abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141532054
Hai,
Omdat ik er niet meer voor kan zorgen doe ik mijn ratjes weg.
Hier is het formulier:
Naam huisdier: Pumba, Simba en Pikatchu
Soort: rat
Ras: 2 Japanners en 1 Husky dumbo
Leeftijd: 2, 4 maand en 2 maand
Dierenpaspoort beschikbaar: nope
Gechipt: nope
Gesteriliseerd/Gecastreerd: nope
Datum laatste inenting (indien noodzakelijk): nope
Datum laatste dierenartsbezoek: nope
Reden laatste dierenartsbezoek: /
Aard van het beestje: (omgang met mensen, omgang met soortgenoten in huis en buiten, zindelijk): Ze zijn sociaal, met elkaar en met mensen. De oudste wilt alleen maar slapen, bij je, in zijn hangmat, waar dan ook. De jongste willen alleen maar rennen en spelen.
Omgang met kinderen: geen idee
Bekende gezondheidsproblemen (indien aanwezig): Simba (husky, 4 maand) heeft een geluidje dat hij tijdens ademhalen maakt tijdens stress.
Volgt het dier een speciaal dieet?: nee, ze krijgen rattenmuesli
Hoe ben je zelf aan het dier gekomen?: 2 heb ik helaas van de dierenwinkel, de jongste komt van een hobbyfokker
Waarom word er afstand gedaan van het dier?: Ik kan er helaas niet meer voor zorgen, de kooi is te groot, te veel dieren en het veroorzaakt mij te veel stress. Ratten waren toch te moeilijke huisdieren voor mij.
Verdere dingen: Ze zijn allemaal kooizindelijk (als in ze poepen niet buiten de kooi) en de kooi (Jenny XL ferplast) krijg je er van mij gratis bij. Plus voer.

[ Bericht 1% gewijzigd door summer2bird op 25-06-2014 14:46:07 ]
Twiddel
pi_141532811
Pikatchu *
  woensdag 25 juni 2014 @ 15:04:33 #3
298362 Lollertrolle
Wilt je in zijn kooi
pi_141533452
quote:
2s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:44 schreef dopfles1 het volgende:
Pikatchu *
*Pikachu
pi_141533793
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:04 schreef Lollertrolle het volgende:

[..]

*Pikachu
;(
  woensdag 25 juni 2014 @ 15:22:06 #5
391391 Basxt
~~WhatsApp Groepsbeheerder~~
pi_141533999
mag ik ze ook anders noemen of worden ze dan grimmeg
SOMEWHERE THERE IS A TREE, TIRELESSLY PRODUCING OXYGEN SO THAT YOU CAN STAY ALIVE. FIND IT AND APOLOGIZE.
  woensdag 25 juni 2014 @ 15:34:04 #6
427012 Brummetje2.0
Uw meest favoriete kutuser!
pi_141534390
Foto's?
  woensdag 25 juni 2014 @ 15:34:45 #7
427012 Brummetje2.0
Uw meest favoriete kutuser!
pi_141534407
En waar woon je?
  woensdag 25 juni 2014 @ 15:35:54 #8
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_141534441
Waarom waren ze lastig te houden dan? een rat klinkt niet zo heel lastig?
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_141534468
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:34 schreef Brummetje2.0 het volgende:
En waar woon je?
Deventer
Twiddel
pi_141534483
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:34 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Foto's?
Ik zal zien of ik het vanavond erop krijg.
Twiddel
pi_141534520
quote:
11s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:35 schreef Hyman het volgende:
Waarom waren ze lastig te houden dan? een rat klinkt niet zo heel lastig?
Ik zit zelf met allerlei psychische shit, vandaar
Twiddel
pi_141534528
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:22 schreef Basxt het volgende:
mag ik ze ook anders noemen of worden ze dan grimmeg
mag ook.
Twiddel
pi_141534537
Potentieel interesse, maar even in conclaaf met mijn wederhelft hierover :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 25 juni 2014 @ 15:40:03 #14
391391 Basxt
pi_141534578
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:38 schreef summer2bird het volgende:

[..]

mag ook.
reageren ze op naam?
SOMEWHERE THERE IS A TREE, TIRELESSLY PRODUCING OXYGEN SO THAT YOU CAN STAY ALIVE. FIND IT AND APOLOGIZE.
pi_141534628
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:40 schreef Basxt het volgende:

[..]

reageren ze op naam?
op stem / geur / zicht

hoeveel ervaring heb je met ratten? :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 25 juni 2014 @ 15:41:52 #16
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_141534636
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:40 schreef Basxt het volgende:

[..]

reageren ze op naam?
Alleen als je een pokeball vast hebt
  woensdag 25 juni 2014 @ 15:42:14 #17
391391 Basxt
pi_141534652
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:41 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

op stem / geur / zicht

hoeveel ervaring heb je met ratten? :)
geen.
pi_141534705
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:38 schreef Ceased2Be het volgende:
Potentieel interesse, maar even in conclaaf met mijn wederhelft hierover :)
Top! :)
Twiddel
pi_141535132
quote:
99s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:43 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Top! :)
Okay heb even met mjan overlegd (zie ook andere topic ;) )

We zouden ze over kunnen nemen, maar zijn volgende week op vakantie... hebben wel iemand die onze beestjes eten geeft maar die heeft helemaal geen verstand van ratjes dus die willen we eigenlijk niet opzadelen met wat nieuwe beestjes.
Is het voor jou een optie dat het evt. na 5 Juli wordt? Mocht er voor die tijd iemand anders zijn die ze een goed huis kan geven is het, wat ons betreft, ook helemaal geen probleem. Lukt dat niet dan nemen wij ze gewoon.
pi_141535378
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:58 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Okay heb even met mjan overlegd (zie ook andere topic ;) )

We zouden ze over kunnen nemen, maar zijn volgende week op vakantie... hebben wel iemand die onze beestjes eten geeft maar die heeft helemaal geen verstand van ratjes dus die willen we eigenlijk niet opzadelen met wat nieuwe beestjes.
Is het voor jou een optie dat het evt. na 5 Juli wordt? Mocht er voor die tijd iemand anders zijn die ze een goed huis kan geven is het, wat ons betreft, ook helemaal geen probleem. Lukt dat niet dan nemen wij ze gewoon.
Ja, dan zal ik wachten tot na 5 juli, want ik laat ze liever aan jullie over eerlijk gezegd.
Ik woon wel in Deventer, en kan niet reizen. Ook krijg je de kooi erbij. Lukt het om hier helemaal heen te komen? :)
Twiddel
pi_141535548
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:07 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ja, dan zal ik wachten tot na 5 juli, want ik laat ze liever aan jullie over eerlijk gezegd.
Ik woon wel in Deventer, en kan niet reizen. Ook krijg je de kooi erbij. Lukt het om hier helemaal heen te komen? :)
Reizen is geen probleem, we hebben een auto waar het allemaal wel in moet passen.

Mocht je nog foto's willen maken straks zou leuk zijn :)
pi_141536315
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:12 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Reizen is geen probleem, we hebben een auto waar het allemaal wel in moet passen.

Mocht je nog foto's willen maken straks zou leuk zijn :)
Ik zal mijn best doen!
Twiddel
  woensdag 25 juni 2014 @ 18:01:29 #23
253766 Kaviaar
Hmm, tictac :)
pi_141539662
*;
[X] Ik verklaar de policy en algemene voorwaarden voor gebruik van FOK! te hebben gelezen en ermee akkoord te gaan.
  Moderator donderdag 26 juni 2014 @ 08:47:48 #24
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_141565324
Fijn zo snel geregeld en klinkt alsof ze goed terecht gaan komen *O*

Ik hoop dat we nog wat updates krijgen na de verhuizing 8-)
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_141566617
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 08:47 schreef senesta het volgende:
Fijn zo snel geregeld en klinkt alsof ze goed terecht gaan komen *O*

Ik hoop dat we nog wat updates krijgen na de verhuizing 8-)
Wij zijn heel streng hoor!
En ze komen bij deze bloeddorstige agressievelingen:

pi_141567294
Gisteravond wat foto's genomen, zal ze vanmiddag uploaden :)
Twiddel
  donderdag 26 juni 2014 @ 12:26:51 #27
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_141570634
Nog een crosspost uit het ratjestopic:
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:30 schreef Muck het volgende:
Ik heb ook even met mijn vriend overlegd: Mochten ceased en mjan ze niet kwijt kunnen, zijn de heren hier van harte welkom :)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_141571072
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 12:26 schreef Muck het volgende:
Nog een crosspost uit het ratjestopic:

[..]

Ik had je post nog niet eens gezien :D
Ik hou jullie als 2e optie :)
Twiddel
  donderdag 26 juni 2014 @ 13:12:44 #29
112545 Muck
pi_141571976
Daarom bracht ik hem ook onder de aandacht mup :D
Ik ben allang blij dat ze goed terecht komen O+

En die naaktrat.... wat een droppie :D O+
Mijn ouders zouden hem niet aan willen raken, die gruwelen al van de staarten van mijn 'normale' lummels :')
pi_141575930
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 13:12 schreef Muck het volgende:
Daarom bracht ik hem ook onder de aandacht mup :D
Ik ben allang blij dat ze goed terecht komen O+

En die naaktrat.... wat een droppie :D O+
Mijn ouders zouden hem niet aan willen raken, die gruwelen al van de staarten van mijn 'normale' lummels :')
Meneer Blotepiemelmans is ook een schatje :) alleen last van chronische bronchitis, zelfs 3 weken antibiotica mocht niet baten... dus hij klinkt als een kapotte accordeon met vlagen :'(
De jongeman rechts heet Piep, zo kwam hij uit de opvang en zo hebben we hem maar laten heten.

Meneer Blotepiemelmans heet bij de dierenarts 'zeempje', die durfden we niet onder die naam aan te melden :D
pi_141576019
Fotos van onze waarschijnlijk toekomstige huisgenoten zijn zeker welkom *O*

Waren ze bij jou trouwens makkelijk bij de intro summer?
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_141580588

Tadaa!
Ik moest ze pakken, de heren wilden niet stil zitten :')
Twiddel
pi_141581277
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 15:16 schreef Ceased2Be het volgende:
Meneer Blotepiemelmans is ook een schatje :)
_O- _O-

Hoe ben je aan Meneer Blotepielemans gekomen? Ik vind naaktratten ontzettend schattig, maar er wordt in nederland geloof ik weinig mee gefokt.
pi_141581484
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 17:20 schreef Dipkip het volgende:

[..]

_O- _O-

Hoe ben je aan Meneer Blotepielemans gekomen? Ik vind naaktratten ontzettend schattig, maar er wordt in nederland geloof ik weinig mee gefokt.
Dat laatste is ook terecht hoor wmb; het is nogal zielig. Snorharen en vacht ontbreken dus ze missen nogal wat feedback en communicatie-mogelijkheden met andere ratjes. Soms ligt hij ook ontzettend in de clinch met Piep.
Wondjes krijgt hij ook sneller (krasjes e.d.) die anders door de vacht zouden zijn opgevangen.

We hebben ze allebei tegelijk uit de opvang gehaald (ze werden niet afzonderlijk weggedaan) toen 1 van onze ratjes overleed en we een ouwe sok over hadden. Inmiddels zijn deze 2 ook alweer bijna 2 jaar oud.
pi_141581519
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 17:20 schreef Dipkip het volgende:

[..]

_O- _O-

Hij komt uit de knaagdierenopvang in Heiloo. En hoe tof ik hem ook vind, ik sta er wel achter dat er eigenlijk niet op gefokt zou moeten worden. Ze zijn toch een beetje gehandicapt imo.

Edit: excuus voor dubbelop met Ceased :')
pi_141581584
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 17:26 schreef mjan het volgende:

[..]

Edit: excuus voor dubbelop met Ceased :')
Jij mag dat *;
pi_141581618
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 15:19 schreef mjan het volgende:
Fotos van onze waarschijnlijk toekomstige huisgenoten zijn zeker welkom *O*

Waren ze bij jou trouwens makkelijk bij de intro summer?
foto's zijn gepost.
Pumba (het oudje) was enorm acceptabel, Simba had er wel iets moeite mee en Pikachu is enorm sociaal dus dat wordt geen probleem lijkt me :)
Twiddel
pi_141581628
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 17:25 schreef Ceased2Be het volgende:
Dat laatste is ook terecht hoor wmb; het is nogal zielig. Snorharen en vacht ontbreken dus ze missen nogal wat feedback en communicatie-mogelijkheden met andere ratjes. Soms ligt hij ook ontzettend in de clinch met Piep.
Wondjes krijgt hij ook sneller (krasjes e.d.) die anders door de vacht zouden zijn opgevangen.

We hebben ze allebei tegelijk uit de opvang gehaald (ze werden niet afzonderlijk weggedaan) toen 1 van onze ratjes overleed en we een ouwe sok over hadden. Inmiddels zijn deze 2 ook alweer bijna 2 jaar oud.
Ja, ik heb dat vaker gehoord. Ik heb ook begrepen dat je minder snel doorhebt dat ze iets mankeren omdat je niet aan de vacht kunt zien dat ze zich niet lekker voelen.

Er een bij zo'n slangenvoerfokker halen zou ik dus ook niet doen, maar als ik er een in een opvang zou zien zou ik denk ik wel heel graag willen adopteren O+ het zijn natuurlijk een beetje kneusjes, maar ze zijn zo aandoenlijk.
pi_141581756
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 17:29 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Ja, ik heb dat vaker gehoord. Ik heb ook begrepen dat je minder snel doorhebt dat ze iets mankeren omdat je niet aan de vacht kunt zien dat ze zich niet lekker voelen.

Er een bij zo'n slangenvoerfokker halen zou ik dus ook niet doen, maar als ik er een in een opvang zou zien zou ik denk ik wel heel graag willen adopteren O+ het zijn natuurlijk een beetje kneusjes, maar ze zijn zo aandoenlijk.
Ze zijn ook leuk idd :) We hebben hem ook expres om die reden uit de opvang gehaald. Fokken vind ik niet echt okay, maar het zijn niet de meest makkelijk te plaatsen beestjes. Ze zijn toch wat minder knuffelbaar dan de behaarde :D
Moest in het begin ook ontzettend aan hem wennen, maar het is net of je een baby vast houdt :')

pi_141581858
Die foto! O+

quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 17:32 schreef Ceased2Be het volgende:
Ze zijn toch wat minder knuffelbaar dan de behaarde :D
Moest in het begin ook ontzettend aan hem wennen, maar het is net of je een baby vast houdt :')
Minder knuffelbaar? Ze lijken mij juist enorm knuffelbaar, net als babies O+
pi_141581973
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 17:34 schreef Dipkip het volgende:
Die foto! O+

[..]

Minder knuffelbaar? Ze lijken mij juist enorm knuffelbaar, net als babies O+
Babies zijn ook alleen maar leuk als ze van jezelf zijn :P

Denk trouwens dat we beter verder kunnen in het algemene rattentopic :D
Zal de foto's daar ook wel even neergooien :)
pi_141606414
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 17:28 schreef summer2bird het volgende:

[..]

foto's zijn gepost.
Pumba (het oudje) was enorm acceptabel, Simba had er wel iets moeite mee en Pikachu is enorm sociaal dus dat wordt geen probleem lijkt me :)
Ik ben beniewd hoe het bij ons gaat. Onze husky was ongelofelijk dominant, totdat we hem om die reden hebben laten castreren. Nu is het de goedheid zelve.
pi_141609017
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 17:32 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ze zijn ook leuk idd :) We hebben hem ook expres om die reden uit de opvang gehaald. Fokken vind ik niet echt okay, maar het zijn niet de meest makkelijk te plaatsen beestjes. Ze zijn toch wat minder knuffelbaar dan de behaarde :D

[ afbeelding ]
Wat een scheetje!
Maar ik zie wel snorharen, is dat echt een naaktrat|? Of toch Fuzz?

Ik heb 2 jonge Fuzzdametjes.
Bijna 8 weken oud, bijna 3 weekjes bij mij en moet nog steeds aan hun "vacht" wennen :')
Ze zijn wel lekker kusbaar, hun zij en buikje!
pi_141609055
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 10:19 schreef Cici het volgende:

[..]

Wat een scheetje!
Maar ik zie wel snorharen, is dat echt een naaktrat|? Of toch Fuzz?
Hier moet ik even Mjan aankijken :D Ik noem het altijd wel een naaktrat, maar Fuzz heb ik ook wel eens gehoord ja.
Snorharen zijn wel minimaal.

quote:
Ik heb 2 jonge Fuzzdametjes.
Bijna 8 weken oud, bijna 3 weekjes bij mij en moet nog steeds aan hun "vacht" wennen :')
Ze zijn wel lekker kusbaar, hun zij en buikje!
Rennen die van jou ook weg als je dat doet? Mjan is dezelfde mening toebedeeld, maar hij heeft er maar een hekel aan :D
pi_141609099
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 10:21 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Hier moet ik even Mjan aankijken :D Ik noem het altijd wel een naaktrat, maar Fuzz heb ik ook wel eens gehoord ja.
Snorharen zijn wel minimaal.

[..]

Rennen die van jou ook weg als je dat doet? Mjan is dezelfde mening toebedeeld, maar hij heeft er maar een hekel aan :D
Ze hebben nog weinig te willen bij mij, ik houd ze stevig vast voor een kus/knuffelmoment :D

Maar man man, ben geen rittens gewend meer, maar wat zijn zij snel, springerig, ondeugend, veel stoeien, veel piepjes tijdens het stoeien. Gisteren ging het wat harder aan toe...
Gelukkig geen wondjes :)

Sorry voor de topickaap...
Hoop dat jullie veel plezier van de ratjes en van de vakantie hebben :)

P.s. Fuzzratten hebben ook gekrulde snorharen en een gemilimeterde vacht, wat soms nog wel eens kan verdwijnen en weer terug groeien, maar vacht is heeel kort.
Ze lijken vaak kaal.
pi_141609199
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 10:23 schreef Cici het volgende:

[..]

Ze hebben nog weinig te willen bij mij, ik houd ze stevig vast voor een kus/knuffelmoment :D

Maar man man, ben geen rittens gewend meer, maar wat zijn zij snel, springerig, ondeugend, veel stoeien, veel piepjes tijdens het stoeien. Gisteren ging het wat harder aan toe...
Gelukkig geen wondjes :)

Sorry voor de topickaap...
Hoop dat jullie veel plezier van de ratjes en van de vakantie hebben :)
Np. we kunnen ook gewoon hier verder -> F&F / [Ratten als Huisdier!] #2 Dikke ratjes, dunne ratjes
pi_141610459
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 10:28 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Np. we kunnen ook gewoon hier verder -> F&F / [Ratten als Huisdier!] #2 Dikke ratjes, dunne ratjes
^O^
  roze vrijdag 27 juni 2014 @ 22:20:25 #48
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_141631081
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 10:04 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Wij zijn heel streng hoor!
En ze komen bij deze bloeddorstige agressievelingen:

[ afbeelding ]
OMG DIE RECHTER O+ Lijkt op mijn vorige ratjes. Zo lief O+ Sowieso enorme zwak voor dumbo's. Blij dat ze een nieuw huisje hebben gevonden!
Your beauty never ever scared me.
pi_142179849
Ook hier nog even een update; heb ze vanmiddag opgepikt bij Summer,

De autorit was blijkbaar heeeeeeeeeeeel spannend, want het reiskooitje zat van voor tot achter onder de poep :D
Thuis even een kort badje gegeven in de wasbak (wat ze allemaal heerlijk vonden leek het wel) en daarna de schone kooi in. Ze liggen nu allemaal te slapen in hun huis dus geen zinnige foto update.
Mjan is net even vlug thuisgeweest om ze allemaal te knuffelen en daar zaten ze al bij te knarssetanden.

Gaat helemaal goedkomen dus :)
  vrijdag 11 juli 2014 @ 21:28:33 #50
112545 Muck
pi_142184873
Zo fijn dat ze goed terecht zijn gekomen O+
pi_142189056
Het zijn drie liefjes! Probeer zondag wel even goede fotos te maken, het is nu te donker en morgen ook weinig tijd. Maar knuffelen kunnen ze al heel goed.
pi_142203390
Ik ben heel blij dat het allemaal goed gekomen is.
C2B en mjan, succes en bedankt O+
Twiddel
pi_142273617
Je krijgt de groeten uit Den Bosch, summer ;)

Het is nog wel allemaal heel spannend, want je ziet het niet zo goed op de foto, maar ik zat daar dus ook al onder de diarree... Heel charmant :') Vandaar dat het telefoon-foto's zijn, want van het geluid van mijn spiegelreflexcamera raakten ze helemaal in de stress.

We hebben ze nog niet met die van ons geïntroduceerd (niet zo veel tijd om er bij te zitten het afgelopen weekend), dus ze zitten nog even apart.
pi_142273651
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 08:43 schreef mjan het volgende:
Je krijgt de groeten uit Den Bosch, summer ;)

Het is nog wel allemaal heel spannend, want je ziet het niet zo goed op de foto, maar ik zat daar dus ook al onder de diarree... Heel charmant :') Vandaar dat het telefoon-foto's zijn, want van het geluid van mijn spiegelreflexcamera raakten ze helemaal in de stress.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

We hebben ze nog niet met die van ons geïntroduceerd (niet zo veel tijd om er bij te zitten het afgelopen weekend), dus ze zitten nog even apart.
O+
Het zijn idd wel bange poepers, deden ze hier ook elke keer als er iets nieuws was :D

Groetjes terug. Leuk om de heertjes te zien :)
Twiddel
pi_142355885

Vandaag begonnen met de intro. Eerste ruzie is achter de rug; Pumba doet flink z'n best om alpha van de bende te worden.
pi_142357993
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:40 schreef mjan het volgende:
[ afbeelding ]

Vandaag begonnen met de intro. Eerste ruzie is achter de rug; Pumba doet flink z'n best om alpha van de bende te worden.
:D Dat gedrag ken ik wel. Hij is het ook gewend, om altijd de alpha te zijn.
Twiddel
  woensdag 16 juli 2014 @ 14:18:22 #57
431252 Balo45telli
Marokkaanse import-Europeaan.
pi_142361261
Reageren ze op naam? :P
Rusland zal Syrië bevrijden van de door het westen getrainde ISIS-strijders.
pi_142366128
quote:
14s.gif Op woensdag 16 juli 2014 14:18 schreef Balo45telli het volgende:
Reageren ze op naam? :P
Bij mij in ieder geval niet, maar ik noem ze ook niet consequent bij naam. Ik heb Pikachu al hernoemd tot Meneer. Timon is of gewoon Timon of Kloontje en Pumba is Pumba of 'de Grote' of Beer. Hoewel ik Alpha eigenlijk ook wel een leuke naam voor hem vind. Maar ik weet niet of Summer2bird aan de eigen namen gehecht is? :@

edit: Ik zie nu pas dat Timon helemaal geen Timon is, maar Simba :') In ieder geval hebben we de cast van de Lion King wel bijna compleet ;)
pi_142366807
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 16:35 schreef mjan het volgende:

[..]

Bij mij in ieder geval niet, maar ik noem ze ook niet consequent bij naam. Ik heb Pikachu al hernoemd tot Meneer. Timon is of gewoon Timon of Kloontje en Pumba is Pumba of 'de Grote' of Beer. Hoewel ik Alpha eigenlijk ook wel een leuke naam voor hem vind. Maar ik weet niet of Summer2bird aan de eigen namen gehecht is? :@

edit: Ik zie nu pas dat Timon helemaal geen Timon is, maar Simba :') In ieder geval hebben we de cast van de Lion King wel bijna compleet ;)
Je mag de namen best veranderen hoor :D, en trouwens, wie is nu de grootste die je hebt?
Twiddel
pi_142367070
quote:
99s.gif Op woensdag 16 juli 2014 16:54 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Je mag de namen best veranderen hoor :D, en trouwens, wie is nu de grootste die je hebt?
Ik noemde de Piep altijd een papzakje, maar Pumba is echt wel groter. Zal ze eens op de weegschaal gooien als de rust is wedergekeerd.
  woensdag 16 juli 2014 @ 21:41:25 #61
431252 Balo45telli
Marokkaanse import-Europeaan.
pi_142377742
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 16:35 schreef mjan het volgende:

[..]

Dat is wel leuk :) :P
Rusland zal Syrië bevrijden van de door het westen getrainde ISIS-strijders.
pi_143045418
quote:
99s.gif Op woensdag 16 juli 2014 16:54 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Lok-quote!
Ik wil ze bij de dierenarts gaan inschrijven, maar dan is een geboortedatum (of een gerichte gok daarvan) wel handig. Heb jij enig idee, summer?
pi_143051808
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:04 schreef mjan het volgende:

[..]

Lok-quote!
Ik wil ze bij de dierenarts gaan inschrijven, maar dan is een geboortedatum (of een gerichte gok daarvan) wel handig. Heb jij enig idee, summer?
Pumba waarschijnlijk in mei. Simba in februari en Pumba Jr in april.

Hoe gaat het trouwens met ze? :)
Twiddel
pi_143052185
quote:
99s.gif Op maandag 4 augustus 2014 14:31 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Pumba waarschijnlijk in mei. Simba in februari en Pumba Jr in april.

Hoe gaat het trouwens met ze? :)
Simba en Jr van 2014 en Pumba van 2012 neem ik aan?
Met die van jou gaat het uitstekend! Onze naaktrat ligt alleen nog steeds dwars en heeft nu ook een knobbeltje ;( Eens kijken of dat te opereren is. Als hij geopereerd kan worden hoop ik dat er meteen een gecombineerde castratie uitgevoerd kan worden, dan kan hij hoogstwaarschijnlijk ook weer in de groep daarna.
pi_143176127
Foto-update-tijd sorry, weer telefoonfotos

En na rondrennen is het goed uitpuffen op de rand van de bank - met je ballen in het gezicht van de baas... :')
pi_143186997
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 20:35 schreef mjan het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En na rondrennen is het goed uitpuffen op de rand van de bank - met je ballen in het gezicht van de baas... :')
[ afbeelding ]
Wat een mooierds!

En dat uitzicht heb ik niet meer haha
pi_143345943
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 20:35 schreef mjan het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
:D
Ik zie het nu pas :@
Ze zien er goed uit!
Hebben ze het naar hun zin bij jullie? :)
Twiddel
pi_143370431
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 17:22 schreef summer2bird het volgende:

[..]

:D
Ik zie het nu pas :@
Ze zien er goed uit!
Hebben ze het naar hun zin bij jullie? :)
Ik hoop/denk het wel? Simba is echt een knuffelkont, altijd als je langsloopt even een kriebel komen halen en zodra het deurtje open gaat zit hij op je schoot O+ Pica hangt heerlijk de puber uit; komt pas na vijf minuten eens - al geeuwend - uit de sputnik gesjokt om te kijken wat er aan de hand is en wordt vervolgens zo hyper dat hij nog een half uur door de kooi heenstuitert. En Pumba is echt een oude sok aan het worden. Ik zie af en toe dat hij wat moeite krijgt met zijn achterpootjes, dus ik denk dat hij binnenkort last zal krijgen van achterhand-verlamming. Is helaas niks aan te doen, maar daar hebben ze zelf niet zoveel last van zolang ze zich gewoon kunnen verzorgen. Een van mijn eerste ratten heeft dat echt heel erg gehad en heeft nog maanden vrolijk door de kooi geschuifeld met alleen zijn voorpootjes.

Alleen mijn eigen naakte beestje ligt nog steeds buiten de groep ;( Ik heb hem vorige week chemisch laten castreren om te kijken of dat verschil maakt en hij wat minder ruzie gaat zoeken. Volgende week ga ik weer een intro proberen. Zo alleen zitten is echt niet leuk voor hem.

Ik zet direct nog twee foto's van Simba en Pica in het algemene ratten-topic, wordt dat ook een beetje levendig gehouden ;)
pi_143383037
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 10:23 schreef mjan het volgende:

[..]

Ik hoop/denk het wel? Simba is echt een knuffelkont, altijd als je langsloopt even een kriebel komen halen en zodra het deurtje open gaat zit hij op je schoot O+ Pica hangt heerlijk de puber uit; komt pas na vijf minuten eens - al geeuwend - uit de sputnik gesjokt om te kijken wat er aan de hand is en wordt vervolgens zo hyper dat hij nog een half uur door de kooi heenstuitert. En Pumba is echt een oude sok aan het worden. Ik zie af en toe dat hij wat moeite krijgt met zijn achterpootjes, dus ik denk dat hij binnenkort last zal krijgen van achterhand-verlamming. Is helaas niks aan te doen, maar daar hebben ze zelf niet zoveel last van zolang ze zich gewoon kunnen verzorgen. Een van mijn eerste ratten heeft dat echt heel erg gehad en heeft nog maanden vrolijk door de kooi geschuifeld met alleen zijn voorpootjes.

Alleen mijn eigen naakte beestje ligt nog steeds buiten de groep ;( Ik heb hem vorige week chemisch laten castreren om te kijken of dat verschil maakt en hij wat minder ruzie gaat zoeken. Volgende week ga ik weer een intro proberen. Zo alleen zitten is echt niet leuk voor hem.

Ik zet direct nog twee foto's van Simba en Pica in het algemene ratten-topic, wordt dat ook een beetje levendig gehouden ;)
Bedankt voor je verslagje! :D
Arme Pumbs en je naaktratje is ook wel zielig ;(
Pica is in de pubertijd, wat leuk man :D
En Simba, wat fijn dat hij zijn plekje gevonden nu heeft :)

Ik hoop dat de intro gaat lukken!
Twiddel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')