abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142436835
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:01 schreef Frank_Drebin het volgende:
Een hoop mensen, vooral op social media, zijn natuurlijk een soort van grafrovers, van de meest schaamteloze soort. Die wringen zich in allerlei bochten om de gebeurtenis toch op hun eigen leven te kunnen betrekken. Want ook zij zijn toch wel erg zielig. Dat hopen ze natuurlijk bevestigd te krijgen, lekker wat aandacht. Tenenkrommend dat soort lui.
Ik ben eerlijk gezegd geen berichten tegengekomen van mensen die zelf zielig aan het doen waren. Enkel dingen als "sterkte voor de nabestaanden". Daar is toch niks mis mee? Ik kan me daarom niet zo goed in de OP vinden.
Copthorne 2.0
  vrijdag 18 juli 2014 @ 12:09:06 #77
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_142436945
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:06 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Ik ben eerlijk gezegd geen berichten tegengekomen van mensen die zelf zielig aan het doen waren. Enkel dingen als "sterkte voor de nabestaanden". Daar is toch niks mis mee? Ik kan me daarom niet zo goed in de OP vinden.
Daar is zeker niets mis mee. Het gaat me meer om dit soort mensen:
'Ik heb een vriendin, die haar moeder heeft een tante die een zus heeft waarvan haar buurman tien jaar geleden ooit op een kat paste en de eigenaar van die kat zat gisteren in het vliegtuig'.

Nou... dan voel je het toch wel ineens heel erg dichtbij komen allemaal. Die mensen willen alleen maar horen: 'ach, gossie. Hoe gaat het nu?'
Misschien een beetje cynisch van mijn kant maar dat noem ik grafrovers, die deze trieste gebeurtenissen aangrijpen om het op krampachtige wijze op hun leven te betrekken zodat ze ook zielig zijn.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
  vrijdag 18 juli 2014 @ 12:09:09 #78
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_142436946
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:06 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Ik lees erg veel "ik vind het echt verschrikkelijk, ik ken iemand die iemand kent wiens schoolmeester er in zat, blablabla". Ik vind het persoonlijk gewoon verschrikkelijk, punt.
En ja joh, ik ken ook mensen die mensen kenden blablabla, ik denk dat er niemand is die echt niemand kent die iemand kende, maar kom op zeg.
Trek het niet zo naar je toe als dat niet nodig is. Beetje sympathie vragen om niks...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_142436967
Hier uit de buurt is ook een jong gezin omgekomen gister - maar of ik daar nu extra verdrietig van word, nah.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 12:11:37 #80
176471 oh-oh
pi_142437051
En mensen die hun hele status volposten met updates over de ramp, en hun profielfoto veranderen Uit respect op zwart. Morgen of overmorgen flikkeren ze dr weer een foto met bier op het terras op of zo.
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_142437083
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:11 schreef oh-oh het volgende:
En mensen die hun hele status volposten met updates over de ramp, en hun profielfoto veranderen Uit respect op zwart. Morgen of overmorgen flikkeren ze dr weer een foto met bier op het terras op of zo.
Wat is daar erg aan?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_142437111
Wanneer je gaat vliegen loop je bepaald risico, met de caravan dwars door Frankrijk is nog gevaarlijker.
Het veiligste is gewoon thuis blijven alhoewel daar ook van alles mis kan gaan.
pi_142437125
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:09 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

'Ik heb een vriendin, die haar moeder heeft een tante die een zus heeft waarvan haar buurman tien jaar geleden ooit op een kat paste en de eigenaar van die kat zat gisteren in het vliegtuig'.

Nou... dan voel je het toch wel ineens heel erg dichtbij komen allemaal. Die mensen willen alleen maar horen: 'ach, gossie. Hoe gaat het nu?'
Misschien een beetje cynisch van mijn kant maar dat noem ik grafrovers, die deze trieste gebeurtenissen aangrijpen om het op krampachtige wijze op hun leven te betrekken zodat ze ook zielig zijn.
Ik vraag me af wat voor mensen jullie volgen, ik kom dergelijke dingen niet tegen.
In Southern Sun
  vrijdag 18 juli 2014 @ 12:13:40 #84
176471 oh-oh
pi_142437138
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:12 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Wat is daar erg aan?
Gaat gewoon nergens over. En dan maar likes en aandacht vragen.
( Groucho Marx )
  vrijdag 18 juli 2014 @ 12:13:56 #85
155345 vinnieboy
#deadprez4mod
pi_142437148
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:01 schreef Frank_Drebin het volgende:
Een hoop mensen, vooral op social media, zijn natuurlijk een soort van grafrovers, van de meest schaamteloze soort. Die wringen zich in allerlei bochten om de gebeurtenis toch op hun eigen leven te kunnen betrekken. Want ook zij zijn toch wel erg zielig. Dat hopen ze natuurlijk bevestigd te krijgen, lekker wat aandacht. Tenenkrommend dat soort lui.
Dit dus
Op woensdag 25 juni 2014 19:08 schreef yvonne het volgende
dat doe ik alleen bij newbs zoals jij.
pi_142437179
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:09 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Ja, dat is erg triest inderdaad. Die mensen willen zelf in de spotlights staan en een slachtofferrol hebben. Ik vind het uberhaupt bedenkelijk als mensen die leed (menen te) hebben de spotlights zoeken ipv dat ze het leed delen met hun moeder oid.
Copthorne 2.0
pi_142437205
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:13 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Gaat gewoon nergens over. En dan maar likes en aandacht vragen.
Wat is er mis met je medeleven op welke manier dan ook betuigen, en wat is er mis met daarna door gaan met je leven?
In Southern Sun
  vrijdag 18 juli 2014 @ 12:16:08 #88
138448 PeZu
Suspended animation
pi_142437259
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:13 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat voor mensen jullie volgen, ik kom dergelijke dingen niet tegen.
echt heh
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
  vrijdag 18 juli 2014 @ 12:17:32 #89
176471 oh-oh
pi_142437320
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:15 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Wat is er mis met je medeleven op welke manier dan ook betuigen, en wat is er mis met daarna door gaan met je leven?
Ik vind het gewoon totaal onnodig.
Bovendien zijn dit soort mensen ook mensen die elke lokale ramp ook al breed uitmeten. Get a life denk ik dan. Of mensen die het bv echt erger vinden omdat er mensen uit hun woonplaats inzaten, die ze niet eens kenden. Alsof het echt minder erg zou zijn als er geen mensen uit eigen woonplaats in zouden zitten of zo :')
( Groucho Marx )
pi_142437448
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:17 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon totaal onnodig.
Bovendien zijn dit soort mensen ook mensen die elke lokale ramp ook al breed uitmeten. Get a life denk ik dan. Of mensen die het bv echt erger vinden omdat er mensen uit hun woonplaats inzaten, die ze niet eens kenden. Alsof het echt minder erg zou zijn als er geen mensen uit eigen woonplaats in zouden zitten of zo :')
Ik begrijp niet zo goed wat er niet te begrijpen valt aan het principe hoe dichterbij een ramp komt, hoe meer een mens zich dat aantrekt. Dat is volkomen logisch.

En dat minderwaardige gejammer over 'dit soort mensen' is nogal stuitend.
In Southern Sun
  vrijdag 18 juli 2014 @ 12:21:06 #91
176471 oh-oh
pi_142437487
Nee dat snap ik prima, maar om het dan meteen zo naar je toe te trekken, ik vind dat gewoon ongepast!
( Groucho Marx )
pi_142437582
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:21 schreef oh-oh het volgende:
Nee dat snap ik prima, maar om het dan meteen zo naar je toe te trekken, ik vind dat gewoon ongepast!
Voor mij hoeft het ook allemaal niet, maar als je het begrijpt, waarom je dan zo ergeren eraan? Ieder zijn eigen manier om met een dergelijke ramp om te gaan toch?
In Southern Sun
  vrijdag 18 juli 2014 @ 12:24:01 #93
176471 oh-oh
pi_142437619
Nou als je zulke dingen al zo moet verwerken denk ik dat je wereld compleet instort en je een jaar arbeidsongeschikt bent als je kat dood gaat hoor...
( Groucho Marx )
pi_142437937
Toen Michael Jackson overleed was iedereen plotseling fan en bewonderaar en helemaal gebroken door dit grote verlies. :r Zijn eigen familie voorop. :')
Copthorne 2.0
  vrijdag 18 juli 2014 @ 12:31:00 #95
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_142437964
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:23 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Voor mij hoeft het ook allemaal niet, maar als je het begrijpt, waarom je dan zo ergeren eraan? Ieder zijn eigen manier om met een dergelijke ramp om te gaan toch?
Maar dat is het punt nou precies, ik vind dit niets met met een ramp omgaan te maken hebben, maar met de aandacht vestigen op jezelf.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_142438002
Er zitten wel echt teveel aandachtshoeren tussen nu, dat constante op zichzelf betrekken en overdreven emotionele gedoe omdat het eens dichterbij gebeurde is ook irritant.
Stort er over 5 maanden een vliegtuig neer in Zimbabwe met 300 doden haalt iedereen zijn schouders op. Het is natuurlijk tragisch allemaal maar de reacties erop van sommige mensen zijn wel tenenkrommend.

Al kan je beter je mond houden op zo'n manier op werk of ergens anders anders krijg je zo'n awkward reactie van hele emotionele mensen.
Zoiets

pi_142438226
Als je iemand kent is dat best even schrikken toch? Hoef je niet zo over te bitchen om te scoren op FOK!
pi_142438245
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:37 schreef JimmyDean het volgende:
Als je iemand kent is dat best even schrikken toch? Hoef je niet zo over te bitchen om te scoren op FOK!
Als je iemand kent wel ja :)
pi_142438327
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:31 schreef twiFight het volgende:

[..]

Maar dat is het punt nou precies, ik vind dit niets met met een ramp omgaan te maken hebben, maar met de aandacht vestigen op jezelf.
Daar kun jij niet over oordelen. Ieder mens anders, toch? Er zijn mensen die alles op zichzelf projecteren. Ook niet mijn manier van denken, maar waarom zou ik dat moeten veroordelen?
In Southern Sun
pi_142438329
Wat als het iemand was van FOK! die in dat vliegtuig zat? Dan zou TS ook best wel een beetje verdrietig worden, denk ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')