Dit is nou niet echt een goede verkoopfoto voor een autobedrijf.quote:Op donderdag 11 september 2014 17:17 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[ afbeelding ]
Mooie verkooppic. bron
Welke van Michelin heb je in gedachten? ENERGY E3B 1?quote:Op donderdag 11 september 2014 20:57 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik ben toe aan 2 nieuwe banden in de maat 145/70R13. Ik twijfel of ik Michelins neem of dat ik een band zoek die misschien wat beter presteert qua rolweerstand en nat wegdek. Iemand een idee?
Die Michelin is volgens mij ook de enige in die maat wat er te krijgen isquote:Op donderdag 11 september 2014 21:26 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Welke van Michelin heb je in gedachten? ENERGY E3B 1?
Misschien is de Goodyear Efficient Grip Compact een goed alternatief? Iets stiller?
Of Dunlop SP StreetResponse 2, iets goedkoper en ook iets stiller?
Niet doen, vind het persoonlijk maar een mager merk. Is een budgetknaller van Michelinquote:
Kun je via ODB dan zomaar de startblokkering omzeilen?quote:Op donderdag 11 september 2014 21:32 schreef Goddelijker het volgende:
Sleutel in de auto laten liggen? Of geen sleutel?
Zo gefixt: www.autojunk.nl/2014/09/zo-kopieer-je-een-autosleutel
Kost +- 700 euro, dan inpluggen op je OBD-stekker en hoppa, weg auto.
Ik zou eerder naar grip kijken dan naar verbruik. Of het verbruik moet héél erg verschillen.quote:Op donderdag 11 september 2014 21:54 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Die Michelin is volgens mij ook de enige in die maat wat er te krijgen is. En die kan ik via het werk makkelijker krijgen dan Dunlops of Goodyear. Zat nog te denken aan Kleber maar die kan ik op korte termijn niet krijgen via het werk.
Ik vraag mezelf ook af of je het verschil in die zuinigheden/rolweerstand echt merkt bij de pomp.
Ik heb anders best goede ervaringen met Kleber. De auto van mijn ouders heeft sinds een half jaar twee Klebers en ze doen het prima. Beter dan die Maxxis meuk die er eerder op zat, die waren nogal gevoelig voor nat wegdek en ze sleten ook vrij snel.quote:Op donderdag 11 september 2014 21:55 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Niet doen, vind het persoonlijk maar een mager merk. Is een budgetknaller van Michelin
Ik las net in een test van de ANWB dat bij hun de beste en de slechtste maar 0,4 L/100km verschilde. Dat kun je door middel van rijstijl al teniet doen.quote:Op donderdag 11 september 2014 21:57 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik zou eerder naar grip kijken dan naar verbruik. Of het verbruik moet héél erg verschillen.
Maar Michelin is eigenlijk altijd goed toch?
En scheelt het veel via je werk? Want anders zou je ze ook via internet kunnen kopen?
Ik vind ze in de regen een beetje tegenvallen, met mijn rijstijl gleed ik zo over de rotonde heen..quote:Op donderdag 11 september 2014 21:58 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik heb anders best goede ervaringen met Kleber. De auto van mijn ouders heeft sinds een half jaar twee Klebers en ze doen het prima. Beter dan die Maxxis meuk die er eerder op zat, die waren nogal gevoelig voor nat wegdek en ze sleten ook vrij snel.
Versta jij Michelin dan als iets goeds of juist niet?quote:Op donderdag 11 september 2014 22:03 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Ik vind ze in de regen een beetje tegenvallen, met mijn rijstijl gleed ik zo over de rotonde heen..
Terwijl ik dat met Energy savers van Michelin niet had, en dat is ook niet echt een band die bekend staat om zijn goede eigenschappen.
En met 13 inch scheelt het niet zoveel tussen echte merkbanden en de wat goedkopere meuk..., dan zou ik gewoon iets goed eronder klappen
Michelin als goed,quote:Op donderdag 11 september 2014 22:09 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Versta jij Michelin dan als iets goeds of juist niet?
Ja okay, maar we hebben het in mijn geval ook over een Peugeot 106. Het enige wat overeenkomt met een Ferrari is dat ie rood isquote:Op donderdag 11 september 2014 22:10 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Michelin als goed,
Energy saver, als een band die doet wat ie belooft maar niet echt sportief rijd..
Michelin Pilot sport 3's bijv. das in vergelijking met zo'n energy saver Grip Ohne ende
Ik moet zeggen dat de 106 GTI waar ik destijds een rondje mee rondgereden heb toch wel een leuk bommetje was.quote:Op donderdag 11 september 2014 22:13 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ja okay, maar we hebben het in mijn geval ook over een Peugeot 106. Het enige wat overeenkomt met een Ferrari is dat ie rood is. Rijcomfort vind ik belangrijker dan een band waar ik goed mee kan hoeken.
GTi is een leuk bommetje ja, kun je motorisch ook nog wel wat meer uithalen schijntquote:Op donderdag 11 september 2014 22:19 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat de 106 GTI waar ik destijds een rondje mee rondgereden heb toch wel een leuk bommetje was.
Als je zuinigheid en comfort in het oog heb, zou ik zeker voor een Energy saver gaan. Die slijten ook niet zo hard dus dat scheelt..
Niet 'zomaar', maar je kan met de juiste dingen wel een nieuwe sleutel inleren, en ja, dan is het makkelijk:quote:Op donderdag 11 september 2014 21:56 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Kun je via ODB dan zomaar de startblokkering omzeilen?
Aahja op die manier.quote:Op donderdag 11 september 2014 23:04 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Niet 'zomaar', maar je kan met de juiste dingen wel een nieuwe sleutel inleren, en ja, dan is het makkelijk:
http://www.ecutool.com/Su(...)s_myclass_700_1.html
Daarom laten tegenwoordig eigenaren van dure auto's ergens in de auto een kabel van de OBD-stekker onderbreken met een schakelaar.quote:
Ik heb geen ODB-II, dat scheelt. Misschien is de mijne uit te lezen met het ouderwetse lampjequote:Op donderdag 11 september 2014 23:37 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Daarom laten tegenwoordig eigenaren van dure auto's ergens in de auto een kabel van de OBD-stekker onderbreken met een schakelaar.
Ik heb een OBD-scanner en eentje met Bluetooth, wel leuk om te zien wat er tegenwoordig allemaal uitgelezen kan worden.quote:Op donderdag 11 september 2014 23:48 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik heb geen ODB-II, dat scheelt. Misschien is de mijne uit te lezen met het ouderwetse lampje
Ach een stabstangetje valt wel meequote:Op vrijdag 12 september 2014 00:05 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik heb een OBD-scanner en eentje met Bluetooth, wel leuk om te zien wat er tegenwoordig allemaal uitgelezen kan worden.
Ik heb alleen het idee dat een stabilisatiestang linksvoor beetje gaar wordt.
Dat doe ik inderdaad ook. Verbruik scheelt zo minimaal dat het de moeite van de vergelijking amper waard is. Vooral omdat het bij de topmerken onderling ook nog eens heel weinig verschilt. Meest zuinige zijn die plastic Chinese banden die amper rolweerstand en grip hebben, maar dat wil je ook niet.quote:Op donderdag 11 september 2014 21:57 schreef Goddelijker het volgende:
Ik zou eerder naar grip kijken dan naar verbruik. Of het verbruik moet héél erg verschillen.
Maar Michelin is eigenlijk altijd goed toch?
Misschien heb je die winterbanden helemaal niet nodig, zoals afgelopen jaar.quote:Op vrijdag 12 september 2014 08:59 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat doe ik inderdaad ook. Verbruik scheelt zo minimaal dat het de moeite van de vergelijking amper waard is. Vooral omdat het bij de topmerken onderling ook nog eens heel weinig verschilt. Meest zuinige zijn die plastic Chinese banden die amper rolweerstand en grip hebben, maar dat wil je ook niet.
Ik zoek meestal naar goede grip, zowel op droog als in de regen. Waarbij bij winterbanden het regen- en sneeuwaspect wat belangrijker is dan bij zomerbanden. Moet binnenkort ook eens gaan meten, want volgens mij moet ik nieuwe winterbanden hebben komend seizoen...daar gaat weer 300 euro!
Vorig jaar (toen ik begon met LPG rijden) nog wel eens voor 65 cent in Nederland getankt. De 10 cent accijnsverhoging in januari heeft niet echt gemotiveerd om mij in Nederland te laten tanken.quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:19 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik ben overigens van de week wel wat geschrokken. Ik zag dat de prijs van LPG in België nog geen 50 cent per liter is. Het wordt bijna aantrekkelijk om mijn diesel in te ruilen om gas te gaan rijden, ware het niet dat ik te ver van de Belgische grens woon. Natuurlijk wist ik wel van de verschillen, maar ik wist niet dat die op LPG ook zo groot waren!
Lekker zo'n boxerquote:Op vrijdag 12 september 2014 20:09 schreef InFrA-WiZ het volgende:
Forester XT eruit
[ afbeelding ]
Legacy spec. B op LPG erin
[ afbeelding ]
'nieuwe' auto dus, de Forester werd me toch wat te duur, maar wat een heerlijke auto's zijn het toch!
andersom,quote:Op vrijdag 12 september 2014 20:32 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Lekker zo'n boxer, die legacy is best wel een schaap in wolfskleren niet.
thnxquote:Op vrijdag 12 september 2014 20:26 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Elke keer als ik zo'n Legacy zie![]()
Lekker man!
Boxerdieselmotoren zijn er sinds 2008, alleen rij ik daar weer net te weinig voor, + zijn ze boven mn budget.quote:Op vrijdag 12 september 2014 20:30 schreef Piet__Piraat het volgende:
Blijven nette auto, die Legacy's. Je ziet ze maar weinig though.
Benieuwd hoe ze het op de lange termijn zouden doen op gas, want goede diesels zijn er volgens mij niet.
Leuke auto! Erg comfortabel ook.quote:Op vrijdag 12 september 2014 20:09 schreef InFrA-WiZ het volgende:
Forester XT eruit
[ afbeelding ]
Legacy spec. B op LPG erin
[ afbeelding ]
'nieuwe' auto dus, de Forester werd me toch wat te duur, maar wat een heerlijke auto's zijn het toch!
Dat is wel prettig om te weten natuurlijkquote:Op vrijdag 12 september 2014 21:32 schreef InFrA-WiZ het volgende:
[..]
Boxerdieselmotoren zijn er sinds 2008, alleen rij ik daar weer net te weinig voor, + zijn ze boven mn budget.
Op deze Legacy is qua onderhoud niet bezuinigd, volgens het verslag op Autoweek, kwam m toevallig tegen, nádat ik hem al gekocht had.
Thnx! en hij is niet echt comfortabel geveerd ( in vergelijking met een Forester + Outback) door het Billstein sportonderstel.quote:Op zaterdag 13 september 2014 01:17 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Leuke auto! Erg comfortabel ook.
Schijnen wel goede motoren te zijn, alleen idd boven mijn prijsklasse.quote:Op zaterdag 13 september 2014 10:22 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat is wel prettig om te weten natuurlijk
De diesels van >2008 zijn mij ook nog te prijzig. En niet heel veel vermogen, wil eigenlijk naar minimaal een 2.5 liter blok de volgende keer. Evt op LPG dus, al vrees ik wel dat ik soms achterlijk vaak aan de pomp sta.
Ah ja natuurlijk, sportonderstel..had ik even gemistquote:Op zaterdag 13 september 2014 17:39 schreef InFrA-WiZ het volgende:
[..]
Thnx! en hij is niet echt comfortabel geveerd ( in vergelijking met een Forester + Outback) door het Billstein sportonderstel.
Eigenlijk hoort er ook nog 18" onder, maar de vorige eigenaar heeft m zo ingeruild, met 17" en winterbandjes
[..]
Schijnen wel goede motoren te zijn, alleen idd boven mijn prijsklasse.
Wel nog overwogen om in t gezin een auto minder te gaan rijden en dan een diesel erbij te pakken maar toch maar niet gedaan.
Hij kwam uit een lampenset, die ik altijd achterin heb liggen voor onderweg.quote:Op woensdag 17 september 2014 09:38 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dat heb ik nog niet vaak gehoord. Misschien een goedkoop/oud lampje?
Aii, dat is klote. Had je het lampje er niet scheef in ofzo?quote:Op woensdag 17 september 2014 09:20 schreef Goddelijker het volgende:
Oke, over het nieuwe lampje gesproken...
Ik rij gisteravond naar huis toe, pats, springt ie weer uit.
Ik kijk vanochtend in m'n unit, liggen er tig stukjes glas, dus is de lamp gewoon uit elkaar geknalt. Terwijl ik zeker weet dat het de juiste was, qua wattage, etc.
Nee, hij zat gewoon goed.quote:Op woensdag 17 september 2014 09:58 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Aii, dat is klote. Had je het lampje er niet scheef in ofzo?
Je kan iOS nog downgraden!quote:Op maandag 22 september 2014 10:48 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Lekker geupdate naar iOS 8.0 en nu werkt de Parrot niet meer.
Hoop dat Parrot zelf snel met een update komt.
Weet ik maar dat is niet de bedoeling. Parrot is gelukkig al wel bezig met een update dus hopelijk komt dat ook een beetje vlot.quote:
Klopt helemaal! Maar wel netjes maximumsnelheid of iets over maximum als ik mensen achter me heb. Ik trek wel langzaam op en laat hem goed uitrollen. Bandenspanning altijd in orde etc. CC 95% van de tijd.quote:Op dinsdag 23 september 2014 18:23 schreef Piet__Piraat het volgende:
Je rijdt als een bejaarde dus
Benzine neem ik aan? Nette score. Zou mij nooit lukken
Wil eigenlijk nog beter doen met een gemiddelde van boven de 1 op 20. Moeten er alleen meer dingen in mijn rijgedrag of technische dingen aan de auto veranderen.quote:Op dinsdag 23 september 2014 19:19 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Dat is een mooi positief verschil
Die schijnen niet dat franse geel te zijn maar een lichtgele gloed te hebben.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 13:50 schreef bokkepoot het volgende:
https://www.google.nl/sea(...)ips+colorvision+geel
Maakt toch niet uitquote:Op donderdag 9 oktober 2014 13:19 schreef Sjoegerd het volgende:
Heeft iemand een adres voor goede gele H4 lampen zoals op oudere fransozen? Mijn materialenzaak kan er niet aan komen en op internet vind ik alleen merkloze lampen.
Om er even op terug te komen, contact gehad met de Renault-dealer: kosten: ¤ 115,-!quote:Op woensdag 17 september 2014 09:45 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Hij kwam uit een lampenset, die ik altijd achterin heb liggen voor onderweg.
Maar ben bang dat nu wel de bumper en lamp eruit kunnen om het glas er uit te krijgen...
Brezan? Heuts?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:58 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Om er even op terug te komen, contact gehad met de Renault-dealer: kosten: ¤ 115,-!
Ik heb wel contact met Halfords, die heeft het bij de leverancier neergelegd. Maar nu Halfords failliet is, moet ik nog maar zien of er wat van/uit komt.
Simpel.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:27 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
De lamp is het probleem niet, maar dit:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ja, ik weet wat/hoeveel het werk is.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:20 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Simpel.
Gehele koplamp uitbouwen, lossnijden van kitrand, lens eruit en stukjes glas eruit. Zo doet de monteur het ook maar dat kost manuren. En Renault garage is zeker niet goedkoop qua manuren.
Optie 2: Een andere koplamp unit halen van een slopert.
Succes met Halfords zeg maar.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:37 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ja, ik weet wat/hoeveel het werk is.
Daarom ben ik nu maar even gaan aankloppen bij Halfords, waar hij uit de set kwam. Kijken of daar iets mee te doen is.
Ja, ik ook.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:39 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Succes met Halfords zeg maar.Ben dr een bitje bang voor gezien de huidige omstandigheden bij Halfords.
Burgerlul!quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 18:01 schreef house_is_a_feeling het volgende:
2de plaats op spritmonitor voor mijn model6.99l/100km
Wacht maar tot ik de 6 inruil voor een Prius (omdat een Tesla ver buiten budget valt).quote:
We reden laatst 10,6l/100km met de Seicento Squote:Op vrijdag 10 oktober 2014 19:50 schreef Piet__Piraat het volgende:
Echt... en dat met een 6
Ik scoor verdomme met m'n diesel niet eens een liter per 100km gunstiger
Dit geloof ik niet.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 12:47 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:
[..]
We reden laatst 10,6l/100km met de Seicento S2 man + 2 koffertjes, 115km GPS op de snelweg
En dat was het gemiddelde verbruik (En het verbruik van die kar in het boekje zou 5,8l/100km moeten zijn bij snelweg ritten
) Dus dat viel vies tegen, rit van een kleine 400 kilometer bij elkaar, 3 kwart tank leeg.
Tankje is 38 liter, hoor je een kleine 650-700 kilometer op de kunnen halen, na ongeveer 350-375 kilometer was de tank 3 kwart leeg, kleine berekening, dan is het gemiddelde verbruik ongeveer 1 op 12quote:
We zijn vooraf met volle tank vertrokken (Hebben getankt, want op 300 meter van ons huis zit een benzine pomp) En we hebben niet getankt tot we weer terug warenquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 14:25 schreef monsterd. het volgende:
Je bent niet vooraf met een volle tank vertrokken en je hebt niet bij aankomst weer getankt. Hoe kun je dan weten dat er 3/4 inhoud uit je tank weg is. Als je straks echt mag autorijden leer je nog wel dat de vlotter van je auto niet betrouwbaar is
Bij mijn 206 was dat best erg, als hij vol zat duurde het lang voor hij begon, maar zodra je onder de helft kwam...quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 14:53 schreef Catch22- het volgende:
Benzinemeters werken vrijwel nooit lineair
En hoeveel liter ging er toen in toen je meteen bij terugkomst weer getankt had?quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 14:58 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:
[..]
We zijn vooraf met volle tank vertrokken (Hebben getankt, want op 300 meter van ons huis zit een benzine pomp) En we hebben niet getankt tot we weer terug waren
Hebben bij elkaar 375 kilometer gereden.
Hilversum > Almere > Friesland en weer terug.
EDIT: Er ging 29 liter in.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 17:16 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
En hoeveel liter ging er toen in toen je meteen bij terugkomst weer getankt had?
Ik bedoelde dat we nog 9 liter over hadden dusquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 17:19 schreef JDude het volgende:
[..]
375 km op 9 liter ja? Doe mij ook zo'n hok.
"Geslacht: Vrouw"quote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:58 schreef starla het volgende:
Hebben jullie dat ook wel eens meegemaakt, dat vrachtwagens je groot licht geven nadat je ze hebt ingehaald?
Ik zit alleen met de vraag waarom. Reed paar dagen terug op de A12 rond een uurtje of 1:00 en passeerde een vrachtwagen. Deze gaf me groot licht (snapte niet zo goed waarom, want hield voldoende 'links' aan zodat de bestuurder niet zou schrikken (was 3-baans en reeds gewoon in de middelste)), nog sterker, reed met m'n linker wielen ws over de wegmarkering, maar om die tijd reed verder bijna niemand en zeker niet op de linker baan.
Ik dacht, goh zal wel. Maar 1 km verder kreeg ik opnieuw groot licht van een vrachtwagen, same story, was ruim afstand tussen ons twee en reed iets boven maximum toegestande snelheid (140 ipv 130 op de teller, dus niet eens 140), en ook niet zo knettersnel zodat hij zou schrikken me dunkt.
Nadat ik was thuisgekomen checkte ik m'n achterlichten...die deden het gewoon en had geen mistachterlichten aan ofzo. Ik voerde zélf zeker geen groot licht.
Is dit een bepaald signaal dat vrij gebruikelijk is, maar ik gewoon de reden ervan niet snap?
Iemand?
Zojuist de logo's voor de naaf van de wieldop besteld.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:00 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Eens, niets is zo lame als een wieldop met namaakbouten.
Achterquote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:36 schreef Goddelijker het volgende:
Voor of achter (gaat om wieldoppen voor de winterbanden, dus goedkoop universeel setje)...
Zelf even gephotoshopt.
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |