Niet teveel overdrijven dames....quote:
Dit is wel erg weinig, vind ik. Hoe langzaam val je af dan?quote:Op zondag 13 juli 2014 00:46 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Mijn lijstjes blijven kort....
O Smoothie met magere yoghurt en banaan
L nog een smoothie en een kopje cappuccino met magere melk
D Chimichanga met kip
T 2 wijntjes in de stad
opzich wel prima zo, begin nu ook een klein beetje resultaat te zien. Vind het wel frusterend, eet echt niet zoveel, en toch val ik maar heel weinig en heel langzaam af... Bah.
misschien kun je beter iets meer eten. Vind het erg weinigquote:Op zondag 13 juli 2014 00:46 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Mijn lijstjes blijven kort....
O Smoothie met magere yoghurt en banaan
L nog een smoothie en een kopje cappuccino met magere melk
D Chimichanga met kip
T 2 wijntjes in de stad
opzich wel prima zo, begin nu ook een klein beetje resultaat te zien. Vind het wel frusterend, eet echt niet zoveel, en toch val ik maar heel weinig en heel langzaam af... Bah.
minder dan een kilo de afgelopen maand. Dus blijkbaar toch nog teveel gegeten telkens. Probeer de cappuccino nu ook af te leren, maar het is lastig.quote:Op zondag 13 juli 2014 00:58 schreef appelsap het volgende:
[..]
Dit is wel erg weinig, vind ik. Hoe langzaam val je af dan?
Ik zou juist wat meer gaan eten. Dit is echt veel te weinig. Als je te weinig eet en te weinig voedingsstoffen binnenkrijgt dan zal jouw lichaam proberen er efficiënter mee om te gaan, waardoor je niet/weinig afvalt.quote:Op zondag 13 juli 2014 01:06 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
minder dan een kilo de afgelopen maand. Dus blijkbaar toch nog teveel gegeten telkens. Probeer de cappuccino nu ook af te leren, maar het is lastig.
Het was ook een niet-vast-dag waarop ik in principe ong 2000kcals mag.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 23:48 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind het geen 'afvaldagje', BE. Meer een dag voor mensen die op gewicht willen blijven; in dat opzicht niet schokkend
Wel ergens ooit gelezen dat 1 minuut fietsen 200 stappen is. Dus 30 min fietsen is 6000 stappen. Fitbit registreert te laag, omdat het op lopen is ingesteld en niet op een fietsbeweging.
Waar komen die gehaktballetjes opeens vandaan?quote:Op zondag 13 juli 2014 00:17 schreef Timmos het volgende:
[..]
Niet teveel overdrijven dames....
Ikea friet:
http://www.fatsecret.nl/Diary.aspx?pa=fjrd&rid=4199829
''Ongezonde'' maaltijdsalade:
http://www.fatsecret.nl/c(...)dsalade-kip/1-portie
Ik zou 't wel weten als je echt moest kiezen..
*scheenbeschermers aantrekt*
Dat is patat met gehaktballen. Een normaal patatje zonder saus zit rond de 450. Als dat net zo veel is als de maaltijd salade die jij hebt gevonden (wat echt een enorm gunstige is, want ik ben ze met twee keer zoveel tegen gekomen) dan zou ik inderdaad wel weten wat ik zou kiezen.quote:Op zondag 13 juli 2014 00:17 schreef Timmos het volgende:
[..]
Niet teveel overdrijven dames....
Ikea friet:
http://www.fatsecret.nl/Diary.aspx?pa=fjrd&rid=4199829
''Ongezonde'' maaltijdsalade:
http://www.fatsecret.nl/c(...)dsalade-kip/1-portie
Ik zou 't wel weten als je echt moest kiezen..
*scheenbeschermers aantrekt*
quote:Op zondag 13 juli 2014 10:07 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Waar komen die gehaktballetjes opeens vandaan?
Volgens mij hadden Myraela en ik het over een klein frietje.
Maar die maaltijdsalade die jij hebt gevonden valt inderdaad mee, de meeste die ik ooit geprobeerd heb waren minimaal 700kcal.
Dit dus. Bovendien moest ik dus vanuit het station als een idioot naar huis om om te kleden en meteen door te crossen en had ik dus echt geen tijd voor de ah. Daarnaast is de maaltijdsalade met couscous de enige die bij de AH lactosevrij is en die is écht geen 450 kcals hoor.quote:Op zondag 13 juli 2014 10:24 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat is patat met gehaktballen. Een normaal patatje zonder saus zit rond de 450. Als dat net zo veel is als de maaltijd salade die jij hebt gevonden (wat echt een enorm gunstige is, want ik ben ze met twee keer zoveel tegen gekomen) dan zou ik inderdaad wel weten wat ik zou kiezen.
Ik meende gelezen te hebben dat t om een ikea maaltijd met balletjes ging die ze had genomen dus vandaar.quote:Op zondag 13 juli 2014 10:07 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Waar komen die gehaktballetjes opeens vandaan?
Volgens mij hadden Myraela en ik het over een klein frietje.
Maar die maaltijdsalade die jij hebt gevonden valt inderdaad mee, de meeste die ik ooit geprobeerd heb waren minimaal 700kcal.
Inderdaad. De dressings zitten altijd in zakjes, dus dat lijkt me niet zo moeilijk om weg te laten.quote:Op zondag 13 juli 2014 13:13 schreef Timmos het volgende:
[..]
Ik meende gelezen te hebben dat t om een ikea maaltijd met balletjes ging die ze had genomen dus vandaar.
Maar op fatsecret staat ook de berekening voor 10 frietjes, dan kom je volgens mij met alleen een klein frietje nog slechter uit..
Tuurlijk zijn er slechte salades, maar als je al begint met niet alle dressing te gebruiken scheelt het al heel veel vet.. Zit er pasta in dan laat je er een handje uit en heb je een mooie maaltijd aan vetten koolhydraten en eiwitten..
Ik vind dit echt super netjes. Dit lijkt me gewoon een verstandige manier om blijvend af te vallen.quote:Op zondag 13 juli 2014 13:36 schreef Ole het volgende:
Het ging idd om friet met gehaktballen (als je die link aanklikt)
Ik neem idd vaak minder dressing en eet niet alle pasta op.
Nu ben ik maar heel erg langzaam aan het afvallen, ik eet 5-6 x per dag. Ivm diabetes en ik heb therapie gehad voor eetstoornis. Met zo vaak eten, en geen dingen weglaten (gevarieerd eten dus) maar wel zoveel mogelijk 'verstandige' keuzes maken. Daarbij sport ik redelijk fanatiek ( 1x per week met fysio, echt het randje opzoeken, paar keer zelf)
In elk geval in een jaar iets meer dan 15 kg kwijt. Gaat heel langzaam maar dit is voor mij de enige manier weet ik na 44 jaar.
Yup. Mede ook door het fanatieke sporten waren mijn suikerwaarden de laatste keer goed. Mijn bloeddruk gedaald van 130 naar 110 en mijn cholesterol was bijna goed (scheelde nog maar heel weinig) Volgende week weer controle en dan hoop ik dat ik van 2 x per dag diabetesmeds naar één keer mag. Als mijn cholesterol nu goed is hoef ik daar geen medicijnen voor.quote:Op zondag 13 juli 2014 13:41 schreef appelsap het volgende:
[..]
Ik vind dit echt super netjes. Dit lijkt me gewoon een verstandige manier om blijvend af te vallen.
Heel knap!
Heeft jouw veranderd eetpatroon en het afvallen tot nu toe veel invloed gehad op de diabetes? Heb jij een uiteindelijk doel?
Netjes hoor, trots zijn op jezelf voor deze omslag! Gezondheid is het belangrijkste.quote:Op zondag 13 juli 2014 13:47 schreef Ole het volgende:
[..]
Yup. Mede ook door het fanatieke sporten waren mijn suikerwaarden de laatste keer goed. Mijn bloeddruk gedaald van 130 naar 110 en mijn cholesterol was bijna goed (scheelde nog maar heel weinig) Volgende week weer controle en dan hoop ik dat ik van 2 x per dag diabetesmeds naar één keer mag. Als mijn cholesterol nu goed is hoef ik daar geen medicijnen voor.
Korte termijndoelen: waardes goedhouden, sporten volhouden ( gaat echt makkelijker omdat ik al 1x per week moet omdat ik afspraak heb) en nog beetje afvallen.
Lange termijndoelen: Tja.. ik heb geen illusie dat ik ooit 60 kg ga wegen op een gezonde manier. Maar ik hoop toch nog wel de komende 2 jaar een kilo of 20 kwijt te raken.
Ik doe mijn best. Maar ga nog wel 1 x per week uit eten en aan de wijn (minstens). Ik denk dat als ik niet zou sporten ik niet zou zijn afgevallen. Maar ik ben tevreden. Stel mijn doelen qua gewicht gewoon niet te hoog. Ik wil het de rest van mijn leven zo volhouden. Ik doe dan ook eik geen dieet (wat ik altijd associeer met honger en niets mogen) maar heb wel mijn gewoontes langzaam aangepast.quote:Op zondag 13 juli 2014 14:03 schreef appelsap het volgende:
[..]
Netjes hoor, trots zijn op jezelf voor deze omslag! Gezondheid is het belangrijkste.
Ik denk als je zo doorgaat dat je op de lange termijn telkens wat kilo's kwijtraakt, dus dat komt vast ook wel goed.
Tnxquote:
Klinkt sowieso als een goede methodequote:Op zondag 13 juli 2014 14:33 schreef Ole het volgende:
[..]
Tnx![]()
Wat ik altijd 'verkeerd ' deed (geldt dus voor mij he) was dat ik erg weinig ging eten, maaltijden oversloeg en dan weer vreetbuien kreeg na een tijdje.
Ik heb nu geleerd juist genoeg te eten, genoeg eetmomenten, waardoor je geen erge honger meer hebt, kans op eetbuien een stuk afneemt. Vooral géén dieten zoals dr Frank, Sonja Bakker, Weight Watchert etc. Wel gevarieerd eten, regelmatig en natuurlijk niet elke dag naar de Mac. Keertje (en dat is lastig) een slechte keus moet kunnen. Het moet allemaal haalbaar blijven. Anders is de kans op jojo'en te groot.
Maar het blijft wel levenslang opletten.
Bij mij werd geadviseerd bij een lijstje als deze om vooral 's ochtends ook nog een boterham of muesli door de yoghurt te doen. Ook bij de lunch iets met koolhydraten. Voor de rest ziet het er goed uit.quote:Op zondag 13 juli 2014 14:43 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Klinkt sowieso als een goede methode
Ik stap ook vaak in de valkuil zo min mogelijk eten (en daarna gaan snaaien).
Heb nu een eetplan gemaakt (voor na de vakantie) van 6x per dag eten:
O: iets van yoghurt
T: fruit of groente
L: omelet met groente/salade etc
T: fruit of groente
D: gevarieerd
T: kwark
Avondeten is gewoon wat de pot schaft, dat is dan ook niet het probleem.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |