abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142348644
Thanks. Zelfde heb ik vanmiddag gehoord van mn psycholoog.

Was vandaag geweest omdat ik er gek van werd dat , ondanks ik weet dat het over is,ik de hele dag aan haar moet denken.
Is normaal omdat , zoals Dr.Kloothommel al aangeeft, een ongewenst scheiding een heel zwaar periode is.
Dus het is heel normaal dat ik, ondanks dat ik al aan mn toekomst denk, ik nog steeds zwaar mee heb.
  woensdag 16 juli 2014 @ 00:55:37 #177
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142348867
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 00:48 schreef kan_niet_meer het volgende:
Thanks. Zelfde heb ik vanmiddag gehoord van mn psycholoog.

Was vandaag geweest omdat ik er gek van werd dat , ondanks ik weet dat het over is,ik de hele dag aan haar moet denken.
Is normaal omdat , zoals Dr.Kloothommel al aangeeft, een ongewenst scheiding een heel zwaar periode is.
Dus het is heel normaal dat ik, ondanks dat ik al aan mn toekomst denk, ik nog steeds zwaar mee heb.
Uiteraard is dat normaal :* En je gaat ook door een hel. De kunst is echter om je kinderen NIET door die hel te laten gaan. Huil, jank, schreeuw, vloek, zak in een hoekje ineen, whatever. Maar doe dat NIET waar je kinderen bij zijn.

Betrek je kinderen er niet bij, laat ze zich niet verscheurd voelen tussen 2 ouders. Zij hebben niks misdaan, en ze kunnen er niks aan doen. Ik snap dat het makkelijker gezegd is dan gedaan, maar zadel hen niet op met je rancune richting je ex en de buurman.

Ik snap dat je daar op zich echt al heel erg je best voor doet, ik snap dat dat enorm lastig is. Maar ik mag toch hopen dat je liefde voor je kinderen prevaleert. Hou je vast aan je liefde voor je kinderen, hou je vast aan het feit dat je het allerbeste voor hen wil!

Succes! :*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_142350385
Dat is dus iets wat ik afgelopen weken niet gedaan heb, mijn kinderen betrekken bij mijn verdriet.
Als ik bij ze ben of op stap zijn probeer ik om zo normaal mogelijk te functioneren.

anders worden ze zelf ook maar verdrietig.

Verder zadel ik ze nergens mee op. Deze week zie ik ze in total 4 dagen, waar we samen oa eten en in de avond ik ze naar bed brengt.

Volgende week zie ik ze maar 3 dagen maar zaterdag erop gaan we wel 2 weken samen weg.
pi_142352491
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 00:23 schreef kan_niet_meer het volgende:

[..]

Klopt helemaal. Afgelopen zondag was het 6 weken geleden dat ik er achter kwam dat ze weer met hem ging.
Na twee weken vechten voor mn huwelijk ben ik gestopt omdat ze zei dat ze al ruim een jaar twijfels had over ons huwelijk en als het niets met hem werd ze liever alleen verder ging met de kids.

Daarom heb ik tegen haar gezegd dat ze dan alles snel moet regelen, en dat heeft ze dus ook gedaan.
Advocaat benaderd, makelaar geregeld.

En wat het emotionele zwaar betreft, dat klopt. Dat klopt nog steeds, maar ben wel zover dat ik weet dat het echt over is.
Alleen het verlies van mn familie, mijn leven en haar is nog steeds iets wat me bezig houdt.

Maar ondanks alles weet ik dat ik verder zal moeten, of ik het wil of niet. En daarom zijn veel dingen al geregeld en op een rijtje.
Jouw kant van de familie ben je niet kwijt hoor..
Je gezin voor een deel maar je kinderen heb en zie je gelukkig nog..

Zijn er eigenlijk nog zaken die je wilde doen, maar uitgesteld/uit je hoofd hebt gebannen vanwege je huwelijk? Ik bedoel zaken zoals een marathon lopen of op reis naar Afrika? Aantrekkelijk baanaanbod waar je eerst "Nee" tegen had gezegd vanwege je gezin? Je hebt nu de tijd om dat te gaan doen :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_142352672
"Sorry jongens, dat jullie deze verwarrende periode van een scheiding moeten doormaken, maar ik heb nu tijd voor die reis naar Afrika, dus dat ga ik echt even doen." :{
Don't you love her madly?
pi_142352865
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 01:59 schreef kan_niet_meer het volgende:
Dat is dus iets wat ik afgelopen weken niet gedaan heb, mijn kinderen betrekken bij mijn verdriet.
Als ik bij ze ben of op stap zijn probeer ik om zo normaal mogelijk te functioneren.

anders worden ze zelf ook maar verdrietig.

Verder zadel ik ze nergens mee op. Deze week zie ik ze in total 4 dagen, waar we samen oa eten en in de avond ik ze naar bed brengt.

Volgende week zie ik ze maar 3 dagen maar zaterdag erop gaan we wel 2 weken samen weg.
Hoe krijg je met name de eerste 3 zinnen uit je toetsenbord als een van je kinderen huilde omdat hij het leuk had met mama's nieuwe vriend, en dacht dat dat niet mocht van papa?
  woensdag 16 juli 2014 @ 12:11:03 #182
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142356731
quote:
10s.gif Op woensdag 16 juli 2014 09:21 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Hoe krijg je met name de eerste 3 zinnen uit je toetsenbord als een van je kinderen huilde omdat hij het leuk had met mama's nieuwe vriend, en dacht dat dat niet mocht van papa?
Ach, een huilend kind is geen ramp. Kinderen zijn flexibel en kunnen wel tegen een mentaal stootje.

Dat kinderen beschadigd worden door een scheiding is een feit, maar dat is geheel aan de moeder te wijten.

De vader moet op dit moment vooral aan zichzelf denken: blijf ademhalen, overleef, en ga verder naar je nieuwe leven.
  woensdag 16 juli 2014 @ 12:17:32 #183
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142356939
Dat overleven niet vanzelfsprekend is, bewijst onder meer het verhaal van Jeroen Denis, die eerst zijn kinderen Ruben en Julian doodde en daarna zichzelf. Voor mensen die zelf niet door die hel zijn gegaan, is dat een totaal onbegrijpelijke geschiedenis.
  woensdag 16 juli 2014 @ 12:32:03 #184
37769 erodome
Zweefteef
pi_142357433
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 12:17 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Dat overleven niet vanzelfsprekend is, bewijst onder meer het verhaal van Jeroen Denis, die eerst zijn kinderen Ruben en Julian doodde en daarna zichzelf. Voor mensen die zelf niet door die hel zijn gegaan, is dat een totaal onbegrijpelijke geschiedenis.
Waarom nu die opmerking zeg, dit geval lijkt niet eens een beetje op dat geval. Die jeroen had wel meer problemen dan alleen maar een ellelange vechtscheiding.
In dit geval werkt de vrouw in kwestie gewoon 100% mee aan een scheiding, ze eist geen geld, wil de kinderen niet weghouden bij de vader, had een om en om regeling voor wie in huis zat voorgesteld(wilde dus ook zelf plaats maken, maar dat wilde de ts niet).

En als reactie op je vorige reactie, nee, het is niet zo dat hoe de scheiding loopt geheel aan haar te wijten is. Dat ze gaan scheiden kan je misschien op haar nek leggen(alhoewel niemand hier weet hoe het daar in huis ging), maar hoe de scheiding verloopt en daarna ligt bij beide, hoe erg het voor de kinderen is ligt bij beide.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 16 juli 2014 @ 12:36:54 #185
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142357580
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 12:32 schreef erodome het volgende:

[..]

Waarom nu die opmerking zeg, dit geval lijkt niet eens een beetje op dat geval. Die jeroen had wel meer problemen dan alleen maar een ellelange vechtscheiding.
In dit geval werkt de vrouw in kwestie gewoon 100% mee aan een scheiding, ze eist geen geld, wil de kinderen niet weghouden bij de vader, had een om en om regeling voor wie in huis zat voorgesteld(wilde dus ook zelf plaats maken, maar dat wilde de ts niet).

En als reactie op je vorige reactie, nee, het is niet zo dat hoe de scheiding loopt geheel aan haar te wijten is. Dat ze gaan scheiden kan je misschien op haar nek leggen(alhoewel niemand hier weet hoe het daar in huis ging), maar hoe de scheiding verloopt en daarna ligt bij beide, hoe erg het voor de kinderen is ligt bij beide.
Het zijn vooral reacties zoals deze, waarbij alles in het voordeel van de vrouw wordt uitgelegd, en waarbij er ook een heel circus aan gesubsidieerde hulpverleners klaar staat voor de vrouw, die de verwerking van de scheiding voor de vader zo ondraaglijk zwaar maken.
  woensdag 16 juli 2014 @ 12:45:08 #186
37769 erodome
Zweefteef
pi_142357800
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2014 12:36 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Het zijn vooral reacties zoals deze, waarbij alles in het voordeel van de vrouw wordt uitgelegd, en waarbij er ook een heel circus aan gesubsidieerde hulpverleners klaar staat voor de vrouw, die de verwerking van de scheiding voor de vader zo ondraaglijk zwaar maken.
Dat is hier helemaal niet aan de orde, misschien moet je wat beter lezen ipv de dikke duim in de lucht te steken en er maar vanuit te gaan dat de vrouw dwars ligt.

De ts geeft al een aantal keer aan dat zijn ex niet dwars ligt, het enige waarbij het een beetje lastig gaat is de omgangsregeling omdat die pijn er is van de ts(die ik heel erg goed kan begrijpen), maar zelfs dat is maar mild, want hij ziet zijn kinderen gelukkig vrij vaak nu.

Ze wilde uit huis gaan, hij wilde dat niet. Hij heeft de omgangsregeling voor straks opgesteld, langs zijn agenda. Ze heeft partneralimentatie afgewezen, ze heeft de verkoop van het huis zo snel mogelijk in werking gezet en ga zo maar door. Dat geeft een heel ander beeld dan bij die jeroen, waar de 2 ouders elkaar continu in de haren zaten en op alle fronten het elkaar moeilijk probeerde te maken.
De enige drempel hier is de pijn van het verraad, van het gelijk naar een ander hoppen, van 22 jaar die zo boem over zijn. Dat is al erg genoeg zonder dat er vanalles bijgesleept moet worden om die vrouw maar zwart te maken.

Sorry, maar volgens mij ben jij het die last hebt van de schuld graag bij een bepaald geslacht leggen, zo erg dat je gewoon niet eens hoort wat de ts daarover zegt. Het zal en moet een vrouw zijn die haar ex op alle manieren probeert te pakken, dat dan samen met de onwaarheid dat vrouwen zo zwaar voorgetrokken worden op dit gebied, wat hede ten dage helemaal niet zo waar meer is. Er valt nog wel het een en ander te verbeteren, vooral als een moeder de omgangsregeling dwars wil zitten, maar dat is hier helemaal niet aan de orde.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_142357909
Even peilen wat jullie hier van vinden:

Zouden jullie een kind van 13 alleen thuis laten (zonder iemand anders op de hoogte te stellen) om zelf tot etenstijd ergens 200km op visite te gaan?
  woensdag 16 juli 2014 @ 12:52:06 #188
37769 erodome
Zweefteef
pi_142358061
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 12:48 schreef kan_niet_meer het volgende:

Zouden jullie een kind van 13 alleen thuis laten (zonder iemand anders op de hoogte te stellen) om zelf tot etenstijd ergens 200km op visite te gaan?
Hangt af van het kind, maar in principe moet dat wel kunnen. Kind is oud genoeg om te weten hoe de telefoon werkt, om even een broodje te smeren e.d.. Oud genoeg om geen gekke dingen te doen.
Het kind voelt zich waarschijnlijk heerlijk groot omdat hij alleen thuis mag blijven en denk, yes, kan ik gamen zonder gezeur dat ik te lang naar een beeldscherm staar ;)

Die van mij is 14 en die is ook af en toe alleen, vindt hij wel fijn.
  woensdag 16 juli 2014 @ 13:13:49 #189
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_142358840
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 12:48 schreef kan_niet_meer het volgende:

Wil je op visite gaan of wil je je ex verwijten dat ze ongeschikt is?

Het ligt aan het kind, het ene kind is nog te jong om in zo'n situatie alleen thuis te blijven, het andere kind wordt door z'n vader al in vertrouwen genomen om even van zich af te kunnen praten, dat kind kan waarschijnlijk prima alleen thuisblijven, want die weet in geval van nood wel wie hij moet bellen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_142359901
het laatste. Ik kreeg een app van mn zoon dat hij alleen was. Zij is om 09.30 naar Friesland vertrokken met de twee jongste en komt pas rond 19.00 terug.

Niemand die verder wist dat hij alleen was. (haar moeder is weg, broer en zus wisten van niets)
ga nu maar zo langs dan ga ik wel wat doen met hem.
  woensdag 16 juli 2014 @ 13:43:14 #191
37769 erodome
Zweefteef
pi_142360029
Als wij samen weggaan weet verder ook niemand dat onze zoon alleen is, hij weet het, wij weten het, hij weet hoe hij ons kan bereiken, ik zie het probleem niet.

Ben je niet aan het zoeken nu om wat te zeuren te hebben?
pi_142360034
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 13:39 schreef kan_niet_meer het volgende:
het laatste. Ik kreeg een app van mn zoon dat hij alleen was. Zij is om 09.30 naar Friesland vertrokken met de twee jongste en komt pas rond 19.00 terug.

Niemand die verder wist dat hij alleen was. (haar moeder is weg, broer en zus wisten van niets)
ga nu maar zo langs dan ga ik wel wat doen met hem.
Tjah, ze had ook jou kunnen vragen natuurlijk, maar dan ging jij weer klagen dat ze vast een dagje weg wilde met haar minnaar en je de kinderen al vaak ziet en dat t allemaal niet nodig is...
pi_142360120
Mijn oudste is ook 13, is verantwoordelijk, kan heel goed alleen thuisblijven, dat weet ook vaak verder niemand, maar ik zou níet 200 km verderop gaan zitten. Dat vind ik echt te ver weg. Sowieso zou ik hem ook niet een hele dag alleen laten. Dat voelt voor mij niet prettig.
pi_142360187
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 13:45 schreef Lovechild het volgende:
Mijn oudste is ook 13, is verantwoordelijk, kan heel goed alleen thuisblijven, dat weet ook vaak verder niemand, maar ik zou níet 200 km verderop gaan zitten. Dat vind ik echt te ver weg. Sowieso zou ik hem ook niet een hele dag alleen laten. Dat voelt voor mij niet prettig.
TS neemt nu maar aan dat niemand het weet verder, kan best dat ze wellicht een buurvrouw of vriendin heeft ingelicht, maarja, dat weet hij niet en/of past niet in het straatje van z'n ex nu zwartmaken...
pi_142360242
quote:
2s.gif Op woensdag 16 juli 2014 13:47 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

TS neemt nu maar aan dat niemand het weet verder, kan best dat ze wellicht een buurvrouw of vriendin heeft ingelicht, maarja, dat weet hij niet en/of past niet in het straatje van z'n ex nu zwartmaken...
Kan.
En ik vind het ook nog wel anders als hij de keuze heeft gekregen om mee te gaan.
Maar, ik moet eerlijk zeggen dat ik het een tikje vreemd vind dat zij ts niet heeft ingelicht. Zo van "ik ben weg, hij wil niet mee, we hebben afgesproken dat hij jou belt als er iets is".
  woensdag 16 juli 2014 @ 13:49:52 #196
37769 erodome
Zweefteef
pi_142360255
Denk dat de TS moet begrijpen dat zijn ex nu met alles meewerkt, het hem niet lastiger maakt dan hoogst noodzakelijk, maar dat dit soort actie's vechtscheidingen veroorzaken en dat dat dan iets is wat hem te verwijten valt.
  woensdag 16 juli 2014 @ 13:50:53 #197
37769 erodome
Zweefteef
pi_142360277
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 13:49 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Kan.
En ik vind het ook nog wel anders als hij de keuze heeft gekregen om mee te gaan.
Maar, ik moet eerlijk zeggen dat ik het een tikje vreemd vind dat zij ts niet heeft ingelicht. Zo van "ik ben weg, hij wil niet mee, we hebben afgesproken dat hij jou belt als er iets is".
De ts schiet steeds compleet in een stuip als zij aangeeft wat te willen doen, snap wel dat ze dat dus niet aan hem verteld. Want oh wee als hij alleen maar zal denken dat ze met haar nieuwe lover is, laat staan wanneer ze het zegt.
Beetje een gevalletje van verdoemd als je het verteld, verdoemd als je het niet verteld, geen mogelijkheid om het "goed" te doen.
pi_142360331
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 13:50 schreef erodome het volgende:

[..]

De ts schiet steeds compleet in een stuip als zij aangeeft wat te willen doen, snap wel dat ze dat dus niet aan hem verteld. Want oh wee als hij alleen maar zal denken dat ze met haar nieuwe lover is, laat staan wanneer ze het zegt.
Tja, dat moet ze dan maar voor lief nemen vind ik.
  woensdag 16 juli 2014 @ 13:54:02 #199
37769 erodome
Zweefteef
pi_142360388
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 13:52 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Tja, dat moet ze dan maar voor lief nemen vind ik.
Maar hij heeft al vrij duidelijk gemaakt dat hij niet wil bijdragen aan hun samenzijn, dat alles waar hij maar van denkt dat dat het zou kunnen zijn betekend dat hij niet op wil passen, dus waarschijnlijk ook moeilijk zou doen over dat bellen als er iets aan de hand is. Hij wil er niets mee te maken hebben(begrijpelijk!!!), maar dan moet hij ook niet zeuren als ze hem erbuiten houdt.
pi_142360564
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 13:54 schreef erodome het volgende:

[..]

Maar hij heeft al vrij duidelijk gemaakt dat hij niet wil bijdragen aan hun samenzijn, dat alles waar hij maar van denkt dat dat het zou kunnen zijn betekend dat hij niet op wil passen, dus waarschijnlijk ook moeilijk zou doen over dat bellen als er iets aan de hand is. Hij wil er niets mee te maken hebben(begrijpelijk!!!), maar dan moet hij ook niet zeuren als ze hem erbuiten houdt.
Nou ja oké, in dat geval hoop ik dat ze toch iemand heeft ingelicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')