Dit.quote:
Eens dus.quote:
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 23:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dit.
Uit onverwachte hoek.
[..]
Eens dus.
Natuurlijk. Want misdaad is alleen te bestrijden als je er meer geld en bevoegdheden tegenaan gooit. Zie hun falende softdrugsbeleid.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 23:46 schreef Casiotone het volgende:
Ivo en Freddie zullen wel weer moeilijk gaan doen
Ja, met een gerechtelijk bevel. Geldt ook voor je huis waar ook veel privézaken te vinden zijn. Of moet je daar eigenlijk ook zomaar binnen kunnen lopen, want iemand zal wel niet voor niets verdacht zijn, toch?quote:Op woensdag 2 juli 2014 13:31 schreef bedachtzaam het volgende:
Ik vind het geen goede zaak, het gaat namelijk om iemand die verdachte is, dan is het wat mij betreft geoorloofd om de tel te doorzoeken.
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 21:57 schreef bierdrinker93 het volgende:
Zoals altijd komt de PvdA op voor de criminelen.
Iemand is niet zomaar verdachte en opgepakt, bovendien vind ik een telefoon iets heel anders dan een huis, mijn meningquote:Op woensdag 2 juli 2014 13:36 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ja, met een gerechtelijk bevel. Geldt ook voor je huis waar ook veel privézaken te vinden zijn. Of moet je daar eigenlijk ook zomaar binnen kunnen lopen, want iemand zal wel niet voor niets verdacht zijn, toch?
Prima, maar soms zijn mensen wel zomaar verdacht en opgepakt. En op een telefoon staat privé-informatie die niet zomaar iedereen wat aangaat. De pakkans wordt ook echt niet kleiner, bij goede redenen zal er gewoon een bevel worden afgegeven, net zoals dat nu met huiszoekingen gebeurt. Het is om te voorkomen dat, als iemand net is opgepakt, de politie direct in de telefoon gaat snuffelen terwijl er misschien nog helemaal geen zaak is opgebouwd.quote:Op woensdag 2 juli 2014 13:40 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Iemand is niet zomaar verdachte en opgepakt, bovendien vind ik een telefoon iets heel anders dan een huis, mijn mening
Ben ik naïef om te denken dat een willekeurige politieman niet zomaar even in iemand zijn telefoon gaat zitten zoeken?quote:Op woensdag 2 juli 2014 13:43 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Prima, maar soms zijn mensen wel zomaar verdacht en opgepakt. En op een telefoon staat privé-informatie die niet zomaar iedereen wat aangaat. De pakkans wordt ook echt niet kleiner, bij goede redenen zal er gewoon een bevel worden afgegeven, net zoals dat nu met huiszoekingen gebeurt. Het is om te voorkomen dat, als iemand net is opgepakt, de politie direct in de telefoon gaat snuffelen terwijl er misschien nog helemaal geen zaak is opgebouwd.
Wordt een beetje lastig binnenkomen zonder huiszoekingsbevel, niet?quote:Op woensdag 2 juli 2014 13:47 schreef kovenant het volgende:
geld dit ook voor een computer die in je huis staat,
of mag die wel worden doorzocht met een huiszoekings bevel.
Dus als jij verdachte bent, ik neem aan dat je de definitie van verdachte kent, vind je het prima als de politie zonder bevel je huis overhoop komt halen? Want voor beiden zou een bevel nodig zijn, als dit plan van de PvdA doorgaat.quote:Op woensdag 2 juli 2014 13:31 schreef bedachtzaam het volgende:
Ik vind het geen goede zaak, het gaat namelijk om iemand die verdachte is, dan is het wat mij betreft geoorloofd om de tel te doorzoeken.
Dat is best wel naïef ja. Als je gearresteerd wordt en in de cel moet, dan moet je je spullen afleveren. Er is geen wet of regel die nu verbiedt om dan in iemands telefoon te kijken.quote:Op woensdag 2 juli 2014 13:48 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ben ik naïef om te denken dat een willekeurige politieman niet zomaar even in iemand telefoon gaat zitten zoeken?
Het lijkt me namelijk dat dat zowiezo geldt als prive en dat er een gegronde rede moet zijn om een tel te doorzoeken door iemand van het reserche team.
Nou ja, dat doen ze niet zomaar natuurlijk, daar moet een gegronde rede voor zijn en voor een huiszoeking is dat bevel nodig.quote:Op woensdag 2 juli 2014 13:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dus als jij verdachte bent, ik neem aan dat je de definitie van verdachte kent, vind je het prima als de politie zonder bevel je huis overhoop komt halen? Want voor beiden zou een bevel nodig zijn, als dit plan van de PvdA doorgaat.
Bovendien is 9/10 een telefoon wel meer dan een telefoon tegenwoordig, het zijn vrijwel complete computers.
Als je het zo stelt dan is het idd een goede regel om te voorkomen dat ze zomaar in je telefoon gaan zitten neuzen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 13:49 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat is best wel naïef ja. Als je gearresteerd wordt en in de cel moet, dan moet je je spullen afleveren. Er is geen wet of regel die nu verbiedt om dan in iemands telefoon te kijken.
Precies, als het aan de PvdA ligt is dat straks dus ook nodig als men in je telefoon wil kijken, dat vind ik niet meer dan terecht gezien de informatie die op telefoons (kunnen) staan. Als het echt nodig is, kan er zo'n bevel geregeld worden. Dit is puur en alleen tegen misbruik en vóór de privacy van mensen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 13:53 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Nou ja, dat doen ze niet zomaar natuurlijk, daar moet een gegronde rede voor zijn en voor een huiszoeking is dat bevel nodig.
Idd. Het is toch en beetje van het zotte dat je internet gedrag en je mails gescand worden ook als je niets misdaan hebt maar de politie niet in je telefoon mag kijken.quote:Op woensdag 2 juli 2014 13:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Een goed voorstel. Nu moeten ze de rest van onze privacy nog teruggeven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |