Ik zie de link niet met Restaurant Blauw?quote:Op woensdag 16 juli 2014 14:16 schreef Frits77 het volgende:
Dank.
Idd, 1 vd faillisementen (restaurant blauw)
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=7379
is alweer vol. Heeel exclusieve sportschool, eerder op deze pagina's al besproken.
Is er ook niet.quote:Op woensdag 16 juli 2014 14:23 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik zie de link niet met Restaurant Blauw?
Oh wacht, het gaat puur om het feit dat er een 2e vestiging van een bedrijf wordt geopend.quote:
quote:Op woensdag 16 juli 2014 14:36 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Oh wacht, het gaat puur om het feit dat er een 2e vestiging van een bedrijf wordt geopend.
Dat zou voor mij toch niet de reden zijn om er niet in te investeren.
Heeft dus niets met Blauw te makenquote:Op woensdag 16 juli 2014 15:41 schreef Frits77 het volgende:
Is ook niet objectief maar was voor mij wel een van de redenen om even te laten lopen. Relatief hoge bedragen en ik geloof (ondanks succes 1e vestiging) niet 100% in de formule. Daarnaast heb ik ook vaker (dan alleen bij restaurant blauw) zien gebeuren dat een ondernemer ook overmoedig kan worden. Anyways, op naar de volgende.
[..]
Bijvoorbeeld iemand die zakelijk grotere bedragen investeert.quote:Op woensdag 16 juli 2014 10:47 schreef mrbombastic het volgende:
En wie investeert er nou ¤ 5000 in één project?
Dan nog ben je gekquote:Op woensdag 16 juli 2014 22:58 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld iemand die zakelijk grotere bedragen investeert.
Door de initial fee kost spreiden natuurlijk wel degelijk geld.quote:Op donderdag 17 juli 2014 10:00 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Dan nog ben je gek(omdat spreiden niets extra's kost dus je bent gek als je het niet doet, en omdat je af moet gaan op het oordeel van GVE en Graydon.)
Denk iemand die de personen achter het project kent ofzo? Stel dat mn vader of oom iets heeft dan weet ik veel beter of het wel goed loopt enzulks dan zou ik wel er meer instoppen. Al kan dat misschien weer beter buiten GVE om.
Hoezo kost spreiden geld? Als je 100k nou in 1 of in 20 projecten steekt, je fee blijft 0,9% (¤900).quote:Op donderdag 17 juli 2014 10:02 schreef nikao het volgende:
[..]
Door de initial fee kost spreiden natuurlijk wel degelijk geld.
jep je hebt gelijk. Dacht even dat de fee fixed was, maar is inderdaad een % ..quote:Op donderdag 17 juli 2014 10:18 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Hoezo kost spreiden geld? Als je 100k nou in 1 of in 20 projecten steekt, je fee blijft 0,9% (¤900).
25%? Dat is een aardig rendement! Zijn er meer mensen op dit forum die ervaing met bondora hebben? Ik kan er al googlend (nog) niet veel over vinden.quote:Op woensdag 16 juli 2014 08:24 schreef athlonkmf het volgende:
Zelfs als ze vervroegd aflossen, dan moeten ze toch nog steeds de volledige rente betalen? Of is bij vervroegd aflossen "de rest van de rente" niet meer nodig?
Momenteel heb ik 500 euro uitstaan bij bondora/isepankur. Het "grappige" is dat er 80 euro "overtijd" is. Deze wordt dan niet berekend bij je uitstaand "vermogen".
.....
...
Maar uiteindelijk zal er dus gemiddeld 25% rendement zijn, en aan het eind van de rit is mijn 500 euro 750 euro waard(in de praktijk worden de ontvangen betalingen automatisch weer geinvesteerd in andere leningen)
....
Ja, ik heb mijn ervaringen en meningen hierover diverse malen bericht in deze topicreeks. In ieder geval heeft het me inspiratie gegeven voor mn sig.quote:Op donderdag 17 juli 2014 13:57 schreef Frits77 het volgende:
[..]
25%? Dat is een aardig rendement! Zijn er meer mensen op dit forum die ervaing met bondora hebben? Ik kan er al googlend (nog) niet veel over vinden.
Ja. Je kan investeren in kleine kredieten voor particulieren in een aantal Europese landen. De rentes liggen erg hoog, soms wel hoger dan 30%, maar de defaultrate is ook een stuk hoger. Je kan wel heel makkelijke een goede spreiding regelen want je kan al investeren vanaf 5 euro per project. Bij een goede spreiding en een goede sselectie van projecten moet een rendement van 20% per jaar haalbaar zijn. De website van bondora is echt veel beter dan GvE en biedt ook de mogelijkheid om automatisch de ontvangen betalingen te herinvesteren.quote:Op donderdag 17 juli 2014 13:57 schreef Frits77 het volgende:
[..]
25%? Dat is een aardig rendement! Zijn er meer mensen op dit forum die ervaing met bondora hebben? Ik kan er al googlend (nog) niet veel over vinden.
Ja, ben er rond januari mee begonnen. Groot voordeel vind ik het automatische uitlenen op basis van eigen criteria (al mogen deze naar mijn mening uitgebreid worden). Ik hoef er praktisch niet naar om te kijken. Spreiding gaat hierdoor ook vanzelfquote:Op donderdag 17 juli 2014 13:57 schreef Frits77 het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze niet spreiden? Als ze bijvoorbeeld spreiden over 100 projecten van 5k, dan praat je dus over 5 ton aan investeringen die mijns inziens prima gespreid zijn. Als je nog meer wil spreiden zijn er vermoedelijk te weinig goede projecten en gaat het ook administratief veel te ingewikkeld en te veel werk worden. Je moet hier o.a. denken aan een pensioen / stamrecht b.v. of mensen die een gouden handdruk hebben ondergebracht in een b.v.quote:Op donderdag 17 juli 2014 10:00 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Dan nog ben je gek(omdat spreiden niets extra's kost dus je bent gek als je het niet doet, en omdat je af moet gaan op het oordeel van GVE en Graydon.)
Denk iemand die de personen achter het project kent ofzo? Stel dat mn vader of oom iets heeft dan weet ik veel beter of het wel goed loopt enzulks dan zou ik wel er meer instoppen. Al kan dat misschien weer beter buiten GVE om.
Veel goede projecten laatste dagen, deze neem ik ook mee. Zal weer hard gaanquote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:20 schreef CaLeX het volgende:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=7315
Een nieuwe.
Verkopen mooi spulmaar man wat een prijzen
paraplu voor 70 euro is toch geen geldquote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:20 schreef CaLeX het volgende:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=7315
Een nieuwe.
Verkopen mooi spulmaar man wat een prijzen
Tentjes voor 600 ook niet. Maar als ik dan even naar mezelf kijk, dan slaap ik lekkerder in een tent van 50 euro dan in een van 600quote:
Net de leenovereenkomst van project 7299 ontvangen, is ook een B.V. en er is ook hier weer keurig getekend voor hoofdelijke aansprakelijkheid.quote:
Zover ik weet doen niet heel veel mensen daar iets, dus kan ook wel hier blijven.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:45 schreef Spaardertje het volgende:
Is het een idee om een speciale Bondora topic te openen?
Valt toch ook onder crowdfunding. Wat mij betreft kan dat prima ook hier.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:45 schreef Spaardertje het volgende:
Is het een idee om een speciale Bondora topic te openen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |