quote:
Maar op zich zijn we het wel eens hoor denk ik. Jij verwoordt alleen andersquote:Op woensdag 2 juli 2014 16:35 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Idd. Het is toch en beetje van het zotte dat je internet gedrag en je mails gescand worden ook als je niets misdaan hebt maar de politie niet in je telefoon mag kijken.
Dan pakken ze een USB kabel uit de la en sluiten je telefoon aan op de computer.quote:Op donderdag 3 juli 2014 07:53 schreef tjolder het volgende:
Gewoon de screenlock op je telefoon gebruiken.
Zoals te verwachten. Sommige fokkers zien liever een politiestaat zodat ze zich in hun zolderkamer veiliger voelen.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 21:57 schreef bierdrinker93 het volgende:
DEN HAAG -
Als het aan coalitiepartij PvdA ligt, heeft de politie binnenkort toestemming nodig om de smartphone van een verdachte te doorzoeken. Dit bevestigde PvdA-Kamerlid Jeroen Recourt dinsdag naar aanleiding van berichtgeving door Radio EenVandaag.
Recourt wil dat de politie alleen met toestemming van de rechter-commissaris de bestanden op de smartphone van een verdachte mag doorzoeken. De mobiele telefoon wordt dan gelijkgesteld met een huis, dat alleen mag worden doorzocht met een huiszoekingsbevel. „Het Wetboek van Strafvordering moet bij de tijd worden gebracht”, aldus de PvdA'er. Recourt wil dat er ook wettelijke bescherming komt voor andere moderne vormen van communicatie zoals e-mail.
Vorige week oordeelde het Amerikaanse hooggerechtshof unaniem dat een telefoon tegenwoordig meer is dan een communicatiemiddel en daarom ook meer bescherming verdient. De digitale burgerrechtenorganisatie Bits of Freedom (BOF) wil nu dat minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie) zijn aangekondigde hervorming van het Wetboek van Strafvordering aangrijpt om digitale communicatie van Nederlandse burgers beter te beschermen.
In juni kondigde Opstelten aan dat hij nog deze kabinetsperiode het wetboek „een ander aanzien” wil geven.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_smartphones___.html
Zoals altijd komt de PvdA op voor de criminelen.
Dan is er dus niks op tegen om dat ook even wettelijk vast te leggen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 13:48 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ben ik naïef om te denken dat een willekeurige politieman niet zomaar even in iemand zijn telefoon gaat zitten zoeken?
Het lijkt me namelijk dat dat zowiezo geldt als prive en dat er een gegronde rede moet zijn om een tel te doorzoeken door iemand van het reserche team.
ja maar dat is 'slechts metadata'quote:Op donderdag 3 juli 2014 07:15 schreef DDDDDaaf het volgende:
Voor het doorzoeken van een smartphone zou in de toekomst dus een huiszoekingsbevel nodig zijn, maar het dataverkeer van en naar die telefoon mag nog altijd onderschept worden door de stasi 2.0. Hebben we nu écht alleen maar digibeten als politici?
Niets?quote:Op donderdag 3 juli 2014 17:16 schreef BaajGuardian het volgende:
En wat als je geen mobiele telefoon hebt? wat gaan ze dan onderzoeken?
Dat is dus de maas in de wet! als je geen mobiel heb kunnen ze je niet pakken! snel alle mensen die geen mobiel hebben oppakken zeg ik.quote:
Dat wordt dan een intern onderzoek om te bepalen of je hem in bepaalde lichaamsdelen hebt verstopt.quote:Op donderdag 3 juli 2014 17:16 schreef BaajGuardian het volgende:
En wat als je geen mobiele telefoon hebt? wat gaan ze dan onderzoeken?
Je reactie is ze achterlijk dat ik niet eens weet hoe ik je nu uit moet leggen hoe het werktquote:Op donderdag 3 juli 2014 17:22 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Dat is dus de maas in de wet! als je geen mobiel heb kunnen ze je niet pakken! snel alle mensen die geen mobiel hebben oppakken zeg ik.
kayquote:Op donderdag 3 juli 2014 17:23 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Je reactie is ze achterlijk dat ik niet eens weet hoe ik je nu uit moet leggen hoe het werkt
full cavity searches all around!quote:Op donderdag 3 juli 2014 17:22 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat wordt dan een intern onderzoek om te bepalen of je hem in bepaalde lichaamsdelen hebt verstopt.
Rechtbanken en het justitieel systeem moeten gegarandeerd onafhankelijk zijn, en geen politiek instrument worden.quote:Op woensdag 2 juli 2014 13:40 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Iemand is niet zomaar verdachte en opgepakt, bovendien vind ik een telefoon iets heel anders dan een huis, mijn mening
quote:
Nee, dat bepaald de rechter of officier van justitie.quote:Op woensdag 2 juli 2014 13:31 schreef bedachtzaam het volgende:
Ik vind het geen goede zaak, het gaat namelijk om iemand die verdachte is, dan is het wat mij betreft geoorloofd om de tel te doorzoeken.
Ah, dus als ik de juwelier beroof en word gezien kunnen ze me niet oppakken want ik ben immers 'nog' geen verdachte, dat moet de rechter of officier van justitie eerst nog bepalen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, dat bepaald de rechter of officier van justitie.
Wat een voorbeeld.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:06 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ah, dus als ik de juwelier beroof en word gezien kunnen ze me niet oppakken want ik ben immers 'nog' geen verdachte, dat moet de rechter of officier van justitie eerst nog bepalen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |