Het heeft alleen een andere betekenis.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 11:54 schreef sturmpie het volgende:
[..]
moeilijke woorden
mits heeft 4 letters. jouw "tenzij" heeft er al 6. mits is efficienter, simpeler, dan tenzij.
quote:
Moet ook wel. Alles om Nederland zuiver te houden van reservebelgen.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 12:01 schreef fokky100 het volgende:
[..]
Je hebt wel erg veel lef als buitenlander.
Ik zou maar effe een toontje lager zingen, roetmop.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 12:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Moet ook wel. Alles om Nederland zuiver te houden van reservebelgen.
quote:Op vrijdag 27 juni 2014 11:14 schreef UpsideDown het volgende:
Wat een haat. Beter leren ze Engels, verstaat bijna iedereen en daar kan je ook mee uit de voeten buiten dit kikkerlandje.
Vooral het niet willen of niet willen inzetten om er wat te voor doen. Maar wel vooraan staan in de rij om je rechten te halen in het land wat je zo verafschuwt.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 09:31 schreef sturmpie het volgende:
mensen die geen NLs spreken, en bijstand genieten, zijn een foutje van het systeem.
geen NLs kunnen spreken in NL, is nergens recht op hebben. bijstandsuitkering intrekken, en naar land van herkomst sturen. mits er redenen zijn voor asiel ivm politiek vluchteling e.d.
Afgezien van de overvloedige banenaanbod op dit moment vergeet je even dat veel van die honderden mensen niet eens kunnen lezen.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 11:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Het gaat om een paar honderd voormalige gastarbeiders, die hier met bijstand hun tijd uitzitten om straks, met AOW, terug te gaan naar 'huis'. Die werken niet meer boven de 50, omdat de werkgevers van de ene kant al niet zitten te wachten op oudere werknemers én de taal een probleem is.
Op die leeftijd kunnen ze vaak niet in een fabriek werken, maar ze kunnen, fysiek gezien, nog een heleboel banen wel invullen.
Daarnaast zijn er hun, vaak, veel jongere vrouwen die de taal niet spreken en dat niet nodig vinden, omdat ze toch niet gaan/mogen werken.
Gevolg is dat ze thuis de eigen taal spreken met man en kinderen, wat leidt tot taalachterstand op school.
Die zitten niet in de bijstand. En sowieso zouden die ook wel Nederlands mogen leren.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 12:17 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
En wetenschappers? of mensen die bij bedrijven werken waar de voertaal Engels is?
het gaat over mensen in de bijstand, niet over buitenlanders die hier (tijdelijk) werken.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 12:17 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
En wetenschappers? of mensen die bij bedrijven werken waar de voertaal Engels is?
quote:Op vrijdag 27 juni 2014 12:30 schreef DroogDok het volgende:
[..]
het gaat over mensen in de bijstand, niet over buitenlanders die hier (tijdelijk) werken.
De gene die ik quote zei dat iedereen die geen Nederlands spreekt (los van de bijstand) het land uit moet.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 12:26 schreef Igen het volgende:
[..]
Die zitten niet in de bijstand. En sowieso zouden die ook wel Nederlands mogen leren.
egt nietquote:Op vrijdag 27 juni 2014 12:05 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het heeft alleen een andere betekenis.
Eh, nee. Misschien ben je in de war met vermits.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 12:44 schreef sturmpie het volgende:
[..]
egt niet
mits = tenzij = alleen als ..
eh neequote:Op vrijdag 27 juni 2014 12:46 schreef Igen het volgende:
[..]
Eh, nee. Misschien ben je in de war met vermits.![]()
Precies. En in die zinnen kun je géén "tenzij" schrijven, maar alleen "mits". Want beide woorden betekenen precies het tegenovergestelde.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 12:47 schreef sturmpie het volgende:
[..]
eh nee
je kan lopen mits je benen hebt
je mag blijven mits je politiek vluchteling bent
Mits is niet hetzelfde als tenzij.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 12:44 schreef sturmpie het volgende:
[..]
egt niet
mits = tenzij = alleen als ..
Een buitenlandse hoogleraar kan heus wel gauw wat Nederlands leren. De meesten doen dat ook.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 12:42 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
De gene die ik quote zei dat iedereen die geen Nederlands spreekt (los van de bijstand) het land uit moet.
Maar dan kun je de meeste universiteiten wel sluiten en een hoop bedrijven zullen ook problemen gaan krijgen.
Voordeel is wel dat je van de haven van Rotterdam een mooi natuurgebied kan maken
Dat zijn de bestaande gevallen, en als het inderdaad alleen daarom zou gaan is dit een idioot voorstel voor de bühne. Ik vermoed dat het meer gaat om gevallen in de nabije toekomst, hoofdzakelijk mensen uit de MOE-landen .. even die deur dicht timmeren.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 11:14 schreef thom_05 het volgende:
Ok nadat ik mij een beetje ingelezen heb in het onderwerp vind ik Klijnsma nog triester. Het gaat blijkbaar om een paar honderd mensen, voornamelijk gastarbeiders die hun hele leven in een fabriek gewerkt hebben. Verder is er blijkbaar een groot aantal analfabeet ook nog.
Graag, mogelijk kan ik dan weer een biertje in mijn eigen dialect bestellen wanneer ik mij op het Onze- Lieve-Vrouwe plein begeef.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 09:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat jullie ABN moeten leren of anders maar naar België moeten opzouten.
Dat heeft te maken met de inburgeringscursus die ze niet verplicht mogen stellen, dit is een leuke loophole die Duitsland volgens mij ook al toepast?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 14:27 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Maar goed, dit proberen ze vaker bij Turken en elke keer worden ze teruggefloten door de rechter....
Volgens het rechtsorgaan is verplichte inburgering van Turkse immigranten in strijd met een overeenkomst tussen Turkije en de Europese Unie uit de jaren zestig. Daarin staat dat Turken die naar de EU komen, niet mogen worden belemmerd bij het vinden van een baan. Daarin staat ook dat EU-lidstaten geen nieuwe wetten maken die aan Turken toegekende rechten beperkenquote:Op vrijdag 27 juni 2014 14:33 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat heeft te maken met de inburgeringscursus die ze niet verplicht mogen stellen, dit is een leuke loophole die Duitsland volgens mij ook al toepast?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |