142458323
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 21:23 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik onderken nergens dat het geen effect op jongens heeft, maar het is duidelijk dat het een veel groter en ander effect heeft op meisjes.
Bullshit. :')
pi_142458380
Hmm TS doet me denken aan de keer dat ik op mijn 14e terug kwam op de basisschool en meisjes in groep 7 en 8 zag in hotpants, minirokjes en naveltruitjes, en één van die meiden werd opgehaald door een moeder waar zelfs haar blote billen door haar rok heen schenen.

Ja toen voelde ik me toch even oud en conservatief worden zeg... :o

Let wel, dit is dus iets van bijna 20 jaar geleden... ;)
  vrijdag 18 juli 2014 @ 21:43:06 #57
430565 Florentius
Too old for this shit :)
pi_142458922
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 20:19 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

Die bestaat al.

Ze heet Ronda Rousey.

En daar wil ik best een beschuitje mee eten, spectaculaire vrouw!

16 sec win UFC175. WOW

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 21:25 schreef Quiche_lorraine het volgende:
Je mist de kern. Met welke vrouwen willen mannen zich graag voortplanten? It's the biology, stupid.
Dat was zo, tegenwoordig mogen ze zelf kiezen voor wie de benen open gaan.
Jij ziet ziet het dus omgekeerd, een beetje zoals het 200 jaar geleden was.

En mannen zijn een beetje te eager om hun zaad te dumpen voor jouw stelling.
8/10 doneerd maar al te graag no matter what.

[ Bericht 17% gewijzigd door Florentius op 18-07-2014 21:59:08 ]
  Licht Ontvlambaar vrijdag 18 juli 2014 @ 21:57:18 #58
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_142459550
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 21:23 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Jij beweert ook he... Ik heb van jou ook niets gezien behalve een - domme - stelling. Daarbij heb ik gelijk, maar ik voel geen aanvechting om je te gaan onderwijzen, dan blijf ik bezig.
Ik geef weer wat de ervaring leert, jij beweert het tegendeel. Ik zou graag weten waar en hoe lang jij ervaring opgedaan heb :)
  vrijdag 18 juli 2014 @ 22:48:41 #59
423782 PassThatShit
Just Pass It..
pi_142461432
Meiden op zo'n leeftijd beredeneren precies het zelfde. Niet seksueel gebied, maar iig wel op het uiterlijk.

Terechte klacht verder.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dare to be different.
pi_142461440
Accepteer nou maar gewoon de aard van het beestje.
We zijn erg gesteld op uiterlijk, net als andere zoogdieren trouwens.

Maakt verder niet uit of het goed of slecht is, het is nu eenmaal zo.
Net als dat we houden van geld, macht en geweld.
pi_142461758
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 20:48 schreef Deuce92 het volgende:
Dames zoals bijvoorbeeld Jen Selter, die bijna 4 miljoen volgers heeft, zetten dagelijk vrij onthullende foto's op Instagram. Andere vrouwen en meiden zien hoeveel aandacht dat soort dames krijgen en willen daar wat van meesnoepen. Die aandacht wordt natuurlijk vooral door mannen geschonken, maar dat kun je hen toch echt niet kwalijk nemen.

Laat ze aub deze wiggerin bannen.
pi_142467772
Je legt dit probleem voornamelijk neer bij jonge mannen, maar is het niet eerder een probleem van deze jonge generatie, waarbij dat net zo goed geldt voor mannen als voor vrouwen? Wellicht sterker voor het ene geslacht op specifieke vlakken, maar toch ..

Edit: probeer spuit 11 ..
"Pools are perfect for holding water"
pi_142469890
Eens dat vrouwen als cijfer kunnen worden gezien, maar voor mannen geldt dat uiteraard ook. Als je niet assertief/humorvol genoeg bent als man dan word je ook prima afgeschreven. Mannen hebben het in dat opzicht wat makkelijker dat hoewel assertiviteit en humor en dergelijke deels genetisch zijn, maar in de loop van de jaren wel kunnen worden veranderd. Als je een lelijke kop hebt dan zijn vrouwen echter ook snel weg en wordt een man daar ook op afgewaardeerd.
Als je als vrouw lelijk bent kan je er weinig aan doen, volgend leven weer een kans. Uiteraard komt er wel eens een man op je pad die jou wel aantrekkelijk vindt, maar je kan er gerust vanuitgaan dat 90% van de mannen je niet ziet staan. De andere 10% is fair game!

Succes ermee, groet
pi_142470424
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 04:44 schreef Noortje1988 het volgende:
Eens dat vrouwen als cijfer kunnen worden gezien, maar voor mannen geldt dat uiteraard ook. Als je niet assertief/humorvol genoeg bent als man dan word je ook prima afgeschreven. Mannen hebben het in dat opzicht wat makkelijker dat hoewel assertiviteit en humor en dergelijke deels genetisch zijn, maar in de loop van de jaren wel kunnen worden veranderd. Als je een lelijke kop hebt dan zijn vrouwen echter ook snel weg en wordt een man daar ook op afgewaardeerd.
Als je als vrouw lelijk bent kan je er weinig aan doen, volgend leven weer een kans. Uiteraard komt er wel eens een man op je pad die jou wel aantrekkelijk vindt, maar je kan er gerust vanuitgaan dat 90% van de mannen je niet ziet staan. De andere 10% is fair game!

Succes ermee, groet
Ja, daar heb je wat aan. Laat ons allen dan maar in reïncarnatie gaan geloven dan. _O- :')
pi_142470792
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 07:44 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

Ja, daar heb je wat aan. Laat ons allen dan maar in reïncarnatie gaan geloven dan. _O- :')
:D Ik mijn volgend leven wil ik van die héle lange benen :9
pi_142471425
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 20:22 schreef Sjeen het volgende:

[..]

wij zaten vroeger op terras met viltjes waarop cijfers stonden de voorbijgangers te jureren 8-)
Wat is jouw 'vroeger'?
pi_142471435
quote:

[..]

Slet :')

Aandacht nodig hebben van random mannen op het web :')__
pi_142471465
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 20:30 schreef snakelady het volgende:

[..]

Waarom zet je dit uberhaupt over je kinderen op FOK!? Denk even na ofzo.
pi_142471586
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 09:53 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Slet :')

Aandacht nodig hebben van random mannen op het web :')__
Aandacht leuk vinden en aandacht nodig hebben zijn twee verschillende dingen. :')
pi_142471601
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 10:05 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Aandacht leuk vinden en aandacht nodig hebben zijn twee verschillende dingen. :')
Je doet iets omdat je het nodig hebt lijkt mij. En dan vind je het leuk.
pi_142471627
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 10:06 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Je doet iets omdat je het nodig hebt lijkt mij. En dan vind je het leuk.
Als ik TV kijk ter vermaak betekent dat niet dat ik het nodig heb. Kan ook prima zonder. Maar het is wel leuk om te doen.
pi_142471640
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 10:08 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Als ik TV kijk ter vermaak betekent dat niet dat ik het nodig heb. Kan ook prima zonder. Maar het is wel leuk om te doen.
Alsof je geen vermaak nodig hebt?
pi_142471680
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 08:49 schreef FANN het volgende:

[..]

:D Ik mijn volgend leven wil ik van die héle lange benen :9
Die zijn niet handig hoor.. kan je bijna nooit comfortabel aan een tafel zitten in een restaurant of café. :'( Om over vliegtuigen en auto's maar te zwijgen :'( Heb je 'zo'n botte ploert voor je zitten die zijn stoel in de relax stand wil zetten en zit je letterlijk klem. :(
pi_142471690
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 10:12 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Die zijn niet handig hoor.. kan je bijna nooit comfortabel aan een tafel zitten in een restaurant of café. :'( Om over vliegtuigen en auto's maar te zwijgen :'( Heb je 'zo'n botte ploert voor je zitten die zijn stoel in de relax stand wil zetten en zit je letterlijk klem. :(
mew..
pi_142471748
quote:

[..]

Ik geef ze een vijfje.
Mag je zelf uitmaken of dat positief of negatief is.
pi_142471773
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 21:23 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar die hele sociale media is naaiend wat dat betreft. Mensen zetten daar eigenlijk alleen de hoogtepunten van hun leven op. De prachtige vakantiefoto's, de foto's waarop ze het geweldig naar hun zin hebben op een feestje of uitje en de foto's diep in love met hun lief. Teksten gaan over hoe geweldig, leuk, vet en gaaf ze het wel niet hebben. Maar de foto's van die smerige hotelkamer, die ruzies met vrienden, dat feest dat helemaal niet leuk was, die luidruchtige rot buurman, het overspel van hun lief en alle andere niet leuke, niet geweldige, falende in hun leven zie je niet.
Daarom denken veel jongeren, maar ook volwassenen, dat het leven van anderen zoveel beter en mooier is dan dat van hen zelf en daar krijg je dus depressies van.

Wie wel eerlijk is over de minder leuke kanten van het leven kan een stortvloed van kritiek en gebash verwachten. Het is net Fok.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 19 juli 2014 @ 10:21:26 #77
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_142471802
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 09:52 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Wat is jouw 'vroeger'?
de tijd dat internet nog niet www was...
  zaterdag 19 juli 2014 @ 10:25:58 #78
431402 EigenwijzeMuffin
Bakt die zooi op 180graden
pi_142471866
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 10:19 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Maar die hele sociale media is naaiend wat dat betreft. Mensen zetten daar eigenlijk alleen de hoogtepunten van hun leven op. De prachtige vakantiefoto's, de foto's waarop ze het geweldig naar hun zin hebben op een feestje of uitje en de foto's diep in love met hun lief. Teksten gaan over hoe geweldig, leuk, vet en gaaf ze het wel niet hebben. Maar de foto's van die smerige hotelkamer, die ruzies met vrienden, dat feest dat helemaal niet leuk was, die luidruchtige rot buurman, het overspel van hun lief en alle andere niet leuke, niet geweldige, falende in hun leven zie je niet.
Daarom denken veel jongeren, maar ook volwassenen, dat het leven van anderen zoveel beter en mooier is dan dat van hen zelf en daar krijg je dus depressies van.

Wie wel eerlijk is over de minder leuke kanten van het leven kan een stortvloed van kritiek en gebash verwachten. Het is net Fok.
mwah deels eens. Ik heb zelf geen vleesboek maar zie geregeld forum posts of berichtjes of what not dat iemand zijn of haar partner weer eens de huid vol scheld over vreemd gaan of iets dergelijks. Aandachttrekkerij is en blijft er toch wel in alle soorten en mate.

Punt is, als er geen social media is, is er wel weer wat anders wat de toon bepaald.
Om een dood doener er in te smijten; soort zoekt soort toch wel. Als je niets hebt met bepaalde muziek ga je ook niet wekelijks naar een feest wat hoofdzakelijk dat soort muziek draait. Waar gewoon feitelijk veel mensen die met dezelfde hobby's of interesses komen.

Op de basisschool of middelbare school worden de kinderen toch beïnvloed, maar ik denk ook dat het een effect heeft wat jij als ouder doet met die invloed en hoe jij zelf in het leven staat.
pi_142471968
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 10:25 schreef EigenwijzeMuffin het volgende:
vleesboek
:') geinig :+
pi_142472193
Het is toch ook heel logisch dat mensen liever mooie dingen zien en posten dan lelijke dingen...ook als het toevallig om lichamen gaat, en dik vinden de meeste mensen nou eenmaal lelijk/minder mooi.

Er zijn ook zat vrouwen die afbeeldingen van hele afgetrainde mannen plaatsen of hele knappe mannen. Hoe moet een dikke lelijke jongen zich dan voelen? Die hoor je er nooit over janken.

Daarbij posten mensen in het algemeen dingen die ze mooi vinden, of dat nou om kunst, auto's architectuur of andere dingen gaat. Het lijkt wel alsof dikke vrouwen op de een of andere manier niet willen accepteren dat ze als minder mooi gezien worden omdat ze dik zijn. En er daarom zichzelf in een soort slachtoffer rol plaatsen.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 10:44:58 #81
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_142472196
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 19:45 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nee, meestal doen jongens dat ook niet openlijk maar onder elkaar.

Als student zaten vrienden en ik soms middagen lang op het terras om voorbij komende vrouwen cijfers te geven. Het verveeld werkelijk nooit.
pi_142472205
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 10:25 schreef EigenwijzeMuffin het volgende:
Op de basisschool of middelbare school worden de kinderen toch beïnvloed, maar ik denk ook dat het een effect heeft wat jij als ouder doet met die invloed en hoe jij zelf in het leven staat.
Tot een bepaalde hoogte. Zelfvertrouwen zal je ze echt al mee moeten geven in de onderbouw van de basisschool. Eenmaal op het voortgezet heeft de peergroup meer invloed dan jij als ouder.
pi_142472216
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 10:19 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Goede ouder1 post, dat ik het mag meemaken *O*
  zaterdag 19 juli 2014 @ 10:51:29 #84
431402 EigenwijzeMuffin
Bakt die zooi op 180graden
pi_142472313
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 10:45 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Tot een bepaalde hoogte. Zelfvertrouwen zal je ze echt al mee moeten geven in de onderbouw van de basisschool. Eenmaal op het voortgezet heeft de peergroup meer invloed dan jij als ouder.
Ah man, daar ben ik nu zo bang voor. Wij hebben zelf nog geen kinderen dus ik kan hier feitelijk niets over zeggen. Ja ik kan wel stoer roepen; nou mijn kids niet hoor want blah blah. Maar dat zal toch anders lopen als ik een zover ben.

Ik hoop alleen dat ik ze dezelfde waarde kan meegeven zoals mijn ouders gedaan hebben.
Op de middelbare school kon het mij werkelijk aan mijn achterste oxideren wat hip was en wie wat moest dragen. Dat ging met de nodige struggles en pesterijen en buiten de groep vallen maar hey, dat creëerde zelfredzaamheid volgens mijn ouders. En terecht overigens. And look at me now denk ik dan. Van mijn klas op de havo zitten er nu 12 wind te happen en/of doen dingen met geld waarvan je denkt dasniezohandig. :s)
pi_142472397
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 10:44 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
Het is toch ook heel logisch dat mensen liever mooie dingen zien en posten dan lelijke dingen...ook als het toevallig om lichamen gaat, en dik vinden de meeste mensen nou eenmaal lelijk/minder mooi.
Klopt. Als een vrouw op meer actieve sites geen eigen profielfoto heeft, dan weet ik al genoeg. Mannen daar in tegen zetten zichzelf ook op de foto als ze er echt niet aantrekkelijk uitzien. Uiterlijk is bij een man gewoon minder van belang dan bij een vrouw/meisje. Hoeveel echt dikke acteurs ken je eigenlijk? Dat zijn dan veel meer mannen dan vrouwen. Net als bij echt lelijke acteurs.
quote:
Er zijn ook zat vrouwen die afbeeldingen van hele afgetrainde mannen plaatsen of hele knappe mannen. Hoe moet een dikke lelijke jongen zich dan voelen? Die hoor je er nooit over janken.
Het gaat niet zo zeer om wat men van een ander plaatst maar wat men van zichzelf durft te laten zien.
quote:
Het lijkt wel alsof dikke vrouwen op de een of andere manier niet willen accepteren dat ze als minder mooi gezien worden omdat ze dik zijn. En er daarom zichzelf in een soort slachtoffer rol plaatsen.
Er is niets mis mee als je ergens minder hoog is scoort, of dat nu uiterlijk, een baan of IQ gaat. Post eens dat je hoogbegaafd bent en je wordt afgemaakt door de minder intelligenten die dat blijkbaar niet kunnen uitstaan.
Het gaat ook niet zo zeer om de partner keuze. Beauty is in the eye of the beholder.. Er zal altijd wel iemand zijn die niet naar dat minder mooie puntje kijkt maar juist de mooie punten opvalt. Het gaat vooral over de manier waarop mensen met vooral minder mooie vrouwen omgaan. Het schelden, het 'gruwen van', opmerkingen dat iemand vies is omdat zij dik is. De bijna standaard opmerkingen van: walvis, zeug, varken e.d. Een vrouw als mens als minderwaardig zien vanwege een minder mooi uiterlijk.
Zoals ik eerder al verwees naar die documentaire; dat mensen niet naast een dikke vrouw willen zitten, minder mooie mensen minder kansen krijgen in het leven zoals een baan, ze minder goed worden beoordeeld (subjectief) op kwaliteiten, kunnen en talenten, lagere cijfers halen bij subjectieve beoordelingen (een mondeling of praktijk examen bv) en zelfs mindere goede zorgverlening krijgen dan mooie mensen.
Dat is toch verschrikkelijk? Eigenlijk deels uit de maatschappij verstoten worden omdat je niet 'mooi' bent?
  zaterdag 19 juli 2014 @ 10:57:55 #86
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_142472415
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 20:28 schreef TimMer1981 het volgende:
[ afbeelding ]

'Nuff said.

Eh, omdat er fotomodellen bestaan?

Die zijn er ook al tig jaar namelijk
pi_142472478
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 10:56 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Klopt. Als een vrouw op meer actieve sites geen eigen profielfoto heeft, dan weet ik al genoeg. Mannen daar in tegen zetten zichzelf ook op de foto als ze er echt niet aantrekkelijk uitzien. Uiterlijk is bij een man gewoon minder van belang dan bij een vrouw/meisje. Hoeveel echt dikke acteurs ken je eigenlijk? Dat zijn dan veel meer mannen dan vrouwen. Net als bij echt lelijke acteurs.

[..]

Het gaat niet zo zeer om wat men van een ander plaatst maar wat men van zichzelf durft te laten zien.

[..]

Er is niets mis mee als je ergens minder hoog is scoort, of dat nu uiterlijk, een baan of IQ gaat. Post eens dat je hoogbegaafd bent en je wordt afgemaakt door de minder intelligenten die dat blijkbaar niet kunnen uitstaan.
Het gaat ook niet zo zeer om de partner keuze. Beauty is in the eye of the beholder.. Er zal altijd wel iemand zijn die niet naar dat minder mooie puntje kijkt maar juist de mooie punten opvalt. Het gaat vooral over de manier waarop mensen met vooral minder mooie vrouwen omgaan. Het schelden, het 'gruwen van', opmerkingen dat iemand vies is omdat zij dik is. De bijna standaard opmerkingen van: walvis, zeug, varken e.d. Een vrouw als mens als minderwaardig zien vanwege een minder mooi uiterlijk.
Zoals ik eerder al verwees naar die documentaire; dat mensen niet naast een dikke vrouw willen zitten, minder mooie mensen minder kansen krijgen in het leven zoals een baan, ze minder goed worden beoordeeld (subjectief) op kwaliteiten, kunnen en talenten, lagere cijfers halen bij subjectieve beoordelingen (een mondeling of praktijk examen bv) en zelfs mindere goede zorgverlening krijgen dan mooie mensen.
Dat is toch verschrikkelijk? Eigenlijk deels uit de maatschappij verstoten worden omdat je niet 'mooi' bent?
Dat laatste stuk is inderdaad "oneerlijk" maar alsnog zal iemand in hele oude vieze kleren ook niet serieus genomen worden. En dik zijn is hoe dan ook, in veel gevallen wel iets waar je zelf invloed op hebt.

En vrouwen zijn ook meesters om zichzelf op foto beter uit laten komen dan ze zijn. Ik heb een hele tijd tinder gehad. Zie je allemaal dames waarvan je eerst denkt WOW...vet mooi meisje... en als je later op FB kijkt blijken ze allemaal tegen te vallen. Van die foto's aan drie kanten afgesneden, perfect belicht en vanuit zo'n hoek dat ze veel slanker lijken dan ze eigenlijk zijn.

Als alle dames maar genoeg van dat soort foto's blijven posten op FB lijkt het ook alsof iedereen beter eruit ziet dan de werkelijkheid en houdt dit fenomeen van "perfect moeten zijn" op die manier zichzelf in stand.

Mannen daarentegen zie ik nooit dergelijke foto's posten op FB, maar altijd als profielfoto bijv een festival waar ze met vrienden op staan of een normale vakantie foto oid. Terwijl 50% van de vrouwen echt zo'n "ik wil zo mooi mogelijk lijken" profiel plaatje heeft op FB.
pi_142472584
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 11:02 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
Mannen daarentegen zie ik nooit dergelijke foto's posten op FB, maar altijd als profielfoto bijv een festival waar ze met vrienden op staan of een normale vakantie foto oid. Terwijl 50% van de vrouwen echt zo'n "ik wil zo mooi mogelijk lijken" profiel plaatje heeft op FB
Maar is dat vreemd als vrouwen zo erg beoordeeld worden op hun uiterlijk?
  zaterdag 19 juli 2014 @ 11:10:28 #89
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_142472617
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 20:48 schreef snakelady het volgende:

[..]

Tja, ik denk dat je teveel bezig bent om pubers te verwijten dat ze puberaal zijn. Dit type gedrag rondom uiterlijk is helemaal niet zo nieuw of iets dergelijk. De reden dat jouw generatie dit niet doet komt namelijk doordat jullie ouder zijn geworden en dan verander je namelijk.

Ook dat "Doodgegooid met perfecte mensen". Is dat ook niet iets dat ze al tig jaar roepen? Zijn dat niet gewoon de eigentijdse varianten van wat 30 jaar geleden Madonna, Tatjana Simic en Samantha Fox waren?
pi_142472633
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 11:08 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Maar is dat vreemd als vrouwen zo erg beoordeeld worden op hun uiterlijk?
Ik zeg niet dat het vreemd is, iedereen moet zelf doen wat hij/zij zelf wil. Maar je bent dan wel onderdeel van...Als je er aan meedoet

En eigenlijk heb je met studie precies hetzelfde. Hoeveel mensen kijken wel niet neer op mensen die geen opleiding hebben of zelfs al op mensen die op het MBO zitten.

Ik denk dat mannen gewoon in het algemeen zich er minder door laten beïnvloeden en minder op zoek zijn naar bevestiging van anderen.
pi_142472765
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 11:11 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
Ik denk dat mannen gewoon in het algemeen zich er minder door laten beïnvloeden en minder op zoek zijn naar bevestiging van anderen
Dat denk ik niet. Mannen worden minder beoordeeld op hun uiterlijk maar meer op hun kwaliteiten zoals handigheid, kennis, ervaring, baan, inkomen, huis en auto. En hun vriendenkring; vandaar vaak die foto's met hun vrienden, met hun auto of in hun werk.
Daar laten mannen zich ook door beïnvloeden. Ik ken eigenlijk geen man die gezien wil worden in een Matiz bijvoorbeeld terwijl vrouwen dat voor zichzelf echt weinig uitmaakt; auto is auto.
Waar vrouwen zich schamen voor overgewicht, een wipneus, grote voortanden of sproeten, maken mannen zich enorm druk over hun status op het werk, hun inkomen, hun auto en hun geluidsinstallatie.
Verschil is alleen dat het voor die vrouw doorgaans een lichamelijk feit is waar ze mee geboren worden (want het gaat niet om overgewicht alleen) terwijl een man daar zelf echt heel veel invloed op heeft. Zelfs een lbo-er kan in zijn vak een leidinggevende functie krijgen.
pi_142472835
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 11:18 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat denk ik niet. Mannen worden minder beoordeeld op hun uiterlijk maar meer op hun kwaliteiten zoals handigheid, kennis, ervaring, baan, inkomen, huis en auto. En hun vriendenkring; vandaar vaak die foto's met hun vrienden, met hun auto of in hun werk.
Daar laten mannen zich ook door beïnvloeden. Ik ken eigenlijk geen man die gezien wil worden in een Matiz bijvoorbeeld terwijl vrouwen dat voor zichzelf echt weinig uitmaakt; auto is auto.
Waar vrouwen zich schamen voor overgewicht, een wipneus, grote voortanden of sproeten, maken mannen zich enorm druk over hun status op het werk, hun inkomen, hun auto en hun geluidsinstallatie.
Verschil is alleen dat het voor die vrouw doorgaans een lichamelijk feit is waar ze mee geboren worden (want het gaat niet om overgewicht alleen) terwijl een man daar zelf echt heel veel invloed op heeft. Zelfs een lbo-er kan in zijn vak een leidinggevende functie krijgen.
Heb je wel een goed punt! :)

Alsnog is dat ook net zo oppervlakkig om iemand daar op te beoordelen.
pi_142473214
Alsof mannen geboren worden met een mooie auto, huis en vrienden.

Dat moeten ze ook verkrijgen en lukt ook niet iedereen. Meiden kunnen door af te vallen nog slank worden in ieder geval. Als man kan je jezelf niet garanderen van een goede baan ofzo.

Verder maken jullie je met jullie cijfers idee te druk over pubers en hebben jullie ook een raar beeld erbij sowieso. Weinig mensen buiten fok om zullen zo denken en er zo naar kijken maar goed. Wat dat betreft is de kern nog niet veranderd sinds deel 1 lees ik dus ja wat moet ik dan nog doen.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 11:51:40 #94
230788 n8n
Pragmatisch
pi_142473374
quote:

[..]

wel oppassen dat je deze angsten niet op je kinderen projecteert, dan is het een selffulfilling prophecy
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_142474739
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 10:57 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Eh, omdat er fotomodellen bestaan?

Die zijn er ook al tig jaar namelijk
Nee: dat dit het ideaalbeeld is waaraan praktisch niemand voldoet en kan voldoen.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 12:48:58 #96
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_142474769
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 12:47 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Nee: dat dit het ideaalbeeld is waaraan praktisch niemand voldoet en kan voldoen.
Dat is toch al jaren het idee bij fotomodellen?
pi_142474837
Welk persoon die je vraagt stelt dat een fotomodel het knapste is of ideaalbeeld? Denk daar maar es over na. Wordt overal gesteld maar in de praktijk komt het juist niet zo terug. Dus ra ra welke partij zit te lullen over hoe mensen ernaar kijken? Gewoon de mensen die volgen wat bepaalde mensen zeggen die marketing voeren met die modellen. En wie trapt daarin? Precies. En nu moet ik gaan jammer genoeg :P
pi_142474869
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 12:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat is toch al jaren het idee bij fotomodellen?
Nee.

Marilyn Monroe had geen abnormaal figuur. En tegenwoordig wordt alles gephotoshopt, dat gebeurt nog niet zo lang.

Dit zou tegenwoordig helemaal niet zo bijzonder zijn:

pi_142474893
quote:

[..]

Dan nog, je bent geen haar beter en je geeft dit door aan je kinderen. Shame on you.
pi_142474907
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 12:47 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

In de meeste sportscholen zul je wel enkele mensen aantreffen die daaraan voldoen hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')