abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142434853
Ik lees en hoor overal verhalen van mensen die geschokt zijn omdat ze iemand "kende" die in het verongelukte vliegtuig van gister zat.
Maar meestal kenden ze die persoon niet eens persoonlijk maar via via via via via, en dan zijn ze verdrietig en al die shit :')

Ik heb het idee dat dat soort mensen graag willen dat er een bekende van hun in het vliegtuig zat zodat ze lekker zielig kunnen zijn of zo :{ ;( :S :S
  vrijdag 18 juli 2014 @ 11:15:39 #2
114869 Bar-Le-Duc
drinkt nu Spa
pi_142434879
Weer een topic over het vliegtuigongeluk... :{
pi_142434897
Een kennis van mij kende een heel gezin, vreselijk.
pi_142434932
quote:
15s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:15 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
eer een topic over het vliegtuigongeluk..
Weer een post van Bar-Le-Duc

:{²
  vrijdag 18 juli 2014 @ 11:17:21 #5
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_142434934
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:16 schreef videonatic het volgende:
Dat ze maar in vrede mogen rusten
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_142434941
Tja mijn schoonzus kent een familie van 6 slachtoffers.
(en andere mensen die ik ken, kenden hen persoonlijk)
Dat kan ik dan toch even posten?
pi_142434948
Ik ken iemand die twee exklasgenootjes heeft verloren. Ze hadden al 15 jaar geen contact meer, maar toch, het komt hard binnen als je zoiets hoort.
pi_142434972
Ik heb vliegtuig geluk gehad.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 11:19:00 #9
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_142434979
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:17 schreef zovty het volgende:
Ik ken iemand die twee exklasgenootjes heeft verloren. Ze hadden al 15 jaar geen contact meer, maar toch, het komt hard binnen als je zoiets hoort.
Komt gewoon dichtbij zoiets. Het is ook onvoorstelbaar
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_142434990
quote:
Ik ken ook een heleboel gezinnen...
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_142434992
Het nare aan social media is dat dit soort rampen een stuk persoonlijker worden en een gezicht krijgen.
Je wordt makkelijker geconfronteerd met Facebook updates en foto's, waardoor het niet langer een ver-van-mijn-bed-show is.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 11:19:31 #12
114869 Bar-Le-Duc
drinkt nu Spa
pi_142434993
quote:
8s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:17 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Weer een post van Bar-Le-Duc

:{²
Hou je muil :( :( :( :( :(
pi_142435000
quote:
Ik ken meerdere gezinnen... gelukkig zat er niemand in dat vliegtuig, maar wel toevallig :o
pi_142435009
Terechte klacht. Nog vermoeiender zijn verhaaltjes van mensen als Maarten de Jong, die vinden dat ze ontsnapt zijn aan de dood omdat ze ook even op Vliegwinkel.nl keken. Je bent ontsnapt als je overboekt was of het vliegtuig net had gemist, maar veel van die verhalen... Wel erg ver gezocht allemaal.
pi_142435026
Hont van mijn buurman zat ook in het vliegtuig. :{
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  vrijdag 18 juli 2014 @ 11:20:45 #16
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_142435032
Wat een kk topic.
En altijd het laatste woord.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 11:20:56 #17
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_142435042
wat ik in ander topic al typte;
---
weet je,

eigenlijk moet zo'n presentator of interviewer zeggen;

'zat je er maar in, met je jankerige negatieve aandachttrekkerij'
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_142435052
quote:
99s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:19 schreef TARDIS. het volgende:
Het nare aan social media is dat dit soort rampen een stuk persoonlijker worden en een gezicht krijgen.
Je wordt makkelijker geconfronteerd met Facebook updates en foto's, waardoor het niet langer een ver-van-mijn-bed-show is.
Zonder al die shit hoor je het gewoon wat later.
pi_142435070
Mensen die allemaal over elkaar heen buitelen om te roepen dat ze het zo erg vinden. Kom op zeg. "Ja, stel je voor dat jouw naasten dit overkomt!"

Dat is ze dus niet overkomen, dus ga nou niet hypocriet roepen dat je het zo erg vindt. Als je er geen oog minder om dicht doet, houd je dan gewoon stil.
pi_142435090
De broer van mijn buurmeisje kent de kerel die de raket afschoot.
I was an atheist until I realized I was God
pi_142435105
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:20 schreef Halcon het volgende:
Terechte klacht. Nog vermoeiender zijn verhaaltjes van mensen als Maarten de Jong, die vinden dat ze ontsnapt zijn aan de dood omdat ze ook even op Vliegwinkel.nl keken. Je bent ontsnapt als je overboekt was of het vliegtuig net had gemist, maar veel van die verhalen... Wel erg ver gezocht allemaal.
Eens
pi_142435112
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:22 schreef kastanova het volgende:

R.I.P. raket.
Heb je de ministerpresident al ingligt?
5 Ferrari's op videoband!
pi_142435145
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:22 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Heb je de ministerpresident al ingligt?
Ik was in gesprek.
Laat dan ook maar weet je...
I was an atheist until I realized I was God
pi_142435154
Is toch logisch dat je erdoor geraakt wordt als het zo dichtbij komt?

Allemaal emotieloze robots hier of wat?
Copthorne 2.0
  vrijdag 18 juli 2014 @ 11:24:03 #25
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_142435158
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:22 schreef kastanova het volgende:
beetje in straatje van;

Robben had dit al voorspeld op het WK.

Die nam ook een vluchtduik zoals het vliegtuig.
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_142435166
quote:
99s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:19 schreef TARDIS. het volgende:
Het is en blijft een ver-van-je-bed-show, alleen door Facebook ga je ten onrechte denken dat het iets met jou te maken heeft. Kennissen die je eens in het jaar of minder ziet. Ik geloof geen moment dat als dit 20 jaar geleden was, dat vage kennissen (de meeste Facebookvrienden tegenwoordig) elkaar meteen zouden gaan opbellen of brieven zouden schrijven.

Ik kan niet voor iedereen spreken en ik hoop dat dit niet als een of ander aluhoedjesverhaal overkomt, maar het is wel typisch dat sociale media nu zo werken. Dat we eigenlijk constant tussen totaal uiteenlopende emotionele toestanden heen en weer worden geslingerd. Dat je vandaag op Facebook meeleeft met allerlei vage kennissen, en morgen alweer vergeten bent wie en wat precies. Dat kan toch niet gezond zijn.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 11:25:00 #27
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_142435187
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:23 schreef Copthorne het volgende:

Iemand kennen als in via via via via via via via via, noem ik niet dichtbij.

En emotieloze robots¿ eerder realisten. Maar daar kunnen veel mensen hier niet tegen want je krijgt gelijk een stempel als harteloze zak.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_142435234
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:24 schreef wise het volgende:

[..]

beetje in straatje van;

Robben had dit al voorspeld op het WK.

Die nam ook een vluchtduik zoals het vliegtuig.
Dat is gewoon slechte humor. :{w
pi_142435241
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:21 schreef Mystikvm het volgende:
Mensen die allemaal over elkaar heen buitelen om te roepen dat ze het zo erg vinden. Kom op zeg. "Ja, stel je voor dat jouw naasten dit overkomt!"

Dat is ze dus niet overkomen, dus ga nou niet hypocriet roepen dat je het zo erg vindt. Als je er geen oog minder om dicht doet, houd je dan gewoon stil.
:Y

Inderdaad. Het is pas erg als er daadwerkelijk een naaste van je in dat vliegtuig zat. En die zou je zonder een seconde bedenktijd inruilen voor de 298 "anoniemen" die er in zaten.
pi_142435246
Ik ben ook een realist, maar je niet direct een realist als je geen inlevingsvermogen hebt.
Als je ook realistisch bekijkt dan is het 1 van de grootste vliegrampen in de NL geschiedenis.
Dan heb ik het nog niet over alle mogelijke gevolgen met betrekking tot dit conflict.
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_142435248
quote:

Nee, het zijn vooral mensen die het zichzelf aanpraten en dan op Facebook om meer aandacht komen vragen. Ik ken niemand die er in zat, dus het is niet dichterbij dan welke andere ramp dan ook. En ja, via, via, via, via, via, via is er vast wel iemand te vinden die ik dan zou kunnen kennen, maar dat maakt het niet ineens veel erger.
pi_142435264
'Iets dat ineens wel erg dichtbij komt'. Oprotten.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 11:27:29 #33
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_142435284
quote:
13s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:26 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Dat is gewoon slechte humor. :{w
zwarte humor heet dat, en is voor vele niet bestemt.

Geeft niet.

To soon voor sommige..
VIVA LA ASSANGE¡
pi_142435290
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:24 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Het is en blijft een ver-van-je-bed-show, alleen door Facebook ga je ten onrechte denken dat het iets met jou te maken heeft. Kennissen die je eens in het jaar of minder ziet. Ik geloof geen moment dat als dit 20 jaar geleden was, dat vage kennissen (de meeste Facebookvrienden tegenwoordig) elkaar meteen zouden gaan opbellen of brieven zouden schrijven.

Ik kan niet voor iedereen spreken en ik hoop dat dit niet als een of ander aluhoedjesverhaal overkomt, maar het is wel typisch dat sociale media nu zo werken. Dat we eigenlijk constant tussen totaal uiteenlopende emotionele toestanden heen en weer worden geslingerd. Dat je vandaag op Facebook meeleeft met allerlei vage kennissen, en morgen alweer vergeten bent wie en wat precies. Dat kan toch niet gezond zijn.
Hier ben ik het wel mee eens. Je wordt continu, of je wilt of niet, geconfronteerd met leed in alle uithoeken van de wereld. Van foto's van een vliegtuigramp tot foto's van gewonde Palestijnse kindjes tot foto's van gewonde Syrische soldaten.

Door de overload aan ellende ga je bij individuele gevallen minder voelen.
Copthorne 2.0
pi_142435324
quote:

Dat is het probleem: het is niet dichtbij. Als iemand die je direct kent er in zat, dan is het dichtbij. Niet als het het achterneefje is van iemand die je toevallig geliked hebt op facebook. In dat soort gevallen is het voor honderduizenden mensen 'dichtbij'.
pi_142435365
quote:
4s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:27 schreef wise het volgende:

[..]

zwarte humor heet dat, en is voor vele niet bestemt.

Geeft niet.

To soon voor sommige..
Kun je mij uitleggen welke geniale zwarte humor er in die vergelijking zit?
pi_142435381
Het feit dat er gister minimaal 154 Nederlanders zijn omgekomen maakt het toch automatisch al dicherbij als iedere andere willekeurige ramp? Of zijn we niet meer zo eensgezind? :P
Copthorne 2.0
pi_142435409
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:28 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Dat is het probleem: het is niet dichtbij. Als iemand die je direct kent er in zat, dan is het dichtbij. Niet als het het achterneefje is van iemand die je toevallig geliked hebt op facebook. In dat soort gevallen is het voor honderduizenden mensen 'dichtbij'.
Het is dus wel dichtbij, het verhaal in Irak ondervinden wij Nederlanders geen gevolgen aan.
Maar als een Nederlander een vakantie boekt en je kan met 300 man uit de lucht worden geknald dan is er een grotere kans dat het jou ook had overkomen. Dus het is zeker wel dichterbij.
Als je dit als land gaat accepteren "ja dit gebeurt nou eenmaal" dan ben je enorm verkeerd bezig.
as well as infernal
pi_142435437
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:29 schreef Copthorne het volgende:
Het feit dat er gister minimaal 154 Nederlanders zijn omgekomen maakt het toch automatisch al dicherbij als iedere andere willekeurige ramp? Of zijn we niet meer zo eensgezind? :P
Neuh, waar ik geboren ben maakt dit niet erger dan andere dingen.
pi_142435450
quote:
Dat is wat anders dan het betrekken op jezelf, familie, kennissen, enz. terwijl daar helemaal geen aanleiding toe is. Denk ook niet dat iemand (behalve de grootste volidioten) het raar vinden dat er op de Nederlandse slachtoffers gefocust wordt. Gewoon omdat dat de meerderheid is, omdat het vliegtuig in Nederland is opgestegen, en omdat er veel (echte) nabestaanden geïnformeerd moeten worden.
pi_142435463
welk vliegtuig?
pi_142435472
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:26 schreef piekartz87 het volgende:
Ik ben ook een realist, maar je niet direct een realist als je geen inlevingsvermogen hebt.
Als je ook realistisch bekijkt dan is het 1 van de grootste vliegrampen in de NL geschiedenis.

De mensen waarvan dierbaren in verdwenen vliegtuig zitten, hebben het zwaarder.
pi_142435480
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:30 schreef piekartz87 het volgende:

[..]

Het is dus wel dichtbij, het verhaal in Irak ondervinden wij Nederlanders geen gevolgen aan.
Maar als een Nederlander een vakantie boekt en je kan met 300 man uit de lucht worden geknald dan is er een grotere kans dat het jou ook had overkomen. Dus het is zeker wel dichterbij.
Als je dit als land gaat accepteren "ja dit gebeurt nou eenmaal" dan ben je enorm verkeerd bezig.
Alleen al vanuit kansrekening gezien is dit volkomen onzin. Als er iemand hier in de straat wordt doodgereden is de kans dat ik die persoon was net zo groot als wanneer er iemand in Appelscha wordt doodgereden.
pi_142435482
quote:

[..]

Als land is het dichtbij en moeten we dit natuurlijk niet accepteren, maar het is niet persoonlijk dichtbij omdat je via via via die mensen 'kent'.
pi_142435511
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:32 schreef mtchel112 het volgende:
welk vliegtuig?
Een Boeing 777
pi_142435566
Ik heb een facebookvriend die iemand kent die dezelfde pagina heeft geliked als iemand die in het vliegtuig zat. Het komt wel heel dichtbij zo.
Hello, my name is Oliver
pi_142435582
quote:

[..]

Kans blijft voor mij 0. Neem nooit het vliegtuig :P
  vrijdag 18 juli 2014 @ 11:36:23 #48
155345 vinnieboy
#deadprez4mod
pi_142435631
Ik ken niemand die er in zat :(
Op woensdag 25 juni 2014 19:08 schreef yvonne het volgende
dat doe ik alleen bij newbs zoals jij.
pi_142435659
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:32 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Alleen al vanuit kansrekening gezien is dit volkomen onzin. Als er iemand hier in de straat wordt doodgereden is de kans dat ik die persoon was net zo groot als wanneer er iemand in Appelscha wordt doodgereden.
Je mist het punt compleet. Het gaat niet om een kansberekening. Het gaat om de mogelijkheid dat Nederlandse burgers de dood door een normaal iets als met het vliegtuig op vakantie gaan.

Ik irriteer me bijzonder erg vandaag op fok omdat iedereen aan het zeiken is over dat mensen zich niet moeten aanstellen om wat voor een reden dan ook, we moeten allemaal maar doen alsof er niks gebeurt is.

De klachten gaan over mensen die het ongeluk erg vinden om wat voor een reden dan ook, de klachten zouden moeten gaan over de oorzaak en aanleiding van deze ramp. Een discussie over de mogelijke gevolgen zouden een stuk nuttiger en logischer zijn.

Maar nee, we moeten allemaal maar "normaal" doen in NL
as well as infernal
pi_142435691
quote:
Ik denk dat 1 Indonesische oom in dat vliegtuig erger is dan 173 Nederlanders die je niet kent.
pi_142435735
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:38 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik denk dat 1 Indonesische oom in dat vliegtuig erger is dan 173 Nederlanders die je niet kent.
Helemaal eens.
En de 154 Nederlanders die ik niet ken zal ik net zo erg missen als de 150 niet-Nederlanders die omgekomen zijn.
pi_142435790
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:37 schreef piekartz87 het volgende:

[..]

Je mist het punt compleet. Het gaat niet om een kansberekening. Het gaat om de mogelijkheid dat Nederlandse burgers de dood door een normaal iets als met het vliegtuig op vakantie gaan.

Ik irriteer me bijzonder erg vandaag op fok omdat iedereen aan het zeiken is over dat mensen zich niet moeten aanstellen om wat voor een reden dan ook, we moeten allemaal maar doen alsof er niks gebeurt is.

De klachten gaan over mensen die het ongeluk erg vinden om wat voor een reden dan ook, de klachten zouden moeten gaan over de oorzaak en aanleiding van deze ramp. Een discussie over de mogelijke gevolgen zouden een stuk nuttiger en logischer zijn.

Ja, ga ergens anders heen met je krokodillentranen omdat het nichtje van de buurvrouw in het vliegtuig zat en deze ramp ineens zo dichtbij is. Vanavond drinkt iedereen gewoon biertjes alsof er niks gebeurd is.

De aanleiding van de ramp moet zeker reden tot klagen zijn, of het nu Nederlanders betreft of Chinezen. Sterker nog, het zou eigenlijk daar over moeten gaan, in plaats van de emoverhalen die nu de ronde doen over hoe tante Wil zo'n zin had in vakantie.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 11:41:27 #53
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_142435806
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:31 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Neuh, waar ik geboren ben maakt dit niet erger dan andere dingen.
Oh dus als Breda plotsklaps gebombardeerd wordt dan doet je dan net zoveel/weinig als een stad als Kabul?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_142435851
quote:

[..]

Helemaal mee eens. Als Nederlanders uit de lucht worden geknald, dan voel ik me daar meer bij betrokken, omdat het landgenoten betreft en omdat het mij ook had kunnen overkomen. Kijk, als er in Senegal mensen worden vermoord, dan vind ik dat ook erg, maar het betreft daar een totaal andere samenleving en cultuur die ik niet ken, dus ik realiseer me dat de kans dat ik of dierbaren in een vergelijkbare situatie komen vrij klein is.

Daarnaast is het een dikke belediging dat Russen zomaar even een toestel met Nederlanders uit de lucht knallen. Ik zou het er als minister-president niet bij laten zitten.
Copthorne 2.0
pi_142435882
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:41 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Oh dus als Breda plotsklaps gebombardeerd wordt dan doet je dan net zoveel/weinig als een stad als Kabul?
Nee, want ik ken wel iemand in Breda. Zo ken ik ook iemand in Aleppo. Daarom volg ik de nieuwsberichten over bombardementen in Syrië met meer interesse dan die over Kabul.

Zo werkt het gewoon. Als je iemand persoonlijk kent, dan vind je het erg. Het erger vinden omdat het Nederlanders zijn die je niet kent, vind ik wel wat vreemd ja. Alsof die meer waard zijn dan Duitsers, die nota bene nog dichterbij kunnen wonen ook.
pi_142435938
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:43 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Nee, want ik ken wel iemand in Breda. Zo ken ik ook iemand in Aleppo. Daarom volg ik de nieuwsberichten over bombardementen in Syrië met meer interesse dan die over Kabul.

Zo werkt het gewoon. Als je iemand persoonlijk kent, dan vind je het erg. Het erger vinden omdat het Nederlanders zijn die je niet kent, vind ik wel wat vreemd ja. Alsof die meer waard zijn dan Duitsers, die nota bene nog dichterbij kunnen wonen ook.
De zin 'zo werkt het gewoon' is ook van toepassing op het laatste deel van je post.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_142435983
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:45 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

De zin 'zo werkt het gewoon' is ook van toepassing op het laatste deel van je post.
Het is perceptie, ja. Ik zal wel ongevoeliger zijn dan de rest van Nederland. Maar dan mag ik mij nog wel verbazen.
pi_142436025
Ben je o
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:46 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Het is perceptie, ja. Ik zal wel ongevoeliger zijn dan de rest van Nederland. Maar dan mag ik mij nog wel verbazen.
Ben jij ongevoeliger omdat jij net zo erg meeleeft met Duitsers als met Nederlanders of zijn zij ongevoeliger omdat ze blijkbaar alleen om Nederlanders geven?
pi_142436067
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:47 schreef Peak het volgende:
Ben je o

[..]

Ben jij ongevoeliger omdat jij net zo erg meeleeft met Duitsers als met Nederlanders of zijn zij ongevoeliger omdat ze blijkbaar alleen om Nederlanders geven?
Dat is ook perceptie ;)
pi_142436110
pi_142436139
quote:

[..]

Ik ben het met je eens dat op persoonlijk vlak een Nederlander niet meer waard is dan een Duitser.
Maar als Nederland aan wordt gevallen dan heb ik daar wel meer mee dan als Irak aan wordt gevallen. Dan ga ik mij als Nederlander wel zorgen maken.

Anyhow, de betrekkingen met Rusland en de spanningen in de wereld worden er zo niet minder op.
Dit heeft sowieso economische gevolgen en wie weet wat nog meer.
as well as infernal
pi_142436155
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:47 schreef Peak het volgende:
Ben je o

[..]

Ik leef eerder net zo min mee met Duitsers als met Nederlanders al is het in beide situaties triest.
Ik vind dit even erg als dat vermiste vliegtuig een paar maanden terug maar ik slaap er geen seconde minder om.
Pure pech als zoiets je overkomt.
pi_142436207
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:50 schreef Cesare-Borgia het volgende:
s al is het in beide situaties triest.
Ik vind dit even erg als dat vermiste vliegtuig een paar maanden terug maar ik slaap er geen seconde minder om.
Pure pech als zoiets je overkomt.
Ik snap je en voel precies hetzelfde. Ik word alleen een beetje moe van iedereen die zich superieur opstelt omdat ze zoooo meeleven want er zaten maar liefst 150 Nederlanders in het vliegtuig. Dat maakt je in mijn ogen niet superieur maar hypocriet.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 11:51:34 #64
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_142436208
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:41 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Als Breda gebombardeerd wordt dan is dat zeker erg, maar ook dan zit ik niet te wachten op gezanik zoals "wat erg, in 2006 ben ik nog een lang weekend in Breda geweest :'(". Deze ramp is zeker erg, maar mensen moeten eens ophouden te doen alsof hen iets overkomen is. Sterker nog, ik vind het een grove belediging naar de directe nabestaanden van de slachtoffers. Die hebben namelijk wél reden om geschokt te zijn maar raar genoeg hebben die mensen wel wat beters te doen dan posten op Facebook.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  vrijdag 18 juli 2014 @ 11:53:56 #65
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_142436312
quote:

[..]

Ik ken niemand in Breda ik zou het evengoed erg vinden. Heeft te maken met je thuisland vandaar dat er een hoop mensen zijn die meeleven, het heeft helemaal niets te maken dat Duitsers meer of minder waard zijn in zo'n ramp, het zou evengoed erg zijn maar het roept minder emotie op. Zo werkt dat nu éénmaal bij veel mensen.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 11:54:09 #66
324470 Chloroform
#sprayforzosk
pi_142436323
Het gaat er volgens mij niet om óf en dát je het erg vindt, maar meer dat er bij zulke gebeurtenissen altijd mensen zijn die zelf even zielig willen doen omdat de tante van de schoonmoeder van hun vroegere buurjongen erbij was. Gewoon bloedzuigers die totaal niet begrijpen dat die doden allemaal directe familie hebben die het nu veel zwaarder hebben dan jij. Ja, het komt wel heel dichtbij zo en ja, het had ook jou kunnen overkomen, maar dat is niet gebeurd dus hou gewoon op met dat zielige gedoe.
Op vrijdag 12 mei 2017 12:45 schreef NoelGallagher het volgende:
Ik zal natuurlijk elke mogelijkheid aangrijpen om een tr te zetten zodat je weer een ban krijgt.
pi_142436372
quote:
15s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:15 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
Weer een topic over het vliegtuigongeluk... :{
Dit een ongeluk noemen :') Dit was een doelbewuste actie. Ik mag hopen dat er een aanslag beraamd wordt op Poetin want dat verdient hij met al zijn volgers
JenHermes is gisteren terug gekomen van de kermis en hij decht is wer ber mis
  vrijdag 18 juli 2014 @ 11:56:21 #68
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_142436422
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:37 schreef piekartz87 het volgende:

[..]

Dit!
pi_142436450
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:21 schreef Mystikvm het volgende:

Naar mens. Leer even aan empathie werken. Daar kun je therapie voor volgen.
pi_142436459
gaan zeiken over andere mensen die verdriet hebben, is ook een manier om de ramp te verwerken, kennelijk.

stelletje autisten.
pi_142436461
Dirk kuyt als keeper?
pi_142436526
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:19 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik ken ook een heleboel gezinnen...
context.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 12:01:14 #73
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_142436637
Een hoop mensen, vooral op social media, zijn natuurlijk een soort van grafrovers, van de meest schaamteloze soort. Die wringen zich in allerlei bochten om de gebeurtenis toch op hun eigen leven te kunnen betrekken. Want ook zij zijn toch wel erg zielig. Dat hopen ze natuurlijk bevestigd te krijgen, lekker wat aandacht. Tenenkrommend dat soort lui.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_142436705
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:56 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Naar mens. Leer even aan empathie werken. Daar kun je therapie voor volgen.
Heeft niks met empathie te maken. Ik vind dit oprecht erg voor mensen die iemand kennen. Maar het zielige op jezelf betrekken van iets waar je part noch deel aan hebt, dat stuit mij tegen de borst.

Iets erg vinden voor anderen staat niet gelijk aan het erg vinden voor jezelf. En dat is wel wat nu veel gebeurt.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 12:03:47 #75
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_142436749
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:01 schreef Frank_Drebin het volgende:
Een hoop mensen, vooral op social media, zijn natuurlijk een soort van grafrovers, van de meest schaamteloze soort. Die wringen zich in allerlei bochten om de gebeurtenis toch op hun eigen leven te kunnen betrekken. Want ook zij zijn toch wel erg zielig. Dat hopen ze natuurlijk bevestigd te krijgen, lekker wat aandacht. Tenenkrommend dat soort lui.
Dit ja, ik zit me ook te ergeren aan mensen die het nodeloos naar zich toe trekken, schijnbaar is dat erg prettig, die aandacht.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_142436835
quote:
Ik ben eerlijk gezegd geen berichten tegengekomen van mensen die zelf zielig aan het doen waren. Enkel dingen als "sterkte voor de nabestaanden". Daar is toch niks mis mee? Ik kan me daarom niet zo goed in de OP vinden.
Copthorne 2.0
  vrijdag 18 juli 2014 @ 12:09:06 #77
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_142436945
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:06 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Ik ben eerlijk gezegd geen berichten tegengekomen van mensen die zelf zielig aan het doen waren. Enkel dingen als "sterkte voor de nabestaanden". Daar is toch niks mis mee? Ik kan me daarom niet zo goed in de OP vinden.
Daar is zeker niets mis mee. Het gaat me meer om dit soort mensen:
'Ik heb een vriendin, die haar moeder heeft een tante die een zus heeft waarvan haar buurman tien jaar geleden ooit op een kat paste en de eigenaar van die kat zat gisteren in het vliegtuig'.

Nou... dan voel je het toch wel ineens heel erg dichtbij komen allemaal. Die mensen willen alleen maar horen: 'ach, gossie. Hoe gaat het nu?'
Misschien een beetje cynisch van mijn kant maar dat noem ik grafrovers, die deze trieste gebeurtenissen aangrijpen om het op krampachtige wijze op hun leven te betrekken zodat ze ook zielig zijn.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
  vrijdag 18 juli 2014 @ 12:09:09 #78
176471 oh-oh
pi_142436946
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:06 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Ik lees erg veel "ik vind het echt verschrikkelijk, ik ken iemand die iemand kent wiens schoolmeester er in zat, blablabla". Ik vind het persoonlijk gewoon verschrikkelijk, punt.
En ja joh, ik ken ook mensen die mensen kenden blablabla, ik denk dat er niemand is die echt niemand kent die iemand kende, maar kom op zeg.
Trek het niet zo naar je toe als dat niet nodig is. Beetje sympathie vragen om niks...
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_142436967
Hier uit de buurt is ook een jong gezin omgekomen gister - maar of ik daar nu extra verdrietig van word, nah.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 12:11:37 #80
176471 oh-oh
pi_142437051
En mensen die hun hele status volposten met updates over de ramp, en hun profielfoto veranderen Uit respect op zwart. Morgen of overmorgen flikkeren ze dr weer een foto met bier op het terras op of zo.
( Groucho Marx )
pi_142437083
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:11 schreef oh-oh het volgende:
En mensen die hun hele status volposten met updates over de ramp, en hun profielfoto veranderen Uit respect op zwart. Morgen of overmorgen flikkeren ze dr weer een foto met bier op het terras op of zo.
Wat is daar erg aan?
In Southern Sun
pi_142437111
Wanneer je gaat vliegen loop je bepaald risico, met de caravan dwars door Frankrijk is nog gevaarlijker.
Het veiligste is gewoon thuis blijven alhoewel daar ook van alles mis kan gaan.
pi_142437125
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:09 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

'Ik heb een vriendin, die haar moeder heeft een tante die een zus heeft waarvan haar buurman tien jaar geleden ooit op een kat paste en de eigenaar van die kat zat gisteren in het vliegtuig'.

Nou... dan voel je het toch wel ineens heel erg dichtbij komen allemaal. Die mensen willen alleen maar horen: 'ach, gossie. Hoe gaat het nu?'
Misschien een beetje cynisch van mijn kant maar dat noem ik grafrovers, die deze trieste gebeurtenissen aangrijpen om het op krampachtige wijze op hun leven te betrekken zodat ze ook zielig zijn.
Ik vraag me af wat voor mensen jullie volgen, ik kom dergelijke dingen niet tegen.
In Southern Sun
  vrijdag 18 juli 2014 @ 12:13:40 #84
176471 oh-oh
pi_142437138
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:12 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Wat is daar erg aan?
Gaat gewoon nergens over. En dan maar likes en aandacht vragen.
( Groucho Marx )
  vrijdag 18 juli 2014 @ 12:13:56 #85
155345 vinnieboy
#deadprez4mod
pi_142437148
quote:
Dit dus
Op woensdag 25 juni 2014 19:08 schreef yvonne het volgende
dat doe ik alleen bij newbs zoals jij.
pi_142437179
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:09 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Ja, dat is erg triest inderdaad. Die mensen willen zelf in de spotlights staan en een slachtofferrol hebben. Ik vind het uberhaupt bedenkelijk als mensen die leed (menen te) hebben de spotlights zoeken ipv dat ze het leed delen met hun moeder oid.
Copthorne 2.0
pi_142437205
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:13 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Gaat gewoon nergens over. En dan maar likes en aandacht vragen.
Wat is er mis met je medeleven op welke manier dan ook betuigen, en wat is er mis met daarna door gaan met je leven?
In Southern Sun
  vrijdag 18 juli 2014 @ 12:16:08 #88
138448 PeZu
Suspended animation
pi_142437259
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:13 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat voor mensen jullie volgen, ik kom dergelijke dingen niet tegen.
echt heh
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
  vrijdag 18 juli 2014 @ 12:17:32 #89
176471 oh-oh
pi_142437320
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:15 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Wat is er mis met je medeleven op welke manier dan ook betuigen, en wat is er mis met daarna door gaan met je leven?
Ik vind het gewoon totaal onnodig.
Bovendien zijn dit soort mensen ook mensen die elke lokale ramp ook al breed uitmeten. Get a life denk ik dan. Of mensen die het bv echt erger vinden omdat er mensen uit hun woonplaats inzaten, die ze niet eens kenden. Alsof het echt minder erg zou zijn als er geen mensen uit eigen woonplaats in zouden zitten of zo :')
( Groucho Marx )
pi_142437448
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:17 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon totaal onnodig.
Bovendien zijn dit soort mensen ook mensen die elke lokale ramp ook al breed uitmeten. Get a life denk ik dan. Of mensen die het bv echt erger vinden omdat er mensen uit hun woonplaats inzaten, die ze niet eens kenden. Alsof het echt minder erg zou zijn als er geen mensen uit eigen woonplaats in zouden zitten of zo :')
Ik begrijp niet zo goed wat er niet te begrijpen valt aan het principe hoe dichterbij een ramp komt, hoe meer een mens zich dat aantrekt. Dat is volkomen logisch.

En dat minderwaardige gejammer over 'dit soort mensen' is nogal stuitend.
In Southern Sun
  vrijdag 18 juli 2014 @ 12:21:06 #91
176471 oh-oh
pi_142437487
Nee dat snap ik prima, maar om het dan meteen zo naar je toe te trekken, ik vind dat gewoon ongepast!
( Groucho Marx )
pi_142437582
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:21 schreef oh-oh het volgende:
Nee dat snap ik prima, maar om het dan meteen zo naar je toe te trekken, ik vind dat gewoon ongepast!
Voor mij hoeft het ook allemaal niet, maar als je het begrijpt, waarom je dan zo ergeren eraan? Ieder zijn eigen manier om met een dergelijke ramp om te gaan toch?
In Southern Sun
  vrijdag 18 juli 2014 @ 12:24:01 #93
176471 oh-oh
pi_142437619
Nou als je zulke dingen al zo moet verwerken denk ik dat je wereld compleet instort en je een jaar arbeidsongeschikt bent als je kat dood gaat hoor...
( Groucho Marx )
pi_142437937
Toen Michael Jackson overleed was iedereen plotseling fan en bewonderaar en helemaal gebroken door dit grote verlies. :r Zijn eigen familie voorop. :')
Copthorne 2.0
  vrijdag 18 juli 2014 @ 12:31:00 #95
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_142437964
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:23 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Voor mij hoeft het ook allemaal niet, maar als je het begrijpt, waarom je dan zo ergeren eraan? Ieder zijn eigen manier om met een dergelijke ramp om te gaan toch?
Maar dat is het punt nou precies, ik vind dit niets met met een ramp omgaan te maken hebben, maar met de aandacht vestigen op jezelf.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_142438002
Er zitten wel echt teveel aandachtshoeren tussen nu, dat constante op zichzelf betrekken en overdreven emotionele gedoe omdat het eens dichterbij gebeurde is ook irritant.
Stort er over 5 maanden een vliegtuig neer in Zimbabwe met 300 doden haalt iedereen zijn schouders op. Het is natuurlijk tragisch allemaal maar de reacties erop van sommige mensen zijn wel tenenkrommend.

Al kan je beter je mond houden op zo'n manier op werk of ergens anders anders krijg je zo'n awkward reactie van hele emotionele mensen.
Zoiets

pi_142438226
Als je iemand kent is dat best even schrikken toch? Hoef je niet zo over te bitchen om te scoren op FOK!
pi_142438245
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:37 schreef JimmyDean het volgende:
Als je iemand kent is dat best even schrikken toch? Hoef je niet zo over te bitchen om te scoren op FOK!
Als je iemand kent wel ja :)
pi_142438327
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:31 schreef twiFight het volgende:

[..]

Maar dat is het punt nou precies, ik vind dit niets met met een ramp omgaan te maken hebben, maar met de aandacht vestigen op jezelf.
Daar kun jij niet over oordelen. Ieder mens anders, toch? Er zijn mensen die alles op zichzelf projecteren. Ook niet mijn manier van denken, maar waarom zou ik dat moeten veroordelen?
In Southern Sun
pi_142438329
Wat als het iemand was van FOK! die in dat vliegtuig zat? Dan zou TS ook best wel een beetje verdrietig worden, denk ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')