Weer een post van Bar-Le-Ducquote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:15 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
eer een topic over het vliegtuigongeluk..
Dat ze maar in vrede mogen rustenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:16 schreef videonatic het volgende:
Een kennis van mij kende een heel gezin, vreselijk.
Komt gewoon dichtbij zoiets. Het is ook onvoorstelbaarquote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:17 schreef zovty het volgende:
Ik ken iemand die twee exklasgenootjes heeft verloren. Ze hadden al 15 jaar geen contact meer, maar toch, het komt hard binnen als je zoiets hoort.
Ik ken ook een heleboel gezinnen...quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:16 schreef videonatic het volgende:
Ik ken meerdere gezinnen... gelukkig zat er niemand in dat vliegtuig, maar wel toevalligquote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:16 schreef videonatic het volgende:
Zonder al die shit hoor je het gewoon wat later.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:19 schreef TARDIS. het volgende:
Het nare aan social media is dat dit soort rampen een stuk persoonlijker worden en een gezicht krijgen.
Je wordt makkelijker geconfronteerd met Facebook updates en foto's, waardoor het niet langer een ver-van-mijn-bed-show is.
Eensquote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:20 schreef Halcon het volgende:
Terechte klacht. Nog vermoeiender zijn verhaaltjes van mensen als Maarten de Jong, die vinden dat ze ontsnapt zijn aan de dood omdat ze ook even op Vliegwinkel.nl keken. Je bent ontsnapt als je overboekt was of het vliegtuig net had gemist, maar veel van die verhalen... Wel erg ver gezocht allemaal.
Heb je de ministerpresident al ingligt?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:22 schreef kastanova het volgende:
De broer van mijn buurmeisje kent de kerel die de raket afschoot.
R.I.P. raket.
Ik was in gesprek.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:22 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Heb je de ministerpresident al ingligt?
beetje in straatje van;quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:22 schreef kastanova het volgende:
Het is en blijft een ver-van-je-bed-show, alleen door Facebook ga je ten onrechte denken dat het iets met jou te maken heeft. Kennissen die je eens in het jaar of minder ziet. Ik geloof geen moment dat als dit 20 jaar geleden was, dat vage kennissen (de meeste Facebookvrienden tegenwoordig) elkaar meteen zouden gaan opbellen of brieven zouden schrijven.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:19 schreef TARDIS. het volgende:
Het nare aan social media is dat dit soort rampen een stuk persoonlijker worden en een gezicht krijgen.
Je wordt makkelijker geconfronteerd met Facebook updates en foto's, waardoor het niet langer een ver-van-mijn-bed-show is.
Iemand kennen als in via via via via via via via via, noem ik niet dichtbij.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:23 schreef Copthorne het volgende:
Is toch logisch dat je erdoor geraakt wordt als het zo dichtbij komt?
Allemaal emotieloze robots hier of wat?
Dat is gewoon slechte humor.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:24 schreef wise het volgende:
[..]
beetje in straatje van;
Robben had dit al voorspeld op het WK.
Die nam ook een vluchtduik zoals het vliegtuig.
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:21 schreef Mystikvm het volgende:
Mensen die allemaal over elkaar heen buitelen om te roepen dat ze het zo erg vinden. Kom op zeg. "Ja, stel je voor dat jouw naasten dit overkomt!"
Dat is ze dus niet overkomen, dus ga nou niet hypocriet roepen dat je het zo erg vindt. Als je er geen oog minder om dicht doet, houd je dan gewoon stil.
Nee, het zijn vooral mensen die het zichzelf aanpraten en dan op Facebook om meer aandacht komen vragen. Ik ken niemand die er in zat, dus het is niet dichterbij dan welke andere ramp dan ook. En ja, via, via, via, via, via, via is er vast wel iemand te vinden die ik dan zou kunnen kennen, maar dat maakt het niet ineens veel erger.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:23 schreef Copthorne het volgende:
zwarte humor heet dat, en is voor vele niet bestemt.quote:
Hier ben ik het wel mee eens. Je wordt continu, of je wilt of niet, geconfronteerd met leed in alle uithoeken van de wereld. Van foto's van een vliegtuigramp tot foto's van gewonde Palestijnse kindjes tot foto's van gewonde Syrische soldaten.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:24 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Het is en blijft een ver-van-je-bed-show, alleen door Facebook ga je ten onrechte denken dat het iets met jou te maken heeft. Kennissen die je eens in het jaar of minder ziet. Ik geloof geen moment dat als dit 20 jaar geleden was, dat vage kennissen (de meeste Facebookvrienden tegenwoordig) elkaar meteen zouden gaan opbellen of brieven zouden schrijven.
Ik kan niet voor iedereen spreken en ik hoop dat dit niet als een of ander aluhoedjesverhaal overkomt, maar het is wel typisch dat sociale media nu zo werken. Dat we eigenlijk constant tussen totaal uiteenlopende emotionele toestanden heen en weer worden geslingerd. Dat je vandaag op Facebook meeleeft met allerlei vage kennissen, en morgen alweer vergeten bent wie en wat precies. Dat kan toch niet gezond zijn.
Dat is het probleem: het is niet dichtbij. Als iemand die je direct kent er in zat, dan is het dichtbij. Niet als het het achterneefje is van iemand die je toevallig geliked hebt op facebook. In dat soort gevallen is het voor honderduizenden mensen 'dichtbij'.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:23 schreef Copthorne het volgende:
Kun je mij uitleggen welke geniale zwarte humor er in die vergelijking zit?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:27 schreef wise het volgende:
[..]
zwarte humor heet dat, en is voor vele niet bestemt.
Geeft niet.
To soon voor sommige..
Het is dus wel dichtbij, het verhaal in Irak ondervinden wij Nederlanders geen gevolgen aan.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:28 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dat is het probleem: het is niet dichtbij. Als iemand die je direct kent er in zat, dan is het dichtbij. Niet als het het achterneefje is van iemand die je toevallig geliked hebt op facebook. In dat soort gevallen is het voor honderduizenden mensen 'dichtbij'.
Neuh, waar ik geboren ben maakt dit niet erger dan andere dingen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:29 schreef Copthorne het volgende:
Het feit dat er gister minimaal 154 Nederlanders zijn omgekomen maakt het toch automatisch al dicherbij als iedere andere willekeurige ramp? Of zijn we niet meer zo eensgezind?
Dat is wat anders dan het betrekken op jezelf, familie, kennissen, enz. terwijl daar helemaal geen aanleiding toe is. Denk ook niet dat iemand (behalve de grootste volidioten) het raar vinden dat er op de Nederlandse slachtoffers gefocust wordt. Gewoon omdat dat de meerderheid is, omdat het vliegtuig in Nederland is opgestegen, en omdat er veel (echte) nabestaanden geïnformeerd moeten worden.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:29 schreef Copthorne het volgende:
Het feit dat er gister minimaal 154 Nederlanders zijn omgekomen maakt het toch automatisch al dicherbij als iedere andere willekeurige ramp? Of zijn we niet meer zo eensgezind?
De mensen waarvan dierbaren in verdwenen vliegtuig zitten, hebben het zwaarder.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:26 schreef piekartz87 het volgende:
Ik ben ook een realist, maar je niet direct een realist als je geen inlevingsvermogen hebt.
Als je ook realistisch bekijkt dan is het 1 van de grootste vliegrampen in de NL geschiedenis.
Alleen al vanuit kansrekening gezien is dit volkomen onzin. Als er iemand hier in de straat wordt doodgereden is de kans dat ik die persoon was net zo groot als wanneer er iemand in Appelscha wordt doodgereden.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:30 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
Het is dus wel dichtbij, het verhaal in Irak ondervinden wij Nederlanders geen gevolgen aan.
Maar als een Nederlander een vakantie boekt en je kan met 300 man uit de lucht worden geknald dan is er een grotere kans dat het jou ook had overkomen. Dus het is zeker wel dichterbij.
Als je dit als land gaat accepteren "ja dit gebeurt nou eenmaal" dan ben je enorm verkeerd bezig.
Als land is het dichtbij en moeten we dit natuurlijk niet accepteren, maar het is niet persoonlijk dichtbij omdat je via via via die mensen 'kent'.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:30 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
Het is dus wel dichtbij, het verhaal in Irak ondervinden wij Nederlanders geen gevolgen aan.
Maar als een Nederlander een vakantie boekt en je kan met 300 man uit de lucht worden geknald dan is er een grotere kans dat het jou ook had overkomen. Dus het is zeker wel dichterbij.
Als je dit als land gaat accepteren "ja dit gebeurt nou eenmaal" dan ben je enorm verkeerd bezig.
Kans blijft voor mij 0. Neem nooit het vliegtuigquote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:30 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
Je mist het punt compleet. Het gaat niet om een kansberekening. Het gaat om de mogelijkheid dat Nederlandse burgers de dood door een normaal iets als met het vliegtuig op vakantie gaan.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:32 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Alleen al vanuit kansrekening gezien is dit volkomen onzin. Als er iemand hier in de straat wordt doodgereden is de kans dat ik die persoon was net zo groot als wanneer er iemand in Appelscha wordt doodgereden.
Ik denk dat 1 Indonesische oom in dat vliegtuig erger is dan 173 Nederlanders die je niet kent.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:29 schreef Copthorne het volgende:
Helemaal eens.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik denk dat 1 Indonesische oom in dat vliegtuig erger is dan 173 Nederlanders die je niet kent.
Ja, ga ergens anders heen met je krokodillentranen omdat het nichtje van de buurvrouw in het vliegtuig zat en deze ramp ineens zo dichtbij is. Vanavond drinkt iedereen gewoon biertjes alsof er niks gebeurd is.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:37 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
Je mist het punt compleet. Het gaat niet om een kansberekening. Het gaat om de mogelijkheid dat Nederlandse burgers de dood door een normaal iets als met het vliegtuig op vakantie gaan.
Ik irriteer me bijzonder erg vandaag op fok omdat iedereen aan het zeiken is over dat mensen zich niet moeten aanstellen om wat voor een reden dan ook, we moeten allemaal maar doen alsof er niks gebeurt is.
De klachten gaan over mensen die het ongeluk erg vinden om wat voor een reden dan ook, de klachten zouden moeten gaan over de oorzaak en aanleiding van deze ramp. Een discussie over de mogelijke gevolgen zouden een stuk nuttiger en logischer zijn.
Maar nee, we moeten allemaal maar "normaal" doen in NL
Oh dus als Breda plotsklaps gebombardeerd wordt dan doet je dan net zoveel/weinig als een stad als Kabul?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:31 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Neuh, waar ik geboren ben maakt dit niet erger dan andere dingen.
Helemaal mee eens. Als Nederlanders uit de lucht worden geknald, dan voel ik me daar meer bij betrokken, omdat het landgenoten betreft en omdat het mij ook had kunnen overkomen. Kijk, als er in Senegal mensen worden vermoord, dan vind ik dat ook erg, maar het betreft daar een totaal andere samenleving en cultuur die ik niet ken, dus ik realiseer me dat de kans dat ik of dierbaren in een vergelijkbare situatie komen vrij klein is.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:30 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
Nee, want ik ken wel iemand in Breda. Zo ken ik ook iemand in Aleppo. Daarom volg ik de nieuwsberichten over bombardementen in Syrië met meer interesse dan die over Kabul.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:41 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Oh dus als Breda plotsklaps gebombardeerd wordt dan doet je dan net zoveel/weinig als een stad als Kabul?
De zin 'zo werkt het gewoon' is ook van toepassing op het laatste deel van je post.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:43 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Nee, want ik ken wel iemand in Breda. Zo ken ik ook iemand in Aleppo. Daarom volg ik de nieuwsberichten over bombardementen in Syrië met meer interesse dan die over Kabul.
Zo werkt het gewoon. Als je iemand persoonlijk kent, dan vind je het erg. Het erger vinden omdat het Nederlanders zijn die je niet kent, vind ik wel wat vreemd ja. Alsof die meer waard zijn dan Duitsers, die nota bene nog dichterbij kunnen wonen ook.
Het is perceptie, ja. Ik zal wel ongevoeliger zijn dan de rest van Nederland. Maar dan mag ik mij nog wel verbazen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:45 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De zin 'zo werkt het gewoon' is ook van toepassing op het laatste deel van je post.
Ben jij ongevoeliger omdat jij net zo erg meeleeft met Duitsers als met Nederlanders of zijn zij ongevoeliger omdat ze blijkbaar alleen om Nederlanders geven?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:46 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het is perceptie, ja. Ik zal wel ongevoeliger zijn dan de rest van Nederland. Maar dan mag ik mij nog wel verbazen.
Dat is ook perceptiequote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:47 schreef Peak het volgende:
Ben je o
[..]
Ben jij ongevoeliger omdat jij net zo erg meeleeft met Duitsers als met Nederlanders of zijn zij ongevoeliger omdat ze blijkbaar alleen om Nederlanders geven?
Ik ben het met je eens dat op persoonlijk vlak een Nederlander niet meer waard is dan een Duitser.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:43 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Nee, want ik ken wel iemand in Breda. Zo ken ik ook iemand in Aleppo. Daarom volg ik de nieuwsberichten over bombardementen in Syrië met meer interesse dan die over Kabul.
Zo werkt het gewoon. Als je iemand persoonlijk kent, dan vind je het erg. Het erger vinden omdat het Nederlanders zijn die je niet kent, vind ik wel wat vreemd ja. Alsof die meer waard zijn dan Duitsers, die nota bene nog dichterbij kunnen wonen ook.
Ik leef eerder net zo min mee met Duitsers als met Nederlanders al is het in beide situaties triest.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:47 schreef Peak het volgende:
Ben je o
[..]
Ben jij ongevoeliger omdat jij net zo erg meeleeft met Duitsers als met Nederlanders of zijn zij ongevoeliger omdat ze blijkbaar alleen om Nederlanders geven?
Ik snap je en voel precies hetzelfde. Ik word alleen een beetje moe van iedereen die zich superieur opstelt omdat ze zoooo meeleven want er zaten maar liefst 150 Nederlanders in het vliegtuig. Dat maakt je in mijn ogen niet superieur maar hypocriet.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:50 schreef Cesare-Borgia het volgende:
s al is het in beide situaties triest.
Ik vind dit even erg als dat vermiste vliegtuig een paar maanden terug maar ik slaap er geen seconde minder om.
Pure pech als zoiets je overkomt.
Als Breda gebombardeerd wordt dan is dat zeker erg, maar ook dan zit ik niet te wachten op gezanik zoals "wat erg, in 2006 ben ik nog een lang weekend in Breda geweestquote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:41 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Oh dus als Breda plotsklaps gebombardeerd wordt dan doet je dan net zoveel/weinig als een stad als Kabul?
Ik ken niemand in Breda ik zou het evengoed erg vinden. Heeft te maken met je thuisland vandaar dat er een hoop mensen zijn die meeleven, het heeft helemaal niets te maken dat Duitsers meer of minder waard zijn in zo'n ramp, het zou evengoed erg zijn maar het roept minder emotie op. Zo werkt dat nu éénmaal bij veel mensen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:43 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dit een ongeluk noemenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:15 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
Weer een topic over het vliegtuigongeluk...
Dit!quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:37 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
Je mist het punt compleet. Het gaat niet om een kansberekening. Het gaat om de mogelijkheid dat Nederlandse burgers de dood door een normaal iets als met het vliegtuig op vakantie gaan.
Ik irriteer me bijzonder erg vandaag op fok omdat iedereen aan het zeiken is over dat mensen zich niet moeten aanstellen om wat voor een reden dan ook, we moeten allemaal maar doen alsof er niks gebeurt is.
De klachten gaan over mensen die het ongeluk erg vinden om wat voor een reden dan ook, de klachten zouden moeten gaan over de oorzaak en aanleiding van deze ramp. Een discussie over de mogelijke gevolgen zouden een stuk nuttiger en logischer zijn.
Maar nee, we moeten allemaal maar "normaal" doen in NL
Naar mens. Leer even aan empathie werken. Daar kun je therapie voor volgen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:21 schreef Mystikvm het volgende:
Mensen die allemaal over elkaar heen buitelen om te roepen dat ze het zo erg vinden. Kom op zeg. "Ja, stel je voor dat jouw naasten dit overkomt!"
Dat is ze dus niet overkomen, dus ga nou niet hypocriet roepen dat je het zo erg vindt. Als je er geen oog minder om dicht doet, houd je dan gewoon stil.
context.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:19 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik ken ook een heleboel gezinnen...
Heeft niks met empathie te maken. Ik vind dit oprecht erg voor mensen die iemand kennen. Maar het zielige op jezelf betrekken van iets waar je part noch deel aan hebt, dat stuit mij tegen de borst.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:56 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Naar mens. Leer even aan empathie werken. Daar kun je therapie voor volgen.
Dit ja, ik zit me ook te ergeren aan mensen die het nodeloos naar zich toe trekken, schijnbaar is dat erg prettig, die aandacht.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:01 schreef Frank_Drebin het volgende:
Een hoop mensen, vooral op social media, zijn natuurlijk een soort van grafrovers, van de meest schaamteloze soort. Die wringen zich in allerlei bochten om de gebeurtenis toch op hun eigen leven te kunnen betrekken. Want ook zij zijn toch wel erg zielig. Dat hopen ze natuurlijk bevestigd te krijgen, lekker wat aandacht. Tenenkrommend dat soort lui.
Ik ben eerlijk gezegd geen berichten tegengekomen van mensen die zelf zielig aan het doen waren. Enkel dingen als "sterkte voor de nabestaanden". Daar is toch niks mis mee? Ik kan me daarom niet zo goed in de OP vinden.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:01 schreef Frank_Drebin het volgende:
Een hoop mensen, vooral op social media, zijn natuurlijk een soort van grafrovers, van de meest schaamteloze soort. Die wringen zich in allerlei bochten om de gebeurtenis toch op hun eigen leven te kunnen betrekken. Want ook zij zijn toch wel erg zielig. Dat hopen ze natuurlijk bevestigd te krijgen, lekker wat aandacht. Tenenkrommend dat soort lui.
Daar is zeker niets mis mee. Het gaat me meer om dit soort mensen:quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:06 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Ik ben eerlijk gezegd geen berichten tegengekomen van mensen die zelf zielig aan het doen waren. Enkel dingen als "sterkte voor de nabestaanden". Daar is toch niks mis mee? Ik kan me daarom niet zo goed in de OP vinden.
Ik lees erg veel "ik vind het echt verschrikkelijk, ik ken iemand die iemand kent wiens schoolmeester er in zat, blablabla". Ik vind het persoonlijk gewoon verschrikkelijk, punt.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:06 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Ik ben eerlijk gezegd geen berichten tegengekomen van mensen die zelf zielig aan het doen waren. Enkel dingen als "sterkte voor de nabestaanden". Daar is toch niks mis mee? Ik kan me daarom niet zo goed in de OP vinden.
Wat is daar erg aan?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:11 schreef oh-oh het volgende:
En mensen die hun hele status volposten met updates over de ramp, en hun profielfoto veranderen Uit respect op zwart. Morgen of overmorgen flikkeren ze dr weer een foto met bier op het terras op of zo.
Ik vraag me af wat voor mensen jullie volgen, ik kom dergelijke dingen niet tegen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:09 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Daar is zeker niets mis mee. Het gaat me meer om dit soort mensen:
'Ik heb een vriendin, die haar moeder heeft een tante die een zus heeft waarvan haar buurman tien jaar geleden ooit op een kat paste en de eigenaar van die kat zat gisteren in het vliegtuig'.
Nou... dan voel je het toch wel ineens heel erg dichtbij komen allemaal. Die mensen willen alleen maar horen: 'ach, gossie. Hoe gaat het nu?'
Misschien een beetje cynisch van mijn kant maar dat noem ik grafrovers, die deze trieste gebeurtenissen aangrijpen om het op krampachtige wijze op hun leven te betrekken zodat ze ook zielig zijn.
Gaat gewoon nergens over. En dan maar likes en aandacht vragen.quote:
Dit dusquote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:01 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ja, dat is erg triest inderdaad. Die mensen willen zelf in de spotlights staan en een slachtofferrol hebben. Ik vind het uberhaupt bedenkelijk als mensen die leed (menen te) hebben de spotlights zoeken ipv dat ze het leed delen met hun moeder oid.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:09 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Daar is zeker niets mis mee. Het gaat me meer om dit soort mensen:
'Ik heb een vriendin, die haar moeder heeft een tante die een zus heeft waarvan haar buurman tien jaar geleden ooit op een kat paste en de eigenaar van die kat zat gisteren in het vliegtuig'.
Nou... dan voel je het toch wel ineens heel erg dichtbij komen allemaal. Die mensen willen alleen maar horen: 'ach, gossie. Hoe gaat het nu?'
Misschien een beetje cynisch van mijn kant maar dat noem ik grafrovers, die deze trieste gebeurtenissen aangrijpen om het op krampachtige wijze op hun leven te betrekken zodat ze ook zielig zijn.
Wat is er mis met je medeleven op welke manier dan ook betuigen, en wat is er mis met daarna door gaan met je leven?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:13 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Gaat gewoon nergens over. En dan maar likes en aandacht vragen.
echt hehquote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:13 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat voor mensen jullie volgen, ik kom dergelijke dingen niet tegen.
Ik vind het gewoon totaal onnodig.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:15 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat is er mis met je medeleven op welke manier dan ook betuigen, en wat is er mis met daarna door gaan met je leven?
Ik begrijp niet zo goed wat er niet te begrijpen valt aan het principe hoe dichterbij een ramp komt, hoe meer een mens zich dat aantrekt. Dat is volkomen logisch.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:17 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon totaal onnodig.
Bovendien zijn dit soort mensen ook mensen die elke lokale ramp ook al breed uitmeten. Get a life denk ik dan. Of mensen die het bv echt erger vinden omdat er mensen uit hun woonplaats inzaten, die ze niet eens kenden. Alsof het echt minder erg zou zijn als er geen mensen uit eigen woonplaats in zouden zitten of zo
Voor mij hoeft het ook allemaal niet, maar als je het begrijpt, waarom je dan zo ergeren eraan? Ieder zijn eigen manier om met een dergelijke ramp om te gaan toch?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:21 schreef oh-oh het volgende:
Nee dat snap ik prima, maar om het dan meteen zo naar je toe te trekken, ik vind dat gewoon ongepast!
Maar dat is het punt nou precies, ik vind dit niets met met een ramp omgaan te maken hebben, maar met de aandacht vestigen op jezelf.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Voor mij hoeft het ook allemaal niet, maar als je het begrijpt, waarom je dan zo ergeren eraan? Ieder zijn eigen manier om met een dergelijke ramp om te gaan toch?
Als je iemand kent wel jaquote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:37 schreef JimmyDean het volgende:
Als je iemand kent is dat best even schrikken toch? Hoef je niet zo over te bitchen om te scoren op FOK!
Daar kun jij niet over oordelen. Ieder mens anders, toch? Er zijn mensen die alles op zichzelf projecteren. Ook niet mijn manier van denken, maar waarom zou ik dat moeten veroordelen?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:31 schreef twiFight het volgende:
[..]
Maar dat is het punt nou precies, ik vind dit niets met met een ramp omgaan te maken hebben, maar met de aandacht vestigen op jezelf.
Ligt eraan welke user. Als ik in dat toestel had gezeten was het forum waarschijnlijk opgeheven.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:39 schreef Bunnyfluff het volgende:
Wat als het iemand was van FOK! die in dat vliegtuig zat? Dan zou TS ook best wel een beetje verdrietig worden, denk ik.
Ik ken iemand die ontslagen werd door een topic op FOK!quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:22 schreef kastanova het volgende:
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:43 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik ken iemand die ontslagen werd door een topic op FOK!
Terechte klacht i.c.m. het-je-willen-aantrekken.. gewoon uit medeleven. " medeleven" toeristen noem ik dat altijd.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:14 schreef Max-Westerman het volgende:
Ik lees en hoor overal verhalen van mensen die geschokt zijn omdat ze iemand "kende" die in het verongelukte vliegtuig van gister zat.
Maar meestal kenden ze die persoon niet eens persoonlijk maar via via via via via, en dan zijn ze verdrietig en al die shit
Ik heb het idee dat dat soort mensen graag willen dat er een bekende van hun in het vliegtuig zat zodat ze lekker zielig kunnen zijn of zo![]()
:S :S
Was dat de plek waar je die nasi hebt opgebakken?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:48 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Terechte klacht i.c.m. het-je-willen-aantrekken.. gewoon uit medeleven. " medeleven" toeristen noem ik dat altijd.![]()
In mijn geval kende ik de eigenaren van Asian Glories persoonlijk gedurende vele jaren en met mij vele anderen uit de Chinese gemeenschap en Rotterdamse Horeca te meer elke maandag vroeger vaste dag was om bij "Jenny" te gaan eten/lunchen. Moet wel zeggen dat dit intieme contact van toen de laatste jaren wel verwatert was zoals met zoveel mensen van het "eerste uur" die haar toko ooit bezochten.
Toch is het een schok voor ons allen geweest. Zal haar missen ondanks alles.
misschien zat er wel een FOK!ker in de Boeing.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:39 schreef Bunnyfluff het volgende:
Wat als het iemand was van FOK! die in dat vliegtuig zat? Dan zou TS ook best wel een beetje verdrietig worden, denk ik.
Nee het was een Boeingquote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:05 schreef meneerman het volgende:
Beste vriend van mijn broertje
(ook wel een fokkertype trouwens..)
Exact.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:15 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat is er mis met je medeleven op welke manier dan ook betuigen, en wat is er mis met daarna door gaan met je leven?
dat weet je helemaal niet, lutserquote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:55 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Dit een ongeluk noemenDit was een doelbewuste actie. Ik mag hopen dat er een aanslag beraamd wordt op Poetin want dat verdient hij met al zijn volgers
Kwam het maar eens dichtbij zei je toen natuurlijkquote:Op vrijdag 18 juli 2014 19:32 schreef Gelser het volgende:
Op mijn werk vertelde iemand dat een collega had gehoord dat zijn ex in het vliegtuig zat. Die trakteerde op gebak. 'Het begint ook allemaal zo dichtbij te komen.'
Ik zei niks natuurlijk, maar was wel blij voor hem.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 19:36 schreef Kiid het volgende:
[..]
Kwam het maar eens dichtbij zei je toen natuurlijk
Wat voor taart deelde hij/zij uit? Appel? Slagroom?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 19:39 schreef Gelser het volgende:
[..]
Ik zei niks natuurlijk, maar was wel blij voor hem.
vertelquote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:43 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 19:32 schreef Gelser het volgende:
Op mijn werk vertelde iemand dat een collega had gehoord dat zijn ex in het vliegtuig zat. Die trakteerde op gebak. 'Het begint ook allemaal zo dichtbij te komen.'
Zou die vraag net even anders stellenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:23 schreef BabeWatcher het volgende:
Zaten er mensen van FOK bij de overledenen?
Zaten er FOK!-users in het vliegtuig? Kut zeg, ga je een keer je zolderkamertje af, ben je meteen dood.quote:
Vast niet.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:48 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Zaten er FOK!-users in het vliegtuig? Kut zeg, ga je een keer je zolderkamertje af, ben je meteen dood.
Van je zolderkamer afkomenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:48 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Zaten er FOK!-users in het vliegtuig? Kut zeg, ga je een keer je zolderkamertje af, ben je meteen dood.
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 22:09 schreef VarkensHart het volgende:
Ik heb ook eens gevlogen vanaf schiphol. Voel me misselijk en machteloos ik had het ook kunnen zijn
Kasta toch?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:43 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Er wordt nog niemand vermistquote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:23 schreef BabeWatcher het volgende:
Zaten er mensen van FOK bij de overledenen?
Holy shit, jij bent één van de überbazen van voor mijn FOK!carrière. Restecp.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:22 schreef kastanova het volgende:
the fuck?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 19:32 schreef Gelser het volgende:
luckassgod!!!!!!!!!!!!quote:
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:14 schreef Max-Westerman het volgende:
Ik lees en hoor overal verhalen van mensen die geschokt zijn omdat ze iemand "kende" die in het verongelukte vliegtuig van gister zat.
Maar meestal kenden ze die persoon niet eens persoonlijk maar via via via via via, en dan zijn ze verdrietig en al die shit
Ik heb het idee dat dat soort mensen graag willen dat er een bekende van hun in het vliegtuig zat zodat ze lekker zielig kunnen zijn of zo![]()
:S :S
ongeluk?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:15 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
Weer een topic over het vliegtuigongeluk...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |