Ah. Nou ja. Eén bezeten jongen is niet echt veel hè? Maar ik zet hoog in: de vernietiging van Sodom en Gomorra.quote:Op woensdag 16 juli 2014 15:18 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
dat was een type fout van mij ik bedoelde dus de bezeten jongen, die dus bezeten was door vele demonen.
m'n psieg zei dat ik niet psychotisch was.quote:Op woensdag 16 juli 2014 15:16 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dus je bent erachter dat je een psychose had, maar tegelijkertijd ontken je dat eigenlijk door te stellen dat het echte geesten waren?
Dat gaat niet hè...
Je psych zei: je bent bezeten door demonen?quote:Op woensdag 16 juli 2014 15:20 schreef Manke het volgende:
[..]
m'n psieg zei dat ik niet psychotisch was.
God zei over die stad dat als er ook maar 1 goed en rechtvaardig persoon woont, zal hij de stad sparen.quote:Op woensdag 16 juli 2014 15:20 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ah. Nou ja. Eén bezeten jongen is niet echt veel hè? Maar ik zet hoog in: de vernietiging van Sodom en Gomorra.
Maar ja, allemaal homo's, dus einde verhaal.quote:Op woensdag 16 juli 2014 15:22 schreef Manke het volgende:
[..]
God zei over die stad dat als er ook maar 1 goed en rechtvaardig persoon woont, zal hij de stad sparen.
Neequote:Op woensdag 16 juli 2014 15:21 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Je psych zei: je bent bezeten door demonen?
Maar sinds het oproepen van geesten beschermde Satan je dus niet meer tegen de slechtheid van God en kreeg je psychoses ?quote:Op woensdag 16 juli 2014 15:20 schreef Manke het volgende:
[..]
m'n psieg zei dat ik niet psychotisch was.
Nee, allemaal heel bescheiden mensen. Ze vonden het niet gepast om zichzelf op te hemelen en "goed" te noemen.quote:Op woensdag 16 juli 2014 15:22 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Maar ja, allemaal homo's, dus einde verhaal.
whehequote:Op woensdag 16 juli 2014 15:23 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ah, oké. Da's alweer een hele zorg minder.
Nee, homo's. Ik heb het pas nog gelezen. Die ene kerel zei nog: hier verkracht mijn maagdelijke dochters maar. Maar dat wilden die homo's niet, die wilden een nieuwe kerel in de kont bonken.quote:Op woensdag 16 juli 2014 15:24 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Nee, allemaal heel bescheiden mensen. Ze vonden het niet gepast om zichzelf op te hemelen en "goed" te noemen.
Dus gingen ze dood.
Dankje! Weer wat geleerd.quote:Op woensdag 16 juli 2014 15:23 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Psychiatrische Afdeling Algemeen Ziekenhuis
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)-onder-religie.dhtmlquote:Op woensdag 16 juli 2014 14:52 schreef Woelwater het volgende:
[..]
En die is ook zo lekker duidelijk ja. Over 2000 jaar zullen mensen geloven in Harry Potter, omdat dat nu eenmaal op papier staat.. Een hele boekenserie als getuigenis van Harry Potter.
[..]
Dat jij het een wonder vindt dat de zon op komt en er mooie bloemetjes groeien zegt natuurlijk niets over de aanwezigheid van een god.
[..]
Ik persoonlijk hoef geen wonderen te zien, maar ik zie genoeg shit om me heen waaruit ik kan concluderen dat god de grote afwezige is hier op aarde.
Tja zonder hen (relifanaten) was er uberhaubt geen discussie.quote:Op woensdag 16 juli 2014 14:52 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Ik wijs alleen op het feit dat de discussie zoals gewoonlijk direct en volledig gekaapt wordt door relifanaten. Het zijn altijd de schreeuwers die domineren en dat is weleens jammer.
Toen ik bij de paaz was, zat er een gozer die ook beweerde dat hij demonen had omdat hij zoals ik stemmen hoorde.quote:Op woensdag 16 juli 2014 15:27 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Maar geen psychose dus, ook geen demonen, maar wat dan wel?
PAAZ is Psychiatrische Afdeling Algemeen Ziekenhuis? Dan is het toch niet zo gek dat je daar mensen treft met psychische klachten?quote:Op donderdag 17 juli 2014 01:05 schreef Manke het volgende:
[..]
Toen ik bij de paaz was, zat er een gozer die ook beweerde dat hij demonen had omdat hij zoals ik stemmen hoorde.
Sneu om te zien dat je de lastige vragen uit de weg gaat.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 16:57 schreef sjoemie1985 het volgende:
maar dan heeft dus nog steeds de mens schulden niet de religie.
Dus ligt de schuld alsnog bij de mens.
Een wonder is iets tegen-natuurlijks. Welnu, die gebeuren hier dus niet.quote:En ook de wonderen die al gebeuren hier op aarde.
Dus wat voor wonderen wil je nog meer zien?
Volmaakt?quote:
Ja dat zien we duidelijk bij het verhaal van Noach, Lot, David en ga zo maar door....quote:het bracht de seksuele moraliteit van Gods volk op een hoger peil dan dat van de mensen rondom hen, die zich toen met allerlei verdorven praktijken bezighielden.
Hoe is dat nu mogelijk? Erkent de bijbel hiermee dus een andere God dan JHWH of Adonai of Jehowah?quote:Op woensdag 16 juli 2014 14:58 schreef Manke het volgende:
[..]
De bijbel zegt ook dat satan de god van de wereld is, dus dat heb je goed gezien. (Met je epic UI)
Ja. Hier bijvoorbeeld:quote:Op donderdag 17 juli 2014 09:38 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Hoe is dat nu mogelijk? Erkent de bijbel hiermee dus een andere God dan JHWH of Adonai of Jehowah?
Maar nee hoor, bejaarden, zieken, mannen, vrouwen, kinderen èn zuigelingen: allemaal, zonder 1 uitzondering, verdorven.quote:Op woensdag 16 juli 2014 15:22 schreef Manke het volgende:
[..]
God zei over die stad dat als er ook maar 1 goed en rechtvaardig persoon woont, zal hij de stad sparen.
Ik vond inderdaad het "Jullie mogen mijn gasten niet verkrachten. Hier, verkracht mijn vrouw en dochter maar in hun plaats" een hoog staaltje seksuele moraal!quote:Op donderdag 17 juli 2014 09:25 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Volmaakt?
• Bij de eerste de beste kans begingen ze "een zonde" die met de dood bestraft dient te worden.
• Liegen en de schuld op een ander schuiven hebben ze geen enkele moeite mee
• De eerstgeboren zoon van de eerste 2 "volmaakte" ouders blijkt een moordenaar.
Nogmaals: volmaakt?
[..]
Ja dat zien we duidelijk bij het verhaal van Noach, Lot, David en ga zo maar door....![]()
Ja volmaakt, alles zit er op en aan(althans zo werden ze afgeschilderd kan me niet herinneren dat 1 van de 2 een been mist, oke moet toegeven adam mist een rib)quote:Op donderdag 17 juli 2014 09:25 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Volmaakt?
• Bij de eerste de beste kans begingen ze "een zonde" die met de dood bestraft dient te worden.
• Liegen en de schuld op een ander schuiven hebben ze geen enkele moeite mee
• De eerstgeboren zoon van de eerste 2 "volmaakte" ouders blijkt een moordenaar.
Nogmaals: volmaakt?
[..]
Ja dat zien we duidelijk bij het verhaal van Noach, Lot, David en ga zo maar door....![]()
De Bijbel biedt een intens zieke moraal. Niet op een paar plekken, maar constant. Het is volstrekt logisch dat de middeleeuwen zo'n donkere periode in de geschiedenis was.quote:Op donderdag 17 juli 2014 10:02 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik vond inderdaad het "Jullie mogen mijn gasten niet verkrachten. Hier, verkracht mijn vrouw en dochter maar in hun plaats" een hoog staaltje seksuele moraal!
Adam had natuurlijk ook geen navel he?quote:Op donderdag 17 juli 2014 10:04 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ja volmaakt, alles zit er op en aan(althans zo werden ze afgeschilderd kan me niet herinneren dat 1 van de 2 een been mist, oke moet toegeven adam mist een rib)
quote:Op donderdag 17 juli 2014 10:09 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Adam had natuurlijk ook geen navel he?
Is dat beter dan?quote:Op donderdag 17 juli 2014 10:10 schreef theguyver het volgende:
[..]daarom was ie volmaakt, hij is gecreeerd niet geboren!
quote:
Deze versie was hooguit wat geneigd tot onvergeeflijke zonde. Toch wel een mindere eigenschap voor iemand die het lot van de volledige mensheid in handen heeft.quote:Op donderdag 17 juli 2014 10:13 schreef theguyver het volgende:
[..]er was nog geen vroedvrouw he, misschien was hij wel poging 10.329 de vorige adams waren niet zo perfect
Nee dat was Eva, wat wil je die was maar gemaakt uit een rib van Adam, iets minder perfect, vandaar dat de man haar heeft verbannen naar de keuken.quote:Op donderdag 17 juli 2014 10:17 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Deze versie was hooguit wat geneigd tot onvergeeflijke zonde. Toch wel een mindere eigenschap voor iemand die het lot van de volledige mensheid in handen heeft.
Maar goed. Als we dat soort Bijbelse idioterie allemaal gaan uitpluizen, dan zijn we zo een paar honderd jaar verder.
Zou best kunnen, wellicht dat Genesis aangepast moet worden.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 21:46 schreef Doedelzak77 het volgende:
Van het begin is het gezeik er al en dat is ook de bedoeling,wij moeten het kwaad kennen,en omdat we ermee moeten leven,weten we pas wat goed is,daarvoor was er alleen God en goed maar zonder kwaad weet je toch niet wat goed is.....
Voor mensen die niet veel op Fok! zijn is het misschien wel handig om het vorige topic ook in de OP te zetten.quote:
En toen schiep hij een fluitje en hing daar een doedelzak aan die vol lucht wordt geblazen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 22:09 schreef highender het volgende:
[..]
Zou best kunnen, wellicht dat Genesis aangepast moet worden.
Genesis 1:1
In den beginne schiep God den hemel, de aarde en het gezeik.
In die redenatie : Zonder kwaad weet je ook niet wat goed is en dus ook niet of de goden hier op aarde wel zo goed waren... (even als goden gezegd aangezien er zoveel geloven zijn dat ik niet elke apart hoef te noemen.)quote:Op zaterdag 19 juli 2014 21:46 schreef Doedelzak77 het volgende:
Van het begin is het gezeik er al en dat is ook de bedoeling,wij moeten het kwaad kennen,en omdat we ermee moeten leven,weten we pas wat goed is,daarvoor was er alleen God en goed maar zonder kwaad weet je toch niet wat goed is.....
Dan moet je toch wel erg weinig van internet snappen als je met die linkjes niet het vorige topic kunt vinden.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 23:07 schreef Outpost76 het volgende:
Voor mensen die niet veel op Fok! zijn is het misschien wel handig om het vorige topic ook in de OP te zetten.
Ja ook weer zo...quote:Op zaterdag 19 juli 2014 23:24 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dan moet je toch wel erg weinig van internet snappen als je met die linkjes niet het vorige topic kunt vinden.
Oei, jij geloofd toch niet meer in duivels, mag ik aannemen ?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 23:13 schreef Outpost76 het volgende:
Voor het zelfde geld volg je nu de duivel alleen maar omdat een boek het zegt.
Hey, ik geloof wat ik geloof en daar ging het hier niet over.quote:Op zondag 20 juli 2014 01:49 schreef ATON het volgende:
[..]
Oei, jij geloofd toch niet meer in duivels, mag ik aannemen ?
Wel eens van oorzaken en omstandigheden gehoord? Dat het 1 volgt op het andere?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:05 schreef Osiris024 het volgende:
Echter, als je niet in God gelooft, waar kom het universum dan vandaan? Gewoon zomaar uit het niets? Dat is een veel grotere sprookje dan Roodkapje. Er kan niet vanuit niets iets ontstaan. Er moet dus een Schepper bestaan en dat is, hoe moeilijk het ook is voor sommigen, God.
Koekoek !!
Als je iets natuurkundig niet kan verklaren dan zal het wel gemaakt zijn door (een) god.......
![]()
Wat een loze opmerking of je begrijpt niet hoe de wetenschap werkt, maar de suggestie dat "de wetenschapper" enkel materialistisch denkt (wat dat ook moet voorstellen) is inhoudsloos.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:05 schreef Nietvandezewereld het volgende:
[..]
Wel eens van oorzaken en omstandigheden gehoord? Dat het 1 volgt op het andere?
Als wetenschappers iets minder materialistisch gaan denken en dat doen ze gelukkig al steeds meer, komen ze ook wel op de middenweg uit. Het is echter lang wachten.
T is 2014 en mensen nemen nog steeds alles klakkeloos van elkaar over..quote:Op zondag 20 juli 2014 11:58 schreef Megablast het volgende:
T' is 2014 en mensen geloven nog steeds in god
Gelukkig is die bijbel geen kul neequote:Op zondag 20 juli 2014 12:56 schreef bechirti het volgende:
Jezus wat een kul wordt hier door de atheïsten overgenomen
Ook. Dr is teveel verzonnen bijgevoegd. Maar wat de profeten werkelijk over gaven beschikten dat is geen kul. Ze hebben namelijk allemaal bestaan en zelfs in non religieuze teksten is opgenomen dat ze over gaven beschikten.quote:
O, wauw. En het dan doodleuk hebben over "de kul die door atheïsten wordt overgenomen".quote:Op zondag 20 juli 2014 13:13 schreef bechirti het volgende:
[..]
Ook. Dr is teveel verzonnen bijgevoegd. Maar wat de profeten werkelijk over gaven beschikten dat is geen kul. Ze hebben namelijk allemaal bestaan en zelfs in non religieuze teksten is opgenomen dat ze over gaven beschikten.
Man ik volg t geregeld hier maar jij komt vooral met dooddoeners aan. Bevooroordeeld, het is toch even waarschijnlijk dat profeten bijzondere gaven hadden dat zich in de loop der jaren complexe cellen uit t niets ontstonden. En bovendien: Er bestaat toch ook vrijmetselarij, daar leren ze ook magie, noem maar op.. De Egyptenaren waren er heel bedreven in. Dus ja, jullie noemen alles wat je je niet kan voorstellen een sprookje. Maar hoe vaak zijn er wel wonderen gebeurt, zoals rampen uit t niks, onverklaarbare genezingen . Het is vaak met athesiten zo dat ze denken de nuchtere waarheid te hebben. Maar het universum is helaas niet zo nuchter, en al helemaal niet louter door materilisme(hier ook omstreden begrip) te vatten.quote:Op zondag 20 juli 2014 13:14 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
O, wauw. En het dan doodleuk hebben over "de kul die door atheïsten wordt overgenomen".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |