abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140812602
Ik had eerst 4 broertjes, zwart, American blue, 2 huskies. Uit n Rattery. Nu heb 2 uit n dierenwinkel, 1 donkere wildkleur en 1 dumbo semi hairless. Zijn leuk maar die uit privé Rattery waren veel slimmer.
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_140812691
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 12:39 schreef pepper_961 het volgende:
Ik lees net in een update dat het er zes zijn en de eerste weet ze nog niet van of hij/zij nog leeft. "Mijn" vaste rattery heet rattery blue moon.... ;) daar staat het verhaal + foto's. ;)
Blue Moon Haarlem? Doe Marina de groeten :) Heb daar van 2005 tot 2012 zeker 12 ratjes vandaan.
pi_140812918
Jaaaa klopt!! :D wij halen ze daar ook altijd. Allemaal stuk voor stuk scheten van mannetjes gehad. We hadden eerst het "L" nest, kregen we "Loefel" en "le Loken" uit, toen uit een "Ta" nestje kregen we: Tadoem, Tanger en Tapenade. O+ We zouden nu ook rittens uit een "Ta" nestje krijgen maar Tamiri fakete de boel. :X Tweede kans gekregen maar bij wegen kwam ze eerst nog aan, maar bleek nu toch af te vallen, ze wil dus wel wippen maar geen baby's denk ik. :D _O-

Maar ik zal zeker de groetjes van je doen! Zij weet wie MaGNet is? :P
The waves you made will always be
pi_140825283
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 19:21 schreef pepper_961 het volgende:
Jaaaa klopt!! :D wij halen ze daar ook altijd. Allemaal stuk voor stuk scheten van mannetjes gehad. We hadden eerst het "L" nest, kregen we "Loefel" en "le Loken" uit, toen uit een "Ta" nestje kregen we: Tadoem, Tanger en Tapenade. O+ We zouden nu ook rittens uit een "Ta" nestje krijgen maar Tamiri fakete de boel. :X Tweede kans gekregen maar bij wegen kwam ze eerst nog aan, maar bleek nu toch af te vallen, ze wil dus wel wippen maar geen baby's denk ik. :D _O-

Maar ik zal zeker de groetjes van je doen! Zij weet wie MaGNet is? :P
Lange jongen uit Friesland, goede vriendin met Franse Basset kwam vaak mee en haalde daar ook ratjes, ben er ook eens geweest op de frettenmiddag... Dan weet ze wel genoeg denk ik ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door TheFreshPrince op 08-06-2014 10:02:04 ]
  zondag 8 juni 2014 @ 10:55:07 #105
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_140826105
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 11:36 schreef Muck het volgende:

[..]

Precies :D
Ik heb er al verschillende dingen op gelegd, maar het wordt allemaal vakkundig gesloopt. Er zijn zachte plekjes genoeg in de Ze liggen nu eenmaal graag op de tralies, liefst nog met pootjes er doorheen bungelend. Het ziet er hilarisch uit, maar als ik er een foto van wil maken, sprinten ze naar me toe.

Wat een droppies zijn Isis en Anubis O+
een beetje dit idee:

life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_140826118
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 10:55 schreef superkimmi het volgende:

[..]

een beetje dit idee:

[ afbeelding ]
Gegrilde rat O+
pi_141284479
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 10:56 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Gegrilde rat O+
Heb de groetjes gedaan, tot op heden geen reactie terug....😉
Gisteren nieuw nestje geboren! 9 rittens deze keer! O+
  donderdag 19 juni 2014 @ 13:48:25 #108
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_141284740
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2014 13:39 schreef pepper_961 het volgende:

[..]

Heb de groetjes gedaan, tot op heden geen reactie terug....😉
Gisteren nieuw nestje geboren! 9 rittens deze keer! O+
Dat is maf zeg!
Hier is maandag een nestje geboren, ook 9 :D
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_141284853
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 13:48 schreef Muck het volgende:

[..]

Dat is maf zeg!
Hier is maandag een nestje geboren, ook 9 :D
Is maar een beetje toeval. Alleen de 9 komt over een... :P
  donderdag 19 juni 2014 @ 13:58:35 #110
112545 Muck
pi_141285086
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2014 13:51 schreef pepper_961 het volgende:

[..]

Is maar een beetje toeval. Alleen de 9 komt over een... :P
Wat maken ze een herrie he? O+
pi_141285381
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 13:58 schreef Muck het volgende:

[..]

Wat maken ze een herrie he? O+
Weet ik niet? :? Ze zijn nog bij de rattery! Geslacht nog niet bekend, dus ik weet niet of ik er twee of vier uit dit nestje krijg. Wel een mooi nestje, moeder is zwart bont dumbo en vader is zwart japanner. Volgende nestje gaat ook mooi worden, indien twee uit dit nestje krijg ik er twee bij uit het direct opvolgende nestje. 👍😊
  donderdag 19 juni 2014 @ 14:11:15 #112
112545 Muck
pi_141285504
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2014 14:07 schreef pepper_961 het volgende:

[..]

Weet ik niet? :? Ze zijn nog bij de rattery! Geslacht nog niet bekend, dus ik weet niet of ik er twee of vier uit dit nestje krijg. Wel een mooi nestje, moeder is zwart bont dumbo en vader is zwart japanner. Volgende nestje gaat ook mooi worden, indien twee uit dit nestje krijg ik er twee bij uit het direct opvolgende nestje. 👍😊
Ohhhhhh
Wij hebben zelf een nestje thuis, dus vandaar mijn vraag :D
pi_141287256
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 14:11 schreef Muck het volgende:

[..]

Ohhhhhh
Wij hebben zelf een nestje thuis, dus vandaar mijn vraag :D
Ahaa! Nee we komen al jaren bij deze rattery. 👍
pi_141315776
P.s. zelf een nestje begin ik niet aan, veel te veel werk! ;)
pi_141402468
Drie prachtige ratten meisjes!! Misschien krijg ik er uit het volgende nestje nog eentje bij! O+

Drie van deze baby's zijn voor ons! Lief he?! 💜💜💜

[ Bericht 14% gewijzigd door pepper_961 op 23-06-2014 00:46:29 ]
pi_141402642
Ik heb nu 1 ratje moeten inslapen, en er zijn immiddels 2 ratjes erbij gekomen.
Dus heb er nu 4!
De nieuwe zijn erg klein, en een ervan heeft al uitgevogeld hoe hij door de tralies kan ontsnappen en waar de zwakke plekken zitten :')
Heb op de momenten dat ik hem betrapte met het uitbreken, hem al een beetje natgespoten met de plantenspuit.

De oudste rat, wilt alleen rustig slapen, wordt continu lastiggevallen door de jonkies ;(
Twiddel
pi_141435789
quote:
99s.gif Op zondag 22 juni 2014 12:28 schreef summer2bird het volgende:
Ik heb nu 1 ratje moeten inslapen, en er zijn immiddels 2 ratjes erbij gekomen.
Dus heb er nu 4!
De nieuwe zijn erg klein, en een ervan heeft al uitgevogeld hoe hij door de tralies kan ontsnappen en waar de zwakke plekken zitten :')
Heb op de momenten dat ik hem betrapte met het uitbreken, hem al een beetje natgespoten met de plantenspuit.

De oudste rat, wilt alleen rustig slapen, wordt continu lastiggevallen door de jonkies ;(
Ach gos, altijd rot als je er eentje moet laten gaan! ;(

Hou hem een beetje in de gaten hoor, straks is hij het zat en bijt hij ze dood!
  maandag 23 juni 2014 @ 09:00:29 #118
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_141440497
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 00:49 schreef pepper_961 het volgende:

[..]

Ach gos, altijd rot als je er eentje moet laten gaan! ;(

Hou hem een beetje in de gaten hoor, straks is hij het zat en bijt hij ze dood!
Precies, vergt altijd veel tijd om de oude aan de nieuwe te laten wennen. we hebben er ook altijd max 3 gehad in onze kooi zodat ze allemaal hun eigen stekkig konden claimen als ze dat wilden.
Eerst aparte kooien, daarna voorzichtig bij elkaar op neutraal terrein en dat dan langzaamaan opbouwen tot ze volledig in de nieuwe kooi konden (welke we dan ook helemaal goed gepoetst hadden zodat de geuren van de oude garde wat weg waren).
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_141453568
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 09:00 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Precies, vergt altijd veel tijd om de oude aan de nieuwe te laten wennen. we hebben er ook altijd max 3 gehad in onze kooi zodat ze allemaal hun eigen stekkig konden claimen als ze dat wilden.
Eerst aparte kooien, daarna voorzichtig bij elkaar op neutraal terrein en dat dan langzaamaan opbouwen tot ze volledig in de nieuwe kooi konden (welke we dan ook helemaal goed gepoetst hadden zodat de geuren van de oude garde wat weg waren).
We begonnen met twee, toen drie en nu gaan we voor vier. 😂
  maandag 23 juni 2014 @ 17:47:11 #120
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_141456536
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:17 schreef pepper_961 het volgende:

[..]

We begonnen met twee, toen drie en nu gaan we voor vier. 😂
Heel gezellig :)
Wij hebben zoiets staan: http://www.zooplus.nl/sho(...)ot_120cm_hoog/100540

En met 4 beestjes vind ik het toch enerzijds wat aan de kleine kant worden voor ze en aan de andere kant staan ze in de woonkamer en ruik je deze 2 al na een paar dagen weer erg goed :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_141459064
Hebben wij inderdaad ook nieuw aangeschaft klaar staan maar swinters zetten we deze erbovenop. ;)

Ow zomers gaat ie dienst doen als buiten kooi, met de bodem als zwembad. ;)
  maandag 23 juni 2014 @ 19:38:04 #122
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_141461492
Ah leuk.

Mijn 3e en 4e vonden het heerlijk om in bad te gaan, badkuip met een bodempje water en maar rondjes zwemmen.

Tot ik er te dicht boven hing en ik de klauwen in m'n gezicht had staan, maar dat leer je snel genoeg af :')

De huidige 2 vinden er niet zo gek veel aan, maar ben er ook niet zo consequent mee geweest.
Als het erg warm is wil ik ze nog wel eens even met een natte hand wat afkoelen. Maar mijn naaktrat droogt dan wel snel uit :')
pi_141463366
Nou ik vrees wel dat de zomer op z'n retour is tegen te tijd dat wij ze hebben. Nog 5 weken wachten nu geloof ik.
Misschien missen we net het warme weer.…...
pi_141524933
Fuck.
Dobby is vanmorgen overleden.
Hij was een zwarte berken mannetje, dat nogal een doerrak was, probeerde steeds te spelen, ontsnappen, op verkenning uit te gaan.
Tot hij gisteravond ineens niet meer bij het voermoment wilde komen, toen zocht ik 'm en hij zat heel stil op de bodem.
Heb hem eruit gehaald, voer aangeboden, gekookt eitje aangeboden, pap aangeboden, water aangeboden, wilde hij allemaal niet.
Toen heb ik nog een lange tijd met hem op de bank gezeten, een oogje was ook ietsje groter dan het andere.
Hij was ontzettend sloom, en ik heb hem na een tijd terug gedaan, en dacht dat als het de ochtend erop nog zo was, ik de DA zou bellen.
En vanmorgen lag hij dood in de kooi :{
Is ongeveer 2 maand geworden.
Twiddel
pi_141525113
quote:
99s.gif Op woensdag 25 juni 2014 10:20 schreef summer2bird het volgende:
Fuck.
Dobby is vanmorgen overleden.
Hij was een zwarte berken mannetje, dat nogal een doerrak was, probeerde steeds te spelen, ontsnappen, op verkenning uit te gaan.
Tot hij gisteravond ineens niet meer bij het voermoment wilde komen, toen zocht ik 'm en hij zat heel stil op de bodem.
Heb hem eruit gehaald, voer aangeboden, gekookt eitje aangeboden, pap aangeboden, water aangeboden, wilde hij allemaal niet.
Toen heb ik nog een lange tijd met hem op de bank gezeten, een oogje was ook ietsje groter dan het andere.
Hij was ontzettend sloom, en ik heb hem na een tijd terug gedaan, en dacht dat als het de ochtend erop nog zo was, ik de DA zou bellen.
En vanmorgen lag hij dood in de kooi :{
Is ongeveer 2 maand geworden.
Achhh wat jong nog! ;(
pi_141525144
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 10:28 schreef pepper_961 het volgende:

[..]

Achhh wat jong nog! ;(
Totaal onverwacht ook. Gisterochtend was hij nog druk aan het spelen.
Twiddel
pi_141525316
quote:
99s.gif Op woensdag 25 juni 2014 10:29 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Totaal onverwacht ook. Gisterochtend was hij nog druk aan het spelen.
Wel vreemd hoor. :{
Waar had je hem vandaan?
  woensdag 25 juni 2014 @ 10:38:37 #128
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_141525367
Heeh wat vervelend! Zo jong en klein nog! Sterkte. Heb je nog meer ratjes? Want dan is onderzoeken wellicht niet onverstandig voor t iets besmettelijks of giftigs is
pi_141525368
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 10:36 schreef pepper_961 het volgende:

[..]

Wel vreemd hoor. :{
Waar had je hem vandaan?
Bij een hobbyfokker.
Twiddel
pi_141525415
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 10:38 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Bij een hobbyfokker.
Mocht je nieuwe willen, bij "onze" rattery zijn voor zover ik weet nog vier mannetjes over.
pi_141525499
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 10:40 schreef pepper_961 het volgende:

[..]

Mocht je nieuwe willen, bij "onze" rattery zijn voor zover ik weet nog vier mannetjes over.
Hah, waar woon je?
Twiddel
pi_141525624
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 10:43 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Hah, waar woon je?

Nee niet bij mij, ik haal de mijne bij de rattery. Wij komen er al jaren, altijd leuke lieve gezonde rittens gehad. Stukje terug in dit topic zijn de meisjes, die zijn nu allemaal vergeven, dit zijn daar de broertjes van. Rattery zit in Haarlem.
pi_141525730
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 10:48 schreef pepper_961 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Nee niet bij mij, ik haal de mijne bij de rattery. Wij komen er al jaren, altijd leuke lieve gezonde rittens gehad. Stukje terug in dit topic zijn de meisjes, die zijn nu allemaal vergeven, dit zijn daar de broertjes van. Rattery zit in Haarlem.
Haarlem ligt te ver weg voor mij, woon in Deventer, en kan niet ver reizen.
Twiddel
pi_141525808
Ah jammer! :{
pi_141532159
F&F / 3 Ratjes (m)+ kooi aangeboden

Ik doe ze helaas weg. Ik moet nu wel toegeven dat ik ratjes niet aankan.
Twiddel
pi_141533074
Och summer, dat is echt wel heel naar voor je. Waarom doe je ze nu weg? Heb je het gevoel dat je er niet goed voor kan zorgen of ben je geschrokken van het overlijden van je ratjes vlak achter elkaar?
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_141533173
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:53 schreef mjan het volgende:
Och summer, dat is echt wel heel naar voor je. Waarom doe je ze nu weg? Heb je het gevoel dat je er niet goed voor kan zorgen of ben je geschrokken van het overlijden van je ratjes vlak achter elkaar?
Beide.
Ik ben recentelijk verhuist en sindsdien kan ik er niet meer zo goed voor zorgen als eerst.
De kooi is groter geworden, mijn hoofd zit vol stress, en ze krijgen gewoon minder aandacht.
Ik heb vanalles geprobeerd, maar het lukt niet meer.
Vandaar.
Ik wil gewoon dat ze een goed thuis krijgen, en dat is hier niet meer. Daarom doe ik ze weg.
Twiddel
pi_141533312
quote:
99s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:56 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Beide.
Ik ben recentelijk verhuist en sindsdien kan ik er niet meer zo goed voor zorgen als eerst.
De kooi is groter geworden, mijn hoofd zit vol stress, en ze krijgen gewoon minder aandacht.
Vandaar.
Ik wil gewoon dat ze een goed thuis krijgen, en dat is hier niet meer. Daarom doe ik ze weg.
Ok, waarschijnlijk dan een goede beslissing. Ik vind het wel sneu voor je omdat je er volgens mij ook veel plezier uit haalde.

Ik vrees trouwens dat voor ons 3 erbij net te veel is, anders had ik ze graag een huisje gegeven.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_141533428
quote:
99s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:56 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Beide.
Vandaar.
Momentje summer, ben even met mjan aan het overleggen :)
pi_141533501
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:03 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Momentje summer, ben even met mjan aan het overleggen :)
Okiedokie :)
Twiddel
  woensdag 25 juni 2014 @ 17:30:41 #141
112545 Muck
pi_141538605
Ik heb ook even met mijn vriend overlegd: Mochten ceased en mjan ze niet kwijt kunnen, zijn de heren hier van harte welkom :)
  donderdag 26 juni 2014 @ 13:40:24 #142
112545 Muck
pi_141572884
Ze lijken steeds meer op ratjes dan op garnalen O+

- Zwarte glans
- Wit met lichtgrijze streep
- Wit kopje, lichtgrijs lijf
- Govert (heeft een gouden glans)
- Wit met grijze kop
- Dikke koe
- Kleine koe
- Bruine krullie
pi_141582080
Ahhhw!

Nog eventjes een paar leuke van onze doerakken dan, anders zit ik dat andere topic vol te spammen:

pi_141582192
Hij is echt fantastisch.
pi_141582234
Afgelopen week lag hij ook prachtig in die sputnik; ene kant met z'n snuit eruit en aan de andere kant hing hij met z'n ballen buitenboord.

Charmant beestje dat het is :')
  donderdag 26 juni 2014 @ 18:01:45 #146
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_141582845
wat een schatjes!!

De mijne puilen altijd aan alle kanten uit als ze er samen inliggen.. maar t past wel vinden ze zelf.. meest vervelende leek me toen Isis met haar oksels over de rand lag en haar pootjes vooruit staken.. maar blijkbaar vond ze t prima..

ach ze liggen altijd op de minst comfortabele manier en blijkbaar is dat erg comfortabel!
pi_141609827
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 13:40 schreef Muck het volgende:
Ze lijken steeds meer op ratjes dan op garnalen O+
[ afbeelding ]

- Zwarte glans
- Wit kopje, lichtgrijs lijf
- Govert (heeft een gouden glans)
- Wit met grijze kop
- Dikke koe
- Kleine koe
- Bruine krullie
Die met die gouden glans, bovenin, is dat een satijn?
Mooi grut hoor O+
  vrijdag 27 juni 2014 @ 10:57:38 #148
112545 Muck
pi_141609885
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 10:55 schreef Cici het volgende:

[..]

Die met die gouden glans, bovenin, is dat een satijn?
Mooi grut hoor O+
Dat is inderdaad een satijn :)
Hij is zooooo zacht en hij heeft gisteren uitgebreid liggen wassen en gapen in mijn hand :D
pi_141609969
Hier een paar van mijn jonge dames, bijna 8 weken oud.
Fuzzratten

Butters (Buttje) wordt onder handen genomen door Missy, ongeveer 2 weken geleden, nog "veel" vacht:

Al een stuk kaler:

Buttje houdt van knagen aan mijn hanger/ketting/armbanden:

Missy:

Hier had ik ze net een paar dagen:

Zijn nu al flink gegroeit, weeg ze ook om de paar dagen en komen goed aan :)
  vrijdag 27 juni 2014 @ 11:02:14 #150
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_141610004
*smelt*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')