abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 juli 2014 @ 19:43:59 #1
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_142454393
Ik ben geen feministe, ik ben ook geen fat lover of hoe je het wil noemen, maar ik raak soms wel moe van de huidige maatschappij en hoe er naar vrouwen wordt gekeken.
Voornamelijk omdat ik twee dochters heb, en ik niet wil dat ze op hun 14de dadelijk sexy foto's van zichzelf op instagram dumpen omdat ze dan denken positieve aandacht van jongens/mannen te kunnen krijgen.

Want als meisje is dat haast de enige manier nog dat je positief aandacht kan krijgen, het gaat niet meer om je intelligentie, om je gevoel voor humor, om je sociale kwaliteiten, het gaat er om of je er seksueel gezien aantrekkelijk genoeg uitziet.
Op instagram worden foto's van dikke meiden in ondergoed verwijderd, terwijl 14 jarige meisjes in lingerie en sexy pose wordt toegestaan. De kont van een volwassen vrouw met overgewicht moet verbannen worden, maar de kont van een slank 13 of 14 jarig meisje moet gepromoot worden.

Begrijp me niet verkeerd, uiterlijk is belangrijk, dat besef ik me ook, het is belangrijk dat je er leuk en verzorgt uitziet.
Maar je bent tegenwoordig met maat 40 al moddervet en je mag uitgemaakt worden voor walvis.

Gelukkig ben ik van een oudere generatie, en mijn generatie mannen is gelukkig niet zo, die kijken verder, die noemen een vrouw geen 6je of een 8 om te beschrijven hoe ze er uit ziet.
Die denken niet dat ze het recht hebben om seks te hebben met een meid die er minimaal uit ziet als een fotomodel omdat ze anders gefrustreerd worden en mensen gaan vermoorden.

Maar jongere jongens, die hebben geen kaas gegeten van hoe ze met vrouwen om moeten gaan, die denken alleen nog maar hoe ze een 8 kunnen scoren.
En is er een meisje die geen 8 is dan verdiend ze ook geen aandacht, zelfs niet vriendschappelijk, dan verdiend ze het ineens niet meer om met respect behandeld te worden omdat ze fysiek gezien niet aan de eisen voldoet.

En natuurlijk stigmatiseer ik nu, weet ik echt wel dat niet iedere jonge gozer zo denkt, maar ik ben regelmatig bang voor mijn dochters, krijg ik hun aan hun verstand gepraat dat er meer is dan alleen een leuk koppie en een lekker lijf? Dat educatie, intelligentie, socialiteit, humor en alle andere dingen veel belangrijker zijn, dat hun doel in het leven niet moet zijn om minimaal een 8 te zijn.
Want niemand blijft een 8 of een 9, iedereen zal ouder worden, en dan heb je ineens niks meer aan je uiterlijk, dan moet je op andere vlakken uitblinken.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  vrijdag 18 juli 2014 @ 19:44:24 #2
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_142454404
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 19:40 schreef FANN het volgende:

[..]

Ja, dat mag, maar het is een beetje dubbel :')
De laatste keer dat ik een "sexy" foto heb geplaatst is al zeker meer dan twee jaar geleden, in totaal heb ik denk ik 5 sexy foto's geplaatst waar ik nog niet eens helemaal naakt op was.

Blijkbaar heeft het wel een verschrikkelijke indruk gemaakt op mensen als ze zich dat nog steeds herinneren. :')
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  vrijdag 18 juli 2014 @ 19:45:18 #3
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_142454438
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 19:35 schreef Sjeen het volgende:
Maar Snakelady, om even terug te komen op het cijfers geven, dat is toch van alle tijden?
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit eerder een cijfertje ben benoemd, tot een aantal jaren geleden hier op Fok! :P
pi_142454469
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 19:44 schreef snakelady het volgende:

[..]

De laatste keer dat ik een "sexy" foto heb geplaatst is al zeker meer dan twee jaar geleden, in totaal heb ik denk ik 5 sexy foto's geplaatst waar ik nog niet eens helemaal naakt op was.

Blijkbaar heeft het wel een verschrikkelijke indruk gemaakt op mensen als ze zich dat nog steeds herinneren. :')
Neu... ik lig er niet van wakker hoor, maar volgens mij snap je best wat ik bedoel...
pi_142454483
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 19:42 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd naar dat onderzoekje. :) Ik ken alleen onderzoeken waarin vrouwen zichzelf dikker schatten dan ze daadwerkelijk zijn.
Ik kan het helaas niet meer zo snel vinden. Ging niet specifiek over het raden van je eigen gewicht - want dat schatten vrouwen inderdaad vaak zwaarder - maar puur of er sprake was van overgewicht of obesitas. Mensen denken bijna nooit dat ze obees zijn, hoe zwaar ze ook zijn. Misschien een beetje te zwaar, hoor je dan.
pi_142454520
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 19:44 schreef snakelady het volgende:

[..]

Het punt is dat je uit de hoogte klaagt over de fouten van een andere generatie en daarbij jezelf vrijpleit, terwijl je precies hetzelfde gedrag zelf doet. Alsof een moeder van 120 kilo zeurt dat haar kinderen zo veel snoepen. :')
pi_142454547
Is bij mannen niks anders.
pi_142454559
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 19:30 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:

[..]

En slechte trollen worden vroeg of laat geband. Bereid je er maar op voor.
Wat een vreemde reactie. Is de werkelijkheid te confronterend voor je? Een goed product doet het nu eenmaal beter dan een minder goed product. Dat geldt - hoe onverwacht - ook voor intermenselijke verhoudingen.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 19:48:57 #9
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_142454580
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 19:46 schreef FANN het volgende:

[..]

Neu... ik lig er niet van wakker hoor, maar volgens mij snap je best wat ik bedoel...
Maar dat is mijn punt nu de hele tijd, ik deed dat uit onzekerheid, ik wil niet dat mijn dochters iets dergelijks gaan doen uit onzekerheid maar tegenwoordig zijn meisjes veel eerder en veel sneller onzeker dan "vroeger".
Dat zie je uit diverse onderzoeken, een opmars in anorexia en zelfmoord enz.

Puber zijn is al moeilijk genoeg, het enige wat ik wil is dat mijn dochters niet zo onzeker worden als dat ik was ( en daar waren goede redenen voor)

Maar blijkbaar omdat ik er ervaring mee heb mag ik er geen angst voor hebben want dan vraag ik er zelf om en is het mijn eigen schuld. :')
pi_142454649
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 19:48 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar dta is mijn punt nu de hele tijd, ik deed dat uit onzekerheid, ik wil niet dat mijn dochters iets dergelijks gaan doen uit onzekerheid maar tegenwoordig zijn meisjes veel eerder en veel sneller onzeker dan "vroeger".
Dat zie je uit diverse onderzoeken, een opmars in anorexia enz.

Puber zijn si al moeilijk genoeg, het enige wat ik wil is dat mijn dochters niet zo onzeker worden als dat ik was ( en daar waren goede redenen voor)

Maar blijkbaar omdat ik er ervaring mee heb mag ik er gene angst voor hebben want dan vraag ik er zelf om en is het mijn eigen schuld. :')
Kijk je uitleg lees ik nu voor het eerst,er stond natuurlijk niet bij die fotos vermeld, hé jongens
ik post dit omdat ik me zo onzeker voel...
  vrijdag 18 juli 2014 @ 20:01:34 #11
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_142455038
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 19:50 schreef FANN het volgende:

[..]

Kijk je uitleg lees ik nu voor het eerst,er stond natuurlijk niet bij die fotos vermeld, hé jongens
ik post dit omdat ik me zo onzeker voel...
Natuurlijk niet, maar dat heb ik later ook nog een aantal keren uit moeten leggen op Fok! aangezien die foto's blijkbaar echt een enorme indruk hebben achtergelaten, tot op de dag van vandaag beginnen mensen er namelijk nog over.
Maar of dat nu positief of negatief is weer ik niet. :') ;)
pi_142455077
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 20:01 schreef snakelady het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, maar dat heb ik later ook nog een aantal keren uit moeten leggen op Fok! aangezien die foto's blijkbaar echt een enorme indruk hebben achtergelaten, tot op de dag van vandaag beginnen mensen er namelijk nog over.
Nu begin ik wel benieuwd te worden...
pi_142455107
quote:

[..]

Maar dat is mijn punt nu de hele tijd, ik deed dat uit onzekerheid, ik wil niet dat mijn dochters iets dergelijks gaan doen uit onzekerheid maar tegenwoordig zijn meisjes veel eerder en veel sneller onzeker dan "vroeger".

Puber zijn is al moeilijk genoeg, het enige wat ik wil is dat mijn dochters niet zo onzeker worden als dat ik was ( en daar waren goede redenen voor)

Maar blijkbaar omdat ik er ervaring mee heb mag ik er geen angst voor hebben want dan vraag ik er zelf om en is het mijn eigen schuld. :')
Mwah.

Het is natuurlijk nogal onredelijk om van je puberende dochters te verwachten zich op een bepaalde manier te gedragen als je zelf het verkeerde voorbeeld geeft.
quote:

[..]

Dat komt omdat jij werkelijk alles van jezelf online pleurt. Dat is nogal makkelijk te onthouden dan. :')
pi_142455385
quote:

[..]

Nou ja, in dit geval pakt het dus een beetje negatief uit :+

en vijf jaar geleden was jij geen puber... dus je hád wel kunnen weten dat het misschien niet
zo verstandig was i.v.m. bijvoorbeeld je dochters, maar goed, gedane zaken nemen geen keer.
pi_142455410
quote:

[..]

Ik heb de oplossing voor mijn problemen gevonden mocht ik ooit kinderen krijgen.

Ze gaan allemaal op vechtsporten. Ik leer ze de waarde behandel een ander zoals je zelf ook behandeld wilt worden. Maar zitten er een stelletje eikels in de klas. Dan hebben mijn kinderen de groene kaart om ze verrot te trappen. ^O^

( na een paar goede waarschuwingen vooraf , kinderen die niet willen leren moeten maar voelen )

Ook je zelfverzekerdheid gaat omhoog. Je kinderen blijven mooi op gewicht en ze leren respect te hebben. Ik heb vanaf een latere leeftijd judo gehad. Had ik dat maar op jongere leeftijd meegekregen.
pi_142455582
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 20:14 schreef Aloria het volgende:

[..]

Ik heb de oplossing voor mijn problemen gevonden mocht ik ooit kinderen krijgen.

Ze gaan allemaal op vechtsporten. Ik leer ze de waarde behandel een ander zoals je zelf ook behandeld wilt worden. Maar zitten er een stelletje eikels in de klas. Dan hebben mijn kinderen de groene kaart om ze verrot te trappen. ^O^

( na een paar goede waarschuwingen vooraf , kinderen die niet willen leren moeten maar voelen )

Ook je zelfverzekerdheid gaat omhoog. Je kinderen blijven mooi op gewicht en ze leren respect te hebben. Ik heb vanaf een latere leeftijd judo gehad. Had ik dat maar op jongere leeftijd meegekregen.
Goed zo! En wie weet, misschien wordt een van hen wel de nieuwe Badr Hari! ^O^
pi_142455601
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 20:19 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

Goed zo! En wie weet, misschien wordt een van hen wel de nieuwe Badr Hari! ^O^
Dan heb jij mijn post niet gelezen. Dat is een totale mongool :r
  Licht Ontvlambaar vrijdag 18 juli 2014 @ 20:22:03 #18
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_142455680
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 19:45 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik kan me niet herinneren dat ik ooit eerder een cijfertje ben benoemd, tot een aantal jaren geleden hier op Fok! :P
wij zaten vroeger op terras met viltjes waarop cijfers stonden de voorbijgangers te jureren 8-)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_142455712
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 20:20 schreef Aloria het volgende:

[..]

Dan heb jij mijn post niet gelezen. Dat is een totale mongool :r
Niet zo agressief hè! :{w

Heb je post wel gelezen hoor. Ik zat maar wat te dollen.
pi_142455752
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 20:22 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

Ah sorry mijn excuses ;) kan helaas het sarcasme of gezichtuitdrukking moeilijk lezen achter zo'n scherm :@
pi_142455768
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 19:40 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat heb ik nooit beweerd.

Het enige wat ik zeg is dat nu met de huidige techniek, met instagram, faceboek enz meisjes sneller geneigd zijn sexy foto's van zichzelf te plaatsen, jongen sneller naar meisjes kijken alsof het gebruiksvoorwerpen zijn en het bizar is dat foto's van minder aantrekkelijke vrouwen verwijderd worden maar van jonge meisjes die sexy gekleed zijn niet en ook anorexia promotende foto's gewoon mogen.
Dus die meisjes doen dat zelf en dat is op de 1 of andere magische manier de schuld van jongens?
Dat er foto's van minder aantrekkelijke vrouwen verwijderd zouden worden geloof ik geen zak van, dat mag je wel even laten zien hoe je daar op komt.
pi_142455771
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 20:22 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

Wel effe dimmen straks trapt ze je verrot :')
  Licht Ontvlambaar vrijdag 18 juli 2014 @ 20:24:49 #23
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_142455785
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 19:48 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Wat een vreemde reactie. Is de werkelijkheid te confronterend voor je? Een goed product doet het nu eenmaal beter dan een minder goed product. Dat geldt - hoe onverwacht - ook voor intermenselijke verhoudingen.
klopt helemaal... Alleen is de definitie van een goed product voor iedereen anders. De een kijkt naar de kleur van de auto, de ander naar het vermogen en de motorinhoud.
pi_142455819
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 20:24 schreef FANN het volgende:

[..]

Wel effe dimmen straks trapt ze je verrot :')
Ja ik weet 't. Tering zeg wat een woede, die zit zeker aan de anabolen of zo. :{
  Licht Ontvlambaar vrijdag 18 juli 2014 @ 20:25:50 #25
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_142455821
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 20:24 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Dus die meisjes doen dat zelf en dat is op de 1 of andere magische manier de schuld van jongens?
Dat er foto's van minder aantrekkelijke vrouwen verwijderd zouden worden geloof ik geen zak van, dat mag je wel even laten zien hoe je daar op komt.
is het gezellig daar onder je steen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')