Dit is nou niet echt een goede verkoopfoto voor een autobedrijf.quote:Op donderdag 11 september 2014 17:17 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[ afbeelding ]
Mooie verkooppic. bron
Welke van Michelin heb je in gedachten? ENERGY E3B 1?quote:Op donderdag 11 september 2014 20:57 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik ben toe aan 2 nieuwe banden in de maat 145/70R13. Ik twijfel of ik Michelins neem of dat ik een band zoek die misschien wat beter presteert qua rolweerstand en nat wegdek. Iemand een idee?
Die Michelin is volgens mij ook de enige in die maat wat er te krijgen is . En die kan ik via het werk makkelijker krijgen dan Dunlops of Goodyear. Zat nog te denken aan Kleber maar die kan ik op korte termijn niet krijgen via het werk.quote:Op donderdag 11 september 2014 21:26 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Welke van Michelin heb je in gedachten? ENERGY E3B 1?
Misschien is de Goodyear Efficient Grip Compact een goed alternatief? Iets stiller?
Of Dunlop SP StreetResponse 2, iets goedkoper en ook iets stiller?
Niet doen, vind het persoonlijk maar een mager merk. Is een budgetknaller van Michelinquote:
Kun je via ODB dan zomaar de startblokkering omzeilen?quote:Op donderdag 11 september 2014 21:32 schreef Goddelijker het volgende:
Sleutel in de auto laten liggen? Of geen sleutel?
Zo gefixt: www.autojunk.nl/2014/09/zo-kopieer-je-een-autosleutel
Kost +- 700 euro, dan inpluggen op je OBD-stekker en hoppa, weg auto.
Ik zou eerder naar grip kijken dan naar verbruik. Of het verbruik moet héél erg verschillen.quote:Op donderdag 11 september 2014 21:54 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Die Michelin is volgens mij ook de enige in die maat wat er te krijgen is . En die kan ik via het werk makkelijker krijgen dan Dunlops of Goodyear. Zat nog te denken aan Kleber maar die kan ik op korte termijn niet krijgen via het werk.
Ik vraag mezelf ook af of je het verschil in die zuinigheden/rolweerstand echt merkt bij de pomp.
Ik heb anders best goede ervaringen met Kleber. De auto van mijn ouders heeft sinds een half jaar twee Klebers en ze doen het prima. Beter dan die Maxxis meuk die er eerder op zat, die waren nogal gevoelig voor nat wegdek en ze sleten ook vrij snel.quote:Op donderdag 11 september 2014 21:55 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Niet doen, vind het persoonlijk maar een mager merk. Is een budgetknaller van Michelin
Ik las net in een test van de ANWB dat bij hun de beste en de slechtste maar 0,4 L/100km verschilde. Dat kun je door middel van rijstijl al teniet doen.quote:Op donderdag 11 september 2014 21:57 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik zou eerder naar grip kijken dan naar verbruik. Of het verbruik moet héél erg verschillen.
Maar Michelin is eigenlijk altijd goed toch?
En scheelt het veel via je werk? Want anders zou je ze ook via internet kunnen kopen?
Ik vind ze in de regen een beetje tegenvallen, met mijn rijstijl gleed ik zo over de rotonde heen..quote:Op donderdag 11 september 2014 21:58 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik heb anders best goede ervaringen met Kleber. De auto van mijn ouders heeft sinds een half jaar twee Klebers en ze doen het prima. Beter dan die Maxxis meuk die er eerder op zat, die waren nogal gevoelig voor nat wegdek en ze sleten ook vrij snel.
Versta jij Michelin dan als iets goeds of juist niet?quote:Op donderdag 11 september 2014 22:03 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Ik vind ze in de regen een beetje tegenvallen, met mijn rijstijl gleed ik zo over de rotonde heen..
Terwijl ik dat met Energy savers van Michelin niet had, en dat is ook niet echt een band die bekend staat om zijn goede eigenschappen.
En met 13 inch scheelt het niet zoveel tussen echte merkbanden en de wat goedkopere meuk..., dan zou ik gewoon iets goed eronder klappen
Michelin als goed,quote:Op donderdag 11 september 2014 22:09 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Versta jij Michelin dan als iets goeds of juist niet?
Ja okay, maar we hebben het in mijn geval ook over een Peugeot 106. Het enige wat overeenkomt met een Ferrari is dat ie rood is . Rijcomfort vind ik belangrijker dan een band waar ik goed mee kan hoeken.quote:Op donderdag 11 september 2014 22:10 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Michelin als goed,
Energy saver, als een band die doet wat ie belooft maar niet echt sportief rijd..
Michelin Pilot sport 3's bijv. das in vergelijking met zo'n energy saver Grip Ohne ende
Ik moet zeggen dat de 106 GTI waar ik destijds een rondje mee rondgereden heb toch wel een leuk bommetje was.quote:Op donderdag 11 september 2014 22:13 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ja okay, maar we hebben het in mijn geval ook over een Peugeot 106. Het enige wat overeenkomt met een Ferrari is dat ie rood is . Rijcomfort vind ik belangrijker dan een band waar ik goed mee kan hoeken.
GTi is een leuk bommetje ja, kun je motorisch ook nog wel wat meer uithalen schijnt .quote:Op donderdag 11 september 2014 22:19 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat de 106 GTI waar ik destijds een rondje mee rondgereden heb toch wel een leuk bommetje was.
Als je zuinigheid en comfort in het oog heb, zou ik zeker voor een Energy saver gaan. Die slijten ook niet zo hard dus dat scheelt..
Niet 'zomaar', maar je kan met de juiste dingen wel een nieuwe sleutel inleren, en ja, dan is het makkelijk:quote:Op donderdag 11 september 2014 21:56 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Kun je via ODB dan zomaar de startblokkering omzeilen?
Aahja op die manier.quote:Op donderdag 11 september 2014 23:04 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Niet 'zomaar', maar je kan met de juiste dingen wel een nieuwe sleutel inleren, en ja, dan is het makkelijk:
http://www.ecutool.com/Su(...)s_myclass_700_1.html
Daarom laten tegenwoordig eigenaren van dure auto's ergens in de auto een kabel van de OBD-stekker onderbreken met een schakelaar.quote:
Ik heb geen ODB-II, dat scheelt. Misschien is de mijne uit te lezen met het ouderwetse lampjequote:Op donderdag 11 september 2014 23:37 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Daarom laten tegenwoordig eigenaren van dure auto's ergens in de auto een kabel van de OBD-stekker onderbreken met een schakelaar.
Ik heb een OBD-scanner en eentje met Bluetooth, wel leuk om te zien wat er tegenwoordig allemaal uitgelezen kan worden.quote:Op donderdag 11 september 2014 23:48 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik heb geen ODB-II, dat scheelt. Misschien is de mijne uit te lezen met het ouderwetse lampje
Ach een stabstangetje valt wel mee .. Ik heb met insturen naar rechts een harde knak soms. Hoop dat het meevalt want weet ook niet wat het is. Zelf al spelingen gecontroleerd maar kon niks vinden.quote:Op vrijdag 12 september 2014 00:05 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik heb een OBD-scanner en eentje met Bluetooth, wel leuk om te zien wat er tegenwoordig allemaal uitgelezen kan worden.
Ik heb alleen het idee dat een stabilisatiestang linksvoor beetje gaar wordt.
Dat doe ik inderdaad ook. Verbruik scheelt zo minimaal dat het de moeite van de vergelijking amper waard is. Vooral omdat het bij de topmerken onderling ook nog eens heel weinig verschilt. Meest zuinige zijn die plastic Chinese banden die amper rolweerstand en grip hebben, maar dat wil je ook niet.quote:Op donderdag 11 september 2014 21:57 schreef Goddelijker het volgende:
Ik zou eerder naar grip kijken dan naar verbruik. Of het verbruik moet héél erg verschillen.
Maar Michelin is eigenlijk altijd goed toch?
Misschien heb je die winterbanden helemaal niet nodig, zoals afgelopen jaar.quote:Op vrijdag 12 september 2014 08:59 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat doe ik inderdaad ook. Verbruik scheelt zo minimaal dat het de moeite van de vergelijking amper waard is. Vooral omdat het bij de topmerken onderling ook nog eens heel weinig verschilt. Meest zuinige zijn die plastic Chinese banden die amper rolweerstand en grip hebben, maar dat wil je ook niet.
Ik zoek meestal naar goede grip, zowel op droog als in de regen. Waarbij bij winterbanden het regen- en sneeuwaspect wat belangrijker is dan bij zomerbanden. Moet binnenkort ook eens gaan meten, want volgens mij moet ik nieuwe winterbanden hebben komend seizoen...daar gaat weer 300 euro!
Vorig jaar (toen ik begon met LPG rijden) nog wel eens voor 65 cent in Nederland getankt. De 10 cent accijnsverhoging in januari heeft niet echt gemotiveerd om mij in Nederland te laten tanken.quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:19 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik ben overigens van de week wel wat geschrokken. Ik zag dat de prijs van LPG in België nog geen 50 cent per liter is . Het wordt bijna aantrekkelijk om mijn diesel in te ruilen om gas te gaan rijden, ware het niet dat ik te ver van de Belgische grens woon. Natuurlijk wist ik wel van de verschillen, maar ik wist niet dat die op LPG ook zo groot waren!
Lekker zo'n boxer , die legacy is best wel een schaap in wolfskleren niet.quote:Op vrijdag 12 september 2014 20:09 schreef InFrA-WiZ het volgende:
Forester XT eruit
[ afbeelding ]
Legacy spec. B op LPG erin
[ afbeelding ]
'nieuwe' auto dus, de Forester werd me toch wat te duur, maar wat een heerlijke auto's zijn het toch!
andersom, en ja idd, echt een sleeper.quote:Op vrijdag 12 september 2014 20:32 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Lekker zo'n boxer , die legacy is best wel een schaap in wolfskleren niet.
thnxquote:Op vrijdag 12 september 2014 20:26 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Elke keer als ik zo'n Legacy zie Lekker man!
Boxerdieselmotoren zijn er sinds 2008, alleen rij ik daar weer net te weinig voor, + zijn ze boven mn budget.quote:Op vrijdag 12 september 2014 20:30 schreef Piet__Piraat het volgende:
Blijven nette auto, die Legacy's. Je ziet ze maar weinig though.
Benieuwd hoe ze het op de lange termijn zouden doen op gas, want goede diesels zijn er volgens mij niet.
Leuke auto! Erg comfortabel ook.quote:Op vrijdag 12 september 2014 20:09 schreef InFrA-WiZ het volgende:
Forester XT eruit
[ afbeelding ]
Legacy spec. B op LPG erin
[ afbeelding ]
'nieuwe' auto dus, de Forester werd me toch wat te duur, maar wat een heerlijke auto's zijn het toch!
Dat is wel prettig om te weten natuurlijkquote:Op vrijdag 12 september 2014 21:32 schreef InFrA-WiZ het volgende:
[..]
Boxerdieselmotoren zijn er sinds 2008, alleen rij ik daar weer net te weinig voor, + zijn ze boven mn budget.
Op deze Legacy is qua onderhoud niet bezuinigd, volgens het verslag op Autoweek, kwam m toevallig tegen, nádat ik hem al gekocht had.
Thnx! en hij is niet echt comfortabel geveerd ( in vergelijking met een Forester + Outback) door het Billstein sportonderstel.quote:Op zaterdag 13 september 2014 01:17 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Leuke auto! Erg comfortabel ook.
Schijnen wel goede motoren te zijn, alleen idd boven mijn prijsklasse.quote:Op zaterdag 13 september 2014 10:22 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat is wel prettig om te weten natuurlijk
De diesels van >2008 zijn mij ook nog te prijzig. En niet heel veel vermogen, wil eigenlijk naar minimaal een 2.5 liter blok de volgende keer. Evt op LPG dus, al vrees ik wel dat ik soms achterlijk vaak aan de pomp sta.
Ah ja natuurlijk, sportonderstel..had ik even gemist ziet er wel gaaf uit!quote:Op zaterdag 13 september 2014 17:39 schreef InFrA-WiZ het volgende:
[..]
Thnx! en hij is niet echt comfortabel geveerd ( in vergelijking met een Forester + Outback) door het Billstein sportonderstel.
Eigenlijk hoort er ook nog 18" onder, maar de vorige eigenaar heeft m zo ingeruild, met 17" en winterbandjes
[..]
Schijnen wel goede motoren te zijn, alleen idd boven mijn prijsklasse.
Wel nog overwogen om in t gezin een auto minder te gaan rijden en dan een diesel erbij te pakken maar toch maar niet gedaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |