Laat die kat zijn lege maagje vullenquote:Op woensdag 20 maart 2013 08:17 schreef kipptje het volgende:
Het blijft toch moeilijk als je de rattenpopulatie uit laat leven![]()
Sinds een jaar gebben we een kat en we merken dat we de danes gewoon niet meer genoeg aandacht kunnen geven. Tijdens de hoogtijdagen hadden we een populatie van 6, varietend van chagarijnige bejaarden tot hyperactieve rittens![]()
Nu hebben we er nog 2 van ongeveer 2-2,5 jaar. 1 is een tumor aan het ontwikkelen op de borst, de ander leeft om te eten![]()
Telkens als ik dan weer ratjes zie denk ik: zullen we..... Nee! We kunnen ze niet meer bieden wat ze nodig hebben. Misschien strakjes een tweede kat nemen om de leegte te vullen
Hoewel de kat de dames ontzettend interessant vind zijn ze toch ook wel best wel engquote:Op vrijdag 22 maart 2013 18:43 schreef toetsenbordridder het volgende:
[..]
Laat die kat zijn lege maagje vullen
Vechten namelijk wat makkelijker terug dan muizen, katten zijn echt watjes wat dat betreftquote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:01 schreef kipptje het volgende:
[..]
Hoewel de kat de dames ontzettend interessant vind zijn ze toch ook wel best wel eng
Inderdaad! Ik heb het vermoeden dat ze al 1 of 2 keer in dr poot/snuit is gebetenquote:Op vrijdag 22 maart 2013 20:17 schreef toetsenbordridder het volgende:
[..]
Vechten namelijk wat makkelijker terug dan muizen, katten zijn echt watjes wat dat betreft
Waarschijnlijk toch al te laat, maar goed: ik zou ze in een lage kooi zetten, zodat hij niet te veel kan klimmen en op die manier zn pootje zo min mogelijk kan belasten.quote:Op maandag 1 april 2013 09:57 schreef summer2bird het volgende:
Hallo, Timon heeft zijn achterpootje bezeerd.
Het is iets opgezwollen, iets paarser en geschaafd (het vervelt)
Ik mag er wel aanzitten, en hij probeert er ook op te staan, maar hij loopt er moeilijk mee.
Als dit een weekje aanhoud ga ik naar de dierenarts (omdat het gewoon geschaafd lijkt en hij zich verder wel normaal gedraagt, en ook geen andere tekens van pijn oid laat zien)
Maar wat kan ik doen zodat het zo snel mogelijk heelt?
Ik geef mijn ratjes Sience Select rattenvoer, dat zijn hele lekkere brokjes waar alles in zit wat ze nodig hebben. Superhandig want dan kunnen ze dus niet selectief gaan zitten doen. En ze vinden het echt niet minder lekkerquote:Op woensdag 16 januari 2013 13:27 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Pumba is de dikste, en die is inderdaad de alpha.
Ik probeer ze alles in hun bakje op te laten eten, maar ze hebben een hekel aan de bruine brokjes en de zaadjes. Ik heb ze wel eens getest of ze het ook zouden eten als ik het niet bijvulde, maar ze gaan dan meer ruzie maken en weigeren het op te eten![]()
Het gaat beter met hem, hij hinkt veel minder en heeft ook veel minder pijn.quote:Op vrijdag 5 april 2013 15:29 schreef mjan het volgende:
[..]
Waarschijnlijk toch al te laat, maar goed: ik zou ze in een lage kooi zetten, zodat hij niet te veel kan klimmen en op die manier zn pootje zo min mogelijk kan belasten.
Gaat het nu alweer beter met hem? Anders toch even naar de dierenarts, kan misschien ook nog een ontsteking onder zitten.
Ik wil dat eens uit proberen, maar eerst moet de zak van nu opquote:Op zaterdag 6 april 2013 19:08 schreef pasopikbijt het volgende:
[..]
Ik geef mijn ratjes Sience Select rattenvoer, dat zijn hele lekkere brokjes waar alles in zit wat ze nodig hebben. Superhandig want dan kunnen ze dus niet selectief gaan zitten doen. En ze vinden het echt niet minder lekkerMisschien een uitkomst voor jou.
quote:Op donderdag 18 april 2013 11:28 schreef Muck het volgende:
Het kan onze bruine makker alleen geen bal schelen, hij vindt dat ie er nog prima in past en lag dan ook prinsheerlijk te slapen gisteren![]()
[ afbeelding ]![]()
leek eerst goed te gaan met kuurtjes. Daarna dacht ik die gaat ten hemelen. Nu is hij wel stukken opgeknapt maar zeker de oude niet meer.quote:Op woensdag 24 april 2013 10:09 schreef mjan het volgende:
Geweldige foto Muck!![]()
En hoe is het met Albert, Dandilion? Komt hij er weer goed bovenop? Die luchtwegen van ratjes blijven toch altijd een teer punt.
Heeft er iemand hier ervaring met naaktratten? Ik ben op zoek naar wat vriendjes en nu is mijn oog gevallen op twee kereltjes die in de opvang zitten van een half jaar oud, waarvan er dus één naakt is. Geen fuzz volgens mij, maar echt naakt. Nu ben ik me aan het inlezen en kom tot de volgende punten:
- opletten met kou en tocht
- sneller krassen/wondjes en absessen
- wimpers/snorharen die in de oogjes kunnen groeien
- kortere levensverwachting
- problemen met communicatie (bv niet kunnen egelen)
Ik heb me dus al ingesteld op een zorgenkindje. Alleen zit ik een beetje met de intro... Ik heb al de nodige intro's gedaan en dat ging van stroef naar soepel, maar altijd was er wel even een tijdje van aftasten, waarin je dat egelen heel duidelijk zag. Dan weten de ratten dat ze op hun hoede moeten zijn en niet te dichtbij moeten komen willen ze geen knauw krijgen. Maar hoe moet dat met een rat die dat niet duidelijk kan maken? Hebben jullie nog tips?
quote:Op donderdag 18 april 2013 11:28 schreef Muck het volgende:
Onze monstertjes groeien behoorlijk door, dus het huisje in de kooi wordt toch wel wat krap en is aan vervanging toe. Het kan onze bruine makker alleen geen bal schelen, hij vindt dat ie er nog prima in past en lag dan ook prinsheerlijk te slapen gisteren![]()
[ afbeelding ]![]()
Derek is helaas afgelopen maandag overleden :-(quote:Op woensdag 29 mei 2013 18:40 schreef Dandilion het volgende:
ik heb sterk het vermoeden dat Derek, een van onze 3 ratten van 1, 5 jaar slecht ziend/ blind is geworden, lijkt wel of hij mij niet meer ziet. eet, drinkt wel en gaat ook zn gangetje als voorheen. maar het gaat voorzichtiger.
en nu dus nog maar 1. :-( Albert lag dood.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 19:51 schreef Dandilion het volgende:
[..]
Derek is helaas afgelopen maandag overleden :-(
Nou heb ik nog 2 broertjes over.
Daantje is helaas 29 April jongstleden, overleden. Hij is drie jaar en negen dagen oud geworden.😢 Ik mis die ouwe kroelkont nog steeds!quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:15 schreef pepper_961 het volgende:
Tijd geleden dat ik in het ratten topic gepost heb.
Wat een schetige ratjes zag ik weer voorbijkomen!Wij zijn ook al jaren besmet met het ratten virus.
Dit is onze tweede lichting ratjes:
[ [url==http://www.flickr.com/photos/65154276@N05/5934945485/]afbeelding[/url] ] we hebben helaas alleen Daniel nog over.
mijn ratjes slapen het liefst juist op de tralies.. als ik er bijv fleece oid op leg dan knagen ze een gat om in te gaan liggen.. elk beestje zn eigen ding toch!quote:Op vrijdag 6 juni 2014 09:39 schreef Dandilion het volgende:
Ik vind etages van tralies niks, lijkt me pijnlijk voor ratten pootjes. Waarom bekleed je ze niet met fleece stof of andere stof?
@ muck
Preciesquote:Op vrijdag 6 juni 2014 10:54 schreef superkimmi het volgende:
[..]
mijn ratjes slapen het liefst juist op de tralies.. als ik er bijv fleece oid op leg dan knagen ze een gat om in te gaan liggen.. elk beestje zn eigen ding toch!
We hadden ook steeds mannetjes eerst, we hoefden nooit te wachten.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 12:13 schreef Muck het volgende:
Dat vraagt om foto's
Sneu dat eentje het niet gered heeft
En het klinkt bekend, iedereen die een ratje uit ons vorige nest wilde, wilde vrouwtjes, maar van de negen waren er zes mannen bij![]()
Aaawwwwww smeltttttt! Ze zijn zo zoet!quote:Op vrijdag 6 juni 2014 10:54 schreef superkimmi het volgende:
[..]
mijn ratjes slapen het liefst juist op de tralies.. als ik er bijv fleece oid op leg dan knagen ze een gat om in te gaan liggen.. elk beestje zn eigen ding toch!
Heb hier overigens nog nooit gepost. Momenteel heb ik twee rattendames. Isis (een dumboratje) en Anubis. Ik heb al zo'n 15 jaar ratjes inmiddels en er dus al vele gehad. Ook nestjes waar soms de meest bijzondere verschijningen uitkwamen, zoals een staartloos ratje..
Dit zijn de dames die ik nu heb:
Samen in de hangmat:
[ afbeelding ]
Anubis:
[ afbeelding ]
Isis:
[ afbeelding ]
Isis klein:
[ afbeelding ]
Ik ga hopen en duimen iig.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 15:40 schreef superkimmi het volgende:
Ik heb voornamelijk mannetjes gehad: (en natuurlijk beide tijdens het fokken :p): heb nu dames omdat ik erg graag een dumbootje wilde (daar ook mee gefokt vroeger <3) en er was toen nog 1 dumbo dametje over. Wel opvallend: anubis is een stuk groter terwijl meestal dumbootjes wat groffer zijn.
@pepper; maar ald t dit nestje niet wordt staan jullie hierna dus bovenaan toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |