abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 juli 2014 @ 16:29:31 #201
172669 Papierversnipperaar
Cafeīne is ook maar een drug.
pi_142098343
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 16:24 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Je hoeft mij niet te geloven.
Mijn waarheid (geloof) voor "waar" aan te nemen O-)

Doordat je het niet doet, geef je blijk van "keuze vrijheid"
(je verwerpt mijn "woorden", waar ik in geloof, maar voor jou onzin zijn).

Geloof je mij ? Nee
(dat is jouw keuze, mijn geloof, niet te geloven ;) )

Je gelooft het niet.
Je neemt het niet voor waar aan.

Het is "onzin".

Daarin heb je alvast duidelijk keuzes gemaakt ^O^

Groetjes,
JTL
Het zijn niet mijn keuzes. Het is de vraag of jouw ideeën passen in mijn beeld van de werkelijkheid. Dat heeft te maken met feiten en logica, niet met keuzes.

Ik zal niet snel mijn wereldbeeld omgooien vanwege wat hersenspinsels op Fok!. Dat is geen keuze, dat is overleven.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_142098796
quote:
7s.gif Op woensdag 9 juli 2014 16:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Ga ze dat in Staphorst maar wijsmaken. :P

Oh dat snap ik helemaal. Ik heb een tijdje in amerika gereist en daar is het ook zeker geen keuze.

quote:
Dat is mooi, je hebt het bestaan van God dus aangenomen, maar je geloofde er niet echt in. Jij kon dus kiezen. Maar dat geld niet voor die mensen in Staphorst, voor hun is het de werkelijkheid. En dat geld niet voor mij, voor mij zullen Goden nooit werkelijkheid worden.
Je hebt altijd extreme gevallen maar dat wil niet zeggen dat IEDEREEN geen keuze had. Ligt eraan hoe je er tegen aan kijkt. Puur deterministisch heeft niemand een keuze. Als je wel aanneemt dat wij keuzes kunnen maken aan de hand van rationele afwegingen zijn er wel degelijk gelovigen mensen die ervoor kiezen gelovig te zijn.
pi_142196180
Alleen die eerste regel al van het topic:

quote:
Allereerst je hebt niets te verliezen als je in God gelooft.
Oh nee, wat dacht je van die mensen die familie afstoten, het leven ondraaglijk maken of zelfs vermoorden, alleen omdat ze niet volgens die regels leven van die ene God. Laat staan dat ze zeggen dat ze er niet in geloven, want dan zijn ze echt verdoemd voor het leven.

Het leven wordt beheerst door angst. En dat is onze enige beperking. Geloof probeert je angst te ontnemen, maar zorgt er ook voor dat je nieuwe angsten krijgt. Bang dat god je gaat straffen of je gaat naar de hel. Enge gedachtens lijkt me dat. Maar dat moet niet een reden zijn om een god te geloven.

Als god echt bestaan had, had hij dat wel duidelijk gemaakt. En niet via subtiele hints of symbolische teksten. Daarbij komt nog eens dat er duidelijk aangetoond worden dat de Bijbel vol fouten zit. Rekenfouten, natuurwetten en regelgeving op gebied van slavernij en (kinder)mishandeling. Natuurlijk worden deze stukken tekst ontweken in de kerk, maar ze staan er toch echt in. Als je wilt kan iedereen een stukje tekst uit de Bijbel eigen maken en zijn eigen draai aan geven. Dat maakt het juist zo gevaarlijk te geloven, je hebt het zelf dan niet eens door dat je leven geleid wordt en dat je niet je eigen keuze maakt. Terwijl gelovigen juist zeggen dat ze een eigen keuze hebben gekregen van God. Waarom gebruik je die dan niet?? Waarom laat je je door een boek leiden en lijden.

Het is niet alleen de keuze te geloven of god bestaat of niet. Je moet ook nog al die andere onzin slikken als zoete koek. Een man die overleeft in een walvis, een zee in tweeen splitsen, een ark met alle dieren van de wereld op die ark en nergens anders waar die dieren konden schuilen voor de regen. Het is allemaal leuk en aardig, maar als je er langer over nadenkt eigenlijk belachelijk.

De wetenschap geeft ons meer correcte informatie als dat wij uit een heilig boek kunnen halen. En de wetenschap heeft ook al vaak genoeg bewezen dat de bijbel fout zat. Hoe gehersenspoelt moet je dan zijn om toch te gaan geloven? Dan wil je toch graag het slaafje zijn en tegen alles ja en amen roepen.

Ook dat gelovigen bang zijn voor zwarte magie en tovernij. In plaats van uit te leggen dat dat de grootste onzin is, houden ze het in stand. Gelovigen zeggen dat als je niet gelooft, dat je dan in alles gaat geloven. Klopt, mensen geloven ook echt in de gekste dingen. Aliens, complottheorieen, einde des tijden etc. De fantasie slaat ver op hol, net zoals de bijbel dat doet.

De huidige bijbel zijn voor ons de natuurwetten. Dat is het enige waar wij ons aan moeten houden. Voor de rest moeten we iedereen gelijk behandelen, geen grenzen en geen geloven meer hanteren. Geloof is een beperking op je leven. En een valse belofte/leugen:-) dat er hierna nog iets komt. Geniet van je leven en ga elkaar niet beperken door geloof, tot in de eeuwigheid. Amen.
Daar waar de nood het hoogst is, treft men een camera
pi_142202099
Wow
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 12 juli 2014 @ 12:33:08 #205
862 Arcee
Look closer
pi_142202220
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 02:03 schreef Sjeenkske het volgende:
Als god echt bestaan had, had hij dat wel duidelijk gemaakt. En niet via subtiele hints of symbolische teksten.

Of via een tosti. :Y)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_142205042
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 12:33 schreef Arcee het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Of via een tosti. :Y)
Dionysus leeft!
pi_142213555
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:55 schreef TheListener het volgende:

Mijn ouders hebben me gedoopt. Toen heb ik communie gedaan omdat mijn vriendjes in de klas dat toevallig ook deden en de cadeautjes waren ook zeker niet verkeerd.
Het was dus geen keuze dat je als kind in god geloofde, dat kwam omdat je omgeving jou had blootgesteld aan verhalen over die god en jij had als jong mensje nog geen redenen om daar aan te twijfelen.

quote:
Verder ben ik een gelukkige ongelovige nu omdat uiteindelijk vond ik dit interessant en ben ik kritische vragen gaan stellen.

Het was dus geen keuze dat je op een gegeven moment niet meer in god geloofde. Je ontdekte simpelweg nieuwe dingen, deed meer kennis op over dat onderwerp en toen geloofde je niet meer in god. dat KUN je niet eens meer, ook al zou je het willen.

Of wil je soms beweren dat je ervoor kunt kiezen om vanaf 1 Aug weer in God te gaan geloven?

Ik heb het dus niet over determinisme. Ik vind dat je heel veel wel kunt kiezen. Je kunt bijvoorbeeld op 1 Aug kiezen om:

-vegetarier te worden
- je baan op te zeggen
- weer te beginnen met hardlopen
- elke week bloemen voor je vrouw te gaan kopen

Maar je kunt niet kiezen wat je gelooft.

[ Bericht 10% gewijzigd door vaarsuvius op 12-07-2014 19:29:33 ]
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
  zondag 13 juli 2014 @ 13:06:07 #208
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_142238026
Misschien een beetje offtopic maar gisteren een leuk meisje ontmoet op reis (koreaans) en goede gesprekken mee gehad. Maar vandaag bleek dat ze behoorlijk christelijk is. Opzich prima maar ze begon steeds meer te praten over dat ik een keer naar de kerk zou moeten gaan. Paar keer duidelijk gemaakt dat ik daar geen interesse in heb.

Afijn, op een gegeven moment komt er in gesprek naar voren dat ze toch ook wel behoorlijk conservatief is (anti-homo, abortus, etc). Dat gaat recht tegen mijn ideologie in en ik moet zeggen dat zo'n situatie best lastig is.

Dit is eigenlijk de eerste keer dat ik met zo'n situatie te maken heb. Ze is echt erg aardig maar hebt nu het gevoel dat ik deze vriendschap misschien beter gewoon meteen moet stopzetten.Nou heb ik wel gezegd dat zolang zei het niet over religie heeft we best vrienden kunnen zijn, maar nu begin ik toch te twijfelen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_142243433
quote:
2s.gif Op zondag 13 juli 2014 13:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Misschien een beetje offtopic maar gisteren een leuk meisje ontmoet op reis (koreaans) en goede gesprekken mee gehad. Maar vandaag bleek dat ze behoorlijk christelijk is. Opzich prima maar ze begon steeds meer te praten over dat ik een keer naar de kerk zou moeten gaan. Paar keer duidelijk gemaakt dat ik daar geen interesse in heb.

Afijn, op een gegeven moment komt er in gesprek naar voren dat ze toch ook wel behoorlijk conservatief is (anti-homo, abortus, etc). Dat gaat recht tegen mijn ideologie in en ik moet zeggen dat zo'n situatie best lastig is.

Dit is eigenlijk de eerste keer dat ik met zo'n situatie te maken heb. Ze is echt erg aardig maar hebt nu het gevoel dat ik deze vriendschap misschien beter gewoon meteen moet stopzetten.Nou heb ik wel gezegd dat zolang zei het niet over religie heeft we best vrienden kunnen zijn, maar nu begin ik toch te twijfelen.
Je kunt ook proberen haar van haar geloof af te helpen. Zal ze je eeuwig dankbaar voor zijn.
  zondag 13 juli 2014 @ 15:58:54 #210
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_142243778
quote:
1s.gif Op zondag 13 juli 2014 15:50 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Je kunt ook proberen haar van haar geloof af te helpen. Zal ze je eeuwig dankbaar voor zijn.
Nee, ik vind het prima is ze geloofd. Ik heb ook veel Nederlandse vrienden die geloven. Maar probeer mij niet over te halen ;)
pi_142244250
Probeer de punten waarop jullie botsen zoveel mogelijk te vermijden zoek ze niet op.

Dat is niet altijd mogelijk weet ik. Komen bepaalde punten toch ter sprake dan ga ik er altijd in mee. Ja knikken en zeggen "je hebt volkomen gelijk" . Dit geldt niet voor ethische kwesties maar ook andere vlakken/punten waar je als partner / vriend niet mee eens bent. Dat hoort ook een beetje in een (vriendschappelijke ) relatie. Wees de verstandigste.

Dit geldt trouwens ook met familie-leden en je kan het zelfs doortrekken op discussies in forums die vaak geen discussies zijn maar debatten. Je kan elkaar toch niet overtuigen dus zoek ze niet op.

Wees de verstandigste. Er zal heus een goede vriendschap ontstaan of zelfs een relatie wie weet. Houdt rekening met elkaar. Dan kom je al een heel eind. Denk ik dan.
pi_142244750
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 16:13 schreef Shokirbek85 het volgende:
Probeer de punten waarop jullie botsen zoveel mogelijk te vermijden zoek ze niet op.

Dat is niet altijd mogelijk weet ik. Komen bepaalde punten toch ter sprake dan ga ik er altijd in mee. Ja knikken en zeggen "je hebt volkomen gelijk" . Dit geldt niet voor ethische kwesties maar ook andere vlakken/punten waar je als partner / vriend niet mee eens bent. Dat hoort ook een beetje in een (vriendschappelijke ) relatie. Wees de verstandigste.

Dit geldt trouwens ook met familie-leden en je kan het zelfs doortrekken op discussies in forums die vaak geen discussies zijn maar debatten. Je kan elkaar toch niet overtuigen dus zoek ze niet op.

Wees de verstandigste. Er zal heus een goede vriendschap ontstaan of zelfs een relatie wie weet. Houdt rekening met elkaar. Dan kom je al een heel eind. Denk ik dan.
Bij vrienden lukt dit uitstekend, maar niet binnen een relatie. Dit is het probleem voor je uitschuiven.
  zondag 13 juli 2014 @ 16:29:16 #213
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_142244761
quote:

Dus jouw idee van een goede vriend zijn is in plaats van de waarheid zeggen wat hij wil horen? Ik weet het niet hoor.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_142244889
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 16:29 schreef Molurus het volgende:
Dus jouw idee van een goede vriend zijn is in plaats van de waarheid zeggen wat hij wil horen? Ik weet het niet hoor.
Eerlijk gezegd, ik ook niet. Zolang zekere levensbeschouwingen niet ter sprake komen kan dit wel, maar wat als deze wél ter sprake komen ?
  zondag 13 juli 2014 @ 16:39:45 #215
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_142245051
quote:

Thanks! Dit soort reacties zijn erg waardevol.

helaas praatte ik net met haar en ze zei dat ze me niet meer mag zien van haar vader. (we zitten allemaal in een hostel dus elkaar ontlopen is niet zo makkelijk). Niet dat ik er zo mee zit want ik kende haar 2 dagen en had sowieso niet de intentie om er meer dan een vriendschap van te maken. Maar nu ben ik wel een beetje angstig om die vader tegen het lijf te lopen want mensen in de keuken hadden hem verteld dat zijn dochter 'op stap' was met een jongen die ze leuk vond.... (terwijl ik werkelijkheid maar een uurtje een ommetje met haar had gemaakt om de buurt te verkennen. Iets wat vrij normaal is in hostels )

[ Bericht 6% gewijzigd door Eyjafjallajoekull op 13-07-2014 16:57:13 ]
pi_142245754
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 16:29 schreef Molurus het volgende:

[..]

Er is geen 'waarheid' in zaken als ethiek.

(Met vrouwen kun je beter niet in discussie gaan. Krijg je hoop geschreeuw te verwerken)

Over ethische kwesties discussier ik niet. Wat voor de 1 walgelijk is kan voor de ander juist het tegenover gestelde zijn. Wat voor zin heeft het als je vrouw (of een goede vriend) kwesties als bijvoorbeeld abortus ervoor of juist ertegen is en jij een andere mening/waarheid hebt?

Je kan inderdaad jouw mening/ waarheid doordrammen wat zinloos is en zelfs schadelijk voor je vriendschap is en zelfs het einde kan betekenen.

Ik ben inderdaad een persoon die er neutraal mee om (probeert) te gaan en vermijd deze ethische kwesties en probeer zeker niet mijn 'waarheid' op te dringen. Het idee !

Awel als je vriend of vrouw een abortus kliniek in de fik steekt kun je afstand van iemand nemen zonder hem/haar te veroordelen.
pi_142245954
quote:
2s.gif Op zondag 13 juli 2014 16:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Thanks! Dit soort reacties zijn erg waardevol.

helaas praatte ik net met haar en ze zei dat ze me niet meer mag zien van haar vader. (we zitten allemaal in een hostel dus elkaar ontlopen is niet zo makkelijk). Niet dat ik er zo mee zit want ik kende haar 2 dagen en had sowieso niet de intentie om er meer dan een vriendschap van te maken. Maar nu ben ik wel een beetje angstig om die vader tegen het lijf te lopen want mensen in de keuken hadden hem verteld dat zijn dochter 'op stap' was met een jongen die ze leuk vond.... (terwijl ik werkelijkheid maar een uurtje een ommetje met haar had gemaakt om de buurt te verkennen. Iets wat vrij normaal is in hostels )
Vergeet niet dat de Koreaanse cultuur echt compleet anders is dan het Westen.

Als je bang bent is het mischien een idee om een andere verblijfplaats te zoeken.
  zondag 13 juli 2014 @ 17:27:31 #218
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_142246761
quote:
1s.gif Op zondag 13 juli 2014 17:04 schreef Shokirbek85 het volgende:

[..]

Vergeet niet dat de Koreaanse cultuur echt compleet anders is dan het Westen.

Als je bang bent is het mischien een idee om een andere verblijfplaats te zoeken.
Dat is helaas niet zo makkelijk, bovendien vind ik het hier veel te leuk. ;) Voor de context, ik woon op dit moment in Zuid-Korea, maar ben nu in Japan op vakantie. Waar veel zuid-koreanen zitten. Ik geloof dat ze morgen ook vertrekken dus waarschijnlijk zie ik die vader niet meer. En ach, had gister nog wijn gedronken met die vader en haar, en tis een prima kerel verder alleen erg over-protective.

Zuid-Korea is trouwens erg christelijk (geworden) wat me wel verbaasde in het begin.
pi_142247012
quote:
2s.gif Op zondag 13 juli 2014 17:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Dat is helaas niet zo makkelijk, bovendien vind ik het hier veel te leuk. ;) Voor de context, ik woon op dit moment in Zuid-Korea, maar ben nu in Japan op vakantie. Waar veel zuid-koreanen zitten. Ik geloof dat ze morgen ook vertrekken dus waarschijnlijk zie ik die vader niet meer. En ach, had gister nog wijn gedronken met die vader en haar, en tis een prima kerel verder alleen erg over-protective.

Zuid-Korea is trouwens erg christelijk (geworden) wat me wel verbaasde in het begin.
Komt dan wel in orde.

Hoelang woon je in Zuid Korea? Want het is algemeen bekend dat ze daar (steeds) Christelijker worden. Het Christendom groeit sterk in deze landen inderdaad . Je ziet veel Koreanen in Israel op bedevaart overigens ;)
  zondag 13 juli 2014 @ 17:44:39 #220
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_142247303
quote:
1s.gif Op zondag 13 juli 2014 17:34 schreef Shokirbek85 het volgende:

[..]

Komt dan wel in orde.

Hoelang woon je in Zuid Korea? Want het is algemeen bekend dat ze daar (steeds) Christelijker worden. Het Christendom groeit sterk in deze landen inderdaad . Je ziet veel Koreanen in Israel op bedevaart overigens ;)
Pas 3 maanden. Maar na japan weer 3 maanden en volgend jaar wellicht een huis huren met een vriendin. Er zijn echt veel kerken in Seoul, allemaal herkenbaar door een neon verlicht kruis. Wel grappig. En ontzettend veel westere jongens die je aanspreken op straat over de kerk. En er zijn natuurlijk ook 11 miljoen boeddhisten dus veel feestdagen in Seoul :P
pi_142253434
quote:
2s.gif Op zondag 13 juli 2014 17:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Pas 3 maanden. Maar na japan weer 3 maanden en volgend jaar wellicht een huis huren met een vriendin. Er zijn echt veel kerken in Seoul, allemaal herkenbaar door een neon verlicht kruis. Wel grappig. En ontzettend veel westere jongens die je aanspreken op straat over de kerk. En er zijn natuurlijk ook 11 miljoen boeddhisten dus veel feestdagen in Seoul :P
Ik ben nog nooit in het verre oosten geweest. Lijkt me leuk. Ik houd van cultuur en reizen.

Dus je blijft daar voorlopig? Is het makkelijk om een staatsburger te worden in Korea? Maar dat is offtopic. DM me maar als je wilt
  zondag 13 juli 2014 @ 21:31:50 #222
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_142258199
quote:
1s.gif Op zondag 13 juli 2014 20:14 schreef Shokirbek85 het volgende:

[..]

Ik ben nog nooit in het verre oosten geweest. Lijkt me leuk. Ik houd van cultuur en reizen.

Dus je blijft daar voorlopig? Is het makkelijk om een staatsburger te worden in Korea? Maar dat is offtopic. DM me maar als je wilt
Ik heb geen flauw idee :P Die DM stuur ik wel als ik het weet haha. Voorlopig ben ik ook niet van plan om te emigreren. Zuid-Korea is op Japan na het modernste land van Azie, (en technologisch verder dan NL ) alleen qua cultuur nog vrij conservatief. Trouwen is bijvoorbeeld heel belangrijk en een kind krijgen zonder trouwen is not-done. Maar op dit moment vind er een culture en seksuele revolutie plaats wat wij 40 jaar geleden hadden. Dat is wel mooi om te zien (hoewel het ook voor een generatiekloof zorgt) Tevens zijn de banden tussen Zuid-Korea en Nederland ontzettend goed dus je kan in principe gewoon in Korea blijven zonder visum, als je maar elke 90 dagen even 1 dag het land uit gaat. (ze laten je altijd weer binnen)
pi_142278970
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 19:24 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Het was dus geen keuze dat je als kind in god geloofde, dat kwam omdat je omgeving jou had blootgesteld aan verhalen over die god en jij had als jong mensje nog geen redenen om daar aan te twijfelen.

Goed punt.

quote:
Het was dus geen keuze dat je op een gegeven moment niet meer in god geloofde. Je ontdekte simpelweg nieuwe dingen, deed meer kennis op over dat onderwerp en toen geloofde je niet meer in god. dat KUN je niet eens meer, ook al zou je het willen.

Of wil je soms beweren dat je ervoor kunt kiezen om vanaf 1 Aug weer in God te gaan geloven?

Ik heb het dus niet over determinisme. Ik vind dat je heel veel wel kunt kiezen. Je kunt bijvoorbeeld op 1 Aug kiezen om:

-vegetarier te worden
- je baan op te zeggen
- weer te beginnen met hardlopen
- elke week bloemen voor je vrouw te gaan kopen

Maar je kunt niet kiezen wat je gelooft.

Hier kan ik in komen. Goede post :)
pi_142279974
quote:
2s.gif Op zondag 13 juli 2014 17:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

dat is dan geheel tegenstrijdig met noord-korea want dat is 1 van de landen waar de meeste christenen juist vervolgd worden enzo.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  maandag 14 juli 2014 @ 13:41:09 #225
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_142280528
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 13:29 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

dat is dan geheel tegenstrijdig met noord-korea want dat is 1 van de landen waar de meeste christenen juist vervolgd worden enzo.
Uhhhhh zo'n beetje alles in Zuid-Korea is tegenstrijdig met Noord-Korea. Zuid-Korea is een van de modernste landen op aarde, Noord-Korea is het meest achtergestelde land op aarde.
pi_142280702
norrd-korea is gewoon veelste communistisch.
kijk maar naar die kim jung un die is gewoon net zo erg of misschien veel erger dan zijn vader.
Hij liet ja zijn eigen oom volgens mij ombrengen vorig jaar.
I am a child of God
God is not dead.
  maandag 14 juli 2014 @ 13:49:33 #227
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_142280882
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 13:45 schreef sjoemie1985 het volgende:
kijk maar naar die kim jung un die is gewoon net zo erg of misschien veel erger dan zijn vader.
Dit vond ik echt zo komisch:

Noord Korea in WK-finale

_O-

Geeft maar weer aan hoe gesloten Noord-Korea is... anders gaat dit soort berichten natuurlijk nooit werken.
  maandag 14 juli 2014 @ 13:59:33 #228
224960 highender
Travellin' Light
  maandag 14 juli 2014 @ 14:24:11 #229
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_142282415
quote:
10s.gif Op maandag 14 juli 2014 13:59 schreef highender het volgende:
Dat kan toch niet waar zijn :D _O- .
Is het wss ook niet. Zoals zoveel nieuws omtrent NK. Er zijn heel veel sites als 'de speld' in Azie en die worden vaak gekopieerd door westerse media :')
  maandag 14 juli 2014 @ 15:10:46 #230
141854 John5
Coujonjeur
pi_142284314
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 09:58 schreef Molurus het volgende:
Allereerst je hebt niets te verliezen als je in God gelooft. Als je goed doet dan kom je in de hemel. Maar als je niet in God gelooft dan ga je branden in hel als God bestaat.
Misschien al voorbij gekomen; maar waar komt deze wijsheid vandaan? In christelijke bijbel staat vrij duidelijk dat je na je dood niet naar de hemel en ook niet naar de hel gaat, maar gewoon dood bent.
There's no point for democracy when ignorance is celebrated.
  maandag 14 juli 2014 @ 15:11:44 #231
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_142284358
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 15:10 schreef John5 het volgende:
In christelijke bijbel staat vrij duidelijk dat je na je dood niet naar de hemel en ook niet naar de hel gaat, maar gewoon dood bent.
Hmm... interessant. Waar in de Bijbel staat dit? Het lijkt niet geheel te stroken met wat Christenen doorgaans geloven.
  maandag 14 juli 2014 @ 15:17:13 #232
141854 John5
Coujonjeur
pi_142284563
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 15:11 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hmm... interessant. Waar in de Bijbel staat dit? Het lijkt niet geheel te stroken met wat Christenen doorgaans geloven.
quote:
“De tijd komt waarin allen die in de graven zijn, Zijn stem zullen horen, en zij zullen eruit gaan”
Johannes 5: 28 – 29

Tot die tijd ligt iedereen gewoon onder de grond. De "goede" gaan daarna niet naar de hemel, maar krijgen gewoon het leven terug.
pi_142286797
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 13:49 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit vond ik echt zo komisch:

Noord Korea in WK-finale

_O-

Geeft maar weer aan hoe gesloten Noord-Korea is... anders gaat dit soort berichten natuurlijk nooit werken.
dit geeft meer aan hoeveel onderzoek jij uitvoert en wat je direct als waarheid aanneemt. Dan dat het iets zegt over NK
pi_142287252
Sommige mensen geloven dat hun eigen pis drinken goed is voor hun lichaam. Ze zijn freaks, mensen kijken heel raar naar hen en er is geen enkel bewijs dat dit ook het geval is. Ze doen het omdat ze het geloven en zich er goed door voelen. Ze hebben ook niks te verliezen door het te doen als ze maar accepteren dat het wel schadelijk kan zijn, mensen raar naar hen kijken e.d. (vergelijkbaar met de geestelijke nadelen die normale mensen ervaren als ze hun hele leven gaan wijden aan iets wat ze eigenlijk niet geloven voor als je de link niet snapt).

Hoop dat het zo wat duidelijker is. (reageer gewoon op de OP).

Je stelt dat het geen nadelen heeft om te geloven maar met die redenatie kan je zoveel zaken gaan geloven waarbij je je wel beseft je hele leven hoe raar je bezig bent, jezelf verloochend, eigenlijk reageert zoals iemand vanuit een angststoornis e.d. Lijkt me toch een flink nadeel om op die manier maar gemoedsrust te krijgen vanwege 1 aspect van wat mogelijk is om allemaal wel niet te geloven.
pi_142287318
Verder is de OP in dit topic een lachertje maar goed. Als je niks weet over de ideeen achter het bestaan en mogelijke ontstaan van het universum kan je beter zoiets niet proberen aan te brengen als argument zeg.
  maandag 14 juli 2014 @ 16:20:50 #236
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_142287457
quote:
1s.gif Op maandag 14 juli 2014 16:04 schreef Pakspul het volgende:

[..]

dit geeft meer aan hoeveel onderzoek jij uitvoert en wat je direct als waarheid aanneemt. Dan dat het iets zegt over NK
Ah, maar gelukkig heb jij dit bericht natuurlijk wel onderzocht!

Vertel, wat waren jouw bevindingen?
pi_142287567
quote:
1s.gif Op maandag 14 juli 2014 16:20 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ah, maar gelukkig heb jij dit bericht natuurlijk wel onderzocht!

Vertel, wat waren jouw bevindingen?
Het is een hoax.
  maandag 14 juli 2014 @ 16:23:56 #238
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_142287614
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 15:17 schreef John5 het volgende:

[..]

[..]

Johannes 5: 28 – 29

Tot die tijd ligt iedereen gewoon onder de grond. De "goede" gaan daarna niet naar de hemel, maar krijgen gewoon het leven terug.
Dat lijkt me een nogal vrijzinnige interpretatie van die tekst. Dat is niet wat ik daaruit opmaak, en ik kan me voorstellen dat christenen dat heel anders uitleggen.
  maandag 14 juli 2014 @ 16:25:05 #239
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_142287664
quote:
1s.gif Op maandag 14 juli 2014 16:23 schreef Pakspul het volgende:

[..]

Het is een hoax.
Roep je nu maar wat? In dat geval: pot verwijt de ketel.
pi_142287705
quote:
Om jullie over te halen, denk eens even na over de wereld en het universum. Alles wat bestaat is door iets gemaakt. Er kan niet iets vanuit niets komen. Het universum is door God geschapen en daarom zullen wij als stervelingen nooit de mysteries van het universum achterhalen.
Wie heeft God dan gemaakt :')
pi_142287815
quote:
1s.gif Op maandag 14 juli 2014 16:25 schreef Molurus het volgende:

[..]

Roep je nu maar wat? In dat geval: pot verwijt de ketel.
Het is inderdaad een hoax. Een grapje dat bij elke grote voetbalwedstrijd gemaakt wordt, zo ongeveer :P

Niet dat NK niet graag mag liegen tegen de bevolking, maar dit is ondertussen een relatief uitgemolken grap.
Conscience do cost.
  maandag 14 juli 2014 @ 16:30:40 #242
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_142287925
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 16:27 schreef ems. het volgende:

[..]

Het is inderdaad een hoax. Een grapje dat bij elke grote voetbalwedstrijd gemaakt wordt, zo ongeveer :P

Niet dat NK niet graag mag liegen tegen de bevolking, maar dit is ondertussen een relatief uitgemolken grap.
Ik hoor m voor het eerst, maar dat is tenminste een argument. ^O^
  maandag 14 juli 2014 @ 16:35:12 #243
141854 John5
Coujonjeur
pi_142288107
quote:
1s.gif Op maandag 14 juli 2014 16:23 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat lijkt me een nogal vrijzinnige interpretatie van die tekst. Dat is niet wat ik daaruit opmaak, en ik kan me voorstellen dat christenen dat heel anders uitleggen.
Geen idee eigenlijk, misschien kan een loslopende christen zijn interpretatie eens geven. Volgens mij is de tekst vrij helder, verder wordt voor zover ik weet ook nergens in de bijbel naar een hemel direct na de dood gerefereerd.
pi_142288215
Jullie gaan offtopic naar een deel 5 op deze manier.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 14 juli 2014 @ 16:43:29 #245
862 Arcee
Look closer
pi_142288382
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 16:35 schreef John5 het volgende:
Geen idee eigenlijk, misschien kan een loslopende christen zijn interpretatie eens geven
Elke loslopende Christen heeft weer zijn eigen interpretatie. :Y)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_142288479
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 13:45 schreef sjoemie1985 het volgende:
Ik ken iemand die zijn eigen zoon liet ombrengen, en het was een lieflijke reuk voor zijn neusgaten naar wij dachten.
Wat is erger?
"Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man ärgert sich ihnen zu geben und ärgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
pi_142288519
Dat ligt aan de intentie waarom het is gebeurd.
I am a child of God
God is not dead.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 14 juli 2014 @ 16:48:19 #248
862 Arcee
Look closer
pi_142288556
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 16:47 schreef sjoemie1985 het volgende:
Dat ligt aan de intentie waarom het is gebeurd.
Wat is de juiste intentie?
pi_142288640
God heeft zijn zoon laten kruisigen als redding voor de wereld, en ik denk niet dat kim jung un die intentie had met zijn oom.
En Jezus wist ook dat het gebeuren moest.
I am a child of God
God is not dead.
pi_142288823
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 16:50 schreef sjoemie1985 het volgende:
God heeft zijn zoon laten kruisigen als redding voor de wereld, en ik denk niet dat kim jung un die intentie had met zijn oom.
En Jezus wist ook dat het gebeuren moest.
Als ik mijn zoontje wijs maak dat hij moet sterven om de wereld te redden. Op dat hij zal sterven zullen alle zonden van de mensheid worden weg gewassen. Als ik hem vervolgens om breng ben ik dan goed bezig? Ik geloof er heilig in dat echt alle zonden worden weg gewassen als hij maar sterft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')