Saldo teruggestortquote:Op donderdag 26 juni 2014 16:43 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ze geven toch geen geld terug, en daarbij is diefstal gewoon strafbaar, vriendin had gewoon toestemming
Ok dus er zijn geen gratis kaarten. Ik wil gewoon met jonge kinderen en dus goedkoper tarief in bussen reizen, dat kan dus niet meer zomaar, dan moet ik verplicht dus voor elk kind een gepersonaliseerde kaart aanvragen, minimaal 10 euro saldo erop zetten. Kijk als men nu ook die borg wederom ooit compleet zou terug betalen en ook het resterende saldo zonder kosten zou uitkeren had ik hier niet zoveel problemen mee, maar nu gaat het om het principe dat dit niet het geval is.quote:Op donderdag 26 juni 2014 16:37 schreef Igen het volgende:
[..]
Gratis bij een abonnement, ipv. dat je eerst 7,50 moet uitgeven voor een chipkaart om het abonnement op te kunnen zetten, wat de normale gang van zaken zou zijn.
Leuk maar volgens mij geldt dat alleen bij een verlopen kaart als je een nieuwe opgestuurd krijgt, maar dus niet voor elke kaartsoort.quote:Op donderdag 26 juni 2014 16:44 schreef Geerd het volgende:
[..]
Saldo teruggestort
Staat er meer dan ¤ 0 saldo op uw oude kaart? Dan ontvangt u dat bedrag op uw bankrekening. U betaalt geen administratiekosten.
welke OUDE kaart?quote:Op donderdag 26 juni 2014 16:44 schreef Geerd het volgende:
[..]
Saldo teruggestort
Staat er meer dan ¤ 0 saldo op uw oude kaart? Dan ontvangt u dat bedrag op uw bankrekening. U betaalt geen administratiekosten.
"En hij is inmiddels al vijf keer gecontroleerd in de trein en er is nooit iets door gezegd door de NS!!!! Incapabele boevenbende!"quote:Op donderdag 26 juni 2014 16:36 schreef Igen het volgende:
[..]
Als je dit afkeurt, dan kun je gaan zitten wachten totdat morgen iemand in WGR een topic opent van "Dief heeft mij persoonlijke chipkaart gejat, daar stond nog 70 euro tegoed op, maar NS wil dat niet teruggeven! Want de dief mag dat gewoon zelf opgebruiken!"
En van die pagina:quote:Op donderdag 26 juni 2014 16:49 schreef Geerd het volgende:
https://www.ov-chipkaart.(...)len/verliesdiefstal/
Dus hoe coulanter men is met het accepteren van smoesjes zoals in de OP, hoe groter het risico is dat je je geld niet terugkrijgt als je je chipkaart kwijtraakt omdat de dief / vinder gauw nog even probeert 'gratis' te reizen voordat 'ie geblokkeerd wordt.quote:Welke schade kunt u oplopen?
De schade die u kunt oplopen is beperkt. Tot uw kaart geblokkeerd is, kan de ‘vinder’ van uw kaart vrijuit reizen. In het ergste geval is dat het maximale traject in Nederland dat binnen 24 uur mogelijk is met het openbaar vervoer. De kosten daarvan bedragen ongeveer ¤ 70.
Dat soort figuren reizen denk ik liever gewoon zwart omdat als ze gepakt worden met een gestolen kaart veel verder van huis zijn, En nu als ze de conducteur zien gewoon uitstappen en half uurtje of korter wachten.quote:Op donderdag 26 juni 2014 16:54 schreef Igen het volgende:
[..]
En van die pagina:
[..]
Dus hoe coulanter men is met het accepteren van smoesjes zoals in de OP, hoe groter het risico is dat je je geld niet terugkrijgt als je je chipkaart kwijtraakt omdat de dief / vinder gauw nog even probeert 'gratis' te reizen voordat 'ie geblokkeerd wordt.
Welkom in Nederland.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:18 schreef Skv het volgende:
[..]
Nee, ik vraag me af wat het toevoegt als ze dit soort ambtelijke regeltjes toepassen. Dit is gewoon boetes schrijven om het boetes schrijven.
Ja tuurlijk, men vraagt toch meteen om de id in deze gevallen dus de kans dat je gepakt wordt is erg groot. Daarnaast waarom zou men op reis gaan omdat men zo'n kaart vindt, lijkt mij tamelijk nutteloos.quote:Op donderdag 26 juni 2014 16:54 schreef Igen het volgende:
[..]
En van die pagina:
[..]
Dus hoe coulanter men is met het accepteren van smoesjes zoals in de OP, hoe groter het risico is dat je je geld niet terugkrijgt als je je chipkaart kwijtraakt omdat de dief / vinder gauw nog even probeert 'gratis' te reizen voordat 'ie geblokkeerd wordt.
Precies. Maar als je met een smoesje van "Ja maar die heb ik geleend van m'n vriend(in) blabla" daar gemakkelijk onderuit kan komen en je niks geen boete of wat dan ook krijgt, dan wordt dat ineens juist een heel aantrekkelijke optie. En dat moeten we niet willen met z'n allen.quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:00 schreef Geerd het volgende:
[..]
Dat soort figuren reizen denk ik liever gewoon zwart omdat als ze gepakt worden met een gestolen kaart veel verder van huis zijn, En nu als ze de conducteur zien gewoon uitstappen en half uurtje of korter wachten.
Die lui hebben toch tijd zat.
quote:Op donderdag 26 juni 2014 16:49 schreef Geerd het volgende:
https://www.ov-chipkaart.(...)len/verliesdiefstal/
quote:Vanaf de volgende dag is uw persoonlijke OV-chipkaart geblokkeerd en bent u beschermd tegen misbruik. U ontvangt binnen gemiddeld 3 werkdagen een vervangende OV-chipkaart.
dus niet eens van toepassingquote:De schade die u kunt oplopen is beperkt. Tot uw kaart geblokkeerd is, kan de ‘vinder’ van uw kaart vrijuit reizen. In het ergste geval is dat het maximale traject in Nederland dat binnen 24 uur mogelijk is met het openbaar vervoer. De kosten daarvan bedragen ongeveer ¤ 70.
dan heb je betaaldquote:Op donderdag 26 juni 2014 17:02 schreef Igen het volgende:
[..]
Precies. Maar als je met een smoesje van "Ja maar die heb ik geleend van m'n vriend(in) blabla" daar gemakkelijk onderuit kan komen en je niks geen boete of wat dan ook krijgt, dan wordt dat ineens juist een heel aantrekkelijke optie. En dat moeten we niet willen met z'n allen.
Als je hebt betaald met geld wat niet van jou is, dan is er geen probleem?quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:06 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dan heb je betaald
wat zijn dit voor nsb praktijken?
en vriendin ts een schadevergoeding voor onrechtmatige vrijheidsberovingquote:Op donderdag 26 juni 2014 17:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Als je hebt betaald met geld wat niet van jou is, dan is er geen probleem?
Eigenlijk had de conducteur zelfs de politie moeten inschakelen om de vriendin van TS te laten arresteren wegens verdenking van diefstal, zou ik zeggen.
Hoezo onrechtmatig?quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:11 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
en vriendin ts een schadevergoeding voor onrechtmatige vrijheidsberoving
Dat je je treinreis betaalt met een pas met een foto en naam van een wildvreemde erop lijkt me gegrond genoeg.quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:15 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
gegronde reden voor verdenking van diefstal anyone?
jou jaquote:Op donderdag 26 juni 2014 17:16 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat je je treinreis betaalt met een pas met een foto en naam van een wildvreemde erop lijkt me gegrond genoeg.
Dat je het niet eens bent met de voorwaarden, betekent dat ze niet geldig zijn?quote:
als je maar creatief genoeg bent is iedere voorwaarde die je opschrijf automagisch een wet?quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:19 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dat je het niet eens bent met de voorwaarden, betekent dat ze niet geldig zijn?
Jouw idee dat het doodnormaal is als mensen met pasjes van wildvreemden betalen is zo idioot dat je dat eerst eens zelf mag onderbouwen.quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:21 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
impliceren dat jij uberhaupt een argument had
Als jij daarvan uit een handtekening etc zet en een product afneemt. Het wordt geen wet natuurlijk maar in de wet staan er wel dingen over.quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:21 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
als je maar creatief genoeg bent is iedere voorwaarde die je opschrijf automagisch een wet?
quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:22 schreef Igen het volgende:
[..]
Jouw idee dat het doodnormaal is als mensen met pasjes van wildvreemden betalen is zo idioot dat je dat eerst eens zelf mag onderbouwen.
niet iedereen haal zijn "vriendin" uit een oostblokwebsite knulquote:
vertel, welke wet is datquote:Op donderdag 26 juni 2014 17:23 schreef Geerd het volgende:
[..]
Als jij daarvan uit een handtekening etc zet en een product afneemt. Het wordt geen wet natuurlijk maar in de wet staan er wel dingen over.
Geen wet, wel een voorwaarde voor gebruik.quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:21 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
als je maar creatief genoeg bent is iedere voorwaarde die je opschrijf automagisch een wet?
Ja, omdat die conducteur TS' vriendin op haar blauwe ogen gelooft omdat ze een vrouw is en geen oostblokker of kutmarokkaan ofzo, wordt ze gematst en krijgt ze alleen een boete.quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:24 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
[..]
niet iedereen haal zijn "vriendin" uit een oostblokwebsite knul
ah de "jij bent crimineel omdat jij niet kan bewijzen dat jij niet crimineel bent"quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:25 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, omdat die conducteur TS' vriendin op haar blauwe ogen gelooft omdat ze een vrouw is en geen oostblokker of kutmarokkaan ofzo, wordt ze gematst en krijgt ze alleen een boete.
Helemaal prima volgens jouw redenering toch?
Nee, idioot.quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:26 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ah de "jij bent crimineel omdat jij niet kan bewijzen dat jij niet crimineel bent"
Nee ik zou niet willen dat mijn moeder opgepakt wordt omdat haar tas is gestolen en ik mijn kaart aan haar geef zodat ze zonder zorgen op haar werkt komtquote:Op donderdag 26 juni 2014 17:28 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, idioot.
Je zou toch zelf ook willen dat als je pasjes gejat worden, en dat wordt ontdekt, dat dan de dief gepakt wordt en niet met een kutsmoes van "Ja, ik die Life2.0 is een goeie vriend van me hoor! Echt echt!" ermee wegkomt.
De conducteur kan niet zien welke van beide situaties de waarheid is.quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:30 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Nee ik zou niet willen dat mijn moeder opgepakt wordt omdat haar tas is gestolen en ik mijn kaart aan haar geef zodat ze zonder zorgen op haar werkt komt
dus ga jij er maar vanuit dat het een crimineel is, fuck de rechtsstaat, welcome 44quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:31 schreef Igen het volgende:
[..]
De conducteur kan niet zien welke van beide situaties de waarheid is.
Ja natuurlijk! Een verdenking is nog geen veroordeling, mongool.quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:32 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dus ga jij er maar vanuit dat het een crimineel is, fuck de rechtsstaat, welcome 44
dus eigenlijk snap je het diep van binnen ook wel, gelukkigquote:Op donderdag 26 juni 2014 17:32 schreef Igen het volgende:
Of nou ja, de conducteur kan op grond van vooroordelen een gok doen en op grond daarvan TS' vriendin matsen door haar alleen een boete voor zwartrijden te geven.
oh je hebt gewoon geen verstand van het recht, ook prima maar ik heb geen tijd om het uit te leggen, wiki het maarquote:Op donderdag 26 juni 2014 17:33 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja natuurlijk! Een verdenking is nog geen veroordeling, mongool.
En hoe moet de NS nu weten dat jouw vriendin te goeder trouw jouw OV mag gebruiken.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:29 schreef Skv het volgende:
Ik handel te goeder trouw en dan krijg je een boete .
Dan moet je ook niet zeuren als het achter dus niet mag.quote:En het zal best ergens onder in de voorwaarden staan, alsof een zinnig mens de tijd heeft om overal alle voorwaarden van alles door te lezen.
Het gaat TS niet om het principe, als het 0,50 was geweest had hij ze al ingeruild.quote:Op donderdag 26 juni 2014 07:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het gaat om het principe, en daar heeft hij gewoon een punt. Die ovchip is opgedrongen, dat je dan ook nog eens geld kwijt bent om je eigen geld van die kaart te kunnen krijgen had nooit geaccepteerd mogen worden door de politiek. Net zoals je bij normale producten met borg je borg terug krijgt, maar ook weer niet bij deze ovchip kaart.
Dat is dan een bewust risico wat je neemt in een specifieke situatie. En dat is dus iets heel anders dan massa's reizigers onaangekondigd een onlogisch risico in de maag splitsen.quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:48 schreef Wespensteek het volgende:
Het argument dat het diefstal tegengaat is natuurlijk belachelijk want het alternatief dat NS geeft is dat TS een anonieme OV kaart koopt en die aan zijn vriendin geeft wat de kans op misbruik alleen groter maakt want die kan niet geblokkeerd worden. De NS vergroot dus de onveiligheid met deze maatregel.
Wat is er onredelijk aan PERSOONSBEBONDEN?quote:
OP basis waarvan kan men dit controleren?quote:. Een kaartje kost bij wijze van spreken 15 Euro. Er wordt 15 Euro betaald en dan gaat men boetes uitschrijven omdat deze kosten op het verkeerde kaartje zijn gezet. Komop zeg, het is toch wel duidelijk dat hier geen kwaad in het spel is.
portemonnee gestolen, inclusief OV kaart.quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:37 schreef Skv het volgende:
Adhv haar uitleg en mijn pasfoto in d'r portemonnee zou ik me kunnen voorstellen dat hij niet zo op zijn strepen was gaan staan.
Wie zegt dat aan de telefoon jij ook werkelijk jij bent.quote:Desnoods hadden ze me gebeld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |