Ik zit zelf met allerlei psychische shit, vandaarquote:Op woensdag 25 juni 2014 15:35 schreef Hyman het volgende:
Waarom waren ze lastig te houden dan? een rat klinkt niet zo heel lastig?
mag ook.quote:Op woensdag 25 juni 2014 15:22 schreef Basxt het volgende:
mag ik ze ook anders noemen of worden ze dan grimmeg
reageren ze op naam?quote:
op stem / geur / zichtquote:
geen.quote:Op woensdag 25 juni 2014 15:41 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
op stem / geur / zicht
hoeveel ervaring heb je met ratten?
Top!quote:Op woensdag 25 juni 2014 15:38 schreef Ceased2Be het volgende:
Potentieel interesse, maar even in conclaaf met mijn wederhelft hierover
Okay heb even met mjan overlegd (zie ook andere topicquote:
Ja, dan zal ik wachten tot na 5 juli, want ik laat ze liever aan jullie over eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 25 juni 2014 15:58 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Okay heb even met mjan overlegd (zie ook andere topic)
We zouden ze over kunnen nemen, maar zijn volgende week op vakantie... hebben wel iemand die onze beestjes eten geeft maar die heeft helemaal geen verstand van ratjes dus die willen we eigenlijk niet opzadelen met wat nieuwe beestjes.
Is het voor jou een optie dat het evt. na 5 Juli wordt? Mocht er voor die tijd iemand anders zijn die ze een goed huis kan geven is het, wat ons betreft, ook helemaal geen probleem. Lukt dat niet dan nemen wij ze gewoon.
Reizen is geen probleem, we hebben een auto waar het allemaal wel in moet passen.quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:07 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ja, dan zal ik wachten tot na 5 juli, want ik laat ze liever aan jullie over eerlijk gezegd.
Ik woon wel in Deventer, en kan niet reizen. Ook krijg je de kooi erbij. Lukt het om hier helemaal heen te komen?
Ik zal mijn best doen!quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:12 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Reizen is geen probleem, we hebben een auto waar het allemaal wel in moet passen.
Mocht je nog foto's willen maken straks zou leuk zijn
Wij zijn heel streng hoor!quote:Op donderdag 26 juni 2014 08:47 schreef senesta het volgende:
Fijn zo snel geregeld en klinkt alsof ze goed terecht gaan komen![]()
Ik hoop dat we nog wat updates krijgen na de verhuizing
quote:Op woensdag 25 juni 2014 17:30 schreef Muck het volgende:
Ik heb ook even met mijn vriend overlegd: Mochten ceased en mjan ze niet kwijt kunnen, zijn de heren hier van harte welkom
Ik had je post nog niet eens gezienquote:Op donderdag 26 juni 2014 12:26 schreef Muck het volgende:
Nog een crosspost uit het ratjestopic:
[..]
Meneer Blotepiemelmans is ook een schatjequote:Op donderdag 26 juni 2014 13:12 schreef Muck het volgende:
Daarom bracht ik hem ook onder de aandacht mup
Ik ben allang blij dat ze goed terecht komen
En die naaktrat.... wat een droppie![]()
![]()
Mijn ouders zouden hem niet aan willen raken, die gruwelen al van de staarten van mijn 'normale' lummels
quote:Op donderdag 26 juni 2014 15:16 schreef Ceased2Be het volgende:
Meneer Blotepiemelmans is ook een schatje![]()
Dat laatste is ook terecht hoor wmb; het is nogal zielig. Snorharen en vacht ontbreken dus ze missen nogal wat feedback en communicatie-mogelijkheden met andere ratjes. Soms ligt hij ook ontzettend in de clinch met Piep.quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:20 schreef Dipkip het volgende:
[..]![]()
![]()
Hoe ben je aan Meneer Blotepielemans gekomen? Ik vind naaktratten ontzettend schattig, maar er wordt in nederland geloof ik weinig mee gefokt.
Hij komt uit de knaagdierenopvang in Heiloo. En hoe tof ik hem ook vind, ik sta er wel achter dat er eigenlijk niet op gefokt zou moeten worden. Ze zijn toch een beetje gehandicapt imo.quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:20 schreef Dipkip het volgende:
[..]![]()
![]()
Hoe ben je aan Meneer Blotepielemans gekomen? Ik vind naaktratten ontzettend schattig, maar er wordt in nederland geloof ik weinig mee gefokt.
Jij mag datquote:
foto's zijn gepost.quote:Op donderdag 26 juni 2014 15:19 schreef mjan het volgende:
Fotos van onze waarschijnlijk toekomstige huisgenoten zijn zeker welkom
Waren ze bij jou trouwens makkelijk bij de intro summer?
Ja, ik heb dat vaker gehoord. Ik heb ook begrepen dat je minder snel doorhebt dat ze iets mankeren omdat je niet aan de vacht kunt zien dat ze zich niet lekker voelen.quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:25 schreef Ceased2Be het volgende:
Dat laatste is ook terecht hoor wmb; het is nogal zielig. Snorharen en vacht ontbreken dus ze missen nogal wat feedback en communicatie-mogelijkheden met andere ratjes. Soms ligt hij ook ontzettend in de clinch met Piep.
Wondjes krijgt hij ook sneller (krasjes e.d.) die anders door de vacht zouden zijn opgevangen.
We hebben ze allebei tegelijk uit de opvang gehaald (ze werden niet afzonderlijk weggedaan) toen 1 van onze ratjes overleed en we een ouwe sok over hadden. Inmiddels zijn deze 2 ook alweer bijna 2 jaar oud.
Ze zijn ook leuk iddquote:Op donderdag 26 juni 2014 17:29 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ja, ik heb dat vaker gehoord. Ik heb ook begrepen dat je minder snel doorhebt dat ze iets mankeren omdat je niet aan de vacht kunt zien dat ze zich niet lekker voelen.
Er een bij zo'n slangenvoerfokker halen zou ik dus ook niet doen, maar als ik er een in een opvang zou zien zou ik denk ik wel heel graag willen adopterenhet zijn natuurlijk een beetje kneusjes, maar ze zijn zo aandoenlijk.
Minder knuffelbaar? Ze lijken mij juist enorm knuffelbaar, net als babiesquote:Op donderdag 26 juni 2014 17:32 schreef Ceased2Be het volgende:
Ze zijn toch wat minder knuffelbaar dan de behaarde
Moest in het begin ook ontzettend aan hem wennen, maar het is net of je een baby vast houdt
Babies zijn ook alleen maar leuk als ze van jezelf zijnquote:Op donderdag 26 juni 2014 17:34 schreef Dipkip het volgende:
Die foto!
[..]
Minder knuffelbaar? Ze lijken mij juist enorm knuffelbaar, net als babies
Ik ben beniewd hoe het bij ons gaat. Onze husky was ongelofelijk dominant, totdat we hem om die reden hebben laten castreren. Nu is het de goedheid zelve.quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:28 schreef summer2bird het volgende:
[..]
foto's zijn gepost.
Pumba (het oudje) was enorm acceptabel, Simba had er wel iets moeite mee en Pikachu is enorm sociaal dus dat wordt geen probleem lijkt me
Wat een scheetje!quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:32 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ze zijn ook leuk iddWe hebben hem ook expres om die reden uit de opvang gehaald. Fokken vind ik niet echt okay, maar het zijn niet de meest makkelijk te plaatsen beestjes. Ze zijn toch wat minder knuffelbaar dan de behaarde
Moest in het begin ook ontzettend aan hem wennen, maar het is net of je een baby vast houdt
[ afbeelding ]
Hier moet ik even Mjan aankijkenquote:Op vrijdag 27 juni 2014 10:19 schreef Cici het volgende:
[..]
Wat een scheetje!
Maar ik zie wel snorharen, is dat echt een naaktrat|? Of toch Fuzz?
Rennen die van jou ook weg als je dat doet? Mjan is dezelfde mening toebedeeld, maar hij heeft er maar een hekel aanquote:Ik heb 2 jonge Fuzzdametjes.
Bijna 8 weken oud, bijna 3 weekjes bij mij en moet nog steeds aan hun "vacht" wennen![]()
Ze zijn wel lekker kusbaar, hun zij en buikje!
Ze hebben nog weinig te willen bij mij, ik houd ze stevig vast voor een kus/knuffelmomentquote:Op vrijdag 27 juni 2014 10:21 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Hier moet ik even Mjan aankijkenIk noem het altijd wel een naaktrat, maar Fuzz heb ik ook wel eens gehoord ja.
Snorharen zijn wel minimaal.
[..]
Rennen die van jou ook weg als je dat doet? Mjan is dezelfde mening toebedeeld, maar hij heeft er maar een hekel aan
Np. we kunnen ook gewoon hier verder -> F&F / [Ratten als Huisdier!] #2 Dikke ratjes, dunne ratjesquote:Op vrijdag 27 juni 2014 10:23 schreef Cici het volgende:
[..]
Ze hebben nog weinig te willen bij mij, ik houd ze stevig vast voor een kus/knuffelmoment![]()
Maar man man, ben geen rittens gewend meer, maar wat zijn zij snel, springerig, ondeugend, veel stoeien, veel piepjes tijdens het stoeien. Gisteren ging het wat harder aan toe...
Gelukkig geen wondjes
Sorry voor de topickaap...
Hoop dat jullie veel plezier van de ratjes en van de vakantie hebben
quote:Op vrijdag 27 juni 2014 10:28 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Np. we kunnen ook gewoon hier verder -> F&F / [Ratten als Huisdier!] #2 Dikke ratjes, dunne ratjes
OMG DIE RECHTERquote:Op donderdag 26 juni 2014 10:04 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Wij zijn heel streng hoor!
En ze komen bij deze bloeddorstige agressievelingen:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 14 juli 2014 08:43 schreef mjan het volgende:
Je krijgt de groeten uit Den Bosch, summer
Het is nog wel allemaal heel spannend, want je ziet het niet zo goed op de foto, maar ik zat daar dus ook al onder de diarree... Heel charmantVandaar dat het telefoon-foto's zijn, want van het geluid van mijn spiegelreflexcamera raakten ze helemaal in de stress.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
We hebben ze nog niet met die van ons geïntroduceerd (niet zo veel tijd om er bij te zitten het afgelopen weekend), dus ze zitten nog even apart.
quote:Op woensdag 16 juli 2014 11:40 schreef mjan het volgende:
[ afbeelding ]
Vandaag begonnen met de intro. Eerste ruzie is achter de rug; Pumba doet flink z'n best om alpha van de bende te worden.
Bij mij in ieder geval niet, maar ik noem ze ook niet consequent bij naam. Ik heb Pikachu al hernoemd tot Meneer. Timon is of gewoon Timon of Kloontje en Pumba is Pumba of 'de Grote' of Beer. Hoewel ik Alpha eigenlijk ook wel een leuke naam voor hem vind. Maar ik weet niet of Summer2bird aan de eigen namen gehecht is?quote:
Je mag de namen best veranderen hoorquote:Op woensdag 16 juli 2014 16:35 schreef mjan het volgende:
[..]
Bij mij in ieder geval niet, maar ik noem ze ook niet consequent bij naam. Ik heb Pikachu al hernoemd tot Meneer. Timon is of gewoon Timon of Kloontje en Pumba is Pumba of 'de Grote' of Beer. Hoewel ik Alpha eigenlijk ook wel een leuke naam voor hem vind. Maar ik weet niet of Summer2bird aan de eigen namen gehecht is?
edit: Ik zie nu pas dat Timon helemaal geen Timon is, maar SimbaIn ieder geval hebben we de cast van de Lion King wel bijna compleet
Ik noemde de Piep altijd een papzakje, maar Pumba is echt wel groter. Zal ze eens op de weegschaal gooien als de rust is wedergekeerd.quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:54 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Je mag de namen best veranderen hoor, en trouwens, wie is nu de grootste die je hebt?
Dat is wel leukquote:Op woensdag 16 juli 2014 16:35 schreef mjan het volgende:
[..]
Bij mij in ieder geval niet, maar ik noem ze ook niet consequent bij naam. Ik heb Pikachu al hernoemd tot Meneer. Timon is of gewoon Timon of Kloontje en Pumba is Pumba of 'de Grote' of Beer. Hoewel ik Alpha eigenlijk ook wel een leuke naam voor hem vind. Maar ik weet niet of Summer2bird aan de eigen namen gehecht is?
edit: Ik zie nu pas dat Timon helemaal geen Timon is, maar SimbaIn ieder geval hebben we de cast van de Lion King wel bijna compleet
Lok-quote!quote:
Pumba waarschijnlijk in mei. Simba in februari en Pumba Jr in april.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:04 schreef mjan het volgende:
[..]
Lok-quote!
Ik wil ze bij de dierenarts gaan inschrijven, maar dan is een geboortedatum (of een gerichte gok daarvan) wel handig. Heb jij enig idee, summer?
Simba en Jr van 2014 en Pumba van 2012 neem ik aan?quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:31 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Pumba waarschijnlijk in mei. Simba in februari en Pumba Jr in april.
Hoe gaat het trouwens met ze?
Wat een mooierds!quote:Op donderdag 7 augustus 2014 20:35 schreef mjan het volgende:
Foto-update-tijd sorry, weer telefoonfotos
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En na rondrennen is het goed uitpuffen op de rand van de bank - met je ballen in het gezicht van de baas...
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 20:35 schreef mjan het volgende:
Foto-update-tijd sorry, weer telefoonfotos
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En na rondrennen is het goed uitpuffen op de rand van de bank - met je ballen in het gezicht van de baas...
[ afbeelding ]
Ik hoop/denk het wel? Simba is echt een knuffelkont, altijd als je langsloopt even een kriebel komen halen en zodra het deurtje open gaat zit hij op je schootquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:22 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik zie het nu pas
Ze zien er goed uit!
Hebben ze het naar hun zin bij jullie?
Bedankt voor je verslagje!quote:Op woensdag 13 augustus 2014 10:23 schreef mjan het volgende:
[..]
Ik hoop/denk het wel? Simba is echt een knuffelkont, altijd als je langsloopt even een kriebel komen halen en zodra het deurtje open gaat zit hij op je schootPica hangt heerlijk de puber uit; komt pas na vijf minuten eens - al geeuwend - uit de sputnik gesjokt om te kijken wat er aan de hand is en wordt vervolgens zo hyper dat hij nog een half uur door de kooi heenstuitert. En Pumba is echt een oude sok aan het worden. Ik zie af en toe dat hij wat moeite krijgt met zijn achterpootjes, dus ik denk dat hij binnenkort last zal krijgen van achterhand-verlamming. Is helaas niks aan te doen, maar daar hebben ze zelf niet zoveel last van zolang ze zich gewoon kunnen verzorgen. Een van mijn eerste ratten heeft dat echt heel erg gehad en heeft nog maanden vrolijk door de kooi geschuifeld met alleen zijn voorpootjes.
Alleen mijn eigen naakte beestje ligt nog steeds buiten de groepIk heb hem vorige week chemisch laten castreren om te kijken of dat verschil maakt en hij wat minder ruzie gaat zoeken. Volgende week ga ik weer een intro proberen. Zo alleen zitten is echt niet leuk voor hem.
Ik zet direct nog twee foto's van Simba en Pica in het algemene ratten-topic, wordt dat ook een beetje levendig gehouden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |