Moesten er meer doen.quote:
Meisje (9) geeft wietplantage van ouders aan bij politie
Een 9-jarig meisje heeft begin vorige maand in de Amerikaanse staat Minnesota haar eigen ouders aangegeven voor het kweken en verkopen van wiet. Dat deed ze naar eigen zeggen omdat de geur haar misselijk maakte en uit bezorgdheid om de gezondheid van haar hond. Dat schrijft de Daily Mail.
Op 6 juni stapte het meisje kalm het politiekantoor in Barnesville binnen en vertelde agenten dat haar ouders in de kruipruimte onder hun huis cannabisplantjes kweken die bijna zo groot zijn als zijzelf. Bij een huiszoeking werden onder andere zeven planten en drugsparafernalia ontdekt op de aangegeven plek. Er werd naar verluidt ook een substantie gevonden die later crystal meth bleek te zijn.
"Ze is een heel moedig, heel slim, en welbespraakt meisje", aldus agent Ryan Beattie tegenover de Minnesota Star Tribune. "Het was bijna alsof ik met een volwassene sprak."
Het meisje gaf aan dat haar ouders elke dag wiet roken in huis en vaak ook kopers over de vloer krijgen. De ouders zouden het druggebruik intussen hebben toegegeven. De moeder beweert dat ze marihuana rookt voor haar symptomen van multiple sclerosis (MS) en dat ze de drugs verkoopt om de eindjes aan elkaar te kunnen knopen.
Agenten troffen ook twee pitbulls aan in het huis, die op het eerste gezicht in goede gezondheid verkeerden. Er werd geen bewijs gevonden dat de dieren marihuana kregen, maar een klacht wegens dierenmishandeling wordt nog niet uitgesloten. Het meisje verblijft intussen bij haar grootouders.
Slim en dapper.quote:Een 9-jarig meisje heeft begin vorige maand in de Amerikaanse staat Minnesota haar eigen ouders aangegeven voor het kweken en verkopen van wiet. Dat deed ze naar eigen zeggen omdat de geur haar misselijk maakte en uit bezorgdheid om de gezondheid van haar hond.
quote:
Spring eens heel gauw van een brug of zoquote:
Het nieuws is ook niet dat er 7 plantjes zijn gevonden.quote:
Ze kweekten wiet om de eindjes aan elkaar te knopen, nou erg man. Levenslang opsluiten die criminelen. Dat kutkind moet d'r plek kennen, zij krijgt vreten van d'r ouders dankzij die paar planten dus moet gewoon haar vuige nsb bek houden.quote:Op zondag 6 juli 2014 16:54 schreef Drxx het volgende:
[..]
Slim en dapper.
[..]
[..]
Spring eens heel gauw van een brug of zo
Ze had er kennelijk last van heeft ze zelf aangegeven, ongetwijfeld dat ze dit ooit ook aan haar ouders heeft verteld. Die gaan vervolgens leuk door, en zij wordt boos. Pas 9 en ze komt nu al voor zichzelf op, hartstikke prima, helemaal niets mis meequote:Op zondag 6 juli 2014 17:10 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Ze kweekten wiet om de eindjes aan elkaar te knopen, nou erg man. Levenslang opsluiten die criminelen. Dat kutkind moet d'r plek kennen, zij krijgt vreten van d'r ouders dankzij die paar planten dus moet gewoon haar vuige nsb bek houden.
Kap zelf, vieze junk.quote:Op zondag 6 juli 2014 17:11 schreef Jahr00n het volgende:
terecht die vieze drugsgebruikers moete is kappe hiermee vies volk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
Alles mis mee. Daarom nooit aan kinderen beginnen, egoïstische betweterige kutmormels zijn het.quote:Op zondag 6 juli 2014 17:11 schreef Drxx het volgende:
[..]
Ze had er kennelijk last van heeft ze zelf aangegeven, ongetwijfeld dat ze dit ooit ook aan haar ouders heeft verteld. Die gaan vervolgens leuk door, en zij wordt boos. Pas 9 en ze komt nu al voor zichzelf op, hartstikke prima, helemaal niets mis mee
Nou, in dit geval hadden de ouders ook een verantwoordelijkheid. Gaan zitten blowen waar je kinderen bij zijn, vind ik een beetje vreemd. Scheid die dingen en je dochter heeft geen reden te NSB'en.quote:Op zondag 6 juli 2014 17:13 schreef Brum_brum het volgende:
Veel plezier met de rest van je leven meisje. Papa verkracht in de gevangenis, mama komt er vast met een lichtere straf vanaf want diescriemienatie, maar kijkt nooit meer hetzelfde naar je, hond verlies je omdat je gastgezin hem niet wil hebben en dat allemaal omdat mensen bepaalde plantjes niet mogen groeien. Topwereld.
Ik zeg niet dat mama en papa engeltjes zijn.quote:Op zondag 6 juli 2014 17:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nou, in dit geval hadden de ouders ook een verantwoordelijkheid. Gaan zitten blowen waar je kinderen bij zijn, vind ik een beetje vreemd. Scheid die dingen en je dochter heeft geen reden te NSB'en.
....watquote:Op zondag 6 juli 2014 16:51 schreef Woestijnvos het volgende:
Er werd geen bewijs gevonden dat de dieren marihuana kregen
Je UI past echt perfect bij jou: een typische kontenkusserquote:Op zondag 6 juli 2014 17:27 schreef Snowballed het volgende:
Toen ik 9 was en zoiets (of iets wat er maar op zou lijken) zou flikken kreeg ik gewoon een trap onder mn reet en moest ik niet zeiken...
Tegen je ouders ingaan als je 9 bent...![]()
Wie zou haar dat geleerd hebben..?
Ook hallo.. en wie ben jij..?quote:Op zondag 6 juli 2014 17:28 schreef Drxx het volgende:
[..]
Je UI past echt perfect bij jou: een typische kontenkusser
Dat zei je net ook al... goed zo...quote:
Doei kontenkusserquote:Op zondag 6 juli 2014 17:31 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Dat zei je net ook al... goed zo...![]()
Doei
Pedo alert.quote:"Ze is een heel moedig, heel slim, en welbespraakt meisje", aldus agent Ryan Beattie tegenover de Minnesota Star Tribune. "Het was bijna alsof ik met een volwassene sprak."
Precies...quote:Op zondag 6 juli 2014 17:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
De Amerikaanse anti-drugpropaganda heeft duidelijk z'n werk gedaan. Het doet me héél erg aan Oost-Duitsland denken, kinderen die zo gehersenspoeld zijn dat ze hun eigen ouders aangeven.
Het verhandelen weegt echter iets zwaarder.quote:Op zondag 6 juli 2014 17:41 schreef moussie het volgende:
Dus moeder heeft MS en gebruikt marihuana om de symptomen te onderdrukken. In andere staten van de VS en zelfs hier in Nederland mag je dan helemaal legaal wiet gebruiken.
Yup. moeders gaat met haar MS gewoon de gevangenis in ..mag je wel trots op zijn als dochter.quote:Op zondag 6 juli 2014 21:27 schreef 2dope het volgende:
[..]
Het verhandelen weegt echter iets zwaarder.
Zou dat de reden zijn waarom de Amerikaanse politiek veel bezig is met wiet (en ook met zorg, die onderwerpen liggen dicht bij elkaar), dat zijn van die onderwerpen die met elkaar te maken hebben (schulden en zorgen aan je kop en velen gaan over tot drugs, en krijg je ook te maken met de zorg, want het is ziekmakend, zowel psychologisch als lichamelijk)quote:
quote:Op zondag 6 juli 2014 17:10 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Ze kweekten wiet om de eindjes aan elkaar te knopen, nou erg man. Levenslang opsluiten die criminelen. Dat kutkind moet d'r plek kennen, zij krijgt vreten van d'r ouders dankzij die paar planten dus moet gewoon haar vuige nsb bek houden.
En het kind staat nu waarschijnlijk ook voor altijd geregistreerd als de dochter van drugsdelinquenten.quote:Op zondag 6 juli 2014 23:15 schreef OllieWilliams het volgende:
De Amerikaanse cellen zitten vol met drugsgerelateerde delicten, en dan met name om wiet. Het kost ze klauwen met geld die hele war on drugs, maar zelfs in de zwaarst beveiligde gevangenissen van het land wordt volop drugs gebruikt. Ze kunnen het niet eens uit de gevangenis houden maar denken wel dat de war on drugs enige kans van slagen heeftHet ruïneert levens, zo ook het leven van het gezin uit de OP. Ouders hebben nu de stempel crimineel/junkie op zich dankzij hun kind en het kind is haar ouders iig tijdelijk kwijt. Belachelijk dat zoveel belastingcenten naar een niet te winnen oorlog gaan. Time for change. Legalize it.
Alleen in Amerika. Wat een gekkenland.quote:Op zondag 6 juli 2014 17:08 schreef n8n het volgende:
7gezondheid van de hond door wietgeur
Bijna volwassene
Minnesota
Amerika is geen land, maar 2 continenten. En wat 1 geval betekent om dan ineens 315 miljoen mensen 'gek' te noemen....quote:
Het is veel erger zelfs,want er zijn meer problemen erbij gekomen dan dat er wordt opgelost.quote:Op zondag 6 juli 2014 17:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
De Amerikaanse anti-drugpropaganda heeft duidelijk z'n werk gedaan. Het doet me héél erg aan Oost-Duitsland denken, kinderen die zo gehersenspoeld zijn dat ze hun eigen ouders aangeven.
Pak m beet 75% van de psychiatrische drugs die Big Farma over de toonbank schuift in Amerika zijn gevaarlijker dan wiet of alcohol.quote:Op maandag 7 juli 2014 07:11 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Het is veel erger zelfs,want er zijn meer problemen erbij gekomen dan dat er wordt opgelost.
En toch is wiet "gevaarlijker".quote:Op maandag 7 juli 2014 07:18 schreef Erf14 het volgende:
[..]
Pak m beet 75% van de psychiatrische drugs die Big Farma over de toonbank schuift in Amerika zijn gevaarlijker dan wiet of alcohol.
Alleen is het in twee staten gelegaliseerd en de federale wetgeving blijft ongewijzigd het verbieden.quote:
Je ouders verraden voor een beest dat niet langer dan 15 jaar gaat leven.quote:
Alleen mensen die het verdienen om verraden te worden zeggen datquote:
quote:Op dinsdag 8 juli 2014 01:02 schreef rachieee het volgende:
Wow, wat ongelooflijk veel idioten reageren hier en allemaal praten ze elkaar na. Je zult maar echt zo ziek zijn.Ik denk dat het er op een gemiddelde sociale werkplaats nog wat normaler aan toe gaat.
Ja, nou en?quote:Deze mensen zijn niet alleen opgepakt vanwege zeven plantjes, maar ook vanwege het bezitten van meerdere drugs.
Blowen waar een kind bij is vind ik inderdaad niet netjes, maar is nog steeds een keuze van de ouders, niet van jou, mij of de staat.quote:Het blowen in het bijzijn van een kind en structureel drugsgebruikers over de vloer laten komen, is natuurlijk ook niet echt bevorderlijk voor de situatie.
Sorry, maar echt. Humor is het niet. Ik heb nou al een paar keer meegemaakt dat ik de ziekste dingen lees op dit forum. Wát 'nou en'? Iedereen hier herhaalt dat het gaat om 'maar zeven plantjes'. Maar áls je leest, zie je staan dat er meer aan de hand is dan 'zeven plantjes' en dat ze in het bezit waren van meerdere drugs.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 01:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[..]
Ja, nou en?
[..]
Blowen waar een kind bij is vind ik inderdaad niet netjes, maar is nog steeds een keuze van de ouders, niet van jou, mij of de staat.
Wie je uitnodigt is ook al geen zaak van een ander.
Nou en? Laat ze lekker middelen bezitten die ze willen. Wat heb jij daarmee te maken?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 02:12 schreef rachieee het volgende:
[..]
Sorry, maar echt. Humor is het niet. Ik heb nou al een paar keer meegemaakt dat ik de ziekste dingen lees op dit forum. Wát 'nou en'? Iedereen hier herhaalt dat het gaat om 'maar zeven plantjes'. Maar áls je leest, zie je staan dat er meer aan de hand is dan 'zeven plantjes' en dat ze in het bezit waren van meerdere drugs.
Ja, en als je het niet met die illegaliteit eens bent?quote:Natuurlijk is het een zaak van de staat als jij drugs verkoopt thuis terwijl het simpelweg illegaal is.
Waar zou het "totaal bij moeten helpen" dan? Of juist niet?quote:En natuurlijk helpt het totaal niet dat deze mensen drugs gebruiken terwijl er een kind aanwezig is. Ongeacht of het netjes is of niet, ongeacht wat mijn mening daarover is.
Ik heb geen idee waarom je het persoonlijk probeert te maken met bijzondere en vooral overbodige vragen. Ik heb namelijk nergens mijn mening neergezet over deze zaak, dus de vraag wat ìk ermee te maken heb is gek.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 02:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nou en? Laat ze lekker middelen bezitten die ze willen. Wat heb jij daarmee te maken?
[..]
Ja, en als je het niet met die illegaliteit eens bent?
[..]
Waar zou het "totaal bij moeten helpen" dan? Of juist niet?
Als de vragen overbodig zouden zijn, zou ik ze niet stellen.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 06:31 schreef rachieee het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waarom je het persoonlijk probeert te maken met bijzondere en vooral overbodige vragen.
Nee? Wat heb je dan gezegd in je eerdere posts? Eerst maak je alle anderen hier uit voor "lager dan sociale werkplaats" en dan word je op de vrouw af gevraagd, en dan "is het gek om mij te vragen wat ik ermee te maken heb".quote:Ik heb namelijk nergens mijn mening neergezet over deze zaak, dus de vraag wat ìk ermee te maken heb is gek.
Als het illegaal is is het illegaal. En daar mag je het niet mee eens zijn.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 06:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als de vragen overbodig zouden zijn, zou ik ze niet stellen.
[..]
Nee? Wat heb je dan gezegd in je eerdere posts? Eerst maak je alle anderen hier uit voor "lager dan sociale werkplaats" en dan word je op de vrouw af gevraagd, en dan "is het gek om mij te vragen wat ik ermee te maken heb".
O ja, dat van de sociale werkplaats denk ik echt.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 06:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als de vragen overbodig zouden zijn, zou ik ze niet stellen.
[..]
Nee? Wat heb je dan gezegd in je eerdere posts? Eerst maak je alle anderen hier uit voor "lager dan sociale werkplaats" en dan word je op de vrouw af gevraagd, en dan "is het gek om mij te vragen wat ik ermee te maken heb".
quote:Op dinsdag 8 juli 2014 09:48 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Als het illegaal is is het illegaal. En daar mag je het niet mee eens zijn.
Dus je geeft je mening, maar stelt dat je dat niet doet?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 09:56 schreef rachieee het volgende:
[..]
O ja, dat van de sociale werkplaats denk ik echt.
Zo simpel is het toch gewoon. Anders kun je ook wel op bepaalde tijden 180 gaan rijden op de snelweg. "ik ben het er niet mee eens meneer agent". Of je verder moeilijk moet doen over het telen van wiet is een andere vraag. De straffen vallen ook enorm mee.quote:
Nee.quote:
"Anders..." geeft de ridiculisering al aan.quote:Anders kun je ook wel op bepaalde tijden 180 gaan rijden op de snelweg. "ik ben het er niet mee eens meneer agent".
Daar gaat het niet om. Dat het uberhaupt strafbaar is om planten (!) te laten groeien, is al van de zotte.quote:Of je verder moeilijk moet doen over het telen van wiet is een andere vraag. De straffen vallen ook enorm mee.
Het is gewoon de wet. 7 planten is blijkbaar boven de grens. Dat wist men blijkbaar ook heel goed.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 10:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee.
[..]
Anders geeft de ridiculisering al aan.
[..]
Daar gaat het niet om. Dat het uberhaupt strafbaar is om planten (!) te laten groeien, is al van de zotte.
Dat anders slaat op zaken waar je dan ook vraagtekens bij kan stellen. Maar ik begrijp die anti wietteeltwet ook niet. Waar zou het toch allemaal vandaan komen in die coffeeshops?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 10:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee.
[..]
"Anders..." geeft de ridiculisering al aan.
[..]
Daar gaat het niet om. Dat het uberhaupt strafbaar is om planten (!) te laten groeien, is al van de zotte.
Er is niet zoiets als "gewoon de wet". De Wet is geen religie ofzo.quote:
Je mag toch een aantal planten hebben? [/quote]quote:7 planten is blijkbaar boven de grens. Dat wist men blijkbaar ook heel goed.
Sja, wat is normaal? Ik vind dat ook niet slim, maar wie ben jij of ik om te bepalen hoe anderen hun kinderen opvoeden?quote:Het lijkt mij in dit geval ook niet normaal dat je in huis met een kind wiet rookt.
quote:Op dinsdag 8 juli 2014 01:02 schreef rachieee het volgende:
Wow, wat ongelooflijk veel idioten reageren hier en allemaal praten ze elkaar na. Je zult maar echt zo ziek zijn.Ik denk dat het er op een gemiddelde sociale werkplaats nog wat normaler aan toe gaat.
Het wordt je toegestaan "een aantal" planten te hebben?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 10:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er is niet zoiets als "gewoon de wet". De Wet is geen religie ofzo.
[..]
Je mag toch een aantal planten hebben?
Brave burger gespot.quote:Op maandag 7 juli 2014 17:18 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Alleen mensen die het verdienen om verraden te worden zeggen dat.
Hoezo "nou en?" Je vindt dat elke drug legaal moet zijn?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 01:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[..]
Ja, nou en?
[..]
Blowen waar een kind bij is vind ik inderdaad niet netjes, maar is nog steeds een keuze van de ouders, niet van jou, mij of de staat.
Wie je uitnodigt is ook al geen zaak van een ander.
Dan moet de wet dus verandert worden. Dat probeert men dus ook. [/quote]quote:Op dinsdag 8 juli 2014 10:08 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Het wordt je toegestaan "een aantal" planten te hebben?Wat genadig zeg.
[..]
Sja, wat is normaal? Ik vind dat ook niet slim, maar wie ben jij of ik om te bepalen hoe anderen hun kinderen opvoeden?
Dus jij gelooft elke 9-jarige op haar woord??quote:Als een kind dit zo aangeeft ben je niet normaal bezig.
Ik vind het ook niet verstandig, maar nogmaals, ik ben niet in de positie te veroordelen over hoe anderen hun kinderen opvoeden.quote:Daarnaast ben je er als ouder niet helemaal bij als je de gehele dag totaal stoned bent. Ik heb het een tijd gedaan omdat ik veel pijn heb. Gestopt omdat ik de bijwerkingen nogal vervelend vind.
Ik vind dat niemand er iets mee te maken heeft wat jij in je lijf stopt. Dat is jouw keuze.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 10:10 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Hoezo "nou en?" Je vindt dat elke drug legaal moet zijn?
Ja? Ik heb niet het idee dat men iets aan het doen is anders. De hele wereld wordt wakker m.b.t. marihuana, maar in Nederland is men juist bezig eeuwenoude coffeeshops te sluiten. Omdat ze bij een school staan.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 10:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan moet de wet dus verandert worden. Dat probeert men dus ook.
Vaak wordt het een maatschappelijk probleem als het om dure drug als bijv. coke gaat.....quote:Op dinsdag 8 juli 2014 10:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik vind dat niemand er iets mee te maken heeft wat jij in je lijf stopt. Dat is jouw keuze.
Een fles chloor kun je bij elke supermarkt kopen, die kan je leegdrinken als je wil, en doodgaan.
Maar oh wee als je een jointje rookt, pilletje slikt, etc.
Hoe "vaak" is "vaak"? Hoe "vaak" wordt het dat?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 10:15 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Vaak wordt het een maatschappelijk probleem als het om dure drug als bijv. coke gaat.....
Heel veel mensen gebruiken het daar. Bepaalde drug zijn gewoon heel schadelijk. Zoals in Thailand Jaba.....een soort van meth. Kost ook niets..... Lijm snuiven kost trouwens ook niets.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 10:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoe "vaak" is "vaak"? Hoe "vaak" wordt het dat?
Coke kost in Colombia 6-8 euro per gram. Toch gebruiken maar heel weinig mensen het. Dat is gek, niet?
Hoe weet jij dat? Hoeveel is "heel veel"?quote:
Precies, en die drugs begin je alleen aan als je echt wanhopig bent.quote:Bepaalde drug zijn gewoon heel schadelijk. Zoals in Thailand Jaba.....een soort van meth. Kost ook niets..... Lijm snuiven kost trouwens ook niets.
Mijn broer heeft daar een jaar gewoond. Veel als in dat erg veel mensen het doodnormaal vinden het te gebruiken.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 10:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat? Hoeveel is "heel veel"?
[..]
Precies, en die drugs begin je alleen aan als je echt wanhopig bent.
Twee argumenten dus voor het hele opheffen van die belachelijke illegaliteit (nee, ik wil het niet legaal maken, ik wil de illegaliteit opheffen, iets heel anders):
• als er voldoende normale drugs voorhanden zijn, is niemand zo gek om aan lijm te gaan beginnen
• mensen zullen toch verdovende middelen zoeken, dus dat houd je niet tegen
Waar?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 10:33 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Mijn broer heeft daar een jaar gewoond.
Welnee. Het is iets voor de onderklasse. Normale mensen gebruiken het niet, het is voor de export.quote:Veel als in dat erg veel mensen het doodnormaal vinden het te gebruiken.
De actie; legaal maken zou een soort genade zijn. Illegaliteit opheffen is simpelweg het schrappen van wetten.quote:Wat is het verschil?
Waarom? Ik heb uit een bepaalde bij mensen populaire serie (1 aflevering gezien, waardeloos) begrepen dat iedereen het in zijn schuurtje kan maken. Als het vrijgegeven wordt, gaat opeens de hele wereld massaal aan de meth? Waarom zou men dat doen??quote:Ik ben niet tegen het vrijgeven van wiet. Maar als je bijv. meth vrij geeft gaat er wel iets mis denk ik. Heb je ooit die docu gezien over die succesvolle wall street trader die aan de meth was?
quote:Op dinsdag 8 juli 2014 10:39 schreef DS4 het volgende:
Het bericht lezende is er alle reden om te vermoeden ...
....
Dat lijkt mij op zijn minst een erg voorbarige conclusie.
Volgens mij Columbia. In elk geval in dat gebied. Coke kostte niets en heel veel mensen gebruikten dat of coca bladeren.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 10:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waar?
[..]
Welnee. Het is iets voor de onderklasse. Normale mensen gebruiken het niet, het is voor de export.
[..]
De actie; legaal maken zou een soort genade zijn. Illegaliteit opheffen is simpelweg het schrappen van wetten.
[..]
Waarom? Ik heb uit een bepaalde bij mensen populaire serie (1 aflevering gezien, waardeloos) begrepen dat iedereen het in zijn schuurtje kan maken. Als het vrijgegeven wordt, gaat opeens de hele wereld massaal aan de meth? Waarom zou men dat doen??
Laat maar weer, kuttrol.quote:
Hoezo "laat maar weer?" Hij deed onderzoek in Brazilie en is later met een studiegenoot nog een jaar lang door Zuid Amerika getrokken. Zij gaven aan dat coke enorm veel werd gebruikt. Die vriend kwam ook verslaaft terug.quote:
En de onderklasse maakt niet uit?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 10:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waar?
[..]
Welnee. Het is iets voor de onderklasse. Normale mensen gebruiken het niet, het is voor de export.
[..]
De actie; legaal maken zou een soort genade zijn. Illegaliteit opheffen is simpelweg het schrappen van wetten.
[..]
Waarom? Ik heb uit een bepaalde bij mensen populaire serie (1 aflevering gezien, waardeloos) begrepen dat iedereen het in zijn schuurtje kan maken. Als het vrijgegeven wordt, gaat opeens de hele wereld massaal aan de meth? Waarom zou men dat doen??
Een vermoeden is net effe wat anders dan een conclusie. Dat weet jij ook best. Hoop ik dan maar.quote:
Veel plezier in de gevangenisquote:
Nee, nu het illegaal is kun je er wel iets tegen beginnenquote:Op dinsdag 8 juli 2014 10:42 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Volgens mij Columbia. In elk geval in dat gebied. Coke kostte niets en heel veel mensen gebruikten dat of coca bladeren.
Dan wordt het toch soort van legaal? Ik vind dat bij bepaalde drug geen goed idee. Dan kan je er ook niets meer tegen ondernemen. Ik kende een echtpaar dat aan de heroine zat. Gelukkig had men geen kinderen.
Omdat bijv. meth zeer verslavend is en je leven verwoest. Als je het zo even op de hoek kan gaan kopen zal het vast niet zorgen voor minder verslaafden.
Leg uit waarom mijn laatste zin onzin is. Waarom zou het het legaal maken van bijv. meth het probleem verminderen.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 14:14 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Nee, nu het illegaal is kun je er wel iets tegen beginnenDe overheid staat volledig machteloos, juist omdat het illegaal is. En die laatste alinea is gewoon onwetende onzin.
7 wietplantjes hebben staan vind ik op zich niet 'alle redenen', op zijn hoogst een mogelijke reden met aftrek van het feit dat het blijkbaar niet veel meer dan hobbyisten zijn met 7 plantjes. Dat meisje is zeker niet de schoft verder, je bent 9 en je doet wel eens wat vreemds, helaas is dit haar 'alles heeft consequenties' lesje, beetje cru.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 10:39 schreef DS4 het volgende:
Het bericht lezende is er alle reden om te vermoeden dat deze ouders het welzijn van hun kind bepaald niet op de eerste plaats hadden staan...
en dan is het 9 jarige meisje de schoft in het verhaal?
Omdat mensen meth toch wel blijven gebruik, legaal of illegaal.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 14:15 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Leg uit waarom mijn laatste zin onzin is. Waarom zou het het legaal maken van bijv. meth het probleem verminderen.
Ik zie dat niet zo. Ik denk dat als je het heel goedkoop en legaal maakt je een groter probleem hebt. En ik kan er ook best naast zitten.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 14:22 schreef Devion het volgende:
[..]
Omdat mensen meth toch wel blijven gebruik, legaal of illegaal.
Als je het legaal maakt zorg je ervoor dat de productie/handel niet in handen ligt van drugsbarons e.d.. Zie Mexico.
Ja, jij zit hier gewoon te liegen dat "iedereen in Zuid-Amerika aan de coke zit en een vriend die verslaaft (sicquote:Op dinsdag 8 juli 2014 14:23 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Ik zie dat niet zo. Ik denk ... En ik kan er ook best naast zitten.
Waarom ga je ervan uit dat het goedkoper wordt? In de zwarte markt worden geen belastingen en accijnzen geheven, het zal dus naar alle waarschijnlijkheid duurder worden. En meth hoeft je helemaal niet te slopen, net als iedere andere drug is er bij verantwoord gebruik niets aan de hand.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 14:23 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Ik zie dat niet zo. Ik denk dat als je het heel goedkoop en legaal maakt je een groter probleem hebt. En ik kan er ook best naast zitten.
Ik zou geen meth gebruik, jij wel? Mensen die nu meth gebruiken, zouden dan ook meth gebruiken. Mensen die nu geen meth gebruiken, gebruiken dan ook geen meth.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 14:23 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Ik zie dat niet zo. Ik denk dat als je het heel goedkoop en legaal maakt je een groter probleem hebt. En ik kan er ook best naast zitten.
quote:
quote:Op dinsdag 8 juli 2014 14:38 schreef Fir3fly het volgende:
Fantastische actie.
Alleen al om de reacties van al die junkies hier.
euhmquote:Op dinsdag 8 juli 2014 10:39 schreef DS4 het volgende:
Het bericht lezende is er alle reden om te vermoeden dat deze ouders het welzijn van hun kind bepaald niet op de eerste plaats hadden staan...
en dan is het 9 jarige meisje de schoft in het verhaal?
Denk dat jouw conclusie op z'n minst even voorbarig is.quote:"Ze is een heel moedig, heel slim, en welbespraakt meisje", aldus agent Ryan Beattie tegenover de Minnesota Star Tribune. "Het was bijna alsof ik met een volwassene sprak."
Zulke ouders gun je niemand.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 15:10 schreef jogy het volgende:
[..]
[ afbeelding ] Ja [ afbeelding ] Fantastische actie [ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ] om je ouders erbij te lappen [ afbeelding ][ afbeelding ] en de komende jaren [ afbeelding ][ afbeelding ]opgevoed te worden [ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ] door je grootouders [ afbeelding ][ afbeelding ] Hi [ afbeelding ] fucking [ afbeelding ] larisch [ afbeelding ][ afbeelding ]. Raap [ afbeelding ] me [ afbeelding ] op [ afbeelding ][ afbeelding ] [ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Want een idioot ben jijquote:
Blijf lekker paffen jongenquote:Op dinsdag 8 juli 2014 15:25 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Want een idioot ben jijKind werd niet verwaarloosd. Ze werd niet mishandeld. Nee, haar ouders hadden een paar wietplantjes om zo de maandelijkse kosten van oa dat kind te kunnen betalen. Wat een verschrikkelijke ouders. Betere ouders hadden ipv planten genomen dat kind dood gemaakt, scheelt toch in de kosten.
Ja zulke ouders veroordelen is ongefundeerdquote:Op dinsdag 8 juli 2014 15:28 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Blijf jij lekker dom ongefundeerd lullen
In de VS is er niet net zo'n sociaal vangnet als hier en als je niet rond kan komen heb je simpelweg pech. Deze mensen losten dat op door een paar plantjes te nemen, zodat ze van de opbrengsten dat kleine mormel nog wat te kanen konden geven. Wat is daar in godsnaam verkeerd aan, behalve dat een paar hypocriete mongolen besloten hebben dat die plant verschrikkelijk slecht is?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 15:31 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja zulke ouders veroordelen is ongefundeerd.
Makkelijk he die slachtofferrolquote:Op dinsdag 8 juli 2014 15:34 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
In de VS is er niet net zo'n sociaal vangnet als hier en als je niet rond kan komen heb je simpelweg pech. Deze mensen losten dat op door een paar plantjes te nemen, zodat ze van de opbrengsten dat kleine mormel nog wat te kanen konden geven. Wat is daar in godsnaam verkeerd aan, behalve dat een paar hypocriete mongolen besloten hebben dat die plant verschrikkelijk slecht is?
quote:Op dinsdag 8 juli 2014 15:35 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Makkelijk he die slachtofferrol. De enige manier voor al die druggies om zichzelf te verdedigen.
"Oh we blowen de hele dag omdat we niet anders kunnen en verwaarlozen ons kind![]()
![]()
!!!"
quote:Op dinsdag 8 juli 2014 15:28 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Blijf jij lekker dom ongefundeerd lullen
Ze spuiten geen crystal meth in hun oogbal dus het zal wel meevallen.quote:
Niet volgens de dochter. En daar gaat het toch om.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 15:40 schreef jogy het volgende:
[..]
Ze spuiten geen crystal meth in hun oogbal dus het zal wel meevallen.
quote:Op dinsdag 8 juli 2014 15:41 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Niet volgens de dochter. En daar gaat het toch om.
Wat een onzin zegquote:Op dinsdag 8 juli 2014 15:44 schreef jogy het volgende:
[..]. De dochter is 9 en heeft waarschijnlijk nu pas door wat de consequenties zijn van haar acties en loopt met een beetje pech de rest van haar leven met een schuldgevoel. Dat gun je niemand. Een beetje hetzelfde als de kindertelefoon bellen omdat je billenkoek krijgt en dat je dan voor de rest van je leven bij gastgezinnen moet wonen en je ouders ongeschikt zijn bevonden (terwijl het verder gewoon goede ouders zijn en je het uit een kinderachtig rancune deed).
Neh.
Oh, je bent een trollquote:Op dinsdag 8 juli 2014 15:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg. Hoe kun je in vredesnaam die ouders verdedigen? 'Goede ouders?' Serieus? Denk toch eens na man. Alles is beter dan opgroeien voor galg en rad in een drugsnest. Ik ben blij dat zij dat heeft weten te ontsnappen voor het te laat is
.
Beetje de junkies uit hun tent lokken, leuk toch. Kijk ze allemaal komen om die losers te verdedigenquote:
Zulke ouders? Moeders heeft MS, en zoals je misschien weet is wiet zo'n beetje de enige medicatie die de symptomen daarvan een beetje beheersbaar houdt zonder de bijwerkingen van de normale medicatie. En ze hebben 7 plantjes, niet echt wat je een plantage noemt, net genoeg voor eigen gebruik en een klein beetje voor goede vrienden. Verslaafd aan de meth waren ze iig niet, anders was er geen zakje met inhoud gevonden, alleen een leeg zakje.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 15:31 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja zulke ouders veroordelen is ongefundeerd.
Welke conclusie?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 15:15 schreef moussie het volgende:
euhm
[..]
Denk dat jouw conclusie op z'n minst even voorbarig is.
Waarom ga je in hemelsnaam zulke mensen verdedigenquote:Op dinsdag 8 juli 2014 15:53 schreef moussie het volgende:
[..]
Zulke ouders? Moeders heeft MS, en zoals je misschien weet is wiet zo'n beetje de enige medicatie die de symptomen daarvan een beetje beheersbaar houdt zonder de bijwerkingen van de normale medicatie. En ze hebben 7 plantjes, niet echt wat je een plantage noemt, net genoeg voor eigen gebruik en een klein beetje voor goede vrienden. Verslaafd aan de meth waren ze iig niet, anders was er geen zakje met inhoud gevonden, alleen een leeg zakje.
Dus ja, ongefundeerd ..
quote:Op dinsdag 8 juli 2014 15:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg. Hoe kun je in vredesnaam die ouders verdedigen? 'Goede ouders?' Serieus? Denk toch eens na man. Alles is beter dan opgroeien voor galg en rad in een drugsnest. Ik ben blij dat zij dat heeft weten te ontsnappen voor het te laat is
.
In Minnesota is medicinaal gebruik van wiet inmiddels legaal.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 15:53 schreef moussie het volgende:
Zulke ouders? Moeders heeft MS, en zoals je misschien weet is wiet zo'n beetje de enige medicatie die de symptomen daarvan een beetje beheersbaar houdt zonder de bijwerkingen van de normale medicatie. En ze hebben 7 plantjes, niet echt wat je een plantage noemt, net genoeg voor eigen gebruik en een klein beetje voor goede vrienden. Verslaafd aan de meth waren ze iig niet, anders was er geen zakje met inhoud gevonden, alleen een leeg zakje.
Dus ja, ongefundeerd ..
Het gaat hier natuurlijk niet om de vraag of drugs wel of niet legaal zouden moeten zijn. Ik ben daar een voorstander van zelfs, maar dat laat onverlet dat ik ernstige twijfels heb ten aanzien van de beslissingen die deze ouders genomen hebben.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 14:33 schreef OllieWilliams het volgende:
Waarom ga je ervan uit dat het goedkoper wordt? In de zwarte markt worden geen belastingen en accijnzen geheven, het zal dus naar alle waarschijnlijkheid duurder worden. En meth hoeft je helemaal niet te slopen, net als iedere andere drug is er bij verantwoord gebruik niets aan de hand.
Argh .. juristen ..quote:
Over dat verhandelen heb ik dus twijfels, 7 plantjes is meer eigen gebruikquote:Ik trek er nadrukkelijk geen, maar alleen al het verhandelen van drugs in de omgeving van kinderen lijkt mij, indien dat juist is (maar goed, het staat iig in het artikel), een gevalletje niet het welzijn van je kind voorop stellen.
En dan zwijg ik maar over het mogelijke gebruik van crystal meth (wederom, staat in het artikel), wat toch een aanwijzing is dat er meer speelt dan alleen maar medicinaal gebruik.
Nou heb ik geen idee over hoeveel oogst je van 7 plantjes kan halen en of dat voor eigen gebruik is of niet, maar in het artikel staat dat er toegegeven is dat er is verhandeld om wat bij te verdienen.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:15 schreef moussie het volgende:
Over dat verhandelen heb ik dus twijfels, 7 plantjes is meer eigen gebruik
quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:15 schreef moussie het volgende:
[..]
Argh .. juristen ..
[..]
Over dat verhandelen heb ik dus twijfels, 7 plantjes is meer eigen gebruik
Gewoon even goed lezen dus. Bovendien kan ze dus legaal al aan wiet komen.quote:Het meisje gaf aan dat haar ouders elke dag wiet roken in huis en vaak ook kopers over de vloer krijgen.
Daar lieg ik niet over. Ik zeg ook niet dat iedereen daar verslaafd is. Ik zeg dat men het vaak en veel gebruikt. Waarschijnlijk lieg jij dan.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 14:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, jij zit hier gewoon te liegen dat "iedereen in Zuid-Amerika aan de coke zit en een vriend die verslaaft (sic) terugkomt.
Het erge is nog dat anderen die nog nooit in Zuid-Amerika geweest zijn, dat soort aperte onzin nog geloven ook.
En het land waar je broer zogenaamd geweest is, niet eens kunnen spellen.
Exact.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou heb ik geen idee over hoeveel oogst je van 7 plantjes kan halen en of dat voor eigen gebruik is of niet, maar in het artikel staat dat er toegegeven is dat er is verhandeld om wat bij te verdienen.
Persoonlijk heb ik daar niet zoveel moeite mee (het zijn eerder de zaken er omheen waar ik een probleem mee heb), maar verhandelen van drugs doe je m.i. niet waar kinderen bij zijn.
Wat dat betreft is dat net zoiets als ik met mijn dochtertje in de auto lekker ga scheuren. Doe ik ook niet: als zij in de auto zit rij ik gewoon extra verantwoord.
En als jouw kind naar de politie stapt, dan is er meestal wel wat aan voorafgegaan lijkt mij zo.
Hoe dan ook: veel te makkelijk om dat kind uit te maken voor NSB-er.
Ik ga uit van die 5 plantjes norm, dat is wat je zo ongeveer nodig hebt aan eigen gebruik. Zoveel zal er dus niet overblijven om te verkopen.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:30 schreef DS4 het volgende:
Nou heb ik geen idee over hoeveel oogst je van 7 plantjes kan halen en of dat voor eigen gebruik is of niet, maar in het artikel staat dat er toegegeven is dat er is verhandeld om wat bij te verdienen.
Ten eerste heb ik dat kind niet uitgemaakt voor NSB-er, en ten tweede weten we niet wat daar precies aan de hand is. Het kan net zo goed dat er alleen 's avonds wordt gerookt en er af en toe vrienden langs komen die een zakje wiet kopen. Mogelijk is het kind zelfs opgestookt door de grootouders die het niet eens zijn met het medicinale gebruik van marihuana.quote:Persoonlijk heb ik daar niet zoveel moeite mee (het zijn eerder de zaken er omheen waar ik een probleem mee heb), maar verhandelen van drugs doe je m.i. niet waar kinderen bij zijn.
Wat dat betreft is dat net zoiets als ik met mijn dochtertje in de auto lekker ga scheuren. Doe ik ook niet: als zij in de auto zit rij ik gewoon extra verantwoord.
En als jouw kind naar de politie stapt, dan is er meestal wel wat aan voorafgegaan lijkt mij zo.
Hoe dan ook: veel te makkelijk om dat kind uit te maken voor NSB-er.
Hoe vaak is vaak? Zoals gezegd, bij 7 plantjes blijft er niet zoveel over voor de verkoop, dus eens in de maand kwam er iemand een paar grammetjes kopen of zo? En wauw, het is net een maand legaal .. dus er is vast al een shop dicht in de buurt? Plus dat ze een riant inkomen heeft om het te kunnen betalen? En als ze het dan legaal in de shop heeft gekocht is het ineens geen junk meer, en dat er dagelijks wordt gerookt is ook niet meer erg?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:30 schreef Fir3fly het volgende:
Gewoon even goed lezen dus. Bovendien kan ze dus legaal al aan wiet komen.
Het is heel simpel. Je gebruikt geen drug waar kinderen bij zijn.quote:Op woensdag 9 juli 2014 00:09 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik ga uit van die 5 plantjes norm, dat is wat je zo ongeveer nodig hebt aan eigen gebruik. Zoveel zal er dus niet overblijven om te verkopen.
[..]
Ten eerste heb ik dat kind niet uitgemaakt voor NSB-er, en ten tweede weten we niet wat daar precies aan de hand is. Het kan net zo goed dat er alleen 's avonds wordt gerookt en er af en toe vrienden langs komen die een zakje wiet kopen. Mogelijk is het kind zelfs opgestookt door de grootouders die het niet eens zijn met het medicinale gebruik van marihuana.
[..]
Hoe vaak is vaak? Zoals gezegd, bij 7 plantjes blijft er niet zoveel over voor de verkoop, dus eens in de maand kwam er iemand een paar grammetjes kopen of zo? En wauw, het is net een maand legaal .. dus er is vast al een shop dicht in de buurt? Plus dat ze een riant inkomen heeft om het te kunnen betalen? En als ze het dan legaal in de shop heeft gekocht is het ineens geen junk meer, en dat er dagelijks wordt gerookt is ook niet meer erg?
Het is geen drug, het is een medicijn .. gebruik je ook geen medicijn waar je kinderen bij zijn?quote:Op woensdag 9 juli 2014 00:19 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Het is heel simpel. Je gebruikt geen drug waar kinderen bij zijn.
Zeg dat tegen alle ouders die alcohol drinken waar hun kinderen bij zijn.quote:Op woensdag 9 juli 2014 00:19 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Het is heel simpel. Je gebruikt geen drug waar kinderen bij zijn.
Medicijn ? Waarvoor dan? Ik heb het zelf even gebruikt als medicijn. Dan weet ik het wel. Dat kan niet met kinderen in de buurt volgens mij.quote:Op woensdag 9 juli 2014 00:23 schreef moussie het volgende:
[..]
Het is geen drug, het is een medicijn .. gebruik je ook geen medicijn waar je kinderen bij zijn?
MS .. blijkt veel beter te werken dan die chemische medicatie, veel effectiever en geen bijwerkingenquote:Op woensdag 9 juli 2014 00:30 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Medicijn ? Waarvoor dan? Ik heb het zelf even gebruikt als medicijn. Dan weet ik het wel. Dat kan niet met kinderen in de buurt volgens mij.
Ik weet te weinig over MS en wat wiet dan voor je doet eigenlijk. Maar met kinderen erbij?quote:Op woensdag 9 juli 2014 00:45 schreef moussie het volgende:
[..]
MS .. blijkt veel beter te werken dan die chemische medicatie, veel effectiever en geen bijwerkingen
(zei een kennis van mij, inmiddels overleden)
http://www.medicalnewstoday.com/articles/267161.php
Btw, ik las dat je er te stoned van werd, was een lichtere soort wiet gebruiken geen optie?
Zal mijn edit maar even pasten .. sorry, niet snel geneoeg, duidelijk geen ninjaquote:Op woensdag 9 juli 2014 00:47 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Ik weet te weinig over MS en wat wiet dan voor je doet eigenlijk. Maar met kinderen erbij?
Meestal gaat het om wiet die behoorlijk hard aankomt. Bij pijn dan.
quote:Op woensdag 9 juli 2014 00:09 schreef moussie het volgende:
Hoe vaak is vaak? Zoals gezegd, bij 7 plantjes blijft er niet zoveel over voor de verkoop, dus eens in de maand kwam er iemand een paar grammetjes kopen of zo? En wauw, het is net een maand legaal .. dus er is vast al een shop dicht in de buurt? Plus dat ze een riant inkomen heeft om het te kunnen betalen? En als ze het dan legaal in de shop heeft gekocht is het ineens geen junk meer, en dat er dagelijks wordt gerookt is ook niet meer erg?
"Ja maar dat is anders!1"quote:Op woensdag 9 juli 2014 00:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zeg dat tegen alle ouders die alcohol drinken waar hun kinderen bij zijn.
Zoals gezegd weet ik dat in dat geval niet precies. Als zij werkelijk zwaar MS heeft kan zij dat aantonen. Het blijkt anders.... Of veel wiet roken dan helpt? Met die paar plantjes en dan ook nog aan verkoop doen?quote:Op woensdag 9 juli 2014 00:49 schreef moussie het volgende:
[..]
Zal mijn edit maar even pasten .. sorry, niet snel geneoeg, duidelijk geen ninja
En tja, als je helemaal stijf bent en je niet kan bewegen, wat is dan belangrijker? Dat je niet rookt waar je kind bij is, dan maar geen eten, of je rookt je pijpje en kookt daarna een maaltijd?
Ja, en dat is dus gelogen.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:56 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Daar lieg ik niet over. Ik zeg ook niet dat iedereen daar verslaafd is. Ik zeg dat men het vaak en veel gebruikt. Waarschijnlijk lieg jij dan.
Goed dat je toegeeft dat je liegt. Daar ben je een man voor.quote:Op woensdag 9 juli 2014 01:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, en dat is dus gelogen.
Het wordt gebruikt in de onderklasse, middenklasse en hoger heeft zwaar de balen van cocaine, zelfs andere drugs zijn lang niet zo geaccepteerd.
Kijk eens in Amsterdam als je massaal cokesnuivers wil zien. In Bogotá moet je dan naar wijken waar je beter niet komt.
quote:Op woensdag 9 juli 2014 01:09 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Goed dat je toegeeft dat je liegt. Daar ben je een man voor.
"ook"? In Bogotá (10 keer zo groot) vele malen minder.quote:Inderdaad. In Amsterdam wordt het ook massaal gebruikt. Moet ik wel zeggen dat ik mij daar wel over verbaasde.
Dat is toch niet representatief?? Dan kan je ook zeggen dat men "in de VS massaal aan de crystal meth zit". Welnee man, dat is de blanke onderklasse, de zwarte onderklasse zit aan de crack.quote:Nee. Men gebruikt het veel. Inderdaad de 'mindere mensen'. Maarwat zegt dat?
Het gaat wel over lang geleden inderdaad. Niet mijn ervaring. Ik ben er nooit geweest.quote:Op woensdag 9 juli 2014 01:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]Jij hebt vast andere ervaringen dan ik. Geen idee ook in welk jaar.
[..]
"ook"? In Bogotá (10 keer zo groot) vele malen minder.
[..]
Dat is toch niet representatief?? Dan kan je ook zeggen dat men "in de VS massaal aan de crystal meth zit". Welnee man, dat is de blanke onderklasse, de zwarte onderklasse zit aan de crack.
Ok, daar heb je het al.quote:Op woensdag 9 juli 2014 01:21 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Het gaat wel over lang geleden inderdaad.
Nee, je broer. Maar lang geleden en hij hing rond tussen de kanslozen, begreep ik? Sja, lekker representatief.quote:Niet mijn ervaring. Ik ben er nooit geweest.
NEE. Ik wil niets "legaal maken". Er is ook niet zoiets als "legaal maken". De natuurlijke situatie is geen illegaliteit. Als we het over marihuana en paddo's hebben (beide verboden in verreweg de meeste landen) dan is het sowieso waanzin, het verbieden. En ook nog eens onhoudbaar; gaan ze alle planten ter wereld verbranden? Alle schimmels uitroeien?quote:Het is een groot probleem. Wereldwijd. En jij wil het legaal maken? Wat lost dat op dan?
Ik zeg gewoon dat legaal maken van hard drug niet werkt.quote:Op woensdag 9 juli 2014 01:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ok, daar heb je het al.
Lopen er in Nederland ook nog SS'ers rond?Schiet men elkaar in Kroatie nog overhoop?
[..]
Nee, je broer. Maar lang geleden en hij hing rond tussen de kanslozen, begreep ik? Sja, lekker representatief.
1 gram coke is gedoogd. Toch gebruikt bijna niemand het. Zelfde klasse in Nederland gebruikt het veel meer. Vreemd, of niet? Volgens jou zou het andersom moeten zijn; in Nederland is het verboden en keiduur, in Colombia goedkoop, puur en gedoogd en toch gebruiken weinig mensen het.
[..]
NEE. Ik wil niets "legaal maken". Er is ook niet zoiets als "legaal maken". De natuurlijke situatie is geen illegaliteit. Als we het over marihuana en paddo's hebben (beide verboden in verreweg de meeste landen) dan is het sowieso waanzin, het verbieden. En ook nog eens onhoudbaar; gaan ze alle planten ter wereld verbranden? Alle schimmels uitroeien?
En dan?
Crystal meth kan je gewoon in je schuurtje maken. Wat gaan we dan nu weer doen, de grondstoffen voor crystal meth verbieden? Omdat een paar lombroso's in de VS het in hun keldertje in elkaar knutselen?
Hilarisch troll.quote:Op woensdag 9 juli 2014 01:21 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Het gaat wel over lang geleden inderdaad. Niet mijn ervaring. Ik ben er nooit geweest.
Het lost de problemen op die nu veroorzaakt worden door het verbod.quote:Niet volgens mijn info.
Het is een groot probleem. Wereldwijd. En jij wil het legaal maken? Wat lost dat op dan?
En hoe werkt het verbod voor je dan? Als iedereen massaal aan de drugs zit is er de facto geen sprake van een verbod.quote:Op woensdag 9 juli 2014 01:29 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Ik zeg gewoon dat legaal maken van hard drug niet werkt.
Dan nog: doe het niet in de buurt van kinderen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 00:09 schreef moussie het volgende:
Ik ga uit van die 5 plantjes norm, dat is wat je zo ongeveer nodig hebt aan eigen gebruik. Zoveel zal er dus niet overblijven om te verkopen.
Dat we het niet weten ben ik met je eens, maar ik snap niet dat je ondanks de red flags zoekt naar verklaringen die op bepaalde punten m.i. gezocht zijn.quote:Ten eerste heb ik dat kind niet uitgemaakt voor NSB-er, en ten tweede weten we niet wat daar precies aan de hand is. Het kan net zo goed dat er alleen 's avonds wordt gerookt en er af en toe vrienden langs komen die een zakje wiet kopen. Mogelijk is het kind zelfs opgestookt door de grootouders die het niet eens zijn met het medicinale gebruik van marihuana.
Het verbod werkt niet......het vrijgeven ook niet. En dan heb ik het dus over hard drug.quote:Op woensdag 9 juli 2014 09:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En hoe werkt het verbod voor je dan? Als iedereen massaal aan de drugs zit is er de facto geen sprake van een verbod.
Vrijgeven werkt prima. Dat is de huidige situatie minus criminaliteit, corruptie, massale moordpartijen en een dikke rekening voor een opgeblazen politieapparaat.quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:18 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Het verbod werkt niet......het vrijgeven ook niet. En dan heb ik het dus over hard drug.
Hoe zou dat werken bij bijv. meth?quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Vrijgeven werkt prima. Dat is de huidige situatie minus criminaliteit, corruptie, massale moordpartijen en een dikke rekening voor een opgeblazen politieapparaat.
Net zo goed als nu, maar dan zonder geweld enz. En dan hou je geld over om die mensen te helpen ipv op te sluiten.quote:
En dan kost het niets.....en is er minder verslaving......quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Net zo goed als nu, maar dan zonder geweld enz. En dan hou je geld over om die mensen te helpen ipv op te sluiten.
En hoe moet dat als je MS hebt en het gebruikt als medicijn? Je bent helemaal stijf maar je rookt niets want je kind is in de buurt, dan maar geen eten vanavond? Doe je dat ook met iemand met kanker die opiaten krijgt ter pijnbestrijding .. so what als je zit te verrekken van de pijn, je gebruikt geen drugs als je kinderen in de buurt zijn?quote:Op woensdag 9 juli 2014 11:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dan nog: doe het niet in de buurt van kinderen.
Ik heb eerder het idee dat er red flags gesignaleerd worden die er niet zijn. Het is geen grote plantage oid, het zijn een paar plantjes, hoofdzakelijk voor eigen gebruik en een zakcentje, het zijn geen gevaarlijke criminelen maar een zieke huismoeder die probeert de eindjes aan elkaar te knopen en ondanks haar ziekte nog een beetje inkomen en leuk leven te hebben. Het enige waarvan ik mijn wenkbrauw vragend optrek is dat zakje met meth. Maar ja, als ik het goed begrijp is er niemand aangeklaagd, en is de enige aanklacht die er mogelijk komt eentje voor het roken terwijl het kind erbij is. Tja, en dan kom ik dus weer met mijn vraag .. hoezo zou jij je medicatie, waarvan het gebruik dus volkomen legaal is, niet mogen gebruiken als je kind erbij is?quote:Dat we het niet weten ben ik met je eens, maar ik snap niet dat je ondanks de red flags zoekt naar verklaringen die op bepaalde punten m.i. gezocht zijn.
Ken je het gezegde van de verboden vruchten?quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:18 schreef Marzoen het volgende:
[..]
En dan kost het niets.....en is er minder verslaving......
Ik had het over de handel.quote:Op woensdag 9 juli 2014 18:50 schreef moussie het volgende:
En hoe moet dat als je MS hebt en het gebruikt als medicijn? Je bent helemaal stijf maar je rookt niets want je kind is in de buurt, dan maar geen eten vanavond? Doe je dat ook met iemand met kanker die opiaten krijgt ter pijnbestrijding .. so what als je zit te verrekken van de pijn, je gebruikt geen drugs als je kinderen in de buurt zijn?
Je leest niet wat ik schrijf en redeneert naar een conclusie toe.quote:Ik heb eerder het idee dat er red flags gesignaleerd worden die er niet zijn. Het is geen grote plantage oid, het zijn een paar plantjes, hoofdzakelijk voor eigen gebruik en een zakcentje, het zijn geen gevaarlijke criminelen maar een zieke huismoeder die probeert de eindjes aan elkaar te knopen en ondanks haar ziekte nog een beetje inkomen en leuk leven te hebben. Het enige waarvan ik mijn wenkbrauw vragend optrek is dat zakje met meth. Maar ja, als ik het goed begrijp is er niemand aangeklaagd, en is de enige aanklacht die er mogelijk komt eentje voor het roken terwijl het kind erbij is. Tja, en dan kom ik dus weer met mijn vraag .. hoezo zou jij je medicatie, waarvan het gebruik dus volkomen legaal is, niet mogen gebruiken als je kind erbij is?
Ik zie gewoon een minimaal aantal plantjes en vraag me af hoe veel handel je daarmee kan plegen. En tja, of, en hoeveel, handel er geweest is in aanwezigheid van het kind weten we niet. Zoals ik zei, zoveel blijft er niet over van 7 plantjes, dus die waarneming 'vaak' van een 9-jarig kind, ik weet niet zo goed wat ik ermee aanmoet.quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik had het over de handel.
[..]
Je leest niet wat ik schrijf en redeneert naar een conclusie toe.
Probeer eens objectief naar deze zaak te kijken.
Begin gewoon eens met NOOIT in het bijzijn van jouw kinderen te handelen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:18 schreef moussie het volgende:
Ik zie gewoon een minimaal aantal plantjes en vraag me af hoe veel handel je daarmee kan plegen. En tja, of, en hoeveel, handel er geweest is in aanwezigheid van het kind weten we niet. Zoals ik zei, zoveel blijft er niet over van 7 plantjes, dus die waarneming 'vaak' van een 9-jarig kind, ik weet niet zo goed wat ik ermee aanmoet.
Er is niks mis met goede drugs. Er is toch ook niks mis mee je 16-jarige zoon een biertje in te schenken?quote:Op woensdag 9 juli 2014 20:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
Begin gewoon eens met NOOIT in het bijzijn van jouw kinderen te handelen.
Drugshandel en detailhandel is idd precies hetzelfde...quote:Op woensdag 9 juli 2014 20:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Er is niks mis met goede drugs. Er is toch ook niks mis mee je 16-jarige zoon een biertje in te schenken?
Detailhandel in een specifieke drug (slijter) is gewoon onderdeel van drugshandel.quote:Op woensdag 9 juli 2014 20:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
Drugshandel en detailhandel is idd precies hetzelfde...
Als de AH marktaandeel wint van Jumbo worden er geen mensen omgelegd.quote:Op woensdag 9 juli 2014 21:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Detailhandel in een specifieke drug (slijter) is gewoon onderdeel van drugshandel.
Ga je nu echt van 7 hele plantjes in de kelder naar drugsoorlogen tussen bendes? Je ziet niet in dat daar nogal een fiks verschil tussen zit?quote:Op woensdag 9 juli 2014 21:11 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als de AH marktaandeel wint van Jumbo worden er geen mensen omgelegd.
Begint het verschil te dagen?
Ja, het verschil zit hem in wetgeving, niet in de drugs.quote:Op woensdag 9 juli 2014 21:11 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als de AH marktaandeel wint van Jumbo worden er geen mensen omgelegd.
Begint het verschil te dagen?
Natuurlijk is dit niet meteen georganiseerde misdaad, maar dit is wel handel waar je makkelijk een idioot tegen kan komen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 21:13 schreef erodome het volgende:
Ga je nu echt van 7 hele plantjes in de kelder naar drugsoorlogen tussen bendes? Je ziet niet in dat daar nogal een fiks verschil tussen zit?
Het feit dat het illegaal is maakt dat er risico bij komt.quote:Op woensdag 9 juli 2014 21:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ja, het verschil zit hem in wetgeving, niet in de drugs.
Het zijn allemaal aannames, we hebben geen idee wie en wat over de vloer kwam. Misschien was het wel alleen een bekende kring. Daarbij hebben we het over wiet hier, de kleine handelaartjes hebben meestal helemaal niets te maken met de criminaliteit die het wat groter aanpakken.quote:Op woensdag 9 juli 2014 21:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
Natuurlijk is dit niet meteen georganiseerde misdaad, maar dit is wel handel waar je makkelijk een idioot tegen kan komen.
En is het nu echt gek dat ik vind dat je geen kinderen moet betrekken bij misdrijven?
Dat krijg je met slechte wetten. Die moet je dan ook afschaffen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 21:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het feit dat het illegaal is maakt dat er risico bij komt.
De War on Drugs zit er omheen. Dat is eenvoudig op te lossen.quote:Zoals ik al aangaf: moreel heb ik geen problemen met drugs, maar wel met hetgeen er omheen zit.
Nogmaals: zelfs als het een bekende kring is doe je dit niet.quote:Op woensdag 9 juli 2014 21:18 schreef erodome het volgende:
Het zijn allemaal aannames, we hebben geen idee wie en wat over de vloer kwam. Misschien was het wel alleen een bekende kring. Daarbij hebben we het over wiet hier, de kleine handelaartjes hebben meestal helemaal niets te maken met de criminaliteit die het wat groter aanpakken.
7 plantjes is echt niet veel, dat is geen dikke handel.
Ik ben voor, maar zo lang als dat niet de feitelijke situatie is...quote:Op woensdag 9 juli 2014 21:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat krijg je met slechte wetten. Die moet je dan ook afschaffen.
Prima, maar het verbod is in dezen een gegeven.quote:De War on Drugs zit er omheen. Dat is eenvoudig op te lossen.
Eventuele andere problemen die jij hebt met drugs los je niet op met een verbod. Laten we daar beginnen.
Jij vindt dat je dat dan ook niet doet, maar als iemand weet dat die kring gewoon veilig is, om normale mensen gaat en niet om doorgedraaide junks of crimi's dan levert het geen extra risico op, niet meer dan dat de verkoop van spullen in je achtertuin zou opleveren.quote:Op woensdag 9 juli 2014 21:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nogmaals: zelfs als het een bekende kring is doe je dit niet.
En het is geen aanname, het staat in het bericht en is een red flag.
Verder wordt die crystal meth ook maar onder het tapijt geveegd... Klinkt toch ook niet bepaald als 'zielige ms patiënt'.
Ik acht de kans dat als we de feiten kennen er helemaal niets aan de hand bleek te zijn vrij klein en hoe dan ook os die dochter veroordelen voorbarig.
Ik accepteer dat niet als "een gegeven". Het is een van de grotere kwaden in deze wereld en dit topic is daar een onderdeel van.quote:Op woensdag 9 juli 2014 21:26 schreef DS4 het volgende:
Prima, maar het verbod is in dezen een gegeven.
Mijn punt is dat ik het veroordelen van dat kind hoogst voorbarig vind.quote:Op woensdag 9 juli 2014 21:31 schreef erodome het volgende:
[..]
Jij vindt dat je dat dan ook niet doet, maar als iemand weet dat die kring gewoon veilig is, om normale mensen gaat en niet om doorgedraaide junks of crimi's dan levert het geen extra risico op, niet meer dan dat de verkoop van spullen in je achtertuin zou opleveren.
De meth, tja, er staat dat er een substantie is gevonden die meth bleek te zijn, wat er precies gevonden is staat er niet, er staat niet een zakje meth en van die pijpjes om het te roken(als het zo is dat je dat op die manier neemt, ik heb het ook maar van breaking bad). Het is dus een aanname dat die mensen zelf meth gebruiken of dat er echt een hoeveelheid meth in huis was.
En nee, ik veroordeel het kind niet, geen idee hoe het precies zit en zelfs al is er weinig echt aan de hand dan kan een kind zoiets doen. Maar wat er staat is echt zo spannend niet, 7 hele plantjes, dat is zo weinig dat je er wel vanuit mag gaan dat dit geen echte crimi bende is.
Het is gewoon een van de feiten. Het is nu verboden. Dat is geen mening hoor...quote:Op woensdag 9 juli 2014 21:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik accepteer dat niet als "een gegeven". Het is een van de grotere kwaden in deze wereld en dit topic is daar een onderdeel van.
Die zijn het lekkerst toch? Maar wat heeft dat te maken met het vrijgeven van harddrug?quote:Op woensdag 9 juli 2014 18:53 schreef moussie het volgende:
[..]
Ken je het gezegde van de verboden vruchten?
Ja en? Als ik het niet eens ben met een verbod, houd ik me er niet aan. Ik spoor anderen aan hetzelfde te doen de terreur van wet'geving' te doorbreken.quote:Op woensdag 9 juli 2014 21:44 schreef DS4 het volgende:
Het is gewoon een van de feiten. Het is nu verboden.
Rebel!quote:Op donderdag 10 juli 2014 02:01 schreef El_Matador het volgende:
Ja en? Als ik het niet eens ben met een verbod, houd ik me er niet aan. Ik spoor anderen aan hetzelfde te doen de terreur van wet'geving' te doorbreken.
With a cause.quote:
Als het niet verboden is verliest het zijn aantrekkelijkheid voor een grote groep aankomende gebruikers, en dan bedoel ik met name jongeren. Het gaat namelijk niet zozeer om de kick van de drugs zelf, het gaat voor een groot gedeelte ook om het gevoel dat je iets doet dat verboden is.quote:Op woensdag 9 juli 2014 21:49 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Die zijn het lekkerst toch? Maar wat heeft dat te maken met het vrijgeven van harddrug?
Heeft niets met wetgeving te maken maar meer met sociale regels.quote:Op donderdag 10 juli 2014 12:51 schreef moussie het volgende:
[..]
Wat dat aangaat, het effect van de wet op menselijk gedrag, is dit een leuk stukje leesvoer .. http://mic.com/articles/5(...)ge-drinking-the-most ..
Het heeft alles te maken met de restrictieve wetgeving voor jongeren. In de States zitten zelfs ouderen zich nog vol te gieten .. en hier gebeurt het pas sinds de invoering van de restrictievere wetgeving.quote:Op donderdag 10 juli 2014 14:04 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Heeft niets met wetgeving te maken maar meer met sociale regels.
Bewijs het maar. Dat artikel zegt er niks over in ieder geval.quote:Op donderdag 10 juli 2014 14:07 schreef moussie het volgende:
[..]
Het heeft alles te maken met de restrictieve wetgeving voor jongeren.
Nou, we kunnen natuurlijk ook hier de verboden wat verder aanscherpen om te kijken of hier dan hetzelfde gebeurt als in de States .. maar waarom zouden wij, het gros van de bewoners daar had in het verleden immers dezelfde sociale regels als wij, ze kwamen hier vandaan, weet je nog?quote:Op donderdag 10 juli 2014 14:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Bewijs het maar. Dat artikel zegt er niks over in ieder geval.
Dat de leeftijdsgrens van 21 onzin is lijkt me duidelijk (zeker als je dat vergelijkt met autorijden). Maar dat alleen is niet genoeg om die statistieken te verklaren.
Ik zou proberen eerst eens een fatsoenlijke zin te formuleren. Wat een wartaalquote:Op donderdag 10 juli 2014 14:51 schreef moussie het volgende:
[..]
Nou, we kunnen natuurlijk ook hier de verboden wat verder aanscherpen om te kijken of hier dan hetzelfde gebeurt als in de States .. maar waarom zouden wij, het gros van de bewoners daar had in het verleden immers dezelfde sociale regels als wij, ze kwamen hier vandaan, weet je nog?
En tja, als je daar de sociale regels en wet verandert en het resulteert in meer binge drinken, en later maak je de regels hier strikter en even later begint het binge drinken hier ook .. rara hoe zou dat nou wel komen ...
Lol, business as usual als de argumenten op zijn ..quote:Op donderdag 10 juli 2014 14:52 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik zou proberen eerst eens een fatsoenlijke zin te formuleren. Wat een wartaal.
Ik kan moeilijk ergens tegen beargumenteren als jij niet duidelijk bent. Je probeert binge drinking te linken aan hoge leeftijdsgrenzenquote:Op donderdag 10 juli 2014 14:58 schreef moussie het volgende:
[..]
Lol, business as usual als de argumenten op zijn ..
Of hun kinderen al laten proeven om aan de smaak van alcohol te laten wennen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 00:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zeg dat tegen alle ouders die alcohol drinken waar hun kinderen bij zijn.
Heb jij een andere verklaring ervoor dat het bij bevolkingen met in oorsprong dezelfde sociale regels juist bij de bevolking met de veel restrictievere wetgeving meer binge drinken voorkomt, zelf op hogere leeftijd?quote:Op donderdag 10 juli 2014 15:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik kan moeilijk ergens tegen beargumenteren als jij niet duidelijk bent. Je probeert binge drinking te linken aan hoge leeftijdsgrenzen? Prima, maar bewijs het dan.
De hele reden dat die lui uit Europa vertrokken was juist verschillende sociale opvattingenquote:Op donderdag 10 juli 2014 15:17 schreef moussie het volgende:
[..]
Heb jij een andere verklaring ervoor dat het bij bevolkingen met in oorsprong dezelfde sociale regels juist bij de bevolking met de veel restrictievere wetgeving meer binge drinken voorkomt, zelf op hogere leeftijd?
Ja want sinds de Mayflower zijn dan ook geen Europeanen meer vertrokken richting Amerika.quote:Op donderdag 10 juli 2014 15:44 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De hele reden dat die lui uit Europa vertrokken was juist verschillende sociale opvattingen.
Verder heeft wat er 300 jaar geleden gebeurde geen invloed op deze kwestie.
Ik vraag mij echt af of dat zo werkt bij bijv. een drug als meth. Zou jij het aandurven jouw kinderen te zeggen "alles staat jou vrij te gebruiken in dit huis"?quote:Op donderdag 10 juli 2014 12:51 schreef moussie het volgende:
[..]
Als het niet verboden is verliest het zijn aantrekkelijkheid voor een grote groep aankomende gebruikers, en dan bedoel ik met name jongeren. Het gaat namelijk niet zozeer om de kick van de drugs zelf, het gaat voor een groot gedeelte ook om het gevoel dat je iets doet dat verboden is.
Wat dat aangaat, het effect van de wet op menselijk gedrag, is dit een leuk stukje leesvoer .. http://mic.com/articles/5(...)ge-drinking-the-most ..
Dat is echt zo'n onzinmantra.quote:Op donderdag 10 juli 2014 12:51 schreef moussie het volgende:
[..]
Als het niet verboden is verliest het zijn aantrekkelijkheid voor een grote groep aankomende gebruikers, en dan bedoel ik met name jongeren. Het gaat namelijk niet zozeer om de kick van de drugs zelf, het gaat voor een groot gedeelte ook om het gevoel dat je iets doet dat verboden is.
.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 15:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is echt zo'n onzinmantra.
Net alsof sinds 1 januari 2014 er ineens massa's probleemdrinkers onder de 18 zijn bijgekomen, omdat het nu illegaal is.
En volgens dezelfde lijnen redenerend zou Nederland massaal aan de heroine, coke en meth zitten en niet aan de spacecake of stickies.
Dat doe ik al vanaf het eerste moment.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 15:36 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Meng je even in de discussie over het vrijgeven van drug.
Ik dacht dat ik in een ander topic zat. Maar hoe kom je erbij dat mensen niet grootser aan bijv. meth gaan als het legaal en goedkoop is?quote:Op vrijdag 11 juli 2014 15:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat doe ik al vanaf het eerste moment.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |