Ben jij sportief? Volg je alles wat met sport te maken heeft? Of heb je gewoon iets te melden of te vragen over een sport? Dan is dit het forum waar je zijn moet.
Ik heb dat al met normaal eten. Echt om de 2-3 uur iets eten anders word ik gaar. En dan gewoon kwark met cruesli ontbijt en brood met beleg tussendoor/lunch. En hou bijna altijd trek. Dan eet ik overdag zo'n 1500-1800 kcal, train ik tussen 18:00 en 19:00 ergens en dan nog avondeten. binnen een halfjaar 10kg kwijt op streven 3000 kcal (en vaak genoeg er flink overheen). Maar dat was met roeien en dus veel cardio, geen KT.
Ben nu bij mn derde dag SS en al 1,5kg aangekomen zowat :p nog steeds zelfde dieet dus zal gewoon vocht zijn. Terror die eerste spierpijnen..
Gewoon je spier rekken (als je form verder goed is). Dat verhaal van je fysio klinkt als bullshit. Waar zou je zenuw gestrekt worden? Als dat in je pols is (nogmaals, formcheck) dan krijg je pijn/tintels in je pols en handen, niet door je hele arm. Je gaat mij niet wijsmaken dat je hele zenuwbaan strakgetrokken wordt.
Echter spieren die t niet trekken kunnen krampen en daarmee ook zenuwen lokaal beknellen. Maar ook je spieren rekken zelf is pijnlijk.
Ik heb hem gezegd dat ik dacht dat het aan de spier lag, maar hij zei dat dat slechts zo lijkt omdat de spier opzet om de zenuw te beschermen. En zoals ik al zei: de pijn zit ook in m'n pols, maar straalt uit naar de schouder.
Qua form zit het waarschijnlijk wel in orde, ik train nog altijd met eerder laag gewicht om die volledig goed te krijgen.
Op maandag 14 juli 2014 17:13 schreef stinkie het volgende: Ik moet er niet aan denken zo vaak te eten. 3 keer is de max hoor. Overdag ~750 en dan houd ik 1000-1200 voor avondeten. Trainingsdagen iets meer.
Dan heb ik genoeg ruimte voor een extra bak kwark of yoghurt als ik honger krijg. Of iets uit een fles geleverd in bruin papieren zak
Je gaat die waardevolle calorieën toch niet verspillen aan alcohol?
Ik heb ketose gecombineerd met IF omdat dat voor mij veel makkelijker vol te houden was, en ik kon niet echt een ontbijt/lunch bedenken waar geen carbs in zaten. Met om de week een carb "refeed".
M'n dag begint met 3 eieren. Vult aardig en houdt mijzelf voor tot m'n volgende maal met kip, bacon en brocoli. Maar goed, je hield het beter vol met betrekking tot honger gevoel?
En die refeed, is dat letterlijk je op dag 'x' helemaal vol te gooien met zakken snoep ed.? Of valt een goed portie pasta/rijst al onder een refeed? Hoezo deed je die refeed eigenlijk, sport gerelateerd of om het langer vol te houden?
Niet echt, of beter, niet bewust. Op deze manier is het allemaal wat beter uit te houden. In m'n 'eet weken' eet ik maar 1 x per week rijst of pasta, en soms wat brood. Verder is het vooral veel groenten en kip, vlees, vis. Ik kijk niet naar hoeveel kcal ik eet, dus ik tel niks maar ik laat me leiden naar hoe het gaat. Ik ben nu iets aangekomen dus schroef ik het weer iets naar benenden.
Duidelijk. Let je alleen op spiegel of houd je het wel met de weegschaal bij (laatste werkt voor mij erg goed, erg motiverend ook)?
Zojuist ingeschreven voor de module 'Voeding en Gezondheid' aan de open universiteit. Wilde ervaren hoe het werkt aan de open uni (mogelijk voor een uiteindelijke bachelor) en dat vak lijkt, gezien mij persoonlijke interesse, is dan ideaal.
Gewoon je spier rekken (als je form verder goed is). Dat verhaal van je fysio klinkt als bullshit. Waar zou je zenuw gestrekt worden? Als dat in je pols is (nogmaals, formcheck) dan krijg je pijn/tintels in je pols en handen, niet door je hele arm. Je gaat mij niet wijsmaken dat je hele zenuwbaan strakgetrokken wordt.
Echter spieren die t niet trekken kunnen krampen en daarmee ook zenuwen lokaal beknellen. Maar ook je spieren rekken zelf is pijnlijk.
Dat verhaal van de fysio klinkt misschien wel als bullshit, echter is het de meest waarschijnlijke oorzaak gezien zowel de pols als schouder tintelt. Er kunnen een paar verantwoordelijk zijn maar waarschijnlijk is het de N. Medianus, deze beweegt tijdens de beweging mee en komt hierdoor op rek. Gewoon rustig aan rekken moet dit langzamer hand verhelpen.
Het is niet zo zeer dat hij niet genoeg op rekt, maar dat de zenuw te weinig mee beweegt.
Probeer deze eens uit te voeren, dan voel je dat de zenuw op rek komt en niet een spier.
Hierbij soort van voorstelpost van mij in dit topic Hele tijd meegelurkt, heel af en toe eens iets gepost maar nooit echt serieus. Anywho, heb primair als doel groter te worden, maar wil ook aan kracht blijven werken (secundair).
Train al sinds heel veel jaren, waarvan 2 jaar terug 6 serieuze maanden en nu weer serieus sinds ~3 maanden. Heb de afgelopen maanden een 3-day split gehad (incl. de grote compounds) en dat beviel wel aardig, maar was toe aan wat verandering. Sinds afgelopen week dan ook begonnen met een vierdaags PHAT schema, dus 2x per week deadliften en squatten.. DL ging afgelopen week nog steeds vooruit maar moet even kijken of dat lang zo doorgaat.
Stats zijn ongeveer als volgt: Lengte 1.87m Gewicht 84-87kg (schommelt nogal) DL 5x127.5 MP 5x52,5 BP 8x75 Squat: 8x75~80
Vooral squat loopt wat achter, doe dit nog niet zo gek lang maar ben er mee bezig.
Afijn, heb altijd heel veel info uit dit topic gehaald en vind de sfeer hier ook leuk. Hoop jullie ietwat een beeld gegeven te hebben van mij, mocht ik af en toe reageren voel ik me minder een vreemde eend in de bijt
Voor de volledigheid ook nog wat fotootjes. Benen ontbreken nog, komt gauw.
Front / "selfie"
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Front
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Back
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lat spread? (ok die moet dus heel anders zie ik nu )
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 14 juli 2014 23:20 schreef gekkewiebel het volgende: Hierbij soort van voorstelpost van mij in dit topic Hele tijd meegelurkt, heel af en toe eens iets gepost maar nooit echt serieus. Anywho, heb primair als doel groter te worden, maar wil ook aan kracht blijven werken (secundair).
Train al sinds heel veel jaren, waarvan 2 jaar terug 6 serieuze maanden en nu weer serieus sinds ~3 maanden. Heb de afgelopen maanden een 3-day split gehad (incl. de grote compounds) en dat beviel wel aardig, maar was toe aan wat verandering. Sinds afgelopen week dan ook begonnen met een vierdaags PHAT schema, dus 2x per week deadliften en squatten.. DL ging afgelopen week nog steeds vooruit maar moet even kijken of dat lang zo doorgaat.
Stats zijn ongeveer als volgt: Lengte 1.87m Gewicht 84-87kg (schommelt nogal) DL 5x127.5 MP 5x52,5 BP 8x75 Squat: 8x75
Vooral squat loopt wat achter, doe dit nog niet zo gek lang maar ben er mee bezig.
Afijn, heb altijd heel veel info uit dit topic gehaald en vind de sfeer hier ook leuk. Hoop jullie ietwat een beeld gegeven te hebben van mij, mocht ik af en toe reageren voel ik me minder een vreemde eend in de bijt
Voor de volledigheid ook nog wat fotootjes. Benen ontbreken nog, komt gauw.
Front / "selfie"
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Front
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Back
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lat spread? (ok die moet dus heel anders zie ik nu )
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zelfde doelen hier. DL is al aardig in de buurt, bench komt ook wel voor het einde van de zomervakantie.
Squatten valt me erg zwaar.
Ik kan niet zwaar deadliften zonder magnesium blijkbaar, kon er 1 rep Zonder poeder uithalen, grip probleem, wel gewoon 5x120 gedaan. 3 plates komt steeds dichterbij
Ik kan niet zwaar deadliften zonder magnesium blijkbaar, kon er 1 rep Zonder poeder uithalen, grip probleem, wel gewoon 5x120 gedaan. 3 plates komt steeds dichterbij
Vandaag magnesiumbollen gehaald bij Decathlon, volgende week maar even kijken of het wat wil. Vaak ook last van zweethanden met sporten
Op onderhoud eten (kcals/macro's tellen), je protein, carbs en fats in twee solide 'clean' maaltijden hitten en dan nog 1000 kcal over hebben voor bijvoorbeeld dat dere chocolade of meer fruit als ik wil. Dit is beter dan ik ooit voor mogelijk hield.
Moet zeggen dat die barcodescanner van MyFitnessPal erg handig is.
M'n dag begint met 3 eieren. Vult aardig en houdt mijzelf voor tot m'n volgende maal met kip, bacon en brocoli. Maar goed, je hield het beter vol met betrekking tot honger gevoel?
Ja, met IF heb ik nooit honger. Dit maakt het voor mij ideaal tijdens de cut, omdat ik erg veel van eten houd.
quote:
En die refeed, is dat letterlijk je op dag 'x' helemaal vol te gooien met zakken snoep ed.? Of valt een goed portie pasta/rijst al onder een refeed? Hoezo deed je die refeed eigenlijk, sport gerelateerd of om het langer vol te houden?
Geen idee of het echt nodig is om te doen, maar voor mij werkte het. Ik deed het elke 2 weken op vrijdagavond en zaterdag. Nooit snoep etc, ook niet tijdens een bulk, het was voornamelijk oats, aardappelen, rijst, pasta e.d. en kwa calorieen iets boven onderhoud. Ik deed het om de week omdat het altijd een paar dagen duurde om weer in ketose te komen.
Ja, met IF heb ik nooit honger. Dit maakt het voor mij ideaal tijdens de cut, omdat ik erg veel van eten houd.
[..]
Geen idee of het echt nodig is om te doen, maar voor mij werkte het. Ik deed het elke 2 weken op vrijdagavond en zaterdag. Nooit snoep etc, ook niet tijdens een bulk, het was voornamelijk oats, aardappelen, rijst, pasta e.d. en kwa calorieen iets boven onderhoud. Ik deed het om de week omdat het altijd een paar dagen duurde om weer in ketose te komen.
Nooit honger wil ik ook niet zeggen, maar met wat water of koffie is dat zo opgelost.