Dat is prima hoor en je moet dat ook lekker blijven doen, maar ik moest even lachen om die combinatie van "de kul die door atheïsten wordt overgenomen" en je X-Men-verhalen over profeten.quote:
Ook dat is verzonnen. Om er al twee te noemen :quote:Op zondag 20 juli 2014 13:13 schreef bechirti het volgende:
Ook. Dr is teveel verzonnen bijgevoegd. Maar wat de profeten werkelijk over gaven beschikten dat is geen kul. Ze hebben namelijk allemaal bestaan en zelfs in non religieuze teksten is opgenomen dat ze over gaven beschikten.
Weet jij dus al duidelijk niks over.quote:Op zondag 20 juli 2014 13:21 schreef bechirti het volgende:
Er bestaat toch ook vrijmetselarij, daar leren ze ook magie, noem maar op..
En alles wat jij je niet kan voorstellen schrijf je toe aan een denkbeeldige god. Ik zie geen verschil hoor.quote:Dus ja, jullie noemen alles wat je je niet kan voorstellen een sprookje.
Rampen moeten inderdaad wel het werk van god zijn als je ziet hoe hij de mensheid laat aanmodderen..quote:Op zondag 20 juli 2014 13:21 schreef bechirti het volgende:
Maar hoe vaak zijn er wel wonderen gebeurt, zoals rampen uit t niks
Mijn niet enkel loze maar zelfs achterlijke opmerking moet ik helaas vaak plaatsen omdat er heel veel mensen zijn hier die zeggen wetenschap te belijden maar iedere keer weer blijk geven de eenvoudige wet van oorzaken en gevolgen te ONTKENNEN. Dat is diep triest. Doldriest onlogisch.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:45 schreef Semisane het volgende:
[..]
Wat een loze opmerking of je begrijpt niet hoe de wetenschap werkt, maar de suggestie dat "de wetenschapper" enkel materialistisch denkt (wat dat ook moet voorstellen) is inhoudsloos.
"De wetenschapper" doet gewoon z'n werk binnen het kader waarin de wetenschap zich afspeelt. Dat zegt verder niks over de eventuele persoonlijke meningen, ervaringen, overtuigingen etc van wetenschappers.
Ik zie je vaker dit soort opmerkingen maken en het is je vaker uitgelegd waarom dit soort opmerkingen niet kloppen.
Het zou getuigen van mentale volwassenheid als je open stond om die kritiek op jouw opmerkingen eens op te nemen en daar iets mee te doen. Maar goed dat zal, zoals je zelf al aangeeft, lang wachten zijn.![]()
Het bestaan van veel profeten is omstreden, dat klopt. Echter, van een paar, Abraham, Josef, Jezus kan je er niet omheen en zijn er genoeg bronnen te vinden.quote:Op zondag 20 juli 2014 13:27 schreef ATON het volgende:
[..]
Ook dat is verzonnen. Om er al twee te noemen :
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dani%C3%ABl_%28boek%29
http://nl.wikipedia.org/wiki/Maleachi_%28profeet%29
De profetieën zijn zelfs NA de feiten geschreven.
bron: http://www.uitgeverijtenh(...)hreef-de-bijbel.html
In onze moderne tijd worden er ook regelmatig hoaxes verzonnen en photoshops gemaakt, in die tijd ging het nog makkelijker,quote:Op zondag 20 juli 2014 13:36 schreef bechirti het volgende:
Echter, van een paar, Abraham, Josef, Jezus kan je er niet omheen en zijn er genoeg bronnen te vinden.
En Semisane ik houd absoluut niet van vage shit. Open staan voor kritiek op opmerkingen . Dat is zeer vage shit. Kan jij niet duidelijk spreken? Of ben je TE vernederlandst?quote:Op zondag 20 juli 2014 11:45 schreef Semisane het volgende:
[..]
Wat een loze opmerking of je begrijpt niet hoe de wetenschap werkt, maar de suggestie dat "de wetenschapper" enkel materialistisch denkt (wat dat ook moet voorstellen) is inhoudsloos.
"De wetenschapper" doet gewoon z'n werk binnen het kader waarin de wetenschap zich afspeelt. Dat zegt verder niks over de eventuele persoonlijke meningen, ervaringen, overtuigingen etc van wetenschappers.
Ik zie je vaker dit soort opmerkingen maken en het is je vaker uitgelegd waarom dit soort opmerkingen niet kloppen.
Het zou getuigen van mentale volwassenheid als je open stond om die kritiek op jouw opmerkingen eens op te nemen en daar iets mee te doen. Maar goed dat zal, zoals je zelf al aangeeft, lang wachten zijn.![]()
Hoe verklaar je het dat drie geloven, kleine afgeleiden daarvan buitengelaten, bijna allemaal hetzelfde sprookje vertellen?Dat zou dan niet getuigen van creativiteit. En mensen waren toen echt niet dommer dan nu hoor, kijk de Grieken, Stel je is voor, er komt nu een nieuw geloof. Denk je echt dat iemand het voor elkaar kan krijgen dan honderdduizenden mensen mee te nemen in die onzin. Ik weet niet of het allemaal waar is, sterker nog, dr zit veel lulkoek bij, maar dat er mensen waren die wat brachten... daar kan je niet omheen.quote:Op zondag 20 juli 2014 13:38 schreef Woelwater het volgende:
[..]
In onze moderne tijd worden er ook regelmatig hoaxes verzonnen en photoshops gemaakt, in die tijd ging het nog makkelijker,
Zoals ?quote:Op zondag 20 juli 2014 13:36 schreef bechirti het volgende:
Het bestaan van veel profeten is omstreden, dat klopt. Echter, van een paar, Abraham, Josef, Jezus kan je er niet omheen en zijn er genoeg bronnen te vinden.
T was ffzoeken naar een objectieve bron:quote:
Omdat ze direct van elkaar afgeleid zijn ? Dat is letterlijk basisschoolkennis.quote:Op zondag 20 juli 2014 13:43 schreef bechirti het volgende:
[..]
Hoe verklaar je het dat drie geloven, kleine afgeleiden daarvan buitengelaten, bijna allemaal hetzelfde sprookje vertellen?
Het is scientology gelukt.. dus ja.quote:Op zondag 20 juli 2014 13:43 schreef bechirti het volgende:
Stel je is voor, er komt nu een nieuw geloof. Denk je echt dat iemand het voor elkaar kan krijgen dan honderdduizenden mensen mee te nemen in die onzin.
Hoe is dat een objectieve bron?quote:Op zondag 20 juli 2014 14:56 schreef bechirti het volgende:
[..]
T was ffzoeken naar een objectieve bron:
http://www.gotquestions.org/Nederlands/bestond-Jezus.html
quote:Mission Statement of Got Questions Ministries:
"Got Questions Ministries seeks to glorify the Lord Jesus Christ by providing biblical, applicable, and timely answers to spiritually related questions through an internet presence."
Omdat je begint met het jodendom, dan hbe je het christendom en die hebben de joodse godheid meegenomen, dus ook de "geschiedenis" van de joden. Vervolgens komt de islam, die weer gebaseerd is op het christendom en dus ook diens OT. Dus dan heb je drie geloven die de verhalen van de oudste godsdienst in hun geschiedenis opnemen. Lijkt mij niet zo moeilijk.quote:Op zondag 20 juli 2014 13:43 schreef bechirti het volgende:
[..]
Hoe verklaar je het dat drie geloven, kleine afgeleiden daarvan buitengelaten, bijna allemaal hetzelfde sprookje vertellen?Dat zou dan niet getuigen van creativiteit. En mensen waren toen echt niet dommer dan nu hoor, kijk de Grieken, Stel je is voor, er komt nu een nieuw geloof. Denk je echt dat iemand het voor elkaar kan krijgen dan honderdduizenden mensen mee te nemen in die onzin. Ik weet niet of het allemaal waar is, sterker nog, dr zit veel lulkoek bij, maar dat er mensen waren die wat brachten... daar kan je niet omheen.
quote:Op zondag 20 juli 2014 14:56 schreef bechirti het volgende:
[..]
T was ffzoeken naar een objectieve bron:
http://www.gotquestions.org/Nederlands/bestond-Jezus.html
Lol. Ok niet gezien. Maar dit zijn dus de twee kanten.quote:Op zondag 20 juli 2014 15:04 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hoe is dat een objectieve bron?
http://www.gotquestions.org/about.html
[..]
Er zijn geen twee kanten.quote:Op zondag 20 juli 2014 15:08 schreef bechirti het volgende:
[..]
Lol. Ok niet gezien. Maar dit zijn dus de twee kanten.
De islam is in mijn ogen de goede versie en er staan geen tegenstrijdigheden in. Jezus was 'slechts' een profeet, net als Mohammed, waar duidelijke bewijzen zijn dat hij geleefd heeft.quote:Op zondag 20 juli 2014 15:05 schreef BerjanII het volgende:
[..]
Omdat je begint met het jodendom, dan hbe je het christendom en die hebben de joodse godheid meegenomen, dus ook de "geschiedenis" van de joden. Vervolgens komt de islam, die weer gebaseerd is op het christendom en dus ook diens OT. Dus dan heb je drie geloven die de verhalen van de oudste godsdienst in hun geschiedenis opnemen. Lijkt mij niet zo moeilijk.
O, wauw. Misschien heeft dat te maken met het feit dat je een moslim bent?quote:Op zondag 20 juli 2014 15:13 schreef bechirti het volgende:
[..]
De islam is in mijn ogen de goede versie
Kleine nuancering: de oudste van die 3. Niet "de oudste godsdienst" natuurlijk.quote:Op zondag 20 juli 2014 15:05 schreef BerjanII het volgende:
[..]
Omdat je begint met het jodendom, dan hbe je het christendom en die hebben de joodse godheid meegenomen, dus ook de "geschiedenis" van de joden. Vervolgens komt de islam, die weer gebaseerd is op het christendom en dus ook diens OT. Dus dan heb je drie geloven die de verhalen van de oudste godsdienst in hun geschiedenis opnemen. Lijkt mij niet zo moeilijk.
Hoe is het onderstreepte interessant? Wat zegt dat over een boek?quote:Op zondag 20 juli 2014 15:13 schreef bechirti het volgende:
[..]
De islam is in mijn ogen de goede versie en er staan geen tegenstrijdigheden in.
Jezus man. Google dan tenminste even... Het heeft echt helemaal niets met het christendom te maken.quote:Op zondag 20 juli 2014 15:16 schreef bechirti het volgende:
[..]
Dat vind ik een soort nuchter christendom, sorry hoor.
Eeehm.. hoe ? De kwaadaardige Xenu die de gemartelde zielen van miljarden buitenaardsen in ruimteschepen naar de aarde vervoerde en hier dumpte waardoor wij snel depressief zijn zag ik toch echt niet in de Bijbel omschreven...quote:Op zondag 20 juli 2014 15:16 schreef bechirti het volgende:
Dat vind ik een soort nuchter christendom, sorry hoor.
Ik heb me verdiept in zowel christendom als islam, jodendom minder, maar het verschil is. Het Christendom is gebaseerd op een verzamelboek van duizenden geschriften en idd waarschijnlijk zijn alle verhalen alleen maar sterker geworden. De koran is het directe woord van GOD.quote:Op zondag 20 juli 2014 15:14 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
O, wauw. Misschien heeft dat te maken met het feit dat je een moslim bent?
Mohammed heeft niet geleefd, vraag aton maar.quote:Op zondag 20 juli 2014 15:13 schreef bechirti het volgende:
[..]
De islam is in mijn ogen de goede versie en er staan geen tegenstrijdigheden in. Jezus was 'slechts' een profeet, net als Mohammed, waar duidelijke bewijzen zijn dat hij geleefd heeft.
Oke, jij een punt. Ik doelde hier ook opquote:Op zondag 20 juli 2014 15:16 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Kleine nuancering: de oudste van die 3. Niet "de oudste godsdienst" natuurlijk.
Deze nuancering zou niet nodig moeten zijn, maar verbazingwekkend veel mensen weten niet dat er al duizenden jaren godsdiensten bestonden voor de eerste Jood er was.
O, wauw. Misschien heeft dat te maken met het feit dat je een moslim bent?quote:Op zondag 20 juli 2014 15:20 schreef bechirti het volgende:
[..]
Ik heb me verdiept in zowel christendom als islam, jodendom minder, maar het verschil is. Het Christendom is gebaseerd op een verzamelboek van duizenden geschriften en idd waarschijnlijk zijn alle verhalen alleen maar sterker geworden. De koran is het directe woord van GOD.
En wat vind je van de duizenden andere religies die de mensheid gedurende de geschiedenis heeft gekend ?quote:Op zondag 20 juli 2014 15:20 schreef bechirti het volgende:
Ik heb me verdiept in zowel christendom als islam, jodendom minder, maar het verschil is. Het Christendom is gebaseerd op een verzamelboek van duizenden geschriften en idd waarschijnlijk zijn alle verhalen alleen maar sterker geworden. De koran is het directe woord van GOD.
Zie ook:quote:Scientology is gebaseerd op Dianetica, een ouder systeem van zelfverbeteringtechnieken die oorspronkelijk in Hubbards boek Dianetics, the Modern Science of Mental Health uit 1950 werden beschreven.
Die conclusie kun je natuurlijk niet trekken uit het feit dat de Bijbel dit of dat is. Waar trek jij die conclusie wel uit?quote:Op zondag 20 juli 2014 15:20 schreef bechirti het volgende:
[..]
Dat geloven moslims. En hoe het niet tegenstrijdig zijn interessant is hebben we volgens mij al over gehad. Een perfect opperwezen moet perfect zijn, anders kan hij niet objectief tegenover wat hij gemaakt heeft staan.quote:Op zondag 20 juli 2014 15:22 schreef Molurus het volgende:
[..]
Die conclusie kun je natuurlijk niet trekken uit het feit dat de Bijbel dit of dat is. Waar trek jij die conclusie wel uit?
Ik geloof absoluut in het bestaan van de Koran hoor.quote:Op zondag 20 juli 2014 15:25 schreef Triggershot het volgende:
Niet geloven in de Koran, stelletje heidenen
Het enige ware boek is natuurlijk the hitchhiker's guide to the galaxy, dat weet iedereen.quote:Op zondag 20 juli 2014 15:25 schreef Triggershot het volgende:
Niet geloven in de Koran, stelletje heidenen
Mooi, nu nog er in geloven en je bent al gered.quote:Op zondag 20 juli 2014 15:26 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Ik geloof absoluut in het bestaan van de Koran hoor.
Ik zag er pas zelfs eentje op tv. Was van een heel boze man met een baard.quote:Op zondag 20 juli 2014 15:26 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Ik geloof absoluut in het bestaan van de Koran hoor.
Van wat ook alweer?quote:Op zondag 20 juli 2014 15:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mooi, nu nog er in geloven en je bent al gered.
Is daarin ruimte voor een god?quote:Op zondag 20 juli 2014 15:27 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het enige ware boek is natuurlijk the hitchhiker's guide to the galaxy, dat weet iedereen.
En dat je op die basis stelt dat de Bijbel niet het woord van een perfect wezen kan zijn kan ik nog best in meegaan.quote:Op zondag 20 juli 2014 15:26 schreef bechirti het volgende:
[..]
Dat geloven moslims. En hoe het niet tegenstrijdig zijn interessant is hebben we volgens mij al over gehad. Een perfect opperwezen moet perfect zijn, anders kan hij niet objectief tegenover wat hij gemaakt heeft staan.
Een perfect opperwezen had ook een perfect mens geschapen, het feit dat de mens zondig is spreekt zijn perfect zijn al tegen.quote:Op zondag 20 juli 2014 15:26 schreef bechirti het volgende:
Een perfect opperwezen moet perfect zijn, anders kan hij niet objectief tegenover wat hij gemaakt heeft staan.
Ja. Sterker nog, zijn laatste boodschap aan de schepping komt er in voor.quote:
Wie is jouw god dan?quote:Op zondag 20 juli 2014 15:29 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Ja. Sterker nog, zijn laatste boodschap aan de schepping komt er in voor.
Een ruler of the universe, ja.quote:
Hmm, even op mijn wishlist zetten, thnx voor de tip.quote:Op zondag 20 juli 2014 15:30 schreef Molurus het volgende:
[..]
Een ruler of the universe, ja.Buitengewoon sympathiek personage ook.
O ja. Heet dat bij jullie ook 'liefde' net als bij die christenen?quote:Op zondag 20 juli 2014 15:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
The usuals, eternal suffering in hel enzo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |