Nee, JIJ begrijpt het niet.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 00:57 schreef kan_niet_meer het volgende:
Je begrijpt het niet.Ik wil juist weg uit dat huis, daarom wil ook geen regeling. Als ik dat wel aan ga dan zit ik er nog langer.
Nu ben ik er alleen als ze werkt. Deze week in totaal 4x.
Verder wil ik in de buurt (en dan bedoel ik niet in de zelfde straat) bij een familie lid tijdelijk gaan wonen zodat de kids zelf naar me toe kunnen komen als ze er zin in hebben.
Ik krijg daar een kamer met een eenpersoons bed. Niet handig om dan met 4 man daar op te slapen.
ALLLEEN, als ze moet werken dan zal ik echt in het huis moeten zitten. Daar kan ik niet onder uit.
Zij werk tot 23.00 en de kids moeten wel naar bed.
Ten eerste ik kom niet in het huis als machtsmiddel. Ik doe dat omdat anders mijn kinderen alleen zijn als ze moet werken.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 01:14 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nee, JIJ begrijpt het niet.
Blablabla, zwelgzwelgzwelg, geen wonder dat je nog steeds in het diepste der diepste dal zit, je praat jezelf gewoon ziek. .
Terwijl jij krom ligt van zelfmedelijden, voelt je kind zich gedwongen om te liegen om jou niet te belasten. Een duidelijker signaal kun je niet krijgen. JIJ ZOU JE KINDEREN NIET MOETEN BELASTEN.
Om jouw kinderen niet te belasten, moeten er een paar dingen gebeuren:
Omgangsregeling, zodat jij je ex niet meer dwars kunt zitten.
Daaruit vloeit voort dat je contact met haar beter blijft en je kinderen krijgen meer regelmaat.
Iedereen wint, inclusief jijzelf want je hoeft niet steeds bezig te zijn met de vraag of je buurman momenteel over haar heen gaat.
Jij zoekt ondertussen je eigen stek, en daar zet je de omgangsregeling voort. Zij regelt maar wat anders met haar werk, ze kan moeilijk na de scheiding de kinderen om 23:00 op komen halen. Maar goed, hoe ze het doet, dat zijn jouw zaken niet meer. En laten we eerlijk zijn, je doet er alleen maar aan mee omdat jij denkt dat je een machtsmiddel in handen hebt.
Omgangsregeling en je eigen huis met minstens 2 slaapkamers. Dat is het ENIGE dat jij voor je kinderen voor elkaar moet zien te krijgen op dit moment.
Het spijt me zeer maar je bent enorm egoistisch bezig. Je denkt vooral aan jezelf. Je ligt dusdanig met jezelf overhoop dat je kinderen en hun behoeften/gevoelens volledig in de verdrukking raken.
PS: denk je nou echt dat je kinderen op bezoek willen komen als jij bij familie woont, dat is geen thuis, dat is 'op visite gaan'. Nog maar weer een reden om te stoppen met dit destructieve gedrag van je, je kinderen hebben ook van jou een thuisbasis nodig.
Met roepen kom je nergens. Je hebt dus nog helemaal niets in gang gezet?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 02:32 schreef kan_niet_meer het volgende:
[..]
Ten eerste ik kom niet in het huis als machtsmiddel. Ik doe dat omdat anders mijn kinderen alleen zijn als ze moet werken.
Verder vraag ik me af hoe ik in godsnaam een eigen plek met minstens 2 kamers moet betalen als we daar het geld niet voor hebben? IK weet het niet maar als jij een potje ergens weet dan hoor ik het graag.
Ik roep al de hele tijd dat ik graag een plek wil om ze te kunnen hebben om de omgnags regeling in gang te kunnen zetten.
Feit is gewoon dat ik op dit moment het geld niet voor heb.
Als dat er wel was geweest dan had ik alles al in gang gezet.
Mee eens. Je kinderen zouden voor moeten gaan en dat gaan ze nu absoluut niet. Wat zij doet is niet meer belangrijk voor jou, wat jij doet is wél belangrijk voor de kinderen. Grow a pair.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 01:19 schreef Seven. het volgende:
Bah, ik zie het ook aan dit topic. Nagenoeg al het advies dat je krijgt aangaande je kinderen sla je in de wind om vervolgens weer te gaan zeiken over al wat jou is aangedaan.
Van mijn kant zeker wel. Het belang van de kinderen moeten voorop staan, ongeacht of TS een man of een vrouw is. Ben zelf ook gescheiden (en weduwe), mijn kinderen gingen en gaan altijd voor, mijn eigen gevoelens heb ik vaak genoeg opzij moeten zetten.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 07:50 schreef Lovechild het volgende:
Vraag me wel een beetje af of reacties ook zo "hard" zouden zijn wanneer ts een vrouw zou zijn...
Hoezo? Weet jij nu dan al hoe die omgangsregeling eruit gaat zien? Het is echt niet zo dat dat verplicht elke twee weken een weekeind is hoor. Co-ouderschap (50-50) is zelfs de norm. Ik heb een regeling met mijn ex afgesproken van 2 weekeinden bij hem, 1 bij mij. Dat om het weekeind is eerder een minimum dan standaard.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 00:43 schreef kan_niet_meer het volgende:
Verder is het zo dat ik ZEKER geen bezoeks regeling aanga. Ik zie ze nu vaker dan straks als we echt gescheiden zijn het geval is.
Hoezo?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 00:57 schreef kan_niet_meer het volgende:
Je begrijpt het niet.Ik wil juist weg uit dat huis, daarom wil ook geen regeling. Als ik dat wel aan ga dan zit ik er nog langer.
Bullshit. Je ex laat ze echt niet alleen. Dan zorgt ze voor een andere oplossing.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 02:32 schreef kan_niet_meer het volgende:
Ten eerste ik kom niet in het huis als machtsmiddel. Ik doe dat omdat anders mijn kinderen alleen zijn als ze moet werken.
Wat een bull shit zeg.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 08:01 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Hoezo? Weet jij nu dan al hoe die omgangsregeling eruit gaat zien? Het is echt niet zo dat dat verplicht elke twee weken een weekeind is hoor. Co-ouderschap (50-50) is zelfs de norm. Ik heb een regeling met mijn ex afgesproken van 2 weekeinden bij hem, 1 bij mij. Dat om het weekeind is eerder een minimum dan standaard.
Probleem nu is dat jullie afhankelijk blijven van elkaar. Zij voor haar werk en haar vriend, jij om dekinderen te zien. Moet je niet willen, kan alleen ellende van komen. Vaste afspraken en als zij meer opvang nodig heeft dan moet ze dat zelf maar regelen. Laat elkaar los.
Met nadenken alleen kom je idd niet ver. En als jij verwacht dat je ergens een gespreid bedje krijgt dan gaat dat idd nooit lukken. Je zal zelf iets moeten regelen. Zelf actie moeten ondernemen. Jij kent echt niemand met een tuin of een oprit? Die caravan kan je regelen via marktplaats, gratis weg te geven, of zo.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 09:08 schreef kan_niet_meer het volgende:
En wat huisvesting betreft, ga er maar van uit dat ik al over nagedacht heb.Caravan bij vrienden? Wat is hun nummer dan bel ik ze even, want ik ken niemand.
Ja, hij schiet er idd meer mee op als mensen met hem meehuilen wat een rotwijf zijn ex is, hoe zijn buurman over zijn ex heen gaat en zijn plaats inneemt bij de kinderen en hoe begrijpelijk het wel niet is als hij haar nu iets aan gaat doen.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 09:19 schreef Copycat het volgende:
[..]
Je kunt haar inderdaad beter negeren.
Dat heb ik tot nog toe wel gedaan maar de boodschap komt blijkbaar niet over. Dan maar minder lief.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 09:26 schreef Loveless85 het volgende:
Ze brengt het misschien niet heel lief verpakt,
Minder lief != lomp. Dat laatste doe je nu.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:05 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat heb ik tot nog toe wel gedaan maar de boodschap komt blijkbaar niet over. Dan maar minder lief.
Klopt. En bewust. Hij moet gewoon uit dat destructieve cirkeltje van redeneren waar hij nu in zit. Beter voor iedereen. Vooral voor zijn kinderen en hemzelf.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:17 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Minder lief != lomp. Dat laatste doe je nu.
Jij bent niet degene die dat bepaalt, vanachter je veilige schermpje.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:19 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Klopt. En bewust. Hij moet gewoon uit dat destructieve cirkeltje van redeneren waar hij nu in zit. Beter voor iedereen. Vooral voor zijn kinderen en hemzelf.
Ik weet niet of je een speciale interesse in het welzijn van TS en/of zijn kinderen hebt, maar als duidelijk is dat je zo'n ander inzicht hebt, en TS jouw "suggesties" kennelijk absoluut niet ziet zitten, wat is dan het belang van je aanwezigheid hier nog? TS afzeiken? Koekoekuser uithangen?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:05 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat heb ik tot nog toe wel gedaan maar de boodschap komt blijkbaar niet over. Dan maar minder lief.
Ik ben degene die bepaalt hoe ik reageer. En dat veilige schermpje mag je weglaten. TS is niet de enige die een vervelende scheiding heeft meegemaakt. Ik ben benieuwd of hij zich al heeft aangemeld bij de site die ik hem aanraadde. Vast niet. Daar zitten een paar duizend mannen en vrouwen die door vergelijkbare ellende heen zijn gegaan.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:20 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Jij bent niet degene die dat bepaalt, vanachter je veilige schermpje.
Je vergeet dat hij dergelijke adviezen van meerdere users heeft gehad. En ook daar niets of weinig mee doet.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik weet niet of je een speciale interesse in het welzijn van TS en/of zijn kinderen hebt, maar als duidelijk is dat je zo'n ander inzicht hebt, en TS jouw "suggesties" kennelijk absoluut niet ziet zitten, wat is dan het belang van je aanwezigheid hier nog? TS afzeiken? Koekoekuser uithangen?
Laat het dan lekker gaan, TS heeft duidelijk geen behoefte aan jouw "advies" ongeacht het feit dat je ook mbt deze materie ervaringsdeskundige bent.
En wat de reden is dat TS niet op jouw advies zit te wachten doet er dan niet toe, maar het is natuurlijk niet zo dat jouw waarheid de enige waarheid is, hoewel jij dat waarschijnlijk anders ziet.
Dat is zijn keuze, dat geeft jou niet het recht tekeer te gaan alsof het je eigen ex is die niet doet wat jij wilt.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:24 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Je vergeet dat hij dergelijke adviezen van meerdere users heeft gehad. En ook daar niets of weinig mee doet.
Ik ben ook ervaringsdeskundige en denk er stiekem toch héél anders over. Wat is dan precies de waarheid? Zullen we het dan maar gewoon netjes en fatsoenlijk houden? Dat is toch niet te moeilijk?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:23 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik ben degene die bepaalt hoe ik reageer. En dat veilige schermpje mag je weglaten. TS is niet de enige die een vervelende scheiding heeft meegemaakt. Ik ben benieuwd of hij zich al heeft aangemeld bij de site die ik hem aanraadde. Vast niet. Daar zitten een paar duizend mannen en vrouwen die door vergelijkbare ellende heen zijn gegaan.
quote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is zijn keuze, dat geeft jou niet het recht tekeer te gaan alsof het je eigen ex is die niet doet wat jij wilt.
Dit is echt onzin kannietmeer! Je kan wel nu al een bezoeksregeling aangaan, dat dat dan een tijdelijke is die naar de situatie van nu is aangepast lijkt me vrij logisch.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 00:43 schreef kan_niet_meer het volgende:
Even voor de duidelijkheid, zij wilt GEEN partner alimentatie.Dat heb ik zwart op wit, en heeft ze al bij de advocaat neergelegd.
Verder is het zo dat ik ZEKER geen bezoeks regeling aanga. Ik zie ze nu vaker dan straks als we echt gescheiden zijn het geval is.
Wel wil ik na de vakantie kijken of ik bij een familie terecht kan in de buurt, dan kunnen de kids zelf naar me toe als ze willen.
Alleen als ze moet werken moet ik voorlopig het huis is (ook al wil ik dat niet) , omdat ik gewoon geen plek voor drie kinderen heb.
Ja, dan was het hetzelfde geweest.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 07:50 schreef Lovechild het volgende:
Vraag me wel een beetje af of reacties ook zo "hard" zouden zijn wanneer ts een vrouw zou zijn...
Mwah, ik gok dat als de man er vandoor was met de buurvrouw dat er toch wat meer 'pluk hem kaal!' en 'neem z'n kinderen af!' reactie zouden zijn hoorquote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:47 schreef erodome het volgende:
[..]
Ja, dan was het hetzelfde geweest.
Ik snap echt wel goed dat de TS veel pijn heeft en dat het wel eventjes zal duren voordat hij hier een beetje overheen is, maar als je kinderen hebt gaan die gewoon voor, die kunnen er niets aan doen, hebben geen enkele grip erop, staan maar in het midden zonder weg te kunnen.
Misschien, maar niet van mij.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:49 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Mwah, ik gok dat als de man er vandoor was met de buurvrouw dat er toch wat meer 'pluk hem kaal!' en 'neem z'n kinderen af!' reactie zouden zijn hoor![]()
Mwah, ik denk dat het wel meevalt.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:49 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Mwah, ik gok dat als de man er vandoor was met de buurvrouw dat er toch wat meer 'pluk hem kaal!' en 'neem z'n kinderen af!' reactie zouden zijn hoor![]()
Zeker ook een goede optie.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, ik denk dat het wel meevalt.
Overigens vind ik wel dat mevrouw maar lekker bij de buurman moet gaan wonen, kan TS (voorlopig) in het huis blijven.
Nu heeft mevrouw 2 adressen, en TS eigenlijk geen thuis meer.
Laat haar maar lekker moven en de kinderen bij TS blijven.
Vind ik ook een goede optie, zeker omdat hij tot zo laat moet oppassen.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, ik denk dat het wel meevalt.
Overigens vind ik wel dat mevrouw maar lekker bij de buurman moet gaan wonen, kan TS (voorlopig) in het huis blijven.
Nu heeft mevrouw 2 adressen, en TS eigenlijk geen thuis meer.
Laat haar maar lekker moven en de kinderen bij TS blijven.
Dit volg ik even niet meer.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 11:14 schreef kan_niet_meer het volgende:
Regeling waar ik niet aan meewerk is voor de tijd dat we in scheiding liggen of tot het huis verkocht is.
Dat was een regeling zodat we beide om en om in het huis bleven.
Omdat ik het niet aankan om in het huis langer dan noodzakelijk te zitten zie ik er van af.
Ah okee, wazig verhaal maar ik denk dat ik het begrijp. Is het niet handiger als je wél een regeling uitwerkt voor nú, aangezien het nu nou niet bepaald lekker loopt door het maar te freestylen?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 11:14 schreef kan_niet_meer het volgende:
Nogmaals voor de duidelijkheid.
Regeling waar ik niet aan meewerk is voor de tijd dat we in scheiding liggen of tot het huis verkocht is.
Dat was een regeling zodat we beide om en om in het huis bleven.
Omdat ik het niet aankan om in het huis langer dan noodzakelijk te zitten zie ik er van af.
Daarnaast hebben we de uiteindelijk omgangs-regeling waar in staat wanneer is de kinderen krijg (slapen maar ook eten tussen de middag en/of avond eten)
Deze hebben we in een excel sheet gemaakt aan de hand van mijn rooster.
Dit is de regeling die al bij de advocaat ligt.
Sorry, maar als je de ruimte hebt om een ander huis te kopen (NAAST je huidige huis), dan heb je toch ook wel de ruimte een flatje te huren...?quote:Wat de kinderen betreft, ik zie ze nu vaak genoeg. Als ik niet in het huis ben (gemiddeld 3 a 4 x per week) dan haal ik ze op om leuke dingen met ze te doen.
Ik weet het is niet de ideale situatie maar dat ligt aan haar. Zij heeft me het recht ontnomen om mijn kinderen dagelijks te zien, daar kan ik niets aan doen.
Wel kan ik me best doen om een goede en veilige plek te vinden voor als we ect uit elkaar zijn.
Daar ben ik nu hard mee bezig.
Andere huis heb ik al bekeken, vandaag ga ik daar een bod op doen (onder voorbehoud)
Ja, blabla, nogmaals, KAP gewoon eens met dat 'boehoehoe nu is hij 3 weken vrij nu wordt het ketsen'quote:En wat erodome aangeeft, zij heeft tot nu toe maar weinig gemerkt van wat er gaande is.
Zij heeft het huis, de kinderen, haar auto en het geld op de bank. Enig wat anders is , is de kerel die naast haar zit.
Daarnaast heeft ze ook nog (voorlopig) het voordeel dat hij er naast woont, dus ze kunnen elk moment van de dag bij elkaar komen.En dat doen ze ook.
Vooral hij nu 3 weken vrij is, dan is het zeker feest.
Dat is hun probleem, daar moet jij je niet druk over maken, tenzij het invloed op je kinderen gaat hebben.quote:Zal wat anders worden als het huis verkocht is en ze in een flat zit of anders bij hem intrekt.
Al zal dat wat moeilijker worden in een huis met 2,5 slaapkamer (kleinste kamer past alleen een bed voor zijn dochter)
Vooral als zijn kinderen er ook zijn (ene week 3dgn, andere week 4dgn) Dan zijn ze met 5 kinderen in dat hok.
Ga er dan van uit dat ik dan mijn eigen huisje heb waar ik rustig bij kan komen van deze rollercoaster
Ik snap dat je dat niet leuk vind, maar alles buiten de kinderen om moet je niet laten meewegen in besluiten je neemt. Dat is haar leven nu, niet meer de jouwe. Accepteren en je eigen leven gaan hebben.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 11:14 schreef kan_niet_meer het volgende:
Daarnaast heeft ze ook nog (voorlopig) het voordeel dat hij er naast woont, dus ze kunnen elk moment van de dag bij elkaar komen.En dat doen ze ook.
Vooral hij nu 3 weken vrij is, dan is het zeker feest.
Hoe vaak is dat ondertussen geroepen...?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 11:38 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik snap dat je dat niet leuk vind, maar alles buiten de kinderen om moet je niet laten meewegen in besluiten je neemt. Dat is haar leven nu, niet meer de jouwe. Accepteren en je eigen leven gaan hebben.
Te vaakquote:Op dinsdag 15 juli 2014 11:41 schreef Loveless85 het volgende:
Hoe vaak is dat ondertussen geroepen...?
quote:Op dinsdag 15 juli 2014 11:22 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ah okee, wazig verhaal maar ik denk dat ik het begrijp. Is het niet handiger als je wél een regeling uitwerkt voor nú, aangezien het nu nou niet bepaald lekker loopt door het maar te freestylen?
Enig wat we uitgewerkt hebben is dat als ze werkt ik in het huis zit. Dat is meer dan genoeg.
Als ik de kids meer wil zien haal ik ze wel op.
[..]
Sorry, maar als je de ruimte hebt om een ander huis te kopen (NAAST je huidige huis), dan heb je toch ook wel de ruimte een flatje te huren...?
Ik geef ook aan ONDER VOORBEHOUD. Dus als ons huis verkocht is dat gaat de koop door.
Volgens mij heb ik al meerdere keren doorgegeven dat ik het financieel niet trek om nu een andere woning te nemen.Zelfs ¤300 is al te veel.
[..]
Ja, blabla, nogmaals, KAP gewoon eens met dat 'boehoehoe nu is hij 3 weken vrij nu wordt het ketsen'
Dat bedoel ik niet. Geef alleen aan dat ze nu een leven leeft die niet reëel is. Alles gaat haar makkelijk af omdat er niets veranderd is.
Kan jij sowieso ook niet aanspraak maken op het 'geld op de bank', dit is gewoon van jullie beiden als je in gemeenschap van goederen bent getrouwd, dus ik zou niet weten waarom zij het geld en de auto mag houden, en jij niets?
Zij maakt nergens aanspraak op, bedoel alleen maar te zeggen dat ze gewoon kan pinnen wanneer ze wilt.Zij houdt niets. Wij kunnen beiden gebruik van maken.
[..]
Dat is hun probleem, daar moet jij je niet druk over maken, tenzij het invloed op je kinderen gaat hebben.
Dit heb ik al overwogen en ben ook met een familie lid bezig om te kijken of we iets kunnen regelen.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 12:44 schreef tjolder het volgende:
-------------------------------------------------------------------------------------
Ik geef ook aan ONDER VOORBEHOUD. Dus als ons huis verkocht is dat gaat de koop door.
Volgens mij heb ik al meerdere keren doorgegeven dat ik het financieel niet trek om nu een andere woning te nemen.Zelfs ¤300 is al te veel.
---------------------------------------------------------------------------------------
Je hebt toch familie en vrienden ? Leen bij hen pakweg ¤6000 kun je al een tijdje mee huren.
Staat jullie huis überhaupt al te koop?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:11 schreef kan_niet_meer het volgende:
[..]
Dit heb ik al overwogen en ben ook met een familie lid bezig om te kijken of we iets kunnen regelen.
Hij hoeft niet weg te gaan. Het is eerder de vrouw die echt zal moeten vertrekken.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 09:16 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Met nadenken alleen kom je idd niet ver. En als jij verwacht dat je ergens een gespreid bedje krijgt dan gaat dat idd nooit lukken. Je zal zelf iets moeten regelen. Zelf actie moeten ondernemen. Jij kent echt niemand met een tuin of een oprit? Die caravan kan je regelen via marktplaats, gratis weg te geven, of zo.
Kan niet, wil niet, gaat niet.. Nee, zo kom je nooit verder. Slappe hap. Blijf lekker jankend in een hoekje liggen of grow some balls.
Nou, als het in je eerste topic (van 2 weken geleden) 4 weken geleden was dat je er achter kwam dat je vrouw het met de buurman hield, dan verwacht ik eigenlijk dat je het huis nog niet te koop hebt staan, en je wellicht een ietwat te zonnige kijk hebt op de te verwachten verkoopprijs en -periode, en dan vind ik het niet handig om al een bod te doen onder voorwaarden.quote:
Dit!quote:Op dinsdag 15 juli 2014 12:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Stop eens met de slachtofferrol waar je in zit man.
Scorpie, please.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De Belgische Schone is het met mij eensfeest
![]()
Tekeningsbereidheid? Wat bedoel je daar meequote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, als het in je eerste topic (van 2 weken geleden) 4 weken geleden was dat je er achter kwam dat je vrouw het met de buurman hield, dan verwacht ik eigenlijk dat je het huis nog niet te koop hebt staan, en je wellicht een ietwat te zonnige kijk hebt op de te verwachten verkoopprijs en -periode, en dan vind ik het niet handig om al een bod te doen onder voorwaarden.
Al helemaal niet omdat je voor de verkoop van je eigen huis afhankelijk bent van de tekeningsbereidheid van je toekomstige ex, derhalve zou je nog wel eens moeite kunnen hebben aan je voorwaarden te voldoen.
Dat wil hij blijkbaar niet omdat hij niet in dat huis wil zitten. Ze had een om en om regeling voorgesteld, maar dat wilde de ts niet.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:27 schreef Deckard het volgende:
[..]
Hij hoeft niet weg te gaan. Het is eerder de vrouw die echt zal moeten vertrekken.
Helaas pindakaas. De wetgeving rondom echtscheiding is ingericht in het voordeel van de vrouw. Dat zij vreemd gaat en een ander heeft, doet voor de wet niet ter zake.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:27 schreef Deckard het volgende:
[..]
Hij hoeft niet weg te gaan. Het is eerder de vrouw die echt zal moeten vertrekken.
Het is jullie huis neem ik aan? Hoe denk je dat je dat in je eentje gaat verkopen?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:40 schreef kan_niet_meer het volgende:
[..]
Tekeningsbereidheid? Wat bedoel je daar mee
Als je daarmee de vrijheid krijgt het huis te verkopen wanneer jij wilt dan lijkt me dat helemaal nog niet zo'n gekke zet....quote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:50 schreef kan_niet_meer het volgende:
Precies.
Lijkt me niet verstandig om zelf in het huis in te gaan terwijl zij 3 deuren verderop intrekt.
Jammerquote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:56 schreef kan_niet_meer het volgende:
Hij had zelfs aangeboden om ons huis te kopen maar dat heeft ze afgewezen
Hoop mondelinge afspraken, en jij die wel weet wat zij wil. Maarja, ze wilde ook de buurman achter je rug om, en de kinderen gingen jullie ook wel mondeling on the fly regelen, en hoe loopt dat?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:56 schreef kan_niet_meer het volgende:
We willen beiden het huis verkopen, dat is geen issue. Zij wilt daar ook niet blijven wonen.
Hij had zelfs aangeboden om ons huis te kopen maar dat heeft ze afgewezen, omdat het in haar ogen echt mij dan ingeruild heeft.
Verder, als ik en bod doe dan heb ik geen onkosten. Ik ga namelijk als voorwaarde stellen dat ik het huis koop mits die van ons weg is.
En wat de prijs betreft, ik weet zeker dat dat geen probleem wordt. Zij wilt het huis net zo graag weg hebben als ik.
Waarom staat het dan nog niet te koop?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:56 schreef kan_niet_meer het volgende:
We willen beiden het huis verkopen, dat is geen issue. Zij wilt daar ook niet blijven wonen.
Hij had zelfs aangeboden om ons huis te kopen maar dat heeft ze afgewezen, omdat het in haar ogen echt mij dan ingeruild heeft.
Verder, als ik en bod doe dan heb ik geen onkosten. Ik ga namelijk als voorwaarde stellen dat ik het huis koop mits die van ons weg is.
En wat de prijs betreft, ik weet zeker dat dat geen probleem wordt. Zij wilt het huis net zo graag weg hebben als ik.
Heb je dan al zicht op wat je straks nog te besteden hebt aan een koophuis?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:56 schreef kan_niet_meer het volgende:
Jazeker. Dat is al bekend. Dat gedeelte heb ik allemaal al geregeld.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 14:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heb je dan al zicht op wat je straks nog te besteden hebt aan een koophuis?
Huis staat al 2 weken te koop, en er hebben mensen al gekeken. 1 echtpaar is zelfs al drie keer langs gekomen. Laatste keer met hun eigen makelaar.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 14:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarom staat het dan nog niet te koop?
Overigens snap ik weer niet dat de buurman waarmee ze het doet kennelijk zo klein woont dat het allemaal een beetje krap wordt als zij daar met de kinderen intrekt, maar dat hij wel de financiële middelen heeft om jullie huis zo even te kopen?
Wat is er nog nodig voor er een "Te Koop" bord op jullie huis zit?
Hebben jullie de prijs dan zo laag liggen? Ik zie in mijn omgeving niet anders dan dat huizen zeker langer dan een half jaar te koop staan.. Regelmatig zelfs langer dan een jaar.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 16:36 schreef kan_niet_meer het volgende:
Huis staat al 2 weken te koop, en er hebben mensen al gekeken. 1 echtpaar is zelfs al drie keer langs gekomen. Laatste keer met hun eigen makelaar.
Het zegt niets, hier is pas een huis te koop gezet voor een prijs die wij absurd hoog vonden, en binnen een maand verkocht.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 16:55 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Hebben jullie de prijs dan zo laag liggen? Ik zie in mijn omgeving niet anders dan dat huizen zeker langer dan een half jaar te koop staan.. Regelmatig zelfs langer dan een jaar.
Ik krijg er toch een raar idee bij. Jullie zijn nog geen twee maanden uit elkaar, je hebt het emotioneel heel zwaar ('kan niet meer') maar dit soort dingen heb je allemaal al op een rijtje en geregeld?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 16:36 schreef kan_niet_meer het volgende:
[..]
Jazeker. Dat is al bekend. Dat gedeelte heb ik allemaal al geregeld.
[..]
Huis staat al 2 weken te koop, en er hebben mensen al gekeken. 1 echtpaar is zelfs al drie keer langs gekomen. Laatste keer met hun eigen makelaar.
Ben je je lekker in je slachtofferrol aan het wentelen?quote:herhaling:[/b]
Toch snap ik ook niet waarom je in haar huis gaat zitten als zij werkt. Zij wilde met de buurman verder, dan regelt ze zelf ook maar dat er oppas is. Jouw taak is nu zorgen voor een plek waar je de kinderen kan hebben als ze volgens de omgangsregeling bij jou zijn. En dat is dus niet in jullie oude huis, waar jij last hebt van alles wat je aan jullie kapotte huwelijk doet denken.
Dit TS.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 14:07 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Hoop mondelinge afspraken, en jij die wel weet wat zij wil. Maarja, ze wilde ook de buurman achter je rug om, en de kinderen gingen jullie ook wel mondeling on the fly regelen, en hoe loopt dat?
Je moet echt eens even wat meer gaan nadenken, shit vastleggen, en niet alleen maar vanuit het emotionele handelen. Je wil al een ander huis kopen, terwijl je eigen huis nog amper te koop staat, en het nog maar de vraag is hoe en wat dat gaat. Dat kan makkelijk maanden duren voor je uberhaupt een koper hebt, en dan nog maanden tot de overdracht. Focus je in jezusnaam gewoon op een tijdelijke huurwoning oid.
Klopt helemaal. Afgelopen zondag was het 6 weken geleden dat ik er achter kwam dat ze weer met hem ging.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 18:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik krijg er toch een raar idee bij. Jullie zijn nog geen twee maanden uit elkaar, je hebt het emotioneel heel zwaar ('kan niet meer') maar dit soort dingen heb je allemaal al op een rijtje en geregeld?
Je emoties zijn normaal. Een ongewenste echtscheiding is volgens onderzoekers een zwaardere emotionele belasting dan bijv. het overlijden van de partner. Alleen mensen die het zelf hebben meegemaakt kunnen zich er iets bij voorstellen. Je gaat door een hel. Maar langzamerhand wordt alles weer beter.quote:Op woensdag 16 juli 2014 00:23 schreef kan_niet_meer het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Afgelopen zondag was het 6 weken geleden dat ik er achter kwam dat ze weer met hem ging.
Na twee weken vechten voor mn huwelijk ben ik gestopt omdat ze zei dat ze al ruim een jaar twijfels had over ons huwelijk en als het niets met hem werd ze liever alleen verder ging met de kids.
Daarom heb ik tegen haar gezegd dat ze dan alles snel moet regelen, en dat heeft ze dus ook gedaan.
Advocaat benaderd, makelaar geregeld.
En wat het emotionele zwaar betreft, dat klopt. Dat klopt nog steeds, maar ben wel zover dat ik weet dat het echt over is.
Alleen het verlies van mn familie, mijn leven en haar is nog steeds iets wat me bezig houdt.
Maar ondanks alles weet ik dat ik verder zal moeten, of ik het wil of niet. En daarom zijn veel dingen al geregeld en op een rijtje.
Uiteraard is dat normaalquote:Op woensdag 16 juli 2014 00:48 schreef kan_niet_meer het volgende:
Thanks. Zelfde heb ik vanmiddag gehoord van mn psycholoog.
Was vandaag geweest omdat ik er gek van werd dat , ondanks ik weet dat het over is,ik de hele dag aan haar moet denken.
Is normaal omdat , zoals Dr.Kloothommel al aangeeft, een ongewenst scheiding een heel zwaar periode is.
Dus het is heel normaal dat ik, ondanks dat ik al aan mn toekomst denk, ik nog steeds zwaar mee heb.
Jouw kant van de familie ben je niet kwijt hoor..quote:Op woensdag 16 juli 2014 00:23 schreef kan_niet_meer het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Afgelopen zondag was het 6 weken geleden dat ik er achter kwam dat ze weer met hem ging.
Na twee weken vechten voor mn huwelijk ben ik gestopt omdat ze zei dat ze al ruim een jaar twijfels had over ons huwelijk en als het niets met hem werd ze liever alleen verder ging met de kids.
Daarom heb ik tegen haar gezegd dat ze dan alles snel moet regelen, en dat heeft ze dus ook gedaan.
Advocaat benaderd, makelaar geregeld.
En wat het emotionele zwaar betreft, dat klopt. Dat klopt nog steeds, maar ben wel zover dat ik weet dat het echt over is.
Alleen het verlies van mn familie, mijn leven en haar is nog steeds iets wat me bezig houdt.
Maar ondanks alles weet ik dat ik verder zal moeten, of ik het wil of niet. En daarom zijn veel dingen al geregeld en op een rijtje.
Hoe krijg je met name de eerste 3 zinnen uit je toetsenbord als een van je kinderen huilde omdat hij het leuk had met mama's nieuwe vriend, en dacht dat dat niet mocht van papa?quote:Op woensdag 16 juli 2014 01:59 schreef kan_niet_meer het volgende:
Dat is dus iets wat ik afgelopen weken niet gedaan heb, mijn kinderen betrekken bij mijn verdriet.
Als ik bij ze ben of op stap zijn probeer ik om zo normaal mogelijk te functioneren.
anders worden ze zelf ook maar verdrietig.
Verder zadel ik ze nergens mee op. Deze week zie ik ze in total 4 dagen, waar we samen oa eten en in de avond ik ze naar bed brengt.
Volgende week zie ik ze maar 3 dagen maar zaterdag erop gaan we wel 2 weken samen weg.
Ach, een huilend kind is geen ramp. Kinderen zijn flexibel en kunnen wel tegen een mentaal stootje.quote:Op woensdag 16 juli 2014 09:21 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Hoe krijg je met name de eerste 3 zinnen uit je toetsenbord als een van je kinderen huilde omdat hij het leuk had met mama's nieuwe vriend, en dacht dat dat niet mocht van papa?
Waarom nu die opmerking zeg, dit geval lijkt niet eens een beetje op dat geval. Die jeroen had wel meer problemen dan alleen maar een ellelange vechtscheiding.quote:Op woensdag 16 juli 2014 12:17 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Dat overleven niet vanzelfsprekend is, bewijst onder meer het verhaal van Jeroen Denis, die eerst zijn kinderen Ruben en Julian doodde en daarna zichzelf. Voor mensen die zelf niet door die hel zijn gegaan, is dat een totaal onbegrijpelijke geschiedenis.
Het zijn vooral reacties zoals deze, waarbij alles in het voordeel van de vrouw wordt uitgelegd, en waarbij er ook een heel circus aan gesubsidieerde hulpverleners klaar staat voor de vrouw, die de verwerking van de scheiding voor de vader zo ondraaglijk zwaar maken.quote:Op woensdag 16 juli 2014 12:32 schreef erodome het volgende:
[..]
Waarom nu die opmerking zeg, dit geval lijkt niet eens een beetje op dat geval. Die jeroen had wel meer problemen dan alleen maar een ellelange vechtscheiding.
In dit geval werkt de vrouw in kwestie gewoon 100% mee aan een scheiding, ze eist geen geld, wil de kinderen niet weghouden bij de vader, had een om en om regeling voor wie in huis zat voorgesteld(wilde dus ook zelf plaats maken, maar dat wilde de ts niet).
En als reactie op je vorige reactie, nee, het is niet zo dat hoe de scheiding loopt geheel aan haar te wijten is. Dat ze gaan scheiden kan je misschien op haar nek leggen(alhoewel niemand hier weet hoe het daar in huis ging), maar hoe de scheiding verloopt en daarna ligt bij beide, hoe erg het voor de kinderen is ligt bij beide.
Dat is hier helemaal niet aan de orde, misschien moet je wat beter lezen ipv de dikke duim in de lucht te steken en er maar vanuit te gaan dat de vrouw dwars ligt.quote:Op woensdag 16 juli 2014 12:36 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Het zijn vooral reacties zoals deze, waarbij alles in het voordeel van de vrouw wordt uitgelegd, en waarbij er ook een heel circus aan gesubsidieerde hulpverleners klaar staat voor de vrouw, die de verwerking van de scheiding voor de vader zo ondraaglijk zwaar maken.
Hangt af van het kind, maar in principe moet dat wel kunnen. Kind is oud genoeg om te weten hoe de telefoon werkt, om even een broodje te smeren e.d.. Oud genoeg om geen gekke dingen te doen.quote:Op woensdag 16 juli 2014 12:48 schreef kan_niet_meer het volgende:
Even peilen wat jullie hier van vinden:
Zouden jullie een kind van 13 alleen thuis laten (zonder iemand anders op de hoogte te stellen) om zelf tot etenstijd ergens 200km op visite te gaan?
Wil je op visite gaan of wil je je ex verwijten dat ze ongeschikt is?quote:Op woensdag 16 juli 2014 12:48 schreef kan_niet_meer het volgende:
Even peilen wat jullie hier van vinden:
Zouden jullie een kind van 13 alleen thuis laten (zonder iemand anders op de hoogte te stellen) om zelf tot etenstijd ergens 200km op visite te gaan?
Tjah, ze had ook jou kunnen vragen natuurlijk, maar dan ging jij weer klagen dat ze vast een dagje weg wilde met haar minnaar en je de kinderen al vaak ziet en dat t allemaal niet nodig is...quote:Op woensdag 16 juli 2014 13:39 schreef kan_niet_meer het volgende:
het laatste. Ik kreeg een app van mn zoon dat hij alleen was. Zij is om 09.30 naar Friesland vertrokken met de twee jongste en komt pas rond 19.00 terug.
Niemand die verder wist dat hij alleen was. (haar moeder is weg, broer en zus wisten van niets)
ga nu maar zo langs dan ga ik wel wat doen met hem.
TS neemt nu maar aan dat niemand het weet verder, kan best dat ze wellicht een buurvrouw of vriendin heeft ingelicht, maarja, dat weet hij niet en/of past niet in het straatje van z'n ex nu zwartmaken...quote:Op woensdag 16 juli 2014 13:45 schreef Lovechild het volgende:
Mijn oudste is ook 13, is verantwoordelijk, kan heel goed alleen thuisblijven, dat weet ook vaak verder niemand, maar ik zou níet 200 km verderop gaan zitten. Dat vind ik echt te ver weg. Sowieso zou ik hem ook niet een hele dag alleen laten. Dat voelt voor mij niet prettig.
Kan.quote:Op woensdag 16 juli 2014 13:47 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
TS neemt nu maar aan dat niemand het weet verder, kan best dat ze wellicht een buurvrouw of vriendin heeft ingelicht, maarja, dat weet hij niet en/of past niet in het straatje van z'n ex nu zwartmaken...
De ts schiet steeds compleet in een stuip als zij aangeeft wat te willen doen, snap wel dat ze dat dus niet aan hem verteld. Want oh wee als hij alleen maar zal denken dat ze met haar nieuwe lover is, laat staan wanneer ze het zegt.quote:Op woensdag 16 juli 2014 13:49 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Kan.
En ik vind het ook nog wel anders als hij de keuze heeft gekregen om mee te gaan.
Maar, ik moet eerlijk zeggen dat ik het een tikje vreemd vind dat zij ts niet heeft ingelicht. Zo van "ik ben weg, hij wil niet mee, we hebben afgesproken dat hij jou belt als er iets is".
Tja, dat moet ze dan maar voor lief nemen vind ik.quote:Op woensdag 16 juli 2014 13:50 schreef erodome het volgende:
[..]
De ts schiet steeds compleet in een stuip als zij aangeeft wat te willen doen, snap wel dat ze dat dus niet aan hem verteld. Want oh wee als hij alleen maar zal denken dat ze met haar nieuwe lover is, laat staan wanneer ze het zegt.
Maar hij heeft al vrij duidelijk gemaakt dat hij niet wil bijdragen aan hun samenzijn, dat alles waar hij maar van denkt dat dat het zou kunnen zijn betekend dat hij niet op wil passen, dus waarschijnlijk ook moeilijk zou doen over dat bellen als er iets aan de hand is. Hij wil er niets mee te maken hebben(begrijpelijk!!!), maar dan moet hij ook niet zeuren als ze hem erbuiten houdt.quote:Op woensdag 16 juli 2014 13:52 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Tja, dat moet ze dan maar voor lief nemen vind ik.
Nou ja oké, in dat geval hoop ik dat ze toch iemand heeft ingelicht.quote:Op woensdag 16 juli 2014 13:54 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar hij heeft al vrij duidelijk gemaakt dat hij niet wil bijdragen aan hun samenzijn, dat alles waar hij maar van denkt dat dat het zou kunnen zijn betekend dat hij niet op wil passen, dus waarschijnlijk ook moeilijk zou doen over dat bellen als er iets aan de hand is. Hij wil er niets mee te maken hebben(begrijpelijk!!!), maar dan moet hij ook niet zeuren als ze hem erbuiten houdt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |