abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142510294
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 13:21 schreef bechirti het volgende:

[..]

Man ik volg t geregeld hier
Dat is prima hoor en je moet dat ook lekker blijven doen, maar ik moest even lachen om die combinatie van "de kul die door atheïsten wordt overgenomen" en je X-Men-verhalen over profeten.
pi_142510395
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 13:13 schreef bechirti het volgende:
Ook. Dr is teveel verzonnen bijgevoegd. Maar wat de profeten werkelijk over gaven beschikten dat is geen kul. Ze hebben namelijk allemaal bestaan en zelfs in non religieuze teksten is opgenomen dat ze over gaven beschikten.
Ook dat is verzonnen. Om er al twee te noemen :
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dani%C3%ABl_%28boek%29
http://nl.wikipedia.org/wiki/Maleachi_%28profeet%29
De profetieën zijn zelfs NA de feiten geschreven.
bron: http://www.uitgeverijtenh(...)hreef-de-bijbel.html
pi_142510467
quote:

Er bestaat toch ook vrijmetselarij, daar leren ze ook magie, noem maar op..
Weet jij dus al duidelijk niks over.
quote:
Dus ja, jullie noemen alles wat je je niet kan voorstellen een sprookje.
En alles wat jij je niet kan voorstellen schrijf je toe aan een denkbeeldige god. Ik zie geen verschil hoor.
  zondag 20 juli 2014 @ 13:31:12 #254
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_142510479
quote:
Maar hoe vaak zijn er wel wonderen gebeurt, zoals rampen uit t niks
Rampen moeten inderdaad wel het werk van god zijn als je ziet hoe hij de mensheid laat aanmodderen..
2000 jaar geleden zond hij iemand die de mensen van zijn bestaan overtuigde door over het water te lopen, water in wijn te veranderen en een zee te splijten.
Maar nu de helft van zijn kinderen gaat branden in de hel omdat ze die onzin niet meer geloven is het teveel moeite om een echt wonder te verrichten.
pi_142510481
quote:
10s.gif Op zondag 20 juli 2014 11:45 schreef Semisane het volgende:

[..]

Wat een loze opmerking of je begrijpt niet hoe de wetenschap werkt, maar de suggestie dat "de wetenschapper" enkel materialistisch denkt (wat dat ook moet voorstellen) is inhoudsloos. :')

"De wetenschapper" doet gewoon z'n werk binnen het kader waarin de wetenschap zich afspeelt. Dat zegt verder niks over de eventuele persoonlijke meningen, ervaringen, overtuigingen etc van wetenschappers.

Ik zie je vaker dit soort opmerkingen maken en het is je vaker uitgelegd waarom dit soort opmerkingen niet kloppen.

Het zou getuigen van mentale volwassenheid als je open stond om die kritiek op jouw opmerkingen eens op te nemen en daar iets mee te doen. Maar goed dat zal, zoals je zelf al aangeeft, lang wachten zijn. :')
Mijn niet enkel loze maar zelfs achterlijke opmerking moet ik helaas vaak plaatsen omdat er heel veel mensen zijn hier die zeggen wetenschap te belijden maar iedere keer weer blijk geven de eenvoudige wet van oorzaken en gevolgen te ONTKENNEN. Dat is diep triest. Doldriest onlogisch.
In dit geval echter , herinner ik me dat iemand schreef: DUS moet er wel een god zijn, Daar reageer ik op met oorzaak en gevolg, dus vraag ik jou. Wat is jouw probleem?
Verder is het correct wat je schrijft ...wetenschap heeft zich zelf beperkt in haar kader. Daar zit een flinke denkfout aan ten grondslag. En wetenschappers kunnen inderdaad totaal tegengestelde meningen hebben of persoonlijke ingangen of verklaringen. Dat zijn ook al geen tekenen van sterkte.
Ik ben het dus met je eens denk ik, wetenschap is wat ongestructureerd en inconsistent op veel plekken.
Ikblijfmaarsteedsweerterugkomen???
pi_142510585
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 13:27 schreef ATON het volgende:

[..]

Ook dat is verzonnen. Om er al twee te noemen :
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dani%C3%ABl_%28boek%29
http://nl.wikipedia.org/wiki/Maleachi_%28profeet%29
De profetieën zijn zelfs NA de feiten geschreven.
bron: http://www.uitgeverijtenh(...)hreef-de-bijbel.html
Het bestaan van veel profeten is omstreden, dat klopt. Echter, van een paar, Abraham, Josef, Jezus kan je er niet omheen en zijn er genoeg bronnen te vinden.
pi_142510610
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 13:30 schreef ATON het volgende:

[..]

Weet jij dus al duidelijk niks over.

Weet er alles over.
pi_142510635
Nogmaals, de hoofdemotie van goden is trots, dat is een verwijderende eigenschap naast het verblindende karakter van trots. Ook geloven goden in hun eigen onsterfelijkheid waqt volgesmn de wet van karma onmogelijk is en uit ervaring ook bekend is als onmogelijk. . uit deze 2 kun je afleiden dat het beter is geen god te zijn. Ze ontberen de scherpe geest die mensen wel kunnen hebben. Ik zei eerder de mens heeft hem, maar er lopen hier wat atheïsten rond die het spoor (vanwege ongepaste trots) heel erg bijster zijn. En die dus echt blijk geven van een niet scherpe geest.. Hoe is het mogelijk zou je haast zeggen. De domsten die het hardst roepen.
  zondag 20 juli 2014 @ 13:38:58 #259
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_142510651
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 13:36 schreef bechirti het volgende:
Echter, van een paar, Abraham, Josef, Jezus kan je er niet omheen en zijn er genoeg bronnen te vinden.
In onze moderne tijd worden er ook regelmatig hoaxes verzonnen en photoshops gemaakt, in die tijd ging het nog makkelijker,
pi_142510733
quote:
10s.gif Op zondag 20 juli 2014 11:45 schreef Semisane het volgende:

[..]

Wat een loze opmerking of je begrijpt niet hoe de wetenschap werkt, maar de suggestie dat "de wetenschapper" enkel materialistisch denkt (wat dat ook moet voorstellen) is inhoudsloos. :')

"De wetenschapper" doet gewoon z'n werk binnen het kader waarin de wetenschap zich afspeelt. Dat zegt verder niks over de eventuele persoonlijke meningen, ervaringen, overtuigingen etc van wetenschappers.

Ik zie je vaker dit soort opmerkingen maken en het is je vaker uitgelegd waarom dit soort opmerkingen niet kloppen.

Het zou getuigen van mentale volwassenheid als je open stond om die kritiek op jouw opmerkingen eens op te nemen en daar iets mee te doen. Maar goed dat zal, zoals je zelf al aangeeft, lang wachten zijn. :')
En Semisane ik houd absoluut niet van vage shit. Open staan voor kritiek op opmerkingen . Dat is zeer vage shit. Kan jij niet duidelijk spreken? Of ben je TE vernederlandst?
Ik verander mijn inzichten op basis van argumenten. Die zijn hier niet. Wat else?
pi_142510800
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 13:38 schreef Woelwater het volgende:

[..]

In onze moderne tijd worden er ook regelmatig hoaxes verzonnen en photoshops gemaakt, in die tijd ging het nog makkelijker,
Hoe verklaar je het dat drie geloven, kleine afgeleiden daarvan buitengelaten, bijna allemaal hetzelfde sprookje vertellen?Dat zou dan niet getuigen van creativiteit. En mensen waren toen echt niet dommer dan nu hoor, kijk de Grieken, Stel je is voor, er komt nu een nieuw geloof. Denk je echt dat iemand het voor elkaar kan krijgen dan honderdduizenden mensen mee te nemen in die onzin. Ik weet niet of het allemaal waar is, sterker nog, dr zit veel lulkoek bij, maar dat er mensen waren die wat brachten... daar kan je niet omheen.
pi_142512330
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 13:36 schreef bechirti het volgende:

Het bestaan van veel profeten is omstreden, dat klopt. Echter, van een paar, Abraham, Josef, Jezus kan je er niet omheen en zijn er genoeg bronnen te vinden.
Zoals ?
pi_142512372
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 13:37 schreef bechirti het volgende:
Weet er alles over.
Ik denk het niet met wat je daar beweerde.
pi_142513213
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 14:27 schreef ATON het volgende:

[..]

Zoals ?
T was ffzoeken naar een objectieve bron:

http://www.gotquestions.org/Nederlands/bestond-Jezus.html

Daarnaast heb je talloze christelijke sites die dit beweren.

http://www.positief-athei(...)us_echt_geleefd.html
Maarja, hier beweren ze anders. Zou jullie meer aanspreken.
pi_142513413
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 13:43 schreef bechirti het volgende:

[..]

Hoe verklaar je het dat drie geloven, kleine afgeleiden daarvan buitengelaten, bijna allemaal hetzelfde sprookje vertellen?
Omdat ze direct van elkaar afgeleid zijn ? Dat is letterlijk basisschoolkennis.

quote:
Stel je is voor, er komt nu een nieuw geloof. Denk je echt dat iemand het voor elkaar kan krijgen dan honderdduizenden mensen mee te nemen in die onzin.
Het is scientology gelukt.. dus ja.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
  zondag 20 juli 2014 @ 15:04:12 #266
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_142513442
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 14:56 schreef bechirti het volgende:

[..]

Hoe is dat een objectieve bron? :D

http://www.gotquestions.org/about.html

quote:
Mission Statement of Got Questions Ministries:

"Got Questions Ministries seeks to glorify the Lord Jesus Christ by providing biblical, applicable, and timely answers to spiritually related questions through an internet presence."
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_142513470
quote:

[..]

Hoe verklaar je het dat drie geloven, kleine afgeleiden daarvan buitengelaten, bijna allemaal hetzelfde sprookje vertellen?Dat zou dan niet getuigen van creativiteit. En mensen waren toen echt niet dommer dan nu hoor, kijk de Grieken, Stel je is voor, er komt nu een nieuw geloof. Denk je echt dat iemand het voor elkaar kan krijgen dan honderdduizenden mensen mee te nemen in die onzin. Ik weet niet of het allemaal waar is, sterker nog, dr zit veel lulkoek bij, maar dat er mensen waren die wat brachten... daar kan je niet omheen.
Omdat je begint met het jodendom, dan hbe je het christendom en die hebben de joodse godheid meegenomen, dus ook de "geschiedenis" van de joden. Vervolgens komt de islam, die weer gebaseerd is op het christendom en dus ook diens OT. Dus dan heb je drie geloven die de verhalen van de oudste godsdienst in hun geschiedenis opnemen. Lijkt mij niet zo moeilijk.
"Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man ärgert sich ihnen zu geben und ärgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
pi_142513483
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 14:56 schreef bechirti het volgende:

[..]

_O-
pi_142513573
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 15:04 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hoe is dat een objectieve bron? :D

http://www.gotquestions.org/about.html

[..]

Lol. Ok niet gezien. Maar dit zijn dus de twee kanten.
pi_142513633
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 15:08 schreef bechirti het volgende:

[..]

Lol. Ok niet gezien. Maar dit zijn dus de twee kanten.
Er zijn geen twee kanten.
pi_142513753
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 15:05 schreef BerjanII het volgende:

[..]

Omdat je begint met het jodendom, dan hbe je het christendom en die hebben de joodse godheid meegenomen, dus ook de "geschiedenis" van de joden. Vervolgens komt de islam, die weer gebaseerd is op het christendom en dus ook diens OT. Dus dan heb je drie geloven die de verhalen van de oudste godsdienst in hun geschiedenis opnemen. Lijkt mij niet zo moeilijk.
De islam is in mijn ogen de goede versie en er staan geen tegenstrijdigheden in. Jezus was 'slechts' een profeet, net als Mohammed, waar duidelijke bewijzen zijn dat hij geleefd heeft.
pi_142513813
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 15:13 schreef bechirti het volgende:

[..]

De islam is in mijn ogen de goede versie
O, wauw. Misschien heeft dat te maken met het feit dat je een moslim bent?
pi_142513873
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 15:05 schreef BerjanII het volgende:

[..]

Kleine nuancering: de oudste van die 3. Niet "de oudste godsdienst" natuurlijk.
Deze nuancering zou niet nodig moeten zijn, maar verbazingwekkend veel mensen weten niet dat er al duizenden jaren godsdiensten bestonden voor de eerste Jood er was.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_142513885
[..]

Het is scientology gelukt.. dus ja.
[/quote]

Dat vind ik een soort nuchter christendom, sorry hoor.
  zondag 20 juli 2014 @ 15:17:12 #275
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_142513899
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 15:13 schreef bechirti het volgende:

[..]

De islam is in mijn ogen de goede versie en er staan geen tegenstrijdigheden in.
Hoe is het onderstreepte interessant? Wat zegt dat over een boek?
Niet meer aanwezig in dit forum.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')