Pumba is de dikste, en die is inderdaad de alpha.quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:18 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als ik terugkijk op al m'n ratten dan waren de dikste meestal ook de alpha in de kooi (>600 gram).
Ook werden ze vaak ouder dan de "scharminkels".
De laatste 2 (van de 8) die ik nog heb zijn ook de dikkerds.
Weinig snoepen en bakje leeg laten eten, zodat ze niet kieskeurig worden wordt wel aangeraden.
Ooh okeyquote:Op woensdag 16 januari 2013 13:36 schreef mjan het volgende:
Oooooow, dat ziet er heel gezond uit hoor! Klein speklaagje is niet zo erg, maar ik heb ook wel eens ratten gezien die echt vetrollen hebben, daar heb ik dan zelf wat meer twijfels bij....
Bij twijfel geef ik die beesten niks, ze zijn toch wel wat gewendquote:Op woensdag 16 januari 2013 13:37 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ooh okey
Ik vind het zo moeilijk, omdat dit mijn eerste zijn
Je kan ze ook eenzijdige brok geven. Dan blijft er niks over en de alpha eet niet alle lekkere dingen eruit.quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:27 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Pumba is de dikste, en die is inderdaad de alpha.
Ik probeer ze alles in hun bakje op te laten eten, maar ze hebben een hekel aan de bruine brokjes en de zaadjes. Ik heb ze wel eens getest of ze het ook zouden eten als ik het niet bijvulde, maar ze gaan dan meer ruzie maken en weigeren het op te eten![]()
Ow, dat snap ik ook wel. Bij mijn eerste ratjes was ik ook nog constant aan het twijfelen of ik het wel goed deed en of ik niet iets over het hoofd zagquote:Op woensdag 16 januari 2013 13:37 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ooh okey
Ik vind het zo moeilijk, omdat dit mijn eerste zijn
Oke, eens kijken wat ik voor je kan betekenen. Mbt buizen: ik weer niet precies welke buizen je bedoeld, maar wij hebben altijd kleine frettenbuizen in het hok hangen. De ene rat vindt het fantastisch en gebruikt het als kraaiennest, de ander vindt het meer een noodzakelijk kwaad. Wel leuk om daar snoepjes in te verstoppen!!quote:Op zondag 20 januari 2013 01:40 schreef rooie60 het volgende:
Ben al een week info aan het zoeken op internet en al naar 2 winkels geweest,ik wilde graag naakt ratjes maar ik las dat die zoveel nedelen hebben voor zichzelf dat ik daarin niet wil bijdragen.
Ik ga dus voor de gewone behaarde maar wij hebben 3 devonrexen en 1 main coon en dat houd mij wat tegen,staart die buiten boord hangt???? hoge kooi is beter heb ik gelezen en mij laten vertellen,maar ik vind die ferplast met die buizen die eruit steken zó leuk,de man in winkel zei dat een volgroeide rat daarin vast kwam te zitten?is dit zo? ze hebben zulke mooie van ferplast van 80 breed keer 50 diep en 45 hoog en gedeeltelijk plastik van onder én boven dus veiliger ivm de katten.
Ik doe dus mijn huiswerk en wil álle informatie die ik kan vinden.
Is het écht zo dat je op zijn minst 2 ratten moet nemen en niet 1 (wat ik graag wil) en hoe zit dat met katten,ik las hier wel het een en ander op dit forum.maar ik zie het al voor mij...............staart van ratje door tralies......... poes erbij.........???ajjjjjj .
En welke kooi! hoge of toch wat lagere? ik wil niet lukraak impulsief n rat/ratjes kopen ik wil eerst veel info.
En hebben alle ratje die je in dierenzaken kooopt meer kans op tumoren dan als je ze bij n fokker/rattery koopt? ik kan hier in de buurt nl niets vinden! (Arnhem)
Hoop dat iemand mij antwoord kan geven op de vragen,bij voorbaat dank.
Je weet dat het groepsdieren zijn?quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:25 schreef summer2bird het volgende:
Hoi lieve mensen,
Ik heb er zelf ook een!
Oh hihi, heb er 2quote:Op zondag 20 januari 2013 16:49 schreef blue-eye het volgende:
[..]
Je weet dat het groepsdieren zijn?
Even puntsgewijs:quote:Op zondag 20 januari 2013 01:40 schreef rooie60 het volgende:
Ben al een week info aan het zoeken op internet en al naar 2 winkels geweest,ik wilde graag naakt ratjes maar ik las dat die zoveel nedelen hebben voor zichzelf dat ik daarin niet wil bijdragen.
Ik ga dus voor de gewone behaarde maar wij hebben 3 devonrexen en 1 main coon en dat houd mij wat tegen,staart die buiten boord hangt???? hoge kooi is beter heb ik gelezen en mij laten vertellen,maar ik vind die ferplast met die buizen die eruit steken zó leuk,de man in winkel zei dat een volgroeide rat daarin vast kwam te zitten?is dit zo? ze hebben zulke mooie van ferplast van 80 breed keer 50 diep en 45 hoog en gedeeltelijk plastik van onder én boven dus veiliger ivm de katten.
Ik doe dus mijn huiswerk en wil álle informatie die ik kan vinden.
Is het écht zo dat je op zijn minst 2 ratten moet nemen en niet 1 (wat ik graag wil) en hoe zit dat met katten,ik las hier wel het een en ander op dit forum.maar ik zie het al voor mij...............staart van ratje door tralies......... poes erbij.........???ajjjjjj .
En welke kooi! hoge of toch wat lagere? ik wil niet lukraak impulsief n rat/ratjes kopen ik wil eerst veel info.
En hebben alle ratje die je in dierenzaken kooopt meer kans op tumoren dan als je ze bij n fokker/rattery koopt? ik kan hier in de buurt nl niets vinden! (Arnhem)
Hoop dat iemand mij antwoord kan geven op de vragen,bij voorbaat dank.
Ach, ik heb wel van die kleine dommertjes die wel hun staart eruit laten hanger, hoewel ze nu wel alerter zijn sinds we een kat hebben!quote:Op maandag 21 januari 2013 13:23 schreef mjan het volgende:
[..]
Even puntsgewijs:
- een rattenkooi moet minimaal 80bx50dx70h zijn. Als jij het hebt over buizen die uitsteken, dan ken ik dat alleen van hamsterkooien. Hamsterkooien zijn echt NIET geschikt voor ratten: te klein en de buizen zijn te smal. 45 cm hoog is dus ook echt te laag, dat is de hoogte van mijn ziekenboeg (voor ratjes die niet mogen klimmen ivm operatie/zwakte) en daar worden ze echt ongelukkig van om voor langere tijd in te zitten.
- mijn ratten hebben bijna nooit hun staart buiten boord hangen.
- je kunt als mens nooit een soortgenootje vervangen, hoeveel aandacht je ook geeft. Neem dus altijd minimaal 2 ratten.
- er zitten veel ratjes in de opvang die wachten op een leuk thuis. Ook regelmatig rittens, mocht je dat leuker vinden om mee te beginnen. Ik heb tot nu toe al mijn ratten uit de opvang gehaald. een rattery is ook een optie (hoewel ik eigenlijk ook niet heel erg voor fokken ben zolang er nog zoveel 'oeps-nestjes' zijn). Dierenwinkel zou ik echt met klem afraden, alles wat daar zit komt uit de broodfok. Als je moeite hebt met het vinden van een opvang dan wil ik je best helpen
Waar woon je ergens? Dan zoek ik even mee naar een opvang.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:48 schreef rooie60 het volgende:
@mjan bedankt weet inmiddels dat het een hoge moet zijn en ja dat zijn hamster kooien met die uitsteeksels,klopt.
Op zijn minst 2 komt ook goed,alleen plek en hoe veilig neerzetten voor 3 devonrexen en 1 maincoon,maar daar denken we nog ff over na.
En ik heb al wat opgezocht op internet qua opvang tehuisjes van ratten maar kan er geen in mijn buurt vinden,wil wel n jonkie en geen oudere.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |