Ja, dan voel je dat je goed gaat.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 18:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die rivier en oversteek kwamen ze wrs pas de volgende middag tegen.
Dat niet. Misschien was er maar 1 om een beslissing te nemen (Lisanne was wrs goed ziek inmiddels) of anders terug, terwijl ze wellicht dachten dat dit de laatste grote hindernis zou kunnen zijn? Het kan zo maar, je kunt niet in hun hoofd kijken om het beslissingsproces te volgen. Je weet alleen dat de beslissing achteraf fout is geweest. Zoals eerdere al.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 18:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, dan voel je dat je goed gaat.
Wrs toch een stukje naïviteit.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 18:59 schreef Psy-freak het volgende:
Er blijft toch een boel onduidelijk.
En waarom pas halverwege de middag gaan lopen?
Zo zijn vrouwen, ze willen weg om 9 uur. Maar bedenken dan pas dat ze nog iets moeten kopen. Komen een uur later weer terug terug maar de ene moet naar de WC, de ander daarna ook maar voor de zekerheid. Deur op slot, telefoon binnen laten liggen... zal ik dan meteen toch maar dat nieuwe broekje aan doen, je weet maar nooit wie je tegenkomt enz. enz. enz.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 18:59 schreef Psy-freak het volgende:
Er blijft toch een boel onduidelijk.
En waarom pas halverwege de middag gaan lopen?
Jup...quote:
Ik weet hoe vrouwen zijn, maar dan nog he. Zo laat moet je niet meer gaan.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 19:08 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Zo zijn vrouwen, ze willen weg om 9 uur. Maar bedenken dan pas dat ze nog iets moeten kopen. Komen een uur later weer terug terug maar de ene moet naar de WC, de ander daarna ook maar voor de zekerheid. Deur op slot, telefoon binnen laten liggen... zal ik dan meteen toch maar dat nieuwe broekje aan doen, je weet maar nooit wie je tegenkomt enz. enz. enz.
Stroomafwaarts vanaf het punt waar het pad de rivier kruist.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 19:14 schreef Jezus9 het volgende:
Huh die gids zegt nu dat dat gebied waar de schoenen zijn gevonden, stroomafwaarts ligt?
'Het klopt ook precies met de vindplaatsen van de schoenen, de tas en de overblijfselen van de meisjes. Die lagen allemaal stroomafwaarts van La Culebra.'
Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)er-dan-vermeld.dhtml
Ik weet dat jullie het grondig onderzocht hebben, die gids zegt dat ook die schoenen bergafwaarts zijn gevonden, je zou zeggen hij het gebied uit z´n duim kent, of weet hij niet de exacte plek waar de schoenen gevonden zijn? Misschien vergist hij zich.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 19:18 schreef miura het volgende: Stroomafwaarts vanaf het punt waar het pad de rivier kruist. Waar jij naar refereert gaat over de overblijfselen die stroomopwaarts van de rugzak zijn gevonden.
In het stuk bos hierachter bij ons verdwaald mijn vrouw ook, omdat ze niets herkend, terwijl ik elk paadje en bosje wel ken. Die gidsen zijn ook altijd mannen. (Hoewel de leidster van dat Panamanese team vrouw is toch).quote:Op zaterdag 28 juni 2014 19:17 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Jup...
[..]
Ik weet hoe vrouwen zijn, maar dan nog he. Zo laat moet je niet meer gaan.
Ik ga binnenkort wildkamperen (in NL, vlakbij de bewoonde wereld) en ik neem mee: mobiel, extra accu voor mobiel, een powerflare, een lightstick en een basic EHBO-kit.
quote:Op zaterdag 28 juni 2014 19:14 schreef Jezus9 het volgende:
[...]
Hij zal het weten. Maar even goed lezen. De overblijfselen en rugzak zijn berg-/stroomafwaarts gevonden t.o.v. het pad. De overblijfselen dichter bij het pad, dus stroomopwaarts t.o.v. de rugzak.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 19:21 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Ik weet dat jullie het grondig onderzocht hebben, die gids zegt dat ook die schoenen bergafwaarts zijn gevonden, je zou zeggen hij het gebied uit z´n duim kent, of weet hij niet de exacte plek waar de schoenen gevonden zijn? Misschien vergist hij zich.
Ik snap wat je bedoeld, en ik geloof eerder in jullie onderzoek omdat ik weet je er uren tijd in hebt gestoken, alleen het gaat over deze zin van hem, hij benoemt expliciet de schoenen erin:quote:Op zaterdag 28 juni 2014 19:24 schreef miura het volgende: Hij zal het weten. Maar even goed lezen. De overblijfselen en rugzak zijn berg-/stroomafwaarts gevonden t.o.v. het pad. De overblijfselen dichter bij het pad, dus stroomopwaarts t.o.v. de rugzak.
Dit is een vertaling, die kan slordig zijn of deze gids kan geen deel uitgemaakt hebben van het team van Feliciano (of gaat het over hem?) dat de vondsten deed?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 19:26 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoeld, en ik geloof eerder in jullie onderzoek omdat ik weet je er uren tijd in hebt gestoken, alleen het gaat over deze zin van hem, hij benoemt expliciet de schoenen erin:
'Het klopt ook precies met de vindplaatsen van de schoenen, de tas en de overblijfselen van de meisjes. Die lagen allemaal stroomafwaarts van La Culebra.'
Hij bedoeld zowel de overblijfselen maar dús ook de schoenen.
Kan, of hij vergist zich puur als het aankomt waar de schoenen lagen. Het gaat over een lokale gids, Gonzalez heet hij. Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)er-dan-vermeld.dhtmlquote:Op zaterdag 28 juni 2014 19:28 schreef El_Matador het volgende: Dit is een vertaling, die kan slordig zijn of deze gids kan geen deel uitgemaakt hebben van het team van Feliciano (of gaat het over hem?) dat de vondsten deed?
Wat me wel opvalt in dit artikel dat de meiden volgens de gids in de rivier terecht zijn gekomen op een plek een dag tot anderhalve dag lopen vanaf de het punt waarop ze terug hadden moeten gaan. Dit is verder naar het oosten dan eerder werd genoemd.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 19:14 schreef Jezus9 het volgende:
[...]
Die rivier loopt naar de Atlantische oceaan... Er zijn 500 rivieren in Panama. 300 lopen naar de Atlantische oceaan, 200 naar de Grote Oceaan.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 19:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dit is een vertaling, die kan slordig zijn of deze gids kan geen deel uitgemaakt hebben van het team van Feliciano (of gaat het over hem?) dat de vondsten deed?
Lorenzo Gonzalez is de laatste getuige, de finca uit de NOSvideoquote:Op zaterdag 28 juni 2014 19:30 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Kan, of hij vergist zich puur als het aankomt waar de schoenen lagen. Het gaat over een lokale gids, Gonzalez heet hij. Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)er-dan-vermeld.dhtml
Ja, wat wil je daarmee zeggen? Achter de mirador stroomt alles naar de Caribische Zee.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 19:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die rivier loopt naar de Atlantische oceaan... Er zijn 500 rivieren in Panama. 300 lopen naar de Atlantische oceaan, 200 naar de Grote Oceaan.
Hoe merk je dat 'het niet goed gaat' als je verdwaald bent? Als je verdwaald bent is er geen enkele weg goed want je hebt geen idee meer waar je vandaan bent gekomen of heen moet.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 19:26 schreef El_Matador het volgende:
Je neemt een pad naar beneden, na ~ 30 min merk je dat het niet goed gaat en je gaat terug. Ik snap niet dat je in het pikdonker een of andere rivier waar je nooit over bent gekomen gaat oversteken...
Vraag is; is die Mirador een bekende zonsondergangplek? Gaan daar vaker 's middags laat mensen heen? Wie heeft ze in godsnaam op dat idee gebracht? Alleen de Lonely Planet? Hebben ze daar niet over gepraat met anderen?
Dank je.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 19:33 schreef houdjemond het volgende:
Ten eerste, doe eens lief tegen El Mata, hij doet ook zijn best.
Ben ik daarnaast de enige die het raar vind dat de schoenen nog "gestrikt" zijn?
De lichamen zullen nog wel gevonden worden, of althans botten, maar men kan nu niet zoeken.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 19:33 schreef houdjemond het volgende:
Ten eerste, doe eens lief tegen El Mata, hij doet ook zijn best.
Ben ik daarnaast de enige die het raar vind dat de schoenen nog "gestrikt" zijn?
Als je een beetje moeite doet raak je je schoenen niet zomaar kwijt, en tevens waar is de rest van onze dames dan? Schedel, armen..
Ik vind het al met al maar wen raar verhaal, en er zit vast meer achter
Ja, dus het punt dat je merkt dat je niet goed gaat, is verdwalen. Dat merk je aan het pad, de bochten, de geur, de omgeving, de hellingshoek, alles. Ook in het donker, dan juist, want je moet hartstikke opletten.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 19:34 schreef DJ90 het volgende:
[..]
Hoe merk je dat 'het niet goed gaat' als je verdwaald bent? Als je verdwaald bent is er geen enkele weg goed want je hebt geen idee meer waar je vandaan bent gekomen of heen moet.
Ook is het natuurlijk maar de vraag ze in het pikdonker een rivier over gestoken zijn, kan net zo goed een dag later gebeurd zijn wanneer het weer licht werd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |