abonnement Unibet Coolblue
pi_141655001
quote:
Voor iedereen die de vindplaatsen op Google Earth/BING wil invoeren, hier de coordinaten (niet exact, bij benadering):

R - rugzak - 8° 52' 59.15'' N ; 82° 24' 20.37" W
S2 - schoen Lisanne en bekken Kris onbekend
S1 - schoen Kris - ongeveer - onbekend
Mirador - uitzichtpunt - ongeveer, precieze locatie onbekend - 8° 50' 57.75" N ; 82° 25' 02.14" W
Finca Lorenzo - mogelijk de laatste waarneming van Kris en Lisanne, tijd onbekend - 8° 49' 31.04" N ; 82° 25' 18.84" W
Laatste nieuws:

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
+
+ Dankzij een oplettende speurder op FOK!, miura, weten we dat de
+ resten en schoenen NIET op 30-35 km stroomAFwaarts lagen, maar
+ juist een paar kilometer stroomOPwaarts. Waar dit precies is, is
+ niet bekend, maar miura heeft een inschattingskaart gemaakt
+
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

• Link naar artikel Volkskrant d.d. 28 juni KAARTJE KLOPT NIET!
NWS / Kris Kremers en Lisanne Froon gevonden, Panama #30
• Filmpje over de plek van NOS
http://nos.nl/video/lq/667443-kris-en-lisanne-hadden-hier-de-weg-terug-moeten-nemen.html
Betzaida Pittí, onderzoeksleidster, zegt dat men doorgaat met zoeken totdat duidelijk is wat er met Kris en Lisanne is gebeurd (Spaanstalige tekst)
1 - De rugzak zat vastgeklemd tussen de rotsen langs de rivier. - NOS
2 - De rugzak is woensdag gevonden langs de rivier de Culebra in de struiken - nu.nl
Voorlopig onmogelijk vast te stellen aan de hand van de weinige gevonden resten wanneer Kris en Lisanne omgekomen zijn (Spaanstalige tekst)
Camera maakte foto's totdat de batterijen leeg waren (Spaanstalige video)
Lisanne en Kris kwamen al op zaterdag 29 maart aan in Boquete en hadden dus 2 volle dagen (30 & 31) voordat ze gingen hiken (Spaanstalige tekst)
Vondst rugzak was groot geluk - Feliciano Gonzalez (Nederlands)

Foto's van de camera en resten zijn onderzocht - voorlopige conclusie (John van den Heuvel, RTL Boulevard :') ): enkele dagen rondgelopen tot de fatale dag
• De meisjes schijnen niet geprobeerd hebben te bellen


Kris Kremers (21) - RIP - Lisanne Froon (22) - RIP

Politie bevestigt vondst resten Lisanne Froon
Ook resten Kris Kremers gevonden



Stroomgebied van de rivier de Changuinola, met zij-arm Culebra, hier niet op de foto, waar de rugzak en de resten zijn gevonden
Kaart met resten en schoenen (in een straal van ~2,5 uur lopen vanaf de Mirador) en rugzak (~5 uur lopen)

[img=300,800]//i.imgur.com/oZUAw1V.jpg[/img]

Kamer Kris en Lisanne:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omgeving:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Verklarende kaartjes vindplaatsen, hellingen en afstanden:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Tijdlijn:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):

Volgens Panamese media zijn er (nog) géén verdachten ("nadie en investigación")
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Flora, fauna en klimaat:

Dierentuin
36 graden overdag, 22 's nachts in Boquete
zon op: 6:27, zon onder: 18:40
1 april - maan op: 7:52, maan onder: 20:34
2 april - maan op: 8:42, maan onder: 21:27
Nieuwe Maan was op 30 maart 13:45
Op vrijdag 4 april, 3 dagen na de verdwijning van Kris en Lisanne begon het noodweer in het gebied

Goede informatie:

John van den Heuvel, kort interview bij RTL Boulevard
• 26 mei 2014 - John van den Heuvel vanuit Panama - meisjes zouden een hele steile helling beklimmen, niet doorgegaan maar teruggekeerd en 'vermoedelijk' een of meerdere verkeerde personen tegengekomen
(es) Video waar Feliciano Gonzalez en de getuige langs de El Pianista aan het woord komen
- interessant, grootste deel heb ik kunnen vertalen:

Bekijk de video en lees de tekst ernaast, het is niet moeilijk te begrijpen, Spaans. :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

• het was zonnig rond het middaguur op 1 april (geen slecht weer, dat komt pas een paar dagen later)
eerste trail die de meiden probeerden was de Sendero de Alto Lino (rond een uur of 14:00 kwamen ze daar aan, getuige in filmpje), Casa de Pedro, hier vroegen ze of dit de El Pianista trail was, de man zei van niet, meiden namen de trail (>45 min) toch en kwamen al na ~15 min terug

Op deze plek stond een dubbel bord wat de verwarring verklaart. Video is de bron voor de 6 getuigen hierboven.


========================================================================

Nieuwslinks:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
===========================================================================

Ouder nieuws:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 27% gewijzigd door El_Matador op 28-06-2014 20:58:28 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141655079
quote:
19s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 19:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, dus het punt dat je merkt dat je niet goed gaat, is verdwalen. Dat merk je aan het pad, de bochten, de geur, de omgeving, de hellingshoek, alles. Ook in het donker, dan juist, want je moet hartstikke opletten.

Dan moeten ze ergens op dat pad dus overnacht hebben? Midden in het bos?
Ja, er is niets anders.
Dat moet heel angstig geweest zijn. Misschien hebben ze om de beurt geslapen, hazenslaapjes, tegen elkaar aan vanwege de kou.
I´m back.
  zaterdag 28 juni 2014 @ 19:38:43 #3
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_141655086
Zit mobiel dus kan hem even niet terugquoten.. Maar lijkt me sterk dat ze die schoenen even mooi strikken voor een media-foto?

Weet niet of ik de enige ben die het opviel of dat ik een open deur intrap maar ik vind het met de minuut vreemder worden.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_141655117
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 16:41 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Je hebt er duidelijk geen verstand van.
Klopt. Ik ben geen professioneel onderzoeker bij vermissingszaken. Volgens mij niemand in dit topic.

Maar weet wel dat een beetje onderzoeker zich niet laat verleiden tot 1001 en 1 scenarios op basis van allerlei waarschijnlijkheden, aannames en veronderstellingen.

De feiten in het topic vind ik mooi. En dat mensen het in kaart proberen te brengen waar wat gevonden enzo is ook.

Helaas worden er veel verhalen gecreëerd en worden deze ingevuld zoals men zelf wat gokt. Past het niet helemaal, dan veranderen we de veronderstelling gewoon. Dat is precies de tunnelvisie, eerst het verhaal, en die dan langzaam invullen.. Maar goed, je voelt je blijkbaar aangesproken, dus je weet het zelf ook wel.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_141655123
We mogen degene die alle overzichten maken inderdaad héél dankbaar zijn want ik ben er té lui voor. Chapeau El_Matador en Miura!

quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 19:33 schreef houdjemond het volgende: Ben ik daarnaast de enige die het raar vind dat de schoenen nog "gestrikt" zijn? Als je een beetje moeite doet raak je je schoenen niet zomaar kwijt, en tevens waar is de rest van onze dames dan? Schedel, armen.. Ik vind het al met al maar een raar verhaal, en er zit vast meer achter.
Dat bedoel ik dus. Voor mij toont dat, dat het héél abrupt is gegaan, waarom is die veter anders nog vast. Lijkt wel alsof een lugubere moordenaar ze vermalen heeft en binnen en buiten heeft gelegd ofzo, klinkt wat eng maar waar zijn in godsnaam de andere resten? Ook het water in het flesje spreekt boekdelen, iemand had hier als grap gezet het van de fotograaf was, blijkt onzin te zijn!
pi_141655132
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 19:30 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Kan, of hij vergist zich puur als het aankomt waar de schoenen lagen. Het gaat over een lokale gids, Gonzalez heet hij. Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)er-dan-vermeld.dhtml
Er is niets in tegenspraak met wat hier gezegd wordt. Vanaf het pad gezien zijn de vondsten stroomafwaarts gedaan in en bij de Culebra. De rugzak is eerst gevonden. Vanaf daar is men gaan zoeken en toen werden iets stroomopwaarts al snel botten en schoenen gevonden.
pi_141655133
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 19:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, er is niets anders.
Dat moet heel angstig geweest zijn. Misschien hebben ze om de beurt geslapen, hazenslaapjes, tegen elkaar aan vanwege de kou.
Maar dan wisten ze dus dat ze verkeerd waren/verdwaald.

Waarom zijn ze dan niet bij ochtendgloren teruggelopen naar de Mirador?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141655147
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 19:38 schreef houdjemond het volgende:
Zit mobiel dus kan hem even niet terugquoten.. Maar lijkt me sterk dat ze die schoenen even mooi strikken voor een media-foto?

Weet niet of ik de enige ben die het opviel of dat ik een open deur intrap maar ik vind het met de minuut vreemder worden.
Die van Kris lijkt niet gestrikt, zie ik nu?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141655183
Zozo OP flink ingekort Matador!
Even a broken clock is right twice a day.
pi_141655242
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 19:40 schreef danos het volgende:
Zozo OP flink ingekort Matador!
Ow de rest staat er ook alweer :'(
Even a broken clock is right twice a day.
pi_141655288
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 19:38 schreef houdjemond het volgende:
Zit mobiel dus kan hem even niet terugquoten.. Maar lijkt me sterk dat ze die schoenen even mooi strikken voor een media-foto?

Weet niet of ik de enige ben die het opviel of dat ik een open deur intrap maar ik vind het met de minuut vreemder worden.
Als iemand lange tijd dood in het water ligt, dan zwelt het lichaam en zal een schoen gestrikt niet zomaar uitschieten. Misschien knapt de veter eerder door de spanning???
pi_141655364
Ik had trouwens die vraag al eens eerder gesteld maar kreeg er geen antwoord op. Waaruit is gebleken dat de meiden niet gebeld hebben? De tel-gegevens zijn nog helemaal niet naar buiten gebracht.

Even off-topic een vraag voor techneuten, mijn tekens doen het niet (vraagtekens, uitroepteken etc) moet het steeds kopiëren en plakken nu. Hoe moet ik m´n toetsenbord weer goed instellen?
  zaterdag 28 juni 2014 @ 19:44:50 #13
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_141655372
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 19:43 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Als iemand lange tijd dood in het water ligt, dan zwelt het lichaam en zal een schoen gestrikt niet zomaar uitschieten. Misschien knapt de veter eerder door de spanning???
Ja, maar als je goed kijkt zijn de schoentjes netjes geveterd..
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_141655481
Hier trouwens een indirect interview met de 2 (opgetrokken) reisgenoten van Kris en Lisanne:

www.telegraaf.nl/tv/nieuw(...)is_weer_thuis__.html (oh zie nu pas dat het 1.minuut duurt, niet de moeite waard haha)
  zaterdag 28 juni 2014 @ 19:47:33 #15
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_141655491
Met de veters kan je alle kanten op.
Oude veters, nieuwe veters. Veters in wandelschoenen die nat worden kunnen erg lastig los te krijgen zijn.
Ze kunnen tegen een rots schuren en kapot gaan etc. Er zijn zoveel mogelijkheden die losse en vaste veters als uitkomst kunnen hebben dat je er weinig mee kan als je geen context hebt.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  zaterdag 28 juni 2014 @ 19:50:49 #16
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_141655619
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 19:47 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Met de veters kan je alle kanten op.
Oude veters, nieuwe veters. Veters in wandelschoenen die nat worden kunnen erg lastig los te krijgen zijn.
Ze kunnen tegen een rots schuren en kapot gaan etc. Er zijn zoveel mogelijkheden die losse en vaste veters als uitkomst kunnen hebben dat je er weinig mee kan als je geen context hebt.
Het viel me gewoon op dat ze gestrikt waren.

Wil ook niks beweren of het beter weten, maar ik vind het niet logisch.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  zaterdag 28 juni 2014 @ 19:52:08 #17
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_141655680
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 19:44 schreef Jezus9 het volgende:
Ik had trouwens die vraag al eens eerder gesteld maar kreeg er geen antwoord op. Waaruit is gebleken dat de meiden niet gebeld hebben? De tel-gegevens zijn nog helemaal niet naar buiten gebracht.

Even off-topic een vraag voor techneuten, mijn tekens doen het niet (vraagtekens, uitroepteken etc) moet het steeds kopiëren en plakken nu. Hoe moet ik m´n toetsenbord weer goed instellen?
crtl shift?
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_141655704
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 19:50 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Het viel me gewoon op dat ze gestrikt waren.

Wil ook niks beweren of het beter weten, maar ik vind het niet logisch.

Deze veters zijn los, of gebroken.
pi_141655720
Nieuw snel kaartje, dat hopelijk duidelijker is;

de vondsten zijn gevonden op ~2,5 uur lopen vanaf de Mirador.
de rugzak is gevonden op ~5 uur lopen vanaf de Mirador

The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141655889
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 16:33 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Zelfs in Oostenrijk ga je gewoon hetzelfde pad weer terug. Doorlopen slaat gewoon helemaal nergens op als het al donker werd ( dan ga je niet denken van oh, rechtdoor zal wel weer uitkomen bij het dorp ).
En zelfs in Oostenrijk wordt geadviseerd na twaalf uur 's middags niet meer aan een wandeltocht te beginnen! :o

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 16:05 schreef jackie12 het volgende:
Die meiden waren slim en kan me niet voorstellen dat ze dat wel gedaan hebben
Misschien book smart, maar zeker niet street, of eigenlijk jungle smart... Hoewel ikzelf nu ook studeer, zou ik op dit moment, als ik in de wilde natuur zou worden achtergelaten, geen idee hebben hoe ik zou moeten overleven, hoe ik aan de hand van de zon mijn weg zou kunnen vinden of hoe ik - al had ik een kompas - zou moeten weten welke richting ik op zou moeten (waarschijnlijk omdat ik voor het weggaan niet gecheckt zou hebben uit welke richting ik gekomen zou zijn of waar überhaupt de bewoonde wereld gelegen had.

Ik denk dat je hier intelligentie sowieso achterwege moet laten, want als je in land als Nederland en dan ook nog in een stad of stedelijke omgeving opgroeit, dan heb je geen idee wat je moet als je op jezelf zonder internet en wifi aangewezen bent.
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
  zaterdag 28 juni 2014 @ 19:56:31 #21
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_141655893
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 19:52 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Deze veters zijn los, of gebroken.
Gebroken door de spanning wat hierboven werd gemeld kan heel goed.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  zaterdag 28 juni 2014 @ 19:56:35 #22
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_141655896
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 19:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

In het stuk bos hierachter bij ons verdwaald mijn vrouw ook, omdat ze niets herkend, terwijl ik elk paadje en bosje wel ken. Die gidsen zijn ook altijd mannen. (Hoewel de leidster van dat Panamanese team vrouw is toch).
Vrouwen willen altijd de weg vragen, mijn vrouw althans, en ik kom nog altijd overal (behalve af en toe in Spanje niet) zonder GPS en vragen.
Maar goed, ik weet niet of dit een rol heeft gespeeld, misschien wel, misschien niet.
Ik ken ook afdoende vrouwen die heel goed zijn in richting bepalen :)
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
  zaterdag 28 juni 2014 @ 19:57:41 #23
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_141655932
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 19:50 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Het viel me gewoon op dat ze gestrikt waren.

Wil ook niks beweren of het beter weten, maar ik vind het niet logisch.
Oh, was ook niet bedoelt dat je het niet zou moeten constateren hoor.

Misschien zit in zo'n detail de oplossing.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  zaterdag 28 juni 2014 @ 19:58:12 #24
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_141655951
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 19:39 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Klopt. Ik ben geen professioneel onderzoeker bij vermissingszaken. Volgens mij niemand in dit topic.

Maar weet wel dat een beetje onderzoeker zich niet laat verleiden tot 1001 en 1 scenarios op basis van allerlei waarschijnlijkheden, aannames en veronderstellingen.

De feiten in het topic vind ik mooi. En dat mensen het in kaart proberen te brengen waar wat gevonden enzo is ook.

Helaas worden er veel verhalen gecreëerd en worden deze ingevuld zoals men zelf wat gokt. Past het niet helemaal, dan veranderen we de veronderstelling gewoon. Dat is precies de tunnelvisie, eerst het verhaal, en die dan langzaam invullen.. Maar goed, je voelt je blijkbaar aangesproken, dus je weet het zelf ook wel.
Er kunnen 1001 scenario's zijn voor een prof.
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_141656008
De éne schoen was vastgestrikt. En die andere schoen was los. Nee bedoel dat de tekens op m´n toetsenbord in de war zijn, als ik bijvoorbeeld ´?´ wil doen krijg ik ´=´ etc, hoe krijg ik dat goed?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')