abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142228589
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 19:58 schreef Sarabi het volgende:

[..]

True :Y
Niet teveel overdrijven dames....

Ikea friet:
http://www.fatsecret.nl/Diary.aspx?pa=fjrd&rid=4199829

''Ongezonde'' maaltijdsalade:
http://www.fatsecret.nl/c(...)dsalade-kip/1-portie

Ik zou 't wel weten als je echt moest kiezen :')..

*scheenbeschermers aantrekt*
pi_142229965
Mijn lijstjes blijven kort....

O Smoothie met magere yoghurt en banaan
L nog een smoothie en een kopje cappuccino met magere melk
D Chimichanga met kip
T 2 wijntjes in de stad

opzich wel prima zo, begin nu ook een klein beetje resultaat te zien. Vind het wel frusterend, eet echt niet zoveel, en toch val ik maar heel weinig en heel langzaam af... Bah.
pi_142230466
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 00:46 schreef LilDutchPrincess het volgende:

D Chimichanga met kip
T 2 wijntjes in de stad

opzich wel prima zo, begin nu ook een klein beetje resultaat te zien. Vind het wel frusterend, eet echt niet zoveel, en toch val ik maar heel weinig en heel langzaam af... Bah.
Dit is wel erg weinig, vind ik. Hoe langzaam val je af dan?
  Moderator / Miss SHO zondag 13 juli 2014 @ 00:59:44 #279
22592 crew  Ole
pi_142230518
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 00:46 schreef LilDutchPrincess het volgende:

D Chimichanga met kip
T 2 wijntjes in de stad

misschien kun je beter iets meer eten. Vind het erg weinig
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_142230937
quote:
1s.gif Op zondag 13 juli 2014 00:58 schreef appelsap het volgende:

[..]

Dit is wel erg weinig, vind ik. Hoe langzaam val je af dan?
minder dan een kilo de afgelopen maand. Dus blijkbaar toch nog teveel gegeten telkens. Probeer de cappuccino nu ook af te leren, maar het is lastig.
pi_142231494
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 01:06 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

minder dan een kilo de afgelopen maand. Dus blijkbaar toch nog teveel gegeten telkens. Probeer de cappuccino nu ook af te leren, maar het is lastig.
Ik zou juist wat meer gaan eten. Dit is echt veel te weinig. Als je te weinig eet en te weinig voedingsstoffen binnenkrijgt dan zal jouw lichaam proberen er efficiënter mee om te gaan, waardoor je niet/weinig afvalt.
Dus eet wat meer en kijk hoeveel je dan afvalt. Bereken eventueel je BMR om te kijken hoeveel jouw lichaam elke dag minimaal nodig heeft. Dit is zonder beweging en activiteit maar puur wat organen en dergelijke nodig hebben aan energie. Dat zou je minimaal moeten eten om gezond te moeten kunnen afvallen.
  zondag 13 juli 2014 @ 08:36:01 #282
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_142234362
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 23:48 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind het geen 'afvaldagje', BE. Meer een dag voor mensen die op gewicht willen blijven; in dat opzicht niet schokkend 8-)

Wel ergens ooit gelezen dat 1 minuut fietsen 200 stappen is. Dus 30 min fietsen is 6000 stappen. Fitbit registreert te laag, omdat het op lopen is ingesteld en niet op een fietsbeweging.
Het was ook een niet-vast-dag waarop ik in principe ong 2000kcals mag. ;)

Maar met deze hoeveelheden 1,7kg zwaarder dan 's ochtends vond ik zo heftig. Maar dat zal wel een vocht-dingetje zijn.

Die 4000 stappen was een grapje. Fitbit pakt het gebonk en gehobbel als stappen dus eigenlijk zou ik hem af moeten doen als ok ga fietsen.
Ik heb dan nl mijn hardloophorloge om die ik in Endomondo laad.

Maar idd appelsap, het voelde zeker goed nog even te zijn gaan fietsen.
pi_142234876
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 00:17 schreef Timmos het volgende:

[..]

Ikea friet:

Waar komen die gehaktballetjes opeens vandaan?
Volgens mij hadden Myraela en ik het over een klein frietje.
Maar die maaltijdsalade die jij hebt gevonden valt inderdaad mee, de meeste die ik ooit geprobeerd heb waren minimaal 700kcal.
pi_142235008
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 00:17 schreef Timmos het volgende:

[..]

Ikea friet:

Dat is patat met gehaktballen. Een normaal patatje zonder saus zit rond de 450. Als dat net zo veel is als de maaltijd salade die jij hebt gevonden (wat echt een enorm gunstige is, want ik ben ze met twee keer zoveel tegen gekomen) dan zou ik inderdaad wel weten wat ik zou kiezen.
  zondag 13 juli 2014 @ 10:32:18 #285
319308 Tink89
To live is to dance
pi_142235096
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 10:07 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Maar die maaltijdsalade die jij hebt gevonden valt inderdaad mee, de meeste die ik ooit geprobeerd heb waren minimaal 700kcal.
quote:
14s.gif Op zondag 13 juli 2014 10:24 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dat is patat met gehaktballen. Een normaal patatje zonder saus zit rond de 450. Als dat net zo veel is als de maaltijd salade die jij hebt gevonden (wat echt een enorm gunstige is, want ik ben ze met twee keer zoveel tegen gekomen) dan zou ik inderdaad wel weten wat ik zou kiezen.
Dit dus. Bovendien moest ik dus vanuit het station als een idioot naar huis om om te kleden en meteen door te crossen en had ik dus echt geen tijd voor de ah. Daarnaast is de maaltijdsalade met couscous de enige die bij de AH lactosevrij is en die is écht geen 450 kcals hoor.

Ik ben die frieten overigens niet aan het verdedigen, ik weet dat ze geen verstandige keuze waren, maar soms zijn de omstandigheden zo dat je (zeker als je een allergie hebt) gewoon even moet kiezen voor je enige optie.

Gisteren gebbced en dus ook niet per se gezond, maar heb maar 2 of 3 stukjes stokbrood gehad, amper saus, lekker veel groente en geen spek. Valt te overzien dus.

Vanavond nog met vriendjelief de leftover eten (voornamelijk salade en groente, nom!) en dan morgen, di en woe alleen eten. Do met een vriendinnetje in Rdam.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_142235285
Ik had gisteren een faaldag. Zou eigenlijk vis met spinazie eten. Maar ik vond de vis echt niet lekker, dus die is naar de katten gegaan. Maar die vonden hem ook niet lekker. :') En puur spinazie is ook niet lekker. Dus mijn avondeten werd maar een grote kom optimel vla met "eat natural - noten en zaden". Wat wel super lekker is overigens, maar niet echt avondeten natuurlijk.

Vanavond maak ik gevulde fricandeau met erwten. :9 Dat is vast beter.
  zondag 13 juli 2014 @ 12:36:20 #287
319308 Tink89
To live is to dance
pi_142237348
Ik heb vijf uur voor mezelf en geen idee wat ik met die tijd ga doen... Even lezen, beetje was doen, maar verder kom ik echt niet. Iemand nog suggesties?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_142238224
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 10:07 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik meende gelezen te hebben dat t om een ikea maaltijd met balletjes ging die ze had genomen dus vandaar.

Maar op fatsecret staat ook de berekening voor 10 frietjes, dan kom je volgens mij met alleen een klein frietje nog slechter uit..

Tuurlijk zijn er slechte salades, maar als je al begint met niet alle dressing te gebruiken scheelt het al heel veel vet.. Zit er pasta in dan laat je er een handje uit en heb je een mooie maaltijd aan vetten koolhydraten en eiwitten..
pi_142238554
quote:
1s.gif Op zondag 13 juli 2014 13:13 schreef Timmos het volgende:

[..]

Ik meende gelezen te hebben dat t om een ikea maaltijd met balletjes ging die ze had genomen dus vandaar.

Maar op fatsecret staat ook de berekening voor 10 frietjes, dan kom je volgens mij met alleen een klein frietje nog slechter uit..

Tuurlijk zijn er slechte salades, maar als je al begint met niet alle dressing te gebruiken scheelt het al heel veel vet.. Zit er pasta in dan laat je er een handje uit en heb je een mooie maaltijd aan vetten koolhydraten en eiwitten..
Inderdaad. De dressings zitten altijd in zakjes, dus dat lijkt me niet zo moeilijk om weg te laten.
Groente is áltijd een betere keuze dan gefrituurde shit.
pi_142238779
Volgens mij heb je dingen door elkaar gehaald Timmos. Ik heb vrijdag gehaktballetjes en friet op bij Ikea. :P
Tink, wandelen, film of serie kijken, lekkere receptjes zoeken?

Ik eet af en toe een maaltijdsalade van de AH, maar dat valt qua calorieën best mee hoor. Vaak rond de 500kcal. Ik laat croutons en (meestal) kaas weg want dat vind ik niks toevoegen en van de dressing neem ik vaak niet alles of ik gooi er zelf azijndressing door.

Lijstje voor vandaag:
O: yoghurt, banaan en 15 gr pure chocolade
L: aardappeltjes uit de oven, wortels, zigeunersnitzel
D: 2 bth met ? + toetje
T: 250 gr aardbeien
T: ?
  Moderator / Miss SHO zondag 13 juli 2014 @ 13:36:35 #291
22592 crew  Ole
pi_142238891
Het ging idd om friet met gehaktballen (als je die link aanklikt)
Ik neem idd vaak minder dressing en eet niet alle pasta op.

Nu ben ik maar heel erg langzaam aan het afvallen, ik eet 5-6 x per dag. Ivm diabetes en ik heb therapie gehad voor eetstoornis. Met zo vaak eten, en geen dingen weglaten (gevarieerd eten dus) maar wel zoveel mogelijk 'verstandige' keuzes maken. Daarbij sport ik redelijk fanatiek ( 1x per week met fysio, echt het randje opzoeken, paar keer zelf)

In elk geval in een jaar iets meer dan 15 kg kwijt. Gaat heel langzaam maar dit is voor mij de enige manier weet ik na 44 jaar.
pi_142239047
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 13:36 schreef Ole het volgende:
Het ging idd om friet met gehaktballen (als je die link aanklikt)
Ik neem idd vaak minder dressing en eet niet alle pasta op.

Nu ben ik maar heel erg langzaam aan het afvallen, ik eet 5-6 x per dag. Ivm diabetes en ik heb therapie gehad voor eetstoornis. Met zo vaak eten, en geen dingen weglaten (gevarieerd eten dus) maar wel zoveel mogelijk 'verstandige' keuzes maken. Daarbij sport ik redelijk fanatiek ( 1x per week met fysio, echt het randje opzoeken, paar keer zelf)

In elk geval in een jaar iets meer dan 15 kg kwijt. Gaat heel langzaam maar dit is voor mij de enige manier weet ik na 44 jaar.
Ik vind dit echt super netjes. Dit lijkt me gewoon een verstandige manier om blijvend af te vallen.
Heel knap! :Y
Heeft jouw veranderd eetpatroon en het afvallen tot nu toe veel invloed gehad op de diabetes? Heb jij een uiteindelijk doel?
  Moderator / Miss SHO zondag 13 juli 2014 @ 13:47:21 #293
22592 crew  Ole
pi_142239240
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 13:41 schreef appelsap het volgende:

[..]

Ik vind dit echt super netjes. Dit lijkt me gewoon een verstandige manier om blijvend af te vallen.
Heel knap! :Y
Heeft jouw veranderd eetpatroon en het afvallen tot nu toe veel invloed gehad op de diabetes? Heb jij een uiteindelijk doel?
Yup. Mede ook door het fanatieke sporten waren mijn suikerwaarden de laatste keer goed. Mijn bloeddruk gedaald van 130 naar 110 en mijn cholesterol was bijna goed (scheelde nog maar heel weinig) Volgende week weer controle en dan hoop ik dat ik van 2 x per dag diabetesmeds naar één keer mag. Als mijn cholesterol nu goed is hoef ik daar geen medicijnen voor.

Korte termijndoelen: waardes goedhouden, sporten volhouden ( gaat echt makkelijker omdat ik al 1x per week moet omdat ik afspraak heb) en nog beetje afvallen.

Lange termijndoelen: Tja.. ik heb geen illusie dat ik ooit 60 kg ga wegen op een gezonde manier. Maar ik hoop toch nog wel de komende 2 jaar een kilo of 20 kwijt te raken.
pi_142239813
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 13:47 schreef Ole het volgende:

[..]

Yup. Mede ook door het fanatieke sporten waren mijn suikerwaarden de laatste keer goed. Mijn bloeddruk gedaald van 130 naar 110 en mijn cholesterol was bijna goed (scheelde nog maar heel weinig) Volgende week weer controle en dan hoop ik dat ik van 2 x per dag diabetesmeds naar één keer mag. Als mijn cholesterol nu goed is hoef ik daar geen medicijnen voor.

Korte termijndoelen: waardes goedhouden, sporten volhouden ( gaat echt makkelijker omdat ik al 1x per week moet omdat ik afspraak heb) en nog beetje afvallen.

Lange termijndoelen: Tja.. ik heb geen illusie dat ik ooit 60 kg ga wegen op een gezonde manier. Maar ik hoop toch nog wel de komende 2 jaar een kilo of 20 kwijt te raken.
Netjes hoor, trots zijn op jezelf voor deze omslag! Gezondheid is het belangrijkste.
Ik denk als je zo doorgaat dat je op de lange termijn telkens wat kilo's kwijtraakt, dus dat komt vast ook wel goed.
  Moderator / Miss SHO zondag 13 juli 2014 @ 14:06:37 #295
22592 crew  Ole
pi_142239946
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 14:03 schreef appelsap het volgende:

[..]

Netjes hoor, trots zijn op jezelf voor deze omslag! Gezondheid is het belangrijkste.
Ik denk als je zo doorgaat dat je op de lange termijn telkens wat kilo's kwijtraakt, dus dat komt vast ook wel goed.
Ik doe mijn best. Maar ga nog wel 1 x per week uit eten en aan de wijn (minstens). Ik denk dat als ik niet zou sporten ik niet zou zijn afgevallen. Maar ik ben tevreden. Stel mijn doelen qua gewicht gewoon niet te hoog. Ik wil het de rest van mijn leven zo volhouden. Ik doe dan ook eik geen dieet (wat ik altijd associeer met honger en niets mogen) maar heb wel mijn gewoontes langzaam aangepast.

Gezien mijn medische waardes nu blijkt dit vooralsnog goed te werken. Ik voel me ook stukken beter dan een jaar geleden.
  Moderator / Miss SHO zondag 13 juli 2014 @ 14:33:14 #297
22592 crew  Ole
pi_142240846
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 14:08 schreef Sarabi het volgende:
Netjes Ole ^O^
Tnx :)
Wat ik altijd 'verkeerd ' deed (geldt dus voor mij he ;) ) was dat ik erg weinig ging eten, maaltijden oversloeg en dan weer vreetbuien kreeg na een tijdje.

Ik heb nu geleerd juist genoeg te eten, genoeg eetmomenten, waardoor je geen erge honger meer hebt, kans op eetbuien een stuk afneemt. Vooral géén dieten zoals dr Frank, Sonja Bakker, Weight Watchert etc. Wel gevarieerd eten, regelmatig en natuurlijk niet elke dag naar de Mac. Keertje (en dat is lastig) een slechte keus moet kunnen. Het moet allemaal haalbaar blijven. Anders is de kans op jojo'en te groot.

Maar het blijft wel levenslang opletten.
pi_142241180
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 14:33 schreef Ole het volgende:

[..]

Tnx :)
Wat ik altijd 'verkeerd ' deed (geldt dus voor mij he ;) ) was dat ik erg weinig ging eten, maaltijden oversloeg en dan weer vreetbuien kreeg na een tijdje.

Ik heb nu geleerd juist genoeg te eten, genoeg eetmomenten, waardoor je geen erge honger meer hebt, kans op eetbuien een stuk afneemt. Vooral géén dieten zoals dr Frank, Sonja Bakker, Weight Watchert etc. Wel gevarieerd eten, regelmatig en natuurlijk niet elke dag naar de Mac. Keertje (en dat is lastig) een slechte keus moet kunnen. Het moet allemaal haalbaar blijven. Anders is de kans op jojo'en te groot.

Maar het blijft wel levenslang opletten.
Klinkt sowieso als een goede methode :Y
Ik stap ook vaak in de valkuil zo min mogelijk eten (en daarna gaan snaaien).
Heb nu een eetplan gemaakt (voor na de vakantie) van 6x per dag eten:
O: iets van yoghurt
T: fruit of groente
L: omelet met groente/salade etc
D: gevarieerd
T: kwark

Avondeten is gewoon wat de pot schaft, dat is dan ook niet het probleem.
pi_142241229
Je wilt koolhydraat arm gaan eten?

Ik ben gek op ei, maar elke dag een omelet zou me echt gaan tegenstaan.
  Moderator / Miss SHO zondag 13 juli 2014 @ 14:47:27 #300
22592 crew  Ole
pi_142241311
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 14:43 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Klinkt sowieso als een goede methode :Y
Ik stap ook vaak in de valkuil zo min mogelijk eten (en daarna gaan snaaien).
Heb nu een eetplan gemaakt (voor na de vakantie) van 6x per dag eten:
O: iets van yoghurt
L: omelet met groente/salade etc
D: gevarieerd
T: kwark

Avondeten is gewoon wat de pot schaft, dat is dan ook niet het probleem.
Bij mij werd geadviseerd bij een lijstje als deze om vooral 's ochtends ook nog een boterham of muesli door de yoghurt te doen. Ook bij de lunch iets met koolhydraten. Voor de rest ziet het er goed uit.
Als tussendoor telden dingen als komkommers en wortelen niet. Omdat daar nauwelijks voedingswaarde in zit. Advies is dan om er wat magere vleeswaren bij te nemen (bijvoorbeeld)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')