Maar dit is volstrekt overbodig persoonlijk gemaakt door de NS en het persoonsaspect is ook niet van belang voor de NS gezien de mogelijkheid van de anonieme kaart.quote:
Ja, of je bekijkt het zo;quote:Op zaterdag 28 juni 2014 15:29 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Maar dit is volstrekt overbodig persoonlijk gemaakt door de NS en het persoonsaspect is ook niet van belang voor de NS gezien de mogelijkheid van de anonieme kaart.
Vind ik dus niet want dan moet je dus als eerste weer 7,50 betalen en daarnaast kun je die anonieme kaart dus niet blokkeren als hij gestolen wordt. Het is gewoon een veel onveiliger alternatief.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 15:36 schreef Messina het volgende:
[..]
Ja, of je bekijkt het zo;
Gezien de mogelijkheid van de anonieme kaart is het volstrekt overbodig om met de persoonlijke kaart van een ander te gaan reizen.
Ja, jij en ik kunnen van alles vinden, maar zo is het nu eenmaal.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 15:39 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Vind ik dus niet want dan moet je dus als eerste weer 7,50 betalen en daarnaast kun je die anonieme kaart dus niet blokkeren als hij gestolen wordt. Het is gewoon een veel onveiliger alternatief.
dat mag jij vinden jaquote:Op zaterdag 28 juni 2014 15:36 schreef Messina het volgende:
[..]
Gezien de mogelijkheid van de anonieme kaart is het volstrekt overbodig om met de persoonlijke kaart van een ander te gaan reizen.
Daarom moet TS die boete ook niet betalen en voor laten komen, dat is blijkbaar de enige manier om bij de NS wat logische voorwaarden te krijgen.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 15:42 schreef Messina het volgende:
[..]
Ja, jij en ik kunnen van alles vinden, maar zo is het nu eenmaal.
Wat voor de een een voordeel is is voor de ander een nadeel. Je kan vrij kiezen of je een persoonlijke kaart wil die bepaalde voordelen en nadelen heeft, of een anonieme kaart met andere voordelen en andere nadelen. Als je een keus voor het een of het ander maakt dan moet je niet achteraf gaan lopen jammeren over de consequenties.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 15:39 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Vind ik dus niet want dan moet je dus als eerste weer 7,50 betalen en daarnaast kun je die anonieme kaart dus niet blokkeren als hij gestolen wordt. Het is gewoon een veel onveiliger alternatief.
Hetzelfde als het nut van die kaart als je hem alleen voor jezelf gebruikt en natuurlijk nog meer want dan kun je ook voor een ander betalen met die kaart als je zelf niet reist.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 15:58 schreef Igen het volgende:
Sowieso, wat is het hele nut nog van een persoonlijke chipkaart als iemand anders er ook mee zou mogen reizen?
Waarom wil je zo nodig een persoonlijke kaart kunnen kopen en 'm dan aan een ander willen kunnen geven?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 16:02 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Hetzelfde als het nut van die kaart als je hem alleen voor jezelf gebruikt en natuurlijk nog meer want dan kun je ook voor een ander betalen met die kaart als je zelf niet reist.
Maakt dat wat uit. Die "persoonlijke" kaart heeft voordelen ten opzichte van een anonieme kaart, daarom zou ik een persoonlijke kaart willen kopen en als mijn vriendin met de trein moet moet ze die ook kunnen gebruiken. Uitgangspunt is volgens mij dat je betaalt voor de reis dat kunnen ze met zo'n persoonlijke kaart net zo goed zien als met een anonieme kaart en als een ander die persoonlijke kaart gebruiken weten ze niet wie het is, net als bij de anonieme kaart. Het enige verschil is dus voor de NS dat je je niet aan de papieren voorwaarden houdt maar om daar een boete voor op te leggen vind ik absurd en onredelijk.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 16:04 schreef Igen het volgende:
[..]
Waarom wil je zo nodig een persoonlijke kaart kunnen kopen en 'm dan aan een ander willen kunnen geven?
Ja.quote:
En ik wil een aardbeienpudding van Mona met chocoladesaus erop, maar die krijg ik ook niet.quote:Die "persoonlijke" kaart heeft voordelen ten opzichte van een anonieme kaart, daarom zou ik een persoonlijke kaart willen kopen en als mijn vriendin met de trein moet moet ze die ook kunnen gebruiken.
Nee, zo simpel werkt het niet. Er spelen meer overwegingen een rol.quote:Uitgangspunt is volgens mij dat je betaalt voor de reis
Dat is jouw mening.quote:dat kunnen ze met zo'n persoonlijke kaart net zo goed zien als met een anonieme kaart en als een ander die persoonlijke kaart gebruiken weten ze niet wie het is, net als bij de anonieme kaart. Het enige verschil is dus voor de NS dat je je niet aan de papieren voorwaarden houdt maar om daar een boete voor op te leggen vind ik absurd en onredelijk.
Wat is dan het probleem van de NS in dit geval anders dan dat in de voorwaarden staat dat het niet mag? In mijn ogen is de reis betaald, zonder korting, en is 7,50 betaald voor die kaart, dat zou voldoende moeten zijn om zonder boete te mogen reizen. De kaart is ook geen lidmaatschap of abonnementsbewijs dus dat speelt ook niet.quote:
Gôh, waar gaat het halve topic over?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 16:20 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Wat is dan het probleem van de NS in dit geval anders dan dat in de voorwaarden staat dat het niet mag?
Over een volstrekt idiote boete omdat ze een vreemde onredelijke algemene voorwaarde hebben die nodig aangevochten moet worden.quote:
Eh, nee. Maar laat verder maar, ik geef het op.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 16:29 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Over een volstrekt idiote boete omdat ze een vreemde onredelijke algemene voorwaarde hebben die nodig aangevochten moet worden.
Voor laten komen? Het is geen verkeersboete of zo. Hier een rechtszaak van maken kost meer dan die boete.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 15:53 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Daarom moet TS die boete ook niet betalen en voor laten komen, dat is blijkbaar de enige manier om bij de NS wat logische voorwaarden te krijgen.
Dat hoeft TS ook niet te doen die hoeft alleen niet te betalen dan kan de NS kiezen om het betalen bij de rechter af te dwingen, ik ben best benieuwd of je als je alles betaald hebt toch zo'n hoge boete moet betalen. Daarnaast gaat het dan in dit geval dus om een principe zaak want de boete kost inderdaad minder dan de rechtszaak. Dat wil niet zeggen dat je het niet kunt proberen om een punt te maken.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 17:07 schreef k_man het volgende:
[..]
Voor laten komen? Het is geen verkeersboete of zo. Hier een rechtszaak van maken kost meer dan die boete.
Leg dan eens uit waarom het in alle redelijkheid niet gevraagd kan worden van de NS om bij deze nu persoonsgebonden kaart de mogelijkheid te geven dat een ander hem gebruikt en waarom kan dat bij een anonieme kaart wel.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 16:36 schreef Igen het volgende:
[..]
Eh, nee. Maar laat verder maar, ik geef het op.
Omdat hij persoonsgebonden is. Simpel.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 17:29 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Leg dan eens uit waarom het in alle redelijkheid niet gevraagd kan worden van de NS om bij deze nu persoonsgebonden kaart de mogelijkheid te geven dat een ander hem gebruikt en waarom kan dat bij een anonieme kaart wel.
Om twee redenen:quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:27 schreef erikkll het volgende:
Zal wel aan mij liggen gezien de reacties hoor, maar ik vind het te debiel voor woorden dat je dat kreng niet zou mogen uitlenen. Ja, ik snap dat dat in de voorwaarden staat, maar dat wil niet zeggen dat die voorwaarden logisch zijn. Je moet gewoon betalen voor de reis, en dat heeft TS' vriendin gedaan. NS moet dus niet zo lopen zeuren.
Dat terzijde: de voorwaarden zijn zoals ze zijn, je bent ermee akkoord gegaan, dus ik begrijp wel dat de NS de boete geeft. Er zit echter een verschil tussen begrijpen en mee eens zijn.
En als mevrouw dan op haar telefoon fotos van haar en die wildvreemde kan laten zien?quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:16 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat je je treinreis betaalt met een pas met een foto en naam van een wildvreemde erop lijkt me gegrond genoeg.
die heeft ze natuurlijk gemaakt na de beroving, onder dwang van een vuurwapen, zullen de anti-vrijheidstrijders beargumenterenquote:Op zaterdag 28 juni 2014 18:43 schreef probeer het volgende:
[..]
En als mevrouw dan op haar telefoon fotos van haar en die wildvreemde kan laten zien?
dus als ik zeg messina is persoonsgebonden, heb ik het alleenrecht op jouw tetten?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 17:34 schreef Messina het volgende:
[..]
Omdat hij persoonsgebonden is. Simpel.
Dan krijgt ze slechts alleen een boete voor zwartrijden.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 18:43 schreef probeer het volgende:
[..]
En als mevrouw dan op haar telefoon fotos van haar en die wildvreemde kan laten zien?
Ja, want het is echt net een onderdrukkende dictatuur waar je als verzetsheld tegen in opstand moet komen, dat je de keuze hebt tussen een anonieme en een persoonlijke chipkaart. Wat een verschrikking, die keuzevrijheid.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 18:46 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
die heeft ze natuurlijk gemaakt na de beroving, onder dwang van een vuurwapen, zullen de anti-vrijheidstrijders beargumenteren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |