abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141845801
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 10:28 schreef tapirrr het volgende:
Wat mij nog het meest stoort aan deze discussie is het feit dat alle pro-Israel mensen hier, vrijwel alles wat het Israelische leger doet goedkeurt onder het mom dat het toch allemaal maar terroristen zijn (in ieder geval het grootste deel).

Wat er in die discussie wordt vergeten naar mijn mening is dat Israel al een jaar of 60 systematisch Palestijnen naar het extremisme drukt door:

1. Het vredesproces te ondermijnen
2. Een hek om de Palestijnen te bouwen
3. Ze te behandelen als minderwaardige mensen ('want het zijn toch allemaal terroristen')
4. En om de zoveel tijd er een paar neerschieten
Mijn advies; lees je even wat meer in, in de kwestie. En dan vooral de tijdslijnen want je gaat een beetje te kort door de bocht. Er is nooit vrede en veiligheid voor Israel geweest, vanaf het aller begin niet.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_141846756
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:13 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Mijn advies; lees je even wat meer in, in de kwestie. En dan vooral de tijdslijnen want je gaat een beetje te kort door de bocht. Er is nooit vrede en veiligheid voor Israel geweest, vanaf het aller begin niet.
Zeg ik dat dan?
pi_141847279
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:46 schreef tapirrr het volgende:
[..]
Zeg ik dat dan?
Zo lees ik dat een beetje uit jouw reactie. De acties die je noemt zijn natuurlijk net zo goed een gevolg van dat terrorisme, jij noemt het als oorzaak van extremisme.
pi_141848654
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 10:28 schreef tapirrr het volgende:
Wat mij nog het meest stoort aan deze discussie is het feit dat alle pro-Israel mensen hier, vrijwel alles wat het Israelische leger doet goedkeurt onder het mom dat het toch allemaal maar terroristen zijn (in ieder geval het grootste deel).
Dat is nou eenmaal hun taak. Elk internetforum van enig formaat waarin het nieuws besproken wordt heeft users die maar één echt aandachtsgebied hebben en die met antisemitismebeschuldigingen strooien en zich in voorbesproken bochten wringen om Israel te verdedigen. Ook negatief doen over moslims in het algemeen hoort daarbij. Als de een gaat komt de ander, het is een soort vrijwilligersorganisatie om de uitverkorenheid van hun volk en hun recht op Lebensraum langs deze weg te promoten.

Je moet niet doen alsof dat mensen zijn die hier zitten om het nieuws te bespreken en dan toevallig dit standpunt over Israel hebben. Dit zijn voetsoldaatjes in de propaganda-oorlog.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Redactie Frontpage donderdag 3 juli 2014 @ 13:13:05 #155
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_141849319
Kwam Israël wel zeer goed uit dit keer, de hele wereld zet ze onder druk om vredesbesprekingen te houden. Israël wil echter liever illegale nederzettingen bouwen en Palestijnen pletten en voila, daar zijn in eens 3 handige lijken van Israëlische tieners, en ook nog eens bij Hebron :')
Publieke opinie kantelt a la minute en nu kan men verder met burgers uitroeien en illegale nederzettingen bouwen.
Ik vermoed een inside job.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_141849919
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 12:07 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Zo lees ik dat een beetje uit jouw reactie. De acties die je noemt zijn natuurlijk net zo goed een gevolg van dat terrorisme, jij noemt het als oorzaak van extremisme.
Het extremisme bestaat al langer dat klopt, het heeft echter pas steun van de Palestijnse bevolking gekregen na veelvuldig buitensporig gedrag van Israel op welk vlak dan ook.

Ik snap dat een deel van de wereld die zich niet in de kwestie heeft verdiept de Palestijnen als een stel terroristen ziet. Dat doet geen goed aan bijvoorbeeld de internationale druk die uitgeoefend wordt op Israel. Wat echter het meest bizarre is, is dat toen er nog nauwelijks extremisme bestond in Palestina, er nog minder internationale druk dan nu was. Naar mijn mening hebben de Palestijnen hulp van buitenaf toen opgegeven en een deel heeft het heft in eigen hand genomen (niet juist, maar voor mij o zo begrijpelijk).
pi_141850031
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 12:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is nou eenmaal hun taak. Elk internetforum van enig formaat waarin het nieuws besproken wordt heeft users die maar één echt aandachtsgebied hebben en die met antisemitismebeschuldigingen strooien en zich in voorbesproken bochten wringen om Israel te verdedigen. Ook negatief doen over moslims in het algemeen hoort daarbij. Als de een gaat komt de ander, het is een soort vrijwilligersorganisatie om de uitverkorenheid van hun volk en hun recht op Lebensraum langs deze weg te promoten.

Je moet niet doen alsof dat mensen zijn die hier zitten om het nieuws te bespreken en dan toevallig dit standpunt over Israel hebben. Dit zijn voetsoldaatjes in de propaganda-oorlog.
Tja ik heb al gemerkt dat ik vaak one-liners als reactie terugkrijg. Als ik dan reageer en na een aantal posts dieper op het punt inga, blijft een reactie uit. Ik word dan ofwel beticht van antisemitisme, antizionisme of 'ze hebben het al zo vaak herhaald en ik begrijp het gewoon niet'. Als dat niet gebeurt, blijft een reactie gewoon helemaal uit. Jammer vind ik dat.
pi_141850372
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 13:32 schreef tapirrr het volgende:

[..]

Tja ik heb al gemerkt dat ik vaak one-liners als reactie terugkrijg. Als ik dan reageer en na een aantal posts dieper op het punt inga, blijft een reactie uit. Ik word dan ofwel beticht van antisemitisme, antizionisme of 'ze hebben het al zo vaak herhaald en ik begrijp het gewoon niet'. Als dat niet gebeurt, blijft een reactie gewoon helemaal uit. Jammer vind ik dat.
Je zit hier echter mensen te beschuldigen van een eenzijdig standpunt (en ik veel gevallen is dat ook gewoon zo), terwijl jij en andere mensen die net zo goed hebben, maar vanaf de andere kant. Begin bij jezelf.
pi_141850555
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 13:43 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Je zit hier echter mensen te beschuldigen van een eenzijdig standpunt (en ik veel gevallen is dat ook gewoon zo), terwijl jij en andere mensen die net zo goed hebben, maar vanaf de andere kant. Begin bij jezelf.
Ik beschuldig niemand van een eenzijdig standpunt. Dit is de tweede keer in 5 berichten dat iemand mijn berichten verkeerd interpreteert. Het enige wat ik zeg is dat ik graag een inhoudelijke discussie voer dan over en weer verwijten (en ja, ik ben me er van bewust dat ik jullie nu verwijt geen inhoudelijke discussie te voeren) naar elkaar te gooien of te roepen dat alle moslims/joden misdadigers zijn.

Ik reageer op iedereen die mij inhoudelijk van repliek dient, in tegenstelling tot de meesten hier. Dat is wat ik bedoel. Ik beschuldig helemaal niemand van een eenzijdig standpunt. Natuurlijk hebben jullie een eenzijdig standpunt en natuurlijk heb ik een eenzijdig standpunt. Het is vrijwel onmogelijk om in deze discussie meer dan 1 standpunt te hebben. Maar daar beschuldig ik helemaal niemand van.
pi_141850716
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 13:49 schreef tapirrr het volgende:

[..]

Ik beschuldig niemand van een eenzijdig standpunt. Dit is de tweede keer in 5 berichten dat iemand mijn berichten verkeerd interpreteert. Het enige wat ik zeg is dat ik graag een inhoudelijke discussie voer dan over en weer verwijten (en ja, ik ben me er van bewust dat ik jullie nu verwijt geen inhoudelijke discussie te voeren) naar elkaar te gooien of te roepen dat alle moslims/joden misdadigers zijn.

Ik reageer op iedereen die mij inhoudelijk van repliek dient, in tegenstelling tot de meesten hier. Dat is wat ik bedoel. Ik beschuldig helemaal niemand van een eenzijdig standpunt. Natuurlijk hebben jullie een eenzijdig standpunt en natuurlijk heb ik een eenzijdig standpunt. Het is vrijwel onmogelijk om in deze discussie meer dan 1 standpunt te hebben. Maar daar beschuldig ik helemaal niemand van.
Daar geef ik je gelijk in. Als het enige punt van een reply is om oude koeien uit de sloot te halen zonder nieuwe inzichten of diepgaande opmerkingen, dan kun je 'm net zo goed niet doen.
pi_141857797
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 13:29 schreef tapirrr het volgende:

[..]
Het extremisme bestaat al langer dat klopt, het heeft echter pas steun van de Palestijnse bevolking gekregen na veelvuldig buitensporig gedrag van Israel op welk vlak dan ook.
Of je zit bewust te liegen of je weet gewoon echt niet genoeg van de geschiedenis. De moslim bewoners hebben sinds de opheffing van het ottomaanse rijk altijd steun aan terrorisme en geweld tegen de joden in dat gebied gegeven.
pi_141858719
Je moet tapirrr dan ook niet serieus nemen, wanneer je claimt dat Palestijnen systematisch worden uitgeroeid en Israel aan complete ethische zuivering doet dan snap je er echt totaal niks van. 8)7
pi_141863539
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 00:14 schreef Kees22 het volgende:

[..]
Kees, ik ben je quote kwijt geraakt in het vorige topic door het gezever :P
pi_141863588
Ah dit is ook weer zo een topic over het falen vd mens.
pi_141863898
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 13:32 schreef tapirrr het volgende:

[..]

Je zegt dat je dieper op het punt in wilt gaan maar je begon al met het binnenkomen dat je de leugen van de waarheid kon onderscheiden. Je noemt 'goede ' joden ( dus de rest is slecht)

Je melde meteen dat Israël de enigste staat in de wereld is die fascistisch handelt. Je objectiviteit is allang foetsie. Als je neutraal bent in deze dan had je allang ingezien dat het conflict echt geen grondprobleem is noch religieus.

Hier.
  donderdag 3 juli 2014 @ 20:34:22 #166
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_141864203
Algeria team donating money earned at Brazil World Cup to people of Gaza
http://rt.com/news/170180-algeria-team-donate-gaza/
Anti-Turkije
  donderdag 3 juli 2014 @ 20:46:05 #167
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_141864693
quote:
Meer militairen langs grens Gaza

donderdag 3 jul 2014, 19:29 (Update: 03-07-14, 19:50)

Israël zet meer militairen langs de grens met de Gazastrook. Volgens het leger kiezen de troepen "defensief positie".

Israël verplaatst de troepen zodat de situatie niet verder uit de hand loopt, zegt een legerwoordvoerder, maar ook "om voorbereid te zijn als dat wel gebeurt". Hoeveel militairen er nu in het grensgebied gestationeerd zijn is niet bekendgemaakt.

Over en weer voeren de Israëliërs en de Palestijnen al dagenlang aanvallen uit. Israël bestookt vanuit de lucht Hamas-doelen in de Gazastrook; vanuit Gaza zouden vandaag zeker twintig raketten zijn afgevuurd op Israël.
Say what?
  donderdag 3 juli 2014 @ 20:53:00 #168
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
  donderdag 3 juli 2014 @ 22:49:06 #169
176916 Karrs
2007-2017
pi_141870682
quote:
14s.gif Op donderdag 3 juli 2014 20:34 schreef SadPanda het volgende:
Algeria team donating money earned at Brazil World Cup to people of Gaza
http://rt.com/news/170180-algeria-team-donate-gaza/
Waar denk je dat dat geld voor gebruikt gaat worden?
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  donderdag 3 juli 2014 @ 22:53:03 #170
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_141870856
quote:
7s.gif Op donderdag 3 juli 2014 22:49 schreef Karrs het volgende:

[..]

Waar denk je dat dat geld voor gebruikt gaat worden?
De mensen in de Gazastrook met wat eraf vanwege corruptie.
Anti-Turkije
  donderdag 3 juli 2014 @ 22:56:47 #171
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_141871011
hihihi

IDFSpokesperson twitterde op donderdag 03-07-2014 om 22:51:14 We apologize for the incorrect tweets Our twitter account was compromised. We will combat terror on all fronts including the cyber dimension reageer retweet
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 3 juli 2014 @ 23:11:12 #172
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_141871678
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 09:18 schreef Intrepidity het volgende:
Toch mooi. 3 Israelische jongeren worden ontvoerd en de Palestijnen spreken er schande van dat het leger komt uitzoeken wat er gebeurd is, en dat ze veel te overdreven reageren. 1 Palestijnse jongere wordt dood gevonden en de hele zooi staat te rellen. :') Die dubbele standaard is wel zo verschrikkelijk irritant..
quote:
quote:
Yesterday night, I noticed several Israeli Facebook users infecting my feed with false claims that Mohamed Abu Khdeir, the 16 year-old who was murdered by suspected Jewish terrorists, was killed in an honor crime because he was gay. With the help of an Israeli friend, I traced the rumor to, of all places, the Israeli police. They leaked (Hebrew) this false information to the media, which dutifully reported it as if it was true (it wasn’t). The police claim (made anonymously of course) that it had “information” Abu Khdeir was gay was false. But this calumny spread like the wind, and a credulous Israeli public eager to believe the worst of Palestinians and refusing to take any responsibility for their own brethren spilling the blood of a Palestinian, took to social media like a raging plague and spread this bile everywhere.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_141876079
quote:
Dank je!
Iemand vertelde me dat het christendom niet te begrijpen was zonder het jodendom. Het begin van het christendom is de geboorte van Jezus en daarvoor de onbevlekte ontvangenis van Maria: Maria werd geboren zonder met de erfzonde belast te zijn.
Ik dacht even dat je de erfzonde niet kon begrijpen zonder Genesis te kennen. En dus moest je ook wel het ontstaan van de joden kennen.
Je maakt het wel ingewikkelder.
Volgens joden was Maria sowieso geboren zonder erfzonde. Dat was dus niks bijzonders. En is Jezus dus gewoon een jood.
Volgens christenen waren alle mensen, behalve Maria, belast door de erfzonde en is Maria dus door een speciale goddelijke beslissing afgezonderd uit de normale mensen. Dus ook geen joodse meer.

Dat maakt het des te vreemder dat de joden niet en de christenen wel een verband zien tussen het oude en het nieuwe testament.

Dank je, daar kan ik wel wat mee. })
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_141876397
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 09:18 schreef Intrepidity het volgende:
Toch mooi. 3 Israelische jongeren worden ontvoerd en de Palestijnen spreken er schande van dat het leger komt uitzoeken wat er gebeurd is, en dat ze veel te overdreven reageren. 1 Palestijnse jongere wordt dood gevonden en de hele zooi staat te rellen. :') Die dubbele standaard is wel zo verschrikkelijk irritant..
Wel aardig. Drie Israelische jonge kolonisten worden ontvoerd en gelijk staat het hele Israelische machtsapparaat op scherp. Niet alleen worden de daders gezocht, maar op voorhand worden alvast de huizen van de verdachten (NB: ze zijn wel verdacht, maar nog lang niet veroordeeld!!) opgeblazen. Ook wordt al rondverteld dat Hamas het gedaan zou hebben, hoewel dat in alle toonaarden ontkent. Toch worden honderden Hamasleden opgepakt. En dan wordt nog gezegd dat de verdachten berecht zullen worden. Een hele serie tegenstrijdige beweringen en daden.
En een Palestijns kind wordt vermoord en er worden helemaal geen huizen opgeblazen en verdachten gezocht en honderden joodse extremisten alvast opgepakt. Ja, ze zullen voor het gerecht gebracht worden.

Die dubbele standaard is wel zo irritant.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_141876490
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 13:13 schreef JeMoeder het volgende:
Kwam Israël wel zeer goed uit dit keer, de hele wereld zet ze onder druk om vredesbesprekingen te houden. Israël wil echter liever illegale nederzettingen bouwen en Palestijnen pletten en voila, daar zijn in eens 3 handige lijken van Israëlische tieners, en ook nog eens bij Hebron :')
Publieke opinie kantelt a la minute en nu kan men verder met burgers uitroeien en illegale nederzettingen bouwen.
Ik vermoed een inside job.
En er is al aangekondigd dat er in naam van de vermoorde jongens een nieuwe nederzetting gebouwd zal worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')