Weer een post van Bar-Le-Ducquote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:15 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
eer een topic over het vliegtuigongeluk..
Dat ze maar in vrede mogen rustenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:16 schreef videonatic het volgende:
Een kennis van mij kende een heel gezin, vreselijk.
Komt gewoon dichtbij zoiets. Het is ook onvoorstelbaarquote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:17 schreef zovty het volgende:
Ik ken iemand die twee exklasgenootjes heeft verloren. Ze hadden al 15 jaar geen contact meer, maar toch, het komt hard binnen als je zoiets hoort.
Ik ken ook een heleboel gezinnen...quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:16 schreef videonatic het volgende:
Ik ken meerdere gezinnen... gelukkig zat er niemand in dat vliegtuig, maar wel toevalligquote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:16 schreef videonatic het volgende:
Zonder al die shit hoor je het gewoon wat later.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:19 schreef TARDIS. het volgende:
Het nare aan social media is dat dit soort rampen een stuk persoonlijker worden en een gezicht krijgen.
Je wordt makkelijker geconfronteerd met Facebook updates en foto's, waardoor het niet langer een ver-van-mijn-bed-show is.
Eensquote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:20 schreef Halcon het volgende:
Terechte klacht. Nog vermoeiender zijn verhaaltjes van mensen als Maarten de Jong, die vinden dat ze ontsnapt zijn aan de dood omdat ze ook even op Vliegwinkel.nl keken. Je bent ontsnapt als je overboekt was of het vliegtuig net had gemist, maar veel van die verhalen... Wel erg ver gezocht allemaal.
Heb je de ministerpresident al ingligt?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:22 schreef kastanova het volgende:
De broer van mijn buurmeisje kent de kerel die de raket afschoot.
R.I.P. raket.
Ik was in gesprek.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:22 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Heb je de ministerpresident al ingligt?
beetje in straatje van;quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:22 schreef kastanova het volgende:
De broer van mijn buurmeisje kent de kerel die de raket afschoot.
Het is en blijft een ver-van-je-bed-show, alleen door Facebook ga je ten onrechte denken dat het iets met jou te maken heeft. Kennissen die je eens in het jaar of minder ziet. Ik geloof geen moment dat als dit 20 jaar geleden was, dat vage kennissen (de meeste Facebookvrienden tegenwoordig) elkaar meteen zouden gaan opbellen of brieven zouden schrijven.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:19 schreef TARDIS. het volgende:
Het nare aan social media is dat dit soort rampen een stuk persoonlijker worden en een gezicht krijgen.
Je wordt makkelijker geconfronteerd met Facebook updates en foto's, waardoor het niet langer een ver-van-mijn-bed-show is.
Iemand kennen als in via via via via via via via via, noem ik niet dichtbij.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:23 schreef Copthorne het volgende:
Is toch logisch dat je erdoor geraakt wordt als het zo dichtbij komt?
Allemaal emotieloze robots hier of wat?
Dat is gewoon slechte humor.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:24 schreef wise het volgende:
[..]
beetje in straatje van;
Robben had dit al voorspeld op het WK.
Die nam ook een vluchtduik zoals het vliegtuig.
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:21 schreef Mystikvm het volgende:
Mensen die allemaal over elkaar heen buitelen om te roepen dat ze het zo erg vinden. Kom op zeg. "Ja, stel je voor dat jouw naasten dit overkomt!"
Dat is ze dus niet overkomen, dus ga nou niet hypocriet roepen dat je het zo erg vindt. Als je er geen oog minder om dicht doet, houd je dan gewoon stil.
Nee, het zijn vooral mensen die het zichzelf aanpraten en dan op Facebook om meer aandacht komen vragen. Ik ken niemand die er in zat, dus het is niet dichterbij dan welke andere ramp dan ook. En ja, via, via, via, via, via, via is er vast wel iemand te vinden die ik dan zou kunnen kennen, maar dat maakt het niet ineens veel erger.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:23 schreef Copthorne het volgende:
zwarte humor heet dat, en is voor vele niet bestemt.quote:
Hier ben ik het wel mee eens. Je wordt continu, of je wilt of niet, geconfronteerd met leed in alle uithoeken van de wereld. Van foto's van een vliegtuigramp tot foto's van gewonde Palestijnse kindjes tot foto's van gewonde Syrische soldaten.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:24 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Het is en blijft een ver-van-je-bed-show, alleen door Facebook ga je ten onrechte denken dat het iets met jou te maken heeft. Kennissen die je eens in het jaar of minder ziet. Ik geloof geen moment dat als dit 20 jaar geleden was, dat vage kennissen (de meeste Facebookvrienden tegenwoordig) elkaar meteen zouden gaan opbellen of brieven zouden schrijven.
Ik kan niet voor iedereen spreken en ik hoop dat dit niet als een of ander aluhoedjesverhaal overkomt, maar het is wel typisch dat sociale media nu zo werken. Dat we eigenlijk constant tussen totaal uiteenlopende emotionele toestanden heen en weer worden geslingerd. Dat je vandaag op Facebook meeleeft met allerlei vage kennissen, en morgen alweer vergeten bent wie en wat precies. Dat kan toch niet gezond zijn.
Dat is het probleem: het is niet dichtbij. Als iemand die je direct kent er in zat, dan is het dichtbij. Niet als het het achterneefje is van iemand die je toevallig geliked hebt op facebook. In dat soort gevallen is het voor honderduizenden mensen 'dichtbij'.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:23 schreef Copthorne het volgende:
Kun je mij uitleggen welke geniale zwarte humor er in die vergelijking zit?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:27 schreef wise het volgende:
[..]
zwarte humor heet dat, en is voor vele niet bestemt.
Geeft niet.
To soon voor sommige..
Het is dus wel dichtbij, het verhaal in Irak ondervinden wij Nederlanders geen gevolgen aan.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:28 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dat is het probleem: het is niet dichtbij. Als iemand die je direct kent er in zat, dan is het dichtbij. Niet als het het achterneefje is van iemand die je toevallig geliked hebt op facebook. In dat soort gevallen is het voor honderduizenden mensen 'dichtbij'.
Neuh, waar ik geboren ben maakt dit niet erger dan andere dingen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:29 schreef Copthorne het volgende:
Het feit dat er gister minimaal 154 Nederlanders zijn omgekomen maakt het toch automatisch al dicherbij als iedere andere willekeurige ramp? Of zijn we niet meer zo eensgezind?
Dat is wat anders dan het betrekken op jezelf, familie, kennissen, enz. terwijl daar helemaal geen aanleiding toe is. Denk ook niet dat iemand (behalve de grootste volidioten) het raar vinden dat er op de Nederlandse slachtoffers gefocust wordt. Gewoon omdat dat de meerderheid is, omdat het vliegtuig in Nederland is opgestegen, en omdat er veel (echte) nabestaanden geïnformeerd moeten worden.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:29 schreef Copthorne het volgende:
Het feit dat er gister minimaal 154 Nederlanders zijn omgekomen maakt het toch automatisch al dicherbij als iedere andere willekeurige ramp? Of zijn we niet meer zo eensgezind?
De mensen waarvan dierbaren in verdwenen vliegtuig zitten, hebben het zwaarder.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:26 schreef piekartz87 het volgende:
Ik ben ook een realist, maar je niet direct een realist als je geen inlevingsvermogen hebt.
Als je ook realistisch bekijkt dan is het 1 van de grootste vliegrampen in de NL geschiedenis.
Alleen al vanuit kansrekening gezien is dit volkomen onzin. Als er iemand hier in de straat wordt doodgereden is de kans dat ik die persoon was net zo groot als wanneer er iemand in Appelscha wordt doodgereden.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:30 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
Het is dus wel dichtbij, het verhaal in Irak ondervinden wij Nederlanders geen gevolgen aan.
Maar als een Nederlander een vakantie boekt en je kan met 300 man uit de lucht worden geknald dan is er een grotere kans dat het jou ook had overkomen. Dus het is zeker wel dichterbij.
Als je dit als land gaat accepteren "ja dit gebeurt nou eenmaal" dan ben je enorm verkeerd bezig.
Als land is het dichtbij en moeten we dit natuurlijk niet accepteren, maar het is niet persoonlijk dichtbij omdat je via via via die mensen 'kent'.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:30 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
Het is dus wel dichtbij, het verhaal in Irak ondervinden wij Nederlanders geen gevolgen aan.
Maar als een Nederlander een vakantie boekt en je kan met 300 man uit de lucht worden geknald dan is er een grotere kans dat het jou ook had overkomen. Dus het is zeker wel dichterbij.
Als je dit als land gaat accepteren "ja dit gebeurt nou eenmaal" dan ben je enorm verkeerd bezig.
Kans blijft voor mij 0. Neem nooit het vliegtuigquote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:30 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
Je mist het punt compleet. Het gaat niet om een kansberekening. Het gaat om de mogelijkheid dat Nederlandse burgers de dood door een normaal iets als met het vliegtuig op vakantie gaan.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:32 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Alleen al vanuit kansrekening gezien is dit volkomen onzin. Als er iemand hier in de straat wordt doodgereden is de kans dat ik die persoon was net zo groot als wanneer er iemand in Appelscha wordt doodgereden.
Ik denk dat 1 Indonesische oom in dat vliegtuig erger is dan 173 Nederlanders die je niet kent.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:29 schreef Copthorne het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |