Hij hoeft niet weg te gaan. Het is eerder de vrouw die echt zal moeten vertrekken.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 09:16 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Met nadenken alleen kom je idd niet ver. En als jij verwacht dat je ergens een gespreid bedje krijgt dan gaat dat idd nooit lukken. Je zal zelf iets moeten regelen. Zelf actie moeten ondernemen. Jij kent echt niemand met een tuin of een oprit? Die caravan kan je regelen via marktplaats, gratis weg te geven, of zo.
Kan niet, wil niet, gaat niet.. Nee, zo kom je nooit verder. Slappe hap. Blijf lekker jankend in een hoekje liggen of grow some balls.
Nou, als het in je eerste topic (van 2 weken geleden) 4 weken geleden was dat je er achter kwam dat je vrouw het met de buurman hield, dan verwacht ik eigenlijk dat je het huis nog niet te koop hebt staan, en je wellicht een ietwat te zonnige kijk hebt op de te verwachten verkoopprijs en -periode, en dan vind ik het niet handig om al een bod te doen onder voorwaarden.quote:
Dit!quote:Op dinsdag 15 juli 2014 12:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Stop eens met de slachtofferrol waar je in zit man.
Scorpie, please.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De Belgische Schone is het met mij eensfeest
![]()
Tekeningsbereidheid? Wat bedoel je daar meequote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, als het in je eerste topic (van 2 weken geleden) 4 weken geleden was dat je er achter kwam dat je vrouw het met de buurman hield, dan verwacht ik eigenlijk dat je het huis nog niet te koop hebt staan, en je wellicht een ietwat te zonnige kijk hebt op de te verwachten verkoopprijs en -periode, en dan vind ik het niet handig om al een bod te doen onder voorwaarden.
Al helemaal niet omdat je voor de verkoop van je eigen huis afhankelijk bent van de tekeningsbereidheid van je toekomstige ex, derhalve zou je nog wel eens moeite kunnen hebben aan je voorwaarden te voldoen.
Dat wil hij blijkbaar niet omdat hij niet in dat huis wil zitten. Ze had een om en om regeling voorgesteld, maar dat wilde de ts niet.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:27 schreef Deckard het volgende:
[..]
Hij hoeft niet weg te gaan. Het is eerder de vrouw die echt zal moeten vertrekken.
Helaas pindakaas. De wetgeving rondom echtscheiding is ingericht in het voordeel van de vrouw. Dat zij vreemd gaat en een ander heeft, doet voor de wet niet ter zake.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:27 schreef Deckard het volgende:
[..]
Hij hoeft niet weg te gaan. Het is eerder de vrouw die echt zal moeten vertrekken.
Het is jullie huis neem ik aan? Hoe denk je dat je dat in je eentje gaat verkopen?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:40 schreef kan_niet_meer het volgende:
[..]
Tekeningsbereidheid? Wat bedoel je daar mee
Als je daarmee de vrijheid krijgt het huis te verkopen wanneer jij wilt dan lijkt me dat helemaal nog niet zo'n gekke zet....quote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:50 schreef kan_niet_meer het volgende:
Precies.
Lijkt me niet verstandig om zelf in het huis in te gaan terwijl zij 3 deuren verderop intrekt.
Jammerquote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:56 schreef kan_niet_meer het volgende:
Hij had zelfs aangeboden om ons huis te kopen maar dat heeft ze afgewezen
Hoop mondelinge afspraken, en jij die wel weet wat zij wil. Maarja, ze wilde ook de buurman achter je rug om, en de kinderen gingen jullie ook wel mondeling on the fly regelen, en hoe loopt dat?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:56 schreef kan_niet_meer het volgende:
We willen beiden het huis verkopen, dat is geen issue. Zij wilt daar ook niet blijven wonen.
Hij had zelfs aangeboden om ons huis te kopen maar dat heeft ze afgewezen, omdat het in haar ogen echt mij dan ingeruild heeft.
Verder, als ik en bod doe dan heb ik geen onkosten. Ik ga namelijk als voorwaarde stellen dat ik het huis koop mits die van ons weg is.
En wat de prijs betreft, ik weet zeker dat dat geen probleem wordt. Zij wilt het huis net zo graag weg hebben als ik.
Waarom staat het dan nog niet te koop?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:56 schreef kan_niet_meer het volgende:
We willen beiden het huis verkopen, dat is geen issue. Zij wilt daar ook niet blijven wonen.
Hij had zelfs aangeboden om ons huis te kopen maar dat heeft ze afgewezen, omdat het in haar ogen echt mij dan ingeruild heeft.
Verder, als ik en bod doe dan heb ik geen onkosten. Ik ga namelijk als voorwaarde stellen dat ik het huis koop mits die van ons weg is.
En wat de prijs betreft, ik weet zeker dat dat geen probleem wordt. Zij wilt het huis net zo graag weg hebben als ik.
Heb je dan al zicht op wat je straks nog te besteden hebt aan een koophuis?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:56 schreef kan_niet_meer het volgende:
Jazeker. Dat is al bekend. Dat gedeelte heb ik allemaal al geregeld.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 14:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heb je dan al zicht op wat je straks nog te besteden hebt aan een koophuis?
Huis staat al 2 weken te koop, en er hebben mensen al gekeken. 1 echtpaar is zelfs al drie keer langs gekomen. Laatste keer met hun eigen makelaar.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 14:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarom staat het dan nog niet te koop?
Overigens snap ik weer niet dat de buurman waarmee ze het doet kennelijk zo klein woont dat het allemaal een beetje krap wordt als zij daar met de kinderen intrekt, maar dat hij wel de financiėle middelen heeft om jullie huis zo even te kopen?
Wat is er nog nodig voor er een "Te Koop" bord op jullie huis zit?
Hebben jullie de prijs dan zo laag liggen? Ik zie in mijn omgeving niet anders dan dat huizen zeker langer dan een half jaar te koop staan.. Regelmatig zelfs langer dan een jaar.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 16:36 schreef kan_niet_meer het volgende:
Huis staat al 2 weken te koop, en er hebben mensen al gekeken. 1 echtpaar is zelfs al drie keer langs gekomen. Laatste keer met hun eigen makelaar.
Het zegt niets, hier is pas een huis te koop gezet voor een prijs die wij absurd hoog vonden, en binnen een maand verkocht.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 16:55 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Hebben jullie de prijs dan zo laag liggen? Ik zie in mijn omgeving niet anders dan dat huizen zeker langer dan een half jaar te koop staan.. Regelmatig zelfs langer dan een jaar.
Ik krijg er toch een raar idee bij. Jullie zijn nog geen twee maanden uit elkaar, je hebt het emotioneel heel zwaar ('kan niet meer') maar dit soort dingen heb je allemaal al op een rijtje en geregeld?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 16:36 schreef kan_niet_meer het volgende:
[..]
Jazeker. Dat is al bekend. Dat gedeelte heb ik allemaal al geregeld.
[..]
Huis staat al 2 weken te koop, en er hebben mensen al gekeken. 1 echtpaar is zelfs al drie keer langs gekomen. Laatste keer met hun eigen makelaar.
Ben je je lekker in je slachtofferrol aan het wentelen?quote:herhaling:[/b]
Toch snap ik ook niet waarom je in haar huis gaat zitten als zij werkt. Zij wilde met de buurman verder, dan regelt ze zelf ook maar dat er oppas is. Jouw taak is nu zorgen voor een plek waar je de kinderen kan hebben als ze volgens de omgangsregeling bij jou zijn. En dat is dus niet in jullie oude huis, waar jij last hebt van alles wat je aan jullie kapotte huwelijk doet denken.
Dit TS.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 14:07 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Hoop mondelinge afspraken, en jij die wel weet wat zij wil. Maarja, ze wilde ook de buurman achter je rug om, en de kinderen gingen jullie ook wel mondeling on the fly regelen, en hoe loopt dat?
Je moet echt eens even wat meer gaan nadenken, shit vastleggen, en niet alleen maar vanuit het emotionele handelen. Je wil al een ander huis kopen, terwijl je eigen huis nog amper te koop staat, en het nog maar de vraag is hoe en wat dat gaat. Dat kan makkelijk maanden duren voor je uberhaupt een koper hebt, en dan nog maanden tot de overdracht. Focus je in jezusnaam gewoon op een tijdelijke huurwoning oid.
Klopt helemaal. Afgelopen zondag was het 6 weken geleden dat ik er achter kwam dat ze weer met hem ging.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 18:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik krijg er toch een raar idee bij. Jullie zijn nog geen twee maanden uit elkaar, je hebt het emotioneel heel zwaar ('kan niet meer') maar dit soort dingen heb je allemaal al op een rijtje en geregeld?
Je emoties zijn normaal. Een ongewenste echtscheiding is volgens onderzoekers een zwaardere emotionele belasting dan bijv. het overlijden van de partner. Alleen mensen die het zelf hebben meegemaakt kunnen zich er iets bij voorstellen. Je gaat door een hel. Maar langzamerhand wordt alles weer beter.quote:Op woensdag 16 juli 2014 00:23 schreef kan_niet_meer het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Afgelopen zondag was het 6 weken geleden dat ik er achter kwam dat ze weer met hem ging.
Na twee weken vechten voor mn huwelijk ben ik gestopt omdat ze zei dat ze al ruim een jaar twijfels had over ons huwelijk en als het niets met hem werd ze liever alleen verder ging met de kids.
Daarom heb ik tegen haar gezegd dat ze dan alles snel moet regelen, en dat heeft ze dus ook gedaan.
Advocaat benaderd, makelaar geregeld.
En wat het emotionele zwaar betreft, dat klopt. Dat klopt nog steeds, maar ben wel zover dat ik weet dat het echt over is.
Alleen het verlies van mn familie, mijn leven en haar is nog steeds iets wat me bezig houdt.
Maar ondanks alles weet ik dat ik verder zal moeten, of ik het wil of niet. En daarom zijn veel dingen al geregeld en op een rijtje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |