Feiten:quote:Boven Oekraïne is een passagiersvliegtuig van Malaysia Airlines neergestort. Dat gebeurde dicht bij de Russische grens is. Het nieuws werd eerst gemeld door persbureau Interfax. Het toestel zou in de buurt van Donetsk zijn neergestort.
Malaysia Airlines bevestigt dat het contact met vlucht MH17 is verbroken. Volgens het ANP is de Boeing 777 in Amsterdam opgestegen. Het was van Schiphol vertrokken met als bestemming Kuala Lumpur. Het zou 280 passagiers en 15 bemanningsleden aan boord hebben gehad.
Een adviseur van de Oekraïense regering heeft tegen Interfax gezegd dat alle inzittenden zijn omgekomen.
http://nos.nl/artikel/676(...)uig-neergestort.html
quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:07 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Tjongejongejonge, zeker alleen Nederland doet dat weer.
vliegtuigen worden omgeleid zie ik net in het oekraine topicquote:Op donderdag 17 juli 2014 18:07 schreef senesta het volgende:
[..]
Zal wel niet toch? Lijkt me sterk dat ze gewoon onverstoorbaar die route blijven vliegen.
Zal wel van de bestemming afhangen.quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:05 schreef Arcee het volgende:
Gaan vliegtuigen richting Azië altijd over Oekraïne?
Nog een wonder dat dat allemaal goed gaat als je dit kaartje ziet.quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:08 schreef Igen het volgende:
Al het vliegverkeer lijkt nu te worden omgeleid:
[ afbeelding ]
dit.quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:08 schreef RensAjacied het volgende:
Vliegverkeer zal wel stilgelegd worden in (Oost-)Europa denk ik. Lijkt mij wel verstandig.
quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:08 schreef appelen het volgende:
[..]
vliegtuigen worden omgeleid zie ik net in het oekraine topic
Dat is ook mooi op tijd.quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:08 schreef appelen het volgende:
[..]
vliegtuigen worden omgeleid zie ik net in het oekraine topic
Zwarte box gaat weinig opleveren behalve eventuele confirmatie dat het neergeschoten is. Die zal echt niet melden wat voor wapen het was.quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:08 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Als de autoriteiten aankomen is de zwarte box en al het bewijsmateriaal verdwenen.
Waarom?quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:08 schreef RensAjacied het volgende:
Vliegverkeer zal wel stilgelegd worden in (Oost-)Europa denk ik. Lijkt mij wel verstandig.
Gelijk op FOK! posten door AIVD tochquote:Op donderdag 17 juli 2014 18:08 schreef Partypoeper het volgende:
Waarom duren mededelingen over inzittenden altijd zo gigantisch lang?
Maatschappijen hebben passagierslijsten en ik mag hopen dat ze exact weten wie er in welk vliegtuig zit. Dus het goede bestandje zoeken, uitprinten en je woordvoerder inlichten en klaar om te gaan, zo lijkt me?
Misschien dat ze eerst de familie in willen lichten en dan pas de pers?quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:08 schreef Partypoeper het volgende:
Maatschappijen hebben passagierslijsten en ik mag hopen dat ze exact weten wie er in welk vliegtuig zit. Dus het goede bestandje zoeken, uitprinten en je woordvoerder inlichten en klaar om te gaan, zo lijkt me?
Vloog op verboden stuk ofzo toch?quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:08 schreef RAVW het volgende:
de Russen hebben dit al eens geflikt
maar dan met een Koreaans toestel
On September 1, 1983, Korean Airlines (KAL) flight 007
zonder waarschuwing gewoon even het toestel uit de lucht knallen
Stond al in topicdeel 1.quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:08 schreef RAVW het volgende:
Oeps, Foutje bedanktquote:Op donderdag 17 juli 2014 18:08 schreef TC03 het volgende:
Het schijnt dat de separatisten rond 17:00 uur hadden verklaard een Oekraïens vliegtuig te hebben neergehaald. Blijkbaar niet Oekraïens dus.
Zal vanaf nu wel niet meer gebeuren, lijkt me...quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:08 schreef Starm het volgende:
Zal wel van de bestemming afhangen.
Ik zie nu bijvoorbeeld Singapore Airlines ( SIA305 ) ook over het oosten van Oekraïne vliegen
Dat claimen de seperatisten. Alles wijst erop dat ze het fout hebben.quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:08 schreef Gtaboy107 het volgende:
Twitter:
Beelden rookpluim zijn van Oekrains vrachtvliegtuig en dus niet van vlucht uit Amsterdam
quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:09 schreef Mani89 het volgende:
Is er al een keer een normaal vliegtuig door een raket neergehaald?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Korean_Air-vlucht_007quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:09 schreef Gtaboy107 het volgende:
[..]
Vloog op verboden stuk ofzo toch?
Zo vaak man, ook door een bomquote:Op donderdag 17 juli 2014 18:09 schreef Mani89 het volgende:
Ze zullen wel ervan uit zijn gegaan dat het niet zo'n probleem was.quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:09 schreef byah het volgende:
Snap sowieso niet dat ze over een oorlogsgebied vliegen.
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 01:17 schreef Igen het volgende:
[..]
Mwah, vliegverkeer gaat in corridors en ik weet niet welke normaal gesproken boven dat gebied liggen. Op dit moment zijn er i.i.g. genoeg vliegtuigen tussen West-Europa en India/Zuidoost-Azië die zowat recht over Donetsk vliegen, al is er ook een tweede corridor die wat zuidelijker ligt. Van dat soort vliegtuigen vliegen natuurlijk ook erg hoog.
Ja in heel Europaquote:Op donderdag 17 juli 2014 18:08 schreef RensAjacied het volgende:
Sowieso was dat in de Koude Oorlog andere tijd enzoquote:Op donderdag 17 juli 2014 18:10 schreef RAVW het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Korean_Air-vlucht_007
Dat lijkt me wel logisch ja.quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:10 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Ja in heel Europa
Denk het ook.
De verklaring van de Sovjet-Unie toen.quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:10 schreef RAVW het volgende:
[..]
Omdat grote kans op herhaling.quote:
quote:
Ook vluchten naar pak hem beet Madrid of Londen?quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:07 schreef Mani89 het volgende:
Ik zou nu sowieso alle vluchten aan de grond houden totdat we weten wat er aan de hand is.
Ik doel niet op de namen, maar nummertjes.quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien dat ze eerst de familie in willen lichten en dan pas de pers?
KAL 007 (door de russen neergeschoten) en IAF 655 (door de amerikanen neergeschoten)quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:09 schreef Mani89 het volgende:
Totdat de laatste steen boven is ja. Veel te gevaarlijk nu.quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:11 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
[..]
Ook vluchten naar pak hem beet Madrid of Londen?
Wat over Oekraïne gaat wel, of inderdaad omgeleid.quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:10 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Ja in heel Europa
Denk het ook.
Heel bizar ja.quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:11 schreef Silenus het volgende:
[ afbeelding ]
Post van gozer op facebook...bizar..
Dat, en ze vlogen Russisch luchtruim in.quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Sowieso was dat in de Koude Oorlog andere tijd enzo
quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:11 schreef Silenus het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gast, kap anders even met namen plaatsen.quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:11 schreef Silenus het volgende:
[ afbeelding ]
Waarschijnlijk zijn ze familieleden etc aan het contacten voor ze die vrijgeven aan de media?quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:08 schreef Partypoeper het volgende:
Daar ben ik ook bang voor... sterker ik weet het wel zeker...quote:
Waarom plaats jij namen?quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:11 schreef Silenus het volgende:
[ afbeelding ]
ja 100 jaar geleden of zo...quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:11 schreef Elan het volgende:
[..]
O jawel hoor, Amerikanen hebben ook al eens zo'n incidentje gehad kan gebeuren.
[ afbeelding ]
Dagelijks vliegen er honderden vliegtuigen heen. De kans dat het goed gaat is vele malen groter dan dat het fout afloopt.quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:11 schreef MakkieR het volgende:
Wie durft nu nog een vliegtuig te nemen richting Maleisië?
Toen is er daarna ook geen escalatie geweest...quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:08 schreef RAVW het volgende:
Dan moeten mensen dit niet op facebook zetten.quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:12 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Gast, kap anders even met namen plaatsen.
[ afbeelding ]
Per ongeluk...quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:08 schreef RAVW het volgende:
Als dat echt is, dan idd bizarquote:Op donderdag 17 juli 2014 18:11 schreef Silenus het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom dan alle vluchten aan de grond laten? Klinkklare onzin.quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:09 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Omdat de oorzaak niet bekend is?
Ieder geval niet verdwenen.quote:
Zal even erbij zetten.quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:12 schreef Grielen het volgende:
Volgende OP moet even aan worden toegevoegd dat er inderdaad, ja, sinds 1950 zelfs al, systemen zijn die tot 25km hoogte kunnen komen. En dat er al eerder een lijntoestel is neergehaald. Scheelt wat domme posts
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |