Saldo teruggestortquote:Op donderdag 26 juni 2014 16:43 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ze geven toch geen geld terug, en daarbij is diefstal gewoon strafbaar, vriendin had gewoon toestemming
Ok dus er zijn geen gratis kaarten. Ik wil gewoon met jonge kinderen en dus goedkoper tarief in bussen reizen, dat kan dus niet meer zomaar, dan moet ik verplicht dus voor elk kind een gepersonaliseerde kaart aanvragen, minimaal 10 euro saldo erop zetten. Kijk als men nu ook die borg wederom ooit compleet zou terug betalen en ook het resterende saldo zonder kosten zou uitkeren had ik hier niet zoveel problemen mee, maar nu gaat het om het principe dat dit niet het geval is.quote:Op donderdag 26 juni 2014 16:37 schreef Igen het volgende:
[..]
Gratis bij een abonnement, ipv. dat je eerst 7,50 moet uitgeven voor een chipkaart om het abonnement op te kunnen zetten, wat de normale gang van zaken zou zijn.
Leuk maar volgens mij geldt dat alleen bij een verlopen kaart als je een nieuwe opgestuurd krijgt, maar dus niet voor elke kaartsoort.quote:Op donderdag 26 juni 2014 16:44 schreef Geerd het volgende:
[..]
Saldo teruggestort
Staat er meer dan ¤ 0 saldo op uw oude kaart? Dan ontvangt u dat bedrag op uw bankrekening. U betaalt geen administratiekosten.
welke OUDE kaart?quote:Op donderdag 26 juni 2014 16:44 schreef Geerd het volgende:
[..]
Saldo teruggestort
Staat er meer dan ¤ 0 saldo op uw oude kaart? Dan ontvangt u dat bedrag op uw bankrekening. U betaalt geen administratiekosten.
"En hij is inmiddels al vijf keer gecontroleerd in de trein en er is nooit iets door gezegd door de NS!!!! Incapabele boevenbende!"quote:Op donderdag 26 juni 2014 16:36 schreef Igen het volgende:
[..]
Als je dit afkeurt, dan kun je gaan zitten wachten totdat morgen iemand in WGR een topic opent van "Dief heeft mij persoonlijke chipkaart gejat, daar stond nog 70 euro tegoed op, maar NS wil dat niet teruggeven! Want de dief mag dat gewoon zelf opgebruiken!"
En van die pagina:quote:Op donderdag 26 juni 2014 16:49 schreef Geerd het volgende:
https://www.ov-chipkaart.(...)len/verliesdiefstal/
Dus hoe coulanter men is met het accepteren van smoesjes zoals in de OP, hoe groter het risico is dat je je geld niet terugkrijgt als je je chipkaart kwijtraakt omdat de dief / vinder gauw nog even probeert 'gratis' te reizen voordat 'ie geblokkeerd wordt.quote:Welke schade kunt u oplopen?
De schade die u kunt oplopen is beperkt. Tot uw kaart geblokkeerd is, kan de ‘vinder’ van uw kaart vrijuit reizen. In het ergste geval is dat het maximale traject in Nederland dat binnen 24 uur mogelijk is met het openbaar vervoer. De kosten daarvan bedragen ongeveer ¤ 70.
Dat soort figuren reizen denk ik liever gewoon zwart omdat als ze gepakt worden met een gestolen kaart veel verder van huis zijn, En nu als ze de conducteur zien gewoon uitstappen en half uurtje of korter wachten.quote:Op donderdag 26 juni 2014 16:54 schreef Igen het volgende:
[..]
En van die pagina:
[..]
Dus hoe coulanter men is met het accepteren van smoesjes zoals in de OP, hoe groter het risico is dat je je geld niet terugkrijgt als je je chipkaart kwijtraakt omdat de dief / vinder gauw nog even probeert 'gratis' te reizen voordat 'ie geblokkeerd wordt.
Welkom in Nederland.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:18 schreef Skv het volgende:
[..]
Nee, ik vraag me af wat het toevoegt als ze dit soort ambtelijke regeltjes toepassen. Dit is gewoon boetes schrijven om het boetes schrijven.
Ja tuurlijk, men vraagt toch meteen om de id in deze gevallen dus de kans dat je gepakt wordt is erg groot. Daarnaast waarom zou men op reis gaan omdat men zo'n kaart vindt, lijkt mij tamelijk nutteloos.quote:Op donderdag 26 juni 2014 16:54 schreef Igen het volgende:
[..]
En van die pagina:
[..]
Dus hoe coulanter men is met het accepteren van smoesjes zoals in de OP, hoe groter het risico is dat je je geld niet terugkrijgt als je je chipkaart kwijtraakt omdat de dief / vinder gauw nog even probeert 'gratis' te reizen voordat 'ie geblokkeerd wordt.
Precies. Maar als je met een smoesje van "Ja maar die heb ik geleend van m'n vriend(in) blabla" daar gemakkelijk onderuit kan komen en je niks geen boete of wat dan ook krijgt, dan wordt dat ineens juist een heel aantrekkelijke optie. En dat moeten we niet willen met z'n allen.quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:00 schreef Geerd het volgende:
[..]
Dat soort figuren reizen denk ik liever gewoon zwart omdat als ze gepakt worden met een gestolen kaart veel verder van huis zijn, En nu als ze de conducteur zien gewoon uitstappen en half uurtje of korter wachten.
Die lui hebben toch tijd zat.
quote:Op donderdag 26 juni 2014 16:49 schreef Geerd het volgende:
https://www.ov-chipkaart.(...)len/verliesdiefstal/
quote:Vanaf de volgende dag is uw persoonlijke OV-chipkaart geblokkeerd en bent u beschermd tegen misbruik. U ontvangt binnen gemiddeld 3 werkdagen een vervangende OV-chipkaart.
dus niet eens van toepassingquote:De schade die u kunt oplopen is beperkt. Tot uw kaart geblokkeerd is, kan de ‘vinder’ van uw kaart vrijuit reizen. In het ergste geval is dat het maximale traject in Nederland dat binnen 24 uur mogelijk is met het openbaar vervoer. De kosten daarvan bedragen ongeveer ¤ 70.
dan heb je betaaldquote:Op donderdag 26 juni 2014 17:02 schreef Igen het volgende:
[..]
Precies. Maar als je met een smoesje van "Ja maar die heb ik geleend van m'n vriend(in) blabla" daar gemakkelijk onderuit kan komen en je niks geen boete of wat dan ook krijgt, dan wordt dat ineens juist een heel aantrekkelijke optie. En dat moeten we niet willen met z'n allen.
Als je hebt betaald met geld wat niet van jou is, dan is er geen probleem?quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:06 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dan heb je betaald
wat zijn dit voor nsb praktijken?
en vriendin ts een schadevergoeding voor onrechtmatige vrijheidsberovingquote:Op donderdag 26 juni 2014 17:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Als je hebt betaald met geld wat niet van jou is, dan is er geen probleem?
Eigenlijk had de conducteur zelfs de politie moeten inschakelen om de vriendin van TS te laten arresteren wegens verdenking van diefstal, zou ik zeggen.
Hoezo onrechtmatig?quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:11 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
en vriendin ts een schadevergoeding voor onrechtmatige vrijheidsberoving
Dat je je treinreis betaalt met een pas met een foto en naam van een wildvreemde erop lijkt me gegrond genoeg.quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:15 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
gegronde reden voor verdenking van diefstal anyone?
jou jaquote:Op donderdag 26 juni 2014 17:16 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat je je treinreis betaalt met een pas met een foto en naam van een wildvreemde erop lijkt me gegrond genoeg.
Dat je het niet eens bent met de voorwaarden, betekent dat ze niet geldig zijn?quote:
als je maar creatief genoeg bent is iedere voorwaarde die je opschrijf automagisch een wet?quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:19 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dat je het niet eens bent met de voorwaarden, betekent dat ze niet geldig zijn?
Jouw idee dat het doodnormaal is als mensen met pasjes van wildvreemden betalen is zo idioot dat je dat eerst eens zelf mag onderbouwen.quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:21 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
impliceren dat jij uberhaupt een argument had
Als jij daarvan uit een handtekening etc zet en een product afneemt. Het wordt geen wet natuurlijk maar in de wet staan er wel dingen over.quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:21 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
als je maar creatief genoeg bent is iedere voorwaarde die je opschrijf automagisch een wet?
quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:22 schreef Igen het volgende:
[..]
Jouw idee dat het doodnormaal is als mensen met pasjes van wildvreemden betalen is zo idioot dat je dat eerst eens zelf mag onderbouwen.
niet iedereen haal zijn "vriendin" uit een oostblokwebsite knulquote:
vertel, welke wet is datquote:Op donderdag 26 juni 2014 17:23 schreef Geerd het volgende:
[..]
Als jij daarvan uit een handtekening etc zet en een product afneemt. Het wordt geen wet natuurlijk maar in de wet staan er wel dingen over.
Geen wet, wel een voorwaarde voor gebruik.quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:21 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
als je maar creatief genoeg bent is iedere voorwaarde die je opschrijf automagisch een wet?
Ja, omdat die conducteur TS' vriendin op haar blauwe ogen gelooft omdat ze een vrouw is en geen oostblokker of kutmarokkaan ofzo, wordt ze gematst en krijgt ze alleen een boete.quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:24 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
[..]
niet iedereen haal zijn "vriendin" uit een oostblokwebsite knul
ah de "jij bent crimineel omdat jij niet kan bewijzen dat jij niet crimineel bent"quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:25 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, omdat die conducteur TS' vriendin op haar blauwe ogen gelooft omdat ze een vrouw is en geen oostblokker of kutmarokkaan ofzo, wordt ze gematst en krijgt ze alleen een boete.
Helemaal prima volgens jouw redenering toch?
Nee, idioot.quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:26 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ah de "jij bent crimineel omdat jij niet kan bewijzen dat jij niet crimineel bent"
Nee ik zou niet willen dat mijn moeder opgepakt wordt omdat haar tas is gestolen en ik mijn kaart aan haar geef zodat ze zonder zorgen op haar werkt komtquote:Op donderdag 26 juni 2014 17:28 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, idioot.
Je zou toch zelf ook willen dat als je pasjes gejat worden, en dat wordt ontdekt, dat dan de dief gepakt wordt en niet met een kutsmoes van "Ja, ik die Life2.0 is een goeie vriend van me hoor! Echt echt!" ermee wegkomt.
De conducteur kan niet zien welke van beide situaties de waarheid is.quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:30 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Nee ik zou niet willen dat mijn moeder opgepakt wordt omdat haar tas is gestolen en ik mijn kaart aan haar geef zodat ze zonder zorgen op haar werkt komt
dus ga jij er maar vanuit dat het een crimineel is, fuck de rechtsstaat, welcome 44quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:31 schreef Igen het volgende:
[..]
De conducteur kan niet zien welke van beide situaties de waarheid is.
Ja natuurlijk! Een verdenking is nog geen veroordeling, mongool.quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:32 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dus ga jij er maar vanuit dat het een crimineel is, fuck de rechtsstaat, welcome 44
dus eigenlijk snap je het diep van binnen ook wel, gelukkigquote:Op donderdag 26 juni 2014 17:32 schreef Igen het volgende:
Of nou ja, de conducteur kan op grond van vooroordelen een gok doen en op grond daarvan TS' vriendin matsen door haar alleen een boete voor zwartrijden te geven.
oh je hebt gewoon geen verstand van het recht, ook prima maar ik heb geen tijd om het uit te leggen, wiki het maarquote:Op donderdag 26 juni 2014 17:33 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja natuurlijk! Een verdenking is nog geen veroordeling, mongool.
En hoe moet de NS nu weten dat jouw vriendin te goeder trouw jouw OV mag gebruiken.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:29 schreef Skv het volgende:
Ik handel te goeder trouw en dan krijg je een boete .
Dan moet je ook niet zeuren als het achter dus niet mag.quote:En het zal best ergens onder in de voorwaarden staan, alsof een zinnig mens de tijd heeft om overal alle voorwaarden van alles door te lezen.
Het gaat TS niet om het principe, als het 0,50 was geweest had hij ze al ingeruild.quote:Op donderdag 26 juni 2014 07:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het gaat om het principe, en daar heeft hij gewoon een punt. Die ovchip is opgedrongen, dat je dan ook nog eens geld kwijt bent om je eigen geld van die kaart te kunnen krijgen had nooit geaccepteerd mogen worden door de politiek. Net zoals je bij normale producten met borg je borg terug krijgt, maar ook weer niet bij deze ovchip kaart.
Dat is dan een bewust risico wat je neemt in een specifieke situatie. En dat is dus iets heel anders dan massa's reizigers onaangekondigd een onlogisch risico in de maag splitsen.quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:48 schreef Wespensteek het volgende:
Het argument dat het diefstal tegengaat is natuurlijk belachelijk want het alternatief dat NS geeft is dat TS een anonieme OV kaart koopt en die aan zijn vriendin geeft wat de kans op misbruik alleen groter maakt want die kan niet geblokkeerd worden. De NS vergroot dus de onveiligheid met deze maatregel.
Wat is er onredelijk aan PERSOONSBEBONDEN?quote:
OP basis waarvan kan men dit controleren?quote:. Een kaartje kost bij wijze van spreken 15 Euro. Er wordt 15 Euro betaald en dan gaat men boetes uitschrijven omdat deze kosten op het verkeerde kaartje zijn gezet. Komop zeg, het is toch wel duidelijk dat hier geen kwaad in het spel is.
portemonnee gestolen, inclusief OV kaart.quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:37 schreef Skv het volgende:
Adhv haar uitleg en mijn pasfoto in d'r portemonnee zou ik me kunnen voorstellen dat hij niet zo op zijn strepen was gaan staan.
Wie zegt dat aan de telefoon jij ook werkelijk jij bent.quote:Desnoods hadden ze me gebeld.
Nee dat is de keuze van de NS door deze methode te hanteren. Een eigen OV kaart die je kunt meegegeven aan een ander als je voor die persoon betaalt is veel veiliger dan het kopen van een anonieme kaart voor die persoon. Als die ander jouw kaart verliest kun je hem blokkeren en die anonieme kaart is weg incl. het restant van het geld.quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:58 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is dan een bewust risico wat je neemt in een specifieke situatie. En dat is dus iets heel anders dan massa's reizigers onaangekondigd een onlogisch risico in de maag splitsen.
Als je je porto verliest ben je je geld ook kwijt,beetje dom gelul. Begin nou niet over dat de ov chipkaart je is opgelegd want dat was de gulden en nu de euro ook.quote:Op donderdag 26 juni 2014 19:10 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee dat is de keuze van de NS door deze methode te hanteren. Een eigen OV kaart die je kunt meegegeven aan een ander als je voor die persoon betaalt is veel veiliger dan het kopen van een anonieme kaart voor die persoon. Als die ander jouw kaart verliest kun je hem blokkeren en die anonieme kaart is weg incl. het restant van het geld.
Moet je wel door hebben dat je je kaart kwijt bent. Meestal is die dan al leeg en als je pech hebt, is er ook nog een bedrag van je rekening afgeschreven.quote:Op donderdag 26 juni 2014 19:10 schreef Wespensteek het volgende:
Nee dat is de keuze van de NS door deze methode te hanteren. Een eigen OV kaart die je kunt meegegeven aan een ander als je voor die persoon betaalt is veel veiliger dan het kopen van een anonieme kaart voor die persoon. Als die ander jouw kaart verliest kun je hem blokkeren en die anonieme kaart is weg incl. het restant van het geld.
Ik geef aldoor al aan dat het tegengaan van diefstal als reden voor het strikt persoonlijk zijn onzin is, juist ook omdat het enige door NS geboden alternatief nog riskanter is.quote:Op donderdag 26 juni 2014 19:15 schreef Geerd het volgende:
[..]
Als je je porto verliest ben je je geld ook kwijt,beetje dom gelul. Begin nou niet over dat de ov chipkaart je is opgelegd want dat was de gulden en nu de euro ook.
Het enige alternatief? TS' vriendin had ook gewoon ervoor kunnen zorgen dat haar eigen persoonlijke chipkaart niet geblokkeerd was, om maar eens wat te noemen.quote:Op donderdag 26 juni 2014 19:45 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik geef aldoor al aan dat het tegengaan van diefstal als reden voor het strikt persoonlijk zijn onzin is, juist ook omdat het enige door NS geboden alternatief nog riskanter is.
Lichtelijk off-topic ,maar hier ben ik het zó mee eens! Stomme regels. En waarom zoveel administratiekosten steeds? 2,50 voor je saldo overboeken, 11 euro voor nog iets (ben even vergeten wat). Waarom?!quote:Op donderdag 26 juni 2014 16:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ok dus er zijn geen gratis kaarten. Ik wil gewoon met jonge kinderen en dus goedkoper tarief in bussen reizen, dat kan dus niet meer zomaar, dan moet ik verplicht dus voor elk kind een gepersonaliseerde kaart aanvragen, minimaal 10 euro saldo erop zetten. Kijk als men nu ook die borg wederom ooit compleet zou terug betalen en ook het resterende saldo zonder kosten zou uitkeren had ik hier niet zoveel problemen mee, maar nu gaat het om het principe dat dit niet het geval is.
Net zoals die klapjosities die zeggen dat je accoord bent gegaan met de voorwaarden van die kaart, je kunt potverdorie niets anders meer als je met het ov wilt reizen. Daarom nogmaals misschien dat een politicus dit leest. Laat men sommige dingen van die kaart anders regelen.
[..]
Leuk maar volgens mij geldt dat alleen bij een verlopen kaart als je een nieuwe opgestuurd krijgt, maar dus niet voor elke kaartsoort.
Hé Ouwe, binnenkort meeten?quote:
Nee hoor, begin juni is een kaart van mij gejat dus die heb ik binnen een halfuur zelf laten blokkeren door een telefoontje naar OV-Chipkaart te plegen. Het is toch zeker niet de zaak van NS dat ik mijn kaart kwijt ben geraakt? Als het saldo ondertussen wordt opgemaakt dan is dat mijn eigen pech.quote:Op donderdag 26 juni 2014 16:53 schreef nostra het volgende:
Als TS' chipkaart met 100 euro saldo was gestolen en gebruikt voor een rondreis door Nederland, en later bleken deze personen vijf keer te zijn gecontroleerd, dan was er waarschijnlijk een
[..]
"En hij is inmiddels al vijf keer gecontroleerd in de trein en er is nooit iets door gezegd door de NS!!!! Incapabele boevenbende!"
Zoals al een paar keer was aangegeven: als ik automatisch opladen aan had en hij werd gestolen, dan had ik hem zelf maar moeten blokkeren. Dat doe je met je bankpas toch ook als die kwijt is?quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:59 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Wat is er onredelijk aan PERSOONSBEBONDEN?
[..]
OP basis waarvan kan men dit controleren?
Ik had gewoon de kaart direct genomen
[..]
portemonnee gestolen, inclusief OV kaart.
[..]
Wie zegt dat aan de telefoon jij ook werkelijk jij bent.
Allemaal dingen waarom zou een conducteur dit allemaal moeten uitzoeken? Hoever zou hij moeten gaan? Wat is dan een bevestiging dat zij ook werkelijk op jouw OV mocht reizen?
En wat als het nu eens niet goeder trouw was, en hij was gekoppeld aan jou bankrekening?
Dan je nu een het zelfde topic gemaakt, maar zat je te klagen dat de NS waardeloos gecontroleerd.
Hoe dan? Er zijn helemaal geen betalingsherinneringen gestuurd, die kaart was gewoon ineens geblokkeerd toen we de metro in wilden stappen. Na een paar belletjes bleek dat er nog een bedrag van 20 Euro betaald moest worden. Dat is toen direct overgemaakt, maar na 2 weken was haar kaart nog steeds geblokkeerd (en hebben we nog steeds geen bevestiging van betaling oid ontvangen).quote:Op donderdag 26 juni 2014 19:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Het enige alternatief? TS' vriendin had ook gewoon ervoor kunnen zorgen dat haar eigen persoonlijke chipkaart niet geblokkeerd was, om maar eens wat te noemen.
Daarnaast betrek je het alleen op deze situatie en negeer je de veiligheid van alle andere gebruikers van de ov-chipkaart die niet de behoefte voelen om hun persoonlijke ov-chipkaart aan iemand anders uit te lenen.
2,50 voor het teruggeven van je resterende saldo (per kaart) en 11 euro voor een vervangende kaart als 'ie kapot of gestolen is. Daar heb ik me inmiddels ook al scheel aan betaald. Ik wil gewoon terug naar mijn oude zichtabonnement. Die kon niet kapot en je hoefde ook niet steeds te klooien met reisproducten, saldo, kapotte pasjes etc.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 01:31 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Lichtelijk off-topic ,maar hier ben ik het zó mee eens! Stomme regels. En waarom zoveel administratiekosten steeds? 2,50 voor je saldo overboeken, 11 euro voor nog iets (ben even vergeten wat). Waarom?!
Bij een bankpas heb je altijd een pincode nodig. OV chipkaart niet.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 11:27 schreef Skv het volgende:
Zoals al een paar keer was aangegeven: als ik automatisch opladen aan had en hij werd gestolen, dan had ik hem zelf maar moeten blokkeren. Dat doe je met je bankpas toch ook als die kwijt is?
Dit soort volk mag HC worden in Nederlandquote:Op donderdag 26 juni 2014 19:15 schreef Geerd het volgende:
[..]
Als je je porto verliest ben je je geld ook kwijt,beetje dom gelul. Begin nou niet over dat de ov chipkaart je is opgelegd want dat was de gulden en nu de euro ook.
Vertel mij hoe je die voorwaarden kunt weigeren.quote:Op donderdag 26 juni 2014 20:23 schreef DonJames het volgende:
Is men hier nou al 9 pagina's over aan het janken?Het mag gewoon niet, staat ook in de voorwaarden die je hebt geaccepteerd.
[ afbeelding ]
anonieme versie nemen? Had voor TS alle issues opgelostquote:Op zaterdag 28 juni 2014 12:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Vertel mij hoe je die voorwaarden kunt weigeren.
Oh nee dat kan niet want ze zijn monopolist.
Kun je geen abbo's opzetten. Het rare is dat het allemaal niet zo moeilijk hoeft.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 13:18 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
anonieme versie nemen? Had voor TS alle issues opgelost
Dat is dan ook een identificatiebewijs dit is een betaalmethode.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 13:53 schreef Megumi het volgende:
Het lijkt me net zo iets als dat je de paspoort die je hebt gaat uitlenen. Dat gaat ook niet werken.
Het is beiden persoonlijk.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 15:25 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat is dan ook een identificatiebewijs dit is een betaalmethode.
Maar dit is volstrekt overbodig persoonlijk gemaakt door de NS en het persoonsaspect is ook niet van belang voor de NS gezien de mogelijkheid van de anonieme kaart.quote:
Ja, of je bekijkt het zo;quote:Op zaterdag 28 juni 2014 15:29 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Maar dit is volstrekt overbodig persoonlijk gemaakt door de NS en het persoonsaspect is ook niet van belang voor de NS gezien de mogelijkheid van de anonieme kaart.
Vind ik dus niet want dan moet je dus als eerste weer 7,50 betalen en daarnaast kun je die anonieme kaart dus niet blokkeren als hij gestolen wordt. Het is gewoon een veel onveiliger alternatief.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 15:36 schreef Messina het volgende:
[..]
Ja, of je bekijkt het zo;
Gezien de mogelijkheid van de anonieme kaart is het volstrekt overbodig om met de persoonlijke kaart van een ander te gaan reizen.
Ja, jij en ik kunnen van alles vinden, maar zo is het nu eenmaal.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 15:39 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Vind ik dus niet want dan moet je dus als eerste weer 7,50 betalen en daarnaast kun je die anonieme kaart dus niet blokkeren als hij gestolen wordt. Het is gewoon een veel onveiliger alternatief.
dat mag jij vinden jaquote:Op zaterdag 28 juni 2014 15:36 schreef Messina het volgende:
[..]
Gezien de mogelijkheid van de anonieme kaart is het volstrekt overbodig om met de persoonlijke kaart van een ander te gaan reizen.
Daarom moet TS die boete ook niet betalen en voor laten komen, dat is blijkbaar de enige manier om bij de NS wat logische voorwaarden te krijgen.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 15:42 schreef Messina het volgende:
[..]
Ja, jij en ik kunnen van alles vinden, maar zo is het nu eenmaal.
Wat voor de een een voordeel is is voor de ander een nadeel. Je kan vrij kiezen of je een persoonlijke kaart wil die bepaalde voordelen en nadelen heeft, of een anonieme kaart met andere voordelen en andere nadelen. Als je een keus voor het een of het ander maakt dan moet je niet achteraf gaan lopen jammeren over de consequenties.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 15:39 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Vind ik dus niet want dan moet je dus als eerste weer 7,50 betalen en daarnaast kun je die anonieme kaart dus niet blokkeren als hij gestolen wordt. Het is gewoon een veel onveiliger alternatief.
Hetzelfde als het nut van die kaart als je hem alleen voor jezelf gebruikt en natuurlijk nog meer want dan kun je ook voor een ander betalen met die kaart als je zelf niet reist.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 15:58 schreef Igen het volgende:
Sowieso, wat is het hele nut nog van een persoonlijke chipkaart als iemand anders er ook mee zou mogen reizen?
Waarom wil je zo nodig een persoonlijke kaart kunnen kopen en 'm dan aan een ander willen kunnen geven?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 16:02 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Hetzelfde als het nut van die kaart als je hem alleen voor jezelf gebruikt en natuurlijk nog meer want dan kun je ook voor een ander betalen met die kaart als je zelf niet reist.
Maakt dat wat uit. Die "persoonlijke" kaart heeft voordelen ten opzichte van een anonieme kaart, daarom zou ik een persoonlijke kaart willen kopen en als mijn vriendin met de trein moet moet ze die ook kunnen gebruiken. Uitgangspunt is volgens mij dat je betaalt voor de reis dat kunnen ze met zo'n persoonlijke kaart net zo goed zien als met een anonieme kaart en als een ander die persoonlijke kaart gebruiken weten ze niet wie het is, net als bij de anonieme kaart. Het enige verschil is dus voor de NS dat je je niet aan de papieren voorwaarden houdt maar om daar een boete voor op te leggen vind ik absurd en onredelijk.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 16:04 schreef Igen het volgende:
[..]
Waarom wil je zo nodig een persoonlijke kaart kunnen kopen en 'm dan aan een ander willen kunnen geven?
Ja.quote:
En ik wil een aardbeienpudding van Mona met chocoladesaus erop, maar die krijg ik ook niet.quote:Die "persoonlijke" kaart heeft voordelen ten opzichte van een anonieme kaart, daarom zou ik een persoonlijke kaart willen kopen en als mijn vriendin met de trein moet moet ze die ook kunnen gebruiken.
Nee, zo simpel werkt het niet. Er spelen meer overwegingen een rol.quote:Uitgangspunt is volgens mij dat je betaalt voor de reis
Dat is jouw mening.quote:dat kunnen ze met zo'n persoonlijke kaart net zo goed zien als met een anonieme kaart en als een ander die persoonlijke kaart gebruiken weten ze niet wie het is, net als bij de anonieme kaart. Het enige verschil is dus voor de NS dat je je niet aan de papieren voorwaarden houdt maar om daar een boete voor op te leggen vind ik absurd en onredelijk.
Wat is dan het probleem van de NS in dit geval anders dan dat in de voorwaarden staat dat het niet mag? In mijn ogen is de reis betaald, zonder korting, en is 7,50 betaald voor die kaart, dat zou voldoende moeten zijn om zonder boete te mogen reizen. De kaart is ook geen lidmaatschap of abonnementsbewijs dus dat speelt ook niet.quote:
Gôh, waar gaat het halve topic over?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 16:20 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Wat is dan het probleem van de NS in dit geval anders dan dat in de voorwaarden staat dat het niet mag?
Over een volstrekt idiote boete omdat ze een vreemde onredelijke algemene voorwaarde hebben die nodig aangevochten moet worden.quote:
Eh, nee. Maar laat verder maar, ik geef het op.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 16:29 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Over een volstrekt idiote boete omdat ze een vreemde onredelijke algemene voorwaarde hebben die nodig aangevochten moet worden.
Voor laten komen? Het is geen verkeersboete of zo. Hier een rechtszaak van maken kost meer dan die boete.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 15:53 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Daarom moet TS die boete ook niet betalen en voor laten komen, dat is blijkbaar de enige manier om bij de NS wat logische voorwaarden te krijgen.
Dat hoeft TS ook niet te doen die hoeft alleen niet te betalen dan kan de NS kiezen om het betalen bij de rechter af te dwingen, ik ben best benieuwd of je als je alles betaald hebt toch zo'n hoge boete moet betalen. Daarnaast gaat het dan in dit geval dus om een principe zaak want de boete kost inderdaad minder dan de rechtszaak. Dat wil niet zeggen dat je het niet kunt proberen om een punt te maken.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 17:07 schreef k_man het volgende:
[..]
Voor laten komen? Het is geen verkeersboete of zo. Hier een rechtszaak van maken kost meer dan die boete.
Leg dan eens uit waarom het in alle redelijkheid niet gevraagd kan worden van de NS om bij deze nu persoonsgebonden kaart de mogelijkheid te geven dat een ander hem gebruikt en waarom kan dat bij een anonieme kaart wel.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 16:36 schreef Igen het volgende:
[..]
Eh, nee. Maar laat verder maar, ik geef het op.
Omdat hij persoonsgebonden is. Simpel.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 17:29 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Leg dan eens uit waarom het in alle redelijkheid niet gevraagd kan worden van de NS om bij deze nu persoonsgebonden kaart de mogelijkheid te geven dat een ander hem gebruikt en waarom kan dat bij een anonieme kaart wel.
Om twee redenen:quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:27 schreef erikkll het volgende:
Zal wel aan mij liggen gezien de reacties hoor, maar ik vind het te debiel voor woorden dat je dat kreng niet zou mogen uitlenen. Ja, ik snap dat dat in de voorwaarden staat, maar dat wil niet zeggen dat die voorwaarden logisch zijn. Je moet gewoon betalen voor de reis, en dat heeft TS' vriendin gedaan. NS moet dus niet zo lopen zeuren.
Dat terzijde: de voorwaarden zijn zoals ze zijn, je bent ermee akkoord gegaan, dus ik begrijp wel dat de NS de boete geeft. Er zit echter een verschil tussen begrijpen en mee eens zijn.
En als mevrouw dan op haar telefoon fotos van haar en die wildvreemde kan laten zien?quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:16 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat je je treinreis betaalt met een pas met een foto en naam van een wildvreemde erop lijkt me gegrond genoeg.
die heeft ze natuurlijk gemaakt na de beroving, onder dwang van een vuurwapen, zullen de anti-vrijheidstrijders beargumenterenquote:Op zaterdag 28 juni 2014 18:43 schreef probeer het volgende:
[..]
En als mevrouw dan op haar telefoon fotos van haar en die wildvreemde kan laten zien?
dus als ik zeg messina is persoonsgebonden, heb ik het alleenrecht op jouw tetten?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 17:34 schreef Messina het volgende:
[..]
Omdat hij persoonsgebonden is. Simpel.
Dan krijgt ze slechts alleen een boete voor zwartrijden.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 18:43 schreef probeer het volgende:
[..]
En als mevrouw dan op haar telefoon fotos van haar en die wildvreemde kan laten zien?
Ja, want het is echt net een onderdrukkende dictatuur waar je als verzetsheld tegen in opstand moet komen, dat je de keuze hebt tussen een anonieme en een persoonlijke chipkaart. Wat een verschrikking, die keuzevrijheid.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 18:46 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
die heeft ze natuurlijk gemaakt na de beroving, onder dwang van een vuurwapen, zullen de anti-vrijheidstrijders beargumenteren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |