Blue Moon Haarlem? Doe Marina de groetenquote:Op zaterdag 7 juni 2014 12:39 schreef pepper_961 het volgende:
Ik lees net in een update dat het er zes zijn en de eerste weet ze nog niet van of hij/zij nog leeft. "Mijn" vaste rattery heet rattery blue moon....daar staat het verhaal + foto's.
![]()
Lange jongen uit Friesland, goede vriendin met Franse Basset kwam vaak mee en haalde daar ook ratjes, ben er ook eens geweest op de frettenmiddag... Dan weet ze wel genoeg denk ikquote:Op zaterdag 7 juni 2014 19:21 schreef pepper_961 het volgende:
Jaaaa klopt!!wij halen ze daar ook altijd. Allemaal stuk voor stuk scheten van mannetjes gehad. We hadden eerst het "L" nest, kregen we "Loefel" en "le Loken" uit, toen uit een "Ta" nestje kregen we: Tadoem, Tanger en Tapenade.
We zouden nu ook rittens uit een "Ta" nestje krijgen maar Tamiri fakete de boel.
Tweede kans gekregen maar bij wegen kwam ze eerst nog aan, maar bleek nu toch af te vallen, ze wil dus wel wippen maar geen baby's denk ik.
![]()
![]()
Maar ik zal zeker de groetjes van je doen! Zij weet wie MaGNet is?
een beetje dit idee:quote:Op zaterdag 7 juni 2014 11:36 schreef Muck het volgende:
[..]
Precies
Ik heb er al verschillende dingen op gelegd, maar het wordt allemaal vakkundig gesloopt. Er zijn zachte plekjes genoeg in de Ze liggen nu eenmaal graag op de tralies, liefst nog met pootjes er doorheen bungelend. Het ziet er hilarisch uit, maar als ik er een foto van wil maken, sprinten ze naar me toe.
Wat een droppies zijn Isis en Anubis
Heb de groetjes gedaan, tot op heden geen reactie terug....😉quote:
Dat is maf zeg!quote:Op donderdag 19 juni 2014 13:39 schreef pepper_961 het volgende:
[..]
Heb de groetjes gedaan, tot op heden geen reactie terug....😉
Gisteren nieuw nestje geboren! 9 rittens deze keer!
Is maar een beetje toeval. Alleen de 9 komt over een...quote:Op donderdag 19 juni 2014 13:48 schreef Muck het volgende:
[..]
Dat is maf zeg!
Hier is maandag een nestje geboren, ook 9
Wat maken ze een herrie he?quote:Op donderdag 19 juni 2014 13:51 schreef pepper_961 het volgende:
[..]
Is maar een beetje toeval. Alleen de 9 komt over een...
Weet ik niet?quote:
Ohhhhhhquote:Op donderdag 19 juni 2014 14:07 schreef pepper_961 het volgende:
[..]
Weet ik niet?Ze zijn nog bij de rattery! Geslacht nog niet bekend, dus ik weet niet of ik er twee of vier uit dit nestje krijg. Wel een mooi nestje, moeder is zwart bont dumbo en vader is zwart japanner. Volgende nestje gaat ook mooi worden, indien twee uit dit nestje krijg ik er twee bij uit het direct opvolgende nestje. 👍😊
Ahaa! Nee we komen al jaren bij deze rattery. 👍quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:11 schreef Muck het volgende:
[..]
Ohhhhhh
Wij hebben zelf een nestje thuis, dus vandaar mijn vraag
Ach gos, altijd rot als je er eentje moet laten gaan!quote:Op zondag 22 juni 2014 12:28 schreef summer2bird het volgende:
Ik heb nu 1 ratje moeten inslapen, en er zijn immiddels 2 ratjes erbij gekomen.
Dus heb er nu 4!
De nieuwe zijn erg klein, en een ervan heeft al uitgevogeld hoe hij door de tralies kan ontsnappen en waar de zwakke plekken zitten
Heb op de momenten dat ik hem betrapte met het uitbreken, hem al een beetje natgespoten met de plantenspuit.
De oudste rat, wilt alleen rustig slapen, wordt continu lastiggevallen door de jonkies
Precies, vergt altijd veel tijd om de oude aan de nieuwe te laten wennen. we hebben er ook altijd max 3 gehad in onze kooi zodat ze allemaal hun eigen stekkig konden claimen als ze dat wilden.quote:Op maandag 23 juni 2014 00:49 schreef pepper_961 het volgende:
[..]
Ach gos, altijd rot als je er eentje moet laten gaan!![]()
Hou hem een beetje in de gaten hoor, straks is hij het zat en bijt hij ze dood!
We begonnen met twee, toen drie en nu gaan we voor vier. 😂quote:Op maandag 23 juni 2014 09:00 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Precies, vergt altijd veel tijd om de oude aan de nieuwe te laten wennen. we hebben er ook altijd max 3 gehad in onze kooi zodat ze allemaal hun eigen stekkig konden claimen als ze dat wilden.
Eerst aparte kooien, daarna voorzichtig bij elkaar op neutraal terrein en dat dan langzaamaan opbouwen tot ze volledig in de nieuwe kooi konden (welke we dan ook helemaal goed gepoetst hadden zodat de geuren van de oude garde wat weg waren).
Heel gezelligquote:Op maandag 23 juni 2014 16:17 schreef pepper_961 het volgende:
[..]
We begonnen met twee, toen drie en nu gaan we voor vier. 😂
Achhh wat jong nog!quote:Op woensdag 25 juni 2014 10:20 schreef summer2bird het volgende:
Fuck.
Dobby is vanmorgen overleden.
Hij was een zwarte berken mannetje, dat nogal een doerrak was, probeerde steeds te spelen, ontsnappen, op verkenning uit te gaan.
Tot hij gisteravond ineens niet meer bij het voermoment wilde komen, toen zocht ik 'm en hij zat heel stil op de bodem.
Heb hem eruit gehaald, voer aangeboden, gekookt eitje aangeboden, pap aangeboden, water aangeboden, wilde hij allemaal niet.
Toen heb ik nog een lange tijd met hem op de bank gezeten, een oogje was ook ietsje groter dan het andere.
Hij was ontzettend sloom, en ik heb hem na een tijd terug gedaan, en dacht dat als het de ochtend erop nog zo was, ik de DA zou bellen.
En vanmorgen lag hij dood in de kooi
Is ongeveer 2 maand geworden.
Wel vreemd hoor.quote:Op woensdag 25 juni 2014 10:29 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Totaal onverwacht ook. Gisterochtend was hij nog druk aan het spelen.
Bij een hobbyfokker.quote:Op woensdag 25 juni 2014 10:36 schreef pepper_961 het volgende:
[..]
Wel vreemd hoor.![]()
Waar had je hem vandaan?
Mocht je nieuwe willen, bij "onze" rattery zijn voor zover ik weet nog vier mannetjes over.quote:
Hah, waar woon je?quote:Op woensdag 25 juni 2014 10:40 schreef pepper_961 het volgende:
[..]
Mocht je nieuwe willen, bij "onze" rattery zijn voor zover ik weet nog vier mannetjes over.
quote:
Haarlem ligt te ver weg voor mij, woon in Deventer, en kan niet ver reizen.quote:Op woensdag 25 juni 2014 10:48 schreef pepper_961 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nee niet bij mij, ik haal de mijne bij de rattery. Wij komen er al jaren, altijd leuke lieve gezonde rittens gehad. Stukje terug in dit topic zijn de meisjes, die zijn nu allemaal vergeven, dit zijn daar de broertjes van. Rattery zit in Haarlem.
Beide.quote:Op woensdag 25 juni 2014 14:53 schreef mjan het volgende:
Och summer, dat is echt wel heel naar voor je. Waarom doe je ze nu weg? Heb je het gevoel dat je er niet goed voor kan zorgen of ben je geschrokken van het overlijden van je ratjes vlak achter elkaar?
Ok, waarschijnlijk dan een goede beslissing. Ik vind het wel sneu voor je omdat je er volgens mij ook veel plezier uit haalde.quote:Op woensdag 25 juni 2014 14:56 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Beide.
Ik ben recentelijk verhuist en sindsdien kan ik er niet meer zo goed voor zorgen als eerst.
De kooi is groter geworden, mijn hoofd zit vol stress, en ze krijgen gewoon minder aandacht.
Ik heb vanalles geprobeerd, maar het lukt niet meer.
Vandaar.
Ik wil gewoon dat ze een goed thuis krijgen, en dat is hier niet meer. Daarom doe ik ze weg.
Momentje summer, ben even met mjan aan het overleggenquote:Op woensdag 25 juni 2014 14:56 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Beide.
Ik ben recentelijk verhuist en sindsdien kan ik er niet meer zo goed voor zorgen als eerst.
De kooi is groter geworden, mijn hoofd zit vol stress, en ze krijgen gewoon minder aandacht.
Ik heb vanalles geprobeerd, maar het lukt niet meer.
Vandaar.
Ik wil gewoon dat ze een goed thuis krijgen, en dat is hier niet meer. Daarom doe ik ze weg.
Okiedokiequote:Op woensdag 25 juni 2014 15:03 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Momentje summer, ben even met mjan aan het overleggen
Die met die gouden glans, bovenin, is dat een satijn?quote:Op donderdag 26 juni 2014 13:40 schreef Muck het volgende:
Ze lijken steeds meer op ratjes dan op garnalen
[ afbeelding ]
- Zwarte glans
- Wit met lichtgrijze streep
- Wit kopje, lichtgrijs lijf
- Govert (heeft een gouden glans)
- Wit met lichtgrijze streep
- Wit met grijze kop
- Dikke koe
- Kleine koe
- Bruine krullie
Dat is inderdaad een satijnquote:Op vrijdag 27 juni 2014 10:55 schreef Cici het volgende:
[..]
Die met die gouden glans, bovenin, is dat een satijn?
Mooi grut hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |